Zo moet je mijn posting in ieder geval niet zien. Natuurlijk kunnen mods postings en topics verwijderen, dat hoort bij de functie. En niemand verwijt de andere mods dat dit gebeurd zou kunnen zijn. Zoiets verwacht je namelijk niet. En als Leane dit wel heeft gedaan, dan zegt dat alles over Leane en niets over de overige mods.malinois schreef:nee maar het gaat ons om het feit dat wij moderators zo toch wel lekker neergezet worden, je kunt lekker je eigen berichten die je niet zint laten verdwijnen...
Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Fokken met ?
Moderator: moderatorteam
-
Muk
Re: Fokken met ?
- tura
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Rottweiler
- Aantal honden: 2
- Contacteer:
malinois schreef:Ik ben bezig met het moderatorslog na te kijken alleen gaat dat pagina voor pagina en het zijn er over de 300 aangezien ik de exacte datum ook niet weet... pas dan weten we wat er echt gebeurd is met het bericht...
We zijn er dus zeker mee bezig.
Het is in ieder geval verwijderd van het forum af, jullie weten niks, dan is het toch zo klaar als een klontje...
Topics verwijderen zich niet vanzelf...
- tura
- Zeer actief
- Contacteer:
Nee, hoor, jullie worden niet zo weggezet als moderator zijndemalinois schreef:nee maar het gaat ons om het feit dat wij moderators zo toch wel lekker neergezet worden, je kunt lekker je eigen berichten die je niet zint laten verdwijnen... Bij leden zijn topics ook niet te verwijderen dus dat hoort bij de modjes ook zo te zijn... dan had je vooraf maar na moeten denken.yamie schreef:misschien kijken naar de periode vlak voor haar stoppen met modje zijn![]()
maar goed, valt verder toch weinig aan te doen, weg is weg en als het zo is, dat leane dat zelf heeft gedaan, dan zegt dat imo genoeg over haar zogenaamde openheid en onderste steen boven
Ik blijf dus gewoon doorzoeken... een takkewerk maar dat heb ik er wel even voor over.
- yamie
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Jack Russell Terriers
- Contacteer:
oh snap ik wel hoor, maar ik denk, mag toch hopen iig, dat "men" ook wel snapt, dat er soms tussen de modjes ook wel mensen zitten, die dingen doen die eigenlijk niet horen, zo iemand moet dan geen mod zijn en dat is ze ook niet meer, ik denk er iig niet bij, dat dan dus een heel mod team onbetrouwbaar ismalinois schreef:nee maar het gaat ons om het feit dat wij moderators zo toch wel lekker neergezet worden, je kunt lekker je eigen berichten die je niet zint laten verdwijnen... Bij leden zijn topics ook niet te verwijderen dus dat hoort bij de modjes ook zo te zijn... dan had je vooraf maar na moeten denken.yamie schreef:misschien kijken naar de periode vlak voor haar stoppen met modje zijn![]()
maar goed, valt verder toch weinig aan te doen, weg is weg en als het zo is, dat leane dat zelf heeft gedaan, dan zegt dat imo genoeg over haar zogenaamde openheid en onderste steen boven
Ik blijf dus gewoon doorzoeken... een takkewerk maar dat heb ik er wel even voor over.
wat ik er erg jammer aan vind, is dat de enige die gewoon antwoord kan geven, oestertje speelt, zou een hoop speculaties en gezoek voor jou schelen als ze gewoon haar mond open trekt, die ze , als het gaat om anderen, ook wel groot zat heeft, nah ja.. zo zie je maar
- Chihuahua-paws
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Chihuahua langhaar
Ach overal zitten rotte appels tussen
It's the animal, it's the animal, it's the animal instinct in me..
Toots we zullen je nooit vergeten. Rust zacht.
- Suske
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): XMechelse Herder
- Aantal honden: 1
- Contacteer:
Ik weet niks van fokken, genetica, etc. maar of hier nu wel of niet te goeder trouw
gehandeld is/wordt, het topic ansich geeft wel een inkijk in een wereld die voor leken
zoals ik totaal onbekend is. Dus voor mij hoe dan ook leerzaam, had nog nooit van CES
gehoord.....
En ik zou me als modje ook te kakken gezet voelen als er berichten verwijderd zouden
zijn door een collega als dat wellicht beter uit zou komen......
gehandeld is/wordt, het topic ansich geeft wel een inkijk in een wereld die voor leken
zoals ik totaal onbekend is. Dus voor mij hoe dan ook leerzaam, had nog nooit van CES
gehoord.....
En ik zou me als modje ook te kakken gezet voelen als er berichten verwijderd zouden
zijn door een collega als dat wellicht beter uit zou komen......
-
Devel
is de maand ook niet bekend ongeveer? dan is het denk ik makkelijker zoeken.
Had dit echt niet achter leane gezocht, misschien dat dat de reden ook is waarom ze nu zo reageerd en niemand aanspraak kan maken omdat het topic dus weg is.
Had dit echt niet achter leane gezocht, misschien dat dat de reden ook is waarom ze nu zo reageerd en niemand aanspraak kan maken omdat het topic dus weg is.
- tura
- Zeer actief
- Contacteer:
Waar moeten we aanspraak op maken dan?Devel schreef:is de maand ook niet bekend ongeveer? dan is het denk ik makkelijker zoeken.
Men weet heus wel wat er allemaal gezegd is in dat topic, ook al is het nu weg dan...
-
Dianavdberkt
- Zeer actief
Het Topic Vlinder is van 19 februari . Misschien heb je daar wat aan Fennella. Dat topic bestaat nog en ook daar is beschreven dat zij de teef uit de fokkerij heeft gehaald.
- Pepie
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Europese korthaar
- Aantal honden: 0
-
tineke
Ja hoor er zijn wel meer topics verdwenen ,volgens mij bij forumupdates of crashes gebeurd dat wel vakertura schreef:malinois schreef:Ik ben bezig met het moderatorslog na te kijken alleen gaat dat pagina voor pagina en het zijn er over de 300 aangezien ik de exacte datum ook niet weet... pas dan weten we wat er echt gebeurd is met het bericht...
We zijn er dus zeker mee bezig.
Het is in ieder geval verwijderd van het forum af, jullie weten niks, dan is het toch zo klaar als een klontje...![]()
Topics verwijderen zich niet vanzelf...
Ik hoop ook dat ernog een uitleg komt waarom ze tot dit besluit is gekomen.
Een risico nemen met levens van pups vind ik niet kunnen en verwerpelijk.
- Pepie
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Europese korthaar
- crutz
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Mechelse Herders (FCI)
- Aantal honden: 7
- Contacteer:
Hoop dat Leanne toch nog t eea wil verduidelijken, zowel t fokken als t verdwenen topic.
Denk (hoop) dat ze nu niet reageert omdat ze in Duitsland zit bij de reu. Want volgens mij gaf ze donderdag in dit topic aan 's avonds naar de reu in Duitsland te vertrekken & dan kunnen ze goed zondag pas terug komen.
Denk (hoop) dat ze nu niet reageert omdat ze in Duitsland zit bij de reu. Want volgens mij gaf ze donderdag in dit topic aan 's avonds naar de reu in Duitsland te vertrekken & dan kunnen ze goed zondag pas terug komen.
-
Devel
Ik denk dat ze allang weer terug is, toen dit topic aan de gang was en op het RF reageerde ze ook gewoon op andere topics.
- yamie
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Jack Russell Terriers
- Contacteer:
crutz schreef:Hoop dat Leanne toch nog t eea wil verduidelijken, zowel t fokken als t verdwenen topic.
winter is de 17e al gedekt en ze heeft gewoon vandaag nog op andere topics gereageerd
- MJ
- Zeer actief
- Aantal honden: 3
Muk schreef:Zo moet je mijn posting in ieder geval niet zien. Natuurlijk kunnen mods postings en topics verwijderen, dat hoort bij de functie. En niemand verwijt de andere mods dat dit gebeurd zou kunnen zijn. Zoiets verwacht je namelijk niet. En als Leane dit wel heeft gedaan, dan zegt dat alles over Leane en niets over de overige mods.malinois schreef:nee maar het gaat ons om het feit dat wij moderators zo toch wel lekker neergezet worden, je kunt lekker je eigen berichten die je niet zint laten verdwijnen...
Dat vinden wij, modjes , heel fijn om te horen...dat gelukkig dat vertrouwen er wel is ! Dank.
- twinkeltje
- moderator
- Mijn ras(sen): De liefste rassen die bestaan
- crutz
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Mechelse Herders (FCI)
- Aantal honden: 7
- Contacteer:
yamie schreef:crutz schreef:Hoop dat Leanne toch nog t eea wil verduidelijken, zowel t fokken als t verdwenen topic.
winter is de 17e al gedekt en ze heeft gewoon vandaag nog op andere topics gereageerd
Oké, niet opgevallen, dan is t vreemd ja...
- tura
- Zeer actief
- Contacteer:
crutz schreef:Hoop dat Leanne toch nog t eea wil verduidelijken, zowel t fokken als t verdwenen topic.
Nee, hoor, ze is allang weer terug....op het rottweiler forum reageert ze overal behalve in deze discussie die daar ook loopt...
- Nakisha
- moderator
- Mijn ras(sen): Coahuila
Het zou Leane wel sieren om uit te leggen waarom ze van mening is veranderd. Ik moet bekennen dat ik met mijn oren zit te klapperen, na het hele drama, dat ze ervoor gekozen heeft Winter toch weer voor de fok in te zetten, terwijl zijzelf beweert dat de gezondheid het allerbelangrijkste is.
Is Winter dan 100% bewezen vrij van wat de ellende heeft veroorzaakt? Zoniet, of is het onzeker, dan heb ik geen respect voor deze keuze. Naar wat ik begrepen heb betreft dit een afwijking waar vrijwel niets over bekend is. Waarom dan de keuze toch te fokken met de moeder van pups die aan de aandoening leden en ook zijn overleden? Ik kan me niet voorstellen dat Winter zo'n absoluut gouden rottweiler is dat zij de enige is die volslagen unieke genen kan bijdragen aan het ras. Wie weet hoe dit vererft, wie weet wat voor ellende dit kan geven? Zeg het mij maar.
In het licht van hoe Leane zelf tekeer ging (en terecht!) na het gebeuren over de houding van de rasvereniging en andere fokkers, is deze beslissing op zijn minst bijzonder te noemen...
Ik zou écht die ''onderste steen boven'' willen hebben, iets wat Leane ook beweerde te willen. Heeft ze die onderste steen boven gekregen? Zoja, wat is haar nu dan bekend van deze afwijking, de vererving? Ik hoop dat ze besluit er openheid van zaken over te geven.
Ik geef direct toe weinig vertrouwen meer te hebben in rashondenfokkers, mede door dergelijke gebeurtenissen, en fokken met dragers van bepaalde aandoeningen, waardoor soms door een verkeerde combi of onwetendheid weer lijders op de wereld worden gezet. Erg triest, voor de honden, de eigenaren en voor de goedwillende fokkers die eindeloos blijven lijden onder de beslissingen van de fokkers die het niet zo nauw nemen met hun fokproducten.
Ik ben dan ook erg benieuwd hoe het in dit geval blijkt te zitten.
Tot slot; Het feit dat Leane het oude topic heeft verwijderd, is pure misbruik van de macht als moderator die ze destijds had. Diep triest, iets anders kan ik er niet over zeggen. Je vraagt je dan ook direct af waarom, het geeft het geheel een onplezierig smaakje.
In het licht van hoe Leane zelf tekeer ging (en terecht!) na het gebeuren over de houding van de rasvereniging en andere fokkers, is deze beslissing op zijn minst bijzonder te noemen...
Ik zou écht die ''onderste steen boven'' willen hebben, iets wat Leane ook beweerde te willen. Heeft ze die onderste steen boven gekregen? Zoja, wat is haar nu dan bekend van deze afwijking, de vererving? Ik hoop dat ze besluit er openheid van zaken over te geven.
Ik geef direct toe weinig vertrouwen meer te hebben in rashondenfokkers, mede door dergelijke gebeurtenissen, en fokken met dragers van bepaalde aandoeningen, waardoor soms door een verkeerde combi of onwetendheid weer lijders op de wereld worden gezet. Erg triest, voor de honden, de eigenaren en voor de goedwillende fokkers die eindeloos blijven lijden onder de beslissingen van de fokkers die het niet zo nauw nemen met hun fokproducten.
Ik ben dan ook erg benieuwd hoe het in dit geval blijkt te zitten.
Tot slot; Het feit dat Leane het oude topic heeft verwijderd, is pure misbruik van de macht als moderator die ze destijds had. Diep triest, iets anders kan ik er niet over zeggen. Je vraagt je dan ook direct af waarom, het geeft het geheel een onplezierig smaakje.

- Jaap*
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Jachthonden
Misschien moet je dat ook anders bekijken. Je hebt geen vertrouwen in het naamplaatje.Nakisha schreef:Ik geef direct toe weinig vertrouwen meer te hebben in rashondenfokkers, mede door dergelijke gebeurtenissen
Dat heb ik ook niet. Nooit.
Net zoals ik niet elke merkdealer vertrouw. Net zomin als ik elke merkloze vakgarage wántrouw. Ik heb vertrouwen in ménsen. Of, as the case may be, niét natuurlijk
Twee honden, 't waren hele nette, hechtten zeer aan het fatsoen.
Ze gingen eerst een boom opzetten, om aldaar hun plas te doen.
Ze gingen eerst een boom opzetten, om aldaar hun plas te doen.
- Nakisha
- moderator
- Mijn ras(sen): Coahuila
Daar heb je wel een goed punt, denk ik. Al ben ik eerlijk gezegd sowieso een beetje een wantrouwend persoon (geworden), dus dat zal wel niet meehelpen.Jaap* schreef:Misschien moet je dat ook anders bekijken. Je hebt geen vertrouwen in het naamplaatje.Nakisha schreef:Ik geef direct toe weinig vertrouwen meer te hebben in rashondenfokkers, mede door dergelijke gebeurtenissen
Dat heb ik ook niet. Nooit.
Net zoals ik niet elke merkdealer vertrouw. Net zomin als ik elke merkloze vakgarage wántrouw. Ik heb vertrouwen in ménsen. Of, as the case may be, niét natuurlijk
Maar ik zal de laatste zijn die ontkent dat er prima fokkers rondlopen. Het probleem is alleen dat de gemiddelde pupkoper amper kan zien welke een prima fokker is, en welke fokker fokt om de centjes en er verder weinig om geeft... en ik krijg het idee, hopelijk ligt dat aan mij, dat er gewoon méér van de laatste categorie rondlopen dan van de eerste. Ik hoop met heel mijn hart dat ik dat fout heb.
Anderzijds is het alternatief ook altijd afwachten natuurlijk; of je nu een hond uit het asiel, van marktplaats, van een fokker en rashond met papier of asbak koopt, garanties kan je toch niet geven op levende have.

- Jacky
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): retrievers
- Contacteer:
Fennel zegt niks meer Twink, die is de hele dag aan al het zoeken 

Odin 2001-2013
Ivan 2001
- tura
- Zeer actief
- Contacteer:
En, heb je inmiddels al antwoord op je vraag?Muk schreef:Ik ken het topic op het rottieforum niet, maar ik ben nu wel benieuwd geworden naar de reden waarom Winter voor de fok ingezet wordt, nadat eerst verkondigd wordt dat Winter niet meer ingezet wordt. Maar dat vraag ik Leane zelf wel eens via pb. Want dat kan ook en dan heb je je vraag ook beantwoord.
-
laeken
- Zeer actief
Mocht het topic echt bewust verwijderd zijn dan vind ik dat wel iets heel kwalijks en ook onacceptabel eerlijk gezegd. Prima dat je daarom kan vragen en in overleg zoiets zou doen. Maar op eigen houtje is wel een beetje erg buiten de regels als je het mij vraagt. Want als ik ooit moderator werd en daarbij allerlei uitspraken ging verwijderen zou dat wel erg ver buiten de boekjes zijn toch?
Maargoed, een kat in nood maakt inderdaad rare sprongen en soms gaan mensen elkaar bedreigen en dan wordt je domweg gedwongen iets te verwijderen. Kan en dan is het ook wel begrijpelijk. Wel had dan overleg kunnen plaatsvinden imo.
Ik vind overigens ook niet dat er MAAR 2 pups dood zijn gegaan. Meer dan de helft ging dood en van de paar overgebleven pups had dus bijna de helft de aandoening. 2 op de hele worp zou richting 25% gaan. Omdat er echter al 3 pups op onverklaarbare wijze dood zijn gegaan kan helemaal niet gezegd worden dat die pups niet ook die afwijking hadden. De twee gestorven pups met de aandoening moet je zetten tegenover het totaal dat overleefd heeft. Dan zijn het er dus wel relatief veel en niet slechts 2....
Verder kan de overleden pup ook op veel jongere leeftijd al lijder zijn geweest waardoor zij vreemd gedrag vertoonde ivm pijn waardoor Winter er bewust een eind aan gemaakt heeft. Dat is helemaal niet onderzocht. Sowieso staat dus als feit dat er 2 pups de aandoening toonden van de wat? 5? overlevende pups? Dat is dus wel degelijk ongeveer de helft of als je soepel telt meer dan 1/3e 
Maargoed, een kat in nood maakt inderdaad rare sprongen en soms gaan mensen elkaar bedreigen en dan wordt je domweg gedwongen iets te verwijderen. Kan en dan is het ook wel begrijpelijk. Wel had dan overleg kunnen plaatsvinden imo.
Ik vind overigens ook niet dat er MAAR 2 pups dood zijn gegaan. Meer dan de helft ging dood en van de paar overgebleven pups had dus bijna de helft de aandoening. 2 op de hele worp zou richting 25% gaan. Omdat er echter al 3 pups op onverklaarbare wijze dood zijn gegaan kan helemaal niet gezegd worden dat die pups niet ook die afwijking hadden. De twee gestorven pups met de aandoening moet je zetten tegenover het totaal dat overleefd heeft. Dan zijn het er dus wel relatief veel en niet slechts 2....
-
falkje
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): DobermannxRR, Vizsla
- Contacteer:
Het is niet alleen een centenkwestie denk ik. Maar ook een soort oogkleppen op en blindheid ten aanzien van je eigen ras of hond. Niet meer objectief kunnen kijken, de goede eigenschappen uitvergroot zien en de slechte vergoelijken. Niks tekort aan toewijding en liefde, maar eerder teveel.Maar ik zal de laatste zijn die ontkent dat er prima fokkers rondlopen. Het probleem is alleen dat de gemiddelde pupkoper amper kan zien welke een prima fokker is, en welke fokker fokt om de centjes en er verder weinig om geeft... en ik krijg het idee, hopelijk ligt dat aan mij, dat er gewoon méér van de laatste categorie rondlopen dan van de eerste.

- Marjoleine
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Friese en Cubaanse hounen
- Contacteer:
Dat bedoelde ik te zeggen, hoewel ik geen idee heb van de verspreiding van het probleem in Europa bij dit ras.Inge O schreef:de afwijking zelf is naar mijn weten zeker niet zeldzaam, wel het feit dat het zich al op zo'n jonge leeftijd uit.Marjoleine schreef: Een afwijking die door een heel ras zit is anders dan een afwijking die ronduit zeldzaam is.
Gezien het feit dat er zoveel fokkers geen idee hebben hoe het zit heb ik het idee dat het ofwel wordt verzwegen, ofwel in de Europese honden aanzienlijk minder voorkomt.
Dat het zich al zo jong uitte zou misschien ook op iets anders kunnen wijzen, want dat is dus echt uiterst zeldzaam.
De vraag is uiteraard wat dan.
De reden dat de andere pups doodgingen weet ik niet en hoewel ik vind dat je daar niet zomaar over moet speculeren zou ik er wel ernstig over nadenken wat de rest van de fokkerij betreft.
Maar goed, we weten niet of dat gedaan is en of er antwoorden zijn, dus ook hier heeft speculeren geen zin.
-
laeken
- Zeer actief
Ik zie het als een feit dat er 5 pups overleden zijn voor ze 5 maanden oud waren. Dat vind ik geen speculeren. Wel is het speculeren waaraan dan. Maar dat hoef ik eigenlijk niet eens meer te weten om tot de conclusie te komen dat er iets niet goed is gegaan. Met 3 pups om onbekende reden en met 2 pups om bekende reden. Netto maakt dat dus dat 5 pups er al niet meer zijn uit een nest. Dan weet je toch genoeg? Ongeacht hoe het zit met de twee pups die ivm een aandoening overleden zijn? Want je kan niks meer zeggen over de andere 3 pups. Zeker niet dat ze gezond waren en dat het ongelukjes waren. Zo wordt het wel een beetje gebracht. De feiten liggen er gewoon voor mij en wat ik slechts wil aangeven is dat je niet over 2 pups in dat nest kan praten omdat er geen sectie is verricht op 3 overleden pups. Je kan de twee pups dus slechts tegenover de nu nog gezonde pups zetten en dan zijn het er niet MAAR twee maar eerder de helft van de overlevende pupsMarjoleine schreef: De reden dat de andere pups doodgingen weet ik niet en hoewel ik vind dat je daar niet zomaar over moet speculeren zou ik er wel ernstig over nadenken wat de rest van de fokkerij betreft.
Maar goed, we weten niet of dat gedaan is en of er antwoorden zijn, dus ook hier heeft speculeren geen zin.
- Chihuahua-paws
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Chihuahua langhaar
mischien dat iemand haar een pb kan sturen met wat vragen en dan kijken wat voor antwoord ze daarop geeft.
want persoonlijk denk ik dat ze mischien wel persee van deze hond pups willen omdat de kopers hier pom hebben gevraagt.
zou ik zelf niet doen dan toch daarmee fokken , maar het is zo jammer dat ze geen uitleg geeft.
het is zo heel makkelijk oordelen over haar. Ik ken haar echt niet en heb geen verstand van fokken .
Maar ik gun idereen een kans om het uit te leggen
want persoonlijk denk ik dat ze mischien wel persee van deze hond pups willen omdat de kopers hier pom hebben gevraagt.
zou ik zelf niet doen dan toch daarmee fokken , maar het is zo jammer dat ze geen uitleg geeft.
het is zo heel makkelijk oordelen over haar. Ik ken haar echt niet en heb geen verstand van fokken .
Maar ik gun idereen een kans om het uit te leggen
It's the animal, it's the animal, it's the animal instinct in me..
-
PattyB
Prima als iemand besluit om toch een teef weer in te zetten als ze meer weet, maar het feit dat er een heel topic van toen is verdwenen, daar krijg ik wel een naar gevoel bij.
Dan lijkt het me toch dat het allemaal niet gaat, zoals het 'hoort'. Anders heb je niks te verbergen en hoef je niets te verwijderen.
Dan lijkt het me toch dat het allemaal niet gaat, zoals het 'hoort'. Anders heb je niks te verbergen en hoef je niets te verwijderen.