Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Honden met een streepje voor

Een forum voor algemene onderwerpen over honden en vragen over honden.

Moderator: moderatorteam

Tineke
Zeer actief
Aantal honden: 3

Re: Honden met een streepje voor

Ongelezen bericht door Tineke »

ranetje schreef:
Tineke schreef:
ranetje schreef:Terwijl hij verteld heeft dat die Chi net in huis is (overplaatser) en idd niet opgevoed was?
Waarmee hij dus aan de slag is gegaan?

Wat vreemd.
Nou reden te meer om het hondje vast te houden om incidenten te voorkomen lijkt mij.
De hond is er ruim twee maanden en wordt omschreven als een agressieve chi ,reden te meer om hem bij je te houden lijkt me.
En dat is ook wat ik bedoel dit doe je niet met een mastino gok ik maar zo ,dan gaat het meestal goed ,wat inhoud dat het ook weleens mis gaat.
Was hij los dan? :denken:

lunaquinty schreef:tommy valt niet alleen uit, hij valt ook aan. het eerste contact gaat goed, maar al snel zie je de spanning opbouwen bij hem, begint hij te grommen, en wil ze dan wegjagen. voor alle 4 de honden gelden dezelfde regels, en zijn gedrag wordt zeker niet geaccepteerd.
hij luistert wel naar correcties gelukkig, en mag het dan nog een keer proberen. dan gaat het meestal goed.
.
Tineke schreef:En hier lijkt het wel of er nog gewoon verontwaardiging is op de dame die tot bloedens toe wordt gebeten en die dat niet erg vind.
Als jij het wel zo erg vind dan voorkom je dat toch ,je weet toch dat het kan gebeuren :denken:
lunaquinty schreef:dat begrijp ik wel, maar laatst beet onze chi echt door, en het bloedde flink. ik schaamde me kapot, en bood natuurlijk excuses aan.
ach, het geeft niet, reageerde de vrouw.
het geeft WEL, vind ik.
Dat was allemaal na twee maanden?
Of heeft die chi zich tegen een mens misdragen op een moment dat ze dat nog niet verwacht hadden omdat ze hem nog onvoldoende kenden.

Ik heb even aangedikt wat de bazen zelf vinden van het gedrag van hun herplaats Chi.

Bijzonder om dan als enige commentaar te kunnen geven dat ze dat maar hadden moeten voorkomen,
Dat ze geen reden hebben om zich er over te verbazen dat zulk gedrag door andere mensen niet afgekeurd wordt.

Jij maakt er van dat ze verontwaardigd zijn dat die gebeten dame zo reageerde.
Dat is naar mijn idee toch wel een speciale manier van lezen van een posting.
Ik lees dat totaal niet.

Nog even afgezien hiervan............
Sommige mensen hier worden expres anders gelezen dan ze bedoelen.
Dat is iets dat mij dan weer verbaast. :19:
En dat geldt niet alleen voor dit topic
Of hij los was weet ik niet in ieder geval niet gemuilkorfd klaarblijkelijk :mrgreen:

En jij leest een topic zoals jij het leest en ik zoals ik het lees maar dat doe ik niet expres verkeerd ,dat is gewoon hoe ik het zie en dat is wellicht anders dan jij :wink:
Afbeelding
De honden van voorbij, ze blijven in mijn leven
De honden van voorbij ,ik blijf met ze verweven.

https://www.facebook.com/Hondenherplaatsingennl
lunaquinty
Zeer actief
Mijn ras(sen): bordeauxdog, cane corso, chihuahua
Aantal honden: 4

Ongelezen bericht door lunaquinty »

ranetje schreef:
Tineke schreef:
ranetje schreef:Terwijl hij verteld heeft dat die Chi net in huis is (overplaatser) en idd niet opgevoed was?
Waarmee hij dus aan de slag is gegaan?

Wat vreemd.
Nou reden te meer om het hondje vast te houden om incidenten te voorkomen lijkt mij.
De hond is er ruim twee maanden en wordt omschreven als een agressieve chi ,reden te meer om hem bij je te houden lijkt me.
En dat is ook wat ik bedoel dit doe je niet met een mastino gok ik maar zo ,dan gaat het meestal goed ,wat inhoud dat het ook weleens mis gaat.
Was hij los dan? :denken:

lunaquinty schreef:tommy valt niet alleen uit, hij valt ook aan. het eerste contact gaat goed, maar al snel zie je de spanning opbouwen bij hem, begint hij te grommen, en wil ze dan wegjagen. voor alle 4 de honden gelden dezelfde regels, en zijn gedrag wordt zeker niet geaccepteerd.
hij luistert wel naar correcties gelukkig, en mag het dan nog een keer proberen. dan gaat het meestal goed.
.
Tineke schreef:En hier lijkt het wel of er nog gewoon verontwaardiging is op de dame die tot bloedens toe wordt gebeten en die dat niet erg vind.
Als jij het wel zo erg vind dan voorkom je dat toch ,je weet toch dat het kan gebeuren :denken:
lunaquinty schreef:dat begrijp ik wel, maar laatst beet onze chi echt door, en het bloedde flink. ik schaamde me kapot, en bood natuurlijk excuses aan.
ach, het geeft niet, reageerde de vrouw.
het geeft WEL, vind ik.
Dat was allemaal na twee maanden?
Of heeft die chi zich tegen een mens misdragen op een moment dat ze dat nog niet verwacht hadden omdat ze hem nog onvoldoende kenden.

Ik heb even aangedikt wat de bazen zelf vinden van het gedrag van hun herplaats Chi.

Bijzonder om dan als enige commentaar te kunnen geven dat ze dat maar hadden moeten voorkomen,
Dat ze geen reden hebben om zich er over te verbazen dat zulk gedrag door andere mensen niet afgekeurd wordt.

Jij maakt er van dat ze verontwaardigd zijn dat die gebeten dame zo reageerde.
Dat is naar mijn idee toch wel een speciale manier van lezen van een posting.
Ik lees dat totaal niet.

Nog even afgezien hiervan............
in het begin viel hij af en toe uit naar sommige mannen, vooral joggers en fietsers, maar lang niet naar allemaal, en eigenlijk nooit naar vrouwen.
tegen honden was hij al agressief, maar alleen als ze net aan komen lopen. lopen ze een paar minuten mee, kan tommy weer los, en is er niets meer aan de hand.
de keer dat hij doorbeet, was hier in huis, toen er een vrouw binnenkwam. ik had het totaal niet verwacht, anders had hij de kans nooit gekregen. hoewel hij wel flink lelijk deed als iemand net binnen kwam, had hij nog nooit gehapt of gebeten in huis.

dat was dus tevens de laatste keer dat hij die kans kreeg, want voortaan gaat hij aan de riem als er iemand binnenkomt. als tommy uitgeblaft is, is zijn agressie ook over, en is hij verder rustig.
ik vermoed dat hij denkt dat hij de roedel tegen indringers moet beschermen, maar hij laat zich goed afleiden met een frolic-brokje.

ja, sommige mensen worden hier inderdaad expres verkeerd gelezen, dat was mij ook opgevallen. :W:
ranetje
Zeer actief
Mijn ras(sen): Griffon Korthals
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door ranetje »

Zie boven je eigen posting Timeke.
Afbeelding
"The perfection of a life with a gundog, like the perfection of an autumn, is disturbing because you know, even as it begins, that it must end.
Time bestows the gift and steals it in the process."
(citaat van George Evans)
Tineke
Zeer actief

ranetje schreef:
Tineke schreef:
Dinos schreef:Waar ik geen begrip voor heb is dat gedrag klein hondje vaak gebagatelliseerd wordt en geaccepteerd .
Tja net wat ik zei wees daar maar blij mee dat andere dat wel doen anders zat Tommy na zijn bijtincident in een laserasiel :wink:
Het bagatelliseren maakt dat veel eigenaren van kleine hondjes er veel nonchalanter mee omgaan dan zou moeten.
Zo kan je het ook lezen.
Ja zo lees ik het ook enkel met de conclusie dat Dinos en partner dat zelf ook doen.
Afbeelding

Tineke
Zeer actief

ranetje schreef:Zie boven je eigen posting Timeke.
Zal ik doen Rametje :mrgreen:
Afbeelding

lunaquinty
Zeer actief

Tineke schreef:
ranetje schreef:
Tineke schreef:
Dinos schreef:Waar ik geen begrip voor heb is dat gedrag klein hondje vaak gebagatelliseerd wordt en geaccepteerd .
Tja net wat ik zei wees daar maar blij mee dat andere dat wel doen anders zat Tommy na zijn bijtincident in een laserasiel :wink:
Het bagatelliseren maakt dat veel eigenaren van kleine hondjes er veel nonchalanter mee omgaan dan zou moeten.
Zo kan je het ook lezen.
Ja zo lees ik het ook enkel met de conclusie dat Dinos en partner dat zelf ook doen.
nee. als tommy uitvalt, sta ik niet te lachen, en zeg ik niet: wat is hij dapper he?
zoals veel baasjes wel doen. ik zie het als een serieus probleem, en ben er hard mee aan het werk om het eruit te krijgen.
dat mijn oudste dochter 1 dag tommy uit heeft gelaten, en daarbij bij mens en hond uit de buurt is gebleven, kun jij zien als onverantwoordelijk, maar ik niet. ik ken mijn dochter.
ranetje
Zeer actief

Tineke schreef:
ranetje schreef:
Tineke schreef:
Zo kan je het ook lezen.
Hoe bestaat het dat je dat er uit kunt lezen.
Is mij echt een compleet raadsel :U:
Afbeelding
"The perfection of a life with a gundog, like the perfection of an autumn, is disturbing because you know, even as it begins, that it must end.
Tineke
Zeer actief

lunaquinty schreef:nee. als tommy uitvalt, sta ik niet te lachen, en zeg ik niet: wat is hij dapper he?
zoals veel baasjes wel doen. ik zie het als een serieus probleem, en ben er hard mee aan het werk om het eruit te krijgen.
dat mijn oudste dochter 1 dag tommy uit heeft gelaten, en daarbij bij mens en hond uit de buurt is gebleven, kun jij zien als onverantwoordelijk, maar ik niet. ik ken mijn dochter.
Oh ik geloof ook echt niet dat je erbij staat te lachen en dat je er hard aan werkt geloof ik ook zomaar :wink:

Ja zo'n type hondje laten uitlaten door een kind zou ik zelf niet gauw doen nee, want buiten jouw kind wat zeer verantwoordelijk kan zijn heb je ook te maken met andere hondenbezitters die daar wat nonchalanter mee omgaan.
Afbeelding

Tineke
Zeer actief

ranetje schreef:Hoe bestaat het dat je dat er uit kunt lezen.
Nou kind mag wel met de chi op stap maar niet met de bd en cc die zulks gedrag nog niet eens vertonen.
En ja dat is op zich toch ook wel logisch want ze verwachten dat kind chi kan houden en bd en cc niet.
En dat is toch ook zo ,en hoe komt dat door juist ja zijn kleine formaat.
Afbeelding

Tineke
Zeer actief

Jion schreef:
ranetje schreef: Nog even afgezien hiervan............
Yep. :ok:

En dan zijn ze verbaasd als er mensen afhaken of alleen nog in de cafecorner reageren. :oohja:
Nou daar maak ik me niet imo in dit topic niet schuldig aan ,ik heb sowieso al weinig op zowel Dino's als Lunaquinty gereageerd dus ook daar kan het ook niet aan liggen.
Ik vind het beschuldigen dat ze expres verkeerd worden gelezen dus ook niet terecht, tenminste niet door mij,ik lees en interpreteer dat zoals ik het begrijp en opvat.
Maar goed ik moet het dus eens zijn met wat ze zeggen uit angst dat ze hun kennis niet meer willen verspreiden en zich enkel nog in de coffeecorner laten zien :denken:
Afbeelding

ranetje
Zeer actief

Tineke schreef:
Jion schreef:

En dan zijn ze verbaasd als er mensen afhaken of alleen nog in de cafecorner reageren. :oohja:
Nou daar maak ik me niet imo in dit topic niet schuldig aan ,ik heb sowieso al weinig op zowel Dino's als Lunaquinty gereageerd dus ook daar kan het ook niet aan liggen.
Ik vind het beschuldigen dat ze expres verkeerd worden gelezen dus ook niet terecht, tenminste niet door mij,ik lees en interpreteer dat zoals ik het begrijp en opvat.
Maar goed ik moet het dus eens zijn met wat ze zeggen uit angst dat ze hun kennis niet meer willen verspreiden en zich enkel nog in de coffeecorner laten zien :denken:
:denken:
Doe je dit omkeren van de tekst nou wel expres?

En waar ben je het mee "eens" als je kennelijk iets anders leest dan "ze" hebben geschreven en bedoeld? (zie boven)
Als je met "ze" tenminste Dinos en lunaquinty bedoelt in dit topic.
Afbeelding
Tineke
Zeer actief

Jion schreef: Maar als TS aangeeft hoe het schrijven was bedoeld, en het door een ander (in dit geval Ranetje) nog eens woord voor woord voor je wordt uitgespeld, zou je dat ook gewoon zo kunnen aannemen. Of denk jij dat je beter dan de schrijver zelf weet hoe iets wordt bedoeld?
Nee natuurlijk niet maar ik ben niet van de woorden maar de daden.
En als je daden haaks staan op je woorden zijn die voor mij eigenlijk niet zoveel waard.
Afbeelding

Dinos

Ongelezen bericht door Dinos »

Tineke schreef:
Nou kind mag wel met de chi op stap maar niet met de bd en cc die zulks gedrag nog niet eens vertonen.
En ja dat is op zich toch ook wel logisch want ze verwachten dat kind chi kan houden en bd en cc niet.
Ja en wat wil je daarmee zeggen. Dat klein formaat hondjes maar mogen doen wat ze willen,zonder consequentie ? Want daar gaat dit topic over.
Ik had dit topic kunnen starten zonder dat we een chi hadden, maar nu hebben we uit eerste hand reactie,s van mensen oh ach niet erg enz.
En buitenom dat Tommy in de fout is gegaan wat onze fout is en onze verantwoording , verwonder ik mij over de acceptatie van een mini die in de fout gaat en er dus erg luchtig over gedaan wordt.
En ik lig er niet wakker van maar vind het gewoon vreemd dat fout gedrag dus afhankelijk van grote wel of niet erg is.
Maak je over Tommy geen zorgen die wordt echt wel opgevoed hoor al kost het meer tijd als we dachten.
Laatst gewijzigd door Dinos op 22 jun 2014 21:24, 1 keer totaal gewijzigd.
dagmar88
Zeer actief

Ongelezen bericht door dagmar88 »

Dinos schreef:Tineke ,ja dan was hij al afgespoten.

Dagmar, met exact het zelfde gedrag ja in goed overleg eigenaar, die in de meeste gevallen dit niet zou zien zitten en de hond dus vast zou blijven.
Het is niet zo van hoi mag hij los en ik Tommy zijn gang laat gaan.
Ik spreek eigenaar aan en vraag of Tommy even mag kennismaken aan de lijn , intussen probeer ik beide honden te lezen , en als houding goed is mag hij los.
Voor c.c zou het op dezelfde wijze gaan bij exact zelfde gedrag, Maar vaak is het bij molosser meer een ander probleem , en zal je die gewoon aan de lijn moeten houden omdat ze niet hond sociaal zijn.
:schrik: Nou ja, jij liever dan ik.
Dinos

Jion schreef:
Tineke schreef:
Jion schreef: Maar als TS aangeeft hoe het schrijven was bedoeld, en het door een ander (in dit geval Ranetje) nog eens woord voor woord voor je wordt uitgespeld, zou je dat ook gewoon zo kunnen aannemen. Of denk jij dat je beter dan de schrijver zelf weet hoe iets wordt bedoeld?
En als je daden haaks staan op je woorden zijn die voor mij eigenlijk niet zoveel waard.
Dan kun je TS beter in real life leren kennen, om die daden te beoordelen. Dit is een forum, waar -jawel- met geschreven woorden wordt gecommuniceerd. :lees:
Hoezo staan mijn daden haaks op mijn woorden, zou je me dit willen uitleggen?
Tineke
Zeer actief

ranetje schreef:
Tineke schreef:
Jion schreef:

En waar ben je het mee "eens" als je kennelijk iets anders leest dan "ze" hebben geschreven en bedoeld? (zie boven)
Doe jij het beschuldigen van mensen expres verkeerd lezen soms per ongeluk dan.
Jij loopt daar toch over te zeuren dat het hier gebeurd en in andere topics ,misschien het gewoon bij 1 topic tegelijk houden :denken:

Ik ben het niet met ze eens in dit topic over sommige zaken , of is je dat soms ontgaan.
Omdat ik van mening ben dat je daden daar dan bij moeten aansluiten en dat vind ik dus van niet.
Lees je dat soms expres verkeerd of kun je dat niet accepteren.
Afbeelding

Tineke
Zeer actief

Dinos schreef:
Tineke schreef:
Ja en wat wil je daarmee zeggen. Dat klein formaat hondjes maar mogen doen wat ze willen,zonder consequentie ? Want daar gaat dit topic over.
Ik had dit topic kunnen starten zonder dat we een chi hadden, maar nu hebben we uit eerste hand reactie,s van mensen oh ach niet erg enz.
En buitenom dat Tommy in de fout is gegaan wat onze fout is en onze verantwoording , verwonder ik mij over de acceptatie van een mini die in de fout gaat en er dus erg luchtig over gedaan wordt.
En ik lig er niet wakker van maar vind het gewoon vreemd dat fout gedrag dus afhankelijk van grote wel of niet erg is.
Maak je over Tommy geen zorgen die wordt echt wel opgevoed hoor al kost het meer tijd als we dachten.
Nee dat zeg ik niet want ik ben ook van mening dat je kleintjes moet opvoeden en dat overlast overlast is ,of het nu van groot of klein is.
Maar kleintjes vind ik wel minder bedreigend dus ervaar ik als minder overlast dat wel.

Wat ik zeg is dat jij ,ondanks dat je steeds roept dat groot en klein hetzelfde zou moeten zijn je daar zelf ook niet altijd aan houd en op zich vind ik dat ook niet vreemd want dat is gewoon menselijk.
Afbeelding

Tineke
Zeer actief

Jion schreef:
Tineke schreef:
Dan kun je TS beter in real life leren kennen, om die daden te beoordelen. Dit is een forum, waar -jawel- met geschreven woorden wordt gecommuniceerd. :lees:
Juist ja en daar wordt toch ook op gereageerd ,al dan niet expres verkeerd gelezen :roll:
Afbeelding

Tineke
Zeer actief

Dinos schreef:
Jion schreef:
Tineke schreef:
Hoezo staan mijn daden haaks op mijn woorden, zou je me dit willen uitleggen?
Omdat je met een mastino met dit zelfde gedrag nooit hetzelfde zou omgaan gok ik maar zo ,die liet je niet op mensen aflopen in huis als hij tekeer ging tegen mensen want dat zou logischerwijs als angstig worden ervaren en die liet je vast ook niet met een kind naar buiten gaan.

En dat komt dus simpelweg door het verschil in formaat :wink:
Afbeelding

ranetje
Zeer actief

Tineke schreef:
ranetje schreef:
Tineke schreef:
Jion schreef:

Doe jij het beschuldigen van mensen expres verkeerd lezen soms per ongeluk dan.
Jij loopt daar toch over te zeuren dat het hier gebeurd en in andere topics ,misschien het gewoon bij 1 topic tegelijk houden :denken:

Ik ben het niet met ze eens in dit topic over sommige zaken , of is je dat soms ontgaan.
Omdat ik van mening ben dat je daden daar dan bij moeten aansluiten en dat vind ik dus van niet.
Lees je dat soms expres verkeerd of kun je dat niet accepteren.
Ik had het nu over je reactie op de tekst van Jion :19:

Dat je woorden en daden van Dinos en lunaquintie niet bij elkaar vindt passen .....................
Het is mij een volslagen raadsel hoe je het niet of wel met ze eens kunt zijn als je iets anders leest dan ze bedoelen. :U:
Afbeelding
Tineke
Zeer actief

dagmar88 schreef:
Dinos schreef:Tineke ,ja dan was hij al afgespoten.

Dagmar, met exact het zelfde gedrag ja in goed overleg eigenaar, die in de meeste gevallen dit niet zou zien zitten en de hond dus vast zou blijven.
Het is niet zo van hoi mag hij los en ik Tommy zijn gang laat gaan.
Ik spreek eigenaar aan en vraag of Tommy even mag kennismaken aan de lijn , intussen probeer ik beide honden te lezen , en als houding goed is mag hij los.
Voor c.c zou het op dezelfde wijze gaan bij exact zelfde gedrag, Maar vaak is het bij molosser meer een ander probleem , en zal je die gewoon aan de lijn moeten houden omdat ze niet hond sociaal zijn.
:schrik: Nou ja, jij liever dan ik.
Nou zeker en je hoeft Rio ook niet te proberen te lezen die geeft heel weinig signalen af tenzij je hem door en door kent.
Van mij mag je dus doorlopen en aangelijnd laat ik sowieso weinig kennis maken.
Afbeelding

Dinos

Tineke schreef:
Dinos schreef:
Tineke schreef:
Nee dat zeg ik niet want ik ben ook van mening dat je kleintjes moet opvoeden en dat overlast overlast is ,of het nu van groot of klein is.
Maar kleintjes vind ik wel minder bedreigend dus ervaar ik als minder overlast dat wel.

Wat ik zeg is dat jij ,ondanks dat je steeds roept dat groot en klein hetzelfde zou moeten zijn je daar zelf ook niet altijd aan houd en op zich vind ik dat ook niet vreemd want dat is gewoon menselijk.
Nou ik hou me daar wel aan hoor dat chi van 3kg wel met dochter van vriendin mag lopen, en niet met b.d of c.c is heel wat anders als opvoeding of of het behandelen van typisch rasgebonden dingen.
B.v een malamute laat je doorgaans niet los tussen schapen, terwijl anderen juist daar super mee zijn.
Zulke raseigenschappen staan los van de normale puntjes van opvoeding.
Voor de rest zijn mijn woorden niet anders als mijn daden , en impliceer je dat aan mijn woord niet veel waarde moet worden gehecht. Dat kan en is je goed recht ,maar is dan wel jouw mening.
Tineke
Zeer actief

Dinos schreef:Nou ik hou me daar wel aan hoor dat chi van 3kg wel met dochter van vriendin mag lopen, en niet met b.d of c.c is heel wat anders als opvoeding of of het behandelen van typisch rasgebonden dingen.
B.v een malamute laat je doorgaans niet los tussen schapen, terwijl anderen juist daar super mee zijn.
Zulke raseigenschappen staan los van de normale puntjes van opvoeding.
Voor de rest zijn mijn woorden niet anders als mijn daden , en impliceer je dat aan mijn woord niet veel waarde moet worden gehecht. Dat kan en is je goed recht ,maar is dan wel jouw mening.
En je was juist zo tegen typisch rasgebonden dingen ,we moesten naar alle honden hetzelfde kijken want in wezen waren ze allemaal hetzelfde toch :denken:
Dinos schreef:Ach struisvogel politiek ligt mij niet zo.
En zeker hier op dit forum zou je verwachten dat mensen,geen onderscheid zouden maken in verschillende rassen, maar naar gedrag zouden kijken .Blijkbaar is niets minder waar.
Wat vreemd dan dat je dochter mag lopen met een hond die omschreven wordt als zijnde agressief naar mensen en andere honden.
Maar met de uiterst vriendelijke molossers mag ze niet lopen :denken:
Je maakt dus onderscheid daarin en waar is dat op gebaseerd ,niet op gedrag want daarin is de chi het lastigst dus wordt dat onderscheid gemaakt op iets anders.
Zou zomaar met formaat en ras te maken kunnen hebben gok ik maar zo.
Beetje triest eigenlijk wel als ik je eigen woorden mag geloven :mrgreen:
Dinos schreef:
Net zo zeker als hier op forum geen gelijke monniken gelijke kappen gelden.
Eigenlijk beetje triest voor een forum wat voor hondenliefhebbers is.
En dit doe ik ook in sommige gevallen :engel: zeker bij mensen die de mond vol hebben over hoe triest sommige zaken zijn en wat nu eigenlijk toch de ware hondenliefhebber nu wel niet is,uiteraard gemeten langs hun lat.
Dinos schreef:Nee honden zijn niet perfect, maar ik sla ze stukken hoger aan als de mens.

Maar hier heb je inderdaad wel gelijk in ,die zijn er en bij sommige mensen is dat de bijtgrage chi :ok:
Dinos schreef:Maar topic zegt het al er zijn hondjes met een streepje voor.
Afbeelding

Dinos

Als je alles in context zou laten staan is het wat objectiever maar alla.

Ik heb het niet over rasgebonden dingen gehad, ja net vorige reactie, en ja mijn mening alle honden zijn gelijk ,en is er geen verschil tussen chi en boerboel en accepteren slecht gedrag op basis van grote vindt ik vreemd,en zou geen verschil voor wat voor hond moeten maken.Niet sociaal vast klein of groot.

Dat dochter met chi loopt heeft met afmeting te maken, en wat er ook zou gebeuren de totale lichamelijke controle over hondje blijft hebben.

Ja gelijke monniken gelijke kappen, je hoort een hond te beoordelen op karakter en niet op ras.
En vindt het vreemd dat op een hondenforum dit door een groot aantal niet begrepen wordt.

Ja triest dat sommige zich hondenliefhebber noemen en niet verder kijken als hun neus lang is.
Jij bent degene die langs de lat wil afmeten, want immers voor mij zijn honden gelijk en gelden dezelfde regels in opvoeding. Als jij dit niet wilt delen prima ,dan ben jij de latlegger.

Nee onze chi is nog allesbehalve perfect ,maar heb al 4x aangegeven dat daar aan gewerkt wordt.
En dan nog liever een onopgevoede chi als bepaalde mensen.

En nee onze chi heeft in onze ogen geen streepje voor, al mag die wel door dochter van 12 uitgelaten worden ,net als onze oude Quinty maar die is wel 10 kg hoor dus weet niet of dat jou goedkeuring kan wegdragen.

Zo ik heb op al je quote,s gereageerd,en is het misschien verstandig om eerst eens te lezen waar dit topic over gaat.
Schijnt voor aantal zeer moeilijk te zijn , gaat niet over klapkaken maar over ontspoorde Fifi,s die door hun grote en uiterlijk vaak niet opgevoed hoeven te worden,en ook al bijten ze mens of dier toch zo schattig zijn.
Chihuahua-paws
Zeer actief
Mijn ras(sen): Chihuahua langhaar
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door Chihuahua-paws »

Ik wilde iets gaan typen, Maar ik sla dit toppic maar over...
It's the animal, it's the animal, it's the animal instinct in me..

Toots we zullen je nooit vergeten. Rust zacht.
Dinos

toots schreef:Ik wilde iets gaan typen, Maar ik sla dit toppic maar over...
Hahaha misschien is dat wel heel wijs :lol1:
Al is jou visie als chi eigenaar misschien wel een meerwaarde in dit topic.
Tineke
Zeer actief

Dinos schreef:Als je alles in context zou laten staan is het wat objectiever maar alla..

Ik heb het niet over rasgebonden dingen gehad, ja net vorige reactie, en ja mijn mening alle honden zijn gelijk ,en is er geen verschil tussen chi en boerboel en accepteren slecht gedrag op basis van grote vindt ik vreemd,en zou geen verschil voor wat voor hond moeten maken.Niet sociaal vast klein of groot..
Je hebt het niet over rasgebonden dingen gehad ,oh ja wacht maar in de vorige reactie wel.
Snap jezelf nu niet hoe verwarrend je bent ,ik heb het er niet over maar ik heb het wel gezegd.
Je mening over het accepteren van slecht gedrag deel ik wel ,dan zou het niet mogen uitmaken of een hond groot of klein is.
Maar eerlijk gezegd deel ik je mening niet dat 70% van de mensen met een kleine hond zich rot lachen als hun Fifi wat uitspookt, dat is iets wat ik sowieso zelden zie.

Dinos schreef: Dat dochter met chi loopt heeft met afmeting te maken, en wat er ook zou gebeuren de totale lichamelijke controle over hondje blijft hebben.

Ja gelijke monniken gelijke kappen, je hoort een hond te beoordelen op karakter en niet op ras.
En vindt het vreemd dat op een hondenforum dit door een groot aantal niet begrepen wordt..
Nou ik vind je mening zo verwarrend dat ik er geen touw aan touw aan vast kan knopen.
Dinos schreef:
Ja triest dat sommige zich hondenliefhebber noemen en niet verder kijken als hun neus lang is.
Jij bent degene die langs de lat wil afmeten, want immers voor mij zijn honden gelijk en gelden dezelfde regels in opvoeding. Als jij dit niet wilt delen prima ,dan ben jij de latlegger...
Gelukkig doe jij daar niet aan , uitspraken als het is een wonder dat er niet meer kleine hondjes worden dood gebeten dat wordt enkel voorkomen door de grote honden bazen superopvoeders en de grote honden hun immer tolerante gedrag duiden echt op objectieviteit :lol1: :lol1:
Dinos schreef:
Nee onze chi is nog allesbehalve perfect ,maar heb al 4x aangegeven dat daar aan gewerkt wordt.
En behalve gewerkt mocht hij ook zijn ballen inleveren :ok:
En ja ik kom liever ook een onopgevoede chi tegen dan bepaalde mensen,die mening deel ik dan wel weer met je :mrgreen:
Afbeelding

lunaquinty
Zeer actief

Tineke schreef:
Dinos schreef:Als je alles in context zou laten staan is het wat objectiever maar alla..

Ik heb het niet over rasgebonden dingen gehad, ja net vorige reactie, en ja mijn mening alle honden zijn gelijk ,en is er geen verschil tussen chi en boerboel en accepteren slecht gedrag op basis van grote vindt ik vreemd,en zou geen verschil voor wat voor hond moeten maken.Niet sociaal vast klein of groot..
Je hebt het niet over rasgebonden dingen gehad ,oh ja wacht maar in de vorige reactie wel.
Snap jezelf nu niet hoe verwarrend je bent ,ik heb het er niet over maar ik heb het wel gezegd.
Je mening over het accepteren van slecht gedrag deel ik wel ,dan zou het niet mogen uitmaken of een hond groot of klein is.
Maar eerlijk gezegd deel ik je mening niet dat 70% van de mensen met een kleine hond zich rot lachen als hun Fifi wat uitspookt, dat is iets wat ik sowieso zelden zie.

Dinos schreef: Dat dochter met chi loopt heeft met afmeting te maken, en wat er ook zou gebeuren de totale lichamelijke controle over hondje blijft hebben.

En vindt het vreemd dat op een hondenforum dit door een groot aantal niet begrepen wordt..
Nou ik vind je mening zo verwarrend dat ik er geen touw aan touw aan vast kan knopen.
Dinos schreef:
Jij bent degene die langs de lat wil afmeten, want immers voor mij zijn honden gelijk en gelden dezelfde regels in opvoeding. Als jij dit niet wilt delen prima ,dan ben jij de latlegger...
Gelukkig doe jij daar niet aan , uitspraken als het is een wonder dat er niet meer kleine hondjes worden dood gebeten dat wordt enkel voorkomen door de grote honden bazen superopvoeders en de grote honden hun immer tolerante gedrag duiden echt op objectieviteit :lol1: :lol1:
Dinos schreef:
En behalve gewerkt mocht hij ook zijn ballen inleveren :ok:
En ja ik kom liever ook een onopgevoede chi tegen dan bepaalde mensen,die mening deel ik dan wel weer met je :mrgreen:
ook de castratie trek je weer uit zijn verband, want die had totaal niets met zijn agressie te maken. zoals ik al heel duidelijk heb geschreven, werd tommy gecastreerd omdat hij dag en nacht op ons oude, zieke hondje zat te rijden en er de hele tijd met zijn kop bovenop lag, zodat ze geen rust kregen. dat is helemaal opgelost met de castratie.
dat mijn dochter niet met de BD mag lopen, heeft niets met formaat te maken, maar met de angst van de BD. zij heeft begeleiding nodig die mijn dochter nog niet kan geven.
wat betreft de cc, daar loopt mijn dochter van 5 nog mee, maar dan zijn wij erbij.
laeken
Zeer actief
Aantal honden: 0

Ongelezen bericht door laeken »

En bedankt Tineke..... :E:

Het is dus volkomen logisch dat mensen een chi anders behandelen dan een molosser en eigenlijk hoor en lees ik nu dat Dinos dat ook doet. Niks mis mee, want dat heet logica. :ok:
Afbeelding
Tineke
Zeer actief

lunaquinty schreef:dat mijn dochter niet met de BD mag lopen, heeft niets met formaat te maken, maar met de angst van de BD. zij heeft begeleiding nodig die mijn dochter nog niet kan geven.
wat betreft de cc, daar loopt mijn dochter van 5 nog mee, maar dan zijn wij erbij.
Ah en die begeleiding kan ze de bijtgrage chi wel geven :denken:

Overigens misschien moet je je man hier ook van op de hoogte brengen die deelt je mening namelijk niet zo te lezen :mrgreen:

Dinos schreef:Dat dochter met chi loopt heeft met afmeting te maken, en wat er ook zou gebeuren de totale lichamelijke controle over hondje blijft hebben.
Laatst gewijzigd door Tineke op 23 jun 2014 07:45, 1 keer totaal gewijzigd.
Afbeelding

Plaats reactie

Terug naar “Algemeen”