Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Hoe snel komt jouw hond uit het asiel?

Een forum voor algemene onderwerpen over honden en vragen over honden.

Moderator: moderatorteam

Tamara/Bayko
Zeer actief
Mijn ras(sen): Vlinderhondje (Epagneul Nain Continental Papillon)
Aantal honden: 1

Re: Hoe snel komt jouw hond uit het asiel?

Ongelezen bericht door Tamara/Bayko »

Bayko (9) en Cyntha (bijna 8 ) hebben beide hun leeftijd niet mee. Verder voelen ze zich niet op hun gemak in een kennel, dus in een asiel zullen ze zichzelf waarschijnlijk niet van hun beste kant tonen. Ook heeft vooral Cyntha enkele gezondheidsprobleempjes die haar minder aantrekkelijk maken. Wel krijg ik regelmatig te horen wat een mooie honden het zijn, dus door hun uiterlijk maken ze misschien toch nog wel een kans :tongue: Bayko is megasociaal naar mensen, ook naar teefjes en jonge reuen maar volwassen reuen liggen soms niet zo lekker bij hem. Voor de rest weinig problemen, 't is gewoon een kanjer maar wel een echte border collie net als Cyntha. Beide hebben het typische drijfinstinct in zich, dus ze zijn niet/minder geschikt voor mensen die niet bekend zijn met het ras. Omdat ze al hun hele leven samen zijn en erg aan elkaar gehecht, zou het 't prettigst zijn als ze samen geplaatst kunnen worden. Vooral Cyntha is enorm gesteld op vast gezelschap van een soortgenoot, helemaal alleen thuisblijven is niet haar sterkste punt. Al met al denk ik dat die twee niet de meest voor de hand liggende keuze zijn voor mensen die op zoek zijn naar een leuke hond uit het asiel. Gelukkig weet ik dat ze naar familie kunnen als mij iets overkomt.
Groetjes van Tamara en een pootje van Cody
Afbeelding
In liefdevolle herinnering:
Bayko *06-01-2002 +08-09-2012 Cyntha *20-04-2003 +02-05-2017
Sonnie1983
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mechelse herder, xMH
Aantal honden: 3

Ongelezen bericht door Sonnie1983 »

Ivan met zijn lieve koppie (vooral als ie met zo'n schuin koppie je aankijkt) zal denk ik snel herplaatst zijn. Het is gewoon een lief beest, knuffelkont.

Diego zal wat moeilijker zijn. Is een volhouder wat in sommige dingen fijn kan zijn (bijv. voorwerpjes zoeken in een stukje bos dat hij dan niet opgeeft) maar ook vervelend bij sommige dingen.
Het is niet een altijd een makkelijk hondje, ik zelf vind eigenlijk neit echt voor beginners.
Maxiem
Zeer actief

Ongelezen bericht door Maxiem »

Ik denk wel dat sommige mensen het hier wel een beetje onderschatten. Max had een ontzettend leuk koppie, gedroeg zich in het asiel heel knuffelig en vrolijk en heeft er toch een jaar gezeten. En dan had het asiel niet eens vertelt dat ze mensen beet.

Ik denk dat als ze er nog een keer in terecht gekomen was, ze er niet meer weggekomen was.
Max, 1-12-1999 - 29-10-2010. Je wordt gemist.
Apie
Vaste gebruiker

Ongelezen bericht door Apie »

Mijn hond zal nooit in een asiel komen, daar heb ik al dingen voor geregeld.

Met mijn vorige hond ging ik op een keer naar een asiel samen met een vriendin die daar naar een hond ging kijken.
Dus ik laat mijn collie uit de auto, komt er meteen iemand naar me toe of ik de collie ging wegbrengen. Was hem dus binnen een seconde kwijt geweest.

Mijn familie en mijn allerbeste vriendin weten dat als mij wat overkomt ze de hond niet naar het asiel mogen brengen en daar hebben we duidelijke afspraken overgemaakt hoe ze moeten gaan handelen. :ok:
Karine
Vaste gebruiker
Mijn ras(sen): Kruizing Boomer/Golden Retriever, Golden Retriever
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door Karine »

Ik denk dat Bente er wel even zal zitten. Ze is in huis heel lief maar buiten niet altijd even makkelijk en waarschijnlijk ook erg onder de indruk van alles in het asiel.

Montie is er ondanks zijn leeftijd denk ik zo weer uit. Dat is echt zo'n makkelijke hond en superlief. Ik heb al meerdere mensen gehad die hem wel wouden hebben als de combinatie met Bente niet goed zou gaan. (Montie is hier pas sinds december) Maar ze krijgen hem niet :neenee:
Groetjes Karine, poot van Montie en Kaya

Afbeelding
iones
Zeer actief

Ongelezen bericht door iones »

Ik heb drie honden en ik denk dat ze alledrie niet lang in het asiel zouden zitten. Bobbes is een mooie hond met een lieve en aandoenlijke uitstraling. Sokkie is een mengelmoes van lieflijkheid en straathondenuitstraling en heel ongecompliceerd. Peppie is gewoon een jack russel die veel mensen aanspreekt. Ook een vrij ongecompliceerde hond. Kan alleen niet goed alleen zijn want dan gaat ze blaffen.
'Het lot van de dieren is bezegeld door de onverschilligheid van velen, in combinatie met de daadwerkelijke haat van weinigen
vania
Zeer actief
Mijn ras(sen): 2 dogo Canario's, 1 boxer x rottweiler, 1 groenendaeler
Aantal honden: 4

Ongelezen bericht door vania »

Shadow zal het asiel nooit niet zien :N: hij is oud, versleten en helemaal niet gemakkelijk zowel naar vreemde mensen toe niet als naar honden niet, hij word zowiezo in geslapen

Zena gaat er vrij lang zitten denk ik, zij komt heel dreigend over naar vreemde mensen in een ren (ook hier thuis) eens los is ze compleet anders, maar dat moet je natuurlijk wel weten en er rekening mee houden, ook kan zij absoluut niet los en luisterd niet altijd even goed, verder is ze voor eigen mensen een scheet en kan in principe met elke andere hond, zolang ze haar niet aanvallen, zal ze zelf niet beginnen

Darko is zo weg als iemand een grote sloef zoekt, hij is wat moeilijker met grote intacte reuen, maar verder vind hij iedereen en alles wel geweldig

Guapa zal er ook vrij lang zitten denk ik, Guapa vind niet iedereen even leuk en ze moet echt je vertrouwen winnen voor je er een enorm leuk en werklustig hondje voor in de plaats krijgt, mensen die er rekening mee willen houden dat ze niet elk bezoek met open armen zal ontvangen en niet met andere honden om kan, gaan er wel een wereldhondje aan krijgen dat vol werklust zit

Jänta is zo weg, een pup en ook nog eens open en sociaal, een tikkeltje "bazig" maar als je met haar bezig bent vind ze dat alleen maar geweldig

Jarana is ook zo weg, ook een pup, maar een tikkeltje gereserveerder als Jänta en een pak rustiger in het algemeen
Afbeelding
Lisantjuh
Vaste gebruiker
Mijn ras(sen): jackrussel/dwergpincer
Contacteer:

Ongelezen bericht door Lisantjuh »

James is zo weg!
Hij is jong en vrolijk en vind iedereen lief.
Hij is ook gewoon een schatje!!!

(maar ik moet er niet aan denken dat james in een ander gezin woont bleh!)
Afbeelding
Plaats reactie

Terug naar “Algemeen”