Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Loslopen

Hier is ruimte voor uitgebreide gedachtenwisseling over stellingen en dilemma's over honden.

Moderator: moderatorteam

Felix
Zeer actief
Mijn ras(sen): Labrador Retriever
Contacteer:

Ongelezen bericht door Felix »

Geeft weer goed weer dat je niet bekend met de materie bent :wink:

Tussen de auto's -> file ... door en het voorkruipen bij stoplichten dat mag wel degelijk!

Sterker nog, er zijn zelfs regels voorop gesteld, die door diverse groepering waaronder de KLPD en de verkeers politie ondersteunt wordt :ok:

En ik zou haast zeggen kom eens van je suffe balkon af, en stap maar eens achterop, dan kun je namelijk wel mee praten over de dingen waar jij nu zoveel onzin over uit kraamt! :ok:
Annelies
Zeer actief

Ongelezen bericht door Annelies »

:offt: Goeiemorguhhh....!! Nemen jullie effe lekker een bakkie koffie van me in de corner...?? :mrgreen:

Waar ging het topic ook alweer over..?? :idea:

O ja...
Ik vind het zowel voor Noa als voor mezelf erg belangrijk dat ze los kan lopen.
Afbeelding
Overgave kan de grootste overwinning zijn...
bauke

Ongelezen bericht door bauke »

Felix schreef:Tussen de auto's -> file ... door en het voorkruipen bij stoplichten dat mag wel degelijk!
ik dacht dat toen ik rijexamen deed, dat dat nog niet mocht, maar ze hebben zich naar jullie aangepast,
misschien omdat het toch wel gedaan werd. :wink:

Een motorrijder was altijd gelijk aan een auto, dus ook keurig op zijn beurt wachten, is mij altijd geleerd.
Sterker nog, er zijn zelfs regels voorop gesteld, die door diverse groepering waaronder de KLPD en de verkeers politie ondersteunt wordt :ok:
Ik vind het allemaal prima, wat voor soort regels dit ook mogen zijn,
maar het lijkt wel alsof àlle regels door de meeste motorijders aan hun laars worden gelapt.
Ze doen maar wat, en rijden zelfs slalom tussen de auto's door., op de snelwegen :eek:
En zelfs een voorwiel omhoog truc voor mijn flat,
als ze volgens jou dus maar 30 km rijden.
stap maar eens achterop,

ik durf niet, ik heb liever staal om mij heen ipv het asfalt, dat als schuurpapier kan fungeren bij een val.
als je geen motorpak aan doet , maar je ziet er genoeg rijden in gewoon een spijkerbroek :eek:
Ik heb oook ongelukken ermee gezien aangezien ik in een ziekenuis werk.
Is geen leuk gezicht, want je hebt dan geen gezicht meer.
dan kun je namelijk wel mee praten over de dingen waar jij nu zoveel onzin over uit kraamt!

Ik snap niet dat dit nou weer onzin moet zijn, Mijn visie over het motorijders-gedrag,
wordt door heel veel mensen ondersteunt , ( oa de politie) dan jij denkt, maar je wilt daar de ogen niet voor open doen.
Laatst gewijzigd door bauke op 12 sep 2006 09:47, 2 keer totaal gewijzigd.
bulletjebe
Zeer actief
Mijn ras(sen): bullmastiff
Contacteer:

Ongelezen bericht door bulletjebe »

Ik zit weleens achterop de motor en mijn honden mogen loslopen :cheer:
bauke

bulletjebe schreef:
mijn honden mogen loslopen :cheer:
er naast lopen ??? :eek:
bauke

fout , kon niet meer weg dit bericht
Laatst gewijzigd door bauke op 12 sep 2006 09:51, 1 keer totaal gewijzigd.
bianca83
Zeer actief

Ongelezen bericht door bianca83 »

bulletjebe schreef:Ik zit weleens achterop de motor en mijn honden mogen loslopen :cheer:

:eek: Ben je wel helemaal gezond :eek: :smile: :smile: :smile: Levensgevaarlijk hoor die motoren :roll:
Afbeelding
bulletjebe
Zeer actief
Contacteer:

bauke schreef:
bulletjebe schreef:
mijn honden mogen loslopen :cheer:
er naast lopen ??? :eek:
Waarnaast?
S@ndr@
Zeer actief

Ongelezen bericht door S@ndr@ »

ik zit nooit op een moter en ik durf Baco niet meer los te latenlopen, :jank: Ducain nog wel dus die mag ook :19:
bauke

bianca83 schreef:
bulletjebe schreef:Ik zit weleens achterop de motor en mijn honden mogen loslopen :cheer:

:eek: Ben je wel helemaal gezond :eek: :smile: :smile: :smile: Levensgevaarlijk hoor die motoren :roll:
ja, als je dat zo opschrijft , zie ik ze al lopen naast jullie motor op de snelweg :smile: :smile:
bulletjebe
Zeer actief
Contacteer:

bauke schreef:
bianca83 schreef:

ja, als je dat zo opschrijft , zie ik ze al lopen naast jullie motor op de snelweg :smile: :smile:
Ze lopen er vaak genoeg langs, maar dan staat de motor hier op de plaats :wink:
bianca83
Zeer actief

Bauke ik denk dat iedereen nu wel weet dat jij iedereen niet normaal vind die niet zo als jou denkt of is. Hier gaat het hele topic niet over :19:
Afbeelding
bulletjebe
Zeer actief
Contacteer:

bianca83 schreef:

Echt? en honden, zijn die ook gevaarlijk? want dan komt het nooit meer goed met mij vrees ik :jank: :jank:
bianca83
Zeer actief

bulletjebe schreef:
bianca83 schreef:

Echt? en honden, zijn die ook gevaarlijk? want dan komt het nooit meer goed met mij vrees ik :jank: :jank:
Jouw hond wel ja, of je moet een man zijn dan kan het weer wel. :smile:
Afbeelding
bulletjebe
Zeer actief
Contacteer:

bianca83 schreef:
bulletjebe schreef:
bianca83 schreef:

Jouw hond wel ja, of je moet een man zijn dan kan het weer wel. :smile:
:boos: :jank: :jank:
marian*
Erelid
Mijn ras(sen): Drentsche Patrijshond
Aantal honden: 1
Contacteer:

Ongelezen bericht door marian* »

bianca83 schreef:Levensgevaarlijk hoor die motoren :roll:
Die motoren zijn niet levensgevaarlijk,maar sommige bestuurders ervan wel.
En voordat je begint over weten waar ik over praat.........mijn vader had een motor en ik heb erg vaak achterop gezeten.Ik weet dus hoe kwetsbaar een motorrijder is en ik hou er altijd rekening mee als ik er een in het vizier heb tijdens het autorijden;1 tikje en je rijdt iemand hartstikke dood.
En als ik een motor had zou ik ook lekker tussen de auto's door wriemelen in een file,want je gaat toch niet voor Jan met de korte achternaam in een file staan???????? :mrgreen:
De meeste motorrijders zijn gewone,verantwoordelijke mensen maar als ik zo'n figuur zie die op een 80-km weg voorbij komt stuiven alsof ik stil sta dan vraag ik me af of die motorrijder wel weet wat ie doet.
Aan dat soort figuren heb ik dus een hekel.Net als aan bestuurders die menen met hun Harley's(en dat is voor mij dé motor :mrgreen: ),Honda's of welk merk dan ook met knetteruitlaten door de bossen te moeten scheuren.
Ik hoor liever een specht een gat in een boom hakken :mrgreen:

En on-topic:honden moeten gewoon dagelijks lekker los kunnen lopen ergens.
Afbeelding
Uit het oog maar nooit uit het hart
Max 24/8/'94-11-4-'11,Bente 27/4/'99-23/11/'10
bianca83
Zeer actief

marian* schreef:
bianca83 schreef:Levensgevaarlijk hoor die motoren :roll:
Die motoren zijn niet levensgevaarlijk,maar sommige bestuurders ervan wel.
En voordat je begint over weten waar ik over praat.........mijn vader had een motor en ik heb erg vaak achterop gezeten.Ik weet dus hoe kwetsbaar een motorrijder is en ik hou er altijd rekening mee als ik er een in het vizier heb tijdens het autorijden;1 tikje en je rijdt iemand hartstikke dood.
En als ik een motor had zou ik ook lekker tussen de auto's door wriemelen in een file,want je gaat toch niet voor Jan met de korte achternaam in een file staan???????? :mrgreen:
De meeste motorrijders zijn gewone,verantwoordelijke mensen maar als ik zo'n figuur zie die op een 80-km weg voorbij komt stuiven alsof ik stil sta dan vraag ik me af of die motorrijder wel weet wat ie doet.
Aan dat soort figuren heb ik dus een hekel.Net als aan bestuurders die menen met hun Harley's(en dat is voor mij dé motor :mrgreen: ),Honda's of welk merk dan ook met knetteruitlaten door de bossen te moeten scheuren.
Ik hoor liever een specht een gat in een boom hakken :mrgreen:
Ben ik ook helemaal met je eens hoor, ik schrijf nergens dat je met 200 km een weg over moet rijden. Waar ik me aan irriteer is de hele manier van denken over zowat alles van Bauke. Haar denkwijze is dé manier en elke andere manier is dan dus ook fout.

En kom op zeg een Harley is geen motor hoor :neenee: :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:
Afbeelding
marian*
Erelid
Contacteer:

bianca83 schreef:En kom op zeg een Harley is geen motor hoor :neenee: :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:
Zet eens 10 motoren al ronkend op een rij.....dan haal je de Harley er zo tussenuit :mrgreen: De rest is speelgoed.
Plofplofplof :ok:
Als ik dat geluid hoor maakt mijn hart een sprongetje :mrgreen:
Afbeelding
bianca83
Zeer actief

marian* schreef:
bianca83 schreef:En kom op zeg een Harley is geen motor hoor :neenee: :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:
Zet eens 10 motoren al ronkend op een rij.....dan haal je de Harley er zo tussenuit :mrgreen: De rest is speelgoed.
Plofplofplof :ok:
Als ik dat geluid hoor maakt mijn hart een sprongetje :mrgreen:
Ow maar juist als je uitlaat zo'n flinke plof maakt owwww dat is zoooo mooi :mrgreen:
Afbeelding
marian*
Erelid
Contacteer:

bianca83 schreef:Ow maar juist als je uitlaat zo'n flinke plof maakt owwww dat is zoooo mooi :mrgreen:
Maar niet in de bossen,daar hoor ik echt liever een hakkende specht(zoals gisteren dus) :mrgreen:
Afbeelding
bianca83
Zeer actief

marian* schreef:
bianca83 schreef:Ow maar juist als je uitlaat zo'n flinke plof maakt owwww dat is zoooo mooi :mrgreen:
Maar niet in de bossen,daar hoor ik echt liever een hakkende specht(zoals gisteren dus) :mrgreen:
Ow maar wij rijden ook niet in de bossen hoor. Wel erlangs maar niet erdoor. Gewoon de mooie rustige stukken waar het gewoon mooi is om te rijden. Tussen door lekker stoppen en even lekker wat drinken en weer rustig verder rijden :ok:
Afbeelding
alma.m
Zeer actief
Mijn ras(sen): Landseer E.C.T.

Ongelezen bericht door alma.m »

Om ook maar even on-topic te blijven, ik vind ook dat mijn hond tenminste één keer per dag met de lange wandeling los moet kunnen lopen. Gelukkig hebben we hier op 20 min. loopafstand een klein bos, waar ze zich kan uitleven. :ok:
Caya voor altijd een plekje in ons hart.
6 Januari 1999 -1 Mei 2010

Afbeelding
Felix
Zeer actief
Contacteer:

bianca83 schreef:

Ja, ze durft wel he ... een beetje achterop zitten! :smile:
bianca83
Zeer actief

Felix schreef:
bianca83 schreef:

Ja, ze durft wel he ... een beetje achterop zitten! :smile:
Straks maakt hij een wheelie :N: :smile:
Afbeelding
Felix
Zeer actief
Contacteer:

Ik moet laika alleen nog eventjes leren dat ze ook de snelweg op kan al mee huppelend naast de motorfiets, dan kunnen we eens wat harder als 80 km/u :mrgreen:
mecheltjes
Zeer actief

Ongelezen bericht door mecheltjes »

Felix schreef:Ik moet laika alleen nog eventjes leren dat ze ook de snelweg op kan al mee huppelend naast de motorfiets, dan kunnen we eens wat harder als 80 km/u :mrgreen:

:smile: :smile: :smile: :smile: :smile: :smile:
Afbeelding

Anneke, Dylan en Ozzy
Felix
Zeer actief
Contacteer:

Denk dat het dan eerder zoiets wordt :denken:

Afbeelding

:smile: :ok: :smile:
M@rleen
Zeer actief
Aantal honden: 0
Contacteer:

Re: Loslopen

Ongelezen bericht door M@rleen »

Stang schreef:Maar goed, terug naar de vraag: hoe belangrijk vind jij het dat je honden los kunnen lopen?
Ik vind het heel belangrijk dat Boomer los kan lopen.
Het lastige is alleen; hij vind alle honden leuk en wil met allemaal spelen.. Ik kan m terugroepen, als ik op tijd zie dat hij op het punt staat naar een andere hond te gaan, dus hij mag los lopen.
In de zomer liep hij de hele dag los, nu het weer vroeger donker wordt, blijft hij als het donker is aan de lijn, omdat ik dan net die 2 sec. te laat zie dat hij van plan is naar een andere hond te gaan, of ik zie die andere hond helemaal niet.
Ik heb nog bijna niet meegemaakt dat een andere eigenaar er problemen mee had dat Boomer kwam snuffelen/spelen, maar IK wil het niet altijd.

Hier lopen trouwens alle honden los, die los kunnen lopen. Als ze aan de lijn zijn, lopen ze weg of vechten ze of durft de baas ze niet los te laten.
Dat heb ik aan die mensen gevraagd, dus verzin ik niet zomaar.. :mrgreen:

Maar goed, als ik een hond tegenkom die aan de lijn is, hou ik Boomer bij me. En als de hond los is, mag hij er naartoe. Dan ga ik ervan uit dat er geen probleem is.

Zodra hij gesnuffeld heeft en het is geen vriendje van m, loopt hij ook gelijk weer mee met mij.

Zo, heel verhaal, maar ja, inderdaad, ik vind het dus ook heel belangrijk dat een hond los kan lopen.. :wink: Heel leuk ook om m bezig te zien, snuffelen, spelen, rennen enz.
Sita
Zeer actief

Ongelezen bericht door Sita »

Motorrijden is heerlijk :cheer: :cheer:

Vanavond weer een stukje toeren.
Groetjes Yvette, Sita, Taro en Rowan

Afbeelding
Felix
Zeer actief
Contacteer:

Sita schreef:Motorrijden is heerlijk :cheer: :cheer:

Vanavond weer een stukje toeren.
Pas je dan op:

- Geen wheelie maken (op het achterwiel rijden)
- Niet voorkruipen bij stoplichten e.d.
- Niet tussen de file door
- Niet te snel of te hardt wegtrekken bij een stoplicht
- Je demper dusdanig dichtlassen zodat een Puch nog meer herrie maakt
- Ouwe dametjes op balkonnetjes toewuiven
- Niet door bossen e.d. rijden
- Alleen maar snelweg rijden, dus geest dodend rechtuit toeren
- Op diezelfde snelweg het liefst op de vluchtstrook rijden

En dat allemaal om Bauke een plezier te doen, want anders ben je maar een lastige motorrijder :pffff:
Plaats reactie

Terug naar “Discussieforum”