In 'Apporteertraining' staat ook een afbeelding en beschrijving van een of andere 'apporteertafel' :N: :N: Ik sla die blz. altijd snel over en ook die van de uitleg van de 'earpinch'. Wat mensen toch niet allemaal verzinnen om lollig met hun hondje te kunnen jagen......ranetje schreef:Om nog even terug te komen op wat ik hierboven schreef...............
Tineke Antonisse heeft in haar boek "Apporteertraining" een foutje gemaakt door de Griffon Korthals onder de Duitse rassen te scharen. (Is officiëel een Frans ras)
Vervolgens merkt ze verderop op dat de Duitse rassen een harder karakter hebben dat de rassen uit de andere Europese landen![]()
Dus als een trainer zijn kennis haalt uit dat boek, gaat hij uit van een harde hond als hij een Griffon in de groep heeft.
Dat is me al een keer overkomen.
"Niet doen wat je zegt? Draai maar een oor om. Zo'n harde hond kan dat wel hebben........................"![]()
Een Griffon was voor hem hetzelfde als een Duitse Staande hond ën die zijn hard"
En dan heb ik het er nog niet over dat ook zeker niet elke Duitse Staande een harde hond is.

Verder is het trouwens een fantastisch boek

(voordat iedereen denkt; wat een rotboek