Nou dan heb je het toch goed gedaancharley schreef:Wat ik heb belangrijkste vond/ vind is dat Donnie goede en professionele hulp krijgt en dat heeft hij nu.
Als ik het zelf zou proberen ben ik bang dat het fout gaat en Donnie de dupen ervan word en dat verdient hij niet. Daarnaast was het de beslissing van de gedragstherapeut om Donnie hier weg te halen, ik heb ingestemd omdat ik weinig andere keuze had op dat moment en het ging allemaal heel snel.
Verder zou Donnie hier in de straat weinig rust krijgen met al die andere honden die hier vast en los lopen. Kan wel zeggen hond bij u houden maar de meeste doen dat niet en laten hun hond gewoon naar ons toe komen.
Het besluit is dus niet omdat Ik een hond wil zonder problemen maar puur omdat ik bang en onervaren ben (zegt gedragstherapeut) terwijl Donnie nu nog jong is en kan leren.
Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Donnie terug naar stichting, nieuwe zoektocht p8
Moderator: moderatorteam
-
Sam2012
- Zeer actief
- Aantal honden: 1
Re: Donnie is er, terug naar gastgezin p4
-
charley
Even een korte update over Donnie en een vraag
Ik heb een berichtje gehad dat het heel goed gaat met Donnie en dat er veel met hem wordt gewandeld en geoefend. In het bericht staat ook dat het met Donnie zijn gedrag helemaal goed gaat komen, alleen twijfel ik hieraan omdat ik van veel mensen hoor ''eens gebeten blijft een bijt hond''. Ik zou Donnie echt heel graag weer willen adopteren als hij er klaar voor is en de stichting dit toelaat maar zoals gezegd twijfel ik.
Ik zit te denken (zeggen veel mensen) of ik niet beter voor een puppy kan gaan en deze zelf op te voeden, ik heb hier de tijd voor aangezien ik 20 per week aan huis werk.
Wat raden jullie mij aan in deze situatie?
Ik heb een berichtje gehad dat het heel goed gaat met Donnie en dat er veel met hem wordt gewandeld en geoefend. In het bericht staat ook dat het met Donnie zijn gedrag helemaal goed gaat komen, alleen twijfel ik hieraan omdat ik van veel mensen hoor ''eens gebeten blijft een bijt hond''. Ik zou Donnie echt heel graag weer willen adopteren als hij er klaar voor is en de stichting dit toelaat maar zoals gezegd twijfel ik.
Ik zit te denken (zeggen veel mensen) of ik niet beter voor een puppy kan gaan en deze zelf op te voeden, ik heb hier de tijd voor aangezien ik 20 per week aan huis werk.
- Fotogravinnetje
- Technisch beheer
- Mijn ras(sen): Markiesjes: Elco (maart 2014) en zijn zoon Gait (oktober 2016). (Gait = Gerrit in dialect)
- Aantal honden: 2
- Contacteer:
Ik denk dat je bij Donnie er altijd rekening mee zult moeten houden dat hij bij te veel spanning/stress inderdaad kan gaan bijten. Maar dat is dus best te voorkomen. Zou, als je hem weer adopteert, zeker begeleiding zoeken in het leren herkennen van zijn stresssignalen en hoe je kunt voorkomen dat zijn emmertje te vol raakt of een situatie te moeilijk voor hem wordt. Ik denk dat jij zeker de motivatie bezit om ermee aan de slag te gaan op het moment dat je voor hem kiest. Denk dat je vooral eerlijk tegen jezelf moet zijn: kun je loslaten dat hij al eens gebeten heeft en dus zonder zelf spanning toe te voegen omgaan met de voor Donnie moeilijke situaties? Zo niet, zou ik inderdaad voor een ander hondje gaan
- thom
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Portugees 'straatschoffie'.
- Contacteer:
Dit dus. Ik gun je zo een lief en makkelijk hondje, helemaal zonder gedoe deze keer.Pendrag schreef:Nanna een leuk hondje voor je laten uitkiezen. Ik geloof best dat Donnie weer helemaal goed komt. Of het goed blijft als hij weer in de oude situatie komt, is nog maar de vraag.charley schreef:Even een korte update over Donnie en een vraag

-
blondie
- Zeer actief
In jouw situatie zou ik niet Donnie terug nemen. Eigenlijk alleen al om het feit dat jij weet wat hij deed toen hij bij jou was en je dat altijd bij je zult houden en dus minder onbevangen met Donnie de straat op zal gaan. Plus het feit dat je zelf al zegt dat het druk is met honden bij jou in de buurt en de kans op herhaling, ondanks de (her)opvoeding er toch altijd in zal blijven zitten als je als baas niet goed in kunt schatten hoe de hond reageert of gaat reageren.
-
63673J
thom schreef:Dit dus. Ik gun je zo een lief en makkelijk hondje, helemaal zonder gedoe deze keer.Pendrag schreef:Nanna een leuk hondje voor je laten uitkiezen. Ik geloof best dat Donnie weer helemaal goed komt. Of het goed blijft als hij weer in de oude situatie komt, is nog maar de vraag.charley schreef:Even een korte update over Donnie en een vraag
- Gollum
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Roemeense schone
Ik heb meerdere honden meegemaakt die in een ander gezin werden heropgevoed maar die bij terugkomst weer in oud gedrag vervielen. Ik denk dat ik mezelf de teleurstelling zou willen besparen eerlijk gezegd.charley schreef:Even een korte update over Donnie en een vraag
-
Neeltje
Ik zou het ook niet doen. Want je zult altijd moeten opletten of wat je doet het juiste is voor Donnie. Als het jou niet zou lukken, vervalt hij inderdaad zo terug in zijn oude gedrag. Ga lekker op zoek naar een zorgenvrij hondje, daar ga je veel meer van genieten.
-
Brindlecardi
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Welsh Corgi Cardigan
Ik zou ook voor een ander volwassen hondje gaan. Je weet nu in ieder geval dat je een wat makkelijker hondje zoekt, daar zou ik dan ook heel rustig naar gaan kijken.
- Benthe
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Duitse Herder
Jack Russel - Aantal honden: 1
Donnie is er, terug naar gastgezin p4
Toen ik Beer besloot in huis te halen, leerde ik met heel veel vallen en opstaan hoe met honden om te gaan. Ondanks dat ik met honden ben opgegroeid. Had ik alles van te voren geweten was ik nooit aan een hondje zoals Beer begonnen, want hij was niet sociaal had erge issues met dingen en soms onvoorspelbaar. Benthe die ik nu heb daar leer ik nu van wat het is een makkelijke onbevangen hond te hebben. En dan nog rem ik haar soms te veel af want dat hoeft eigenlijk niet.
Weet Charley boeken lezen is handig maar de echte kennis heb je pas als je een hond hebt waarmee de klik is. En daar " vecht" je dan ook voor. Donnie was een begin maar blijkbaar niet de juiste match dat hondje moet nog komen en dan pas begint voor jou ook het leren lezen van je hond.
Weet Charley boeken lezen is handig maar de echte kennis heb je pas als je een hond hebt waarmee de klik is. En daar " vecht" je dan ook voor. Donnie was een begin maar blijkbaar niet de juiste match dat hondje moet nog komen en dan pas begint voor jou ook het leren lezen van je hond.
- malinois
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): (X) Mechelse herder
- Aantal honden: 3
- Contacteer:
Ik zou een andere hond nemen.. t gros valt terug in zn oude gedrag. Wat er ook gezegd is je gaat er ombewust op reageren en dat is funest voor t goed slagen

In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
-
charley
Bedankt voor jullie reactie's.
Ik ga proberen hoe moeilijk het ook is om Donnie dan uit mijn hoofd te krijgen en me rustig aan te gaan oriënteren op een ander hondje.
Heel vreemd maar vorig jaar was mijn eerste post/ vraag een puppy of volwassen hond en Keeshond of Sheltie en daar ben ik weer mee bezig
alleen gaat mijn voorkeur nu eigenlijk uit naar een pup.
Ik ga proberen hoe moeilijk het ook is om Donnie dan uit mijn hoofd te krijgen en me rustig aan te gaan oriënteren op een ander hondje.
Heel vreemd maar vorig jaar was mijn eerste post/ vraag een puppy of volwassen hond en Keeshond of Sheltie en daar ben ik weer mee bezig
- pioenroos
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): xteckel Mies, eurasier Diem en schapendoes in deeltijd Flora.
Waarom gaat je voorkeur uit naar een pup? Niks mis mee hoor, om een pup te willen. Maar puppen zijn echt niet makkelijker en kneedbaarder dan een makkelijke herplaatser. In tegendeel zelfs 
- Branka
- moderator
- Mijn ras(sen): Golden Retriever
Alleen kan je er bij een pup over het algemeen vanuit gaan dat je een onbeschreven blad hebt en moet je dat bij een herplaatser maar afwachten. En veel mensen vinden het gewoon leuk om zo'n kleine frummel in huis te hebben.pioenroos schreef:Waarom gaat je voorkeur uit naar een pup? Niks mis mee hoor, om een pup te willen. Maar puppen zijn echt niet makkelijker en kneedbaarder dan een makkelijke herplaatser. In tegendeel zelfs
- tobi__
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): welsh corgi pembroke
Hoe moeilijk ook ik zou Donnie proberen te vergeten en een leuke pup zoeken.
_Esmee
-
Neeltje
Maar je krijgt in ieder geval geen hond die door een ander verkloot is. Ik heb al te vaak gehoord/gelezen dat de herplaatser een schatje is, en uiteindelijk deze vol met problemen zit. Charley wil een hond zonder problemen en bij een herplaatser, blijft het altijd gokken, want asiels en stichtingen zou ik zo maar niet geloven op hun blauwe ogen.pioenroos schreef:Waarom gaat je voorkeur uit naar een pup? Niks mis mee hoor, om een pup te willen. Maar puppen zijn echt niet makkelijker en kneedbaarder dan een makkelijke herplaatser. In tegendeel zelfs
- malinois
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): (X) Mechelse herder
- Aantal honden: 3
- Contacteer:
Ik wil ook pups hoor... teveel rugzakjes bij herplaatsers.

In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
- Marie-Josée
- Erelid
- Mijn ras(sen): Havanezer
Ik zou gewoon lekker gaan voor een pupje van een makkelijk ras. Ervaring krijg je tenslotte toch enkel door er zelf mee bezig te zijn.
En jij bent serieus genoeg bezig om een pup op te voeden
En jij bent serieus genoeg bezig om een pup op te voeden
-
charley
Ik ben heel bang weer een (volwassen) hond te treffen die vol met problemen zit, niet dat een pup niet ziek kan worden/ zijn maar de kans is denk ik kleiner.pioenroos schreef:Waarom gaat je voorkeur uit naar een pup?
Ik ben inmiddels bekend met de Sheltie, een vriendin van mij heeft een volwassen Sheltie gekocht. Maar mocht ik toch een pup nemen gaat mijn voorkeur stiekem uit naar de grijze of witte middenslag Kees. Maar je weet maar nooit zo kwam er vorig jaar een geweldige Chow op mijn padZivaNomi schreef:Waar woon je Charley? Ik heb hier een keeshond-sheltie kruising als je zin hebt om eentje te ontmoeten, en even heeel goed beknuffelen
Daarom zit ik te denken of een pup voor mij niet beter is, precies hierom.Neeltje schreef:Maar je krijgt in ieder geval geen hond die door een ander verkloot is.
Het liefst wel, gewoon een hondje om heerlijk mee te wandelen, fietsen en als mijn gezondheid het toelaat misschien wel samen een hondensport.Neeltje schreef:Charley wil een hond zonder problemen
-
kooi
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Roemeense straatmadelief
Voor een pup gaan is geen garantie voor een probleemloze hond. Zeker niet als je geen ervaring hebt. Het ene ras is makkelijker dan het andere wat dat betreft.
Weer voor een (buitenlands) herplaatser gaan is geen garantie voor een probleemhond.
Zeker als het gaat om een hondje dat eerst al een poosje bij een ervaren persoon in de opvang zit.
In beide gevallen zou ik me laten begeleiden door iemand met veel ervaring, om een ras te kiezen, om niet het brutaalste pupje uit het nest te kiezen, of bij een herplaatser, om samen met jou te zoeken naar een lieverdje. En om je de eerste weken/maanden met raad en daad terzijde te staan.
Dit hele gebeuren moet vooral een leuke ervaring zijn, overwegend dan, want er staan je bij beide situaties de nodige dips te wachten. Maar dat maakt onderdeel uit van het grote avontuur: de komst van je (nieuwe) hondje.
Weer voor een (buitenlands) herplaatser gaan is geen garantie voor een probleemhond.
Zeker als het gaat om een hondje dat eerst al een poosje bij een ervaren persoon in de opvang zit.
In beide gevallen zou ik me laten begeleiden door iemand met veel ervaring, om een ras te kiezen, om niet het brutaalste pupje uit het nest te kiezen, of bij een herplaatser, om samen met jou te zoeken naar een lieverdje. En om je de eerste weken/maanden met raad en daad terzijde te staan.
Dit hele gebeuren moet vooral een leuke ervaring zijn, overwegend dan, want er staan je bij beide situaties de nodige dips te wachten. Maar dat maakt onderdeel uit van het grote avontuur: de komst van je (nieuwe) hondje.
- lotje&famke
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Mix Schapendoes en een Teckel
Natuurlijk gun ik je van harte een ongecompliceerde hele gezonde fijne hond. En je kunt ook met die intentie een keuze maken. Maar garantie heb je nooit. Ik denk dat het risico van gewoon een pupje uit Nederland die vanaf het begin af aan een goede start heeft gehad meer kans van slagen heeft met de juiste opvoeding dan een herplaatshondje (al heb je daarbij natuurlijk ook leuke hondjes). Ik vond zelf in ieder geval het opvoeden van een pup makkelijker dan het opvoeden van een herplaats hondje. Verschil is denk ik dat de pup al vanaf heel jong vertrouwd raakt met jou manier van leven. Je woonplek, in mijn geval de stad met al zijn indrukken, mensen en honden. Mijn familie en vrienden. Meegaan met de trein en bus. Mee oppassen op kleine kinderen. Zo nu en dan eens alleen zijn. Door mijn leven vraag ik veel van de sociale vaardigheden van een hond. Het is makkelijker als je dit vanaf het begin kunt oefenen. Het is moeilijk in te schatten hoe een hond uit het asiel hier op gaat reageren en of deze hier ooit aan kan wennen. Dat een hond in het asiel goed met andere honden kan betekend niet dat hij aangelijnd vreemde honden ontmoeten ook kan (dat is een hele andere situatie).
Ik denk dat je je ook moet afvragen waarin je bereid bent om veel tijd en energie in een hond te steken (je bent in ieder geval heel lief en goed voor ze als ze ziek zijn
, maar gedrag vraagt iets anders).
Of je nu voor een pup of herplaatshond kiest, beide kunnen ongewenst gedrag ontwikkelen (uitvallen naar andere honden, verlatingsangst, het niet tolereren van bezoek etc). Ben je dan bereid om naar een hondenschool te gaan? Een GT in te schakelen? Je leven (tijdelijk) aan te passen? Heel veel geduld te hebben (soms doe je ergens jaren over)? Ik denk niet dat de hond uit de buurt die vervelend was tegen jou honden ineens anders gaat doen tegen je nieuwe hond. Ga je dan nog relaxt naar buiten om te wandelen? Heb je genoeg draagkracht om steeds bewust om te gaan met gedrag? Kan je ongewenst gedrag als een leuke uitdaging zien om zelf weer wat van te leren?
Je vindt vast een heel fijn hondje bij wie dit allemaal niet nodig is en waar je vooral van kan gaan genieten. Maar je begint er denk ik relaxter aan als je zo'n gevoel hebt van.....mocht er nog wel een aap uit de mouw komen dan red ik me daar wel mee
Ik denk dat je je ook moet afvragen waarin je bereid bent om veel tijd en energie in een hond te steken (je bent in ieder geval heel lief en goed voor ze als ze ziek zijn
Of je nu voor een pup of herplaatshond kiest, beide kunnen ongewenst gedrag ontwikkelen (uitvallen naar andere honden, verlatingsangst, het niet tolereren van bezoek etc). Ben je dan bereid om naar een hondenschool te gaan? Een GT in te schakelen? Je leven (tijdelijk) aan te passen? Heel veel geduld te hebben (soms doe je ergens jaren over)? Ik denk niet dat de hond uit de buurt die vervelend was tegen jou honden ineens anders gaat doen tegen je nieuwe hond. Ga je dan nog relaxt naar buiten om te wandelen? Heb je genoeg draagkracht om steeds bewust om te gaan met gedrag? Kan je ongewenst gedrag als een leuke uitdaging zien om zelf weer wat van te leren?
Je vindt vast een heel fijn hondje bij wie dit allemaal niet nodig is en waar je vooral van kan gaan genieten. Maar je begint er denk ik relaxter aan als je zo'n gevoel hebt van.....mocht er nog wel een aap uit de mouw komen dan red ik me daar wel mee

-
charley
Re: Donnie terug naar stichting, nieuwe zoektocht p8
Daar ben ik me heel bewust van (had met Boy heel veel geluk qua gedrag en karakter). Ik denk dat ik met een volwassen herplaatshond meer kans heb op ongewenst gedrag dan met een pup, hierover twijfel ik nog.lotje&famke schreef:Of je nu voor een pup of herplaatshond kiest, beide kunnen ongewenst gedrag ontwikkelen (uitvallen naar andere honden, verlatingsangst, het niet tolereren van bezoek etc).
Ja, als het een pup word gaan we sowieso op puppycursus en vervolg cursus. Word het toch een volwassen hond denk ik dat een cursus geen slecht idee is.lotje&famke schreef:Ben je dan bereid om naar een hondenschool te gaan?
Ja, als het nodig is zeker.lotje&famke schreef:Een GT in te schakelen?
Geen enkel probleem, moest ik met Boy ook.lotje&famke schreef:Je leven (tijdelijk) aan te passen?
Geen enkel probleem. Ik heb 10 maanden een onzindelijke kater in huis gehad, dit vroeg heel veel geduld.lotje&famke schreef:Heel veel geduld te hebben (soms doe je ergens jaren over)?
Ik wil met haar hele duidelijke afspraken maken en weten op welke tijden zij haar hond uitlaat ('s ochtends en 's avonds).lotje&famke schreef:Ik denk niet dat de hond uit de buurt die vervelend was tegen jou honden ineens anders gaat doen tegen je nieuwe hond. Ga je dan nog relaxt naar buiten om te wandelen?
Ik denk wel, ik ben heel consequent en nee is ook echt nee.lotje&famke schreef:Heb je genoeg draagkracht om steeds bewust om te gaan met gedrag?
Ja zeker.lotje&famke schreef: Kan je ongewenst gedrag als een leuke uitdaging zien om zelf weer wat van te leren?
-
Brindlecardi
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Welsh Corgi Cardigan
Je had ook eerst moeite met wandelen zelf toch voordat je Boy kreeg? Is dat wel anders inmiddels? Een pup vreet energie en een jonge hond heeft veel uitdaging en beweging nodig.
Als je dat wel hebt en daar ook zin in hebt, kan je inderdaad ook voor een pup gaan.
Als je dat wel hebt en daar ook zin in hebt, kan je inderdaad ook voor een pup gaan.
- veertje
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Groenendaeler, Markiesje en Roemeentje
Ik denk dat een (volwassen) herplaatser meer van je vraagt qua wandelen dan een pupBrindlecardi schreef:Je had ook eerst moeite met wandelen zelf toch voordat je Boy kreeg? Is dat wel anders inmiddels? Een pup vreet energie en een jonge hond heeft veel uitdaging en beweging nodig.
-
charley
Klopt maar sinds ik een hond (Boy) heb/ had is dit heel positief veranderd en sta ik veel sterker in mijn schoenen, een hond is dus heel goed voor mijn blijktBrindlecardi schreef:Je had ook eerst moeite met wandelen zelf toch voordat je Boy kreeg? Is dat wel anders inmiddels?
Dat is geen probleem heb ik gemerkt met Boy en Donnie, vind het heerlijk om met een hond bezig te zijn en eropuit te gaan.Brindlecardi schreef:Een pup vreet energie en een jonge hond heeft veel uitdaging en beweging nodig. Als je dat wel hebt en daar ook zin in hebt, kan je inderdaad ook voor een pup gaan.
- Fotogravinnetje
- Technisch beheer
- Mijn ras(sen): Markiesjes: Elco (maart 2014) en zijn zoon Gait (oktober 2016). (Gait = Gerrit in dialect)
- Contacteer:
Zou een hondje als Meike, nu bij hakunamatata in opvang, geen optie zijn? Of heeft die ook issues?
- fes/lou
- Zeer actief
- Contacteer:
of die leukerd bij johnny jones?
"All animals are equal, but some are more equal than others." George Orwell
- veertje
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Groenendaeler, Markiesje en Roemeentje
Ze moet de wereld als huishond nog een beetje ontdekken geloof ik. Nog erg onzeker buiten, al gaat het volgens mij al veel beter.Fotogravinnetje schreef:Zou een hondje als Meike, nu bij hakunamatata in opvang, geen optie zijn? Of heeft die ook issues?
- Bishy
- Zeer actief
Leuk een pup, veel plezier met de voorbereidingen en de zoektocht. Ik wens je van harte een leuk hondje toe.
- Yara
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Mechelse herders
Ik zou ook voor een leuke pup gaan. Veel succes met zoeken!