Ik meende dat er nog meer dingen met Anders aan de hand waren? Gedragsdingen. Staat me iets van bijdagmar88 schreef:Anders is blind of slechtziend dacht ik?toots schreef:Nou ik vind het vooral gek dat een volwassen hond vecht met een pup.Cleva schreef: En puppen onderling is nog weer iets heel anders dan een pup met een volwassen hond.
Ik vind het ronduit hufterig om je honden op te zadelen met een inwonend achterstandscrimineeltje.
Er is mij altijd geleerd dat een gezonde volwassen hond nooit vecht met een pup , wel snauwen, op de rug leggen duidelijk maken dat hij iets niet wil. Dan kan de pup een draak zijn en dat wordt natuurlijk alleen maar erger.
Maar op dit punt vind ik dat ts de pup had moeten beschermen voordat dit uit de hand liep.
Daarbij vind ik het gek dat je bij een hond die niet helemaal ok is ''even grof geoordeeld'' een pup plaatst.
Er zijn zat volwassen honden niet van pups gediend.
Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Waar ben ik aan begonnen
Moderator: moderatorteam
-
lets have fun
Re: Waar ben ik aan begonnen
- dagmar88
- Zeer actief
Ik zou geen stafford pup meer nemen zonder roedel. Maar het voordeel daarvan zou voor mij zijn dat hond-contact buiten de roedel niet hoeft en ook niet gebeurt.Nanna schreef:Daar heb jij weer een puntdagmar88 schreef:Maar kun je een ras dat gefokt is op gestoorde eigenschappen met normale honden vergelijken?Miranda schreef: Een pup die terugvecht, díé vertoont wel gestoord gedrag.Tegenvraag: moet je zoiets in een roedel zetten en verwachten dat het normaal meedraait?
Denken dat zo'n klapjosti zomaar even meedraait, eh, nee
Maar ga er echt van uit dat paula dit expres doet. Bewust een rel starten, (zogenaamd?) janken, en met de
- Hilde
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Grote poedel en border collies
- Aantal honden: 3
Dit is sowieso interessant, maar wat ik me dus ook afvraag: zal een pup zich zonder enkele poging om zichzelf te verdedigen zich dood laten maken? Of dat hier aan de hand is, is maar speculeren, maar stèl dat Anders bloedserieus was? Had die pup dan bij wijze van spreken moeten wachten op haar dood? Ik vind in zo'n situatie een terugvechtende pup niet vreemd klinken..dagmar88 schreef:Maar kun je een ras dat gefokt is op gestoorde eigenschappen met normale honden vergelijken?Miranda schreef: Een pup die terugvecht, díé vertoont wel gestoord gedrag.

- kipo
- Zeer actief
Ik was er niet bij, ik weet dus ook niet hoe gerechtvaardigd of gestoord Anders reactie was en of het terugvechten al dan niet te verdedigen is. Wel weet ik dat ik vind dat een pup van die leeftijd die zodanig terug gaat vechten dat iemand de honden fysiek moet scheiden, dat is ofwel een behoorlijk dappere pup in levensgevaar ofwel een behoorlijk pittig ding (zacht gezegd). En dan vind ik dat het verschil in kaliber hond Anders wel heel kwetsbaar maakt in deze roedel.
@Dinos: volgens mij zegt niemand dat verschillende rassen en formaten niet in 1 roedel kunnen leven, maar gaat het over een kwetsbaar dwerghondje met onaangepast gedrag laten samenleven met een zeer sterke hond, zelfde geslacht, die op zeer jonge leeftijd al tekenen vertoont dat ze dat onaangepaste niet accepteert.
@Dinos: volgens mij zegt niemand dat verschillende rassen en formaten niet in 1 roedel kunnen leven, maar gaat het over een kwetsbaar dwerghondje met onaangepast gedrag laten samenleven met een zeer sterke hond, zelfde geslacht, die op zeer jonge leeftijd al tekenen vertoont dat ze dat onaangepaste niet accepteert.
- Marjoleine
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Friese en Cubaanse hounen
- Contacteer:
Dit, eigenlijk wel.Cleva schreef:Ik vind het ronduit hufterig om je honden op te zadelen met een inwonend achterstandscrimineeltje.
Ik concludeer dat het nieuwe dan voorgaat op je bestaande verplichtingen en dat is hufterigheid van de bovenste plank. Kun je honderd jaar leuk lachen en zwaaien maar je blijft een armoedige trut.
Over een half jaar is het gouden pupje nieuw af en moet die weer inleveren op de volgende heerlijke nieuweling
Zeker als je wat vagerikjes in je roedel hebt ga je daar niks bijzetten of hooguit iets extreem sociaals met manieren.
- dagmar88
- Zeer actief
Ik heb alleen een Charlie gehad.Hilde schreef:Dit is sowieso interessant, maar wat ik me dus ook afvraag: zal een pup zich zonder enkele poging om zichzelf te verdedigen zich dood laten maken? Of dat hier aan de hand is, is maar speculeren, maar stèl dat Anders bloedserieus was? Had die pup dan bij wijze van spreken moeten wachten op haar dood? Ik vind in zo'n situatie een terugvechtende pup niet vreemd klinken..dagmar88 schreef:Maar kun je een ras dat gefokt is op gestoorde eigenschappen met normale honden vergelijken?Miranda schreef: Een pup die terugvecht, díé vertoont wel gestoord gedrag.
Ze was ondervoed en had een groeiachterstand toen ik haar met 3 maanden kreeg, dus leeftijden kan ik niet goed inschatten.
Maar die was zodra ze een beetje op krachten was niet misselijk en volwassen of niet interesseerde haar niks.
Onzekere honden, al was het maar een beetje, had ze al heel snel de pik op.
- Hanneke2
- Zeer actief
- Aantal honden: 2
Ik vind het ook wat atypisch gedrag? Alle staff- en pitpupjes die ik heb gezien waren als jonge pup tot aan een jaar ofzo stikbeleefd en sociaal en soms zelfs overdreven onderdanig. Het gedrag dat jij beschrijft heb ik meer gezien bij herderpups uit werklijnen enzo, en daar zit wel logica in.Saskia241 schreef:Ik vind het eigenlijk helemaal niet zo leuk klinken, nu al niet met 9 weken.
Vraag me af hoe dat gaat als ze ouder is..
Hanneke, Toto, Tika en Pindapoes
-
lets have fun
Ik vind het terug vechten van de pup eigenlijk ook niet zo vreemd hoor. Wel als pup gewoon gecorrigeerd zou worden maar dat was niet het geval. TS schrijft zelf dat het geen correctie was maar een echte aanval. En dat zou pup dan moeten ondergaanHilde schreef:Dit is sowieso interessant, maar wat ik me dus ook afvraag: zal een pup zich zonder enkele poging om zichzelf te verdedigen zich dood laten maken? Of dat hier aan de hand is, is maar speculeren, maar stèl dat Anders bloedserieus was? Had die pup dan bij wijze van spreken moeten wachten op haar dood? Ik vind in zo'n situatie een terugvechtende pup niet vreemd klinken..dagmar88 schreef:Maar kun je een ras dat gefokt is op gestoorde eigenschappen met normale honden vergelijken?Miranda schreef: Een pup die terugvecht, díé vertoont wel gestoord gedrag.
- malinois
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): (X) Mechelse herder
- Contacteer:
Nou ik herken dit gedrag absoluut niet bij herderpups... heb nog nooit een pup zien knokken met een volwassen hond.Hanneke2 schreef:Ik vind het ook wat atypisch gedrag? Alle staff- en pitpupjes die ik heb gezien waren als jonge pup tot aan een jaar ofzo stikbeleefd en sociaal en soms zelfs overdreven onderdanig. Het gedrag dat jij beschrijft heb ik meer gezien bij herderpups uit werklijnen enzo, en daar zit wel logica in.Saskia241 schreef:Ik vind het eigenlijk helemaal niet zo leuk klinken, nu al niet met 9 weken.
Welke logica daar nou dan ook in zou moeten zitten is me ook een totaal raadsel

In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
-
blondie
- Zeer actief
Erg interessante aflevering!Neeltje schreef:Om te kunnen zeggen dat Anders het gevecht begon, denk ik echt dat je het goed gezien moet hebben, maar als je het goed gezien had, had je het in de kiem kunnen smoren.toots schreef:Nou ik vind het vooral gek dat een volwassen hond vecht met een pup.Cleva schreef: En puppen onderling is nog weer iets heel anders dan een pup met een volwassen hond.
Ik vind het ronduit hufterig om je honden op te zadelen met een inwonend achterstandscrimineeltje.
Er is mij altijd geleerd dat een gezonde volwassen hond nooit vecht met een pup , wel snauwen, op de rug leggen duidelijk maken dat hij iets niet wil. Dan kan de pup een draak zijn en dat wordt natuurlijk alleen maar erger.
Maar op dit punt vind ik dat ts de pup had moeten beschermen voordat dit uit de hand liep.
Daarbij vind ik het gek dat je bij een hond die niet helemaal ok is ''even grof geoordeeld'' een pup plaatst.
Er is een aflevering van de Dog Whisperer, waar Cesar gevechten tussen twee Jack Russels helemaal haarfijn uitpluist en shot voor shot laat zien waar je op moest letten, maar ook wat hij zelf had gemist. Een van de beste afleveringen:
https://www.youtube.com/watch?v=mcWtFBDupro
- Hanneke2
- Zeer actief
Zucht.malinois schreef:Nou ik herken dit gedrag absoluut niet bij herderpups... heb nog nooit een pup zien knokken met een volwassen hond.Hanneke2 schreef:Ik vind het ook wat atypisch gedrag? Alle staff- en pitpupjes die ik heb gezien waren als jonge pup tot aan een jaar ofzo stikbeleefd en sociaal en soms zelfs overdreven onderdanig. Het gedrag dat jij beschrijft heb ik meer gezien bij herderpups uit werklijnen enzo, en daar zit wel logica in.Saskia241 schreef:Ik vind het eigenlijk helemaal niet zo leuk klinken, nu al niet met 9 weken.
Welke logica daar nou dan ook in zou moeten zitten is me ook een totaal raadsel
Okee, ik zal het uitleggen. Ik heb stikfelle Mechelpups meegemaakt die met hun kleuterbekkie mijn stel af stonden te blaffen en nog wel wilden happen ook, en wat ik bedoelde te zeggen is dat er in die herderhoek wel hele zelfverzekerde puppedingen rond lopen, die niks van onderdanigheid tonen naar vreemde volwassen honden. Ook bij diverse poolpups heb ik dat gedrag wel gezien. Nou kunnen mijn honden daar toevallig prima mee omgaan, provocerende of zelfs hysterisch gillende pups worden straal genegeerd en dat heeft uiteindelijk toch tot leuke vriendschappen geleid.
Dat overdreven onderdanige, direct op de rug en vaak opdringerig beklikken zie ik bij pups van diverse rassen, en zie ik ook heel vaak bij kleuterstaffs en kleuterpitjes. En bij die laatstgenoemde is mijn zelf verzonnen logica dat je als puppeding in een pitroedel, je beter kan zorgen dat je groot en sterk wordt voor je een confrontatie aangaat met een volwassen rasgenoot.
Als je pupgedrag vergelijkt en je kijkt naar heel sociale zachte rassen, zoals labs, dan zie je hele enthousiaste pups die geen gevaar zien in vreemde volwassen honden. Het verschil met staffpups is echt bijna wetenschappelijk aantoonbaar en als ik tijd en geld had ging ik het wetenschappelijk bewijzen.
- malinois
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): (X) Mechelse herder
- Contacteer:
Ja maar afblaffen is toch wel iets anders dan daadwerkelijk een gevecht aangaan met een volwassem hond. Ik heb ook pittige heren en een dame en als pup ook zeer aanwezig maar echt knokken piekerden ze niet over. Wel met nestbroers en zussen maar dat zijn geen volwassen honden.

In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
- Hanneke2
- Zeer actief
Je hebt gelijk, en verkeerde vergelijking van mijn kant. Sorry.malinois schreef:Ja maar afblaffen is toch wel iets anders dan daadwerkelijk een gevecht aangaan met een volwassem hond. Ik heb ook pittige heren en een dame en als pup ook zeer aanwezig maar echt knokken piekerden ze niet over. Wel met nestbroers en zussen maar dat zijn geen volwassen honden.
- tekkel
- Erelid
- Mijn ras(sen): Standaard ruwhaar tekkel
- Aantal honden: 1
Ik denk toch niet dat een gezonde 9 weken oude pitbullpup voor zijn leven hoeft te vechten met een tandeloos dwergpoedeltjeranetje schreef:Denk je niet dat het er van af hangt hoe Anders begon met de aanval?malinois schreef:Vind je?Mojuan schreef: En niemand die me vraagt hoe het na dit gevecht verder is verlopen. Opvallend.
Ik vind het niet gezond dat een pup letterlijk terug knokt bij een volwassen hond.. gewoon niet... en ik heb alles behalve doetjes (gehad).
Was het een correctie of was ze ronduit levensbedreigend voor de pup?
In het laatste geval denk ik dat een pup voor zijn leven vecht.
"No matter how little money and how few possessions you own, having a dog makes you rich."
- Anja
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Oudduitse herder en Chihuahua
Die baby weet toch niet dat het een tandeloos poedeltje istekkel schreef:Ik denk toch niet dat een gezonde 9 weken oude pitbullpup voor zijn leven hoeft te vechten met een tandeloos dwergpoedeltjeranetje schreef:Denk je niet dat het er van af hangt hoe Anders begon met de aanval?malinois schreef:Vind je?Mojuan schreef: En niemand die me vraagt hoe het na dit gevecht verder is verlopen. Opvallend.
Ik vind het niet gezond dat een pup letterlijk terug knokt bij een volwassen hond.. gewoon niet... en ik heb alles behalve doetjes (gehad).
Was het een correctie of was ze ronduit levensbedreigend voor de pup?
In het laatste geval denk ik dat een pup voor zijn leven vecht.
Maar goed... ik heb helemaal geen verstand van dit soort rassen en dat wil ik graag zo houden.
Wel vind ik de TS erg arrogant en zelfingenomen en wel heel zeker van haar eigen kunnen.
Topics openen alleen om negatieve reacties te krijgen en daarna beledigd voor 3 jaar te vertrekken omdat de negatieve reacties haar niet aanstaan vind ik nogal laf.
Maar ik wens haar veel succes met haar pitbull pup en hoop dat haar oudere hondjes dit experiment allemaal overleven
-
laeken
- Zeer actief
- Aantal honden: 0
Mijn persoonlijke mening is dat hier een partij overschatting een rol speelt. Ze was Amstaffs gewend, heeft veel naar CM gekeken en daarna dacht ze dat ze wel kon beginnen aan een Amstaff/Ambull/Pitbull. Een Amstaff in die tijd was een hond die de MAG test moest halen. Een hond die op lijnen gefokt werd tijdens de RAD waarbij er streng werd gekeken naar karakter. In de huidige pup speelt dat geen rol. De pitbull kan zo game zijn geweest als de hel, de Ambull zo waaks en scherp als de neten en de Amstaf kan zomaar uit Oostbloklijnen komen. Mensen die deze rassen miksen zijn niet bezig met het fokken van voorspelbare honden die uit stabiele lijnen komen. Immers, dit is een kruising op uiterlijk en bruut voorkomen.
Dat is wat mij betreft de eerste fout. De tweede fout is hier overschatting. Je kijkt naar CM en dan zie je wat hij doet en hoe goed dat werkt. Vergeten we alleen even dat alles wat niet werkt niet uitgezonden wordt en daarnaast is het vaak een zeer pittige hond die na een "KNIP" in de beelden binnen 1 seconde goed op CM reageert. Zo werkt dat dus niet....
Tijdens het niet uitgezonde stukje laat CM de hond weten wie de echte baas is. Hoe dat gaat en hoe lang dat duurt weten wij als kijkers niet. Dat het gebeurd is zeker want ik zie een hond die met de staart recht omhoog de aanval in zet, dan wisselt hij halsband en is het KNIP en daarna zie ik een hond die dat meteen niet meer doet, die ineens hijgt, de staart ineens laag heeft en die prima te mannen is. Je wordt dus deels voor de gek gehouden.
Ik heb de aflevering over de pitbull gezien bij CM. Ik was serieus onder de indruk en wilde ook best wel een pitbull het eerste kwartier na de aflevering. Zal niet gebeuren maar ik snap de verleiding. Ze zijn zo mooi, zo imposant, zo lief, zo controversieel en zo stoer. Zo sportief, zo goed te trainen en zo prachtig gemotiveerd.
Maarja, gaan ze knokken dan gaan ze ervoor en doe je wat verkeerd dan kan er meteen heel veel gebeuren waar niemand op zit te wachten.
Dat iemand een dergelijke pitbull die eigenlijk een kruising is koopt, bij een roedel poedels met een kruising zet en dan vervolgens vanaf dag 1 gaat beweren dat zij alles kan, alles weet en alles prima onder controle heeft is een utopie. Ik heb ook een pup gehad die erg ingewikkeld was. Geloof me, een pup die agressie laat zien corrigeer je niet lief. Die pup heeft iets in zich dat er nooit meer uit gaat. Je kan het in goede banen lijden, je kan er controle over krijgen, maar puntje bij paaltje gedraagt een hond zich op de eerste plaats op de manier zoals hij in elkaar zit. Dat een pit vecht is logisch. Dat hij dat doet met 9 weken komt vaak voor en dat is ook prima want dat is wat ze moeten doen. Hoort zo. Is jaren en jaren op gefokt. Deze hond zal vaker mot krijgen met honden in de roedel en je bent er niet altijd bij en na een paar keer mot krijgen je andere honden een hekel aan je pitbull en staat je hele roedel op scherp. Logisch, ze knokken onderling. En dan ben je op het station dat je moet gaan scheiden, je het leven van je huidige honden danig verpest hebt en je een totaal gefuckte groep honden in je huis hebt lopen. Die kan met die en die kan met die. Benches, wisselen en spanningen. En als de pitbull dan op een dag dat je even niet oplet los komt is Anders haar bijtrol waar ze al haar raseigenschappen op gaat botvieren. Dat was het dan voor je tandeloze poedeltje.
Want geloof me, jij krijgt de pitbull niet uit deze pup als ze met 9 weken al zo vasthoudend en heftig is. Anders is niet haar enige slachtoffer dus ik ga niet mee in de oorzaak Anders.
Anders is een symptoom waar de rest van de roedel prima mee om kan gaan. De baknijd is symptoom 2 en het niet kunnen spelen met andere pups omdat ze veel te heftig wordt was symptoom 3. 3 tekenen aan de wand dat je met een pup zit die niet met andere honden kan leven en die solo en sterke hand nodig heeft en geen kans om als jij op de plee zit een ander hondje te perforeren of vast te klemmen. En die pup is straks geen pup meer maar een moordmachine in de dop als zij zo gemotiveerd en heftig reageert. Zij wordt zo sterk dat geen enkele hond een kans maakt in je roedel.
Dat is wat mij betreft de eerste fout. De tweede fout is hier overschatting. Je kijkt naar CM en dan zie je wat hij doet en hoe goed dat werkt. Vergeten we alleen even dat alles wat niet werkt niet uitgezonden wordt en daarnaast is het vaak een zeer pittige hond die na een "KNIP" in de beelden binnen 1 seconde goed op CM reageert. Zo werkt dat dus niet....
Ik heb de aflevering over de pitbull gezien bij CM. Ik was serieus onder de indruk en wilde ook best wel een pitbull het eerste kwartier na de aflevering. Zal niet gebeuren maar ik snap de verleiding. Ze zijn zo mooi, zo imposant, zo lief, zo controversieel en zo stoer. Zo sportief, zo goed te trainen en zo prachtig gemotiveerd.
Maarja, gaan ze knokken dan gaan ze ervoor en doe je wat verkeerd dan kan er meteen heel veel gebeuren waar niemand op zit te wachten.
Dat iemand een dergelijke pitbull die eigenlijk een kruising is koopt, bij een roedel poedels met een kruising zet en dan vervolgens vanaf dag 1 gaat beweren dat zij alles kan, alles weet en alles prima onder controle heeft is een utopie. Ik heb ook een pup gehad die erg ingewikkeld was. Geloof me, een pup die agressie laat zien corrigeer je niet lief. Die pup heeft iets in zich dat er nooit meer uit gaat. Je kan het in goede banen lijden, je kan er controle over krijgen, maar puntje bij paaltje gedraagt een hond zich op de eerste plaats op de manier zoals hij in elkaar zit. Dat een pit vecht is logisch. Dat hij dat doet met 9 weken komt vaak voor en dat is ook prima want dat is wat ze moeten doen. Hoort zo. Is jaren en jaren op gefokt. Deze hond zal vaker mot krijgen met honden in de roedel en je bent er niet altijd bij en na een paar keer mot krijgen je andere honden een hekel aan je pitbull en staat je hele roedel op scherp. Logisch, ze knokken onderling. En dan ben je op het station dat je moet gaan scheiden, je het leven van je huidige honden danig verpest hebt en je een totaal gefuckte groep honden in je huis hebt lopen. Die kan met die en die kan met die. Benches, wisselen en spanningen. En als de pitbull dan op een dag dat je even niet oplet los komt is Anders haar bijtrol waar ze al haar raseigenschappen op gaat botvieren. Dat was het dan voor je tandeloze poedeltje.
Want geloof me, jij krijgt de pitbull niet uit deze pup als ze met 9 weken al zo vasthoudend en heftig is. Anders is niet haar enige slachtoffer dus ik ga niet mee in de oorzaak Anders.
- thom
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Portugees 'straatschoffie'.
- Contacteer:
- smoekie
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): JH
Wat een soptopic bedoel je Thom 
Ik heb meer vertrouwen in vier poten en een staart dan in twee benen en een uitgestoken hand.
- Chihuahua-paws
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Chihuahua langhaar
Maar dat haar uit het hoofd trekken gebeurde juist weer bij een andere hond geloof ik tijdens het wandelenCleva schreef:Behalve als je je haar van je smoel trekken en dat je er dan iets van zegt en het geschifte puppelingetje van leer trekt.toots schreef:Nou ik vind het vooral gek dat een volwassen hond vecht met een pup.Cleva schreef: En puppen onderling is nog weer iets heel anders dan een pup met een volwassen hond.
Er is mij altijd geleerd dat een gezonde volwassen hond nooit vecht met een pup
Bij mensen heet dat "moeilijk verstaanbaar gedrag" en daar heb je opleidingen voor. Omdat instinct en sociaal zijn niet genoeg is om ermee overweg te kunnen.
Ik ben dol op dat soort honden, trouwens, maar ze horen niet in een roedel. Elke gek op de hoek van de straat weet dat en dingetje weet het ook.
Blijf het dus gek vinden dat een volwassen hond vecht met een pup.
Ik lees nu verder dat de poedel ook nog tandloos is.
En ik kan het totaal niet meer volgen...
It's the animal, it's the animal, it's the animal instinct in me..
Toots we zullen je nooit vergeten. Rust zacht.
Toots we zullen je nooit vergeten. Rust zacht.
- twinkeltje
- moderator
- Mijn ras(sen): De liefste rassen die bestaan
Nou gewoon een poedel zonder tanden die je niet hoeft te volgen.
Veder laat ik dit topic maar wil geen bijdrage leveren aan een ts met soppende stoel
Veder laat ik dit topic maar wil geen bijdrage leveren aan een ts met soppende stoel
- smoekie
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): JH
Wist niet dat stoelen konden soppentwinkeltje schreef:wil geen bijdrage leveren aan een ts met soppende stoel
Anyway, denk niet dat TS de enig "soppende" is
Ik heb meer vertrouwen in vier poten en een staart dan in twee benen en een uitgestoken hand.
- twinkeltje
- moderator
- Mijn ras(sen): De liefste rassen die bestaan
Je maakt toch wel eens een stoel schoonsmoekie schreef:Wist niet dat stoelen konden soppentwinkeltje schreef:wil geen bijdrage leveren aan een ts met soppende stoel![]()
Anyway, denk niet dat TS de enig "soppende" is
-
bouvierpoedel
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Bouviers en grote poedels.
Als het maar onverwacht komt kan een pup zich de tering schrikken en best wel uit schrik/paniek van zich zelf afbijten. Daar heeft het tandeloze niets mee te maken , het gaat over de heftige intentie waarin het bedoeld is. Het mengelmoesjepup speelt ook mee in zijn heftigheid in reageren.
Heel vreemd vind ik het niet maar wel verontrustend en beloofd veel voor de toekomst , de toon is namelijk al gezet.
Als een pit/staf gaat knokken en hondonvriendelijk gedrag gaat vertonen hoeft niet alleen aan zijn karakter te liggen maar kan ook getriggert worden .
Ik geloof dat TS meer naar het puppie heeft gekeken in wat zij wilde als wat mogelijk was binnen haar roedel in karakters en mogelijkheden.
Sommige Poedels kunnen ook nogal flink uithalen zonder waarschuwing met venijn en felheid en vooral de onzekere en laagste in rang. Die hebben wat te verliezen en zijn soms een beetje grenzeloos.
Die kijkt niet of er een pit/stafpup of een caveliertje voor hem staat.
Soms dan moet je helemaal geen hond/pup meer in een roedel zetten en al helemaal niet dit soort xsing gewoon omdat het de kat op het spek binden is.
In sommige roedels trek je de verhoudingen die altijd goed lagen in ene uit zijn voegen met de verkeerde pup/hond qua energie.
Geloof dat TS heel erg uit moet gaan kijken dat het goed blijft gaan of eigenlijk wanneer het fout gaat.
Want geloof dat dit er heel snel aan zit te komen en dat zal niet alleen aan pup of poedeltje liggen maar daar gaan de andere honden ook een rol in spelen.
Heel vreemd vind ik het niet maar wel verontrustend en beloofd veel voor de toekomst , de toon is namelijk al gezet.
Als een pit/staf gaat knokken en hondonvriendelijk gedrag gaat vertonen hoeft niet alleen aan zijn karakter te liggen maar kan ook getriggert worden .
Ik geloof dat TS meer naar het puppie heeft gekeken in wat zij wilde als wat mogelijk was binnen haar roedel in karakters en mogelijkheden.
Sommige Poedels kunnen ook nogal flink uithalen zonder waarschuwing met venijn en felheid en vooral de onzekere en laagste in rang. Die hebben wat te verliezen en zijn soms een beetje grenzeloos.
Die kijkt niet of er een pit/stafpup of een caveliertje voor hem staat.
Soms dan moet je helemaal geen hond/pup meer in een roedel zetten en al helemaal niet dit soort xsing gewoon omdat het de kat op het spek binden is.
In sommige roedels trek je de verhoudingen die altijd goed lagen in ene uit zijn voegen met de verkeerde pup/hond qua energie.
Geloof dat TS heel erg uit moet gaan kijken dat het goed blijft gaan of eigenlijk wanneer het fout gaat.
Want geloof dat dit er heel snel aan zit te komen en dat zal niet alleen aan pup of poedeltje liggen maar daar gaan de andere honden ook een rol in spelen.
Wat je zegt ben je zelfffff 

- Roompie
- Zeer actief
Ik vermoed dat het zometeen helemaal niet meer leuk is en dat de pup moet wieberen (mag toch hopen dat ze Anders niet herplaatst).

-
gonnie
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Duitse Pinschers
In het nestje van Tama zat ook een pup die terug vocht toen Tama hem een correctie gaf. Die bleef steeds terug vechten. Tama werd steeds bozer maar dat interesseerde die pup niks die bleef terug vechten.
Tama, Nikkie, Jarah en Bijou.
Groetjes Gonnie.
Er is geen spreker die het van de zwijger wint.
- ranetje
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Griffon Korthals
Waarom is het dan vreemd dat een pup terugvecht?Miranda schreef:Onzin. Er zijn genoeg volwassen honden die niks te maken willen hebben met pups. Die moeten óf weg (en vlot een beetje) óf dood. In een roedel niet zozeer, maar deze pup maakt nog niet echt deel uit van een roedel. Die is er net.toots schreef:Nou ik vind het vooral gek dat een volwassen hond vecht met een pup.
Er is mij altijd geleerd dat een gezonde volwassen hond nooit vecht met een pup ,
En als het vreemde pups betreft is dat volkomen natuurlijk gedrag.
Een pup die terugvecht, díé vertoont wel gestoord gedrag.
Elk dier hangt aan het leven.
Ben trouwens benieuwd HOE "tandenloos" dat poedeltje is.
Er zijn wat tanden uit ja, maar dat is iets anders dan tandenloos.
- Ήυs
- Zeer actief
Inderdaad, Fay kan ook niet met pups hoor. Kaz kon ik in het begin echt niet bij Fay laten.dagmar88 schreef:Anders is blind of slechtziend dacht ik?toots schreef:Nou ik vind het vooral gek dat een volwassen hond vecht met een pup.Cleva schreef: En puppen onderling is nog weer iets heel anders dan een pup met een volwassen hond.
Er zijn zat volwassen honden niet van pups gediend.
- crutz
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Mechelse Herders (FCI)
- Aantal honden: 7
- Contacteer:
Mijn Mechel pupje is best strand naar de oudere, durft te bijten, nekvel hangen etc. De oudere negeerden dat in het begin, corrigeerde zachtjes later en waarschuwen nu met 12 weken. Niks er op klappen
- Pat75
- Zeer actief
Ik had Mojuan verstandiger ingeschat.
En dat het met Moos en Julia wel goed ging met Anders wil niet zeggen dat het met de nieuwe ook goed gaat als die volwassen is
Wat ik nooit ga geloven als een pup van 9 weken al zo doet .
En dat het met Moos en Julia wel goed ging met Anders wil niet zeggen dat het met de nieuwe ook goed gaat als die volwassen is
Wat ik nooit ga geloven als een pup van 9 weken al zo doet .

-
S@ndr@
- Zeer actief
dit is dus ook t enige storende in t topic dat ik kan vinden , en dat is dus niet t gedrag van de pup, maar t gedrag van de " zo geheten" opvoederInge O schreef:
wat mij betreft gaat de hele discussie niet eens om wat die pup en die poedel al dan niet doen maar om hoe ts het brengt en hoeveel plezier ze wel in die 'pit' heeft maar hem dan wel op zijn rug vindt te moeten leggen en zelf vervelend gedrag uitlokt door in zijn pot te roeren en eigenlijk doorheen het hele bericht laat merken dat ze zijn gedrag heel lollig vindt want dan kan ze het hem afleren.