malinois schreef:laeken schreef:Ik geloof niet dat 90% van de asielen niet screent en alles aan iedereen mee geeft hoor. Malinois, je hebt zelf al zo vaak geroepen dat je zelf geen pup krijgt omdat je kennels hebt en een asiel dat niet wil. Je moet bij een asiel eens zeggen dat je werkt en dan kijken of je makkelijk een hond krijgt. Dat alles maar zomaar meegegeven wordt is onzin. Neem die akita laatst. Die moeilijke. Die kreeg ook niemand mee. En hoe iemand uiteindelijk met de hond is kan niemand voorspellen na mooie verhalen.
Dat zei ik niet. Ik zei dat t asiel waar Noekie werkt erg afwijkend is van de rest. 90% doet maar iets. En dat gaat dus idd van een idioot screeningsproces bijv die pup destijds en bij een vriendin vorige week een herplaatsing naar de andere kant van NL met idiote voorwaarden welke nul beeld geven over t nieuwe huisje...
Ook erg veel wat ik hoor die zo de 1e de beste keer een hond meekrijgen zonder enige achtergrond. Het is een ratjetoe ze doen maar wat en je bent overgeleverd aan de vaak beperkte kennis van t gemiddelde asiel. Ik zou t wel weten hoor ik zou er eentje bij Noekie halen als ik een herplaatser uit t asiel zocht. Daar zit kennis en ervaring en men schroomt ook niet om bij te leren en te vragen. Een ander asiel zullen ze me niet snel zien. Dan pluk ik er liever 1 van mp.
'k heb eerlijk gezegd ook niet zo'n hoge pet op van het plaatsingsbeleid van asielen, de goeie te na gelaten natuurlijk
Toen ik mijn eerste getraumatiseerd mishandelde MHxDH, die op bijna drie jarige leeftijd al 5 eigenaren had versleten, uit het asiel haalde, was de enige vraag of ik er wel genoeg tijd voor had... Dat was alles. Niet hoeveel tijd, wat ik ermee ging doen, of ik wel wist wat voor type hond dit was, niks. Nu was het een perfect match, maar dat konden zij neem ik aan niet aan mijn blauwe ogen zien.
Ook voor de andere honden had ik niet bepaald de indruk dat er 'plaatsingseisen' waren, ook niet voor DH Kailen met bijtgeschiedenis. Ze gaan af op wat je vertelt. Huisbezoeken zijn er nog nooit geweest, zelfs geen telefoontje