Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Waarom geen Podenco?

Forum voor alle opmerkingen over hondenrassen, vragen of weetjes.

Moderator: moderatorteam

marian*
Erelid
Mijn ras(sen): Drentsche Patrijshond
Aantal honden: 1
Contacteer:

Re: Waarom geen Podenco?

Ongelezen bericht door marian* »

nyckle schreef:Dijksma er op attent maken, dat er stropers bezig zijn, die niet weten wat ze aanrichten in de "natuur" die we nog hebben.
Ja, en die heeft er ook echt verstand van.
Afbeelding
Uit het oog maar nooit uit het hart
Max 24/8/'94-11-4-'11,Bente 27/4/'99-23/11/'10
nyckle
Zeer actief
Mijn ras(sen): 1 airedale terrier

Ongelezen bericht door nyckle »

Nanna schreef:Mogen die wolven dan wel een ree verschalken?
Of is dat dan ook weer krijsen om dat HH jagers die zelf af hadden willen knallen?
Hoe krijg je het in je grijze cellen, dat een jager alles maar wil afknallen? Dit geheel off topic.
Podenji
Zeer actief
Mijn ras(sen): Podenco Ibicenco, Basenji
Aantal honden: 8
Contacteer:

Ongelezen bericht door Podenji »

nyckle schreef:
Nanna schreef:Mogen die wolven dan wel een ree verschalken?
Of is dat dan ook weer krijsen om dat HH jagers die zelf af hadden willen knallen?
Hoe krijg je het in je grijze cellen, dat een jager alles maar wil afknallen? Dit geheel off topic.
niet alle jagers wellicht.
Een aantal in de omgeving waar ik woon in elk geval wel, waarom zouden ze anders meer reeen opgeven als zijnde geteld dan er daadwerkelijk zijn?

of denk jij dat in die tussentijd een stel stropers er met die reeen vandoor zijn gegaan :lol1:
My dogs are very distinguished and sophisticated, they dont play with balls they play with edgeless cubes.
nyckle
Zeer actief

Sanchis schreef:
nyckle schreef: Ik zoek het hoger op. Als mensen denken, dat dit recht is, kom maar op.
Weet je? Iets zegt mij dat jij daar hartstikke geschikt voor bent! Nederland is echt gebaat bij nog meer regeltjes en bureaucratie die ervoor zorgen dat alle honden aan een touwtje lopen. Je komt als geroepen!
Die regels zijn er al.

Als je hond zijn poten moet strekken, is hier een uitstekende renbaan voor zowel lange als andere honden. Lijkt me een veel beter alternatief.
Podenji
Zeer actief
Contacteer:

fazantenjacht, echt om de wildstand op peil te houden :rolleyes:

De Dierenbescherming wil de jacht - en daarmee het illegaal uitzetten van fazanten - een halt toe roepen (zie ook ons zwartboek over de fazantenjacht). Hiervoor hebben wij de volgende argumenten:
De fazantenjacht vindt puur recreatief plaats
- Omdat de fazantenpopulatie in Nederland de laatste jaren tot acceptabele proporties is teruggebracht, is er geen enkele noodzaak tot bejaging.
- Desondanks dienen jaarlijks 75.000 fazanten (waarvan een deel gefokt en uitgezet is) als vliegende schietschijf voor jagers.
- Dit is respectloze omgang met dieren, in strijd met de eigen waarde van het dier en dus onaanvaardbaar.
Fazantenjacht gebeurt meestal in de vorm van drijfjacht
- Tijdens de drijfjacht worden de dieren opgejaagd,ze vliegen op en in de vlucht worden ze geschoten.
- Veel dieren worden slechts aangeschoten. Na afloop van jachtpartijen zijn dan ook vaak zwaargewonde dieren in het jachtveld terug te vinden.
Jagers noemen landbouwschade graag als argument om de fazantenjacht te rechtvaardigen
- Incidenteel zijn er klachten over schade die fazanten aan tulpen, graan en zaaigoed aanrichten, maar die schade is minimaal en rechtvaardigt het massaal doden van dieren absoluut niet.
Het huidige verbod op het uitzetten van fazanten is in de praktijk niet te controleren en valt dus niet te handhaven
- Stopt de jacht, dan stopt meteen de illegale uitzet.

bron : dierenbescherming.nl
My dogs are very distinguished and sophisticated, they dont play with balls they play with edgeless cubes.
Podenji
Zeer actief
Contacteer:

en de dierenbescherming heeft het volgende over hazen te melden:
Ik zie nergens dat honden een werkelijke bedreiging vormen, wel jagers, het verkeer en de landbouw :ok:

Hazen staan onder constante bedreiging van de jacht (170.000 dieren per jaar), de intensieve landbouw (jongen worden stuk gemaaid) en het verkeer. Er zijn hazen bekend die de leeftijd van 12 jaar bereiken. Echter, hazen in Nederland worden gemiddeld genomen niet ouder dan 2 jaar. Naast bovengenoemde bedreigingen zijn ook goed bedoelde reddingsacties van burgers een bedreiging voor jonge hazen. Omdat deze niet in een hol liggen, maar in een open nest (leger), denkt men vaak dat deze dieren in nood zijn. Hierdoor komen gezonde jonge dieren onnodig bij de opvang terecht. Vind u een jonge haas, ziet deze er gezond uit en ligt hij of zij op een rustige locatie? Laat het dier dan liggen. De ouders zijn in de buurt.
Podenji
Zeer actief
Contacteer:

Ree:

Visie Dierenbescherming
De Dierenbescherming vindt de argumenten van de jagers volstrekt onvoldoende om het afschieten van de reeën te legitimeren.
Landbouwschade
De totaal aangerichte schade (28 duizend euro in 2011) staat totaal niet in verhouding tot het afschieten van zo veel dieren per jaar (16 duizend dieren per jaar dieren per jaar). Bovendien is afschot niet effectief in het verminderen van schade. Open plekken worden snel weer opgevuld door nieuwe dieren, schade zal dan opnieuw plaatsvinden. Het uitrasteren van landbouwgebieden is effectiever om schade tegen te gaan.
Verkeersveiligheid
De jacht zou in het belang van de verkeersveiligheid zijn. Dat klopt niet: jacht zal het aantal ongelukken juist bevorderen omdat dit onrust onder de reeën veroorzaakt. In dit rapport leest u meer over de effecten van jacht op het gedrag van reeën. Ze zullen zich immers verplaatsen, wat de kans op ongelukken groter maakt. Effectieve alternatieven, zoals het beperken van de snelheid van het autoverkeer, goede voorlichting, elektronische waarschuwingsmethoden en reflectoren zouden voorrang moeten krijgen boven het afschieten van de dieren. Dat de wildsignaleringssystemen werken blijkt uit de praktijk, hier leest u meer over dit onderwerp.
Overbevolking
Voor het voorkomen van overbevolking is jacht niet nodig. Onderzoek naar een populatie reeën in de Amsterdamse Waterleiding Duinen bevestigt dat een populatie zich zonder bejaging na enkele jaren stabiliseert en zelfs kan afnemen op basis van de beschikbare hoeveelheid voedsel en de hoeveelheid concurrentie met andere diersoorten.
Podenji
Zeer actief
Contacteer:

oh en ja ik ga er vanuit dat de dierenbescherming niet zomaar wat lult, als dat wel zo zou zijn zie ik graag bewijzen dat dat zo is.
nyckle
Zeer actief

Podenji schreef:oh en ja ik ga er vanuit dat de dierenbescherming niet zomaar wat lult, als dat wel zo zou zijn zie ik graag bewijzen dat dat zo is.
Dit is geheel off topic en ik ga er dan ook niet op in.

Ik heb de db nog niet gehoord over loslopende stropende honden. Past niet in hun straatje waarschijnlijk. Ik kan je vertellen, dat er niet voor niks zo weinig wild is in een losloopgebied.
Manu

Ongelezen bericht door Manu »

nyckle schreef:
Podenji schreef:oh en ja ik ga er vanuit dat de dierenbescherming niet zomaar wat lult, als dat wel zo zou zijn zie ik graag bewijzen dat dat zo is.

Ik heb de db nog niet gehoord over loslopende stropende honden. Past niet in hun straatje waarschijnlijk. Ik kan je vertellen, dat er niet voor niks zo weinig wild is in een losloopgebied.
:denken: Er zijn ook terrasjes in bossen, komt wild ook niet. Teveel drukte. Hoeft niet meteen te betekenen dat het daar levensgevaarlijk is voor wild.
Ik ben het helemaal met je eens dat jagende honden los een gevaar vormen voor het wild, maar bovenstaande redenatie ben ik het niet mee eens.
Podenji
Zeer actief
Contacteer:

nyckle schreef:

Net zoals dat bij jou overduidelijk dingen niet in je straatje passen, die hier verteld worden bedoel je?

en het lijkt me nogal wiedes dat er weinig wild is in een losloopgebied :19: die dieren hebben hun rust elders gevonden.
Honden kunnen ergens loslopen zonder het wild te verstoren en het wild heeft rust. Lijkt mij een prima oplossing, zo heeft iedereen wat.
Of denk je dat dat wild wat zich eerst huisde in de losloopgebieden allemaal verscheurt is door loslopende honden? :lol1:

edit: over off topic gesproken, jij zit nog lekker on topic hier whahahaha
malinois
Zeer actief
Mijn ras(sen): (X) Mechelse herder
Aantal honden: 3
Contacteer:

Ongelezen bericht door malinois »

nyckle schreef:
Sanchis schreef:
nyckle schreef: Ik zoek het hoger op. Als mensen denken, dat dit recht is, kom maar op.
Weet je? Iets zegt mij dat jij daar hartstikke geschikt voor bent! Nederland is echt gebaat bij nog meer regeltjes en bureaucratie die ervoor zorgen dat alle honden aan een touwtje lopen. Je komt als geroepen!
Die regels zijn er al.

Als je hond zijn poten moet strekken, is hier een uitstekende renbaan voor zowel lange als andere honden. Lijkt me een veel beter alternatief.
Hahaha laat mij maar gewoon lekker mn LUISTERENDE NIET JAGENDE honden elke dag loslopen ipv eens per jaar. T wild is hier zo bang dat ze 10 mtr verder rustig staan toe te kijken. Alleen in tijden waar die groene mannetjes de overhand hebben zie je veel doodgereden wild levend zie je ze dan niet of weinig :-(
Overigens gedoog losloopgebied.
Ze zwemmen hier al jaren in dezelfde plas waar een zwanenpaar al elk jaar hun jongen groot brengt. Zwanen en honden laten elkaar in hun waarde. Let wel een vreemde hond moet er niet zomaar gaan zwemmen die kan een niet vriendelijk welkom verwachten van pa zwaan.
Ook al zwemt ie 30 mtr verderop.
Zo kan t dus ook.

En nog meer regels die niet te handhaven en controleren zijn is dus totaal onzinnig.
Ik snap niet dat jij als niet hondenliefhebber je hier op dit forum thuis voelt.
Afbeelding
In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
nyckle
Zeer actief

Als hondenliefhebber hoef ik mijn honden niet de vrij gang te laten gaan. Andere dieren zijn me nl even dierbaar.

Met jou stelling kan ik geen kant op. Je moet als hondenliefhebber je hond laten loslopen maak ik eruit op. Je mag je hond laten loslopen als het dier goed onder appèl staat, is mijn stelling. Zo niet hond vast. Gelukkig zijn er meer hf gebruikers die er zo over denken.
malinois
Zeer actief
Mijn ras(sen): (X) Mechelse herder
Aantal honden: 3
Contacteer:

Ongelezen bericht door malinois »

nyckle schreef:Als hondenliefhebber hoef ik mijn honden niet de vrij gang te laten gaan. Andere dieren zijn me nl even dierbaar.

Met jou stelling kan ik geen kant op. Je moet als hondenliefhebber je hond laten loslopen maak ik eruit op. Je mag je hond laten loslopen als het dier goed onder appèl staat, is mijn stelling. Zo niet hond vast. Gelukkig zijn er meer hf gebruikers die er zo over denken.
Met dat laatste ben ik t helemaal eens als je mijn reacties over t forum heen leest zou je dat ook weten.
Maar zo zwart wit is t simpelweg niet altijd een hond blijft een hond.
Afbeelding
In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
korthaar
Zeer actief

Ongelezen bericht door korthaar »

malinois schreef:
nyckle schreef:
Sanchis schreef:
Die regels zijn er al.

Hahaha laat mij maar gewoon lekker mn LUISTERENDE NIET JAGENDE honden elke dag loslopen ipv eens per jaar. T wild is hier zo bang dat ze 10 mtr verder rustig staan toe te kijken. Alleen in tijden waar die groene mannetjes de overhand hebben zie je veel doodgereden wild levend zie je ze dan niet of weinig :-(
Overigens gedoog losloopgebied.
Ze zwemmen hier al jaren in dezelfde plas waar een zwanenpaar al elk jaar hun jongen groot brengt. Zwanen en honden laten elkaar in hun waarde. Let wel een vreemde hond moet er niet zomaar gaan zwemmen die kan een niet vriendelijk welkom verwachten van pa zwaan.
Ook al zwemt ie 30 mtr verderop.
Zo kan t dus ook.

En nog meer regels die niet te handhaven en controleren zijn is dus totaal onzinnig.
Ik snap niet dat jij als niet hondenliefhebber je hier op dit forum thuis voelt.
Een jager komt op een hondenforum zeden prediken, omdat de angst bestaat t.g.v. een loslopende hond zelf een stuk wild te moeten missen.
ranetje
Zeer actief
Mijn ras(sen): Griffon Korthals

Ongelezen bericht door ranetje »

Podenji schreef:
nyckle schreef:

Net zoals dat bij jou overduidelijk dingen niet in je straatje passen, die hier verteld worden bedoel je?

en het lijkt me nogal wiedes dat er weinig wild is in een losloopgebied :19: die dieren hebben hun rust elders gevonden.
Honden kunnen ergens loslopen zonder het wild te verstoren en het wild heeft rust. Lijkt mij een prima oplossing, zo heeft iedereen wat.
Of denk je dat dat wild wat zich eerst huisde in de losloopgebieden allemaal verscheurt is door loslopende honden? :lol1:

edit: over off topic gesproken, jij zit nog lekker on topic hier whahahaha
Er is hier een losloopgebied (honden onder controle staat er wel) waar het de honden nu niet meer toegestaan is om een poot van het pad af te zetten om het wild niet te verstoren.
Terwijl dat wild er is gekomen op het moment dat de honden ook nog wel eens een stukje bos in liepen.

Ik denk dat er heel wat meer wild in veel (niet alle) losloopgebieden woont dat je weet. :D

Ik vind je verhaal over de podenco's trouwens mooi en leuk om te lezen.
Het lijken me geweldige honden.
Alleen (ook) niet voor mij.
Ik vind het prettig om enig appèl te hebben op mijn honden en het gejakker achter wild zonder dat ik dat kan voorkomen (als ze los lopen) trekt me niet.
Podenji schreef:fijn ook dat alle lange honden en hun bezitters over een kam worden geschoren :ugh:
Is idd niet fijn, ben ik helemaal met je eens. :ok:
Net zoals het voor jagers niet fijn is om allemaal over een kam geschoren te worden en om als hele groep voor moordenaars te worden uitgemaakt :wink:
Laatst gewijzigd door ranetje op 23 apr 2014 15:40, 1 keer totaal gewijzigd.
Afbeelding
"The perfection of a life with a gundog, like the perfection of an autumn, is disturbing because you know, even as it begins, that it must end.
Time bestows the gift and steals it in the process."
(citaat van George Evans)
renee-uk
Zeer actief
Mijn ras(sen): duitse herder

Ongelezen bericht door renee-uk »

Nanna schreef: omdat er regelmatig dode roofvogels vergiftigd worden
hoe doen ze dat?
Afbeelding

you can never replace the dogs you've lost, but you can always find a new one to love
ranetje
Zeer actief
Mijn ras(sen): Griffon Korthals

Ongelezen bericht door ranetje »

Podenji schreef:fazantenjacht, echt om de wildstand op peil te houden :rolleyes:

De Dierenbescherming wil de jacht - en daarmee het illegaal uitzetten van fazanten - een halt toe roepen (zie ook ons zwartboek over de fazantenjacht). Hiervoor hebben wij de volgende argumenten:
De fazantenjacht vindt puur recreatief plaats
- Omdat de fazantenpopulatie in Nederland de laatste jaren tot acceptabele proporties is teruggebracht, is er geen enkele noodzaak tot bejaging.
- Desondanks dienen jaarlijks 75.000 fazanten (waarvan een deel gefokt en uitgezet is) als vliegende schietschijf voor jagers.
- Dit is respectloze omgang met dieren, in strijd met de eigen waarde van het dier en dus onaanvaardbaar.
Fazantenjacht gebeurt meestal in de vorm van drijfjacht
- Tijdens de drijfjacht worden de dieren opgejaagd,ze vliegen op en in de vlucht worden ze geschoten.
- Veel dieren worden slechts aangeschoten. Na afloop van jachtpartijen zijn dan ook vaak zwaargewonde dieren in het jachtveld terug te vinden.
Jagers noemen landbouwschade graag als argument om de fazantenjacht te rechtvaardigen
- Incidenteel zijn er klachten over schade die fazanten aan tulpen, graan en zaaigoed aanrichten, maar die schade is minimaal en rechtvaardigt het massaal doden van dieren absoluut niet.
Het huidige verbod op het uitzetten van fazanten is in de praktijk niet te controleren en valt dus niet te handhaven
- Stopt de jacht, dan stopt meteen de illegale uitzet.

bron : dierenbescherming.nl
Bij mijn beste weten gaat de fazantenjacht niet over schadebestrijdijding?
Als er op bepaalde jachtgronden fazanten zitten dan zal daar best een jacht op zijn ............als er genoeg zijn om ook het volgende jaar een paar fazanten te kunnen jagen.
Alleen een aantal hanen en een enkele hen worden dan geschoten en opgegeten.
Is het een slecht jaar dan is er geen fazantenjacht en wacht men af hoe het het jaar daarop is met de stand.
Zo is het bij velen geregeld.
Persoonlijk vind ik dat niet zo schandalig.
En een fazant vind ik gewoon lekker eten :mrgreen:
Als het een goed jaar is geweest zal er waarschijnlijk ook meer schade aan de bollen en de bieten e.d. zijn?
Dan zal je dat geluid/die klacht dus ook eerder horen.
Als is het voor mij geen specifiek argument ter verdediging van de fazantenjacht
Voor de hazenjacht geldt dacht ik ongeveer het zelfde .................
Weinig hazen in het veld is niet jagen maar wachten op betere tijden..

Leuk dat de DB een verbod willen invoeren op het uitzetten van fazanten.
Dat verbod is er al enige tijd in Nederland en het is volgens mij wel degelijk te handhaven met voldoende controles.
Alleen kost dat weer geld.
Ben benieuwd welke mogelijkheden de DB heeft gevonden voor een betere handhaving van het verbod?
Als je "de jacht" stopt, dan stop je dus ook de ganzen/kraaien/duiven jacht (= schadebestrijding).
En je verliest een heleboel kennis over wat er leeft in de velden aan wild.
Je bevordert de stroperij ook nog denk ik.

Als er na een jachtpartij veel gewonde fazanten worden gevonden is er niet goed gejaagd en zijn er geen of niet genoeg getrainde honden mee.
Ik vraag me af hoe vaak dat verhaal werkelijk voor komt.
Die hele grote jachten komen toch vrijwel niet meer voor in Nederland ?
Afbeelding
"The perfection of a life with a gundog, like the perfection of an autumn, is disturbing because you know, even as it begins, that it must end.
Time bestows the gift and steals it in the process."
(citaat van George Evans)
renee-uk
Zeer actief
Mijn ras(sen): duitse herder

Ongelezen bericht door renee-uk »

Nanna schreef:
renee-uk schreef:
Nanna schreef: omdat er regelmatig dode roofvogels vergiftigd worden
hoe doen ze dat?
:LOL: :80: Eerst doodmaken en dan vergiftigen :80: Voor de zekerheid.
oh, ok :F:
Afbeelding

you can never replace the dogs you've lost, but you can always find a new one to love
korthaar
Zeer actief

ranetje schreef:Net zoals het voor jagers niet fijn is om allemaal over een kam geschoren te worden en om als hele groep voor moordenaars te worden uitgemaakt :wink:
Tsja, dat is nu eenmaal inherent aan de bezigheden van een jager.
Als je daar niet tegen kan, zou je b.v. stratenmaker kunnen worden.
Dan word je misschien uitgemaakt voor aardbol stoffeerder,
Maar goed: daar hoeft niemand zich voor te schamen.
Melody
Zeer actief
Mijn ras(sen): Galgo x Podenco

Ongelezen bericht door Melody »

Het probleem is de onverschilligheid, die ook uit jou woorden zijn te lezen.
Totaal geen verstand van waar, en hoe je en hond moet lezen. Als die lieveling maar kan jakkeren?

Ik neem aan, dat de eigenaar verantwoordelijk is, voor wat de hond uitvreet. Zo niet? Dan mag voor mijn part daar van regeringswege iets aan gedaan worden.
Nu zijn de klapkaken aan beurt, blijkbaar. De lange honden zijn denk ik ook snel aan beurt.

Als de insteek is, dat een hond achter wild aan mag jakkeren, heb je aan mij een hele kwaaie. Daar is ook geen excuus voor, in mijn ogen.

Mijn interpretatie van de wet is iets anders dan die van jou. Na wat ik heb gelezen in dit topic, ben ik er van overtuigd, dat lange honden baasjes Het geen donder uitmaakt wat hun lieveling uitvreet.

Zo'n lief dier hoort aan de lijn. Ik heb niks tegen die honden. Ik heb iets tegen de onverschilligheid van de baasjes/vrouwtjes . Vooral in dit seizoen.
Je kent mij niet en niet hoe ik met mijn hond omga en dat is zeker niet onverschillig.
Ik laat hem niet jakkeren, maar hij mag ook los, net zoals andere honden dat mogen; mits ze zich gedragen (luisteren).
Jammer dat je een voor mij leuk en leerzaam topic weet te verstieren.
Adios, ik ga m'n hond laten "jakkeren".
korthaar
Zeer actief

Melody schreef:
Het probleem is de onverschilligheid, die ook uit jou woorden zijn te lezen.
Totaal geen verstand van waar, en hoe je en hond moet lezen. Als die lieveling maar kan jakkeren?

Ik neem aan, dat de eigenaar verantwoordelijk is, voor wat de hond uitvreet. Zo niet? Dan mag voor mijn part daar van regeringswege iets aan gedaan worden.
Nu zijn de klapkaken aan beurt, blijkbaar. De lange honden zijn denk ik ook snel aan beurt.

Als de insteek is, dat een hond achter wild aan mag jakkeren, heb je aan mij een hele kwaaie. Daar is ook geen excuus voor, in mijn ogen.

Mijn interpretatie van de wet is iets anders dan die van jou. Na wat ik heb gelezen in dit topic, ben ik er van overtuigd, dat lange honden baasjes Het geen donder uitmaakt wat hun lieveling uitvreet.

Zo'n lief dier hoort aan de lijn. Ik heb niks tegen die honden. Ik heb iets tegen de onverschilligheid van de baasjes/vrouwtjes . Vooral in dit seizoen.
Je kent mij niet en niet hoe ik met mijn hond omga en dat is zeker niet onverschillig.
Ik laat hem niet jakkeren, maar hij mag ook los, net zoals andere honden dat mogen; mits ze zich gedragen (luisteren).
Jammer dat je een voor mij leuk en leerzaam topic weet te verstieren.
Adios, ik ga m'n hond laten "jakkeren".
Pas op, dat ie geen hoogzit ondersteboven loopt.
Melody
Zeer actief
Mijn ras(sen): Galgo x Podenco

Ongelezen bericht door Melody »

Lol!

Verstuurd vanaf mijn GT-I9195 met Tapatalk
hondenwandelvoetjes

Ongelezen bericht door hondenwandelvoetjes »

Tja, toen Soca voor het eerst achter de konijnen aan ging, hielden we ook ons hart vast... en ook zij liep de eerste keer weg zonder naar ons om te kijken... :roos:
Maar we merkten dat ze in een vreemde omgeving anders reageerde dan in een bekende omgeving.
Dus....Soca weg, wij achter een grote dikke boom! Even wachten en wachten en wachten.... toen zoefde ze voorbij! :lol1:
Dat vond ze NIET leuk, maar wij wel! :LOL:
Sindsdien jaagt ze nog wel, maar tot 20, 30 meter en gaat ze in de ankers... want owee....

Katten, konijnen, schapen allemaal leuke speledingetjes.....achter een hek!

Omdat ze herders bloed heeft wil ze de roedel bijeenhouden. Dat is in een groep goed te merken aan het telkens terugkomen om te zien of we er nog zijn!
Ik zou geen andere hond willen. Podenco`s zijn hele lieve beesten die alles leuk vinden. En gelukkig houden ze (niet allemaal) niet zo van water. Ik moet er niet aan denken dat Soca bij iedere sloot het water in springt! Ze gaat tot haar buikje en verder No way! :cheer:
-Lilo-
Zeer actief
Mijn ras(sen): Klein Spaans monstertje

Ongelezen bericht door -Lilo- »

Jion schreef:Ik lees net op de site van een stichting:
Podenco’s werken graag voor hun baasje,
en worden ook wel de katten onder de honden genoemd.
In tegenstelling tot wat vaak gedacht word zijn
het geen fanatieke jagers.
Er zijn dus blijkbaar nogal wat podencobaasjes met niet-rastypische exemplaren, met hun jachtpassie. :lol1:

Volgende keer wil ik een échte podenco, eentje die niet jaagt. :oohja:
zo één is hier ook welkom :mrgreen:
M@scha
Zeer actief
Mijn ras(sen): Labraque

Ongelezen bericht door M@scha »

elke keer als ik de topictitel zie denk ik: waarom geen labrador? waarom geen wawa? waarom geen ridgeback? :-)
Afbeelding
M@scha
Zeer actief
Mijn ras(sen): Labraque

Ongelezen bericht door M@scha »

Nanna schreef:
M@scha schreef:elke keer als ik de topictitel zie denk ik: waarom geen labrador? waarom geen wawa? waarom geen ridgeback? :-)
De betreffende podengo kwam ik later in het dorp weer tegen. Kwam ie even met zijn lichte kattensnorharen en groene ogen gezellig bij mijn honden meuten. Een vreselijk lief beest.
Ik kan me voorstellen dat je er op valt.

net als bij boeken hè. voor elk genre zijn er lovers en haters. :cheer:
Afbeelding
korthaar
Zeer actief

Nanna schreef:We kwamen net een podengo tegen op het strand, bij de Noordsvaarder dus heel afgelegen.
Die kwam vrolijk aangekuierd met een jong konijn in de bek.
Vreselijk lief dier maar dat konijn stond ie toch niet af :engel:
Ik heb er foto,s van maar die kan ik pas van het weekend plaatsen. Het was nog een verrekt mooie podengo ook.
Dat is kennelijk een Wolf de luxe. Die ruilt zo'n Duinkonijntje niet voor een stukje kaas.
Dan moet je al met een Vlaamse Reus gaan zwaaien of zorgen dat je net iets dominanter bent als de hond.
I.e.g al netjes, dat ie het niet ter plekke opvreet.
hewi
Zeer actief
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door hewi »

Jion schreef:Ik lees net op de site van een stichting:
Podenco’s werken graag voor hun baasje,
en worden ook wel de katten onder de honden genoemd.
In tegenstelling tot wat vaak gedacht word zijn
het geen fanatieke jagers.
Er zijn dus blijkbaar nogal wat podencobaasjes met niet-rastypische exemplaren, met hun jachtpassie. :lol1:

Volgende keer wil ik een échte podenco, eentje die niet jaagt. :oohja:

Tis een kruising he waar jij op doelt en ja er moet enige nuance in, hallo mag ik ook es werken :mrgreen:
tis vrijwilligerswerk ook wij maken fouten :mrgreen:
{ t, was trouwens niet mijn tekst maar van onze podencodame}
Het moet niet altijd zijn. Ik ken trouwens behoorlijk wat podenco's { mixen trouwens} die niet jagen
en ik ken 1 chihuahua mix die dat wel doet *kijkt vals naar donna*
Groetjes Heidi
Afbeelding
hewi
Zeer actief
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door hewi »

ja het is een fout ja het is doorgegeven dat zeg ik, je hoeft niet gelijk te kotsen hoor wil je een bakje???
Je weet zelf ook heel goed dat er nog een geheel telefonisch gesprek komt en een huisbezoek
waar alles echt wel uitgelegd hoor.
En weet je waar het echt mis gaat met vermiste honden?
De doodsbange zogenaamde zielige honden die met zielige verhaaltjes worden geplaatst...
en waar dan een stichting achter zit die geen flikker eraan doet behalve geld opstrijken maar
das een heel ander discussie punt

en ja de tekst is van jeannette vrij ervaren met podenco's dus ik zou zeggen vraag die :mrgreen:
En tot zover mijn punt in deze discussie, ik ken er nog steeds genoeg die wel los kunnen en ik ken
nog steeds genoeg honden die dat niet kunnen. Goed ik geloof dat ik maar wat anders ga doen.

edit: toevoeging
Groetjes Heidi
Afbeelding
Plaats reactie

Terug naar “Hondenrassen en kruisingen”