Jion schreef:Hij apporteert nu al?!!!![]()
![]()
Dit type hondje hoef je dat niet echt te "leren", het zit er al in, je moet het alleen nog even in de juiste vorm waarin je het graag ziet gieten.
Moderator: moderatorteam
Jion schreef:Hij apporteert nu al?!!!![]()
![]()
Ik niksInge O schreef:nee? raar, ik had wel al 20 verwittigingen gehad voor het zover wassamantha! schreef:Ik heb helemaal geen enkele verwittiging gehadInge O schreef:je bucket is niet vol maar je bandwith wel, daar heb je zeker al een paar verwittigingen over gekregen maar ja, moet je wel even nalezen wat dat issamantha! schreef:Stom van die filmpjes, mijn photobucket is nog helemaal niet vol![]()
Maar goed, ik heb ze op een van mijn andere buckets gezet dus ze zijn weer te zien.
.
wat leuk, die speelfilmpjes, die acute rugvlo van jones, bij macho.
en dan te bedenken dat hier in topics wel vaker discussie is over wat dan 'respect voor de baas' zou moeten zijn.
Volgens Thessa zie je dat helemaal verkeerd om, het is gewoon niet slim van Jones dat hij iets wat hij gevonden heeft naar het vrouwtje brengt.Jion schreef:Jaloersmakend!samantha! schreef:Jion schreef:Hij apporteert nu al?!!!![]()
![]()
![]()
Dit type hondje hoef je dat niet echt te "leren", het zit er al in, je moet het alleen nog even in de juiste vorm waarin je het graag ziet gieten.
Ik denk dat je dan een paar stappen te ver bent begonnen?Jion schreef:Ze doen in eerste instantie hetzelfde: In een rechte lijn naar de voerdummie rennen en hem oppakken en proberen of ze er zelf iets uit kunnen halen. Duende blijft hem dan vasthouden en door de lijn dan rustig binnen te halen terwijl ik hem riep, kon ik hem vrij simpeltjes leren de dummie weer terug naar mij te brengen zodat ik hem kon belonen. Maar Rosca laat de dummie los zodra ik ook maar zachtjes aan de lijn trek, dus bij haar werkt die truuk niet.
Inge O schreef:je kan dat het beste beginnen door de hond aan te lijnen, het voertetuitje tussen jullie in te leggen en van zodra je hond het aanraakt neem je het, doe je het voor zijn neus open en laat je hem er wat uitnemen.dancingdaydream schreef:super! Het apporteren aanleren zou ik ook graag willen weten. Hier hebben ze interesse in de voerdummy, maar snappen het stukje "goh als ik dat ophaal en naar de baas breng dan krijg ik er voer uit" niet. Hier is het gewoon proberen het voer door de stof heen te vreten ofzo..
volgende stap : je neemt het etuitje maar aan als hij er eventjes in bijt enz.
volgende stap : je neemt het maar aan als hij het even in de bek neemt
volgende stap : je legt het zover weg als je lijntje het toelaat en laat het hem dat stukje brengen.
hoe snel je met die verschillende stapjes kan gaan verschilt van hond tot hond.

Tuurlijk wil ik eens kijken!Jion schreef:Thanks.Ik blijf met Rosca ergens tussen stap 2 en 3 haken. Maar ik moet ook eerlijk zeggen dat ik tot nu toe alleen met Duende serieus (maar zonder ambitie) aan de slag ben geweest (met Rosca heb ik andersoortige kwaliteits-momentjes). Ik wil ook verder niet Jones' topic verder kapen. Mocht ik ooit serieus met Rosca en apporteren aan de slag willen, dan open ik wel een eigen topic. En ik vermoed dat Sam me wel een keertje over dat drempeltje helpt als we een keer samen wandelen.
Daar snap ik nou niks vansamantha! schreef:Zoet he, ik ben verliefd
Ja, echt een hele rare smaak. Maar daar zijn er meer van hoor: sommige mensen vinden hun pup/ jonge hond héél erg mooi, terwijl zo'n mormel dan overduidelijk zo lelijk als de nacht isInge O schreef:rare smaak heeft ze hèZamunda schreef:Daar snap ik nou niks vansamantha! schreef:Zoet he, ik ben verliefd![]()
.
?
Dat knikkebollen doet ie tegenwoordig iedere avond en daar maak ik gebruik van want dan is hij zo moe dat ik hem kan oppakken en kan knuffelen zonder perforatiesZamunda schreef:Ooooh, die speelfilmpjes.
Tiësto was bijna z'n ballen kwijt haha. Dat geluid van Jack hahaha
!
En zoals ie Tiësto als springkussen gebruikt, is daar bij Macho absoluut geen sprake van, mooi om dat verschil te zien!
Oooooh, dat bekkie dan aan het einde van het eerste apportfilmpje![]()
!!!!
En toen moest het knikkebollenfilmpje nog komen.... daar sprong dus al het glazuur van m'n tanden.
Wat mooi om te zien hoe hij zo op je gefocussed is bij het volgen (zelfs met alle afleidingen die je noemt)! Hij overdrijft alleen wel een beetje hoor, strebertje.
Oh wat ontzettend leuk om te lezen zegAnnedee schreef:Geweldig! Ik hoop dat je nog heeeeel lang blijft schrijven over al je honden en ook over de nijnen want ik geniet er zo van, ik lees jouw stukjes altijd met een grote glimlach op mijn gezicht. En soms zit ik zo hard te lachen, meestal om de filmpjes, dat mijn man er even bij komt kijken wat er nou zo leuk is. Inmiddels weet hij het wel hoor en roept dan uit de keuken of zo "Jones zeker weer hè",.
Ze zijn ook gewoon heel leukShima schreef:Nou, ik ga ze straks nog leuk vinden die Labradors.![]()
![]()
Leuk hoor, hoe je met hem bezig bent.
Inge O schreef:rare smaak heeft ze hèZamunda schreef:Daar snap ik nou niks vansamantha! schreef:Zoet he, ik ben verliefd![]()
.
?
Haha nee, dat niet.sternentänzerin schreef:En heeft Jones vandaag paaseitjes mogen zoeken?
Aardig zijn doet geen pijn en het kost geen cent, alleen wat moeiteEnorm dierbaar is geloof ik nog bijna onderdrevensamantha! schreef:![]()
Ze zijn me enorm dierbaar ja, vooral Macho en Jack(en met Jones komt dat nog wel).
Haha ja, eigenlijk welsternentänzerin schreef:Enorm dierbaar is geloof ik nog bijna onderdrevensamantha! schreef:![]()
Ze zijn me enorm dierbaar ja, vooral Macho en Jack(en met Jones komt dat nog wel).
![]()
Brave guppies hoor, vrouwtje gerust stellen en zelf er zo enorm snel van herstellen!![]()
Het ging ook wel echt hard tekeer hier he, en dat het daar zelfs is ingeslagen, heftig.
Fredje was bij de eerste klap even van de leg, maar er kwam iets van boven dus hij bleef maar naar het plafond gluren de eerste paar minuten.
Thes keek niet op of om. De tweede klap was nog harder (mijn oren suisden er van) en daar keek Thes wel even van op maar toen er verder niets gebeurde zuchtte ze en ging relaxed weer liggen, Fred heeft toen voor het zekere gekozen en is onder mijn voeten tegen Thessa aan gekropen en was er daarna ook niet meer van onder de indruk.