Ja hier ben ik het wel grotendeels mee eens, het is DNA wat in het dier zit.TessaThomas schreef:
Je kan, als je goed kan opvoeden en het werkt voor die hond, het wel onder controle houden. Dus dat het niet echt tot opvreten en afmaken komt. Maar die intentie zit er wel in. Die haal je er niet uit met goed opvoeden, het worden gewoon geen gezellige speelhondjes met andere honden. Net zoals de meeste DH dat niet worden, alleen zullen de meeste DH's gedrag laten zien wat voor eigenaren ongewenst is en niet meteen een hond willen killen, terwijl die kans bij een pitbull erg aannemelijk is.
Dat je bijvoorbeeld 10 pitbulls kent die geen andere honden killen kan inderdaad door opvoeding komen, maar dan is de intentie en de ras eigenschap niet weg. De eigenaar heeft de hond dan bijvoorbeeld geleerd om honden te negeren en zoekt bepaalde situaties niet op. Dat maakt de hond niet ineens hond sociaal.
Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
hoe zit het nu met pitbulls?
Moderator: moderatorteam
-
Mojuan
- Zeer actief
Re: hoe zit het nu met pitbulls?

-
Mojuan
- Zeer actief
Daar kan ik het alleen maar mee eens zijn.Gollum schreef:Ik ontwijk juist altijd de bazen met pitbulls die denken dat je met opvoeding kan voorkomen dat ze een andere hond grijpen. Doodeng vind ik het. Er loopt hier een prachtig teefje in de buurt, 1 of 2 jaar is ze geloof ik en er loopt een heel rank meisje met die hond. Geen aso, gewoon een leuk meisje en ik vertrouw het voor geen meter.
Vooroordelen? Jazeker. Maar je kunt beter een vooroordeel hebben dan een dooie hond.
Ik vertel hier in de buurt ook gewoon aan mijn buren en andere hondeneigenaren waar ik vaak mee sta te praten dat ik Tselfde niet zomaar bij elke hond laat en zeker niet straks als ze volwassen is.
Mensen schijnen het hier niet helemaal te begrijpen als ik vertel dat ze geen hondje is voor los in het park, en dat ze in haar DNA heeft dat ze zich zal ontwikkelen tot een hond die niets van andere honden moet hebben en ze zelfs wil grijpen misschien.
Wel zien ze dat ik er hard aan werk om haar netjes onder controle te hebben, en tot nu toe gaat het erg goed.
Wat ook prettig is, is dat de buurt (bijna iedereen) goed met me meewerkt. Als ik vraag of ze hun hond even terug willen trekken (omdat ik Tselfde bijvoorbeeld nog niet rustig heb) dan doen ze dat.
Zo krijg ik goed de kans om haar eerst rustig te hebben, en daarná mag ze even snuffelen. Dan gaat het ook een heel stuk kalmer, zonder springen ed. Want dat wil ik absoluut niet hebben.

-
Mojuan
- Zeer actief
Dat heb ik nog nooit gezien, ben wel benieuwd.malinois schreef:Dat zeg ik ook die heb ik beiden wel zien knokken. Zeker Junior wil zich nog weleens laten verleiden.Kimmie schreef:ik had het bij cesar meer over daddy en junior die hij toch altijd naar mensen meeneemt om hun honden te "lezen"...
Heb je daar misschien linkjes van?

-
laeken
- Zeer actief
- Aantal honden: 0
Cesar ziet de signalen ook niet altijd. Hier een voorbeeld waarom ik problemen heb met pitbulls in combinatie met andere honden. Ze gaan er meteen voor en alles loopt ook meteen uit de hand. Met mijn honden kon ik meestal wel brullen en dit soort taferelen vind ik typisch des pitbull. Daarom ook dat ik vond dat jij onverantwoordelijk was om poedels bij pitbulls te zetten.
-
Mojuan
- Zeer actief
Nou heb ik natuurlijk maar 1 Pitbull, en over het algemeen gaat dat een stuk beter dan als je er meerdere bij elkaar zet.laeken schreef:Cesar ziet de signalen ook niet altijd. Hier een voorbeeld waarom ik problemen heb met pitbulls in combinatie met andere honden. Ze gaan er meteen voor en alles loopt ook meteen uit de hand. Met mijn honden kon ik meestal wel brullen en dit soort taferelen vind ik typisch des pitbull. Daarom ook dat ik vond dat jij onverantwoordelijk was om poedels bij pitbulls te zetten.
Ik wil ook niet meer dan 1 Pit, zeker niet zolang er ook nog andere rassen rondlopen hier.
In dit filmpje zie je meerdere Pits bij elkaar, en dat is vaak vragen om problemen, niets voor mij dus.
Daarnaast, ik heb deze aflevering gezien, en weet ook wat eraan vooraf is gegaan. Dat is niet te vergelijken met mijn situatie naar mijn mening.
En ik snap echt wel dat je een bepaalde zorg hebt, ik denk alleen dat je beeld niet realistisch is en dat het goed zou zijn om eens een dagje bij me op visite te komen om te zien hoe het er bij ons thuis aan toe gaat.
Er wordt hier niet opgefokt gedaan, dat is uit den boze. Ik ga er gewoon vanuit dat ik met Tselfde dezelfde controle zal hebben als met Julia en misschien nog wel veel beter. Bij Julia ben ik veel te laat begonnen met de juiste omgang. Bij de pup ben ik direct vanaf dag 1 begonnen.
Ik weet ook wel uit welk nest ik gekozen heb. Want de ouders van mijn pup zijn geen felle opgefokte honden.
Vader is 5 jaar oud, en heeft nog nooit gevochten met een andere hond. Hij loopt regelmatig los, maar maakt geen problemen, hij is gewoon lekker op zichzelf.
Moeder is ook heel rustig van karakter, erg kalme hond waar vrijwel geen pit in zit.
Ik wilde geen pup uit een nest van felle ouders, daar zit ik niet op te wachten. Tselfde is ook een erg kalm hondje, ik vind het heerlijk om haar om me heen te hebben. Ze was de kalmste pup van het nest, heel bewust gekozen.
Ik geloof er wel heilig in dat je deze honden binnen de eigen roedel perfect kunt opvoeden. Wel denk ik dat je idd op moet passen als je met de hele roedel buiten bent en er komt een hond in zicht waar je Pit een hekel aan heeft.
Het zou dan zomaar kunnen dat je Pit je eigen roedel aanvalt uit frustratie. Maar ik vind het geen enkel probleem om haar apart uit te laten. Dat heb ik ingecalculeerd.
Room en Juul hadden nooit problemen met kleine hondjes, dat was echt een zeldzaamheid dat ze daar moeite mee hadden. Dat waren dan ook wel extreme hondjes. En omdat die twee veel feller van karakter waren, durf ik wel te geloven dat Tselfde ook goed zal blijven omgaan met de poedels hier. Het zijn geen felle of dominante hondjes.

-
Mojuan
- Zeer actief
Dat is ook te gek voor woorden.Nanna schreef:Eigenlijk toch te gek voor woorden dat je je moet bewapenen omdat een ander met een moordwapen in de vorm van een hond wil rondparaderensamantha! schreef: Heel eerlijk: ik heb altijd een mes bij me als ik in de wijk loop.
Ik ken iemand wiens Stafford is neergestoken. Die hond liep achter langs een aantal tuinen, uit 1 van de tuinen kwam een klein hondje en die werd meteen aangevallen door de Stafford.
De eigenaresse van het kleine hondje is meteen een mes gaan pakken in de keuken, en heeft erop los gestoken.
Stafford en kleine hond hebben het overleefd, maar ze had de hond nog steeds zonder muilkorf bij zich.
Zelf was ik ook zo stom vroeger, maar dit keer ga ik het allemaal veel beter doen. Want we gaan de muilkorf al van tevoren aanleren, en als ik tekenen zie van verkeerd gedrag, gaat dat ding erom voordat er ongelukken kunnen gebeuren.

-
laeken
- Zeer actief
Ik geloof prima dat jij je verantwoordelijkheid neemt. Ik denk wel dat je je iets losser moet opstellen naar je pup want naast opvoeding speelt ook je eigen instelling een rol. En als ik lees wat je allemaal doet en waar je over nadenkt moet je uitkijken dat je niet gaat anticiperen en dus misschien per ongeluk wel gaat veroorzaken. Als ik lees dat er voor de ontmoeting met een hond eerst vanalles moet dan vraag ik me af of je dan juist geen spanning gaat veroorzaken. Nu is ze nog weerloos en kneedbaar. Juist nu kan ze heel goed van andere honden leren hoe ze zich moet gedragen. Mocht ze fel worden dan pas zou ik zo gaan anticiperen als jij nu doet. Want zit het erin dan komt het er toch wel uit. Er komt een keer een hond die op haar klapt en dan is elke vorm van sociaal gedrag aangeleerd door andere honden mooi meegenomen. Ik denk dat je op deze leeftijd weinig kan zeggen. Dapper was voor zij hormonen eigenlijk helemaal niet vechtlustig. Dat kwam gewoon ineens. Dat zat in hem.
-
laeken
- Zeer actief
Ik denk ook dat opvoeden op elke leeftijd kan. Beter zelfs wat laat beginnen zoals bij Julia. Dan zie je eerst wat voor hondje het van zichzelf wordt.
-
-Saskia-
- Zeer actief
Ooh Samantha, ik zou me ook niet meer veilig voelen
Alle staffords en aanverwanten worden hier gelukkig aangelijnd uitgelaten door mensen die fysiek in staat zijn om ze te houden.
Toen hier een jaar geleden 5 staffords ontsnapten en richting mijn wandelroute liepen ben ik die dag maar thuis gebleven met de honden, dus ik kan me je angst wel een beetje inbeelden.
Alle staffords en aanverwanten worden hier gelukkig aangelijnd uitgelaten door mensen die fysiek in staat zijn om ze te houden.
Toen hier een jaar geleden 5 staffords ontsnapten en richting mijn wandelroute liepen ben ik die dag maar thuis gebleven met de honden, dus ik kan me je angst wel een beetje inbeelden.
-
Wolfsblut
- Zeer actief
- Aantal honden: 1
Heel erg verstandig. Houd het scheermesscherp, snijen is nl effectiever dan prikken. Een eenvoudig, goed en goedkoop Opinel zakmes waarbij je het lemmet vast kunt zetten is uitstekend geschikt om een appeltje te schillen of je hond los te snijden als zijn riempje ergens vast komt te zitten.samantha! schreef:Heel eerlijk: ik heb altijd een mes bij me als ik in de wijk loop.Nerazi schreef:Dat is het ook, bezopen. Woon je aan een park waar je een prima ronde kunt lopen met de honden tussendoor, gaat dat inderdaad niet meer door dit soort mensen.samantha! schreef: Ik durf er dus ook bijna niet meer te lopen en ik weet van nog een aantal mensen dat ze om die reden niet meer durven.
Dat is toch bezopen eigenlijk, dat je vanwege dit soort mensen je honden niet meer in je eigen wijk uit kan laten
Ach ja, er is niets aan te doen maar het blijft toch altijd door m'n hoofd spoken, wat moet je in hemelsnaam doen als zo'n beest op je hond klapt...
Maar goed, mocht er ooit iets gebeuren vrees ik dat de eigenaren net zo agressief zullen reageren als hun honden en wat je dan moet weet ik ook niet
Die bazen moet je inderdaad voor oppassen. Run fu leren is het beste.
Zien is meer dan kijken, luisteren is meer dan horen en leven is meer dan overleven.
- Valerie
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Staffordshire bull terrier & Akita
- Aantal honden: 2
Ik zou eerder met een busje deo of haarlak lopen. Wapens kunnen ook tegen je gebruikt worden 
-
Veenmug
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): ESS
Jaren als voorjager gejaagd in de Krimpenerwaard. Groepen pinken met een stiertje erbij die echt niet te beroerd was om zijn harem te verdedigen. Natuurlijk zoek je het niet op maar mocht het stiertje ooit sneller zijn dan jij was het advies van de boer: duimen in de ogen en duwen.
Vraag me af hoe een aanvallende hond dan reageert.
Wie een kuil graaft voor een ander is een arbeider.
-
Mojuan
- Zeer actief
Ik snap je, en ben het deels ook wel eens met wat je zegt.laeken schreef:Ik geloof prima dat jij je verantwoordelijkheid neemt. Ik denk wel dat je je iets losser moet opstellen naar je pup want naast opvoeding speelt ook je eigen instelling een rol. En als ik lees wat je allemaal doet en waar je over nadenkt moet je uitkijken dat je niet gaat anticiperen en dus misschien per ongeluk wel gaat veroorzaken. Als ik lees dat er voor de ontmoeting met een hond eerst vanalles moet dan vraag ik me af of je dan juist geen spanning gaat veroorzaken. Nu is ze nog weerloos en kneedbaar. Juist nu kan ze heel goed van andere honden leren hoe ze zich moet gedragen. Mocht ze fel worden dan pas zou ik zo gaan anticiperen als jij nu doet. Want zit het erin dan komt het er toch wel uit. Er komt een keer een hond die op haar klapt en dan is elke vorm van sociaal gedrag aangeleerd door andere honden mooi meegenomen. Ik denk dat je op deze leeftijd weinig kan zeggen. Dapper was voor zij hormonen eigenlijk helemaal niet vechtlustig. Dat kwam gewoon ineens. Dat zat in hem.
Nou is het niet zo dat ze bij élke hond eerst rustig moet zijn en moet gaan zitten. Honden die ze al kent, daar mag ze gewoon vrij naartoe lopen aan de lijn. (mits het honden zijn met goed sociaal gedrag)
En honden met een hele kalme houding die niet te enthousiast zijn daar mag ze ook gewoon zelf naartoe.
Ze moet idd ook van andere honden leren, maar wel op mijn manier als je snapt wat ik daarmee bedoel.
Pas geleden kwam er een hond (wel een lieve hond, maar wat angstig) en die was ook een beetje bang voor haar (ook al is ze nog maar een pup) en toen ging ze heel netjes op haar rug liggen. Dat hielp, want de andere hond was meteen minder onzeker en daarna hebben ze heel lief contact met elkaar gezocht.
Dus tot nu toe kan ik zeggen dat ik érg tevreden ben over haar karakter en gedrag.

-
Mojuan
- Zeer actief
Ik moet zeggen dat ik juist de eerste tijd heel erg strak ben geweest.laeken schreef:Ik denk ook dat opvoeden op elke leeftijd kan. Beter zelfs wat laat beginnen zoals bij Julia. Dan zie je eerst wat voor hondje het van zichzelf wordt.
Nog niet echt met commando's, maar wel met respect, en grenzen aangeven.
Naarmate ze ouder wordt, laat ik alles steeds een klein beetje losser, omdat ze zich prima gedraagt. Voor mij voelt het goed zoals ik het nu doe, en ik denk ook wel dat het nodig is geweest, omdat ze in de eerste paar weken best wel fel gedrag heeft laten zien op bepaalde momenten.
Dat gebeurt nu niet meer, dus krijgt ze meer vrijheid. Ik pas eigenlijk haar vrijheid aan, aan hoe zij zich gedraagt.

-
Mojuan
- Zeer actief
Dit type hond van dit formaat vind ik eerlijk gezegd ook doodengTara schreef:Van mij mochten ze die hele klapkakerij opdoeken.
Teveel idioten die er mee lopen, en te weinig mensen die écht weten wat ze bij zich hebben.
Kunnen die honden natuurlijk verder niks aan doen, maar al die randfiguren die er op kicken doen dat type hond geen goed.
In Dordrecht woont iemand die fokt dit soort monsters... kruisingen met pitbull en Mastino etc.
Ik vind het maar niets! Van mij mogen ze onder de 40kg blijven, dat valt nog vast te houden.

-
Mojuan
- Zeer actief
Ik zou als de dood zijn dat de hond zich dan tegen mij keert.Veenmug schreef:Jaren als voorjager gejaagd in de Krimpenerwaard. Groepen pinken met een stiertje erbij die echt niet te beroerd was om zijn harem te verdedigen. Natuurlijk zoek je het niet op maar mocht het stiertje ooit sneller zijn dan jij was het advies van de boer: duimen in de ogen en duwen.
Vraag me af of er iemand hier ervaring mee heeft.

-
Dinos
Als een hond zich tegen je keert welk soort dan ook heb je al heel lang heel veel gemist.Mojuan schreef:Ik zou als de dood zijn dat de hond zich dan tegen mij keert.Veenmug schreef:Jaren als voorjager gejaagd in de Krimpenerwaard. Groepen pinken met een stiertje erbij die echt niet te beroerd was om zijn harem te verdedigen. Natuurlijk zoek je het niet op maar mocht het stiertje ooit sneller zijn dan jij was het advies van de boer: duimen in de ogen en duwen.
Tenzij het een tumor o.i.d. Is ,en die komen ook niet van de één op andere dag.
- dagmar88
- Zeer actief
Dinos schreef: Als een hond zich tegen je keert welk soort dan ook heb je al heel lang heel veel gemist.
- smoekie
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): JH
laeken schreef:Cesar ziet de signalen ook niet altijd. Hier een voorbeeld waarom ik problemen heb met pitbulls in combinatie met andere honden. Ze gaan er meteen voor en alles loopt ook meteen uit de hand. Met mijn honden kon ik meestal wel brullen en dit soort taferelen vind ik typisch des pitbull. Daarom ook dat ik vond dat jij onverantwoordelijk was om poedels bij pitbulls te zetten.
Dat zag ie wel. Als je gewoon kijkt en nu ook nog eens naar de audio luistert hoor je ook dat ie zegt dat dát (het snuffelen van) een probleem kan worden om vervolgens nog geen 4 sec. erna er een "hey" uit te gooien een fractie van een seconde vóór ze daadwerkelijk op elkaar klappen.
Je ziet daarna ook dat er géén agressie is tussen de honden zélf op het moment hij ze weer bij elkaar gooit. Als het echte agressie is klappen ze direct weer op elkaar.
Ik heb meer vertrouwen in vier poten en een staart dan in twee benen en een uitgestoken hand.
-
Mojuan
- Zeer actief
huh? Ik heb het erover als ik mijn duimen in de ogen van de aanvallende hond duw.Dinos schreef:Als een hond zich tegen je keert welk soort dan ook heb je al heel lang heel veel gemist.Mojuan schreef:Ik zou als de dood zijn dat de hond zich dan tegen mij keert.Veenmug schreef:Jaren als voorjager gejaagd in de Krimpenerwaard. Groepen pinken met een stiertje erbij die echt niet te beroerd was om zijn harem te verdedigen. Natuurlijk zoek je het niet op maar mocht het stiertje ooit sneller zijn dan jij was het advies van de boer: duimen in de ogen en duwen.
Dat die hond zich dan tegen mij keert.

- smoekie
- Zeer actief
Nanna schreef:Eigenlijk toch te gek voor woorden dat je je moet bewapenen omdat een ander met een moordwapen in de vorm van een hond wil rondparaderensamantha! schreef: Heel eerlijk: ik heb altijd een mes bij me als ik in de wijk loop.
Misschien moet jij dan eens wat minder van die sensatieberichten plaatsen waarvan vaak niet eens duidelijk is wat voor soort hond het betreft (wat er zich o.a. heeft afgespeeld) en men het gemakshalve maar direct over "pitbulls" heeft. Jij gooit wat dat betreft anders meer dan eens genoeg olie op het vuur(al zijn het soms berichten van lang geleden) om mensen tot dit soort dingen (het gaan meenemen van) aan te sporen
Ik heb meer vertrouwen in vier poten en een staart dan in twee benen en een uitgestoken hand.
-
Dinos
Sorry niet goed gelezen.Mojuan schreef:huh? Ik heb het erover als ik mijn duimen in de ogen van de aanvallende hond duw.Dinos schreef:Als een hond zich tegen je keert welk soort dan ook heb je al heel lang heel veel gemist.Mojuan schreef:Ik zou als de dood zijn dat de hond zich dan tegen mij keert.Veenmug schreef:Jaren als voorjager gejaagd in de Krimpenerwaard. Groepen pinken met een stiertje erbij die echt niet te beroerd was om zijn harem te verdedigen. Natuurlijk zoek je het niet op maar mocht het stiertje ooit sneller zijn dan jij was het advies van de boer: duimen in de ogen en duwen.
-
Mojuan
- Zeer actief
Dinos schreef:Sorry niet goed gelezen.Mojuan schreef:
huh? Ik heb het erover als ik mijn duimen in de ogen van de aanvallende hond duw.
Maar denk jij ook niet dat zo'n hond zich dan tegen de persoon keert die z'n duimen in de ogen van de hond duwt?

-
Dinos
Ligt er aan hoe hard en hoe houding mens is , bij Pitt ligt dit iets anders omdat die niet opgeven, een andere molosser heb je kans dat die zich laat over bluffen
- smoekie
- Zeer actief
-
Mojuan
- Zeer actief
Sorry dat ik met mp kom hoor, maar dit vind ik dus een doodenge situatie, en ik zou die twee lekker apart van elkaar plaatsen.
Twee volle reuen van dit type hond bij elkaar? De leeftijd is wel ongeveer de grens waarop het vaak mis gaat.
http://link.marktplaats.nl/m831132274
Twee volle reuen van dit type hond bij elkaar? De leeftijd is wel ongeveer de grens waarop het vaak mis gaat.

-
laeken
- Zeer actief
Ik ben het met beide stellingen niet eens.smoekie schreef:laeken schreef:Cesar ziet de signalen ook niet altijd. Hier een voorbeeld waarom ik problemen heb met pitbulls in combinatie met andere honden. Ze gaan er meteen voor en alles loopt ook meteen uit de hand. Met mijn honden kon ik meestal wel brullen en dit soort taferelen vind ik typisch des pitbull. Daarom ook dat ik vond dat jij onverantwoordelijk was om poedels bij pitbulls te zetten.
Dat zag ie wel. Als je gewoon kijkt en nu ook nog eens naar de audio luistert hoor je ook dat ie zegt dat dát (het snuffelen van) een probleem kan worden om vervolgens nog geen 4 sec. erna er een "hey" uit te gooien een fractie van een seconde vóór ze daadwerkelijk op elkaar klappen.
Je ziet daarna ook dat er géén agressie is tussen de honden zélf op het moment hij ze weer bij elkaar gooit. Als het echte agressie is klappen ze direct weer op elkaar.
Dat de honden daarna niet vechten komt omdat ze gewurgd zijn. Kijk maar eens goed, ze zijn volledig naar adem aan het happen, hebben de staarten tussen de benen en dat zal niet komen doordat ze alleen even uit elkaar getrokken zijn. Als dat het geval was en ze hadden ze tegenover elkaar gezet waren ze zeker weer op elkaar geklapt. Je ziet dat de staarten recht omlaag wijzen en dat vooral de agressor erg naar adem hapt. Die vecht niet meer, klopt. Je ziet ook dat die hond na uit elkaar halen niet eens meer kan lopen omdat zover ik kan beoordelen de agressie eruit gewurgd is met een lijntje. Ik denk dat de hond dus wel degelijk zeer agressief is. Dat zie je direct en dat hoor je prima als ze op de andere hond klapt.
-
laeken
- Zeer actief
Ik herken de manier van ruzie maken overigens heel erg van Wuilus en Dapper. Kwispelen, druk doen, dan fixeren en daarna ongeacht de reactie van de andere hond erop klappen. Nare manier van doen helaas. Lastig om te beheersen ook want de hond lijkt er lol in te hebben. Wuilus stond ook zo te kwispelen bij andere honden. Dan ineens PATS! en dan ging ze erop. 
-
laeken
- Zeer actief
Ze zijn wel erg mooi. Wat ik zie is dat ze goed onder de duim zitten. Dat idee krijg ik bij deze foto's. De honden lijken duidelijk te weten wat hun plaats is.Mojuan schreef:Sorry dat ik met mp kom hoor, maar dit vind ik dus een doodenge situatie, en ik zou die twee lekker apart van elkaar plaatsen.
Ik zou ze ook nooit samen plaatsen. Lastige is dat wisseling van huis direct de hele boel kan laten omslaan. Het kan bv de baas zijn die nu het evenwicht bewaard. Of de manier van opvoeden.
Ze zijn wel mooi. Vooral de fawn vind ik erg mooi.
- Jacky
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): retrievers
- Contacteer:
Ja dit dus. Hier loopt ook zo'n haantje rond met twee pikverlengers. Moet ook wel want de man is zelf nogal klein. Ben er helemaal niet blij mee, moet ik eerlijk bekennen.. Hij loopt ook alsof hij breedgeschouderd is, holle rug en grote passen (voor een te klein meneertje) Moet er ook wel weer om lachen als ik hem zie lopen.Nanna schreef:Ja, jij wel. Ik zou het zelf minder prettig vinden te weten dat voor iedere gelukkige pitbull er veel meer rondlopen die gehouden worden door totale idioten, en dan maar hopen dat ze niet mishandeld worden of voor gevechten gebruikt.Mojuan schreef:Niet jammer voor mij, ik ben gelukkig met mijn meisje.
Van mij mag die hele hap achter elkaar verboden en opgeruimd worden.

Odin 2001-2013
Ivan 2001