Lizzie. schreef:Ik denk dat er maar weinig... zeg niemand om jou roedel heen hoeft te lopen, omdat ze immers zelden of nooit van je erf af komen. Dus waar hebben we het nu over?
dus omdat mijn roedel nu op mijn terrein loopt mag je geen evaringen meer delen?...tenslotte heb ik langer in rotterdam gewoond in als hier in dld mét een roedel honden...
dat ik nu ze bewust alleen op eigen terrein laat lopen is omdat ik het spuugzat ben dat mijn honden gebeten worden door alles wat dat maar "mag"..
Cowboy_Bebop schreef:Kimmie schreef:nou nog sterker,mensen hoeven niet met een wijde boog om mijn honden heen te lopen,die doen nl niets ,dat is wel gebleken inmiddels
Maar hoe kunnen die mensen dat weten? Ga je bij iedere passant met een klein hondje zeggen: laat ze maar snuffelen, hij bijt niet. Klinkt mij vermoeiend. En wat als hij nu wel eens iets doet: sta jij dan ook garant voor de geleden schade?
hoeven mensen niet te weten,soms lopen mensen inderdaad met een boog om maar mensen die gewoon doorlopen is ook prima hoor en nee ik zeg nooit laat maar snuffelen ,ze hoeven niet te snuffelen wat mij betreft...gewoon lekker doorlopen,en nátuurlijk zou ik voor geleden schade garant staan,áls mijn honden iets zouden doen,waarom niet?lijkt mij ook niet meer als fatsoenlijk!!
dus ik gooi niets op 1 hoop,alleen mijn ervaring is ,en dat is omdat ik al een jaartje of 24 met HR honden loop,dat er maar zelden mensen bang zijn met hun hondjes van mijn honden en zelfs dus hun hondjes gewoon erop af laten rennen,waarom zijn mensen zelf niet voorzichtiger dan met hun dieren??
althans ik laat mijn honden niet op een krokodil afrennen hoor,ik hou ze liever heel nl...
Cowboy_Bebop schreef:Nu snap ik het niet.
Je zegt hierboven: 'mensen hoeven niet om een wijde boog om mijn honden heen te lopen omdat die niets doen'.
En nu zeg je: 'ik heb liever niet dat mensen onvoorzichtig met hun hondjes mijn honden benaderen (die je zelf beschrijft als krokodillen)'.
Of is dat laatste enkel gesproken vanuit de perceptie van die andere eigenaars (zowel de angstige als onvoorzichtige die je samen klutst)?
zo moeilijk is die toch niet?? ik snap niet dat mensen over het algemeen genomen het risico nemen hun hondjes op van die grote honden af te laten gaan,je wéét toch niet of een HR hond iets doet ja/nee ( in het algemeen dan,nu niet de mijne..) , ik zou inderdaad mijn honden niet op een dier af laten rennen welke hun kunnen beschadigen,en aangezien mijn honden wel redelijk tegen een stootje kunnen nam ik inderdaad maar een krokodil als voorbeeld,niet dat mijn honden krokodillen zijn natuurlijk * mist gaap smiley*
toots schreef:
Uhm het ging hier over een hond die losliep buiten waar niet op gelet werd.
Ik vind het ook niet ok als Toots een andere hond aanvalt. Er is dus helemaal niemand die dat ok vind.
Ik let op mijn hond. En ik hoef er niet van uit te gaan dat er ineens een Stafford uit een deur komt vliegen. Andersom vind ik even erg trouwens als je met je hond aangelijnd loopt en er komt een losse keffende chi ineens naar je hond toevliegen, lijkt me net zo eng

omdat mijn reactie was op meerdere antwoorden dat mensen nu zo bang zijn op straat vanwege de angst voor HR honden ,mijn ervaring (welke dan niet mee een dagelijkse ervaring is,maar dan nog best wel actueel mee te maken gehad heb) is dat in de praktijk er veel mensen zijn die juíst hun hondjes op HR honden af laten gaan ( en die zitten natuurlijk niet allemaal op het HF waar iedereen perfect is en dat nooit doet),wat ik dan weer niet begrijp als HR hond houder...en neee niet omdat de mijne wat doen,maar de KANS dat je wel een foute hond treft lijkt mij alleen al dat je zorgt dat je hond zoiets niet kan doen,het is toch een soort russisch roulette spelen met je kleine hond als je dat gedrag toelaat..eens tref je natuurlijk wel een verkeerde hond en dan is het leed niet te overzien
en uit deuren schietende honden reken je niet op,nee dat deed ik ook niet bij die herder,dat is ook niet tof,maar heel soms is het echt heel per ongeluk dat er een deur open staat ,en als een eigenaar zijn excuses aanbied is het mij al snel prima hoor...