MARC_S schreef:
Ik schreeuwde niet maar wilde gelijk antwoord geven op alle eerdere vragen en antwoorden wat betreft de geliefde kopvlek. Dat zouden mensen zo over het hoofd zien nl in dat hele stuk.
In de rasstandaard staat nl iets heel anders. Een klein kopvlekje wordt getolereerd ipv een grote kopvlek is geliefd.
Ik heb nog nooit een dogo met een enorme kopvlek op een show gezien dus ik vraag me af bij wie ze dan zo geliefd zijn?
Ligt eraan van welke site je de standaard je pakt Marc zo is het nou eenmaal... op de ene site staat vlekje op de andere vlek, bijv.een vlek zoals op de pup die ik net plaats is zeker gelieft hoor JUIST vanwege het pigment, maar er zijn veel fokkers die dus Chira hondjes fokken, te weinig pigment en niet bezig zijn met het ras.. vandaar dat jij ze misschien nog niet veel hebt gezien, ik daarintegen wel.

Ps dit is niet de volgroeide versie van de pupfoto van hierboven... ook behoorlijk gepigmenteerd hondje verder..
Fangio zijn moeder had ook een grote zwarte vlek op het hoofd, een van de grote kampioenen van Argentinie had een patch-eye...
Een patch-eye is overigens niet vaak voorkomend dus als ze er zijn zijn ze ook zo weer weg.
Het er is er dus wel degelijk Marc, en het aan de fokkers om het erin te houden, overigens is het pigment op huid, lippen, neus, verhemelte, ogen wel zeer belangrijk om het pigment uberhaupt te houden, bij Chira zie je idd dat daar niet meer op gelet is, bij Fangio des te meer.
Overigens is het zo dat te weinig aanwezig pigment zelfs een diskwalificerende factor is officieel.