Dat bedoel ik, wij stafford bazen hebben nie altijd een pik hoortineke schreef:Ik wel hoor, Lindaatje snapt dat haar hond niet met andere honden kan , en zal daar dus hoogstwaarschijnlijk ook naar handelen.Ze weet het dus beter dan Paulala,die had namelijk wat incidentjes nodig voordat dat kwartje gevallen wasEmma schreef:ik snap @Lindaatjes reactie ook niet.
Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Lieve Luna aangevallen door Staffords
Moderator: moderatorteam
-
mum
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): een hondje
- Aantal honden: 1
Re: Lieve Luna aangevallen door Staffords
life is good
-
tineke
Nou hier zit de schrik er goed in hoor voor jouNanna schreef:Mooi. Nou de rest van het forum nogPaulala schreef: Ik ben stiekem een beetje bang voor jou
-
Mojuan
- Zeer actief
Lief dat je ernaar vraagt.wenmart20 schreef:hoe is het met luna ?
Nog steeds bang, of ze nog kreupel loopt weet ik niet. Morgen heb ik weer contact met mijn vriendin en geef ik een update.

-
bouvierpoedel
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Bouviers en grote poedels.
Gaat helemaal niet over Paula haar honden ,maar over 2 anderen die de westy van vrienden hebben gemold.lindaatje schreef:Dat bedoel ik, wij stafford bazen hebben nie altijd een pik hoortineke schreef:Ik wel hoor, Lindaatje snapt dat haar hond niet met andere honden kan , en zal daar dus hoogstwaarschijnlijk ook naar handelen.Ze weet het dus beter dan Paulala,die had namelijk wat incidentjes nodig voordat dat kwartje gevallen wasEmma schreef:ik snap @Lindaatjes reactie ook niet.
Die zin van Lindaatje snap ik dus helemaal niet.,
Dus omdat we dat allemaal weten is het dus niet erg dat ze het doen en mag je het niet uitspreken.
Wat je zegt ben je zelfffff 

-
Mojuan
- Zeer actief
Ja dat begrijp ik allemaal, klinkt logisch.lindaatje schreef:Ik weet dat mijn hond andere honden ernstig kan verwonden, ik houd sowieso niet van anderen mensen of honden,ga ze altijd uit de weg, dus verantwoordelijke baasjes bestaan nog hoor
hoef niet te socializen dmv mijn hond
Maar wat heeft dat te maken het dit incident en met mij?
Die combinatie snap ik even niet.

-
tineke
Extreem laag voorhoofd en kaken geschikt voor het vermalen van granen en klein knaagdieren om precies te zijnNanna schreef:dat komt natuurlijk door mijn lage voorhoofd en kaken geschikt voor het vermalen van kleine knaagdieren
En dat in combi met je agressieve aard en losse handjes/voetjes doen mij beven van angst
-
Mojuan
- Zeer actief
Ik heb nooit ontkend dat ik domme fouten heb gemaakt in het verleden hoor.lindaatje schreef:Dat bedoel ik, wij stafford bazen hebben nie altijd een pik hoortineke schreef:Ik wel hoor, Lindaatje snapt dat haar hond niet met andere honden kan , en zal daar dus hoogstwaarschijnlijk ook naar handelen.Ze weet het dus beter dan Paulala,die had namelijk wat incidentjes nodig voordat dat kwartje gevallen wasEmma schreef:ik snap @Lindaatjes reactie ook niet.
Nog steeds begrijp ik niet wat dat met dit incident te maken heeft.

-
Mojuan
- Zeer actief
bouvierpoedel schreef:Gaat helemaal niet over Paula haar honden ,maar over 2 anderen die de westy van vrienden hebben gemold.lindaatje schreef:Dat bedoel ik, wij stafford bazen hebben nie altijd een pik hoortineke schreef:
Ik wel hoor, Lindaatje snapt dat haar hond niet met andere honden kan , en zal daar dus hoogstwaarschijnlijk ook naar handelen.Ze weet het dus beter dan Paulala,die had namelijk wat incidentjes nodig voordat dat kwartje gevallen was
Dus omdat we dat allemaal weten is het dus niet erg dat ze het doen en mag je het niet uitspreken.
Ik ben dus niet de enige die er geen snars van begrijpt.

- wenmart20
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): SBT , AST en CC
- Aantal honden: 4
Ik ben benieuwd..Paulala schreef:Lief dat je ernaar vraagt.wenmart20 schreef:hoe is het met luna ?
Nog steeds bang, of ze nog kreupel loopt weet ik niet. Morgen heb ik weer contact met mijn vriendin en geef ik een update.
Laat maar even weten via pb ofzo.
Weet niet of ik nog zin heb om dit topic weer door te gaan lezen.

-
tineke
Natuurlijk mag je het zeggen en ik zou het als het mij zou overkomen vreselijk vinden.bouvierpoedel schreef:Die zin van Lindaatje snap ik dus helemaal niet.,
Wat mij betreft wordt dit soort incidenten keihard afgestraft zodat zo'n baas het niet meer in zijn hoofd haalt om het ooit nog eens te laten gebeuren.
-
tineke
Precies het formaat wat nodig is om Rio de lucht in te krijgenNanna schreef:Be afraid. Be very afraid![]()
- Hayley84
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Staffordshire Bull Terrier
- Aantal honden: 2
Ach kom op, je had best kunnen weten dat dit wéér een Stafford bash topic zou worden.Paulala schreef:
Dus jij weet alweer beter wat ik denk/dacht of vind?
Het is goed met je.
Ik zelf ben de enige die dat écht weet, en ik heb het ook nog verteld en uitgelegd.
Maar ja, jij weet het beter zoals je zelf zegt.
Kunnen we geen algemeen Bash topic sticky maken ofzo... ?

- dagmar88
- Zeer actief
Hayley84 schreef:Ach kom op, je had best kunnen weten dat dit wéér een Stafford bash topic zou worden.Paulala schreef:
Dus jij weet alweer beter wat ik denk/dacht of vind?
Het is goed met je.
Ik zelf ben de enige die dat écht weet, en ik heb het ook nog verteld en uitgelegd.
Maar ja, jij weet het beter zoals je zelf zegt.
Kunnen we geen algemeen Bash topic sticky maken ofzo... ?
-
mum
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): een hondje
Mensen met staffies worden altijd aangeduid als mannen met een te korte pik, pikverlengers dus
IEDEREEN hier weet dat staffies agresief kunnen zijn naar andere honden, maar kennelijk zijn alleen wij staffbazen verantwoordelijk, terwijl iesdereen hier het WEET
En ja van die stukke westie is kut maar mijn ervaring leert mij dat meestal kleine honden een slechte of geen opvoeding hebben gehad
Knokken is bij mijn hond een raseigenschap zoals bij een andere hond jagen dat is
Ik vind het geen gedragsprobleem maar een raseigenschap en dat wist ik lang van te voren
En waarom openen de baasjes van de westie geen topic? En jij wel?
IEDEREEN hier weet dat staffies agresief kunnen zijn naar andere honden, maar kennelijk zijn alleen wij staffbazen verantwoordelijk, terwijl iesdereen hier het WEET
En ja van die stukke westie is kut maar mijn ervaring leert mij dat meestal kleine honden een slechte of geen opvoeding hebben gehad
Knokken is bij mijn hond een raseigenschap zoals bij een andere hond jagen dat is
Ik vind het geen gedragsprobleem maar een raseigenschap en dat wist ik lang van te voren
life is good
- Maryanne
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Jack Russell Terriers, Vizsla
- Aantal honden: 12
- Contacteer:
Helemaal mee eens! Mocht één van mijn honden aangevallen worden door een staff dan zet ik dat hier rustig neer als ik daar zin in heb, lekker boeiend wat de staff eigenaren daarvan vinden net zoals ik gedaan heb toen buurhondje chihuahua Benji werd doodgebeten door een rottie. Het moet toch niet gekker worden dat er niet meer verteld mag worden dat een hondje van een vriendin is aangevallen door twee staffords omdat anders de staff eigenaren gaan huilen. Het was hún hond toch niet die het gedaan heeft dus wel het walletje bij het schuurtje laten hè.Gaat helemaal niet over Paula haar honden ,maar over 2 anderen die de westy van vrienden hebben gemold.
Dus omdat we dat allemaal weten is het dus niet erg dat ze het doen en mag je het niet uitspreken
En ik denk ook dat ik me als voorzorgmaatregel een breakstick ga aanschaffen misschien wel meerdere.Je weet tenslotte maar nooit wat je tegen kunt komen hè
-
Supernova
- Zeer actief
Jij doet het nu een beetje klinken alsof het niet alleen maar aan de staffords ligt. De Westie was vast slecht opgevoed dus dan is het niet zo raar dat het beestje gegrepen wordt. Mag toch hopen dat je dat niet echt denkt.lindaatje schreef: En ja van die stukke westie is kut maar mijn ervaring leert mij dat meestal kleine honden een slechte of geen opvoeding hebben gehad
-
blondie
- Zeer actief
Nu reageer jij precies zoals door meerdere mensen voorspelt werd. "het zal wel aan de kleinere hond hebben gelegen omdat die niet is opgevoed".lindaatje schreef:Mensen met staffies worden altijd aangeduid als mannen met een te korte pik, pikverlengers dus
Als jij honden los laat liggen op een boot, in de wetenschap dat ze een dag eerder ook al een hond hebben gegrepen doordat ze van een boot af springen dan ben je een onverantwoordelijke domme roteigenaar.
En dan maakt het me niet uit wat voor hond het is. Of dat de andere hond blaft of niet tegen de honden.
Vind het frappant dat het uitloopt op een kutstaff item terwijl als het hondje was aangevallen door andere rassen men of niet reageert of het rot vinden voor het hondje en hopen dat de eigenaren van de aanvallende honden de kosten op zich nemen en dat het hondje opknapt
-
tineke
Die was tenslotte wel aanwezig anders had het niet kunnen gebeurenNanna schreef:Ik wíst hetlindaatje schreef: En ja van die stukke westie is kut maar mijn ervaring leert mij dat meestal kleine honden een slechte of geen opvoeding hebben gehad![]()
Vroeger of later wordt het zó gedraaid dat het de schuld is van de vanuit het niets aangevallen hond
- Esmay87
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Rottweiler en Staffordshire bull terrier
Jeetje wat vreselijk zeg
Hoop dat alles goed is met 't hondje!
Heb even geen zin om 9 pagina's te lezen... maar wat heeft die staff eigenaar gedaan??
Heb even geen zin om 9 pagina's te lezen... maar wat heeft die staff eigenaar gedaan??

Made by _Inge_
-
tineke
Ja en omdat wij het weten mogen we nergens meer lopen ofzo waar zich per ongeluk weleens een staff zou kunnen ophouden.lindaatje schreef:Mensen met staffies worden altijd aangeduid als mannen met een te korte pik, pikverlengers dus
Als jij zo goed weet dat het een raseigenschap van jouw hond is stel ik voor dat jij maatregelen daartegen neemt .
Jouw hond ,jouw verantwoording en probleem,dat vind ik overigens ongeacht het ras hoor voordat we dat weer krijgen.
- Hayley84
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Staffordshire Bull Terrier
Iedereen uit dit topic geswaffelt met zijn grote pik ...Esmay87 schreef:Jeetje wat vreselijk zegHoop dat alles goed is met 't hondje!

-
bouvierpoedel
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Bouviers en grote poedels.
Sorry ,maar je klinkt als het prototype waar de gemiddelde honden eigenaar niet op zit te wachten en zijn bedenkingen bij heeft .lindaatje schreef:Mensen met staffies worden altijd aangeduid als mannen met een te korte pik, pikverlengers dus
En nog een domme ook.
Wat je zegt ben je zelfffff 

- Maryanne
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Jack Russell Terriers, Vizsla
- Aantal honden: 12
- Contacteer:
Precies, dat vind ik ook!tineke schreef:Ja en omdat wij het weten mogen we nergens meer lopen ofzo waar zich per ongeluk weleens een staff zou kunnen ophouden.lindaatje schreef:Mensen met staffies worden altijd aangeduid als mannen met een te korte pik, pikverlengers dus
Als jij zo goed weet dat het een raseigenschap van jouw hond is stel ik voor dat jij maatregelen daartegen neemt .
Jouw hond ,jouw verantwoording en probleem,dat vind ik overigens ongeacht het ras hoor voordat we dat weer krijgen.
-
Inc
Eensch.bouvierpoedel schreef:Sorry ,maar je klinkt als het prototype waar de gemiddelde honden eigenaar niet op zit te wachten en zijn bedenkingen bij heeft .lindaatje schreef:Mensen met staffies worden altijd aangeduid als mannen met een te korte pik, pikverlengers dus
En nog een domme ook.
- Liesbeth
- Zeer actief
Het is een raseigenschap EN een probleem als de eigenaar daar weinig tot niks mee doet.lindaatje schreef:Mensen met staffies worden altijd aangeduid als mannen met een te korte pik, pikverlengers dus
Ongeacht het ras is de eigenaar/uitlater verantwoordelijk voor de hond waar hij/zij mee loopt.
JIJ bent er voor verantwoordelijk als jouw hond op een andere klapt. Niet die andere hond of eigenaar
Groetjes Liesbeth en een lebber van Luuk.
Tessa 07-03-2007 --- 15-03-2018
Tessa 07-03-2007 --- 15-03-2018
- saskia en sjaak
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): klikobakkie
triest weer om te lezen. sterkte met die luna.
Laatst gewijzigd door saskia en sjaak op 05 jul 2011 20:32, 1 keer totaal gewijzigd.

- BAILEYSBAASJE
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): F1b Goldendoodle
lindaatje schreef:Mensen met staffies worden altijd aangeduid als mannen met een te korte pik, pikverlengers dus
Sorry, hoor, maar "kennelijk zijn alleen wij staffbazen verantwoordelijk" is wat kort door de bocht, maar toch: als je zo'n hond (of het nou een staff of een ander "berucht" ras is) aanschaft dan weet je kennelijk (als jij zelf zegt dat IEDEREEN weet dat ze agressief kunnen zijn naar andere honden) wat je in huis haalt en dat je daarom juist misschien inderdaad wat meer moet zorgen dat in ieder geval jouw exemplaar van dat ras geen vertegenwoordiger wordt van de slechte reputatie van dat ras.
Jij hebt die hond immers aangeschaft.
Het zou wat al te dol zijn, en daar lijkt het in ieder geval in de regio waar ik woon een beetje de trend te worden, dat alle andere mensen/hondeneigenaren hun gedrag c.q. uitlaatgewoontes c.q. wandelroutes moeten aanpassen omdat mensen die zo'n potentieel aggressieve hond aanschaffen bij voorbaat al vinden dat een eventuele aanval van hun hond nooit 100% de schuld van hun hond kan zijn; dat hun hond - net als de gemiddelde schoothond - makkelijk door parken of losloopgebieden kan banjeren.
Dit is dus niet een beschrijving van hoe jij met jouw hond omgaat, maar wat ik van eigenaren met dergelijke honden hier in de regio zie, helaas.

-
Neeltje
Waar kom jij ineens vandaan?lindaatje schreef:Jij begint dit topic hoor, met jou heb ik geen medelijdenPaulala schreef:Nanna schreef:Stafford fight, stafford fight!!![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
Nou kijken wie het langst kan vasthouden
Wahahahaha, nou sorry hoor, maar ik doe er niet meer aan mee.
Serieus, ik vind het behoorlijk kinderachtig worden.
Waar gáát het uiteindelijk nog over zeg.
Niemand hoeft hier medelijden. Er zitten hier alleen een stel onverantwoordelijke stafford eigenaren die er niet tegen kunnen als er weer eens een bijtincident is, waarbij een Stafford de aanvaller is. De enige waar je wel medelijden mee kunt hebben is de hond, die nu en wonden heeft en grote kans op een groot trauma.
-
Supernova
- Zeer actief
Wie zijn dat dan?Neeltje schreef: Er zitten hier alleen een stel onverantwoordelijke stafford eigenaren die er niet tegen kunnen als er weer eens een bijtincident is, waarbij een Stafford de aanvaller is..
-
Emma
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): 2 raslozen, namelijk:1 grote husky maal Am. Bulldog, en 1 kleine jack hussel. Nu geen honden meer.
- Aantal honden: 0
nou, inderdaadbouvierpoedel schreef:Sorry ,maar je klinkt als het prototype waar de gemiddelde honden eigenaar niet op zit te wachten en zijn bedenkingen bij heeft .lindaatje schreef:Mensen met staffies worden altijd aangeduid als mannen met een te korte pik, pikverlengers dus
En nog een domme ook.