Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Black Jones's Diary, update pag 12, 6 maanden oud

Een forum voor algemene onderwerpen over honden en vragen over honden.

Moderator: moderatorteam

samantha!
Zeer actief
Mijn ras(sen): Labrador retriever
Aantal honden: 6

Re: Black Jones's Diary, eerste apportje pag8

Ongelezen bericht door samantha! »

Jion schreef:Hij apporteert nu al?!!! :O: :O: :O:
:lol1:
Dit type hondje hoef je dat niet echt te "leren", het zit er al in, je moet het alleen nog even in de juiste vorm waarin je het graag ziet gieten.
Afbeelding
In liefdevolle herinnering: Max 09-04-2000/07-11-2011 en Babs 20-12-2005/18-10-2012
samantha!
Zeer actief

Re: Black Jones's Diary, speelfilmpjes pag8

Inge O schreef:
samantha! schreef:
Inge O schreef:
samantha! schreef:Stom van die filmpjes, mijn photobucket is nog helemaal niet vol :U:
Maar goed, ik heb ze op een van mijn andere buckets gezet dus ze zijn weer te zien :F:
je bucket is niet vol maar je bandwith wel, daar heb je zeker al een paar verwittigingen over gekregen maar ja, moet je wel even nalezen wat dat is :F: .
Ik heb helemaal geen enkele verwittiging gehad :jank:
nee? raar, ik had wel al 20 verwittigingen gehad voor het zover was :scratch: .

wat leuk, die speelfilmpjes, die acute rugvlo van jones, bij macho :LOL: .

en dan te bedenken dat hier in topics wel vaker discussie is over wat dan 'respect voor de baas' zou moeten zijn :oeps: .
Ik niks :U:
Maar misschien in mijn ongewenste mail, daar kijk ik eigenlijk nooit :F:

Ik vind die interactie ook zo ontzettend leuk om te zien, Macho is ook echt een ideale hond hiervoor.
Als Macho en Jones interactie hebben zit Jack trouwens verplicht even op de bank, anders zou de rugvlo vervangen worden voor redirectie op Jack :ugh: :mrgreen:
Afbeelding
In liefdevolle herinnering: Max 09-04-2000/07-11-2011 en Babs 20-12-2005/18-10-2012
sternentänzerin
Zeer actief
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door sternentänzerin »

Jion schreef:
samantha! schreef:
Jion schreef:Hij apporteert nu al?!!! :O: :O: :O:
:lol1:
Dit type hondje hoef je dat niet echt te "leren", het zit er al in, je moet het alleen nog even in de juiste vorm waarin je het graag ziet gieten.
Jaloersmakend! :gvd:
Volgens Thessa zie je dat helemaal verkeerd om, het is gewoon niet slim van Jones dat hij iets wat hij gevonden heeft naar het vrouwtje brengt.
Als je iets vindt dan is het van jou en is het vinden al bijna de groooooootste beloning, net mooier is het om er heel trots mee rond te lopen en er niemand aan laten zodat je het zelf kunt proberen te 'shredderen' :pffff: :mrgreen:

Gelukkig heet ik niet Thessa en zou ik het ook wel prettig vinden als Thessa haar idee hierover langzaam eens zou veranderen, zou haar zo de mannen als voorbeeld laten zien maar ben bang dat de mannen dan haar idee over gaan nemen.
Ach, de aanhouder wint he? Ee hebben alle twee een lange adem. :cool2:
...; We will never surrender Winston Churchill
ranetje
Zeer actief
Mijn ras(sen): Griffon Korthals

Ongelezen bericht door ranetje »

Jion schreef:Ze doen in eerste instantie hetzelfde: In een rechte lijn naar de voerdummie rennen en hem oppakken en proberen of ze er zelf iets uit kunnen halen. Duende blijft hem dan vasthouden en door de lijn dan rustig binnen te halen terwijl ik hem riep, kon ik hem vrij simpeltjes leren de dummie weer terug naar mij te brengen zodat ik hem kon belonen. Maar Rosca laat de dummie los zodra ik ook maar zachtjes aan de lijn trek, dus bij haar werkt die truuk niet.
Ik denk dat je dan een paar stappen te ver bent begonnen?
Een hond moet wel al enigszins snappen wat apporteren is.
De in het OP van het topic opgenomen suggesties van Inge O kunnen daar bij helpen :ok:
Inge O schreef:
dancingdaydream schreef:super! Het apporteren aanleren zou ik ook graag willen weten. Hier hebben ze interesse in de voerdummy, maar snappen het stukje "goh als ik dat ophaal en naar de baas breng dan krijg ik er voer uit" niet. Hier is het gewoon proberen het voer door de stof heen te vreten ofzo..
je kan dat het beste beginnen door de hond aan te lijnen, het voertetuitje tussen jullie in te leggen en van zodra je hond het aanraakt neem je het, doe je het voor zijn neus open en laat je hem er wat uitnemen.
volgende stap : je neemt het etuitje maar aan als hij er eventjes in bijt enz.
volgende stap : je neemt het maar aan als hij het even in de bek neemt
volgende stap : je legt het zover weg als je lijntje het toelaat en laat het hem dat stukje brengen.

hoe snel je met die verschillende stapjes kan gaan verschilt van hond tot hond.
Laatst gewijzigd door ranetje op 15 apr 2014 16:18, 1 keer totaal gewijzigd.
Afbeelding
"The perfection of a life with a gundog, like the perfection of an autumn, is disturbing because you know, even as it begins, that it must end.
Time bestows the gift and steals it in the process."
(citaat van George Evans)
samantha!
Zeer actief

Weer een dag voorbij, het is echt genieten met de kleine man.
Hij snapt inmiddels best aardig dat Jack geen bijtkussen is en hij komt steeds vaker even bij me om te knuffelen :I:
Wandelen vindt hij enorm leuk en vandaag heeft hij ook weer gezwommen, geweldig vindt hij dat.
Wat wel grappig is: hij duikt het water in en zwemt rondjes, maar als hij er dan uitkomt gaat ie zitten piepen, want ooooh het voelt toch nog wel heel vreemd :LOL:
Jones ziet tijdens wandelen werkelijk alles! soms gaat ie ineens stilstaan en kijkt ie naar boven en dan zit er gegarandeerd ergens een vogel op het dak :lol1:
Vandaag zijn we ook begonnen met wat volgwerk en wat vindt hij dat leuk :cheer:
Even een heel kort filmpje, het is best lastig filmen en opletten tegelijk :tongue:
Afbeelding
Afbeelding
samantha!
Zeer actief

Jion schreef:Thanks. :J: Ik blijf met Rosca ergens tussen stap 2 en 3 haken. Maar ik moet ook eerlijk zeggen dat ik tot nu toe alleen met Duende serieus (maar zonder ambitie) aan de slag ben geweest (met Rosca heb ik andersoortige kwaliteits-momentjes). Ik wil ook verder niet Jones' topic verder kapen. Mocht ik ooit serieus met Rosca en apporteren aan de slag willen, dan open ik wel een eigen topic. En ik vermoed dat Sam me wel een keertje over dat drempeltje helpt als we een keer samen wandelen. :wink:
Tuurlijk wil ik eens kijken!
We moeten gewoon maar eens afspreken binnenkort :ok:
Afbeelding
samantha!
Zeer actief

Re: Black Jones's Diary, volgwerk pag8

Ja, hij vindt dat echt geweldig :lol1:
Het was ook nog eens in het losloopgebied, er waren andere mensen, honden en Macho en Jack liepen ook rond.
En toch is hij een en al aandacht dan :I:
Afbeelding
vivian
Zeer actief
Mijn ras(sen): flatcoated retriever
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door vivian »

Wat doet ie 't goed Sam! knappe Jones :I:
Afbeelding
In liefdevolle herinnering
Bas 17-12-1999 08-02-2013 Job 21-03-2003 22-11-2013
samantha!
Zeer actief

Nog een "volg" filmpje van vandaag, het liefst loopt hij de hele wandeling zo :I:
Afbeelding
Afbeelding
ranetje
Zeer actief

Re: Black Jones's Diary, netjes volgen pag.8

Krijgt hij geen kramp in zijn nek? :wink:
Afbeelding
"The perfection of a life with a gundog, like the perfection of an autumn, is disturbing because you know, even as it begins, that it must end.
samantha!
Zeer actief

Re: Black Jones's Diary, netjes volgen pag.8

Vast niet anders zou hij het niet doen denk ik :tongue:
Het zou van mij ook niet zo extreem hoeven hoor maar dit doet hij uit zichzelf als ik zijn aandacht vraag tijdens wandelen, ik koppel alleen het commando eraan :F:
Ik gok dat het uit zichzelf wel wat "losser" wordt met de tijd.
Afbeelding
samantha!
Zeer actief

Re: Black Jones's Diary, netjes volgen pag.9

Zoet he, ik ben verliefd :I:
Afbeelding
Zamunda
Zeer actief
Aantal honden: 0

Ongelezen bericht door Zamunda »

Ooooh, die speelfilmpjes :I: .
Tiësto was bijna z'n ballen kwijt haha :F: . Dat geluid van Jack hahaha :LOL: !
En zoals ie Tiësto als springkussen gebruikt, is daar bij Macho absoluut geen sprake van, mooi om dat verschil te zien!

Oooooh, dat bekkie dan aan het einde van het eerste apportfilmpje :I: :I: !!!!
En toen moest het knikkebollenfilmpje nog komen.... daar sprong dus al het glazuur van m'n tanden :jank: .

Wat mooi om te zien hoe hij zo op je gefocussed is bij het volgen (zelfs met alle afleidingen die je noemt)! Hij overdrijft alleen wel een beetje hoor, strebertje :hmmm: .
samantha! schreef:Zoet he, ik ben verliefd :I:
Daar snap ik nou niks van :scratch: :engel: .
Annedee
Erelid
Mijn ras(sen): Oudduitse Herder, maar vind bijna alle honden leuk

Ongelezen bericht door Annedee »

Geweldig! Ik hoop dat je nog heeeeel lang blijft schrijven over al je honden en ook over de nijnen want ik geniet er zo van, ik lees jouw stukjes altijd met een grote glimlach op mijn gezicht. En soms zit ik zo hard te lachen, meestal om de filmpjes, dat mijn man er even bij komt kijken wat er nou zo leuk is. Inmiddels weet hij het wel hoor en roept dan uit de keuken of zo "Jones zeker weer hè", :lol1: .
Shima
Zeer actief
Mijn ras(sen): ISSR Shiloh Shepherd
Aantal honden: 3
Contacteer:

Ongelezen bericht door Shima »

Nou, ik ga ze straks nog leuk vinden die Labradors. :I: :lol1:
Leuk hoor, hoe je met hem bezig bent. :ok:
Zamunda
Zeer actief
Aantal honden: 0

Ongelezen bericht door Zamunda »

Inge O schreef:
Zamunda schreef:
rare smaak heeft ze hè :tongue: ?
Ja, echt een hele rare smaak. Maar daar zijn er meer van hoor: sommige mensen vinden hun pup/ jonge hond héél erg mooi, terwijl zo'n mormel dan overduidelijk zo lelijk als de nacht is :piew: .

Laten we het er maar op houden dat over smaak niet valt te twisten :vaag: .
samantha!
Zeer actief

Zamunda schreef:Ooooh, die speelfilmpjes :I: .
Tiësto was bijna z'n ballen kwijt haha :F: . Dat geluid van Jack hahaha :LOL: !
En zoals ie Tiësto als springkussen gebruikt, is daar bij Macho absoluut geen sprake van, mooi om dat verschil te zien!

Oooooh, dat bekkie dan aan het einde van het eerste apportfilmpje :I: :I: !!!!
En toen moest het knikkebollenfilmpje nog komen.... daar sprong dus al het glazuur van m'n tanden :jank: .

Wat mooi om te zien hoe hij zo op je gefocussed is bij het volgen (zelfs met alle afleidingen die je noemt)! Hij overdrijft alleen wel een beetje hoor, strebertje :hmmm: .
Dat knikkebollen doet ie tegenwoordig iedere avond en daar maak ik gebruik van want dan is hij zo moe dat ik hem kan oppakken en kan knuffelen zonder perforaties :cheer: :I:
Afbeelding
samantha!
Zeer actief

Annedee schreef:Geweldig! Ik hoop dat je nog heeeeel lang blijft schrijven over al je honden en ook over de nijnen want ik geniet er zo van, ik lees jouw stukjes altijd met een grote glimlach op mijn gezicht. En soms zit ik zo hard te lachen, meestal om de filmpjes, dat mijn man er even bij komt kijken wat er nou zo leuk is. Inmiddels weet hij het wel hoor en roept dan uit de keuken of zo "Jones zeker weer hè", :lol1: .
Oh wat ontzettend leuk om te lezen zeg :D
Ik ga zeker door hoor :cheer:
Afbeelding
samantha!
Zeer actief

Shima schreef:Nou, ik ga ze straks nog leuk vinden die Labradors. :I: :lol1:
Leuk hoor, hoe je met hem bezig bent. :ok:
Ze zijn ook gewoon heel leuk :lol1:
Afbeelding
samantha!
Zeer actief

Inge O schreef:
Zamunda schreef:
rare smaak heeft ze hè :tongue: ?
:S: :boos:
En het is nog wel een soort van herdertje in disguise :jank:
Afbeelding
sternentänzerin
Zeer actief

En heeft Jones vandaag paaseitjes mogen zoeken? :albino:
samantha!
Zeer actief

sternentänzerin schreef:En heeft Jones vandaag paaseitjes mogen zoeken? :albino:
Haha nee, dat niet.
Hij heeft wel een rauw ei gehad en dat zorgde voor heel lollig spelen, pas na 20 minuten ofzo ging het ei per ongeluk kapot en dat was toch wel errug lekker :LOL:

Wat nieuwe foto's:
http://www.hondenforum.nl/plaza/viewtop ... 6&t=285191
Afbeelding
samantha!
Zeer actief

Vandaag is gebleken dat Jones bliksemproof is.
Dat hij dit nu al in deze hevigheid zou meemaken was niet helemaal de bedoeling, maar goed :F:
Vanmiddag met Jack en Jones naar de berendonck, hartstikke leuk.
We lopen onder het tunneltje door en daar begon de vermoeiende wandeling vol nieuwe indrukken al: ze waren in de tunnel aan het boren.
Dat geeft een gigantische herrie natuurlijk en de auto die net buiten het tunneltje stond had ook nog eens een of ander apparaat aan staan wat erg veel herrie maakte.
Jones kwam wat dichterbij lopen maar verder vond hij het oke, liep er netjes gewoon langsaf.
Toen we het tunneltje weer uitliepen was er ineens een hele flinke bui, dus watje als ik ben ben ik weer terug gegaan onder het tunneltje om te schuilen :LOL:
De mannen die aan het boren waren stopten daar even mee en kwamen kletsen maar er waren meer mensen die hetzelfde dachten: binnen 5 minuten stond het tunneltje propvol met mensen, honden en zelfs een paard :80:
Jones keek zijn ogen uit en werd er wat hyper van maar met wat aandachtsoefeningetjes was dat zo opgelost.
En die brave Jacky, ik was haast vergeten dat ik hem ook bij had (ik neem nooit een lijn voor hem mee, hij plakt toch wel aan me :tongue: ) die zat al die tijd braaf naast mij, mij aankijkend van: mijn baas!! al moet ik hier uren stilzitten in dit overvolle tunneltje, als ik maar bij jou ben :I:
Goed, na een minuut of 10 was het droog en zijn we dus verder gelopen richting het water.
Daar aangekomen weer een bui en dit keer begon het ook te onweren :schrik:
Er staan van die houten huisjes dus de meest veilige optie leek me onder zo'n huisje gaan zitten.
Dus hup wij met z'n 3en onder zo'n huisje en wachten maar...
Jones reageerde niet op de onweer, wel had ik hem voor de zekerheid even aangelijnd.
En toen.. sloeg de bliksem in in het bos :O: en oooooh ik ben zelf bang :O:
Maar goed, proberen niet te schrikken Samantha, proberen vooral niet te schrikken!!
Het was enorm hard dus Jones schrok wel, gelukkig was hij dus aangelijnd maar ik vond het wel mooi wat hij deed: Jack zat weer braaf naast mij en Jones kroop onder hem om daar wat steun te zoeken.
Er volgde nog meer onweer en bliksem en volgens mij wist Jack (die nog steeds superrelaxed naast mij zat :LOL: ) zelfs mij te kalmeren want zelfs ik vond het op een gegeven moment niet meer eng.
Jones dus ook niet, hij schrok van de eerste harde klap maar daarna was hij gewoon weer ontspannen.
Na 20 minuten schuilen kon de pret dan eindelijk beginnen, Jack zijn langdurige wachten en zijn relaxdheid werd beloond, zwemmen :cheer:
Ook Jones heeft weer gezwommen, het is net een rat dan :LOL:
Voorlopig helaas geen foto's meer, mijn lens heeft het begeven :boos:
Laatst gewijzigd door samantha! op 24 apr 2014 18:47, 1 keer totaal gewijzigd.
Afbeelding
ranetje
Zeer actief

Re: Black Jones's Diary, bliksemproof pag10

Natuurgeweld krijg je niet op bestelling :mrgreen:
Jack heeft een bonus verdiend met zijn steun aan Jones en aan jou :E:

Volgens mij wordt Jones zo vanzelf bomproof :wink:
Afbeelding
samantha!
Zeer actief

Ja, Jack heeft zeker een bonus verdiend, hij ligt nu met een lekker kauwbot naast me op de bank.
Ik vind het wel apart, Jack ziet mij echt als "DE BAAS!!", tijdens het onweer en bliksem ook, hij zit naast me en kijkt me constant aan.
Op een gegeven moment schrikt de baas, schiet er een bange pup onder hem en hijzelf zit gewoon nog even relaxed :I:
Hij ziet dus wel dat ik bang ben, maar zelf is hij inderdaad echt bomproof, hij zit daar zo enorm stabiel, werkelijk nergens van onder de indruk.
Het is dus (gelukkig maar) niet altijd zo dat baasjes hun angst overbrengen op hun hond.

Ik hoop inderdaad dat Jones op Macho en Jack gaat lijken, hij moet maar gewoon heel veel van ze afkijken :lol1:
Afbeelding
Ptje
Zeer actief
Mijn ras(sen): Grote Franse poedel en een klein Spaans draakje

Ongelezen bericht door Ptje »

Wat is dat toch heerlijk om die verhalen van je te lezen.
Het is haast niet te merken maar volgens mij ben je stiekem toch dol op ze :mrgreen:
AfbeeldingAardig zijn doet geen pijn en het kost geen cent, alleen wat moeite
samantha!
Zeer actief

:F:
Ze zijn me enorm dierbaar ja, vooral Macho en Jack :I: (en met Jones komt dat nog wel).
Afbeelding
P-tt
Zeer actief
Mijn ras(sen): Kaninchen Teckel

Ongelezen bericht door P-tt »

Wat fijn dat Jack zo relaxd is. Daar heeft Jones veel aan denk ik, en jij ook!
Wij zaten met die onweers- en regenbui in de auto. Ties was veel te moe om ook maar te merken dat het heel hard regende en onweerde.
Afbeelding
sternentänzerin
Zeer actief

samantha! schreef::F:
Ze zijn me enorm dierbaar ja, vooral Macho en Jack :I: (en met Jones komt dat nog wel).
Enorm dierbaar is geloof ik nog bijna onderdreven :J:

Brave guppies hoor, vrouwtje gerust stellen en zelf er zo enorm snel van herstellen! :ok:
Het ging ook wel echt hard tekeer hier he, en dat het daar zelfs is ingeslagen, heftig.
Fredje was bij de eerste klap even van de leg, maar er kwam iets van boven dus hij bleef maar naar het plafond gluren de eerste paar minuten.
Thes keek niet op of om. De tweede klap was nog harder (mijn oren suisden er van) en daar keek Thes wel even van op maar toen er verder niets gebeurde zuchtte ze en ging relaxed weer liggen, Fred heeft toen voor het zekere gekozen en is onder mijn voeten tegen Thessa aan gekropen en was er daarna ook niet meer van onder de indruk.
samantha!
Zeer actief

sternentänzerin schreef:
samantha! schreef::F:
Enorm dierbaar is geloof ik nog bijna onderdreven :J:

Brave guppies hoor, vrouwtje gerust stellen en zelf er zo enorm snel van herstellen! :ok:
Het ging ook wel echt hard tekeer hier he, en dat het daar zelfs is ingeslagen, heftig.
Fredje was bij de eerste klap even van de leg, maar er kwam iets van boven dus hij bleef maar naar het plafond gluren de eerste paar minuten.
Thes keek niet op of om. De tweede klap was nog harder (mijn oren suisden er van) en daar keek Thes wel even van op maar toen er verder niets gebeurde zuchtte ze en ging relaxed weer liggen, Fred heeft toen voor het zekere gekozen en is onder mijn voeten tegen Thessa aan gekropen en was er daarna ook niet meer van onder de indruk.
Haha ja, eigenlijk wel :F:

Het ging echt enorm tekeer inderdaad, en op de berendonck is het allemaal nog wat harder door de grote open ruimte natuurlijk :schrik:
Maar goed, hij heeft zich er goed doorheen geslagen :lol1: jouw hondjes ook zo te lezen!
Afbeelding
Plaats reactie

Terug naar “Algemeen”