Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Xito vecht voor zn leven *update* gaat gelukkig beter!
Moderator: moderatorteam
- LongFields
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Laekense Herder Tapas
Peruaanse Kelpie Mojo
Kelperuaan Kiitos - Aantal honden: 3
Re: Xito vecht voor zn leven
Gelukkig is hij de nacht goed door gekomen, en lijkt hij iets te herstellen. Nu maar doorduimen dat hij de controle over zijn achterhand weer helemaal terugkrijgt en verder aansterkt.
Bedankt weer voor je update Carmen.
Bedankt weer voor je update Carmen.
- lieke
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Collies en een Maggie
- Aantal honden: 2
- Contacteer:
crutz schreef:Voor diegene die dacht in de richting van MDR gen defect, dat dacht de DA niet omdat de narcose al een week geleden is, maar als Fennella het wil test hij hem er op als hij aangesterkt is.
Het nare van MDR-1 gen is dat veel honden niet tijdens de operatie overlijden maar juist in de dagen erna. Dus het kan wel, al wist ik niet dat dit ook bij mechelaars kon voorkomen.
Wens Fenella maar heel veel sterkte!

- Sekreetje
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): geen
Wat fijn dat hij de nacht iig rustig si doorgekomen, ik hoop dat de controle over zijn achterhand ook weer snel terug is.
- Zamunda
- Zeer actief
- Aantal honden: 0
Hè, wat fijn dat Xito goed de nacht is doorgekomen!
Nu duim ik verder dat ie in z'n algemeen weer opknapt en dat zijn achterhand het weer goed gaat doen
!
Sterkte!
Nu duim ik verder dat ie in z'n algemeen weer opknapt en dat zijn achterhand het weer goed gaat doen
Sterkte!
- crutz
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Mechelse Herders (FCI)
- Aantal honden: 7
- Contacteer:
T is niet zeker he dat t dat is. Ik gaf wel aan waarom wachten tot hij meer hersteld is. Is DNA test (volgens mij) dus duurt ff en is niet belastend voor de hondlieke schreef:crutz schreef:Voor diegene die dacht in de richting van MDR gen defect, dat dacht de DA niet omdat de narcose al een week geleden is, maar als Fennella het wil test hij hem er op als hij aangesterkt is.
Het nare van MDR-1 gen is dat veel honden niet tijdens de operatie overlijden maar juist in de dagen erna. Dus het kan wel, al wist ik niet dat dit ook bij mechelaars kon voorkomen.
- NvH
- Vaste gebruiker
- Mijn ras(sen): American Staffordshire terrier
- Aantal honden: 1
Wat een nachtmerrie.. heel veel sterkte gewenst en ik hoop dat hij verder voorspoedig zal herstellen.
-
Sita
- Zeer actief
Gelukkig is hij de nacht goed doorgekomen. Duim dat hij snel weer de controle heeft over zijn achterhand. Zet hem op Xito snel weer beter worden

Groetjes Yvette, Sita, Taro en Rowan

- ranetje
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Griffon Korthals
Er is alleen volgens mij niet zo veel aan te doen als het om dat gen gaat.crutz schreef:T is niet zeker he dat t dat is. Ik gaf wel aan waarom wachten tot hij meer hersteld is. Is DNA test (volgens mij) dus duurt ff en is niet belastend voor de hondlieke schreef:crutz schreef:Voor diegene die dacht in de richting van MDR gen defect, dat dacht de DA niet omdat de narcose al een week geleden is, maar als Fennella het wil test hij hem er op als hij aangesterkt is.
Het is dan verder opletten bij volgende narcoses en behandelingen met medicatie.
Xito moet er nu eerst bovenop zien te komen.
Ik duim mee
- crutz
- Zeer actief
- Contacteer:
Idd maar mss wel handig nu al bij de behandeling omdat t bepaalde medicatie dan uitsluit lijkt mij.ranetje schreef:Er is alleen volgens mij niet zo veel aan te doen als het om dat gen gaat.crutz schreef:T is niet zeker he dat t dat is. Ik gaf wel aan waarom wachten tot hij meer hersteld is. Is DNA test (volgens mij) dus duurt ff en is niet belastend voor de hondlieke schreef:crutz schreef:Voor diegene die dacht in de richting van MDR gen defect, dat dacht de DA niet omdat de narcose al een week geleden is, maar als Fennella het wil test hij hem er op als hij aangesterkt is.
Het is dan verder opletten bij volgende narcoses en behandelingen met medicatie.
Xito moet er nu eerst bovenop zien te komen.
Ik duim mee![]()
![]()
- ranetje
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Griffon Korthals
Je kunt ook bij het voorschrijven van medicatie rekening houden met MDR1 zonder het al te testen.
Er zijn genoeg alternatieven
- crutz
- Zeer actief
- Contacteer:
Oké, me gelukkig nog nooit in hoeven verdiepen. Al heb ik het heel sporadisch dacht ik wel gehoord bij de MH, eigenlijk logisch aangezien er best veel gerommeld is in de lijnen en niet veel mensen weten wat er precies achter zit in sommige gevallen (ken de lijnen v Xito zo niet, dus durf niks te zeggen)ranetje schreef:Je kunt ook bij het voorschrijven van medicatie rekening houden met MDR1 zonder het al te testen.
- gerda__b
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Bouvier des Flandres of te wel de prutschuivers...:)
- Contacteer:
Jeetje de duimen draaien volop hier...

Those who know don't speak....and those who speak don't know ;)
06-06-2003 - 29-04-2015 Branca.
06-01-2007 - 24-02-2016 Cayuse.
09-08-2005 - 01-03-2016 Brandy.
05-07-2005 - 04-07-2017 Sita.
26-03-2008 - 06-08-2018 Centho.
26-03-2008 - 13-06-2025 Dyani
- lieke
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Collies en een Maggie
- Contacteer:
crutz schreef:Oké, me gelukkig nog nooit in hoeven verdiepen. Al heb ik het heel sporadisch dacht ik wel gehoord bij de MH, eigenlijk logisch aangezien er best veel gerommeld is in de lijnen en niet veel mensen weten wat er precies achter zit in sommige gevallen (ken de lijnen v Xito zo niet, dus durf niks te zeggen)ranetje schreef:Je kunt ook bij het voorschrijven van medicatie rekening houden met MDR1 zonder het al te testen.
Kijk anders even bij de collieclub ( www.collieclub.nl) of bij de schotse herdervrienden ( www.schotseherdervrienden.nl) voor de actuele lijst verboden medicatie bij mdr1-gen.
Zo uit het hoofd valt het reuze mee qua verboden middelen: wormenmiddel verminthel, narcosemiddelen domitor/ketamine en antisedan (en dan vooral de combinatie ervan) en acepromazine (verdovingsmiddel), butorphanol (pijnstiller) en digoxin (versterking hartfunctie), quinidine/chinidine (tegen hartritmestoornissen) en rifampicine/grepafloxicine/sparfloxicine (antibiotica) en dexamethason (ontstekingsremmend).
Er zijn overigens voldoende alternatieven voorhanden.

- crutz
- Zeer actief
- Contacteer:
In elk geval wel stoffen waar hij problemen mee gehad kan hebben iddlieke schreef:crutz schreef:Oké, me gelukkig nog nooit in hoeven verdiepen. Al heb ik het heel sporadisch dacht ik wel gehoord bij de MH, eigenlijk logisch aangezien er best veel gerommeld is in de lijnen en niet veel mensen weten wat er precies achter zit in sommige gevallen (ken de lijnen v Xito zo niet, dus durf niks te zeggen)ranetje schreef:Je kunt ook bij het voorschrijven van medicatie rekening houden met MDR1 zonder het al te testen.
Kijk anders even bij de collieclub ( www.collieclub.nl) of bij de schotse herdervrienden ( www.schotseherdervrienden.nl) voor de actuele lijst verboden medicatie bij mdr1-gen.
Zo uit het hoofd valt het reuze mee qua verboden middelen: wormenmiddel verminthel, narcosemiddelen domitor/ketamine en antisedan (en dan vooral de combinatie ervan) en acepromazine (verdovingsmiddel), butorphanol (pijnstiller) en digoxin (versterking hartfunctie), quinidine/chinidine (tegen hartritmestoornissen) en rifampicine/grepafloxicine/sparfloxicine (antibiotica) en dexamethason (ontstekingsremmend).
Er zijn overigens voldoende alternatieven voorhanden.
Natuurlijk al ooit met de drontal
En nu
Narcose
AB / penicilline (en in het buitenland zijn ze vaak erg scheutig daarmee qua dosis)
Narcose
Misschien ook nog ontstekingremmers
-
kooi
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Roemeense straatmadelief
Dan draai ik ook een duimpje mee. 
- Biet
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Bull Mastiff, Border Terrier, XHollandse Herder
- pioenroos
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): xteckel Mies, eurasier Diem en schapendoes in deeltijd Flora.
- crutz
- Zeer actief
- Contacteer:
Dat was de drontal ja.Nanna schreef:Xito heeft toen toch ook zo heftig gereageerd op Drontal? Dat valt toch niet onder de verboden middelen voor MDR1 honden?lieke schreef: Kijk anders even bij de collieclub ( www.collieclub.nl) of bij de schotse herdervrienden ( www.schotseherdervrienden.nl) voor de actuele lijst verboden medicatie bij mdr1-gen.
Zo uit het hoofd valt het reuze mee qua verboden middelen: wormenmiddel verminthel
Denk niet dat ik het zelf in die hoek zou zoeken.
Maar goed, belangrijkste is dat hij nu weer goed op de pikkels komt. Hij is gelukkig nog jong en sterk, dat heeft ie alvast mee. Plus een baasje dat goed voor hem zorgt
Oké, zover niet gelezen nog, las wormenmiddelen.
Idd moet hij gewoon aansterken, klote dat alles normaal lijkt qua uitslagen, dan weet je gewoon niks....bah
-
Muk
Jee, hopelijk herstelt hij helemaal. Beterschap!
- freskin
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): schotse herder, SWH
Jemig......ik lees het nu pas...
Heel veel sterkte. Ik duim ook heel hard mee dat Xito weer snel opknapt!
Heel veel sterkte. Ik duim ook heel hard mee dat Xito weer snel opknapt!
groetjes, ingrid
TARAK
TARAK- jip007
- Erelid
- Mijn ras(sen): naakthonden .
- Aantal honden: 4
Hier draaien de duimen ook mee
Heel veel sterkte...
Heel veel sterkte...

Knuffies van Flirtje, Sophietje, Pommelien en Splinter.
- yuki
- Zeer actief
Wat heftig! Wij duimen ook!
Eventhough you're gone, we're still a team'.
(r.i.p. Yuki / Askiem Yoshi)
Esther
(r.i.p. Yuki / Askiem Yoshi)
Esther
- Liesbeth
- Zeer actief
Mijn duimen draaien ook nog door.
Groetjes Liesbeth en een lebber van Luuk.
Tessa 07-03-2007 --- 15-03-2018
Tessa 07-03-2007 --- 15-03-2018
- renee-uk
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): duitse herder
gelukkig dat ie de nacht doorgekomen is, nou nog herstellen en daar duim ik heul hard voor!

you can never replace the dogs you've lost, but you can always find a new one to love
- Fizgig
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Twee vuilnisbakkenras, 6 konijnen, 4 katten en 1 cavia
Ik heb dat topic volgens mij nooit gelezen over die drontal, dat Xito daar kritiek door lag, maar volgens mij heeft ze het ergens een keer uitgelegd, dat hij een bloeding in de darmen kreeg door die drontal. Kan dat kloppen? Er staat me iets van bij dat die wormenpil tegen de darmwand geplakt was oid, waardoor de darm beschadigd raakte en er een deel verwijderd moest worden in een spoedoperatie. Dus dat is niet hetzelfde als dat gendefect, lijkt mij. Ik dacht dat zoiets eigenlijk altijd kan gebeuren bij een ontworming, tenminste, het is wel een uitzondering natuurlijk. Maar het is volgens mij wel de reden dat malinois niet aan preventief ontwormen doet. Maar ik kan me vergissen hoor.
- Fizgig
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Twee vuilnisbakkenras, 6 konijnen, 4 katten en 1 cavia
O sorry, ik duim ook door voor zijn herstel want hij is er nog niet natuurlijk.
- Sucha
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Basset Artésien Normand en Dalmatische Hond
jemig wat heftig, ik lees dit topic nu pas. Veel sterkte
- Caro.
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Spaanse Draak
- Contacteer:
Och jemig wat een zorgen
Mijn duimen draaien ook mee voor Xito

Mijn duimen draaien ook mee voor Xito
- crutz
- Zeer actief
- Contacteer:
Nou t zal niet de pup zelf geweest zijn, als die nl niet in de maag uit elkaar valt zijn er hele andere problemenFizgig schreef:Ik heb dat topic volgens mij nooit gelezen over die drontal, dat Xito daar kritiek door lag, maar volgens mij heeft ze het ergens een keer uitgelegd, dat hij een bloeding in de darmen kreeg door die drontal. Kan dat kloppen? Er staat me iets van bij dat die wormenpil tegen de darmwand geplakt was oid, waardoor de darm beschadigd raakte en er een deel verwijderd moest worden in een spoedoperatie. Dus dat is niet hetzelfde als dat gendefect, lijkt mij. Ik dacht dat zoiets eigenlijk altijd kan gebeuren bij een ontworming, tenminste, het is wel een uitzondering natuurlijk. Maar het is volgens mij wel de reden dat malinois niet aan preventief ontwormen doet. Maar ik kan me vergissen hoor.
- Suske
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): XMechelse Herder
- Contacteer: