En jij zit gewoon te janken aan tafel.nomo schreef:De outfit dan, de stok mag je achterwege latenof die laat je haar apporteren, dat vind ze wel leuk
Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Ayla was in Zamunda, nu alleen de beelden nog (foto's p17)
Moderator: moderatorteam
- bram en thijs
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Grote Zwitserse Sennenhond
- Aantal honden: 0
Re: Oh jee, Ayla in Zamunda...

- Suzanne
- Zeer actief
Ik weet niet wat ik heroïscher vind, Maarten en de Elfstedentocht of de logeerpartij. 
- alm@
- moderator
- Mijn ras(sen): Langhaar teckel
- Aantal honden: 3
Oh dat gaat hartstikke goed, beter dan ik verwacht had. Je ligt tenminste niet ergens leeg te bloeden 

- Lieske_1977
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Labrador retriever
- Aantal honden: 2
Het is al een paar uur stil (hier dan, hè)alm@ schreef:Oh dat gaat hartstikke goed, beter dan ik verwacht had. Je ligt tenminste niet ergens leeg te bloeden
- M@scha
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Labraque
- Aantal honden: 1
- Eilfy
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): .
Pia: kruising
Alfy: kruising
Kenji: Border Collie
Djalu: Border Collie - Aantal honden: 5
- Contacteer:
Maarten heeft het alvast niet gehaald...Suzanne schreef:Ik weet niet wat ik heroïscher vind, Maarten en de Elfstedentocht of de logeerpartij.
In loving memory: Lara (20/02/1996 - 29/03/2009) ~~ Oryn (09/01/2013 - 02/02/2014)
Makso's Stars op Facebook
- Suzanne
- Zeer actief
Zamunda moet de tweede nacht nog in...Eilfy schreef:Maarten heeft het alvast niet gehaald...Suzanne schreef:Ik weet niet wat ik heroïscher vind, Maarten en de Elfstedentocht of de logeerpartij.
- bram en thijs
- Zeer actief
Die is dag één nog niet eens door.Suzanne schreef:Zamunda moet de tweede nacht nog in...Eilfy schreef:Maarten heeft het alvast niet gehaald...Suzanne schreef:Ik weet niet wat ik heroïscher vind, Maarten en de Elfstedentocht of de logeerpartij.

- alm@
- moderator
- Eilfy
- Zeer actief
- Contacteer:
Ik denk dan toch de tablet...
In loving memory: Lara (20/02/1996 - 29/03/2009) ~~ Oryn (09/01/2013 - 02/02/2014)
- bram en thijs
- Zeer actief
- Zamunda
- Zeer actief
Jij hebt nu Niko en die andere naam weet ik even niet meer (niet Tibbe toch?) en daar zijn Sjakie en Napie bijgekomen, maar dit geintje heb je dus al eens eerder gedaan? Was dat toen Tibbe terug kwam?dagmar88 schreef:Ik ben er nog een tweede keer ingestonken ook.
Neenomo schreef:ze moest vast poepen door al die paardenmest
Je gelooft het dus vast ook niet meer als ik zeg dat ze hier prima kan uitslapen
![]()
Ik doe net of ik er niet ben en zoek hulp bij één van mijn hulphondennomo schreef:Tegen haar hurricane oh mijn god wat fijn dat je er bent ik dacht dat er nooit iemand zou komen ik hou van je ik hou van je ik hou van je kijk eens hoe leuk ik ben ben je wakker hoi hoi hoi ben je wakker leuk ben ik he momenten werkt een knuffel in haar bek stoppen trouwens heel goed (nou ja, hier dan) Rust of je bekijkt het maar! Wat altijd prima werkt totdat ze met die duimnagel langs je blote been gaat, dan is het negeren even iets lastiger
![]()
Wacht maar. Als ik haar straks opgevoed heb en ze dan eindelijk te hachelen is dan zorg ik gewoon dat jij niet weet waar mijn huis woontMaar echt, het komt goed! Over 10 dagen is ze helemaal gewend en dan kan het grote genieten gaan beginnenoh wacht...
Ja koekoek, alsof jij medelijden met me hebt als ik níet dat soort stukken typbram en thijs schreef:Zolang jij alle tijd hebt om dit soort stukken te typen heb ik geen medelijden met je.Zamunda schreef:Ja dat zeg ik steeds! Maar ze lijkt het niet te begrijpen of niet te willen begrijpen.
Nou ik wilde dus net zeggen dat die stok me wel heel handig lijktnomo schreef:Ik kan je voor de komende dagen dit nog aanraden
De outfit dan, de stok mag je achterwege latenof die laat je haar apporteren, dat vind ze wel leuk
Hahahaalm@ schreef:Oh dat gaat hartstikke goed, beter dan ik verwacht had. Je ligt tenminste niet ergens leeg te bloeden
Het is maar goed dat je er een bloemetje bij gedaan hebtMellow schreef:Geweldig!![]()
Ik heb geen moment rustLieske_1977 schreef:Het is al een paar uur stil (hier dan, hè)
Oh, dat klinkt dan wel weer goed! Dat biedt hoop voor als ik toch mijn field trial pupje wilM@scha schreef:oh wat was mijn willem een braaf slungelpupje!!
succes joh!
Ai, hopen dat ik mijn zoutgehalte beter op peil kan houden dan! Zolang ik continu weer nieuwe bloedende wondende erbij krijg wordt dat nog wel een uitdagingEilfy schreef:Maarten heeft het alvast niet gehaald...Suzanne schreef:Ik weet niet wat ik heroïscher vind, Maarten en de Elfstedentocht of de logeerpartij.
Ik hou het al bijna 28 uur volbram en thijs schreef:Die is dag één nog niet eens door.Suzanne schreef:Zamunda moet de tweede nacht nog in...
Tsja, je kunt beter vragen 'wat niet'alm@ schreef:Het blijft erg lang stil. Wat zou er geperforeerd zijn?
Nee, die hou ik angstvallig op de slaapkamer. De toetsen van de laptop kraken wel vervelend nu er een berg zand op gekomen isEilfy schreef:Ik denk dan toch de tablet...
Hier niet...bram en thijs schreef:Ophouden met zeuren, het is heerlijk rustig.
- Zamunda
- Zeer actief
Ik weet niet waar het mis gaat, maar man vindt haar geweldig
. Dat wordt nog een probleem straks, dan kan Yvonne míj meenemen ipv Ayla. Of beter: man en Ayla meenemen, want ik wil natuurlijk niet weg uit Zamunda
.
Momenteel heb ik man en orkaan Ayla in de keuken geparkeerd, kan man koken en Ayla vermaken en heb ik even een beetje rust
(ware het niet dat ze de kat blaffend zit uit te dagen en man niet van de opvoeding is dus ik daar weer wat van moet zeggen
).
Buiten alle drukte, gespring, gehap/perforaties, geblaf, gegraaf, gejat en gesloop (ik ben vast nog wat vergeten) doet ze toch wel geweldig hoor. Vanmorgen tijdens ons verlate ontbijt kwam ze rustig achter mijn stoel liggen en zelfs toen ik steeds de keuken in- en uitliep omdat ik aan het opruimen was bleef ze nog liggen
.
Verder is ze geweldig met de honden (en ben ik toch zo ongelofelijk blij met en verliefd op mijn eigen roedel, wat doen ze het geweldig
), ze spreekt de taal goed en je ziet wel dat er nog een hoop onnozelheid, 'ach, ík mag dat toch wel?' en af en toe wat drammerigheid in zit maar in de basis doet ze het toch maar super tussen drie van die grote honden in waarvan twee haar nog weleens willen sandwichen.
Gisteravond toen we naar bed gingen vond ze het wel even een beetje moeilijk om in de huiskamer/bench achter te blijven, toen deed ze er af en toe een blafje uit maar nadat ik een paar keer 'Nee Ayla, we gaan nu slapen en zien elkaar morgen weer' is ze toch in slaap gevallen en heeft ze goed de nacht doorgeslapen. (Jammer dat ze er vanmorgen een beetje vroeg bij was, maar dat was natuurlijk mijn eigen schuld (moet je zelf maar niet pas om 02.00u gaan slapen).)
Vanmorgen hebben de honden lekker brokjes gespeurd en ik geniet als een malle van vier van die honden zo gebroederlijk in mijn tuin
. Ook het mee naar binnen of mee naar buiten lopen met vier van die beesten is echt genieten! En natuurlijk de interactie, die is met drie honden al zoveel gaver dan met twee, maar met Ayla erbij reageren ze nog meer op elkaar. Raaf die langs de mand loopt en wat klooit met een botje maar alweer weg wilde lopen zonder bot, totdat Ayla erop af sprong en hij snel alsnog dat botje weggrist en naar buiten rent met Ayla achter hem aan, Laissah rologend en Willem opgelucht ademhalend op de banken achterlatend
. Het zijn maar kleine dingen, maar wat mij betreft grote geneugten.
Ik ben trouwens héél blij dat het qua weer/temperatuur niet erg is om de deur open te hebben de hele dag, kunnen ze mooi in- en uitlopen (vooral uitlopen
) en het buiten even uitkuren. Na een tijdje word ik wel nieuwsgierig en neem ik even stiekem een kijkje om dan bijvoorbeeld een worstelende Ayla en Ravi aan te treffen
. Als het lukt zal ik er straks een filmpje van posten.
We gaan eten dus ik ga het monster weer trotseren...
Momenteel heb ik man en orkaan Ayla in de keuken geparkeerd, kan man koken en Ayla vermaken en heb ik even een beetje rust
Buiten alle drukte, gespring, gehap/perforaties, geblaf, gegraaf, gejat en gesloop (ik ben vast nog wat vergeten) doet ze toch wel geweldig hoor. Vanmorgen tijdens ons verlate ontbijt kwam ze rustig achter mijn stoel liggen en zelfs toen ik steeds de keuken in- en uitliep omdat ik aan het opruimen was bleef ze nog liggen
Verder is ze geweldig met de honden (en ben ik toch zo ongelofelijk blij met en verliefd op mijn eigen roedel, wat doen ze het geweldig
Gisteravond toen we naar bed gingen vond ze het wel even een beetje moeilijk om in de huiskamer/bench achter te blijven, toen deed ze er af en toe een blafje uit maar nadat ik een paar keer 'Nee Ayla, we gaan nu slapen en zien elkaar morgen weer' is ze toch in slaap gevallen en heeft ze goed de nacht doorgeslapen. (Jammer dat ze er vanmorgen een beetje vroeg bij was, maar dat was natuurlijk mijn eigen schuld (moet je zelf maar niet pas om 02.00u gaan slapen).)
Vanmorgen hebben de honden lekker brokjes gespeurd en ik geniet als een malle van vier van die honden zo gebroederlijk in mijn tuin
Ik ben trouwens héél blij dat het qua weer/temperatuur niet erg is om de deur open te hebben de hele dag, kunnen ze mooi in- en uitlopen (vooral uitlopen
We gaan eten dus ik ga het monster weer trotseren...
- alm@
- moderator
Dat is leuk hoor iedereen quoten en beantwoorden maar daar wachten we niet op. Graag een verslag van vandaag met bijbehorende (bloederige) foto's

- bram en thijs
- Zeer actief
Wat hebben we geleerd:
- Mevrouw Nomo heet Yvonne
Meneer Zamunda wordt zonder pardon bij de eerste hickup uitgeruild
Meneer Zamunda is een watje, mevrouw Zamunda zet de boel vanuit de kamer wel even recht
Mevrouw Zamunda doet aan nachtbraken maar oh wee als de logé heimwee heeft
Ravili en Troela zijn aan elkaar gewaagd
Mevrouw Zamunda is niet gewend dat een hond rustig blijft liggen, dat geeft te denken

- Zamunda
- Zeer actief
Beetje bij de les blijven hè, staat boven jouw bericht weer een integraal verslag van de wedstrijdalm@ schreef:Dat is leuk hoor iedereen quoten en beantwoorden maar daar wachten we niet op. Graag een verslag van vandaag met bijbehorende (bloederige) foto's![]()
Zou kunnenbram en thijs schreef:Wat hebben we geleerd:
- Mevrouw Nomo heet Yvonne
Meneer Zamunda wordt zonder pardon bij de eerste hickup uitgeruild
Meneer Zamunda is een watje, mevrouw Zamunda zet de boel vanuit de kamer wel even recht
Mevrouw Zamunda doet aan nachtbraken maar oh wee als de logé heimwee heeft
Ravili en Troela zijn aan elkaar gewaagd
Mevrouw Zamunda is niet gewend dat een hond rustig blijft liggen, dat geeft te denken
Niet bij de eerste
Meneer Z is vooral niet erg opmerkzaam en ik ben behept met te goede antennes
Logee moet waffel houden, zéker 's nachts
Echt wel!
Juist wel! Maar niet van orkaan Ayla
- alm@
- moderator
We hebben tegelijk op verzenden gedruktZamunda schreef:Beetje bij de les blijven hè, staat boven jouw bericht weer een integraal verslag van de wedstrijdalm@ schreef:Dat is leuk hoor iedereen quoten en beantwoorden maar daar wachten we niet op. Graag een verslag van vandaag met bijbehorende (bloederige) foto's:engel
. Foto's komen als jullie lief zijn.

- Kayltje
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Roemeentjes, Laekense Herder en een terror-terriër
- Aantal honden: 4
Open deur...Ik ben trouwens héél blij dat het qua weer/temperatuur niet erg is om de deur open te hebben de hele dag, kunnen ze mooi in- en uitlopen (vooral uitlopen) en het buiten even uitkuren.
Dus je kunt Imp er best bij hebben. Geen kattenluik-problemen
- ranetje
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Griffon Korthals
Wat geweldig zo'n logeerpartij
Ik blijf even genietend meelezen
Heb de zwaarste puppytijd net afgesloten, dus ik kan weer meelachen in plaats van meeleven
Ik blijf even genietend meelezen
Heb de zwaarste puppytijd net afgesloten, dus ik kan weer meelachen in plaats van meeleven
- Eilfy
- Zeer actief
- Contacteer:
Ik heb hier trouwens nog een blonde puber in de aanbieding. Border Collie, geen prikoren. Bijna een jaar. Kan zichzelf prima vermaken maar heeft een voorkeur voor piepspeeltjes. Is stiekem lid van "overgreeters anonymous", kroelt als de beste.
Ik wil ook even rust

Ik wil ook even rust
- Zamunda
- Zeer actief
Het is hier trouwens heel stil...
.
.
of heb ik er weer eens overheen gekeken?
.
Blijkbaar nietalm@ schreef:We hebben tegelijk op verzenden gedrukt
's Avonds wel kattenluikprobleem en overdag ook paarden versus Imp-probleem... Mijn omheining is níet Imp-proefKayltje schreef:Open deur...![]()
Kan het kloppen dat jij daar nauwelijks iets over geschreven hebt op het forumranetje schreef:Wat geweldig zo'n logeerpartij![]()
Ik blijf even genietend meelezen![]()
Ja lekker, zin inEilfy schreef:Ik heb hier trouwens nog een blonde puber in de aanbieding. Border Collie, geen prikoren. Bijna een jaar. Kan zichzelf prima vermaken maar heeft een voorkeur voor piepspeeltjes. Is stiekem lid van "overgreeters anonymous", kroelt als de beste.
Ik wil ook even rust![]()
- sternentänzerin
- Zeer actief
Ze mocht gewoon niet bij jullie in bed?
Ik hoop dat meneer Zamunda daar snel verandering in brengt. Ik ben in shock.
...; We will never surrender Winston Churchill
- hakunamatata
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Roemeense straatratjes
Imp is al paarden gewend, dus ik zie het probleem niet.Zamunda schreef:'s Avonds wel kattenluikprobleem en overdag ook paarden versus Imp-probleem... Mijn omheining is níet Imp-proefKayltje schreef:Open deur...![]()
En dan wordt het feest zelfs nóg leuker! Want in het contract
~ Hakuna matata: Ge hebt geen zorgen, zorg maar dat ge geniet! ~

- DeDiana
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Schotse herdershond langhaar en Spaanse schonen
- Aantal honden: 4
Klinkt als een hondje naar mijn hart, die Ayla
Lekker leven in de brouwerij 
- Zamunda
- Zeer actief
Even een greep uit de foto's van vandaag.
Eerst wat roedelactiviteiten:
1. Bietsen

2. Speuren

3. Spelen onder het toeziend oog van opperbevelhebber Laissah

Dan in het kader van 'Wat Ravi kan, kan ik ook
'... Op de bench

''Hm, okee daarin kan ik hem niet helemaal nadoen geloof ik
''

Twee kleutertjes op de bank...

...en rust op de bank
.

Eerst wat roedelactiviteiten:
1. Bietsen

2. Speuren

3. Spelen onder het toeziend oog van opperbevelhebber Laissah

Dan in het kader van 'Wat Ravi kan, kan ik ook

''Hm, okee daarin kan ik hem niet helemaal nadoen geloof ik

Twee kleutertjes op de bank...

...en rust op de bank

- Zamunda
- Zeer actief
Ik weet niet hoelang ik het volhousternentänzerin schreef:Ze mocht gewoon niet bij jullie in bed?
Ja koekoek, ik kan hier wel een gekkenhuis gaan beginnen: mijn eigen roedel, Ayla, een paar Hurricanes, een border van Eilfy, Imp, Suze (ben ik er nog één/een paar vergeten?)...hakunamatata schreef:Imp is al paarden gewend, dus ik zie het probleem niet.Zamunda schreef:'s Avonds wel kattenluikprobleem en overdag ook paarden versus Imp-probleem... Mijn omheining is níet Imp-proefKayltje schreef:Open deur...![]()
En dan wordt het feest zelfs nóg leuker! Want in het contractvan Imp staat dat Ayla nooit komt spelen zonder Suze. Dus je krijgt Suze er ook nog bij
Groot voordeel zelfs, heb je tenminste één super makkelijke rustige brave hond
Daar zorgt ze wel voor jaDeDiana schreef:Klinkt als een hondje naar mijn hart, die AylaLekker leven in de brouwerij
- Zamunda
- Zeer actief
Nouhou... als je net rustig op de bank denkt te zitten en ze zich met die maaipoten en haar zes hoektanden als een wilde op je stort lukt dat bestHeavy schreef:dat hoofd daar kan je toch niet boos op worden
- Fotogravinnetje
- Technisch beheer
- Mijn ras(sen): Markiesjes: Elco (maart 2014) en zijn zoon Gait (oktober 2016). (Gait = Gerrit in dialect)
- Contacteer:
- alm@
- moderator
Ze heeft wel een lief onschuldig hoofd
heerlijke grote ruime zat zie ik. Teckelproof? Dan wil ik graag voor volgend jaar 3 weken reserveren voor 2 teckels en een Laekense herder 

- Zamunda
- Zeer actief
Raaf heeft me wakker gemaakt met zijn gelebber, op zich niet heel erg want ik was blijkbaar druk aan het nachtmerriën (mijn hulphond!) maar nu moet ik plassen en ik durf niet uit angst voor het losbarsten van orkaan Ayla... en ik sliep verdorie weer niet voor twee uur dus ik ben nog lang niet klaar met slapen
.