Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Help, mijn Hollanderpup wil niet wandelen aan de lijn!

Forum waar men kan praten over het gedrag en de opvoeding van puppies en volwassen honden (of de eigenaar).

Moderator: moderatorteam

Hammetime
Zeer actief
Mijn ras(sen): Hollandse Herder
Aantal honden: 1

Re: Help, mijn Hollanderpup wil niet wandelen aan de lijn!

Ongelezen bericht door Hammetime »

Selena schreef:Hi, werd geattendeerd op dit topic door Inge. Wij zijn eigenaar van paps, maar niet de fokker van dit nest. Ik ga even verder lezen dan de 1e pagina en reageer later evt. Inhoudelijk ( na zoveel jaar doet mijn account t nog.. joepie). Sowieso kan/ mag je altijd contact met me opnemen. Moeder en oma kunnen als huishond gehouden worden omdat ze uit iets andere lijnen komen, de combi met paps maakt dat de pup wat meer “ onder de motorkap” heeft. We hebben zelf een reu uit de combi cindy x wibo ( vader van Bassie) aangehouden.
Fijn dat je reageert, ik stuur de link van dit topic ook even door aan de fokker.
Hammetime
Zeer actief

Nanna schreef:Als ik jou was zou ik haar verkopen, dat is ook het eerlijkst naar het hondje. Die moet terecht komen bij iemand die daar ook werkelijk de sport mee in wil want dat heeft zo'n hond echt nodig. Ik zou dat inderdaad via Dick en Selena spelen, die weten vast wel iemand.
En dan eens kijken naar een Hollandse herder uit showlijnen want die zijn honderd keer gematigder. Ik zou persoonlijk gaan kijken voor een leuke langhaar dan.
Een vriendin van me heeft er ook eentje en dat is een gezellige meut die puur als huishond fungeert. :ok:
Ik zeg niet dat ik perse de sport niet in wil, maar ik heb bij de fokker duidelijk aangegeven dat het optioneel moet zijn. Tot nu toe heeft de pup het erg naar d'r zin bij me want ik bied haar elke dag de kans om weg te lopen.
Hammetime
Zeer actief

Boutje schreef:Tja, je kan 2 dingen doen... leren omgaan met je pup, met alles wat er bij hoort, of zo snel mogelijk herplaatsen.

Ik heb ook 1 hond waar ik heel veel problemen mee gehad heb, ze was van mijn dochter maar die had geen klik met haar, dochter was minderjarig toen ze haar kreeg dus ik eindverantwoordelijke. Ik heb van geen enkele hond zo veel geleerd. Maar neen, ik hoef er niet nog eens zo eentje.

Kan natuurlijk altijd dat je net het meest rustige en makkelijke pupje uit het nest hebt. En dat je haar nu gewoon overprikkelt, te veel doet, niet consequent genoeg bent, wat beginnersfoutjes maakt en dat het met wat begeleiding allemaal best goed komt. Maar dat moet je net wel willen, begeleiding en wat sporten en zo.
Als je dat niet wil en gewoon een makkelijke huishond zonder meer wil kan je haar beter herplaatsen.
Ik kan me voorstellen dat je uit de reacties de conclusie trekt dat ik een probleem pup heb, maar dat is niet het geval. Momenteel is er geen wolkje aan de lucht. Ze is zindelijk, ze luistert, ze vernield niks in huis. Het enige is dat ze wat moeilijk aan de lijn loopt en soms de kat even pest.

Nee, het gaat om problemen die zich in de toekomst zullen voordoen vanwege haar lijn.
Hammetime
Zeer actief

Of ik Benthe verkoop weet ik nog niet. Ik zie en vooral hoor zoveel probleemhonden uit betrouwbare lijnen dat ik me afvraag hoeveel dat zegt. Wat er in aanleg inzit hoeft er niet uit te komen. Als je een pup altijd schopt zal hij zich anders ontwikkelen dan wanneer je hem liefhebt. Al komen ze uit hetzelfde nest. Zo sta ik er in bij mijn eerste hond althans.
~Suzanne~
Zeer actief

Ongelezen bericht door ~Suzanne~ »

Maar, zoals ik het allemaal interpreteer is de kans dat dit "fout" gaat vele malen groter dan de kans dat het goed gaat EN goed blijft gaan.
Dan kun je beter nu (nou ja, niet dit uur nog maar in de komende dagen) besluiten dat herplaatsen de beste optie is dan "over een jaar".. want dan kan iemand die een pup wel kan vormen hier mogelijk 'niets meer mee'....
Dat zou ik altijd wel doen in overleg met de fokker en haar eventueel daarnaartoe terug doen.

Overigens " huishond" is voor mij een hond waarmee geen sport wordt bedreven. DAt een hond "in huis leeft" staat daar voor mij los van.
Grote kans echter dat de fokker bedoeld heeft "tuurlijk kan ze in huis wonen maar je moet er WEL beslist wat mee doen en opleiding"...

Suzanne
maart
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mechelse herders

Ongelezen bericht door maart »

3 pagina's geleden is het nog een baby en nu ineens is het een monster die zo snel mogelijk weg moet.
Begrijpe wie begrijpe kan :19:

Mijn bescheiden ervaring is dat je heel veel zelf er nadien in steekt. Maar goed. Dat zal bij deze vast anders zijn :wink:
crutz
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mechelse Herders (FCI)
Aantal honden: 7
Contacteer:

Ongelezen bericht door crutz »

Hammetime schreef:Of ik Benthe verkoop weet ik nog niet. Ik zie en vooral hoor zoveel probleemhonden uit betrouwbare lijnen dat ik me afvraag hoeveel dat zegt. Wat er in aanleg inzit hoeft er niet uit te komen. Als je een pup altijd schopt zal hij zich anders ontwikkelen dan wanneer je hem liefhebt. Al komen ze uit hetzelfde nest. Zo sta ik er in bij mijn eerste hond althans.
de hond die mij zo zwaar heeft gebeten was juist altijd liefgehad en absoluut niet geschopt of geslagen, zowel bij mij niet als ook niet bij zijn eerste eigenaresse
Sandra&co

Ongelezen bericht door Sandra&co »

maart schreef:3 pagina's geleden is het nog een baby en nu ineens is het een monster die zo snel mogelijk weg moet.

Mijn bescheiden ervaring is dat je heel veel zelf er nadien in steekt. Maar goed. Dat zal bij deze vast anders zijn :wink:
Vind ik ook nog steeds hoor, dat het een baby is. Maar TS is een beginner die nog veel moet leren over basishondengedrag. Of dat op den duur een handige combo gaat zijn, betwijfel ik. Maar ik laat me graag positief verrassen.
Hammetime
Zeer actief

maart schreef:3 pagina's geleden is het nog een baby en nu ineens is het een monster die zo snel mogelijk weg moet.
Nou inderdaad en dan heb jij i.t.t. mij nog ervaring met honden!
maart schreef:Mijn bescheiden ervaring is dat je heel veel zelf er nadien in steekt. Maar goed. Dat zal bij deze vast anders zijn :wink:
Bescheiden ervaring steek ik graag wat van op. Wat zou jij in mijn situatie gedaan hebben?
Dennenappel
Zeer actief
Aantal honden: 3

Ongelezen bericht door Dennenappel »

crutz schreef:
Dennenappel schreef:Nou ja zeg, wat een rare wending heeft dit allemaal gekregen :80:
Wat een onzin.... rustig adem halen en met je hondje aan de slag als in op opvoeden en genieten!!
Laat je toch niet gek maken... dat je je erin verdiept vind ik supergoed maar laat je hier alsjblieft niet zo het hoofd op hol brengen dat je Benthe weg wilt doen!!
Het is een hondje die je vanaf pup hebt en die je zelf nog voor het grootste deel zelf kunt vormen!!

Dit vind ik echt heel naar, dat het nu zo loopt door dit topic. :(:

ehhh niet alles is vormbaar, anders hoefden we ook niet bepaalde rassen en lijnen voor bepaalde doelen te fokken ;)

Niet alles is maakbaar, nee, maar als je weet wat je in handen hebt kan je het wel sturen, kanaliseren en je verantwoording nemen.
En dat ze hier advies vraagt is toch een begin.
Als je een hond vanaf pup hebt weet je op een gegeven moment toch precies hoe deze in elkaar steekt wanneer volwassen en kun je daar op inspelen en aan zijn behoefte voldoen.
Zoals inderdaad een pitbull die niet op een speelveldje kan en een husky niet tussen de schapen. Meestal dan en als makkelijk voorbeeld.

Zoals over deze hond nu al gesproken word... er zijn wel meer mensen die dingen onderschat hebben of graag anders gezien hadden maar die er toch iets van gemaakt hebben.
Hammetime
Zeer actief

Dennenappel schreef:
crutz schreef:
Dennenappel schreef:Nou ja zeg, wat een rare wending heeft dit allemaal gekregen :80:
Wat een onzin.... rustig adem halen en met je hondje aan de slag als in op opvoeden en genieten!!
Laat je toch niet gek maken... dat je je erin verdiept vind ik supergoed maar laat je hier alsjblieft niet zo het hoofd op hol brengen dat je Benthe weg wilt doen!!
Het is een hondje die je vanaf pup hebt en die je zelf nog voor het grootste deel zelf kunt vormen!!

Dit vind ik echt heel naar, dat het nu zo loopt door dit topic. :(:

ehhh niet alles is vormbaar, anders hoefden we ook niet bepaalde rassen en lijnen voor bepaalde doelen te fokken ;)

Niet alles is maakbaar, nee, maar als je weet wat je in handen hebt kan je het wel sturen, kanaliseren en je verantwoording nemen.
En dat ze hier advies vraagt is toch een begin.
Als je een hond vanaf pup hebt weet je op een gegeven moment toch precies hoe deze in elkaar steekt wanneer volwassen en kun je daar op inspelen en aan zijn behoefte voldoen.
Zoals inderdaad een pitbull die niet op een speelveldje kan en een husky niet tussen de schapen. Meestal dan en als makkelijk voorbeeld.

Zoals over deze hond nu al gesproken word... er zijn wel meer mensen die dingen onderschat hebben of graag anders gezien hadden maar die er toch iets van gemaakt hebben.
Ik mag jou wel! :ok:
Laura84
Zeer actief
Mijn ras(sen): Hollandse Herder Langhaar
Aantal honden: 2
Contacteer:

Ongelezen bericht door Laura84 »

Mocht je Benthe toch verkopen (wat niet onbegrijpelijk is) en je wil toch weer voor een HH gaan dan raad ik je aan om naar een zuivere te kijken. Kost je wel een paar honderd euro maar dan heb je wel een meer gematigde hond.
Er zijn 3 lagen karakter in de HH, vooral bij de kortharen. De stamboomhonden die kunnen sporten (schapen hoeden, agility, IPO 1, speuren etc), maar geen kwaliteit hebben om de top te halen, gewoon een sportieve huishond die, als 't goed is, ook gewoon sociaal is. Dan hebben we nog de sporthonden met wat meer karakter waarmee je in de sport verder kan komen, Le Dobry heeft dit soort honden en dan als laatste de boomloze die dus inderdaad vaak gefokt worden op praktijkkwaliteiten, een heel ander slag hond met veel meer drive, een herder met strepen, geen Hollandse Herder.
Er zijn uitzonderingen natuurlijk.
Dan het verschil tussen variëteiten, kort en ruwhaar zijn het meest stabiel, de langhaar spijtig genoeg niet en heeft snel last van overprikkeling (reactiviteit) en meer jachtpassie als de andere 2, iets om over na te denken.
Ik kan je niet helpen met Benthe maar mocht je toch op zoek gaan naar een mildere hond, dan geef je maar een seintje, ben toch al bezig om lijnen uit te pluizen voor iemand met dezelfde "eisen" als dat jij hebt.
Groetjes Laura, en de streepjes bende, Fix en Laicka
Afbeelding
Kaylee#
Actief
Aantal honden: 6

Ongelezen bericht door Kaylee# »

Hammetime schreef:Of ik Benthe verkoop weet ik nog niet. Ik zie en vooral hoor zoveel probleemhonden uit betrouwbare lijnen dat ik me afvraag hoeveel dat zegt. Wat er in aanleg inzit hoeft er niet uit te komen. Als je een pup altijd schopt zal hij zich anders ontwikkelen dan wanneer je hem liefhebt. Al komen ze uit hetzelfde nest. Zo sta ik er in bij mijn eerste hond althans.
Dat dacht ik ook bij mijn 2e hond in de KNPV. Ondanks van pup af obediece en agility 100% positief getraind toch meerdere malen tot bloedenstoe gebeten als meneer een NEE of ben je gek geworden, niet op zn plaats vond. verder nu juist door hem zn pkek te leren die hij overgens alleen van mij accepteert en bv niet van mijn partner die niet alleen al meer dat 15 jaar KNPV traint maar ook bijna net zo lang algemeen helper is (pakwerker). Thuis kan hij en bezoek overgens ook er bij en knuffelen ed geen probleem maar zodra er iets moet negeert hij ze en als er dan toch doorgevraagd/eist word door iemand anders dan ik bijt hij gewoon. en dan niet een snap of pitje. Tja ik werk met hem, heb er PH1 op en 2x NK diensthond mee gelopen plus nog wat wedstrijden gewonnen maar ik zal altijd scherp moeten blijven met hem. Ondanks dat ook hij meegaat op lange boswandelingen en een terrasje tussendoor. Overgens met honden en kinderen is hij weer wel heel sociaal want ja geen bedreiging in zijn ogen.

overgens komt mijn reu niet uit deze zelfde lijn.
Budkes
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mechelse Herders, Jack Russell Terriërs en een Welsh Corgi Pembroke

Ongelezen bericht door Budkes »

Selena schreef:Hi, werd geattendeerd op dit topic door Inge. Wij zijn eigenaar van paps, maar niet de fokker van dit nest. Ik ga even verder lezen dan de 1e pagina en reageer later evt. Inhoudelijk ( na zoveel jaar doet mijn account t nog.. joepie). Sowieso kan/ mag je altijd contact met me opnemen. Moeder en oma kunnen als huishond gehouden worden omdat ze uit iets andere lijnen komen, de combi met paps maakt dat de pup wat meer “ onder de motorkap” heeft. We hebben zelf een reu uit de combi cindy x wibo ( vader van Bassie) aangehouden.
Kijk das mooi, nu hoeft TS jullie niet meer op te zoeken, je komt vanzelf naar hem toe. AfbeeldingAfbeelding

Verstuurd vanaf mijn SM-A530F met Tapatalk
Gr. Aniek

Afbeelding
Hammetime
Zeer actief

Ik heb contact gehad met Oege Leegstra van de KNVP (inderdaad in verte familie van de fokker) en volgens hem is niet elke pup uit een nest met sportbloedlijnen geschikt als politiehond. Als de pup zich goed gedraagt hoef ik me volgens hem geen zorgen te maken en kan ze prima als huishond gehouden worden mailde hij net.

Dus, Benthe wordt niet verkocht.
Miezemuis
Zeer actief
Mijn ras(sen): Grote poedels

Ongelezen bericht door Miezemuis »

Hammetime schreef:Ik heb contact gehad met Oege Leegstra van de KNVP (inderdaad in verte familie van de fokker) en volgens hem is niet elke pup uit een nest met sportbloedlijnen geschikt als politiehond. Als de pup zich goed gedraagt hoef ik me volgens hem geen zorgen te maken en kan ze prima als huishond gehouden worden mailde hij net.

Pfoe gelukkig......, is dat probleem ook weer uit de wereld.
Afbeelding
Tineke
Zeer actief

Ongelezen bericht door Tineke »

Ik zou er inderdaad eens met andere in het echte leven over praten, en dan mensen met verstand ervan en die jullie als combinatie kunnen meemaken en beoordelen. Die mensen zitten hier ook wel dus wellicht is er daar iemand bij die daar toe bereid zou zijn. Op papier ziet iets er anders uit dan in het echt tenslotte :wink:

Ik zou niet op basis van een topic op internet besluiten mijn hond weg te doen.
Ik zou echt meer info dan willen.
En zou ik dan toch tot de conclusie komen dat herplaatsen beter was zou ik dat in overleg met kenners van dit type hond doen .
Laatst gewijzigd door Tineke op 15 aug 2019 19:35, 2 keer totaal gewijzigd.
Afbeelding
De honden van voorbij, ze blijven in mijn leven
De honden van voorbij ,ik blijf met ze verweven.

https://www.facebook.com/Hondenherplaatsingennl
Mirri
Zeer actief
Mijn ras(sen): Dwergpinschers

Ongelezen bericht door Mirri »

Hammetime schreef:Bijzonder! Niemand kent de fokker maar iedereen verweet me wel dat ik hem om advies vroeg!
Niemand verwijt jou, iedereen geeft hier goed bedoelde adviezen en willen je helpen. Je iets duidelijk maken. Neem de hulp aan, misschien kun je met iemand afspreken die jou handvatten kan geven.
Weet zeker dat ze hier toe bereid zijn

Verstuurd vanaf mijn SM-G960F met Tapatalk
Biet
Zeer actief
Mijn ras(sen): Bull Mastiff, Border Terrier, XHollandse Herder

Ongelezen bericht door Biet »

Hammetime schreef:Ik heb contact gehad met Oege Leegstra van de KNVP (inderdaad in verte familie van de fokker) en volgens hem is niet elke pup uit een nest met sportbloedlijnen geschikt als politiehond. Als de pup zich goed gedraagt hoef ik me volgens hem geen zorgen te maken en kan ze prima als huishond gehouden worden mailde hij net.

Goed.
Ik kocht mijn eerste eigen hond toen ik 14 was, een werklijn Mechelaar reu.
Ben dan wel opgegroeid met Duitse herders, maar ervaren was ik op die leeftijd ook echt niet.
Als ik jou was, zou ik d'r dus gewoon voor gaan en gebruik maken van de contacten die je nu zijn aangereikt hier.
Mensen die je live kunnen laten zien waar 'm nou de kneep zit bij dit type hond.
Want ze zijn gewoon echt leuk, als je van honden houdt die erg veel hond zijn..
Wiel
blondie
Zeer actief

Ongelezen bericht door blondie »

Ik had dit eerder getikt maar niet gepost:

Ik hoop dat als TS met de eigenaren van de vader hond in contact komt, en wellicht interesse heeft om die honden eens te zien, en ze wellicht aan het werk te zien dat ze al een heel eind komt, ook met tips qua opvoeding.
Top dat de reu eigenaar hierop is geattendeerd en heeft gereageerd trouwens :ok:

Niemand hier heeft de pup van TS meegemaakt, het kan best een rustiger hondje zijn t.o.v. de rest van het nest en dat daarom de fokkers weloverwogen de hond aan TS hebben verkocht.
In menig nest zit toch ook altijd wel een hondje dat niet persé uitgesproken fel is en voor KNPV of op alle vlakken van IPO geschikt is.

Maar het is vaak wel zo dat bepaald soort honden uit werklijnen als pup al wat fel uit de hoek komen, snel tanden gebruiken of hun vocale kwaliteiten laten horen of hun grom en brom capaciteiten uitproberen.
En als het je eerste hond/pup is dan snap ik dat je soms even raar op je neus kijkt. De automatische bijt rem zit er ook niet altijd even goed in, of anders gezegd, ze kunnen wat pittiger happen en wat vaster happen dan een gemiddelde pup.

Ik had de mazzel al 2 volwassen honden te hebben meegemaakt (en daar wat mee getraind) voor ik aan een herderpup begon, maar mijn partner had een kruising pup opgevoed van een iets ander "kaliber".
Hij heeft echt wel moeten wennen aan het reactieve, het op een goede manier reageren om de hond rustiger te krijgen, en op tijd signaleren wanneer het geen puppiepower was maar dat we om een leuke sociale herder te krijgen al vroeg bepaalde dingetjes op tijd om moesten buigen.

@Hammetime, het is raadzaam om bij mensen die dit type honden hebben te praten als het gaat om de pup tijd en de opgroei fase en wat handvatten te krijgen om dingen aan- of af te leren op een andere manier dan kortweg verbieden.
Ik ben met een volwassen teefje bijvoorbeeld ook naar een "cursus" gegaan. Het werkte gewoonweg niet omdat mensen een andere opvatting over dingen hadden en geen benul hadden waar bepaald gedrag vanuit de hond vandaan kwam.
Behendigheid heb ik met een andere volwassen hond gedaan, ik moest lief en enthousiast zijn want ik zat niet bij de drill cursus zoals zij het benoemden.. het resulteerde wel in een paar stevig happen in mijn arm en 1x de hond omdat ik viel van mij weg duwen/trappen. Prima hond verder, maar hij hield ook meer van duidelijkheid dan van enthousiast hyper maken.
Met onze huidige hond is het ook altijd balans vinden, té enthousiast belonen maakt een stuiterbal die kan gaan happen, dus beloon je aangepast.
Maar zelf heb ik dat geleerd door wat ervaring door de eerdere honden, en van mensen op clubs die al jaren met een bepaald type honden trainden.

Maar dat besef krijg je pas als je tegen dingen aanloopt, daarom blijf ik het goed vinden dat je de vraag hier al snel hebt neergelegd.
Ook wel de kanttekening dat om een leuke hond te krijgen je er energie in moet steken en er niet van uit moet gaan dat je met 2 vingers in je neus heerlijke wandelingen kunt maken en de hond zijn ding kan laten doen, daar is het het type hond niet voor. Je moet ze begeleiden, vaak bezig houden met 1 op 1 contact en dingen verzinnen om samen te doen.
Los laten lopen en hun ding laten doen is voor de meeste Mechelse, Duitse en Hollandse herders gewoon niet zo'n goed idee.
Ze gaan dan echt dingen zelf invullen, en dat is meestal als je in een woonwijk, of druk bevolkt gebied woont niet zo'n strak plan.
Budkes
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mechelse Herders, Jack Russell Terriërs en een Welsh Corgi Pembroke

Ongelezen bericht door Budkes »

Selena en Dick komen/zitten beiden in de KNPV én hebben de vader gefokt én hebben je uitgenodigd.
Ik zou gezellig een keer langs gaan. Heeft alleen maar meerwaarde volgens mij.

Trouwens hier heeft niemand gezegd dat jr Benthe moest verkopen.

Verstuurd vanaf mijn SM-A530F met Tapatalk
Gr. Aniek

Afbeelding
Alfilillo
Zeer actief
Mijn ras(sen): Kruising en podenco(kruising)

Ongelezen bericht door Alfilillo »

Dit is een interessant topic geworden. Ik blijf me erover verbazen hoeveel kennis op dit forum zit, over wat voor onderwerp of hondenras dan ook.
Ik kan me voorstellen dat dit erg veel info is voor ts en dat je misschien door de bomen het bos niet meer ziet. Maar ik zou zeggen, doe er je voordeel mee. Ik zou het in ieder geval een kadootje vinden als ik zo in contact gebracht zou worden met de fokker van de vader van mijn hond.
Afbeeldingalfillilo (1) by [url=https://www.flickr.com/photos/157306925@N05/]

Alfil & Lily
Hammetime
Zeer actief

Te veel info? Nee hoor, het is geen hogere wiskunde. De fokker belde me vanavond n.a.v. dit topic en wil even langskomen bij me om te kijken hoe het gaat. Grote klasse zo'n nazorg!
Hammetime
Zeer actief

Biet schreef:

Goed.
Ik kocht mijn eerste eigen hond toen ik 14 was, een werklijn Mechelaar reu.
Ben dan wel opgegroeid met Duitse herders, maar ervaren was ik op die leeftijd ook echt niet.
Als ik jou was, zou ik d'r dus gewoon voor gaan en gebruik maken van de contacten die je nu zijn aangereikt hier.
Mensen die je live kunnen laten zien waar 'm nou de kneep zit bij dit type hond.
Want ze zijn gewoon echt leuk, als je van honden houdt die erg veel hond zijn..
Klinkt goed en ja, ik heb besloten er voor te gaan! Ik wou een hond die veel hond is daarom koos ik voor een herder. :)
Zamunda
Zeer actief
Aantal honden: 0

Ongelezen bericht door Zamunda »

Hammetime schreef:De fokker belde me vanavond n.a.v. dit topic en wil even langskomen bij me om te kijken hoe het gaat. Grote klasse zo'n nazorg!
Hartstikke mooi :ok: .
crutz
Zeer actief
Contacteer:

Zamunda schreef:
Hammetime schreef:De fokker belde me vanavond n.a.v. dit topic en wil even langskomen bij me om te kijken hoe het gaat. Grote klasse zo'n nazorg!
Super!
Mirri
Zeer actief
Mijn ras(sen): Dwergpinschers

Ongelezen bericht door Mirri »

Hammetime schreef:Te veel info? Nee hoor, het is geen hogere wiskunde. De fokker belde me vanavond n.a.v. dit topic en wil even langskomen bij me om te kijken hoe het gaat. Grote klasse zo'n nazorg!
Top!

Verstuurd vanaf mijn SM-G960F met Tapatalk
malinois
Zeer actief
Mijn ras(sen): (X) Mechelse herder
Contacteer:

Ongelezen bericht door malinois »

Zamunda schreef:
Goedzo
Afbeelding
In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
Inge
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mechelse Herder
Contacteer:

Ongelezen bericht door Inge »

Hammetime schreef:Te veel info? Nee hoor, het is geen hogere wiskunde. De fokker belde me vanavond n.a.v. dit topic en wil even langskomen bij me om te kijken hoe het gaat. Grote klasse zo'n nazorg!
Fijn! Ik hoop voor je dat je een tophondje staan gaat krijgen. Met de knowhow van de fokker en eventueel met Selena en Dick is er zeker een kans hoor. Sta open voor wat zij zeggen Afbeelding
Je gaat iig een heleboel leren van je hondje Afbeelding
Groetjes Inge
Afbeelding

Danco 16-02-1996 † 30-12-2006 Snoepie 03-07-1994 † 03-07-2008 Nika 07-07-1999 - † 10-08-2009 Marouck 24-08-2002 † 22-05-2012 Numa 11-05-2011 † 2017
crutz
Zeer actief
Contacteer:

Cleva schreef:Jezus christus, hou effe op die fokker zijn kont te kussen.
Gaan we nou allemaal heil staan wensen? :roll:

Die fokker heeft kennelijk een nietsvermoedende omstander de snoeiharde pup van de eeuw verkocht. Mag het een onsje minder met dat gehalleluja?
Vooralsnog is er hup vanuit fokker en rei eigenaar die de ouders kennen, pup in het echt kennen, kunnen leren kennen en TS kennen. Had slechter gekund.
Plaats reactie

Terug naar “Gedrag en opvoeding”