Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Mijn neef wil een Amstaff
Moderator: moderatorteam
- pammetje
- Zeer actief
- Frenk
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): xLhasa-ShihTzu
Zou het voor iemand die maar net komt kijken en van niks weet dan niet juist heel handig zijn als dat er wel zou zijn?pammetje schreef:maar dat kan toch helemaal niet
daarom zijn er rasverenigingen
nergens kun je alle ins en outs over alle rassen vinden
ja een kleine samenvatting
maar niet het echte werk zeg maar

- Chione
- Zeer actief
- Frenk
- Zeer actief
Het gaat mij niet om makkelijk, want moeite doen is prima. Alleen doen de meeste mensen helemaal geen moeiteChione schreef:Iemand die net komt kijken kan nu ook binnen enkele minuten allerlei info vinden. En waarom zou het persee 'makkelijk' moeten zijn, wat is er mis met wat 'moeite' doen, voor je een hond koopt?

Hoe meer potentiële pupkopers er goed voorgelicht worden, hoe beter lijkt me

- Chione
- Zeer actief
De benodigde info is er nu al via de rasverenigingen, diverse rasbeschrijvingen op sites en voor het 'echte werk' moet je gaan communiceren met ervaringsdeskundige ( bezitters v.h betreffende ras ). Dan krijg je pas echt een ( reeel ) beeld van het ras op zich. Een consumentenbond is leuk, maar niet betrouwbaar' daar het over levende wezens gaan en er ook binnen 1 ras zo ontzettend veel verschillen kunnen zitten.Frenk schreef:Het gaat mij niet om makkelijk, want moeite doen is prima. Alleen doen de meeste mensen helemaal geen moeiteChione schreef:Iemand die net komt kijken kan nu ook binnen enkele minuten allerlei info vinden. En waarom zou het persee 'makkelijk' moeten zijn, wat is er mis met wat 'moeite' doen, voor je een hond koopt?Daarnaast slaat de vergelijking met de consumentenbond voor mij vooral op een bepaalde waarde die je aan die info of dat advies mag verbinden.
Hoe meer potentiële pupkopers er goed voorgelicht worden, hoe beter lijkt me

Of bedoel je het anders?
~“ With eyes full of prejudice, you will never see the world for what it is.."~
~

~
~

~
- Zoek stok!
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Kooikerhondje en Australian Shepherd
- Aantal honden: 2
Informatie over rassen kun je gelukkig op verschillende plekken vinden. Ik weet zeker dat ik bijv. een heel andere beschrijving van het Kooikerhondje geef dan bijv. Renske van dit forum. Het is juist goed dat je informatie over een ras bij verschillende mensen haalt en vooral ook zelf gaat kijken. Binnen een ras zijn behoorlijk grote verschillen en zoveel mensen zoveel meningen.

Linda, Izzie en Bram
- Frenk
- Zeer actief
Ik weet niet precies hoe ik het bedoel, want het kwam ter plekke in me opChione schreef:De benodigde info is er nu al via de rasverenigingen, diverse rasbeschrijvingen op sites en voor het 'echte werk' moet je gaan communiceren met ervaringsdeskundige ( bezitters v.h betreffende ras ). Dan krijg je pas echt een ( reeel ) beeld van het ras op zich. Een consumentenbond is leuk, maar niet betrouwbaar' daar het over levende wezens gaan en er ook binnen 1 ras zo ontzettend veel verschillen kunnen zitten.![]()
Of bedoel je het anders?

Ik probeer me voor te stellen wat ik zou doen als ik mijn achtergrond niet had en ik zou een hond willen. Nou, dan ga je googlen, maar er is zooooooveel informatie, je ziet door de bomen het bos niet.

Als ik nou zou weten dat een betrouwbare club (lees: consumentenbond

Het scheelt misschien mensen die dan niet zomaar vallen voor het smoeltje van een pup, zonder verder iets te weten. En misschien is het ook wel een k*tidee

En de rasverengingen, tja, als ik dat stukje van die BMsite lees (in dat topic over 'oplichterij'), dan zou de schrijver daarvan mij niet hoeven adviseren :N:

-
- Zeer actief
- Chione
- Zeer actief
Maar ook dat is er toch al, rasbeschrijvingen op diverse fora en andere sites, waarna je evt. verder kunt gaan kijken naar bepaalde rassen, gaan praten met bezitters v.h ras. Een stemwijzer is er ook al, niet dat die m.i. erg ok werkt, gezien de resultaten die sommige kregen, maar ok.Frenk schreef:Ik weet niet precies hoe ik het bedoel, want het kwam ter plekke in me opChione schreef:De benodigde info is er nu al via de rasverenigingen, diverse rasbeschrijvingen op sites en voor het 'echte werk' moet je gaan communiceren met ervaringsdeskundige ( bezitters v.h betreffende ras ). Dan krijg je pas echt een ( reeel ) beeld van het ras op zich. Een consumentenbond is leuk, maar niet betrouwbaar' daar het over levende wezens gaan en er ook binnen 1 ras zo ontzettend veel verschillen kunnen zitten.![]()
Of bedoel je het anders?
Ik probeer me voor te stellen wat ik zou doen als ik mijn achtergrond niet had en ik zou een hond willen. Nou, dan ga je googlen, maar er is zooooooveel informatie, je ziet door de bomen het bos niet.
Als ik nou zou weten dat een betrouwbare club (lees: consumentenbond) een website zou hebben waarop ik voldoende informatie zou kunnen vinden om een eerste selectie te maken, zodat ik er daarna dieper in kan duiken, dan denk ik dat dat scheelt
Misschien zelfs een soort van 'stemwijzer' over welk type hond je naar zou moeten kijken (en of je misschien niet aan een hond zou moeten beginnen
)
Het scheelt misschien mensen die dan niet zomaar vallen voor het smoeltje van een pup, zonder verder iets te weten. En misschien is het ook wel een k*tideeNogmaals, ik bedenk dit nu ter plekke, dus ik zit nog niet echt in de details
En de rasverengingen, tja, als ik dat stukje van die BMsite lees (in dat topic over 'oplichterij'), dan zou de schrijver daarvan mij niet hoeven adviseren :N:

Ik vind eigenlijk dat dan gepromoot zou moeten worden, vooral met bezitters te gaan praten en niet alleen af te gaan op beschrijvingen, een enkele fokker en stemwijzers. En de mensen die niet willen, gaan sowieso ( helaas ) niet op zoek.
~

~
~

~
- Frenk
- Zeer actief
Is er al een stemwijzer? Geestig! Ga ik eens opzoeken eens kijken wat eruit komtChione schreef:Maar ook dat is er toch al, rasbeschrijvingen op diverse fora en andere sites, waarna je evt. verder kunt gaan kijken naar bepaalde rassen, gaan praten met bezitters v.h ras. Een stemwijzer is er ook al, niet dat die m.i. erg ok werkt, gezien de resultaten die sommige kregen, maar ok.
Ik vind eigenlijk dat dan gepromoot zou moeten worden, vooral met bezitters te gaan praten en niet alleen af te gaan op beschrijvingen, een enkele fokker en stemwijzers. En de mensen die niet willen, gaan sowieso ( helaas ) niet op zoek.

- Frenk
- Zeer actief
Een HondenWiki gemaakt door eigenaren!Chione schreef:Ik vind eigenlijk dat dan gepromoot zou moeten worden, vooral met bezitters te gaan praten en niet alleen af te gaan op beschrijvingen, een enkele fokker en stemwijzers. En de mensen die niet willen, gaan sowieso ( helaas ) niet op zoek.
(fijne discussies zou dat geven

- Chione
- Zeer actief
Dacht dat die ook al bestond en voor verschillende rassen apart. Gewoon dit forum veel promoten, zou prima zijn.Frenk schreef:Een HondenWiki gemaakt door eigenaren!Chione schreef:Ik vind eigenlijk dat dan gepromoot zou moeten worden, vooral met bezitters te gaan praten en niet alleen af te gaan op beschrijvingen, een enkele fokker en stemwijzers. En de mensen die niet willen, gaan sowieso ( helaas ) niet op zoek.
(fijne discussies zou dat geven)

~

~
~

~