t gaat een beetje buiten de vernieuwde regeltjes.
Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Jack russel Black and tan
Moderator: moderatorteam
- little-wolf
- Zeer actief
- Aantal honden: 1
-
miekmiek
- MJ
- Zeer actief
- Aantal honden: 3
-
miekmiek
- Mol
- Zeer actief
mee eens, maar zoals Marc aan gaf is het dus heel goed mogelijk dat de fokker waar hij zijn B&T vandaan heeft bewust bezig is geweest met zijn fok matriaal, dat er echter veel geromelt wordt ben ik voledig met je eens, maaarrrrrrrr zeg niet dat het niet mogelijk is want ook jij heb het B&T gen in you hondjes zitten, tis immers bijna bassis van alles.yamie schreef:mol .. daar gaat het dus niet om... jou laatste zin, dat is idd de spijker.. en daar gaat het bij de B&T van nu dus niet om, en als er dus een gericht fokprogramma is, praten we verder.. en dan zullen die als een ander ras benoemd wordenMol schreef:three color is black and tan + wit. plus dat het recesief verevent is, en je dus met juiste selectie bewust black and tan kan fokken, en dat je zelfs onbewust black and tan can fokken.
het zelfde probleem komt bij de AM staf ook voor en hier worden ook nog steeds Black and tan honden geboren uit ouders die niet eens three color dominant tonen.
selectie in kleur van Black and tan is gewoon mogelijk, het zijn geen bastaards niks van dat het is zoals gezegt een NEK.
en dan kan je bij hoog en laag beweren dat een 3 color anders is van basis niks is minder waar. en dat de markering niet altijd over 1 komt kan inderdaad maar overwegend zijn de black and tand spottings op de plaatsen waar ze horen, bij de rot kan het ook voor komen dat het masker geheel licht bruin is, of dat er teveel zwart in zit, kijk bij de bernersener, hier moet bewust gefokt worden op het wit in de vacht en hier zien we ook veel verloop in.
dus JA black and Tan kan bewust gefokt worden door juiste selectie van het fok matriaal.
mol
mol
-
miekmiek
-
Marion.
-
Marion.
- yamie
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Jack Russell Terriers
- Contacteer:
maar dat is ook niet wat ik bestrijd patMol schreef:mee eens, maar zoals Marc aan gaf is het dus heel goed mogelijk dat de fokker waar hij zijn B&T vandaan heeft bewust bezig is geweest met zijn fok matriaal, dat er echter veel geromelt wordt ben ik voledig met je eens, maaarrrrrrrr zeg niet dat het niet mogelijk is want ook jij heb het B&T gen in you hondjes zitten, tis immers bijna bassis van alles.yamie schreef:mol .. daar gaat het dus niet om... jou laatste zin, dat is idd de spijker.. en daar gaat het bij de B&T van nu dus niet om, en als er dus een gericht fokprogramma is, praten we verder.. en dan zullen die als een ander ras benoemd wordenMol schreef:three color is black and tan + wit. plus dat het recesief verevent is, en je dus met juiste selectie bewust black and tan kan fokken, en dat je zelfs onbewust black and tan can fokken.
het zelfde probleem komt bij de AM staf ook voor en hier worden ook nog steeds Black and tan honden geboren uit ouders die niet eens three color dominant tonen.
selectie in kleur van Black and tan is gewoon mogelijk, het zijn geen bastaards niks van dat het is zoals gezegt een NEK.
en dan kan je bij hoog en laag beweren dat een 3 color anders is van basis niks is minder waar. en dat de markering niet altijd over 1 komt kan inderdaad maar overwegend zijn de black and tand spottings op de plaatsen waar ze horen, bij de rot kan het ook voor komen dat het masker geheel licht bruin is, of dat er teveel zwart in zit, kijk bij de bernersener, hier moet bewust gefokt worden op het wit in de vacht en hier zien we ook veel verloop in.
dus JA black and Tan kan bewust gefokt worden door juiste selectie van het fok matriaal.
mol
mol
zoals ik al tegen marc zei... zo kunnen we over veel meer rassen praten , als we het hebben over een kleurslag erin of uit fokken... daar gaat het dus nu helemaal niet om... NU komt het niet voor bij de zuivere jack russell ( daarmee zeg ik dus niet dat het genetisch onmogelijk is, allene praat je dan niet meer over een jack)
-
moderatorteam
- Zeer actief
- yamie
- Zeer actief
- Contacteer:
-
miekmiek
- Kit
- Erelid
- Mijn ras(sen): Podenco Ibicenco
- Aantal honden: 2
-
klaske
- Mol
- Zeer actief
ben ik niet met je eens, 3 color is B&T + wit, wit is de bij kleur niet de hoofd kleur.yamie schreef:maar dat is ook niet wat ik bestrijd patMol schreef:mee eens, maar zoals Marc aan gaf is het dus heel goed mogelijk dat de fokker waar hij zijn B&T vandaan heeft bewust bezig is geweest met zijn fok matriaal, dat er echter veel geromelt wordt ben ik voledig met je eens, maaarrrrrrrr zeg niet dat het niet mogelijk is want ook jij heb het B&T gen in you hondjes zitten, tis immers bijna bassis van alles.yamie schreef:mol .. daar gaat het dus niet om... jou laatste zin, dat is idd de spijker.. en daar gaat het bij de B&T van nu dus niet om, en als er dus een gericht fokprogramma is, praten we verder.. en dan zullen die als een ander ras benoemd wordenMol schreef:three color is black and tan + wit. plus dat het recesief verevent is, en je dus met juiste selectie bewust black and tan kan fokken, en dat je zelfs onbewust black and tan can fokken.
mol
moldaarbij, ik heb gevraagd om het "bewijs"van de zuiverheid van haar hondje, die heeft ze niet, die is er niet.. daarbij en dat is gewoon een feit, er zijn geen fokkers van de jack bezig met het serieus fokken van een black & tan... je ziet het ook terug aan de meeste hondjes trouwens
zoals ik al tegen marc zei... zo kunnen we over veel meer rassen praten , als we het hebben over een kleurslag erin of uit fokken... daar gaat het dus nu helemaal niet om... NU komt het niet voor bij de zuivere jack russell ( daarmee zeg ik dus niet dat het genetisch onmogelijk is, allene praat je dan niet meer over een jack)
mol
Laatst gewijzigd door Mol op 20 mar 2006 20:14, 1 keer totaal gewijzigd.
- yamie
- Zeer actief
- Contacteer:
ik vraag het me af miek, serieus, puur omdat er genetisch zoveel wit inzit dat je dan ws jaren en jaren bezig bentmiekmiek schreef:Fijn. Niet dat ik er iets van begrijp, maar ik doe mijn best. Vraag ik me nog steeds af; kun je enkel door rasechte jack russels te gebruiken uiteindelijk ook een black and tan kleuring krijgen?
het is nl niet zo dat het nu af en toe voorkomt, zelf de te gekleurde jacken, staan nog ver af van een b&T
- yamie
- Zeer actief
- Contacteer:
dan zou je het dus terug moeten zien, en dat zie je niet, er worden geen B&t's geboren uit zuivere jacken, nergens...Mol schreef:ben ik neit met je eens, 3 color is B&T + wit, wit is de bij kleur niet de hoofd kleur.yamie schreef:maar dat is ook niet wat ik bestrijd patMol schreef:mee eens, maar zoals Marc aan gaf is het dus heel goed mogelijk dat de fokker waar hij zijn B&T vandaan heeft bewust bezig is geweest met zijn fok matriaal, dat er echter veel geromelt wordt ben ik voledig met je eens, maaarrrrrrrr zeg niet dat het niet mogelijk is want ook jij heb het B&T gen in you hondjes zitten, tis immers bijna bassis van alles.yamie schreef: mol .. daar gaat het dus niet om... jou laatste zin, dat is idd de spijker.. en daar gaat het bij de B&T van nu dus niet om, en als er dus een gericht fokprogramma is, praten we verder.. en dan zullen die als een ander ras benoemd worden
moldaarbij, ik heb gevraagd om het "bewijs"van de zuiverheid van haar hondje, die heeft ze niet, die is er niet.. daarbij en dat is gewoon een feit, er zijn geen fokkers van de jack bezig met het serieus fokken van een black & tan... je ziet het ook terug aan de meeste hondjes trouwens
mol
- little-wolf
- Zeer actief
- Aantal honden: 1
maar stel dat er iemand t wilt proberen.yamie schreef:ik vraag het me af miek, serieus, puur omdat er genetisch zoveel wit inzit dat je dan ws jaren en jaren bezig bentmiekmiek schreef:Fijn. Niet dat ik er iets van begrijp, maar ik doe mijn best. Vraag ik me nog steeds af; kun je enkel door rasechte jack russels te gebruiken uiteindelijk ook een black and tan kleuring krijgen?
het is nl niet zo dat het nu af en toe voorkomt, zelf de te gekleurde jacken, staan nog ver af van een b&T
zal dan niet meer veranderen aan de standaard dan enkel de kleur?
- Kit
- Erelid
- yamie
- Zeer actief
- Contacteer:
ik heb dat heus wel gelezen, en heb je ook gevraag om bewijs van de vader, en wat jij hebt geleverd is geen bewijs.... sorry ik kan er ook niks aan doenklaske schreef:Jullie hebben dus niet goed gelzen en dan maar over mij zeiken
IK HEB EEN BLACK AND TAN EN DE VADER IS EEN ECHTE jr
de moeder was al black and tan
-
Marion.
Blijkbaar wel, maar dat duurt dus jaren. En zoals Noor zegt, is er geen enkele serieuze fokker die dat nastreeft. Ook omdat het niet in de standaard staat.miekmiek schreef:Fijn. Niet dat ik er iets van begrijp, maar ik doe mijn best. Vraag ik me nog steeds af; kun je enkel door rasechte jack russels te gebruiken uiteindelijk ook een black and tan kleuring krijgen?
En de gewone mensen met schattige B&T hondjes, hebben geen geduld voor een fokbeleid wat jaren duurt. Die willen volgende week dat hun geweldige hondje pups krijgt, die ook weer grof aftrek vinden.
Zoals ik al zei, mijn collega is zo iemand. Zou me niet verbazen als Dieseltje weer op marktplaats aangeboden wordt als dekreu. Dit keer niet om een pup van te houden, maar om de reparatie aan zijn auto te betalen.
- yamie
- Zeer actief
- Contacteer:
ik zeg nooit nooit natuurlijk, maar ik denk het niet, zeker omdat de jack natuurlijk zelf nog een ras in opbouw is, er zal nu de komende jaaaaaaaaren echt geen verandering in de standaard gebracht wordenlittle-wolf schreef:maar stel dat er iemand t wilt proberen.yamie schreef:ik vraag het me af miek, serieus, puur omdat er genetisch zoveel wit inzit dat je dan ws jaren en jaren bezig bentmiekmiek schreef:Fijn. Niet dat ik er iets van begrijp, maar ik doe mijn best. Vraag ik me nog steeds af; kun je enkel door rasechte jack russels te gebruiken uiteindelijk ook een black and tan kleuring krijgen?
zal dan niet meer veranderen aan de standaard dan enkel de kleur?
er worden in engeland B&T gefokt hoor, via een goed fokprogramma ( ze gebruiken daar dus niet alleen jacks voor maar oke) alleen die noemen ze B&T terriers, niks geen jack of parson... e dat is nou ook waar het om gaat..
ik vind ze ook leuk.. en als het een ras zou worden prima, maar dan wel een ander naampje
-
Marion.
- Kit
- Erelid