Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
HF Doe Dag 2012
Moderator: moderatorteam
- Lief
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Alaska Malamutes
- Aantal honden: 2
- Contacteer:
Re: HF Doe Dag 2012!
Het lijkt me leuk, maar wat moet je in godesnaam voor activiteit ondernemen met een malamute in de zomer?
Ik neem aan dat alle tunnels en dergelijke heel moeten blijven, en dat bij apporteren de bal teruggebracht moet worden in 1 stuk?
Ik neem aan dat alle tunnels en dergelijke heel moeten blijven, en dat bij apporteren de bal teruggebracht moet worden in 1 stuk?
- Jeannettebo
- Zeer actief
alles op hetzelfde tempo als een tatra doet met die temperaturenLief schreef:Het lijkt me leuk, maar wat moet je in godesnaam voor activiteit ondernemen met een malamute in de zomer?

Lief schreef:Het lijkt me leuk, maar wat moet je in godesnaam voor activiteit ondernemen met een malamute in de zomer?
Dat is de reden dat ik ook niet mee doe, als ik ga ga ik echt alleen kijken

-
- Zeer actief
- Aantal honden: 4
Misschien is er wel helemaal geen behendigheid of apporteerworkshopLief schreef:Het lijkt me leuk, maar wat moet je in godesnaam voor activiteit ondernemen met een malamute in de zomer?

- Lief
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Alaska Malamutes
- Contacteer:
Mwah beetje behendigheid zal er toch wel bijzitten voor de vele liefhebbers?_Inge_ schreef:Misschien is er wel helemaal geen behendigheid of apporteerworkshopLief schreef:Het lijkt me leuk, maar wat moet je in godesnaam voor activiteit ondernemen met een malamute in de zomer?
Ik kies zelf voor van die lompe eigenwijze mormels.

- Machie
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Puli, kruising golden retriever X wetterhoun, kruising Pumi, Hrvatski ovčar, Border Collie
- Aantal honden: 5
Speuren?Lief schreef:Het lijkt me leuk, maar wat moet je in godesnaam voor activiteit ondernemen met een malamute in de zomer?
- sjaak-k
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Kruising labrador, Toller & Labrador
- Aantal honden: 3
Ja, of dat ene andere, lich...Machie schreef:Speuren?Lief schreef:Het lijkt me leuk, maar wat moet je in godesnaam voor activiteit ondernemen met een malamute in de zomer?

Inge, wanneer maak je de workshops bekend?

- RachelleAmericanBulldog
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): kruising Boxer X mechelse herder een Laekense herder.En in het verleden een amerikaanse bulldog
www.woofatwork.nl - Aantal honden: 2
- Contacteer:
Als het volgend jaar iets centraler is ( voor een zuid-limburger) wil ik mijn speelotheek wel meeslepen voor een workshop hondenpuzzels
www.bhmspeelotheek.nl

Groetjes Rachelle,Nina(boxer x mechelse herder) en Pfaffke (laekense herder)
in loving memory : Shaggy (amerikaanse bulldog)
- Hilde
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Grote poedel en border collies
Oh! Dan zou ik alleen voor zo'n workshop al komen! Dat zou Beau he-le-maal het einde vinden!RachelleAmericanBulldog schreef:Als het volgend jaar iets centraler is ( voor een zuid-limburger) wil ik mijn speelotheek wel meeslepen voor een workshop hondenpuzzelswww.bhmspeelotheek.nl

-
- Zeer actief
Aan de ene kant lijkt het me best leuk, maar te massaal ;-(
Teveel mensen en honden, zodat ik teveel moet blijven opletten.
Merlijn kan zowiezo niet mee, het zou Tristan worden, maar dan blijft overeind dat ik die niet alleen wil achterlaten al moet ik maar even naar het toilet oid.
Ik heb geen tentje en zou hem daar NOOIT alleen achterlaten. Kan me niet voorstellen dat anderen dat wel doen? Honden vastleggen bij een tent en dan zelf weggaan? Dat lijkt me niet verantwoord namelijk.
Dan krijg je weer van die dingen dat er toch iemand de hond wil aaien, net ff niet goed oplet en de ene of de andere hond valt uit naar de andere?
Misschien zie ik het te zwart, maar het massale houdt mij tegen. Ik mis dan het overzicht en ben de hele dag alleen maar met de hond bezig om erop te letten dat hij niets fout doet of dat het met alle andere aanwezige honden wel goed gaat. Weinig rustigs aan voor mij dan
Suzanne
Merlijn kan zowiezo niet mee, het zou Tristan worden, maar dan blijft overeind dat ik die niet alleen wil achterlaten al moet ik maar even naar het toilet oid.
Ik heb geen tentje en zou hem daar NOOIT alleen achterlaten. Kan me niet voorstellen dat anderen dat wel doen? Honden vastleggen bij een tent en dan zelf weggaan? Dat lijkt me niet verantwoord namelijk.
Dan krijg je weer van die dingen dat er toch iemand de hond wil aaien, net ff niet goed oplet en de ene of de andere hond valt uit naar de andere?
Misschien zie ik het te zwart, maar het massale houdt mij tegen. Ik mis dan het overzicht en ben de hele dag alleen maar met de hond bezig om erop te letten dat hij niets fout doet of dat het met alle andere aanwezige honden wel goed gaat. Weinig rustigs aan voor mij dan

Suzanne
- lieke
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Collies en een Maggie
- Contacteer:
Welnee Suzanne, zo massaal is het niet. Het is een enorme ruimte daar en er zijn wel meer honden die minder vriendelijk zijn en er is in de twee keer dat ik ben geweest niet één keer iemand geweest die zomaar naar andere honden toeging.
Trouwens, ik moet bekennen dat ik een vreselijke baas ben: ik heb rustig mijn meiskes alleen gelaten (vastgelegd aan zo'n haak en lange lijn) en ben vrolijk aan het rondwandelen geweest. En niemand heeft ze gejat. Hoeven ze ook niet zoveel moeite voor te doen, want die trouweloze mutsen gaan vrolijk met iedereen mee die ze iets lekkers toestopt.
Maar als je het niet vertrouwd, kom je toch gezellig zónder honden.
Trouwens, ik moet bekennen dat ik een vreselijke baas ben: ik heb rustig mijn meiskes alleen gelaten (vastgelegd aan zo'n haak en lange lijn) en ben vrolijk aan het rondwandelen geweest. En niemand heeft ze gejat. Hoeven ze ook niet zoveel moeite voor te doen, want die trouweloze mutsen gaan vrolijk met iedereen mee die ze iets lekkers toestopt.

Maar als je het niet vertrouwd, kom je toch gezellig zónder honden.

-
- Zeer actief

Alleen komen lijkt me niet gezellig; ik zou dan juist iets willen doen met mijn hond.
Maar net als bij dingen als "Animal Event" .. het is mij al snel te druk, te onoverzichtelijk.
Heel dubbel dus; ik zou met de hond wat willen doen, maar niet in een zo massale omgeving.
Dus, ik doe af en toe een workshop van iets wat meer in de buurt is, wat ik meer kan overzien.
Vragen als "is alsjeblieft een veld wel omheind en houdt iedereen alsjeblieft alle poorten wel dicht" maken mij op voorhand te nerveus.
Ik ben daar teveel "muts" en "onrustig" in.
Maar eh.... wat mij dan wel opvalt... als "ergens bij een winkel" een hond wordt vastgelegd vinden we dat met elkaar onverantwoord, maar op zo'n groot evenement zouden we het wel doen?
Is dat niet gewoon net zo stom?
1 kind, 1 hap .. het is echt net genoeg he?
Suzanne
- EstherK
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Airedale Terrier, Zwarte Russische Terrier en Foxterrier
- Contacteer:
Als ik met één hond ergens ben dan gaan we altijd samen naar de plee.Suzanne123 schreef:Aan de ene kant lijkt het me best leuk, maar te massaal ;-(
Suzanne

Ik overweeg om de volgende keer Iarik mee te nemen. Mukkie vond afgelopen jaar de geluiden van het industrieterrein eng

- Machie
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Puli, kruising golden retriever X wetterhoun, kruising Pumi, Hrvatski ovčar, Border Collie
- Aantal honden: 5
Ik heb afgelopen doedag gewoon Dumas alleen gelaten hoor.
Er zitten mensen zat en tegen mn buurtjes zei ik dat ik ff naar de wc moest ofzo en of ze even een oogje op hem wilden houden. Geen enkel probleem
Of de lijn even bij iemand anders in de handen drukken..
Ik ben nu 2 x op de doedag geweest en heb alle 2 de keren het als heel gezellig en gemoedelijk ervaren. Geen geneuzel met honden, iedereen let een beetje op enz enz
Er zitten mensen zat en tegen mn buurtjes zei ik dat ik ff naar de wc moest ofzo en of ze even een oogje op hem wilden houden. Geen enkel probleem

Of de lijn even bij iemand anders in de handen drukken..
Ik ben nu 2 x op de doedag geweest en heb alle 2 de keren het als heel gezellig en gemoedelijk ervaren. Geen geneuzel met honden, iedereen let een beetje op enz enz

- dancingdaydream
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Outdoor Chihuahua - Yuna, Perro Peruano Peludo - Chell
Zo massaal als animal event is het zéker niet hoor suzanne. Er s ruimte genoeg, zelfs als je even alleen ergens wil zitten is daar ruimte voor. Het was voor jaar erg gezellig en niet te druk.
Laatst gewijzigd door dancingdaydream op 25 feb 2012 17:56, 1 keer totaal gewijzigd.

-
- Zeer actief
Mellow schreef:Ik kan Pip niet eens ergens achterlaten.
Ze gilt de hele boel bij elkaar en rukt de pinnen uit de grond (of kauwt de lijn door) omdat ze met mij mee wil dus echt relaxed een rondje lopen wordt het dan niet voor mij.
Daarom gaat ze dus altijd gewoon mee als ik rondneus.
Dat is met Julia en Anders precies het zelfde probleem.
Daarnaast vind ik het zelf ook helemaal niet prettig om een hond zo achter te laten, dan liever maar 1 of zelfs geen hond mee.

-
- Zeer actief
Zo mega is het niet hoor, je hebt goed overzicht en kan gewoon op je hond letten. Meeste mensen laten ze gewoon achter. Ik ga niet alle honden overal mee naar toe slepen. Diaz gaat loeien als ik hem achter laat..maar hij doet zn best maar. 

-
- Zeer actief
Tsja... ik ga kennelijk anders met de materie om; ik geef mijn hond niet zomaar aan onbekenden.
En dat achterlaten.... vinden jullie nou echt dat dat handig is? Als dat "bij een winkel" gebeurd dan is het beslist "not done" en op zo'n evenement moet het dan maar ineens normaal zijn??
Er hoeft er zich maar 1 los te rukken; er hoeft maar even 1 kind ernaartoe te lopen ....
Sorry, maar dat is voor mij een extra reden om inderdaad niet te komen.
Wat ik zeg; ik heb kennelijk een heel andere kijk op die dingen
Suzanne
En dat achterlaten.... vinden jullie nou echt dat dat handig is? Als dat "bij een winkel" gebeurd dan is het beslist "not done" en op zo'n evenement moet het dan maar ineens normaal zijn??
Er hoeft er zich maar 1 los te rukken; er hoeft maar even 1 kind ernaartoe te lopen ....
Wat ik zeg; ik heb kennelijk een heel andere kijk op die dingen

Suzanne
-
- Zeer actief
Ergens ben ik het wel met je eens hoor Suzanne.
Maar ik vind wel dat je je iets teveel zorgen maakt.
Ik ga denk ik wel, en doe gewoon lekker ontspannen, alleen ik laat dus ook géén van mijn honden ergens alleen achter.
En met iemand anders meegeven ook niet, vind ik geen prettig idee.
Maar ik vind wel dat je je iets teveel zorgen maakt.
Ik ga denk ik wel, en doe gewoon lekker ontspannen, alleen ik laat dus ook géén van mijn honden ergens alleen achter.
En met iemand anders meegeven ook niet, vind ik geen prettig idee.

- Judith
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Grote poedels
Het zijn allemaal mensen die op DIT honden forum zitten, denk je nou echt dat die niet weten hoe het wel en niet moet?Suzanne123 schreef:Tsja... ik ga kennelijk anders met de materie om; ik geef mijn hond niet zomaar aan onbekenden.
Wat ik zeg; ik heb kennelijk een heel andere kijk op die dingen![]()
Suzanne
Dan laat je je hond toch niet alleen, geen probleem.
Ik zie werkelijk waar niet waar je je druk om maakt. Het zijn allemaal mensen die precies weten wat ze doen.

-
- Zeer actief
Als ik op voorhand weet dat er onbekende honden zijn die zonder toezicht vastliggen ben ik niet ontspannen. Ik vind dat link, gevaarlijk en algemeen "niet handig" (ook met het oog op aansprakelijkheid ALS het misgaat).
Tel het massale erbij op (getuige de foto's van vorig jaar) en het onpraktische bij toiletbezoek, wat eten halen, bbq eten met een hond aan een lijntje of piepend in een bench in de buurt... (dus met mijn toezicht..) dan zie IK de lol er niet van in.
Het is dan dus gewoon niets voor mij; en kan ik beter zo'n dag wat anders gaan doen.
Suzanne
Tel het massale erbij op (getuige de foto's van vorig jaar) en het onpraktische bij toiletbezoek, wat eten halen, bbq eten met een hond aan een lijntje of piepend in een bench in de buurt... (dus met mijn toezicht..) dan zie IK de lol er niet van in.
Het is dan dus gewoon niets voor mij; en kan ik beter zo'n dag wat anders gaan doen.
Suzanne
-
- Zeer actief
Dan kom je dus gewoon niet.
Wel vervelend dat je door dit soort 'doomscenario's' niet meer kan genieten van een leuke dag.
Wel vervelend dat je door dit soort 'doomscenario's' niet meer kan genieten van een leuke dag.

-
- Zeer actief
Tsja... weet je... gewoon heel letterlijk; je hoeft een kind maar net een fractie van seconde uit het oog te verliezen of het loopt op een vastliggende hond af. Dat kan problemen geven...Judith-Diesel schreef:Het zijn allemaal mensen die op DIT honden forum zitten, denk je nou echt dat die niet weten hoe het wel en niet moet?Suzanne123 schreef:Tsja... ik ga kennelijk anders met de materie om; ik geef mijn hond niet zomaar aan onbekenden.
Suzanne
Dan laat je je hond toch niet alleen, geen probleem.
Ik zie werkelijk waar niet waar je je druk om maakt. Het zijn allemaal mensen die precies weten wat ze doen.
Voor mij is het onbegrijpelijk dat "jullie" dat risico niet zien en (weer dat voorbeeld) toch ook roepen "maar ja laat je hond niet zonder toezicht bij een winkel liggen". Dat is toch gewoon precies hetzelfde?
Dan maar moeilijk doen... ik vind dat er door anderen te gemakkelijk over wordt gedacht.
Suzanne
- LongFields
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Laekense Herder Tapas
Peruaanse Kelpie Mojo
Kelperuaan Kiitos - Aantal honden: 3
Ben je wel eens op een behendigheidswedstrijd geweest? Daar is het veel drukker dan op de HF Doe Dag en zitten ook bijna alle honden gewoon in de tenten van de eigenaren als ze niet aan de beurt zijn om hun rondjes te lopen.Suzanne123 schreef: En dat achterlaten.... vinden jullie nou echt dat dat handig is? Als dat "bij een winkel" gebeurd dan is het beslist "not done" en op zo'n evenement moet het dan maar ineens normaal zijn??
De meeste honden zijn dit prima gewend en ik ken geen verhalen van incidenten omdat mensen zomaar ergens een wildvreemde tent binnen gingen lopen.
Ik kan me zo voorstellen dat dit op de HF Doe Dag, met allemaal forumleden, net zo zal gaan.
Ik ben op 3 Doe Dagen geweest en heb op die dagen gerust mijn honden even alleen achtergelaten, of zelfs wat langer als ik met 1 van de honden een workshop had. Een kwestie van iemand die naast je zit even vragen een oogje in het zeil te houden. Het gebeurt echt niet dat iedereen in de verre omtrek ineens weg is zodat niemand even op kan letten.
Je bent zeker nog niet eerder op een Doe Dag geweest of hebt de vele foto's van eerdere dagen bekeken? Daaruit kan je namelijk een hele goede indruk krijgen van hoe druk het is, hoeveel ruimte er is en hoe gemakkelijk het is om ook met niet 100% (hond)sociale hond gewoon deel te kunnen nemen.
Maar als je bij voorbaat al overal beren op de weg ziet is het denk ik inderdaad het verstandigst om gewoon niet te komen.
- Maeve
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Nova Scotia Duck Tolling Retriever
- Contacteer:
Dus dan ga je vast ook niet naar puppycursus, wandelingen, trainingen etc? Want overal kan zo'n kind in een fractie van een seconde naar een hond lopen he
Nouja inderdaad, als je je er niet goed bij voelt dan kom je maar niet. Maar persoonlijk vind ik het lichtelijk overdreven.

- LongFields
- Zeer actief
Peruaanse Kelpie Mojo
Nee, dat is verre van hetzelfde. Op de Doe Dag kom je namelijk alleen maar mensen tegen die iets met honden hebben, en die hier lid zijn en dus weten wat de bedoeling van zo'n dag is (en dat is niet zomaar een tent binnenlopen om een hond te gaan aaien die daar zonder toezicht ligt).Suzanne123 schreef: Voor mij is het onbegrijpelijk dat "jullie" dat risico niet zien en (weer dat voorbeeld) toch ook roepen "maar ja laat je hond niet zonder toezicht bij een winkel liggen". Dat is toch gewoon precies hetzelfde?
Bij een winkel komt allerlei volk, en daaronder vind je veel meer mensen die de ballen verstand van honden hebben. Het risico dat daar iets mis gaat is vele malen groter.
Maar joh, waar maak je je nou weer zo druk om? Kom je toch gewoon niet?
-
- Zeer actief
Ik ben idd niet eerder geweest, precies om de redenen die ik aangeef.
Op de foto's vind ik het on-overzichtelijk en (behoorlijk) druk.
Ik kom heel incidenteel op een behendigheidswedstrijd maar NO WAY dat ik mijn hond bij onbekenden achterlaat, wel bij clubgenoten. Achterlaten zonder dat er iemand bij is komt niet in me op. Ik zou veel te bang zijn dat iemand hem kwaad doet, dat er een loslopende hond bij komt en het zou knokken worden..... en wiens verantwoordelijkheid is dat dan denk je? Los van eventuele emotionele schade, wie gaat het betalen als het mis gaat?
Kortom: ik zie totaal geen reden om ook maar enig risico hierin te nemen.
En dus kom ik idd niet.
Waar "jullie" niet snappen hoe ik erover denk en dat een doomscenario noemen, vind ik het omgekeerd onbegrijpelijk dat er zoveel risico genomen wordt. Ik kan op zo'n dag dan niet ontspannen zijn.
Suzanne
Op de foto's vind ik het on-overzichtelijk en (behoorlijk) druk.
Ik kom heel incidenteel op een behendigheidswedstrijd maar NO WAY dat ik mijn hond bij onbekenden achterlaat, wel bij clubgenoten. Achterlaten zonder dat er iemand bij is komt niet in me op. Ik zou veel te bang zijn dat iemand hem kwaad doet, dat er een loslopende hond bij komt en het zou knokken worden..... en wiens verantwoordelijkheid is dat dan denk je? Los van eventuele emotionele schade, wie gaat het betalen als het mis gaat?
Kortom: ik zie totaal geen reden om ook maar enig risico hierin te nemen.
En dus kom ik idd niet.
Waar "jullie" niet snappen hoe ik erover denk en dat een doomscenario noemen, vind ik het omgekeerd onbegrijpelijk dat er zoveel risico genomen wordt. Ik kan op zo'n dag dan niet ontspannen zijn.
Suzanne
- LongFields
- Zeer actief
Peruaanse Kelpie Mojo
Dat was al wel duidelijk hoor.
En dat je alles vanuit verzekeringstechnisch perspectief bekijkt ook.
Op een behendigheidswedstrijd laat ik mijn honden niet bij onbekenden achter, Tapas zit gewoon in haar eigen tent, aan een goed verankerde grondpin. Als ik even weg ben vraag ik aan omstanders een oogje op haar te houden, meer niet.
Maar goed, mensen die dusdanig achterdochtig zijn en zo weinig vertrouwen hebben in de mensheid zoals jou zou ik dit ook niet aanraden hoor. Gewoon lekker veilig in je eigen huis blijven en vooral niet op straat komen en enig risico lopen, dat is dan veel beter. Word je ook vast heel gelukkig van...
En dat je alles vanuit verzekeringstechnisch perspectief bekijkt ook.
Op een behendigheidswedstrijd laat ik mijn honden niet bij onbekenden achter, Tapas zit gewoon in haar eigen tent, aan een goed verankerde grondpin. Als ik even weg ben vraag ik aan omstanders een oogje op haar te houden, meer niet.
Maar goed, mensen die dusdanig achterdochtig zijn en zo weinig vertrouwen hebben in de mensheid zoals jou zou ik dit ook niet aanraden hoor. Gewoon lekker veilig in je eigen huis blijven en vooral niet op straat komen en enig risico lopen, dat is dan veel beter. Word je ook vast heel gelukkig van...
- YvetteJ
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Peruaanse Naakthond, Toypoedel
- Contacteer:
pffff nou graag zeg, jeetje wat ben jij toch apartSuzanne123 schreef:en kan ik beter zo'n dag wat anders gaan doen.

Mocht je nou wel komen, laat het hier dan nog even weten want ik ben wel hartstikke nieuwsgierig naar jou

Groetjes Yvette
Chupa (2007)
Tobias (2008-2021)
Freek (2020)
Chupa (2007)
Tobias (2008-2021)
Freek (2020)
-
- Zeer actief