Lieffie2024 schreef: ↑17 aug 2024 19:02
Lees al dat hond terug gaat, ik vind het hele verhaal gewoon hartverscheurend voor deze jonge hond. Gewoon kansloos zijn no matter what....
Dat ben ik dan wel met je eens. Steffen leek op zijn manier goede stappen te maken met de hond. En de waarschuwingen voor mogelijke agressie bij verkeerde benadering, of foute inschatting (bij m.n. honden en andere dieren) was hij zich terdege van bewust, en dat hij de hond als verdediger had willen inzetten kun je van lezen dat dat juist niet zijn inzet was/is.
Denk juist dat doordat hij de hond weer wilde leren spelen, wat meer uitdaagde de hond nu wat handelbaarder is geworden zelfs. Ik kreeg op een bepaald namelijk een beeld van een hond die nauwelijks iets mocht in jonge leven, daar waarschijnlijk voor gestraft is, en m.i. kan dat juist verkeerd gaan op het moment dat een hond volwassen wordt en gaat beseffen wat zijn kracht is, of impact als hij gaat grommen, happen of blaffen. Iets wat volgens mij dus bij die vriendin van de buurman gebeurde, waarop Steffen de hond tijdelijk in huis heeft genomen.
Een huis waarvan Steffen zegt nog niet klaar te zijn voor een hond, omdat nog niet alles op orde was/is.
Tussen de regels door gelezen, vind ik de huidige eigenaar van Blue nogal vaag, met vage zaakjes. In die zin denk ik dan ook dat als de man de hond niet vrijwillig aan Steffen af wil staan, Steffen niet anders kan dan de hond terug te geven. Sommige mensen met bepaalde achtergronden en vage vrienden kunnen anders voor flinke ellende zorgen.
Dat is uitermate sneu voor Blue.