Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Jack russel Black and tan

Forum voor alle opmerkingen over hondenrassen, vragen of weetjes.

Moderator: moderatorteam

little-wolf
Zeer actief
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door little-wolf »

wanneer wordt dat kind es geband modjes? :denken:
t gaat een beetje buiten de vernieuwde regeltjes. :pffff:
miekmiek

Ongelezen bericht door miekmiek »

klaske schreef:mm mol die naam is er niks voor niks beetje oud en blind al ?
:N: jij pikt de verkeerde uit om ruzie mee te krijgen meissie.... :N:
MJ
Zeer actief
Aantal honden: 3

Ongelezen bericht door MJ »

Ik ga het hoekje Inside Information maar even in de gaten houden. :mrgreen:
miekmiek

Marion. schreef:Hahaha, zijn er nog meer die getrakteerd worden op leuke PB-tjes van een kind :mrgreen:
Ik heb niets gehad...voel me gewoon een beetje buitengesloten. :mrgreen:
Mol
Zeer actief

Ongelezen bericht door Mol »

yamie schreef:
Mol schreef:three color is black and tan + wit. plus dat het recesief verevent is, en je dus met juiste selectie bewust black and tan kan fokken, en dat je zelfs onbewust black and tan can fokken.

het zelfde probleem komt bij de AM staf ook voor en hier worden ook nog steeds Black and tan honden geboren uit ouders die niet eens three color dominant tonen.

selectie in kleur van Black and tan is gewoon mogelijk, het zijn geen bastaards niks van dat het is zoals gezegt een NEK.

en dan kan je bij hoog en laag beweren dat een 3 color anders is van basis niks is minder waar. en dat de markering niet altijd over 1 komt kan inderdaad maar overwegend zijn de black and tand spottings op de plaatsen waar ze horen, bij de rot kan het ook voor komen dat het masker geheel licht bruin is, of dat er teveel zwart in zit, kijk bij de bernersener, hier moet bewust gefokt worden op het wit in de vacht en hier zien we ook veel verloop in.

dus JA black and Tan kan bewust gefokt worden door juiste selectie van het fok matriaal.

mol :8):
mol .. daar gaat het dus niet om... jou laatste zin, dat is idd de spijker.. en daar gaat het bij de B&T van nu dus niet om, en als er dus een gericht fokprogramma is, praten we verder.. en dan zullen die als een ander ras benoemd worden :wink:
mee eens, maar zoals Marc aan gaf is het dus heel goed mogelijk dat de fokker waar hij zijn B&T vandaan heeft bewust bezig is geweest met zijn fok matriaal, dat er echter veel geromelt wordt ben ik voledig met je eens, maaarrrrrrrr zeg niet dat het niet mogelijk is want ook jij heb het B&T gen in you hondjes zitten, tis immers bijna bassis van alles.

miekmiek

klaske schreef:oeee miek wat wou je doen dan ?

:smile: Jij gaat een ban krijgen...tralalala......doewieieieiei! :zwaai
Marion.

Ongelezen bericht door Marion. »

miekmiek schreef: :N: jij pikt de verkeerde uit om ruzie mee te krijgen meissie.... :N:
Fout Miek. Ze pikt de verkeerdeN eruit :mrgreen: :smile: :smile:
klaske

Ongelezen bericht door klaske »

ja is goed miek miek doe je best maar je bedreigde net wel haha bye bye
Marion.

miekmiek schreef:
Marion. schreef:Hahaha, zijn er nog meer die getrakteerd worden op leuke PB-tjes van een kind :mrgreen:
Ik heb niets gehad...voel me gewoon een beetje buitengesloten. :mrgreen:
Ze wenste me in elk geval wel iets toe wat niet eens zo heel vervelend is :smile: :smile: :smile:
miekmiek

fout fout fout....niet aan de hondjes van Marion komen..... :N:
yamie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Jack Russell Terriers
Contacteer:

Ongelezen bericht door yamie »

Mol schreef:
yamie schreef:
Mol schreef:three color is black and tan + wit. plus dat het recesief verevent is, en je dus met juiste selectie bewust black and tan kan fokken, en dat je zelfs onbewust black and tan can fokken.

het zelfde probleem komt bij de AM staf ook voor en hier worden ook nog steeds Black and tan honden geboren uit ouders die niet eens three color dominant tonen.

selectie in kleur van Black and tan is gewoon mogelijk, het zijn geen bastaards niks van dat het is zoals gezegt een NEK.

en dan kan je bij hoog en laag beweren dat een 3 color anders is van basis niks is minder waar. en dat de markering niet altijd over 1 komt kan inderdaad maar overwegend zijn de black and tand spottings op de plaatsen waar ze horen, bij de rot kan het ook voor komen dat het masker geheel licht bruin is, of dat er teveel zwart in zit, kijk bij de bernersener, hier moet bewust gefokt worden op het wit in de vacht en hier zien we ook veel verloop in.

dus JA black and Tan kan bewust gefokt worden door juiste selectie van het fok matriaal.

mol .. daar gaat het dus niet om... jou laatste zin, dat is idd de spijker.. en daar gaat het bij de B&T van nu dus niet om, en als er dus een gericht fokprogramma is, praten we verder.. en dan zullen die als een ander ras benoemd worden :wink:
mee eens, maar zoals Marc aan gaf is het dus heel goed mogelijk dat de fokker waar hij zijn B&T vandaan heeft bewust bezig is geweest met zijn fok matriaal, dat er echter veel geromelt wordt ben ik voledig met je eens, maaarrrrrrrr zeg niet dat het niet mogelijk is want ook jij heb het B&T gen in you hondjes zitten, tis immers bijna bassis van alles.

maar dat is ook niet wat ik bestrijd pat :wink: daarbij, ik heb gevraagd om het "bewijs"van de zuiverheid van haar hondje, die heeft ze niet, die is er niet.. daarbij en dat is gewoon een feit, er zijn geen fokkers van de jack bezig met het serieus fokken van een black & tan... je ziet het ook terug aan de meeste hondjes trouwens

zoals ik al tegen marc zei... zo kunnen we over veel meer rassen praten , als we het hebben over een kleurslag erin of uit fokken... daar gaat het dus nu helemaal niet om... NU komt het niet voor bij de zuivere jack russell ( daarmee zeg ik dus niet dat het genetisch onmogelijk is, allene praat je dan niet meer over een jack) :wink:
moderatorteam
Zeer actief

Ongelezen bericht door moderatorteam »

Zoo opgeschoond, en nu graag weer On topic
Met vriendelijke groet
Moderators hondenforum.nl

Niemand is incognito
yamie
Zeer actief
Contacteer:

vinden jullie niet erg he, als we gewoon over het onderwerp doorgaan :wink:

het is nl best interesante materie, zeker voor het ras jack russell :wink:
miekmiek

Fijn. Niet dat ik er iets van begrijp, maar ik doe mijn best. Vraag ik me nog steeds af; kun je enkel door rasechte jack russels te gebruiken uiteindelijk ook een black and tan kleuring krijgen?
Kit
Erelid
Mijn ras(sen): Podenco Ibicenco
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door Kit »

yamie schreef:vinden jullie niet erg he, als we gewoon over het onderwerp doorgaan :wink:

het is nl best interesante materie, zeker voor het ras jack russell :wink:

ik vind het heel erg leerzaam, ga vooral door, altijd goed om iets te leren
klaske

Jullie hebben dus niet goed gelzen en dan maar over mij zeiken

IK HEB EEN BLACK AND TAN EN DE VADER IS EEN ECHTE jr

de moeder was al black and tan
Mol
Zeer actief

Ongelezen bericht door Mol »

yamie schreef:
Mol schreef:
yamie schreef:

maar dat is ook niet wat ik bestrijd pat :wink: daarbij, ik heb gevraagd om het "bewijs"van de zuiverheid van haar hondje, die heeft ze niet, die is er niet.. daarbij en dat is gewoon een feit, er zijn geen fokkers van de jack bezig met het serieus fokken van een black & tan... je ziet het ook terug aan de meeste hondjes trouwens

zoals ik al tegen marc zei... zo kunnen we over veel meer rassen praten , als we het hebben over een kleurslag erin of uit fokken... daar gaat het dus nu helemaal niet om... NU komt het niet voor bij de zuivere jack russell ( daarmee zeg ik dus niet dat het genetisch onmogelijk is, allene praat je dan niet meer over een jack) :wink:
ben ik niet met je eens, 3 color is B&T + wit, wit is de bij kleur niet de hoofd kleur.

Laatst gewijzigd door Mol op 20 mar 2006 20:14, 1 keer totaal gewijzigd.
yamie
Zeer actief
Contacteer:

miekmiek schreef:Fijn. Niet dat ik er iets van begrijp, maar ik doe mijn best. Vraag ik me nog steeds af; kun je enkel door rasechte jack russels te gebruiken uiteindelijk ook een black and tan kleuring krijgen?
ik vraag het me af miek, serieus, puur omdat er genetisch zoveel wit inzit dat je dan ws jaren en jaren bezig bent

het is nl niet zo dat het nu af en toe voorkomt, zelf de te gekleurde jacken, staan nog ver af van een b&T
yamie
Zeer actief
Contacteer:

Mol schreef:
yamie schreef:
Mol schreef:
yamie schreef: mol .. daar gaat het dus niet om... jou laatste zin, dat is idd de spijker.. en daar gaat het bij de B&T van nu dus niet om, en als er dus een gericht fokprogramma is, praten we verder.. en dan zullen die als een ander ras benoemd worden :wink:

ben ik neit met je eens, 3 color is B&T + wit, wit is de bij kleur niet de hoofd kleur.

dan zou je het dus terug moeten zien, en dat zie je niet, er worden geen B&t's geboren uit zuivere jacken, nergens...
little-wolf
Zeer actief
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door little-wolf »

yamie schreef:
miekmiek schreef:Fijn. Niet dat ik er iets van begrijp, maar ik doe mijn best. Vraag ik me nog steeds af; kun je enkel door rasechte jack russels te gebruiken uiteindelijk ook een black and tan kleuring krijgen?
ik vraag het me af miek, serieus, puur omdat er genetisch zoveel wit inzit dat je dan ws jaren en jaren bezig bent

het is nl niet zo dat het nu af en toe voorkomt, zelf de te gekleurde jacken, staan nog ver af van een b&T
maar stel dat er iemand t wilt proberen.
zal dan niet meer veranderen aan de standaard dan enkel de kleur?
Kit
Erelid

ja daar zat ik nou ook aan te denken, je ziet zovaak dat beide ouders drie kleur zijn en GEEN b&t pups krijgen
yamie
Zeer actief
Contacteer:

klaske schreef:Jullie hebben dus niet goed gelzen en dan maar over mij zeiken

IK HEB EEN BLACK AND TAN EN DE VADER IS EEN ECHTE jr

de moeder was al black and tan
ik heb dat heus wel gelezen, en heb je ook gevraag om bewijs van de vader, en wat jij hebt geleverd is geen bewijs.... sorry ik kan er ook niks aan doen :19:
Marion.

Blijkbaar wel, maar dat duurt dus jaren. En zoals Noor zegt, is er geen enkele serieuze fokker die dat nastreeft. Ook omdat het niet in de standaard staat.

En de gewone mensen met schattige B&T hondjes, hebben geen geduld voor een fokbeleid wat jaren duurt. Die willen volgende week dat hun geweldige hondje pups krijgt, die ook weer grof aftrek vinden.
Zoals ik al zei, mijn collega is zo iemand. Zou me niet verbazen als Dieseltje weer op marktplaats aangeboden wordt als dekreu. Dit keer niet om een pup van te houden, maar om de reparatie aan zijn auto te betalen.
klaske

wel waar yamie maar jij wilt dat niet geloven en ik heb je bewijs gegeven hehe
miekmiek

Op zich wel jammer, want het zijn wel mooie hondjes om te zien. :19:
klaske

waarom geloof je het nu niet als het gewoon zo is yamie?
yamie
Zeer actief
Contacteer:

little-wolf schreef:
yamie schreef:

maar stel dat er iemand t wilt proberen.
zal dan niet meer veranderen aan de standaard dan enkel de kleur?
ik zeg nooit nooit natuurlijk, maar ik denk het niet, zeker omdat de jack natuurlijk zelf nog een ras in opbouw is, er zal nu de komende jaaaaaaaaren echt geen verandering in de standaard gebracht worden

er worden in engeland B&T gefokt hoor, via een goed fokprogramma ( ze gebruiken daar dus niet alleen jacks voor maar oke) alleen die noemen ze B&T terriers, niks geen jack of parson... e dat is nou ook waar het om gaat..

ik vind ze ook leuk.. en als het een ras zou worden prima, maar dan wel een ander naampje :wink:
Marion.

klaske schreef:wel waar yamie maar jij wilt dat niet geloven en ik heb je bewijs gegeven hehe
Mag ik even wat aan jou vragen? Je bent 19. Hoor jij niet gewoon overdag op school te zitten, of te werken voor de kost?
Kit
Erelid

miekmiek schreef:Op zich wel jammer, want het zijn wel mooie hondjes om te zien. :19:

het zijn ook prachtige hondjes om te zien, maar wat Yamie ook gewoon hier duidelijk wil maken is dat het geen echte Jack Russells zijn, that's it

toch? hihih
klaske

nee ik woon al op mezelf
Plaats reactie

Terug naar “Hondenrassen en kruisingen”