Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Toch alvast aan het kijken, denken jullie mee?

Forum voor alle opmerkingen over hondenrassen, vragen of weetjes.

Moderator: moderatorteam

malinois
Zeer actief
Mijn ras(sen): (X) Mechelse herder
Aantal honden: 3
Contacteer:

Re: Toch alvast aan het kijken, denken jullie mee?

Ongelezen bericht door malinois »

Nanna schreef:Ik vind ook dat Mijke gewoon een hond moeten kunnen nemen. Ze heeft er nu alle tijd voor.
Inderdaad, Mijke is dan ook verantwoordelijk voor het uitlaten, trainen en voeren maar ik geloof niet dat ze daar een probleem van maakt.
Ik snap ook dat Marinus weinig met honden heeft en er wellicht stiekem van uitgaat dat Mijke na koter twee helemaal geen zin meer heeft in een hond en dat het allemaal wegebt.
Maar dan kennen we godverdomme Mijke nog niet :8):

Ik heb nooit gevraagd of ik een hond ‘mocht’. Het idee alleen al. Ik liep met mijn hoogzwangere pens gewoon met twee honden te zeulen en daarna kwamen er nog eens drie bij Afbeelding
Haha zoiets ja, ik heb ook nog nooit toestemming gevraagd, mijn hobby mijn ding. Ik zorg er voor dus niemand hoeft mij daarover te adviseren.
Afbeelding
In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
mijke
Zeer actief
Mijn ras(sen): krakershondje
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door mijke »

Haha, nou, ik ben blij dat ik niet met jullie in een relatie zit :LOL:
mijke
Zeer actief

Thnx :P

En die hond komt er echt wel hoor. Marinus beseft zich ter dege dat daar geen natuurkracht tegen bestand is. Hij was vandaag het toetje vergeten met het boodschappen doen. Toen heb ik Livia "papa mag ik toetje ijsje alsjeblieft?" laten zeggen. Toen moest ie wel hahaha. Zo ga ik dat ook met die hond doen :engel:
Nee gekkigheid. Een hond hoort bij mij en daar heeft hij ook voor gekozen toen hij mij koos. Dat is het twistpunt niet. Als dat het wel zou zijn, zou ik wel meer reageren zoals jullie. Maar dat is nu niet nodig.
mijke
Zeer actief

Cleva schreef:Oké. Dan kunnen we nu dus verder gaan met het uitzoeken van de hond en dan ga jij aan je buikspreekact werken.
Ik krijg er pijn in mijn nek van.
Ahhh, ik wist niet dat je zo tegen me op keek!
Kayltje
Zeer actief
Mijn ras(sen): Roemeentjes, Laekense Herder en een terror-terriër
Aantal honden: 4

Ongelezen bericht door Kayltje »

Tsja, in zoverre snap ik dat je je partner tegemoet komt.

Mijn man wil heel graag geen 6 honden meer. Liefst 1 hond, 2 max.
Dus toen ik vorig jaar nummer 4 naar binnen wenste te schuiven zei hij nee. Als ik heel hard had gezeurd had ik het er wel door gekregen trouwens, maar dat terzijde. Die derde had ik er redelijk snel bijgekletst.

Maar goed, hij moet er ook 2 dagen in de week mee lopen, en hij had geen zin in 2 laekense herderreuen. Snap ik niet, maar daar wou ik hem dan wel in tegemoet komen. ( :mep: Beestje is goffer bloedmooi uitgegroeid en net zo simpel als Fitz :Q: )

Geen hond terwijl ik er wel een wil... Waarschijnlijk geen situatie die hier voor gaat komen, maar daar zou het wel ongezellig van worden. Ik mot een hond. Wat zeg ik. Minstens 2.

Maar als dit een compromis is waar jij mee kunt leven, dan is dat toch helemaal prima.
:I: Maddie :I: Fitz :I: Imp :I: Djinn :I:
tomaat
Actief
Mijn ras(sen): Podenco & Poedel
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door tomaat »

Zinodo schreef:Hoe dit topic is gegaan van:
HOE DURF JE met een klein kind en zwanger zijnde een hond in huis te nemen?!
Naar:
HOE DURFT HIJ zich te bemoeien met zijn eigen gezin en jou geen hond te laten nemen?!
:LOL:
...
Ik vind het ook wel grappig. :LOL: Maar goed als je vraagt om mee te denken over iets, krijg je dat hier ook. Zoveel mensen, zoveel meningen... en ze hebben allemaal een punt, hahaha.

We zien tzt wel een foto van de nieuwe hond voorbij komen. ;)
mijke
Zeer actief

Zinodo schreef:Hoe dit topic is gegaan van:
HOE DURF JE met een klein kind en zwanger zijnde een hond in huis te nemen?!
Naar:
HOE DURFT HIJ zich te bemoeien met zijn eigen gezin en jou geen hond te laten nemen?!
:LOL:
Jullie zijn heus wel groot genoeg om af te spreken hoe en wat, ook al is er soms een van jullie iets minder blij mee dan een ander keertje. Ik maak me geen seconde zorgen over dat dit niet goed gaat komen. Jullie komen er wel, en die hond komt er ook wel.
:LOL: idd vrij typisch hf ook wel, dit verloop. En dat overdrevene ook, alsof Marinus mij het hebben van een hond algeheel ontzegt. Het meningsverschil beslaat ongeveer een half jaar, maar dat is kennelijk voor sommige mensen hetzelfde als OMG JE SLAAT MN LEVENSSPIRIT DOOD ofzo :Q:
mijke
Zeer actief

Ik vind het ook niet leuk nee, maar ook niet onoverkomelijk. Ik wil al honden sinds ik me kan herinneren, maar dat kon ik zelf pas 8 jaar geleden. Als ik al die tijd zonder heb gekund moet een half jaartje nu ook wel lukken.

En als ik toch nog suïcidaal word kan ik altijd nog met m'n voet op de grond gaan stampen :P
mijke
Zeer actief

Ah, daar hebben we de huispycholoog
malinois
Zeer actief
Mijn ras(sen): (X) Mechelse herder
Aantal honden: 3
Contacteer:

Ongelezen bericht door malinois »

Voor mij zou een half jaar ook onbespreekbaar zijn
Afbeelding
In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
Alfilillo
Zeer actief
Mijn ras(sen): Kruising en podenco(kruising)

Ongelezen bericht door Alfilillo »

Uiteindelijk moet Mijke natuurlijk zelf beslissen, en dat doet ze ongetwijfeld ook, maar ik snap Marinus wel. Als je nou allebei een hondenfreak bent en een batterij familie om de hoek hebt die wil bijspringen indien nodig, is het een ander verhaal. Maar vooral Mijke is de hondenmens en is degene die ervoor zorgt en die ervoor wíl zorgen. Aan het eind van de zwangerschap kunnen er complicaties ontstaan, waardoor je een tijdje niet zo mobiel bent, of je krijgt een keizersnede, dan loop je de volgende dag ook niet vrolijk een paar kilometer. Hopelijk gaat het begin als de baby er is allemaal op rolletjes, waarschijnlijk wel, maar je weet het niet zeker. Als er Oor er nog was, speelde dat natuurlijk ook, maar met haar konden jullie lezen en schrijven. Marinus ook. Bij een nieuwe hond weet je niet of hij zich direct zo makkelijk aanpast.
Ik vind het daarom niet zo'n gek idee om even te wachten totdat de baby er is en alles op de rit zit.
Afbeeldingalfillilo (1) by [url=https://www.flickr.com/photos/157306925@N05/]

Alfil & Lily
mijke
Zeer actief

Nou, precies dat inderdaad. En ik wacht liever nog even tot Marinus er ook aan toe is, dat we echt samen een leuke hond uitkiezen en de hond ook echt welkom is hier, dan dat ik het doordruk en straks wel van Marinus moet eisen dat hij bijspringt terwijl het hem dus eigenlijk te veel is.
Chihuahua-paws
Zeer actief
Mijn ras(sen): Chihuahua langhaar

Ongelezen bericht door Chihuahua-paws »

mijke schreef:Nou, precies dat inderdaad. En ik wacht liever nog even tot Marinus er ook aan toe is, dat we echt samen een leuke hond uitkiezen en de hond ook echt welkom is hier, dan dat ik het doordruk en straks wel van Marinus moet eisen dat hij bijspringt terwijl het hem dus eigenlijk te veel is.
Je hoeft je helemaal niet te verdedigen

Ik snap het standpunt ook.

Juist omdat jij de honden mens bent en er nog een kindje op komst is. Waar je natuurlijk niet alleen voor staat. Maar je hebt ook rekening te houden met hem en als hij er op dit moment nog niet achter staat. Kun je ook niet eisen dat hij dan de zorg op zich neemt.
It's the animal, it's the animal, it's the animal instinct in me..

Toots we zullen je nooit vergeten. Rust zacht.
Alfilillo
Zeer actief
Mijn ras(sen): Kruising en podenco(kruising)

Ongelezen bericht door Alfilillo »

Jion schreef:
Alfilillo schreef:Uiteindelijk moet Mijke natuurlijk zelf beslissen
Vind je? :denken:

Ik open wel weer even een polletje. Ik heb nu de smaak te pakken. :engel:
Hmm ja, beetje onhandig geformuleerd, maar je snapte het best :zweep:
Afbeeldingalfillilo (1) by [url=https://www.flickr.com/photos/157306925@N05/]

Alfil & Lily
Plaats reactie

Terug naar “Hondenrassen en kruisingen”