Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Izzy is van de ok af Update 10 februari dilemma

Medische vragen en opmerkingen over de hond, zowel regulier als alternatief.
(Raadpleeg bij twijfelgevallen altijd uw dierenarts!)

Moderator: moderatorteam

LongFields
Zeer actief
Mijn ras(sen): Laekense Herder Tapas
Peruaanse Kelpie Mojo
Kelperuaan Kiitos
Aantal honden: 3

Re: Izzy is van de ok af Update 21 januari P8

Ongelezen bericht door LongFields »

Fijn dat het zo goed gaat Allison! :ok:
Maar ik blijf toch van mening dat ze echt flink overgewicht heeft hoor, ook al heb jij geschreven dat haar tepels hangen en dat de dierenarts zei dat het maar om 1 1/2 kilo ging dat ze te zwaar is. Ze ziet er gewoon enorm massief uit vind ik.
Dat neemt niet weg dat ik hoop en duim op een volledig herstel en dat jullie nog jaren van elkaar mogen genieten natuurlijk! :ok:
Demi
Zeer actief
Mijn ras(sen): Rottweilers en het Kenzo, Izzy en Ivy ras!
Aantal honden: 4
Contacteer:

Ongelezen bericht door Demi »

LongFields schreef:Fijn dat het zo goed gaat Allison! :ok:
Maar ik blijf toch van mening dat ze echt flink overgewicht heeft hoor, ook al heb jij geschreven dat haar tepels hangen en dat de dierenarts zei dat het maar om 1 1/2 kilo ging dat ze te zwaar is. Ze ziet er gewoon enorm massief uit vind ik.
Dat neemt niet weg dat ik hoop en duim op een volledig herstel en dat jullie nog jaren van elkaar mogen genieten natuurlijk! :ok:
Ze is ook echt te zwaar, daar heb je helemaal gelijk in. Door alle stress en ellende van de afgelopen tijd is ze vanaf half december tot aan vorige week 2,5 kilo afgevallen. Helaas is dat voornamelijk doordat haar bespiering zo goed als weg is en die hangbuik heeft ze nog.
Nu ze helemaal haast niet beweegt krijgt ze nog maar 200 gram Smuldier per dag. De laatste foto die ik plaatste is al zeker een jaar terug trouwens).
Lieve lieve Lila, Calsey, Damien en Donja, ik mis jullie..
LongFields
Zeer actief
Mijn ras(sen): Laekense Herder Tapas
Peruaanse Kelpie Mojo
Kelperuaan Kiitos
Aantal honden: 3

Ongelezen bericht door LongFields »

Ik doelde ook niet op die laatste foto, maar op de foto die je plaatste van haar in haar tijdelijke behuizing. :wink:
Daar toont ze ook gewoon heel erg massief vind ik.
Zo zonde want dat komt vast niet ten goede aan haar herstel.
Demi
Zeer actief
Contacteer:

LongFields schreef:Ik doelde ook niet op die laatste foto, maar op de foto die je plaatste van haar in haar tijdelijke behuizing. :wink:
Daar toont ze ook gewoon heel erg massief vind ik.
Zo zonde want dat komt vast niet ten goede aan haar herstel.

Het ligt ook aan de manier van hoe ze zit en een foto gemaakt wordt. Het vet zit bij haar echt in haar buikholte en wat ik ook doe, daar valt ze niet af.
Deze heb ik net even van bovenaf genomen en daar is toch wel duidelijk te zien dat ze behoorlijk is afgevallen.
Alleen haar buik gaat echt niet weg :19:

Afbeelding
sbientje
Zeer actief
Mijn ras(sen): Labrador Retriever
Aantal honden: 2
Contacteer:

Ongelezen bericht door sbientje »

heeft ze geen wond van de operatie?
Demi
Zeer actief
Contacteer:

sbientje schreef:heeft ze geen wond van de operatie?
Jawel, aan haar hals. Op de foto in haar bench zie je de wond iets zitten. Is ong 15 cm lang. Ze heeft er gelukkig geen last van en het is echt mooi gehecht
River8
Zeer actief
Mijn ras(sen): Duitse herder
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door River8 »

Fijn dat t zo goed gaat!! :ok:
Afbeelding
Caro.
Zeer actief
Mijn ras(sen): Spaanse Draak
Contacteer:

Ongelezen bericht door Caro. »

Wat fijn dat het zo goed met Izzy gaat! :cheer: :cheer: :J:
Het wordt/is nog een hele toer om haar nu rustig te houden. Hoeveel weken moet ze rust hebben en wanneer mag
ze weer iets meer? en moet je ook nog binnenkort terug voor controle?
Afbeelding
A good dog never dies...

Ben je op zoek naar een gezellig en creatief PSP forum klik hier
katerke
Zeer actief
Aantal honden: 6

Ongelezen bericht door katerke »

kei goe dat ze het zo goed doet

super

:ok:
Demi
Zeer actief
Contacteer:

Caro. schreef:Wat fijn dat het zo goed met Izzy gaat! :cheer: :cheer: :J:
Het wordt/is nog een hele toer om haar nu rustig te houden. Hoeveel weken moet ze rust hebben en wanneer mag
Ze moet 6 weken volledige rust hebben :ugh: Ik was vanochtend even een stukje aan het lopen met haar en ze trekt echt enorm en ze heeft maar een lijn van een meter. En zelfs met die korte lijn presteerde ze het om een paar passen te rennen. Dus nu hou ik de korte lijn nog korter :mrgreen:

Ik moet 6 weken na de operatie terugkomen. Maar ik ga vanmiddag even bellen of ik misschien iets verder mag lopen met haar. Gisteren was ik even boven bezig met de was en ik kwam weer binnen en ze was zo blij dat ze sprong (in de bench) en de bovenkant van de bench raakte :roll:

Ze heeft echt teveel energie en met zoekspelletjes kan ik haar even rustig houden, maar daarna wil ze er echt gewoon uit. En ik snap het wel, ik zou ook niet 6 weken in een bench willen zitten :F:
Sterre

Ongelezen bericht door Sterre »

Demi schreef:
Caro. schreef:Wat fijn dat het zo goed met Izzy gaat! :cheer: :cheer: :J:
Ze moet 6 weken volledige rust hebben :ugh: Ik was vanochtend even een stukje aan het lopen met haar en ze trekt echt enorm en ze heeft maar een lijn van een meter. En zelfs met die korte lijn presteerde ze het om een paar passen te rennen. Dus nu hou ik de korte lijn nog korter :mrgreen:

Ik moet 6 weken na de operatie terugkomen. Maar ik ga vanmiddag even bellen of ik misschien iets verder mag lopen met haar. Gisteren was ik even boven bezig met de was en ik kwam weer binnen en ze was zo blij dat ze sprong (in de bench) en de bovenkant van de bench raakte :roll:

Ze heeft echt teveel energie en met zoekspelletjes kan ik haar even rustig houden, maar daarna wil ze er echt gewoon uit. En ik snap het wel, ik zou ook niet 6 weken in een bench willen zitten :F:
Jeetje zeg dan zijn er nog 4 weken te gaan. Lijkt me gewoon niet te doen. Sterkte ermee. Hopelijk mag je wat verder lopen.
Demi
Zeer actief
Contacteer:

Ik heb net even de chirurg gesproken en ik mag vaker wandelen en elke keer een kwartier :cheer: :cheer: :cheer: :cheer: :cheer: :cheer:

Hoevaak maakt niet uit, als ik maar in de gaten hou dat ze geen pijn krijgt of achteruit gaat. Ik ben heel blij voor Iz, want dan kan ze haar energie wat meer kwijt! Ze hoeft ook niet in de bench als ze maar rustig is, maar dat is het grote probleem, Izzy is echt nooit rustig, ja als ze slaapt.
Ik ga nu proberen of ze nadat ik met haar gelopen heb haar uit de bench te houden en ik hoop dat ze dan wat rustiger is, omdat ze net gewandeld heeft.
Caro.
Zeer actief
Contacteer:

Hé dat is fijn zeg! :ok: :cheer:
Kan je niet een stukje kamer voor haar afzetten wat groter is dan de bench, maar waar geen bank staat waar ze hard op/af kan springen en dat soort dingen?
Afbeelding
A good dog never dies...

Demi
Zeer actief
Contacteer:

Re: Izzy is van de ok af Update 2 februari

Het gaat nog steeds heel erg goed met Izzy. Ik loop meer met haar waar ze echt zichtbaar van geniet :I: :I: Ik moet haar wel echt in de gaten houden, want ze presteert het om aan een hele korte lijn ineens omhoog te springen :schrik:

In huis is ze nu ook een stuk rustiger, omdat ze haar energie meer kwijt kan met het wandelen. Als ik kijk hoe ze loopt zie ik totaal geen verschil met hoe ze altijd liep. Net of er niks gebeurd is. Ze heeft ook geen pijn aan de wond, ze krabt er niet aan en ik mag rustig kijken naar de wond.

Maar Izzy zou Izzy niet zijn als ze af en toe toch sneller is dan ik, gisteren pakte ik haar tuig en ik zie haar zo haar mand uit vliegen en in 1 sprong bovenop de bank :oeps: Mijn hart sloeg echt even over, want er is zo duidelijk gezegd dat de zenuwen echt zeker 6 weken de tijd nodig hebben om te herstellen. Maar ze had nergens last van, want ze wilde meteen daarna een sprong richting de deur maken, helaas voor haar was ik dit keer sneller :F: , omdat ze naar buiten wilde.

Over 2 weken op controle in Utrecht en ik hoop dat ik dan nog meer mag uitbreiden met het wandelen met haar!

Haar angst blijft wel een dingetje, alles is weer even eng. Eigenlijk precies zoals 5 jaar geleden. Dus bij elk eng ding blijf ik even staan tot mijn dappere dodo voorzichtig gesnuffeld heeft aan dat enge ding en dan gewoon doorloopt.
Het is echt mijn wondertje :I: :I:
Demi
Zeer actief
Contacteer:

Caro. schreef:Hé dat is fijn zeg! :ok: :cheer:
Kan je niet een stukje kamer voor haar afzetten wat groter is dan de bench, maar waar geen bank staat waar ze hard op/af kan springen en dat soort dingen?
Ik heb een stuk afgezet en dat werkt prima. Het is hier net een kraakhuis, hekken in de kamer, een matras beneden (ik moest haar echt 6 weken ook 's nachts in de gaten houden, omdat ze echt hele gekke dingen kan doen) en iets van 5 ligplekken voor ze. Normaal heb ik 2 manden staan (ze liggen normaal toch op de bank :F: ), maar ik wil Izzy en Amy en Ivy niet samen hebben nu, want de 2 laatste dames zijn echt heel wild. Dus als Iz op de bank mag, liggen de andere dames achter het hek (en oh wat zijn ze daar blij mee haha :schrik: :schrik: :mrgreen: )
Frederique
Zeer actief
Mijn ras(sen): Bouvier des Flandres
Contacteer:

Ongelezen bericht door Frederique »

Kijk, goed nieuws.
Fijn dat het zo goed gaat met haar :cheer: :cheer: :cheer:
Groetjes, Fréderique en mijn Floddertje Babbe
In liefdevolle herinnering: Dayka, Devlin en Vinou, mijn Bouviermeiden. Mis jullie en hou van jullie :I:
Mirri
Zeer actief
Mijn ras(sen): Dwergpinschers

Ongelezen bericht door Mirri »

Wat een fijn nieuws
Hutsje
Zeer actief
Mijn ras(sen): moddercockers

Ongelezen bericht door Hutsje »

super om te lezen! :cheer:
Afbeelding
moosje
Zeer actief
Mijn ras(sen): ISSR Shiloh Shepherd, Cão Lixeira Português, en een aantal part-time Chinese Cresteds
Contacteer:

Ongelezen bericht door moosje »

Super! :cheer:
Afbeelding
In loving memory: Tara, Cheeco, Rinty, Kazan, Zarah, Shendor & Bleza

Dierenvoedselbank Amersfoort
Facebookpagina Dierenvoedselbank Amersfoort
yodi
Zeer actief
Mijn ras(sen): rottweiler

Ongelezen bericht door yodi »

Geweldig, ik had echt niet verwacht dat het weer zo goed met haar zou gaan :cheer:
Afbeelding
Antonetta
Zeer actief
Mijn ras(sen): Ik heb een kruising chihuahua x pinscher en een kruising shih tzu x chihuahua.

Ongelezen bericht door Antonetta »

Fijn om te lezen dat het alweer zo goed met haar gaat.
Afbeelding.
Semper Fidelis, Coco, Gipsy, Gizmo en Mowgli.
Demi
Zeer actief
Contacteer:

Weer even een update over Iz.

Als eerste ontzettend bedankt wandelaars! Ik kan het goed gebruiken gezien de rekening :schrik: Lief van jullie :flower:

Ik was vanochtend aan het douchen en de honden zijn dan normaal beneden. Ineens zie ik een grijze snuit de douchedeur open doen; Kenzo. Kenzo is kampioen "hoe krijg ik een dichte deur open :F: " en had dus de tussendeur open gedaan. En jawel, daar stond Izzy ineens boven. Ik schrok er echt van en stom, ik had haar in de bench moeten doen zoals elke dag, maar ze lag lekker relaxed op de bank. Dus snel aangekleed en voor haar de trap afgelopen. Nou ja, dat was het plan. Kenzo is binnen 2 sprongen altijd beneden en Izzy rende achter hem aan :ugh: Ik zag alweer doem scenario's voor me. Maar nee hoor, ik was bij de laatste tree en ze liep weer naar boven, waardoor ik viel (nee dit keer mis ik geen vinger :engel: ).
Ze kan prima trap lopen en de chirurg zei een paar weken terug tijdens het telefoongesprek dat ze gewoon trap mocht lopen als ze aangaf dat ze het kon. Als ze het niet wilde zei hij is het nog te pijnlijk. Nou heb ik bij Izzy eigenlijk na de operatie helemaal niet het idee gehad dat ze pijn had, maar traplopen wilde ik nog even mee wachten.
Maar dat hoeft dus niet, ik kan weer in mijn bed slapen ipv op de bank :ugh:

Ik ga haar wel aan haar tuig begeleiden de trap op en af, want het is echt een brokkenpiloot. Eten geven is ook zoiets, ze is zo blij dat ze eten krijgt dat ze echt een meter van de grond springt, misschien wel hoger (ik ben 1.64m en ze springt tot aan mijn schouders). In de bench met eten loopt ze denk ik echt letsel op, want daar springt ze ook en klapt met haar rug en nek tegen de bovenkant van de bench op.

Dinsdag 17 februari moet ze voor controle terugkomen in Utrecht en ik hoop dat ik meer mag doen met haar. Ik dacht dat de demodex nu heel erg zou zijn door de verzwakte weerstand na de operatie, maar eigenlijk helemaal niets. En dat komt mooi uit, want als de mijt niet erg actief is, is het een mooi moment om nog eens een poging te doen om het weg te krijgen.

Echt ik kan het niet vaak genoeg zeggen, wat ben ik blij met mijn beslissing dat ze geopereerd werd! Ik zat echt zo in twijfel, maar gelukkig dit keer de beste keus geweest!
Caro.
Zeer actief
Contacteer:

Wat een fijne update zeg! :cheer: :cheer: en ik kan me voorstellen dat je ontzettend blij en opgelucht bent
dat je de juiste beslissing hebt genomen.

Vwb het eten geven: kan je het niet gewoon op de grond geven zodat ze niet springt?
en kijk je uit met die trappen, want trappen en jij is geen goede combi volgens mij :schrik:
Afbeelding
A good dog never dies...

Demi
Zeer actief
Contacteer:

Caro. schreef:Wat een fijne update zeg! :cheer: :cheer: en ik kan me voorstellen dat je ontzettend blij en opgelucht bent
dat je de juiste beslissing hebt genomen.

Vwb het eten geven: kan je het niet gewoon op de grond geven zodat ze niet springt?
en kijk je uit met die trappen, want trappen en jij is geen goede combi volgens mij :schrik:
Ze krijgt haar eten precies op de hoogte van haarnek zodat ze haar nek niet hoeft te buigen of te strekken. Het probleem is meer dat ze, zodra ik in de keuken hun eten maak, begint te springen als een gek. Ik heb haar al in de gang gezet, maar dat maakte niet uit, want ze ruikt het gewoon.

Ze mag gewoon weer trappen lopen als alles hersteld is. De chirurg die ik een tijdje terug aan de telefoon had zei dat ze alles weer mag en dat de kans op een hernia op dezelfde plek net zo klein is dan dat bv een van de andere honden een hernia krijgt. Het probleem bij Izzy is gewoon dat alles snel moet en het liefst met grote sprongen :schrik:
Ik slaap vanaf vandaag weer in mijn eigen bed, ik trek het echt niet meer op de bank :ugh:

Izzy slaapt boven in de bench en als ze de trap op/af moet begeleid ik haar met een tuigje zodat ze niet zo idioot kan doen
Demi
Zeer actief
Contacteer:

Ik bel net op naar Utrecht voor Izzy haar afspraak (ik was de tijd vergeten :oeps: ) en werd er verteld dat de na controle 115 euro kost...... Nou weet ik dus echt niet wat ik moet doen, het gaat goed, ze kan alles, geeft geen pijn aan, eet goed, is gewoon weer de oude Izzy etc etc en ik denk dat de chirurg hetzelfde constateert. De pootreflexen zijn prima, hoofd buigen gaat ook erg goed dus een enorme twijfel of ik nou wel of niet zal gaan. Ik heb natuurlijk al een hoge rekening van Utrecht en dan nog eens 115 euro erbij voor een controle waarvan 99,99% zeker ben dat deze uitstekend is.
Ppff ik weet het even niet, ik vind het nogal een hoog bedrag na een operatie voor een controle van 5 minuten......

Misschien is dit allang niet meer zo, maar als een van mijn honden geopereerd was en terug moest komen voor controle zat dit, bij andere specialisten, gewoon bij de operatieprijs is. Nou is Izzy mijn eerste hond die in Utrecht geopereerd is, dus misschien dat het daar anders geregeld is.

Behoorlijk dilemma dus :(
maart
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mechelse herders

Re: Izzy is van de ok af Update 10 februari dilemma

Ongelezen bericht door maart »

das wel een smak geld... als ze gewoon goed gaat, zou ik niet naar daar gaan hoog, of even bij eigen DA binnen springen desnoods :oeps:
Nawosh
Zeer actief
Mijn ras(sen): Zuid Russische ovcharka

Ongelezen bericht door Nawosh »

Ik zou niet gaan denk ik. Eigenlijk vind ik dat een nacontrole bij het tarief van de operatie in hoort te zitten.
Groetjes, Marjan
Safari

Ongelezen bericht door Safari »

Evt de nacontole door je eigen DA laten doen.
Eefje83
Zeer actief
Mijn ras(sen): norwich terriër en griekse zwerver en een Spaanse zwerver

Ongelezen bericht door Eefje83 »

wat belachelijk! Dat hoort toch gewoon bij de operatie???
Dat zou ik dus niet doen.Zeker niet als jij zelf ziet dat het allemaal weer heel prima gaat.
crutz
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mechelse Herders (FCI)
Aantal honden: 7
Contacteer:

Ongelezen bericht door crutz »

Het is veel geld maar heel de operatie was erg duur. Persoonlijk zou ik wel gaan, op de rest vd operatie is het waarschijnlijk een schijntje en ik zou het volledige traject daar af willen ronden.
Plaats reactie

Terug naar “Medisch”