Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
aankleden van honden
Moderator: moderatorteam
- Annelies
- Zeer actief
- alma.m
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Landseer E.C.T.
Als hier al iemand wauwelt dan ben jij dat, lees je antwoorden maar eens terug.Martijn schreef:Je bedoelt helemaal niets. Je wauwelt.alma.m schreef:Nou Martijn.... Caya is in Italie geboren in de Toscane . Daar is het over het algemeen ook niet bepaalt koel.![]()
Orspronkelijk komt de Landseer van Zwitzerland waar de temperaturen ook schommelen. Jij wil me pakken op die 3 weken dat het hier in dit kikkerlandje eens warm is. Ik zie genoeg mensen met andere langharige honden die het smiddags in de hitte met hun hond gaan lopen en zelfs de honden naast de fiets laten rennen. Dus probeer me daar niet op te pakken.En wat moeten de poolhonden dan die hier rondlopen.
Ik bedoel maar.
Je pruttelt wat over honden die het slechter hebben dan die van jou en dat dat dan met schoenen te maken heeft.
Ondertussen doe je zelf helemaal niets van wat je zegt dat andere mensen wel hadden moeten.
En voor de goede orde. Het laatste wat ik wil is jou pakken.
Caya voor altijd een plekje in ons hart.
6 Januari 1999 -1 Mei 2010

6 Januari 1999 -1 Mei 2010

- vman
- Vaste gebruiker
- Contacteer:
ik maak zelf hondenkleding maar ik ben niet gebonden aan hondenkleding. Ik maak ook mensenkleding etc.
Mijn chihuahua's hebben ieder 1 zomerregenjasje en 1 winterregenjasje.
zomerregenjasje; waterafstotend en als voering dun katoen
winterregenjasje; waterafstotend en als voering warme fleeze
Dat waren de twee kledingstukken van mijn chihuahua's
Ik heb zo wie zo een hekel aan natte honden dus zodoende.
groetjes eli
www.vasterman.biz
Mijn chihuahua's hebben ieder 1 zomerregenjasje en 1 winterregenjasje.
zomerregenjasje; waterafstotend en als voering dun katoen
winterregenjasje; waterafstotend en als voering warme fleeze
Dat waren de twee kledingstukken van mijn chihuahua's
Ik heb zo wie zo een hekel aan natte honden dus zodoende.
groetjes eli
www.vasterman.biz
www.vasterman.biz
chihuahua's en hondenkleding maken
chihuahua's en hondenkleding maken
-
Marloes
- peggy en vinnie
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): 2 yorkshire terroristjes
- Aantal honden: 1
-
Ianthe
- Zeer actief
- Locatie: Steenbergen (N-B). Baasje van Xena, Scence en Attis
- Contacteer:
Ik ben tegen al dat soort rare fratsen van nagelak, capuchons, brillen :N:
Maar we hebben wel een jasje voor Xena, dat is vooral omdat ze al staat te bibberen als het 15 graden is. OK het is een roze jasje, maar het is wel fleece en ze vind het heerlijk zitten.
Maar als het onnodig is gaan we het niet doen, als ze straks als ze volwassen is en ze heeft het niet meer nodig zijn wij daar ook tevreden mee.
(ookal staat zo'n roze fleece jasje nog zo schattig
, als ze het niet nodig heeft krijgt ze het niet aan
)
(misschien als ze me aan gaat staren met die lieve oogjes "waarom krijg ik nou mijn jasje niet aan?
)
Maar we hebben wel een jasje voor Xena, dat is vooral omdat ze al staat te bibberen als het 15 graden is. OK het is een roze jasje, maar het is wel fleece en ze vind het heerlijk zitten.
Maar als het onnodig is gaan we het niet doen, als ze straks als ze volwassen is en ze heeft het niet meer nodig zijn wij daar ook tevreden mee.
(ookal staat zo'n roze fleece jasje nog zo schattig
(misschien als ze me aan gaat staren met die lieve oogjes "waarom krijg ik nou mijn jasje niet aan?

-
Felix
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Labrador Retriever
- Contacteer:
Honden aankleden ... nah vindt het persoonlijk helemaal niets, mits het niet voor gezondheids redenen is o.i.d.
Een stuk bescherming aan lijf en leden kan wel eens handig zijn in de winter of vlak na een operatie o.i.d.
Een stuk bescherming aan lijf en leden kan wel eens handig zijn in de winter of vlak na een operatie o.i.d.
Qua Patet Orbis (Zo wijd de wereld strekt!)
Laika's weblog klik hier!
Laika's hondenforum klik hier
Laika's foto album klik hier
-
Airedale
- Actief
-
Gompie
- Actief
Aankleden vind ik niks voor Sam.
Máár . . . .
. . . . hij heeft wel een knaloranje vlinderdasje voor feestelijke aangelegenheden. Het staat gewoon erg grappig en zo krijgt hij altijd veel aandacht waar hij volop van geniet.
Voor de winter krijgt hij weer een lekker dikke vacht en dat zal voldoende zijn. Sam ligt zomer en winter graag buiten in zijn mand als de zon schijnt (uit de wind natuurlijk en niet bij grote hitte). Zelfs als het vriest wil Sam nog lekker in de zon.
Máár . . . .
Voor de winter krijgt hij weer een lekker dikke vacht en dat zal voldoende zijn. Sam ligt zomer en winter graag buiten in zijn mand als de zon schijnt (uit de wind natuurlijk en niet bij grote hitte). Zelfs als het vriest wil Sam nog lekker in de zon.
-
Felix
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Labrador Retriever
- Contacteer:

Heb wel van deze, maar dat is meer voor de winter, zodat de pekel niet tussen de pootjes in gaat zitten, en ook voor als we lange wandelingen hier op de Veluwe maken, dan kan het zomers (heet zand) heel handig zijn, zo houdt je hond nog een beetje de voet zooltjes heel he
Qua Patet Orbis (Zo wijd de wereld strekt!)
Laika's weblog klik hier!
Laika's hondenforum klik hier
Laika's foto album klik hier
-
Marloes
Wij waren vanmiddag in het bos en het regende...

Heb je het nog op tv gezien laatst?
Er was een vrouw en die zo´n pakje voor de hond gemaakt, een paus pakje!! En een kardinalen pakje! Dat is toch verschrikkelijk... Dat arme dier struikelde er gewoon over! :N:
En nagellakken bij je hond? He bah, dat lukt toch niet met al dat haar...

Heb je het nog op tv gezien laatst?
Er was een vrouw en die zo´n pakje voor de hond gemaakt, een paus pakje!! En een kardinalen pakje! Dat is toch verschrikkelijk... Dat arme dier struikelde er gewoon over! :N:
En nagellakken bij je hond? He bah, dat lukt toch niet met al dat haar...
-
piep
piep heeft ook een fleecevest en sinds vorige week een groene sneeuwparka met sjaal voor de winter
. piep loopt niet steeds, ze is te klein voor de grote wandelingen maar vind het wel heerlijk dat ze mee mag, dus dan gaat ze in de hondenbuggy met vest of jas. en verder is piep een hond met alle streken die elke hond van net een jaar heeft, ze is alleen een beetje klein 
- Jacksel
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): York H(R)ussell
dwergpoedel - Aantal honden: 1
- Mireillevdw
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Oudduitse herder
- Aantal honden: 2
- Contacteer:
Ik ben een fel tegenstander van kleding voor honden! Een hond heeft zijn vacht niet voor niets. Een hond moet gewoon hond kunnen zijn en niet als mens worden behandeld!!!
Natuurlijk heb je wel naakters, maar die zou ik dan eerder een dekje omdoen dan kleertjes aantrekken.
Ik ben van mening dat hondjes, wanneer je ze van jongs af aan aankleed, vanzelf koud krijgen als ze een keer geen kleertjes aanhebben.....
Natuurlijk heb je wel naakters, maar die zou ik dan eerder een dekje omdoen dan kleertjes aantrekken.
Ik ben van mening dat hondjes, wanneer je ze van jongs af aan aankleed, vanzelf koud krijgen als ze een keer geen kleertjes aanhebben.....
- Jaap*
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Jachthonden
- M@scha
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Labraque
- Jaap*
- Zeer actief
- Mireillevdw
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Oudduitse herder
- Contacteer:
Moet jij zelf weten. Het is ieder voor zich. Ik zou het zelf NOOIT gebruiken!!! Bij extreme omstandigheden, bij rassen met weinig tot geen vacht of medische redenen kan ik begrijpen dat je iets gebruikt om de hond warm te houden, maar absoluut geen gekke dingen zoals jurkjes e.d.......Gewoon een warm dekje of iets dergelijks lijkt mij ook te voldoen.Jaap* schreef:Bij 6 graden boven nul in een tentje in de bergen heeft Felix 's nachts een wollen trui aanMireillevdw schreef:Ik ben een fel tegenstander van kleding voor honden!
- M@scha
- Zeer actief
- Moos
- Zeer actief
Lijkt me ook niet dat jij het ras ernaar hebtMireillevdw schreef:Moet jij zelf weten. Het is ieder voor zich. Ik zou het zelf NOOIT gebruiken!!! Bij extreme omstandigheden, bij rassen met weinig tot geen vacht of medische redenen kan ik begrijpen dat je iets gebruikt om de hond warm te houden, maar absoluut geen gekke dingen zoals jurkjes e.d.......Gewoon een warm dekje of iets dergelijks lijkt mij ook te voldoen.Jaap* schreef:Bij 6 graden boven nul in een tentje in de bergen heeft Felix 's nachts een wollen trui aanMireillevdw schreef:Ik ben een fel tegenstander van kleding voor honden!
Ik kan Saar, zonder ondervacht, ook blauwbekkend door de regen laten lopen bij 3 graden boven nul en windkracht 8. Ik kan haar ook een (doorzichtig) regendekje aandoen en niet laten blauwbekken.
Ik weet wel wat ik hondvriendelijker vind.
Die jurkes vind ik ook drie keer niks, en die krijgt Saar dus ook never nooit aan

- Jaap*
- Zeer actief
Draaf je nu niet een beetje door?Mireillevdw schreef:Moet jij zelf weten. Het is ieder voor zich. Ik zou het zelf NOOIT gebruiken!!!
Als je hond 's nachts niet slaapt van de kou en rillend rondjes blijft lopen, dan doe je daar toch gewoon iets aan?
Daar hoef je toch niet hysterisch van te worden
Als je even kijkt naar mij onderschrift dan zie je daar een kortharige hond zonder ondervacht en met een blote buik. Dan kun JIJ wel roepen dat hij het daar maar mee moet doen, maar daar denk ik anders over.
Twee honden, 't waren hele nette, hechtten zeer aan het fatsoen.
Ze gingen eerst een boom opzetten, om aldaar hun plas te doen.
-
Muk
Het hangt van het ras af. Als je een hond mte een dunne vacht hebt (of helemaal geen vacht) dan laat je hem niet kou lijden lijkt mij. En dan is een hondenjas of iets dergelijks wel prettig voor het dier.
Mijn hond heeft dat niet nodig, die heeft vacht genoeg, maar om het dan meteen als onzin te bestempelen voor iedere hond gaat mij iets te ver.
Mijn hond heeft dat niet nodig, die heeft vacht genoeg, maar om het dan meteen als onzin te bestempelen voor iedere hond gaat mij iets te ver.
- sirene
- Zeer actief
- Contacteer:
- M@scha
- Zeer actief
lola was 10 weken en had het ook koud in de voortent op de camping. toen vond baasje dat ze geen extra deken hoefde maar gewoon mee naar bed mocht in de caravan.Jaap* schreef:Draaf je nu niet een beetje door?Mireillevdw schreef:Moet jij zelf weten. Het is ieder voor zich. Ik zou het zelf NOOIT gebruiken!!!![]()
Als je hond 's nachts niet slaapt van de kou en rillend rondjes blijft lopen, dan doe je daar toch gewoon iets aan?
Daar hoef je toch niet hysterisch van te worden
Als je even kijkt naar mij onderschrift dan zie je daar een kortharige hond zonder ondervacht en met een blote buik. Dan kun JIJ wel roepen dat hij het daar maar mee moet doen, maar daar denk ik anders over.
dus 1 minicaravanbed, 1 bouwvakker van toen nog 100+ kilo, 1 mascha en 2 honden.
baasje was meteen genezen toen lieve onschuldige kleine lola van 10 weekjes de volgende ochtend haar lieve baasje wekte door over zijn tenen te piesen
lola kreeg ineens 3 extra dekentjes

- Jaap*
- Zeer actief
Ach wat lief, ze dacht dat hij het koud hadmassam schreef:baasje was meteen genezen toen lieve onschuldige kleine lola van 10 weekjes de volgende ochtend haar lieve baasje wekte door over zijn tenen te piesen
- kawa2
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Teckels
-
Emma
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): 2 raslozen, namelijk:1 grote husky maal Am. Bulldog, en 1 kleine jack hussel. Nu geen honden meer.
- Aantal honden: 0
het zijn niet zozeer de kleren waar ik me aan stoor, maar dat die hondjes altijd gedragen worden vind ik erger.
het programma Topdogs op animal planet, zit een vrouwelijk jurylid met haar ienieminie hondje. en die heeft kleertjes aan, maar dat hondje heeft ze continu vast. en ook veel popzangeresjes zie je vaak met een aangekleed hondje die ze dan continu vast hebben.
en dan vind ik wel dat het hondje als mode assecoire gezien wordt, en niet meer als hond.
gelukkig ken ik die mensen verder niet,dus wie weet lopen ze ook leuke wandelingen met de hond, waarbij de hond zelf ook mag wandelen. maar wat je op MTV weleens ziet. . .ik kijk er nooit lang naar, maar kom er wel eens op met Zappen.
dat iemand dus eens zijn hondje tilt of kleren aantrekt dat vind ik niet erg, maar dat dat continu gedaan wordt, daar vraag ik mij weleens af of die hondjes als hond gezien worden. ik denk meer als mode assecoire.
het programma Topdogs op animal planet, zit een vrouwelijk jurylid met haar ienieminie hondje. en die heeft kleertjes aan, maar dat hondje heeft ze continu vast. en ook veel popzangeresjes zie je vaak met een aangekleed hondje die ze dan continu vast hebben.
en dan vind ik wel dat het hondje als mode assecoire gezien wordt, en niet meer als hond.
gelukkig ken ik die mensen verder niet,dus wie weet lopen ze ook leuke wandelingen met de hond, waarbij de hond zelf ook mag wandelen. maar wat je op MTV weleens ziet. . .ik kijk er nooit lang naar, maar kom er wel eens op met Zappen.
dat iemand dus eens zijn hondje tilt of kleren aantrekt dat vind ik niet erg, maar dat dat continu gedaan wordt, daar vraag ik mij weleens af of die hondjes als hond gezien worden. ik denk meer als mode assecoire.
- Jaap*
- Zeer actief
Een windhond die 's winters een dekje draagt vind ik van een andere orde dan een gezelschapshond die een petje en een bril op moet.
Daarom ben ik een beetje allergisch voor die stellige beweringen.
-
Geer
- Zeer actief
- Contacteer:
- Jaap*
- Zeer actief
Geer schreef:Geef maar toe Jaap, jij hebt Felix ook altijd gedragen, daar ik Zweden!Jaap* schreef:Een windhond die 's winters een dekje draagt vind ik van een andere orde dan een gezelschapshond die een petje en een bril op moet.