Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
wordt een hond slomer van castreren/steriliseren?
Moderator: moderatorteam
- yamie
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Jack Russell Terriers
- Contacteer:
maar..........een teef castreren verkleint toch wel zeker de kans op baarmoeder problemen (kanker) en ook zijn sommige teven echt beroerd wanneer ze loops zijn, waarom is het dan zo fout om ze daar mee te helpen?
daarbij heb ik een reu van nu 8, ik heb hem laten castreren toen hij 4 jaar oud was nee geen medische reden, ook niet werkelijk gedrags problemen....ik kon hem prima de baas, maar hij zelf was er heel opgewonden onder, we hebben altijd meerdere honden gehad en wanneer er dan een teefje loops moest worden, loops was of net geweest pfff dan wist ie zich met zich zelf soms geen raad, helemaal over zijn toeren...daarom heb ik toen besloten om hem te laten castreren....ik moet zeggen dat hij daarna veel "beter"was....oo meneer weet nog precies hoe en wat hoor, alleen nu alleen maar wanneer een teef ook werkelijk staat, zoals een 'goede"reu dat behoort te doen....
daarbij heb ik een reu van nu 8, ik heb hem laten castreren toen hij 4 jaar oud was nee geen medische reden, ook niet werkelijk gedrags problemen....ik kon hem prima de baas, maar hij zelf was er heel opgewonden onder, we hebben altijd meerdere honden gehad en wanneer er dan een teefje loops moest worden, loops was of net geweest pfff dan wist ie zich met zich zelf soms geen raad, helemaal over zijn toeren...daarom heb ik toen besloten om hem te laten castreren....ik moet zeggen dat hij daarna veel "beter"was....oo meneer weet nog precies hoe en wat hoor, alleen nu alleen maar wanneer een teef ook werkelijk staat, zoals een 'goede"reu dat behoort te doen....
- malinois
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): (X) Mechelse herder
- Aantal honden: 3
- Contacteer:
moet ik dan m'n borsten ook maar weg laten halen? ik zou eens borstkanker kunnen krijgen 8OToscaTibby schreef:Om te vermijden dat ze ziek worden? Baarmoederkanker enzo.malinois schreef:ja waarom moet je in een gezonde hond snijden?ToscaTibby schreef:Pure onzin om een teef te laten castreren??? Waar haal je dat nou weer vandaan?malinois schreef: waarom?? dat is net zo pure onzin als een reu castreren... dus je hebt nog niet eens een teef maar je weet al wel dat ze gecastreerd wordt?? 1 advies.. neem dan geen teef....

In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
- yamie
- Zeer actief
- Contacteer:
pfff heb er zo een hekel aan als we mensen met honden gaan vergelijken mar ala...en ja er zijn idd mensen die dat doen wanneer er bewezen is dat ze er een grote aanleg voor krijgen, niet mijn idee hoor, maar oke....daarbij hebben wij zelf een stem, een hond niet....malinois schreef:moet ik dan m'n borsten ook maar weg laten halen? ik zou eens borstkanker kunnen krijgen 8OToscaTibby schreef:Om te vermijden dat ze ziek worden? Baarmoederkanker enzo.malinois schreef:ja waarom moet je in een gezonde hond snijden?ToscaTibby schreef: Pure onzin om een teef te laten castreren??? Waar haal je dat nou weer vandaan?
-
Marion.
Yep, daarom laat ik uit voorzorg ook m'n baarmoeder maar verwijderen. Ik wil toch geen kinderen. O, en doe dan gelijk die blindedarm maar en 1 nier en 1 long haal er ook maar vast uit. Verkleint allicht de kans op eventuele kankers in die organen 8O 8O 8Oyamie schreef:maar..........een teef castreren verkleint toch wel zeker de kans op baarmoeder problemen (kanker) en ook zijn sommige teven echt beroerd wanneer ze loops zijn, waarom is het dan zo fout om ze daar mee te helpen?
- Dingo
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Mechelse herder
- yamie
- Zeer actief
- Contacteer:
Saartje schreef:Yep, daarom laat ik uit voorzorg ook m'n baarmoeder maar verwijderen. Ik wil toch geen kinderen. O, en doe dan gelijk die blindedarm maar en 1 nier en 1 long haal er ook maar vast uit. Verkleint allicht de kans op eventuele kankers in die organen 8O 8O 8Oyamie schreef:maar..........een teef castreren verkleint toch wel zeker de kans op baarmoeder problemen (kanker) en ook zijn sommige teven echt beroerd wanneer ze loops zijn, waarom is het dan zo fout om ze daar mee te helpen?
weer 1
- malinois
- Zeer actief
- Contacteer:
ja snap dat niet hoor, je gaat toch niet in iets gezonds snijden om maar te voorkomen???Saartje schreef:Yep, daarom laat ik uit voorzorg ook m'n baarmoeder maar verwijderen. Ik wil toch geen kinderen. O, en doe dan gelijk die blindedarm maar en 1 nier en 1 long haal er ook maar vast uit. Verkleint allicht de kans op eventuele kankers in die organen 8O 8O 8Oyamie schreef:maar..........een teef castreren verkleint toch wel zeker de kans op baarmoeder problemen (kanker) en ook zijn sommige teven echt beroerd wanneer ze loops zijn, waarom is het dan zo fout om ze daar mee te helpen?

In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
- Lupo
- Zeer actief
- Aantal honden: 0
Wel als er een sterk vergrote kans is op kanker. Zou ik bij mezelf daarom de baarmoeder laten verwijderen? Nee. Maar nogmaals, een hond is geen mens, ga ze alsjeblieft niet te pas en te onpas met elkaar vergelijken.malinois schreef:ja snap dat niet hoor, je gaat toch niet in iets gezonds snijden om maar te voorkomen???Saartje schreef:Yep, daarom laat ik uit voorzorg ook m'n baarmoeder maar verwijderen. Ik wil toch geen kinderen. O, en doe dan gelijk die blindedarm maar en 1 nier en 1 long haal er ook maar vast uit. Verkleint allicht de kans op eventuele kankers in die organen 8O 8O 8Oyamie schreef:maar..........een teef castreren verkleint toch wel zeker de kans op baarmoeder problemen (kanker) en ook zijn sommige teven echt beroerd wanneer ze loops zijn, waarom is het dan zo fout om ze daar mee te helpen?
- yamie
- Zeer actief
- Contacteer:
nou idd, pffff we spelen toch allemaal een beetje voor god met onze honden?? zo is het gewoon, en wanneer je dan iets kunt voorkomen waarom niet!!ToscaTibby schreef:Wel als er een sterk vergrote kans is op kanker. Zou ik bij mezelf daarom de baarmoeder laten verwijderen? Nee. Maar nogmaals, een hond is geen mens, ga ze alsjeblieft niet te pas en te onpas met elkaar vergelijken.malinois schreef:ja snap dat niet hoor, je gaat toch niet in iets gezonds snijden om maar te voorkomen???Saartje schreef:Yep, daarom laat ik uit voorzorg ook m'n baarmoeder maar verwijderen. Ik wil toch geen kinderen. O, en doe dan gelijk die blindedarm maar en 1 nier en 1 long haal er ook maar vast uit. Verkleint allicht de kans op eventuele kankers in die organen 8O 8O 8Oyamie schreef:maar..........een teef castreren verkleint toch wel zeker de kans op baarmoeder problemen (kanker) en ook zijn sommige teven echt beroerd wanneer ze loops zijn, waarom is het dan zo fout om ze daar mee te helpen?
-
Nancy
- Zeer actief
- malinois
- Zeer actief
- Contacteer:
nee ik vind dat pure onzin.. !!!yamie schreef:nou idd, pffff we spelen toch allemaal een beetje voor god met onze honden?? zo is het gewoon, en wanneer je dan iets kunt voorkomen waarom niet!!ToscaTibby schreef:Wel als er een sterk vergrote kans is op kanker. Zou ik bij mezelf daarom de baarmoeder laten verwijderen? Nee. Maar nogmaals, een hond is geen mens, ga ze alsjeblieft niet te pas en te onpas met elkaar vergelijken.malinois schreef:ja snap dat niet hoor, je gaat toch niet in iets gezonds snijden om maar te voorkomen???Saartje schreef: Yep, daarom laat ik uit voorzorg ook m'n baarmoeder maar verwijderen. Ik wil toch geen kinderen. O, en doe dan gelijk die blindedarm maar en 1 nier en 1 long haal er ook maar vast uit. Verkleint allicht de kans op eventuele kankers in die organen 8O 8O 8O

- yamie
- Zeer actief
- Contacteer:
ik nietmalinois schreef:nee ik vind dat pure onzin.. !!!yamie schreef:nou idd, pffff we spelen toch allemaal een beetje voor god met onze honden?? zo is het gewoon, en wanneer je dan iets kunt voorkomen waarom niet!!ToscaTibby schreef:Wel als er een sterk vergrote kans is op kanker. Zou ik bij mezelf daarom de baarmoeder laten verwijderen? Nee. Maar nogmaals, een hond is geen mens, ga ze alsjeblieft niet te pas en te onpas met elkaar vergelijken.malinois schreef: ja snap dat niet hoor, je gaat toch niet in iets gezonds snijden om maar te voorkomen???
- Lupo
- Zeer actief
- Hutsje
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): moddercockers
- Aantal honden: 2
Veel reuen krijgen last van hun prostaat op oudere leeftijd. Die van mij moet op een leeftijd van 9 en een half (voor een BM hel oud) ws nog gecastreerd worden. Moet je ze ook allemaal maar castreren dan?yamie schreef:
nou idd, pffff we spelen toch allemaal een beetje voor god met onze honden?? zo is het gewoon, en wanneer je dan iets kunt voorkomen waarom niet!!

- yamie
- Zeer actief
- Contacteer:
ik laat liever een hond castreren op jongere leeftijd..wanneer hij zijn ballen nergens voor nodig heeft dan op zo'n oude leeftijd!Hutsje schreef:Veel reuen krijgen last van hun prostaat op oudere leeftijd. Die van mij moet op een leeftijd van 9 en een half (voor een BM hel oud) ws nog gecastreerd worden. Moet je ze ook allemaal maar castreren dan?yamie schreef:
nou idd, pffff we spelen toch allemaal een beetje voor god met onze honden?? zo is het gewoon, en wanneer je dan iets kunt voorkomen waarom niet!!
- malinois
- Zeer actief
- Contacteer:
dus je ontneemt hem het belangrijkste z'n mannelijkheid?? noem dat maar niks.... 8Oyamie schreef:ik laat liever een hond castreren op jongere leeftijd..wanneer hij zijn ballen nergens voor nodig heeft dan op zo'n oude leeftijd!Hutsje schreef:Veel reuen krijgen last van hun prostaat op oudere leeftijd. Die van mij moet op een leeftijd van 9 en een half (voor een BM hel oud) ws nog gecastreerd worden. Moet je ze ook allemaal maar castreren dan?yamie schreef:

- yamie
- Zeer actief
- Contacteer:
sjonge jonge hoe overdreven!!!yamie schreef:ik laat liever een hond castreren op jongere leeftijd..wanneer hij zijn ballen nergens voor nodig heeft dan op zo'n oude leeftijd!Hutsje schreef:Veel reuen krijgen last van hun prostaat op oudere leeftijd. Die van mij moet op een leeftijd van 9 en een half (voor een BM hel oud) ws nog gecastreerd worden. Moet je ze ook allemaal maar castreren dan?yamie schreef:
ik geloof dat er tegenwoordig meer niet gecastereerde reuen zijn die "last "hebben van hun mannelijkheid dan gecastreerde van hun "niet"mannelijkheid!!
en nog ff voor degene die niet goed hebben gelezen, wanneer het niet hoeft nee dan laat ik het ook niet doen, maar ik heb er toen bewust voor gekozen en je kunt niet alles over 1 kam scheren, ik snap heus wel een deel van je mening en sta daar ook voor open, maar het gaat niet altijd zo op!
- Hutsje
- Zeer actief
Maar wanneer hoeft het niet volgens jou?yamie schreef:Ik ook, als het dan toch moet. Maar je weet op jonge leeftijd miet of ze op oudere leeftijd last van hun prostaat krijgen en jij zegt om risico's bij teven vermijden castreren. Dus mogmaals. moeten alle reuen dan maar gecastreerd worden op jonge leefijd?yamie schreef:ik laat liever een hond castreren op jongere leeftijd..wanneer hij zijn ballen nergens voor nodig heeft dan op zo'n oude leeftijd!Hutsje schreef:Veel reuen krijgen last van hun prostaat op oudere leeftijd. Die van mij moet op een leeftijd van 9 en een half (voor een BM hel oud) ws nog gecastreerd worden. Moet je ze ook allemaal maar castreren dan?yamie schreef:
sjonge jonge hoe overdreven!!!
ik geloof dat er tegenwoordig meer niet gecastereerde reuen zijn die "last "hebben van hun mannelijkheid dan gecastreerde van hun "niet"mannelijkheid!!
en nog ff voor degene die niet goed hebben gelezen, wanneer het niet hoeft nee dan laat ik het ook niet doen, maar ik heb er toen bewust voor gekozen en je kunt niet alles over 1 kam scheren, ik snap heus wel een deel van je mening en sta daar ook voor open, maar het gaat niet altijd zo op!

- yamie
- Zeer actief
- Contacteer:
- Hutsje
- Zeer actief
Ook die kan later last van zijn prostaat krijgen, dat heeft niets te maken met hoe hij omgaat met zijn eigen hormonen en mannelijkheid.yamie schreef:wanneer je een gezonde zelfbewuste reu heeft , die goed om kan gaan met zijn eigen hormonen en mannelijkheid...
En wanneer hoeven teven niet gecastreerd te worden?

- Lupo
- Zeer actief
Volgens mij is risico op kanker bij de voortplantingsorganen bij een ongecastreerde teef groter dan bij een ongecastreerde reu?
Zijn de gevolgen van castratie van een reu niet ingrijpender dan voor een teef?
Als een reu evenveel risico liep als een teef, zou ik waarschijnlijk ook voor een reu voor preventieve castratie kiezen. Maar goed, ik weet eigenlijk te weinig van dit onderwerp om er hele stellige uitspraken over te doen.
Als een reu evenveel risico liep als een teef, zou ik waarschijnlijk ook voor een reu voor preventieve castratie kiezen. Maar goed, ik weet eigenlijk te weinig van dit onderwerp om er hele stellige uitspraken over te doen.
- yamie
- Zeer actief
- Contacteer:
- Hutsje
- Zeer actief
Ik heb het niet over prostaatkanker, maar over niet of slecht functionerende prostaat. In deze gevallen is er maar 1 oplossing, castreren. Her risico dat oudere reuen dit krijgen op latere leeftijds is net zo groot als het risico dat teven lopen op baarmoederhalskanker.ToscaTibby schreef:Volgens mij is risico op kanker bij de voortplantingsorganen bij een ongecastreerde teef groter dan bij een ongecastreerde reu?
Wat maakt het uit of de gevolgen bij de een ingrijpende zijn dan bij de
ander?

-
Marion.
Inderdaad. Ik slik al jaren geen pil meeryamie schreef:Saartje schreef:Yep, daarom laat ik uit voorzorg ook m'n baarmoeder maar verwijderen. Ik wil toch geen kinderen. O, en doe dan gelijk die blindedarm maar en 1 nier en 1 long haal er ook maar vast uit. Verkleint allicht de kans op eventuele kankers in die organen 8O 8O 8Oyamie schreef:maar..........een teef castreren verkleint toch wel zeker de kans op baarmoeder problemen (kanker) en ook zijn sommige teven echt beroerd wanneer ze loops zijn, waarom is het dan zo fout om ze daar mee te helpen?
weer 1en jij slikt geen pil??? ik bedoel dus voor jou loopse (ja laten we ff in hondse termen blijven he)perioden?? dat je dat wat kunt regelen??
- yamie
- Zeer actief
- Contacteer:
ohh dat klopt, ik heb het er ook niet over dat je perse bij voorbaat een reu of teef moet castreren, maar dat was een punt om aan te geven dat je er ook wel wat mee voor kunt zijn...Hutsje schreef:Ook die kan later last van zijn prostaat krijgen, dat heeft niets te maken met hoe hij omgaat met zijn eigen hormonen en mannelijkheid.yamie schreef:wanneer je een gezonde zelfbewuste reu heeft , die goed om kan gaan met zijn eigen hormonen en mannelijkheid...
En wanneer hoeven teven niet gecastreerd te worden?
tja en teven niet..eigenlijk hetzelfde verhaal...en uiteraard en dat geld voor beidem wanneer ze voor de fok gebruikt worden....maar ik denk dat je dat juist wou horen , of niet?? en ik ben iemand dat als mijn hond problemen heeft en daarom beter gecastreerd kan worden het me geen zier uitmaakt of ze waardevol voor de fok waren, de hond gaat voor..
- Lupo
- Zeer actief
- Lupo
- Zeer actief
Maar als dat te verhelpen is dmv castratie, dan kan dat ook dan alsnog gebeuren en hoeft dan ook niet preventief gedaan te worden. Als een teef inmiddels baarmoederkanker heeft ontwikkeld is genezing niet alleen een kwestie van baarmoeder eruit.Hutsje schreef:Ik heb het niet over prostaatkanker, maar over niet of slecht functionerende prostaat. In deze gevallen is er maar 1 oplossing, castreren. Her risico dat oudere reuen dit krijgen op latere leeftijds is net zo groot als het risico dat teven lopen op baarmoederhalskanker.ToscaTibby schreef:Volgens mij is risico op kanker bij de voortplantingsorganen bij een ongecastreerde teef groter dan bij een ongecastreerde reu?
Wat maakt het uit of de gevolgen bij de een ingrijpende zijn dan bij de
ander?
Naarmate de gevolgen van castratie ingrijpender zijn, zou dat reden zijn om daar minder snel voor te kiezen.
- yamie
- Zeer actief
- Contacteer:
ah oke. mm zou ik niet zo zeggen, ten eerste is het afhankelijk van de reden waarom en van de hond zelf...ToscaTibby schreef:Nee, ik bedoel qua gedrag en hormoonhuishouding, dus de gevolgen op langere termijn.yamie schreef:nee helemaal niet , juist andersom...
voor een teef is het qua operatie iig veel ingrijpender......
bij een teef is het wel heel belangrijk dat als het gebeurt het in de hormonale rust gebeurt, dus niet net voor, tijdens of net na een loopsheid, maar in het midden van haar cyclus....
- Caro.
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Spaanse Draak
- Aantal honden: 1
- Contacteer:
Ik vind het maar moeilijk hoor
Een reu op jonge leeftijd castreren wegens gedragsproblemen is natuurlijk van de zotte, daar zijn de meeste het wel over eens denk ik.
Maar een jaar geleden riep "iedereen" hier nog om het hardst dat je wel je teef moet laten castreren en dan ook nog het liefst zo jong mogelijk. Nu draait zich dat ook alweer om
Ik weet nu echt niet meer wat wijsheid is of niet......
Een reu op jonge leeftijd castreren wegens gedragsproblemen is natuurlijk van de zotte, daar zijn de meeste het wel over eens denk ik.
Maar een jaar geleden riep "iedereen" hier nog om het hardst dat je wel je teef moet laten castreren en dan ook nog het liefst zo jong mogelijk. Nu draait zich dat ook alweer om
Ik weet nu echt niet meer wat wijsheid is of niet......
-
Golden Stanley
Dat jij het niet eens bent met mijn beslissing is duidelijk, zo heeft ieder z'n mening, maar maakt mij niet tot een dr. Mengele-vertakking. Maar ik ben nog steeds van mening (en ik niet alleen, maar ook mijn zeer bekwame dierenarts, die absoluut geen voorstander is van het 'zomaar' castreren van een gezonde reu en waar ik op dat moment op af ben gegaan) dat het in Stanley's geval niet anders kon. Daar ben ik zeker niet trots op en had hem liever reu laten zijn in een NORMALE omstandigheid, maar wat hadden we dan gemoeten als je hond in 3 maanden tijd 4 kilo kwijt is, koortsvlagen had van 3 dagen lang, 2 dagen daarvan vrij is en die koorts zich in rap tempo wekelijks herhaalt, je hond niet wil eten en buiten niet vooruit te branden is, omdat hij zich gewoon beroerd voelt, ligt te kwijlen en te kermen als er een niet loopse teef voorbij loopt en doordat hij zo is afgevallen kans liep op een nog zwakker immuunsysteem? Kan je mij niet wijsmaken dat dit een 'normale' puberteit is.Martijn schreef:Ik hoop van harte dat je geen jonge zonen hebt maar voor het geval dat.Golden Stanley schreef:Stanley is ruim 3 maanden lang hondsberoerd geweest van al die hormonen die door z'n lijf gierden en hebben hem daarom laten castreren.
Het gaat over hoor! Die puberteit. Lekker laten zitten die ballen. Hebben ze nog nodig.
Je pre-puber pup bedoel je? En dat vind je normaal? Een puppie van 6 jaar oud? Ik vind dat dus een gruwel.Ik ben echt blij dat we dat uiteindelijk hebben laten doen, want ik heb m'n hond van voor die tijd weer terug.
Gelukkig, ik zou dat dus niet kunnen. Ook niet als het op jouw manier "goed" is gegaan.Ik kan mijn hond nog steeds eerlijk aankijken.:
Je hebt een dier, in mijn visie, het recht op volwassenheid niet te ontzeggen. Ook niet als die met horten en stoten tot stand komt.
Ik ben helemaal geen fan van reuengedrag. Daarom neem ik voortaan teven. Je hebt er namelijk gewoon een keuze in weet je nog?