Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

pup met bloed en diaree, braken en niet eten.

Medische vragen en opmerkingen over de hond, zowel regulier als alternatief.
(Raadpleeg bij twijfelgevallen altijd uw dierenarts!)

Moderator: moderatorteam

LongFields
Zeer actief
Mijn ras(sen): Laekense Herder Tapas
Peruaanse Kelpie Mojo
Kelperuaan Kiitos
Aantal honden: 3

Re: pup met bloed en diaree, braken en niet eten.

Ongelezen bericht door LongFields »

Slim dat je naar een andere dierenarts bent gegaan, deze klinkt inderdaad wat doortastender!
Wat ik wel wat voorbarig vind is dat je pup al direct een wormenkuur heeft gekregen, zonder dat uit het ontlastingsonderzoek duidelijk is geworden dat hij inderdaad wormen hééft. Nu zijn er toch weer chemische middelen gegaan in je hondje dat toch al niet de weerstand heeft die hij zou behoren te hebben.

Kun je je pup niet in een mand naast je computer neerleggen, en dat even heel consequent zo houden tot dat hij door heeft dat hij daar in moet blijven als jij boven bezig bent? Ik heb dat zo gedaan bij een pup die ik gefokt had en die wat langer bij ons bleef. Ik had een grote mand boven naast de computer neergezet met een kluif en een speeltje er in en nam dan de pup mee naar boven en deed haar in de mand. Iedere keer als ze er uit wilde gaan heb ik haar teruggezet met een zacht "nee" (dat commando kende ze al) en een klopje op het kleedje dat in de mand lag. Dat kostte even wat moeite maar toen ze het eenmaal doorhad heeft ze soms urenlang in haar mandje liggen spelen/slapen zonder dat ze eruit ging, en op die manier kon ik prima achter de computer werken en haar toch in de peiling houden.
Lillith
Zeer actief

Ongelezen bericht door Lillith »

diego15-7 schreef:hmm, de diaree komt toch af en aan. vooral als hij veel blaadjes takjes etc eet en hij reageert heel sterk op honden biscuitjes.. dus die durf ik ook niet meer te geven.
eet hij alleen het vlees dan gaat het prima! ik ben gisteren met heem naar een andere da gegaan voor zijn 9 weeks vac. daar alles uitgelegd, en ook gevraagd waarom diego toch mager blijft. deze da is veel voortvarender en gaf gelijk een wormenkuur, en ik moet 3 dagen poep verzamelen. dit wordt dan onderzocht op parvo, chiarda, bacteriën en parasieten. ik ben erg benieuwd wat er uit komt, maar de da vermoed dat het wel eens wormen kunnen zijn..( vandaar de extra wormkuur)
hij vond Diego niet sterk genoeg om de kennelhoest vac te krijgen :-( dus die kreeg hij niet en mag ik daarom ook niet aan de puppycursus beginnen. Toch had Diego geen koorts en is hij erg levendig. Ik moet hem nu 6 keer per dag voeren.
en mijn beweeglijke pup had ik net met mij mee naar boven genomen omdat ik moet werken. ik heb een mandje op mijn kantoor, maar hij bijt aan kabels, rent door de kleine kamer, is superduk... terwijl ik beneden en boven al een poos met hem gespeeld heb..zo kan ik niet werken... op een laptop beneden gaat niet omdat mijn laptop te oud is en de online video training die ik doe niet aankan. al weken gaat mijn studeren en werken de mist in hierdoor. Ik loop inmiddels aardig achter.
Fijn dat je naar een andere DA bent gegaan en zeker een doortastende :cheer:

Kan je de snoertjes niet omhooghalen of je bureau zo zetten dat je ze beter kan wegwerken?
Tijdelijk kan je er bv. gaas omheen doen...of er iets voorzetten.

Een knuf voor Diego en verder.... :ok: :ok:
Dianavdberkt
Zeer actief

Ongelezen bericht door Dianavdberkt »

Dat zou mijn advies ook zijn. leer hem wennen aan het liggen in de bench zodat je ongestoord kunt werken. Kleine moeit groot geluk :ok:
Hutsje
Zeer actief
Mijn ras(sen): moddercockers
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door Hutsje »

hoeveel krijgt hij nu dan te eten?
Afbeelding
saskia en sjaak
Zeer actief
Mijn ras(sen): klikobakkie
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door saskia en sjaak »

mot ze ff vragen aan der buurvrouw denk ik.
Afbeelding
Naima
Zeer actief
Mijn ras(sen): Labradinges

Ongelezen bericht door Naima »

Fijn dat je naar een andere da bent gegaan die wat doortastender is :ok: Ben benieuwd wat er uit het onderzoek komt. Ik zou wel oppassen mt het laten eten van blaadjes en takjes, dat kan nogal verstopping geven en sommige planten kunnen giftig zijn. Mijn pup deed het ook vooral de eerste weken hoor, álles in de bek, stenen, blaadjes, gewoon alles wat ze maar zag. Consequent uit de bek halen en 'nee' zeggen en vervolgens een kleine voerbeloning geven. Als we nu in de tuin zitten en ik zie haar richting takje gaan, is een 'nee' genoeg. Natuurlijk haal ik het takje vervolgens weg, anders is het te verleidelijk. Heb je ook een foto van je puppedup?
Mozes (juni ‘20) en in Golden memory Lotus (juli ‘11 - juli ‘20)
diego15-7
Vaste gebruiker
Mijn ras(sen): golden retriever

Ongelezen bericht door diego15-7 »

Vandaag kreeg ik de uitslag en hij heeft: geen parvo, geen chiardia, geen parasieten of protozoön, geen bacteriën geen wormen of wormeitjes.
dus het is aannemelijk dat hij overgevoelige darmen heeft en niet tegen brokken kan.
de Da gaf nog als optie aan, dat mochten de klachten terugkomen we nog in het bloed kunnen kijken naar afwijkingen aan galblaas of alvleesklier.

ik merk aan Diego dat hij niet tegen groente kan, niet tegen gras etc, en slecht tegen honden biscuitjes. Alleen het vers vlees gaat goed, maar... hij eet wel 6 keer per dag en poept minstens 4 keer per dag...
gelukkig groeit hij nu en wordt hij met de dag zwaarder , maar toch blijft hij er wat mager uitzien.
dus denk ik dat ik dat bloedonderzoek toch maar ga laten doen.

een foto plaatsen is lastig. dan moet ik eerst weer ergens een account in zo'n online fotoalbum aanmaken, en daar foto's neerzetten. jammer dat je niet gewoon kan bladeren.
Roompie
Zeer actief

Ongelezen bericht door Roompie »

Hoeft niet, kan ook via imageshack.nl.
Daar kies je media upload en dan kun je bladeren in je pc.
Afbeelding
blacky
Zeer actief
Mijn ras(sen): Coton de Tuléar en Havanezer.
Aantal honden: 3

Ongelezen bericht door blacky »

gelukkig, en nu gaan genieten hoor van je kleine pup. Even de druk van de ketel.
Ook mijn pupjes aten zo vaak per dag en poepten ook zo vaak. Zelfs nu poepen ze altijd elke uitlaat ronde maar wel hele kleine beetjes.

Misschien de hoeveelheid voor weer opschroeven? Tot een leeftijd van 6 maand krijgt een pup elke week meer te eten. Bij ongeveer 6 maand wordt dat minder. Wel ga ik mindervaak maar wel grotere hoeveelheden geven.

Soms moet je even opletten, de een moet je voeren zoveel gram per kg lichaams gewicht. Maar soms moet je voeren naar het gewicht dat je hond op volwassen leeftijd heeft. Jij hebt volgens mij een golden en dan moet je hem voeren voor een hond die 30kg gaat worden. Mijn zwager maakte ook de fout door bij de laatste optie te voeren naar het gewicht wat de hond op dat moment had. (per maand veranderd de hoeveelheid dan weer)
Afbeelding
gevni havanezers
Plaats reactie

Terug naar “Medisch”