Precies.Tineke schreef:Maar andersom geld dat ook , want mensen kunnen wel roepen de mijne zou zoiets nooit doen maar het blijven dieren zonder moreel besef die vanuit instinct kunnen reageren.Shiloh86 schreef: Ik ben het hier eigenlijk ook wel mee eens. Ik had ook de vrouw in kwestie kunnen zijn.
Ik weet echt wel van wat bijtincidenten waarvan de eigenaar echt nooit had gedacht dat zijn of haar hond dat zou doen maar die het onder bepaalde omstandigheden toch wel deden.
Als iedereen zo goed zijn of haar eigen hond kon inschatten waren er geen 150. 000 bijtincidenten per jaar waarvan er 50.000 door een arts moeten worden behandeld of in het ziekenhuis.
Zolang er honden zijn zullen er bijtincidenten zijn en sommige ervan zijn gewoonweg het gevolg van een stomme samenloop van omstandigheden en niet altijd het gevolg van desinteresse van de eigenaar.
Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
in beslag genomen
Moderator: moderatorteam
-
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Duitse Pinschers
- Aantal honden: 2
Re: in beslag genomen
Tama, Nikkie, Jarah en Bijou.
Groetjes Gonnie.
Er is geen spreker die het van de zwijger wint.
- crutz
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Mechelse Herders (FCI)
- Aantal honden: 7
- Contacteer:
Budkes schreef:Lief schreef:Ja, Shadow zal hoe dan ook een test krijgen en ik zal hoe dan ook betrokken worden in de één of andere procedure.
Echt niet dat ik daar op zat te wachten. Ik heb echt al meer dan genoeg aan mijn hoofd.
Die geldboete die je kunt krijgen voor dat artikel dat Budkes noemde, dat is echt heel veel geld!
Ik ging gewoon mijn hond uitlaten op zondagochtend...WTF
Dat is een maximale geldboete hoor, die worden niet zo vaak gegeven. En als het artikel ten laste wordt gelegd betekend dat nog niet dat het ook wordt opgelegd hè.
Idd mijn pupkoper die achteraf al maanden in de wijk z'n hond liep op te hitsen en die toen een kindje heel zwaar verwond heeft is er in dat geval ook enkel met een berisping afgekomen. Geldboete zou bij een volgend incident pas gaan spelen.
De hond is zonder test direct naar mij gekomen onder voorwaarden (iom hondengeleider) en inmiddels het land uit.
- Lief
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Alaska Malamutes
- Contacteer:
Je kunt me veel in de schoenen leggen, maar desinteresse en overal maar op af laten denderen niet.
- Tineke
- Zeer actief
- Aantal honden: 3
Dat vind ik dan wel weer jammer want hier zou een fikse geldboete nou wel op zijn plaats zijn geweest. En zo fiks dat de lol van ophitsen je wel vergaat in het vervolg.crutz schreef:Budkes schreef:Lief schreef:Ja, Shadow zal hoe dan ook een test krijgen en ik zal hoe dan ook betrokken worden in de één of andere procedure.
Echt niet dat ik daar op zat te wachten. Ik heb echt al meer dan genoeg aan mijn hoofd.
Die geldboete die je kunt krijgen voor dat artikel dat Budkes noemde, dat is echt heel veel geld!
Dat is een maximale geldboete hoor, die worden niet zo vaak gegeven. En als het artikel ten laste wordt gelegd betekend dat nog niet dat het ook wordt opgelegd hè.
Idd mijn pupkoper die achteraf al maanden in de wijk z'n hond liep op te hitsen en die toen een kindje heel zwaar verwond heeft is er in dat geval ook enkel met een berisping afgekomen. Geldboete zou bij een volgend incident pas gaan spelen.
De hond is zonder test direct naar mij gekomen onder voorwaarden (iom hondengeleider) en inmiddels het land uit.

De honden van voorbij, ze blijven in mijn leven
De honden van voorbij ,ik blijf met ze verweven.
https://www.facebook.com/Hondenherplaatsingennl
- crutz
- Zeer actief
- Contacteer:
Weet niet of je Facebook hebt maar neem eens contact op met Monique Appels. Zij heeft een inbeslagname meegemaakt met een malamute nav een incident met schapen. Deze hond heeft ze uiteindelijk met de juiste hulp vrij gekregen. Wel is hij herplaatst en zit nu in Finland waar hij voor de slee loopt (dacht ik)Lief schreef:Ik ga wel hulp zoeken bij mensen met verstand van deze situatie.
Ik moet ze nog even vinden, maar het is voor mijzelf te emotioneel om dit goed aan te pakken. Ik weet hier niets van, en ik kan alleen maar fouten maken.
- Tineke
- Zeer actief
Dat geloof ik ook zeker niet in jouw gevalLief schreef:Je kunt me veel in de schoenen leggen, maar desinteresse en overal maar op af laten denderen niet.

- crutz
- Zeer actief
- Contacteer:
Tineke schreef:Dat vind ik dan wel weer jammer want hier zou een fikse geldboete nou wel op zijn plaats zijn geweest. En zo fiks dat de lol van ophitsen je wel vergaat in het vervolg.crutz schreef:Budkes schreef:Lief schreef:Ja, Shadow zal hoe dan ook een test krijgen en ik zal hoe dan ook betrokken worden in de één of andere procedure.
Wat mij betreft ook hoor en toen ik later hoorde dat hij bij een andere fokker vandaan weer een pup had direct fokker en hondengeleider ingelicht.
Budkes kent die fokker. Die fokker was geschrokken, zijn verhaal was anders dan dat ik icm de hondengeleider kon onderbouwen dus daarom toch een pup meegegeven.
En verhuisd buiten gemeente grenzen dus hondengeleider kon vanuit zijn functie niet veel alleen was toch bereid een bezoekje te brengen.
Zo ver is het niet gekomen. De eigenaar voelde al nattigheid en de pup is met een excuus teruggebracht naar de fokker.
-
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Bouviers en grote poedels.
Kom je daar je spijt betuigen met een grote bos bloemen aan het ziekenhuis bed en gaat mevrouw weer helemaal over de zeik , word je overmeesterd door het ziekenhuispersoneel als een geweldpleger en afgevoerd door de politie. Hoef je je ook geen zorgen meer te maken waar je heen gaat op vakantie.Tineke schreef:Ik zou ook proberen met de dame in contact te komen en bij haar langs gaan met excuses en met de verzekering dat als je Shadow terug krijgt je ervoor zult zorgen dat dit echt nooit meer zal gebeuren. Het feit dat zij zich wat afzonderde hoeft niet te betekenen dat haar hond problemen heeft met andere, het kan puur om de leeftijd zijn. Maar zelfs al was haar hond moeilijk zij deed moeite zich af te zonderen en was in de buurt van haar hond. Laten we hopen dat de verwondingen mee gaan vallen en de uitkomst voor jullie ook.

Wat je zegt ben je zelfffff 

- Tineke
- Zeer actief
De kans dat Mevrouw alweer thuis is acht ik wel groot hoor, en ja ze zal wellicht niet vrolijk zijn maar je laat zo wel een betere indruk achter denk ik. Haar boosheid is wellicht al gezakt waardoor een gesprek mogelijk is en als je dan het boetekleed aantrekt zal ze wellicht wat meer open staan voor een gesprek.bouvierpoedel schreef:Kom je daar je spijt betuigen met een grote bos bloemen aan het ziekenhuis bed en gaat mevrouw weer helemaal over de zeik , word je overmeesterd door het ziekenhuispersoneel als een geweldpleger en afgevoerd door de politie. Hoef je je ook geen zorgen meer te maken waar je heen gaat op vakantie.Tineke schreef:Ik zou ook proberen met de dame in contact te komen en bij haar langs gaan met excuses en met de verzekering dat als je Shadow terug krijgt je ervoor zult zorgen dat dit echt nooit meer zal gebeuren. Het feit dat zij zich wat afzonderde hoeft niet te betekenen dat haar hond problemen heeft met andere, het kan puur om de leeftijd zijn. Maar zelfs al was haar hond moeilijk zij deed moeite zich af te zonderen en was in de buurt van haar hond. Laten we hopen dat de verwondingen mee gaan vallen en de uitkomst voor jullie ook.![]()

- tobi__
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): welsh corgi pembroke
- Aantal honden: 1
Verkeerd gelezen dan. Maar maakt het niet minder erg natuurlijk voor die vrouw.crutz schreef:In haar rug??? Ik lees binnenkant elleboog, knie en tussen de vingerstobi__ schreef:
Ja dat heb ik ook eigenlijk.
Voor die andere vrouw kon het heel dreigend overkomen en het valt toch niet goed te praten dat een hond dan maar de rug van die vrouw zo stukbijt dat ze naar het ziekenhuis moet en de hond in beslag wordt genomen.
_Esmee
- Shiloh86
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Hollandse Herder
Ik denk dat ik nergens zeg dat Het opzet was toch? Dat denk ik namelijk ook echt niet. Stomme samenloop van omstandigheden inderdaad. Maar zeggen dat iemand het over zichzelf afroept vind ik niet correct.Heavy schreef:Juist omdat honden geen robots zijn is dit ook geen opzet geweest . Niet van de mevrouw die is gebeten maar ook niet van Lief . Jij en ik en iedereen met een hond die durft te bijten bij dreiging had dit ook kunnen overkomen .Shiloh86 schreef:Ik ben het hier eigenlijk ook wel mee eens. Ik had ook de vrouw in kwestie kunnen zijn. Sinds ik honden meer vermijd is Duke een stuk relaxter in het bos. Hij vind het allemaal maar spannend. Meestal draai ik om, kies een zij pad oid, maar soms gaat dat gewoon niet. Dan ga ik zo ver mogelijk van het pad af. Losloopgebied is niet "laat je hond maar uit het zicht en op alle honden af denderen" gebied. Op het moment dat iemand zich afzondert laat die duidelijk merken dat je liever de hond niet bij je hebt. Op dat moment roep je je hond toch al terug? Als baas dan niks doet ga ik ook roepen of ze hun hond willen roepen en probeer ik hond met nee en weg, weg te sturen. Ik zou niet gauw bovenop Duke springen om hem te beschermen. Waarmee ik overigens niet zeg dat er in deze situatie niks gedaan is om Shadow terug te roepen. Dat weet ik niet ik was er niet bij.tobi__ schreef:Ja dat heb ik ook eigenlijk.Joey.K schreef:Vind het toch wel bijzonder, stel Lieke (sorry Lieke ik gebruik je even als voorbeeld) hier een verhaal neer zou zetten dat ze met haar hond met stukke pootje zou lopen en er was een malamute op haar afgekomen waarop ze in paniek op de hond was gedoken ter bescherming en ze was gebeten, dan had die klote hond afgespoten moeten worden. En nu maken enkele (niet alle) er hiervan dat de mevrouw van die oude hond het praktisch over haar zelf afgeroepen heeft. Voor ts is dit een klote situatie voor de hond van ts net zo goed. Maar van anderen hier begrijp ik m niet hoor...
Voor die andere vrouw kon het heel dreigend overkomen en het valt toch niet goed te praten dat een hond dan maar de rug van die vrouw zo stukbijt dat ze naar het ziekenhuis moet en de hond in beslag wordt genomen.
Nu kom ik ook niet gauw in losloopgebied in het weekend, maar dan nog. Ik snap echt niet hoe je zoiets "over jezelf kunt afroepen".
Ik snap goed dat TS dit niet heeft zien aankomen en het ongewoon gedrag was voor Shadow. Ik vind het oprecht ontzettend klote voor haar deze situatie en dat haar hond in beslag is genomen. Echt. Ik hoop ook echt dat Shadow gauw terug is en dat de nachtmerrie snel voorbij is. Maar je kunt dit moeilijk op het slachtoffer gaan afschuiven. Vreemd gedrag of niet. Hond had terug geroepen moeten worden zodra mevrouw zich afzonderde, dat dat soms niet lukt, hoort niet, maar kan gebeuren. Het zijn geen robots. Maar daar heeft de vrouw geen schuld aan.

- crutz
- Zeer actief
- Contacteer:
Zeker niet minder erg. Wel minder duidelijk welke hond nu daadwerkelijk gebeten heefttobi__ schreef:Verkeerd gelezen dan. Maar maakt het niet minder erg natuurlijk voor die vrouw.crutz schreef:In haar rug??? Ik lees binnenkant elleboog, knie en tussen de vingerstobi__ schreef:
Ja dat heb ik ook eigenlijk.
- Shiloh86
- Zeer actief
Mijn woorden daarover waren niet direct naar jou gericht en ik bedoelde dat ook zeker niet als oordeel naar jou. In de zin dat ik er niet bij was en dus ook niet weet wat je wel of niet hebt gedaan. Die woorden gingen over sommige opmerkingen, dat je als persoon met angstige hond maar niet naar een losloopgebied moet gaan. Elke hond heeft recht op lekker los kunnen rennen. Iedereen heeft zijn eigen verantwoordelijkheden daarin en zijn honden niet zomaar ergens op af laten gaan. Ik vind dat over het algemeen er veel te veel mensen die denken dat dat wel allemaal maar moet kunnen. (Nogmaals, ik zeg niet dat jij dat gedaan heb of denktt, ik praat in het algemeen)Lief schreef:Je kunt me veel in de schoenen leggen, maar desinteresse en overal maar op af laten denderen niet.
Als jij op je lauweren het maar een beetje hebt zitten afwachten, dan vind ik dat je niet goed gehandeld hebt (wat ik overigens niet denk). Als je naar het beste van je kunnen hebt geprobeerd Shadow te roepen en hij domweg niet luisterde, dan is daar weinig van te vinden. Het zijn geen robots, het kán mis gaan. Ik weet het simpelweg niet en dus heb ik daar ook geen mening over.
Laatst gewijzigd door Shiloh86 op 20 mar 2017 08:12, 2 keer totaal gewijzigd.

-
- Zeer actief
Jasas wat een nachtmerrie, en ja bange mensen kunnen rare dingen doen en rare reacties oproepen, ie ervaring heb ik ook al, pffff, ik hoop dat t voor alle partijen met een sisser afloopt, jakkes........ 

- Tineke
- Zeer actief
Wij hebben het ook gedaan bij de dame die door Orson toen was gebeten. Daar kwamen toen gelukkig geen verwijten bij , ze was ook drie keer gevraagd van hem af te blijven maar ja ze was zo goed met hondenHeavy schreef:Ik heb het wel gedaan . Ik ben mee naar de eerste hulp gegaan en heb in de wachtkamer zitten wachten . Ik ben met kado naar huis gegaan later en ja dat is heel heel moeilijk. Ongemakkelijk en de blikken van andere mensen want jij bent toch degene die " het" gedaan heeft .Prinsessje wat kado uit je handen trekt en roept : is die hond al dood?![]()
Maar ik voelde me toch al rot dus dat kon er nog wel bij . Achteraf geeft het wel rust dat je gedaan hebt wat je kon .

Wel gaf ze aan er enorm van geschrokken te zijn en in het vervolg hoogstwaarschijnlijk nooit meer een vreemde hond te durven aaien.

- Shiloh86
- Zeer actief
En later verduidelijk ik dat. Met dat het geen robots zijn. Of niet? Het enige punt wat ik wilde maken, is dat je de schuld gewoon niet bij het slachtoffer kan leggen, hoe ze zich ook gedragen heeft. Dat vind ik gewoon niet correct. Ik zeg nergens dat Lief met opzet heeft gehandeld. Ik weet niet hoe ze gehandeld heeft. En dus ook nog of ze goed of fout zat. Ik zal de laatste zijn die beweerd dat elke hond altijd maar moet luisteren/luisterd. Het zijn dieren. Dat weet je gewoon niet. Ik zeg niks over een oordeel, want ik weet niet wat ze wel of niet heeft gedaan. Hoe dan ook. "Het over jezelf afroepen" vind ik gewoon je reinste onzin en niet correct.Heavy schreef:Nou je schrijft niet dat het opzet was maar je schrijft wel dat losloopgebied geen " laat je hond maar overal op af denderen " gebied is en dat je gewoon je hond moet terug roepen . Dat geeft wel een beschuldigend gevoel .
En ook, ik vind het echt heel erg voor Lief wat er gebeurd is. Het is gewoon een klote situatie, en ik hoop oprecht dat ze niet maanden hoeft te wachten over duidelijkheid voor Shadow.
Laatst gewijzigd door Shiloh86 op 20 mar 2017 08:14, 1 keer totaal gewijzigd.

-
- Zeer actief
- Aantal honden: 0
Het is gewoon een hele nare samenloop van omstandigheden. Hond heeft dit nooit eerder gedaan en ook nooit dit beeld gegeven. Ze heeft een klein kindje en dus was het vertrouwen in de hond er gewoon. Hij liep los zoals ik mijn honden ook altijd los laat. Mijn hond Cleo is bv wel 100 keer naar iemand toe gelopen. Die deed niks. Precies wat de TS ook dacht....
Dus de fout is niet zozeer de betreffende vrouw nog de TS alswel de situatie en de hond die anders blijkt dan verwacht. Kun je weer zeggen ja maar het is een malamute en dat zijn nu eenmaal....etc maar de hond is 6 en heeft nog NOOIT agressief gedrag naar mensen laten zien. Als je dit had moeten anticiperen dan kan je eigen hond ook je eigen kinderen aanvallen. Misschien heeft de TS haar hond onderschat of verkeerd gelezen. Dat kan best. Vraag me alleen wel af waarom ze dit had moeten zien aankomen bij een hond die al 6 jaar geen signalen geeft dit ooit te willen doen.
Dus de fout is niet zozeer de betreffende vrouw nog de TS alswel de situatie en de hond die anders blijkt dan verwacht. Kun je weer zeggen ja maar het is een malamute en dat zijn nu eenmaal....etc maar de hond is 6 en heeft nog NOOIT agressief gedrag naar mensen laten zien. Als je dit had moeten anticiperen dan kan je eigen hond ook je eigen kinderen aanvallen. Misschien heeft de TS haar hond onderschat of verkeerd gelezen. Dat kan best. Vraag me alleen wel af waarom ze dit had moeten zien aankomen bij een hond die al 6 jaar geen signalen geeft dit ooit te willen doen.
-
- Zeer actief
Ik las dat je het lastig vond waar je moest beginnen en gezien alle reacties ben je wellicht mijn bericht moet tegengekomen.
Ik denk dat je hier wel wat aan hebt;
http://www.hulpinbeslaggenomenhonden.nl ... n_dan.html
- tobi__
- Zeer actief
Wat heftig wat hier allemaal staat beschreven. Bizar dat dit een officiële gang van zaken is.Suusz27 schreef:Ik las dat je het lastig vond waar je moest beginnen en gezien alle reacties ben je wellicht mijn bericht moet tegengekomen.
_Esmee
- lucie
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Duitse herders (x), Beauceron, Hongaarse windhond, Bodeguero
- Aantal honden: 5
eens. het kan ons allemaal overkomen. reden te meer om altijd alert te zijn, ook als je niets verwacht. maar aan de andere kant valt het gewoon nooit helemaal te voorkomen, dat geldt voor àlle ongelukken.Tineke schreef:Maar andersom geld dat ook , want mensen kunnen wel roepen de mijne zou zoiets nooit doen maar het blijven dieren zonder moreel besef die vanuit instinct kunnen reageren.Shiloh86 schreef: Ik ben het hier eigenlijk ook wel mee eens. Ik had ook de vrouw in kwestie kunnen zijn.
Ik weet echt wel van wat bijtincidenten waarvan de eigenaar echt nooit had gedacht dat zijn of haar hond dat zou doen maar die het onder bepaalde omstandigheden toch wel deden.
Als iedereen zo goed zijn of haar eigen hond kon inschatten waren er geen 150. 000 bijtincidenten per jaar waarvan er 50.000 door een arts moeten worden behandeld of in het ziekenhuis.
Zolang er honden zijn zullen er bijtincidenten zijn en sommige ervan zijn gewoonweg het gevolg van een stomme samenloop van omstandigheden en niet altijd het gevolg van desinteresse van de eigenaar.
Het is een hele nare samenloop van omstandigheden en ik hoop dat Lief gewoon haar hond weer terugkrijgt

-
- Zeer actief
Stel dat het Van Gils was geweest, dan wordt er 9 tegen 10 ook heel hard geroepen waarschijnlijk van ja maar het is wel een Cane Cors reu dat weet je toch,........ dat soort dingen is altijd achteraf geneuzel de ellende die er nu is, dat wil helemaal niemand en achter praten is zo niet constructief.... lijkt me een regelrechte nachtmerrie als je hond, in de opslag ( alleen dat woord al) zit, en dan alles wat er nu nog komen gaat, onwijs veel stress en slapeloze nachten denk ik...lucie schreef:eens. het kan ons allemaal overkomen. reden te meer om altijd alert te zijn, ook als je niets verwacht. maar aan de andere kant valt het gewoon nooit helemaal te voorkomen, dat geldt voor àlle ongelukken.Tineke schreef:Maar andersom geld dat ook , want mensen kunnen wel roepen de mijne zou zoiets nooit doen maar het blijven dieren zonder moreel besef die vanuit instinct kunnen reageren.Shiloh86 schreef: Ik ben het hier eigenlijk ook wel mee eens. Ik had ook de vrouw in kwestie kunnen zijn.
Het is een hele nare samenloop van omstandigheden en ik hoop dat Lief gewoon haar hond weer terugkrijgt
- lucie
- Zeer actief
nee, die ellende wil niemand en daarom moet iedereen (dus de CC bezitters net zo goed als de poedelbezitters) daarop toch alert zijn, maar tevens dat het gewoon nooit helemaal te voorkomen valt. Hetgeen een schrale troost is.S@ndr@ schreef:Stel dat het Van Gils was geweest, dan wordt er 9 tegen 10 ook heel hard geroepen waarschijnlijk van ja maar het is wel een Cane Cors reu dat weet je toch,........ dat soort dingen is altijd achteraf geneuzel de ellende die er nu is, dat wil helemaal niemand en achter praten is zo niet constructief.... lijkt me een regelrechte nachtmerrie als je hond, in de opslag ( alleen dat woord al) zit, en dan alles wat er nu nog komen gaat, onwijs veel stress en slapeloze nachten denk ik...lucie schreef:eens. het kan ons allemaal overkomen. reden te meer om altijd alert te zijn, ook als je niets verwacht. maar aan de andere kant valt het gewoon nooit helemaal te voorkomen, dat geldt voor àlle ongelukken.Tineke schreef:Maar andersom geld dat ook , want mensen kunnen wel roepen de mijne zou zoiets nooit doen maar het blijven dieren zonder moreel besef die vanuit instinct kunnen reageren.Shiloh86 schreef: Ik ben het hier eigenlijk ook wel mee eens. Ik had ook de vrouw in kwestie kunnen zijn.
Misschien een raar voorbeeld, maar nu haast 4 jaar geleden is mijn moeder in een liftschaft te pletter gevallen omdat de vrouw die bij haar in de lift stond haar (aan de flexi vastgelijnde) hond niet bij zich hield. Moeder stapte uit, hond volgde, eigenaar was afgeleid, deuren gingen dicht, lift omhoog en de hond werd opgehesen. Moeder probeerde hond te bevrijden, veiligheidssysteem van de lift werd gedeblokkeerd door de lijn van de hond waardoor de deuren openden. En zo tuimelden moeder en hond naar beneden. Dood.
Iedereen zal vinden dat de vrouw haar hond kort bij zich had moeten houden, dan was dit niet gebeurd. Maar door de samenloop van omstandigheden is het wel gebeurd en daar kan niemand wat aan doen noch aan veranderen. Ik heb die vrouw dan ook nooit wat kwalijk genomen. Maar een nachtmerrie met vel stress en slapeloze nachten, was het net zo goed...
-
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Roemeense straatmadelief
foutje!
Laatst gewijzigd door kooi op 20 mar 2017 09:42, 1 keer totaal gewijzigd.
-
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Roemeense straatmadelief
Wat een horrorstory is dat zeg. Zit hier sprakeloos te lezen.lucie schreef: nee, die ellende wil niemand en daarom moet iedereen (dus de CC bezitters net zo goed als de poedelbezitters) daarop toch alert zijn, maar tevens dat het gewoon nooit helemaal te voorkomen valt. Hetgeen een schrale troost is.
Misschien een raar voorbeeld, maar nu haast 4 jaar geleden is mijn moeder in een liftschaft te pletter gevallen omdat de vrouw die bij haar in de lift stond haar (aan de flexi vastgelijnde) hond niet bij zich hield. Moeder stapte uit, hond volgde, eigenaar was afgeleid, deuren gingen dicht, lift omhoog en de hond werd opgehesen. Moeder probeerde hond te bevrijden, veiligheidssysteem van de lift werd gedeblokkeerd door de lijn van de hond waardoor de deuren openden. En zo tuimelden moeder en hond naar beneden. Dood.
Iedereen zal vinden dat de vrouw haar hond kort bij zich had moeten houden, dan was dit niet gebeurd. Maar door de samenloop van omstandigheden is het wel gebeurd en daar kan niemand wat aan doen noch aan veranderen. Ik heb die vrouw dan ook nooit wat kwalijk genomen. Maar een nachtmerrie met vel stress en slapeloze nachten, was het net zo goed...

- mosquito1980
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Vusi Duitse herder
Vee sterkte met de hele situatie
Ik heb 12 jaar geleden mijn 3,5 jarige hond laten inslapen nadat die de buur hond (DH pup 6 maand oud) had vermoord door een drain gat van 10 cm in de scheiding muur tussen de 2 tuinen. Pup stak z'n poot door het gat die mijn hond aan de andere kant pakte en niet meer losliet (lees: poot eraf rukte). Buren waren niet thuis
Er is geen politie aan te pas geweest, ik heb mijn hond dezelfde morgen nog laten gaan
Dit voorval vergeet ik noooooit meer, het voelt als falen hoewel ik weet dat dat niet het geval was.

Ik heb 12 jaar geleden mijn 3,5 jarige hond laten inslapen nadat die de buur hond (DH pup 6 maand oud) had vermoord door een drain gat van 10 cm in de scheiding muur tussen de 2 tuinen. Pup stak z'n poot door het gat die mijn hond aan de andere kant pakte en niet meer losliet (lees: poot eraf rukte). Buren waren niet thuis

Er is geen politie aan te pas geweest, ik heb mijn hond dezelfde morgen nog laten gaan

Dit voorval vergeet ik noooooit meer, het voelt als falen hoewel ik weet dat dat niet het geval was.
-
- Zeer actief
Dat weet ik nog, was echt heel erg. Er gebeuren best wel veel ongelukken met liften.kooi schreef:Wat een horrorstory is dat zeg. Zit hier sprakeloos te lezen.lucie schreef: nee, die ellende wil niemand en daarom moet iedereen (dus de CC bezitters net zo goed als de poedelbezitters) daarop toch alert zijn, maar tevens dat het gewoon nooit helemaal te voorkomen valt. Hetgeen een schrale troost is.
Iedereen zal vinden dat de vrouw haar hond kort bij zich had moeten houden, dan was dit niet gebeurd. Maar door de samenloop van omstandigheden is het wel gebeurd en daar kan niemand wat aan doen noch aan veranderen. Ik heb die vrouw dan ook nooit wat kwalijk genomen. Maar een nachtmerrie met vel stress en slapeloze nachten, was het net zo goed...![]()
![]()
Groetjes Gonnie.
- tobi__
- Zeer actief
Nou inderdaad, wat ontzettend heftig zeg. Dit is ook mijn grootste angst in liften.kooi schreef:Wat een horrorstory is dat zeg. Zit hier sprakeloos te lezen.lucie schreef: nee, die ellende wil niemand en daarom moet iedereen (dus de CC bezitters net zo goed als de poedelbezitters) daarop toch alert zijn, maar tevens dat het gewoon nooit helemaal te voorkomen valt. Hetgeen een schrale troost is.
Iedereen zal vinden dat de vrouw haar hond kort bij zich had moeten houden, dan was dit niet gebeurd. Maar door de samenloop van omstandigheden is het wel gebeurd en daar kan niemand wat aan doen noch aan veranderen. Ik heb die vrouw dan ook nooit wat kwalijk genomen. Maar een nachtmerrie met vel stress en slapeloze nachten, was het net zo goed...![]()
![]()
_Esmee
-
- Zeer actief
Ik hield mijn honden sowieso kort in de lift. Heb het een keer meegemaakt met een hond van buren van me. Zij stapte de lift in en de hond stond nog buiten, gelukkig knapte de riem bij het naar beneden gaan.tobi__ schreef:Nou inderdaad, wat ontzettend heftig zeg. Dit is ook mijn grootste angst in liften.kooi schreef:Wat een horrorstory is dat zeg. Zit hier sprakeloos te lezen.lucie schreef: nee, die ellende wil niemand en daarom moet iedereen (dus de CC bezitters net zo goed als de poedelbezitters) daarop toch alert zijn, maar tevens dat het gewoon nooit helemaal te voorkomen valt. Hetgeen een schrale troost is.
![]()
Groetjes Gonnie.
- lucie
- Zeer actief
Zal niet ver bij jou vandaan zijn geweest, Capelle ad IJsselgonnie schreef:Dat weet ik nog, was echt heel erg. Er gebeuren best wel veel ongelukken met liften.kooi schreef:Wat een horrorstory is dat zeg. Zit hier sprakeloos te lezen.lucie schreef: nee, die ellende wil niemand en daarom moet iedereen (dus de CC bezitters net zo goed als de poedelbezitters) daarop toch alert zijn, maar tevens dat het gewoon nooit helemaal te voorkomen valt. Hetgeen een schrale troost is.
![]()

Maar dat bedoel ik: achteraf kun je zeggen als nou dit of als nou dat. Maar dat heeft totaal geen zin. Het is gegaan zoals het is gegaan.
Het is nu te hopen dat Lief zo gauw mogelijk haar hond terug krijgt zonder al te veel nare consequenties. En dat de mevrouw in kwestie snel weer op de been is en zonder al te veel trauma's weer met haar hond het park in durft. Dat is het enige dat telt. Dàt en hoe het voorkomen had kunnen worden, is al niet meer relevant.
Maar voor mezelf probeer ik er wel lessen uit te trekken. Denk nooit: mijn hond doet zoiets niet. En pas op met honden in de lift

Meer dan je best kun je niet doen helaas....
- lucie
- Zeer actief
Tsjezus, ook heftig zeg! Dat zie je natuurlijk niet aankomenmosquito1980 schreef:Vee sterkte met de hele situatie![]()
Ik heb 12 jaar geleden mijn 3,5 jarige hond laten inslapen nadat die de buur hond (DH pup 6 maand oud) had vermoord door een drain gat van 10 cm in de scheiding muur tussen de 2 tuinen. Pup stak z'n poot door het gat die mijn hond aan de andere kant pakte en niet meer losliet (lees: poot eraf rukte). Buren waren niet thuis![]()
Er is geen politie aan te pas geweest, ik heb mijn hond dezelfde morgen nog laten gaan![]()