Dat is ook zo hoor. Ik heb ook nog nooit een hond gehad die bang is voor harde geluiden. En riep ook altijd dat het allemaal opvoeding, training en je eigen gedrag is. Nu met Triss weet ik wel beter. Die kan al schrikken van een knappend takje. De eerste twee jaar was iedere wandeling een training. En nu gaat het steeds beter. Ze schrikt nog wel regelmatig, maar geen angst. Als er nu iets valt bijvoorbeeld in de keuken, dan schrikt ze, maar gaat daarna kijken wat het eigenlijk geweest is. Buiten hersteld ze ook heel snel, en is ze niet heel snel nog echt bang.Caro. schreef: Nu ik dit meemaak, denk ik ook echt dat de ene hond veel gevoeliger ervoor is dan de andere en dat het echt niet perse door een trauma ofzo hoort
te komen.
Ik heb gewoon altijd geluk gehad, bij Kaya hadden ze ook gerust een rotje voor d'r voeten kunnen gooien, geen probleem.
Bij Jessie merk ik dat ze gewoonweg altijd angst heeft voor hardere geluiden. Gedurende afgelopen maanden leerde ze dat bepaalde harde geluiden
niets tot gevolg hadden.
Een keukentrapje wat uitgeklapt werd, was vreselijke angst. Inmiddels komt ze er naartoe omdat er een lekker koekje op ligt.
Dat zijn zaken die zeer regelmatig terugkomen en waar ze mee om kon gaan en minder bang voor werd.
Dit geknal kent ze niet en de angst zit zo ongelooflijk diep, en ik geloof echt niet dat ze de eerste 5 maanden van haar leven doodsbang voor geluid gemaakt
is, het zit gewoon in haar.
Trainen, trainen, herhalen, herhalen... goed, wij gaan in het nieuwe jaar een hele goede individuele vuurwerktraining voor haar proberen te vinden.
Eerst eens zien of ze dit goed achter haal kan laten en niet weer een stuk teruggezet is.
Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Wel of niet medicatie bij vuurwerkangst?
Moderator: moderatorteam
- tycha
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Smoothies
- Aantal honden: 1
- Contacteer:
Re: Wel of niet medicatie bij vuurwerkangst?

Groetjes Marja
- Caro.
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Spaanse Draak
- Contacteer:
tycha schreef:Dat is ook zo hoor. Ik heb ook nog nooit een hond gehad die bang is voor harde geluiden. En riep ook altijd dat het allemaal opvoeding, training en je eigen gedrag is. Nu met Triss weet ik wel beter. Die kan al schrikken van een knappend takje. De eerste twee jaar was iedere wandeling een training. En nu gaat het steeds beter. Ze schrikt nog wel regelmatig, maar geen angst. Als er nu iets valt bijvoorbeeld in de keuken, dan schrikt ze, maar gaat daarna kijken wat het eigenlijk geweest is. Buiten hersteld ze ook heel snel, en is ze niet heel snel nog echt bang.Caro. schreef: Nu ik dit meemaak, denk ik ook echt dat de ene hond veel gevoeliger ervoor is dan de andere en dat het echt niet perse door een trauma ofzo hoort
te komen.
Ik heb gewoon altijd geluk gehad, bij Kaya hadden ze ook gerust een rotje voor d'r voeten kunnen gooien, geen probleem.
Bij Jessie merk ik dat ze gewoonweg altijd angst heeft voor hardere geluiden. Gedurende afgelopen maanden leerde ze dat bepaalde harde geluiden
niets tot gevolg hadden.
Een keukentrapje wat uitgeklapt werd, was vreselijke angst. Inmiddels komt ze er naartoe omdat er een lekker koekje op ligt.
Dat zijn zaken die zeer regelmatig terugkomen en waar ze mee om kon gaan en minder bang voor werd.
Dit geknal kent ze niet en de angst zit zo ongelooflijk diep, en ik geloof echt niet dat ze de eerste 5 maanden van haar leven doodsbang voor geluid gemaakt
is, het zit gewoon in haar.
Trainen, trainen, herhalen, herhalen... goed, wij gaan in het nieuwe jaar een hele goede individuele vuurwerktraining voor haar proberen te vinden.
Eerst eens zien of ze dit goed achter haal kan laten en niet weer een stuk teruggezet is.
Dat is precies hetzelfde als met Jessie: inmiddels (behalve nu dan) kijkt ze ook wat er eigenlijk gebeurd is.
Eerst de schrik, de neiging om te vluchten, dan draait ze zich om om te zien wat er aan de hand is. In het begin deed ze dit niet, maar de laatste
ca. 3 maanden wel. Ze hersteld ook altijd razendsnel, dus ik dacht 'dat is prima te trainen'. Ik denk ook zeker wel tot op bepaalde hoogte,
maar de gevoeligheid zit er wel in en ik denk dat het iets is wat ze wel haar hele leven in enige mate zal houden.
- tycha
- Zeer actief
- Contacteer:
Ik heb bij Triss ook niet de verwachting dat het een hele stabiele, zelfverzekerde hond zal worden. Maar zo als het nu gaat, is het allemaal goed te doen. En er zal waarschijnlijk nog steeds verbetering in blijven zitten. Daarnaast is er nu veel wederzijds vertrouwen, en dat maakt ook een verschil. Als ik zeg dat het niets is, dan vertrouwd ze daar ook op, en gaat gewoon verder.
Het is even wennen, en het vergt veel aanpassingsvermogen van de baas (vind ik althans
) maar het gaat steeds beter. En ik weet nu hoe met haar om te gaan, en heb er nu een hele fijne hond aan.
Het is even wennen, en het vergt veel aanpassingsvermogen van de baas (vind ik althans

Groetjes Marja
- tycha
- Zeer actief
- Contacteer:
Ja, dat is wel fijn. Ik heb wat met mijn handen in het haar gezeten. Kon wel janken, en heb dat ook wel gedaan. Ik wist het soms echt niet meer. Maar nu gaat het zo goed. Ik weet ook zeker dat veel mensen die haar nu zien, niet zien dat ze in oorsprong zo’n bange hond was.Catho schreef: Wij hadden dan nog de luxe dat het asiel ons had gewaarschuwd dus we hebben ons enigszins kunnen voorbereiden zo ver dat in die korte tijd kon. Dat heeft ons wel gered, anders had ik echt even niet geweten wat te doen denk ik. Omdat ik het zo niet gewend ben.

Groetjes Marja
-
teckeltoos
- Zeer actief
- Aantal honden: 0
Teckel bezorgt mensen vuurwerkangst 
- DeDiana
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Schotse herdershond langhaar en Spaanse schonen
- Aantal honden: 4
Dat geldt ook voor Mila, al denk ik dat Triss wel wat heftiger is geweest. Training, als baas de juiste knopjes vinden en ook gewoon zelfverzekerder worden door het volwassen worden, heeft het bij Mila allemaal een stuk beter hanteerbaar en gematigder gemaakt. Ze herstelt veel beter en heeft veel meer vertrouwen in zichzelf en in mij, waardoor een heleboel dingen vanzelf geen probleem meer zijn.tycha schreef:Ja, dat is wel fijn. Ik heb wat met mijn handen in het haar gezeten. Kon wel janken, en heb dat ook wel gedaan. Ik wist het soms echt niet meer. Maar nu gaat het zo goed. Ik weet ook zeker dat veel mensen die haar nu zien, niet zien dat ze in oorsprong zo’n bange hond was.Catho schreef: Wij hadden dan nog de luxe dat het asiel ons had gewaarschuwd dus we hebben ons enigszins kunnen voorbereiden zo ver dat in die korte tijd kon. Dat heeft ons wel gered, anders had ik echt even niet geweten wat te doen denk ik. Omdat ik het zo niet gewend ben.
- tycha
- Zeer actief
- Contacteer:
Dat volwassen worden is het bij Triss ook wel, denk ik. En dat ze daardoor veel meer heeft meegemaakt, en merkt dat het allemaal niet zo’n probleem is. En ja, dat vertrouwen... dat merk ik nu ook zo. Het is zo’n heerlijk meisje wat gewoon heel graag bij mij is.DeDiana schreef:Dat geldt ook voor Mila, al denk ik dat Triss wel wat heftiger is geweest. Training, als baas de juiste knopjes vinden en ook gewoon zelfverzekerder worden door het volwassen worden, heeft het bij Mila allemaal een stuk beter hanteerbaar en gematigder gemaakt. Ze herstelt veel beter en heeft veel meer vertrouwen in zichzelf en in mij, waardoor een heleboel dingen vanzelf geen probleem meer zijn.tycha schreef:Ja, dat is wel fijn. Ik heb wat met mijn handen in het haar gezeten. Kon wel janken, en heb dat ook wel gedaan. Ik wist het soms echt niet meer. Maar nu gaat het zo goed. Ik weet ook zeker dat veel mensen die haar nu zien, niet zien dat ze in oorsprong zo’n bange hond was.Catho schreef: Wij hadden dan nog de luxe dat het asiel ons had gewaarschuwd dus we hebben ons enigszins kunnen voorbereiden zo ver dat in die korte tijd kon. Dat heeft ons wel gered, anders had ik echt even niet geweten wat te doen denk ik. Omdat ik het zo niet gewend ben.

Groetjes Marja
- crutz
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Mechelse Herders (FCI)
- Aantal honden: 7
- Contacteer:
Voor bange honden die nog wat energie kwijt willen in een veilige omgeving https://www.facebook.com/20940742586535 ... 359592352/
-
teckeltoos
- Zeer actief
Ik draaide met onze vorige teckels in hun jonge jaren ook wel om 12 uur een dvd van Michael Flatley met de volumeknop op ramentril stand.
Deze zou ook kunnen werken https://youtu.be/j-ATEH4wzrQ
Ik heb deze in mp3
Deze zou ook kunnen werken https://youtu.be/j-ATEH4wzrQ
Ik heb deze in mp3
-
Neeltje
Wij gaan lekker nergens naar toe. Binnen gaat het goed. Het knalt buiten een beetje (op zich mag ik daarover helemaal niet klagen) maarze ligt lekker op de bank de boel buiten in de gaten te houden. Of ze nog de tuin in gaat, denk het niet. Ze zal me vannacht wel wakker komen maken als ze moet. Vanavond geef ik haar wel de volle doses pasta, daar heeft ze de laatste 2 jaar op geslapen, hopelijk nu weer.
- Caro
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Tervuerense herder
Nou ik ben blij dat we nog een rondje galderse meren hebben gedaan. Waren meer mensen die zo dachten en daar waren met hun honden. In de verte knallen maar dat stoort Shep niet als de bal gegooid wordt en ze achter de stabiele, niet bange herder van mijn vriendin kan lopen. Daarna nog koffie gedronken bij vriendin, die thuis nog een roedel honden heeft zitten, dus daar was het ook nog druk voor Shep. Doel bereikt; Shep is nu moe en voldaan. Ligt in haar mand, kijkt wel op bij een knal maar blijft tot nu toe wel gewoon liggen.
Vanavond zal het wel badkamer voor haar worden denk ik.
Vanavond zal het wel badkamer voor haar worden denk ik.

- Caro.
- Zeer actief
- Contacteer:
Fijn dat het enigszins redelijk gaat met de bange hondjes
Wij zijn net de polder ingegaan, geplast en gepoept, even naar muizen gegraven en een uurtje redelijk kunnen lopen.
Er waren totaal geen andere honden daar, tot mijn verbazing.
Jessie is nog steeds bang, wilde eenmaal thuis de auto weer niet uitkomen (daar zijn knallen), maar er zit wel iets meer leven in
dan het weekend. Ze ligt niet meer apathisch op de bank 95% van de tijd en interesseert zich iets meer voor alles.
Helaas wel ook van de knallen, want af en toe kruipt ze nu weg, maar dat is denk ik beter dan compleet verstijfd van angst.
Dat was het voor vandaag. Verder leg ik handdoeken neer, al vond ze dat zojuist een bijzonder leuk speeltje om te verscheuren
Dus ik wacht nog wel even met de volgende handdoek totdat het plastijd is.
Wij zijn net de polder ingegaan, geplast en gepoept, even naar muizen gegraven en een uurtje redelijk kunnen lopen.
Jessie is nog steeds bang, wilde eenmaal thuis de auto weer niet uitkomen (daar zijn knallen), maar er zit wel iets meer leven in
dan het weekend. Ze ligt niet meer apathisch op de bank 95% van de tijd en interesseert zich iets meer voor alles.
Helaas wel ook van de knallen, want af en toe kruipt ze nu weg, maar dat is denk ik beter dan compleet verstijfd van angst.
Dat was het voor vandaag. Verder leg ik handdoeken neer, al vond ze dat zojuist een bijzonder leuk speeltje om te verscheuren
- Caro
- Zeer actief

Pfff onder een deken naar top 2000 kijken maar het is nu echt net oorlog hier. Ze wil de badkamer nog niet in. Krijg het zelf benauwd van dat gehijg van haar.

-
M@rijke
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Golden retriever
- Aantal honden: 2
Onze vorige hond was ook zo erg bang voor vuurwerk ik ging dan om 12 uur stofzuigen dat ding maakte zo pokke herrie dat je het vuurwerk buiten zowat niet hoorde en ze was dan alleen op de stofzuiger geconcentreerd want ze wilde dan dat je haar ook af ging stofzuigen
- Caro
- Zeer actief
Haha.M@rijke schreef:Onze vorige hond was ook zo erg bang voor vuurwerk ik ging dan om 12 uur stofzuigen dat ding maakte zo pokke herrie dat je het vuurwerk buiten zowat niet hoorde en ze was dan alleen op de stofzuiger geconcentreerd want ze wilde dan dat je haar ook af ging stofzuigen
Ik zit al te denken om om 12 uur de afzuigkap aan te zetten, die maakt enorm veel kabaal.

- Flevo Bordertje
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Border terrier, terriërkruising en X wolfsgrijze keeshond/eurasiër
- Aantal honden: 3
Sterkte voor iedereen met bange honden! Nog even en het is weer voorbij gelukkig.
Ik heb hier al een eerste dosis advocaat gelepeld hoor. Vooral Sidney is bang: trillen, hijgen en wegkruipen. Bij haar helpt een Valeriaantje en een lepeltje advocaat perfect. Je ziet haar na een kwartiertje helemaal ontspannen en dat duurt een uurtje of twee. Vanavond als het erger wordt nog eens herhalen. Ik ben echt niet bang voor het effect van alcohol hoor; die ene keer per jaar zullen haar de kop niet kosten.
Vanochtend konden we nog lekker een uurtje los lopen in de polder. Er werd in de verte wel karbiet geschoten, maar daar reageerde ze niet zo op als de felle knallen van het vuurwerk. Eenmaal weer thuis was het uit de auto gaan het ergste
Nu is de rust dankzij de advocaat terug gekeerd.
Goede jaarwisseling iedereen
Ik heb hier al een eerste dosis advocaat gelepeld hoor. Vooral Sidney is bang: trillen, hijgen en wegkruipen. Bij haar helpt een Valeriaantje en een lepeltje advocaat perfect. Je ziet haar na een kwartiertje helemaal ontspannen en dat duurt een uurtje of twee. Vanavond als het erger wordt nog eens herhalen. Ik ben echt niet bang voor het effect van alcohol hoor; die ene keer per jaar zullen haar de kop niet kosten.
Vanochtend konden we nog lekker een uurtje los lopen in de polder. Er werd in de verte wel karbiet geschoten, maar daar reageerde ze niet zo op als de felle knallen van het vuurwerk. Eenmaal weer thuis was het uit de auto gaan het ergste
Goede jaarwisseling iedereen
-
M@rijke
- Zeer actief
Dat was ik vergeten bij te zetten dat doe ik vanavond ook die maakt ook zo pokke herrie , verleden jaar en het jaar daarvoor ook gedaan , finca is niet bang voor vuurwerk ayla een beetje vooral om 12 uur maar ze begint een beetje doof te worden ze reageert nu ook nergens op terwijl er nu in de wijk echt flink geknald wordtCaro schreef:Haha.M@rijke schreef:Onze vorige hond was ook zo erg bang voor vuurwerk ik ging dan om 12 uur stofzuigen dat ding maakte zo pokke herrie dat je het vuurwerk buiten zowat niet hoorde en ze was dan alleen op de stofzuiger geconcentreerd want ze wilde dan dat je haar ook af ging stofzuigen
Ik zit al te denken om om 12 uur de afzuigkap aan te zetten, die maakt enorm veel kabaal.
- Caro
- Zeer actief
Mwah Shep begint ook wat doof te worden maar nu is het echt vlak voor en vlak achter mijn huis, dus dat hoort ze echt wel. Ben blij dat we er vanmorgen nog een paar uurtjes uit zijn geweest want zit al sinds 1 uur in een bunker. Voorkant heb ik een rolluik, dat zit dicht, achterkant de rolgordijnen dicht.
Maar ze ligt nu buiten beetje hijgen redelijk rustig naast me, zonder bovenop me te willen kruipen. Dat is vooruitgang.
Maar ze ligt nu buiten beetje hijgen redelijk rustig naast me, zonder bovenop me te willen kruipen. Dat is vooruitgang.

-
M@rijke
- Zeer actief
Ja ik merk ook wel dat ze wat hoort heel af en toe komt haar hoofd omhoog maar ze is voor nu Best wel relaxt geen gehijg dat was verleden nog wel , bovenop je kruipen dat herken ik wel van mijn vorige hond die was ook bang van onweer
- Caro
- Zeer actief
Ja onweer is hier ook altijd een drama. Hele harde muziek, schoten en bommen op tv dat is dan juist weer geen probleem. Maar ze snapt heel goed dat dat uit kastjes in huis komt. Dat van buiten snapt ze niet. Ik heb op een appartement gewoond met een bovenbuurvrouw die altijd aan het stampen was en met meubels aan het schuiven, nou dan was het ook flinke paniek. Maar daar ben ik gelukkig sinds een jaar weg.

-
Neeltje
Fijn Caroline, Lotje is sinds vanmorgen niet meer naar buiten geweest en het knalt nu teveel. Dat gaat hem echt niet meer worden. Binnen gaat het nog steeds goed.Caro. schreef:Fijn dat het enigszins redelijk gaat met de bange hondjes![]()
Dat was het voor vandaag. Verder leg ik handdoeken neer, al vond ze dat zojuist een bijzonder leuk speeltje om te verscheuren![]()
-
-Saskia-
- Zeer actief
Idem hier, eigenlijk pas sinds ik alprazolam geef. Tegenwoordig kan Frank met knallen in de verte nog prima functioneren zonder medicatie, dat kon jaren geleden niet.dagmar88 schreef:Hier werd het trouwens elk jaar minder met mijn bange honden.
Handig ook, dat het gebruik van medicatie er net voor zorgt dat hij de medicatie minder vaak/snel nodig heeft.
Counterconditioning is hier geen optie, daar wordt (gelukkig maar) veel te weinig voor afgestoken.
Met uitzondering van een waakse blaf om middernacht slaapt Nanuq los door alle gekte.
- twinkeltje
- moderator
- Mijn ras(sen): De liefste rassen die bestaan
Blacky wil ook niet meer naar buiten, vraag me af hoelang hij zijn plas gaat ophouden, zo sneu
-
Neeltje
Verdorie, had ik Lotje mee naar buiten en na 100 keer zeggen doe maar plasje ging ze eindelijk zitten en na 2 druppels een grote knal...… grrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrr heb even de hele buurt vervloekt.
-
S@ndr@
- Zeer actief
ze gaan hier gelukkig wel naar buiten maar Prinses Zuurtje, die wordt wel boos en gaat echt blaffen als ze te dichtbij knallen, in huis is ze gelukkig rustig.. maar vannacht zal het wel even niet leuk zijn voor ze, t is nu al oorlog
zelfs ik vind dit niet leuk...
.. hoop zo voor alle honden dat t morgen weer gewoon normaal is overal
- fenneke
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): zwitserse witte herder en nu hûn
Vanmorgen ruim 2 uur over de hei gelopen. Wel veel carbid op redelijke afstand . Dus dat ging goed. 10 meter lijn eraan en maar lopen.
Vanmiddag was mijn man onverwacht vroeg thuis dus nu de polder in geweest en over de dijk heerlijk gewandeld . Ook weer veel carbid maar dat is minder eng dan vuurwerk. Baloe wilde wel steeds lekkers aannemen dus viel het wel mee.
Nu top 2000 hard aan en hij is moe. Ligt lekker te slapen gelukkig
Hij krijgt animocal dus dat helpt nu wel denk ik
Vanmiddag was mijn man onverwacht vroeg thuis dus nu de polder in geweest en over de dijk heerlijk gewandeld . Ook weer veel carbid maar dat is minder eng dan vuurwerk. Baloe wilde wel steeds lekkers aannemen dus viel het wel mee.
Nu top 2000 hard aan en hij is moe. Ligt lekker te slapen gelukkig
Hij krijgt animocal dus dat helpt nu wel denk ik
Fenneke en Baloe

- Caro.
- Zeer actief
- Contacteer:
Hier gaat het best redelijk, zeker in vergelijking met het weekend (wat ik al een vooruitgang vond tov vrijdagavond).
Maar nu heeft ze zowaar weer even geblaft tijdens het spel
Ze is wel erg schrikachtig en kruipt weg, maar eerder was ze daar niet eens toe in staat. Dus zelfs dat vind ik een verbetering.
Plassen heeft ze weer gedaan op een handdoek (de houten vloer is nu echt vreselijk, maar lekker boeiend). Ik ben blij dat ze het
in huis doet als ze echt moet... hopelijk houdt ze er echter wel mee op als ze weer gewoon naar buiten kan
Ze heeft gegeten, stiekem wat rookworst uit de erwtensoep bovenin d'r kong gedaan zodat het wel erg aanlokkelijk is.
Verder hels kabaal: buiten is de oorlog uitgebroken, binnen staat de tv op 35 en de afzuigkap aan (bedankt voor de tip
).
Maakt niet uit, laatste avond hels kabaal en dan hebben we deze ellende godzijdank ook weer gehad
Neeltje, precies de reden dat ik er niet meer aan begin bij Jessie
zo zielig, arme Lotje 
Maar nu heeft ze zowaar weer even geblaft tijdens het spel
Ze is wel erg schrikachtig en kruipt weg, maar eerder was ze daar niet eens toe in staat. Dus zelfs dat vind ik een verbetering.
Plassen heeft ze weer gedaan op een handdoek (de houten vloer is nu echt vreselijk, maar lekker boeiend). Ik ben blij dat ze het
in huis doet als ze echt moet... hopelijk houdt ze er echter wel mee op als ze weer gewoon naar buiten kan
Ze heeft gegeten, stiekem wat rookworst uit de erwtensoep bovenin d'r kong gedaan zodat het wel erg aanlokkelijk is.
Verder hels kabaal: buiten is de oorlog uitgebroken, binnen staat de tv op 35 en de afzuigkap aan (bedankt voor de tip
Maakt niet uit, laatste avond hels kabaal en dan hebben we deze ellende godzijdank ook weer gehad
Neeltje, precies de reden dat ik er niet meer aan begin bij Jessie
- fenneke
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): zwitserse witte herder en nu hûn
- Rebble
- Zeer actief
Ik heb Charlie net 2mg alprazolam gegeven. Het is tot vandaag prima gegaan. Tussen de middag heb ik haar zelf even snel uitgelaten in mijn pauze en daar was al een beetje overredingskracht voor nodig en net wilde ze niet meer. Ook de kong wil ze niet. Ik ga erger niet af zitten wachten en heb haar eerst 1mg gegeven in makreel americain en dat wilde ze dan wel maar toen bedacht ik dat dat wel een lage dosis is voor haar dus ik wilde haar gelijk nog 1mg geven maar dat wilde ze al niet meer aanpakken en dus met wat dwang gegeven. Ben benieuwd wat dat voor haar doet

- Ptje
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Grote Franse poedel en een klein Spaans draakje
Toen Ziggy het eerste jaar bij me was toen was ie echt bang.
Heb hem ieder uur een klein lepeltje advokaat met slagroom gegeven, dat beviel meneertje heel goed en toen de ellende begon lag hij heerlijk te pitten, toen ik daaropvolgende dagen toevallig de advokaat in de handen had sprong hij blij om me heen, jammie jammie.
Nu knalt het al aardig, net een snelle ronde gedaan.
Ze vinden het niet echt leuk vooral buiten niet maar ze zijn niet paniekerig, ze liggen nu zelfs lekker lepeltje lepeltje naast elkaar op de bank te dutten.
Heb hem ieder uur een klein lepeltje advokaat met slagroom gegeven, dat beviel meneertje heel goed en toen de ellende begon lag hij heerlijk te pitten, toen ik daaropvolgende dagen toevallig de advokaat in de handen had sprong hij blij om me heen, jammie jammie.
Nu knalt het al aardig, net een snelle ronde gedaan.
Ze vinden het niet echt leuk vooral buiten niet maar ze zijn niet paniekerig, ze liggen nu zelfs lekker lepeltje lepeltje naast elkaar op de bank te dutten.
Aardig zijn doet geen pijn en het kost geen cent, alleen wat moeite