Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Martinidogshow op 5 en 6 maart 2011
Moderator: moderatorteam
- Elmo/maureen
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Dalmatier
- Aantal honden: 1
Re: Martinidogshow op 5 en 6 maart 2011
Klopt bij de dalmaten waren de rozetten ook op, volgens mij net na de reuen 

- grover
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Welsh Springer Spaniel
- Aantal honden: 2
- Contacteer:
Nou, het liep toch al niet lekker met die rozetten, want in de catalogus stond heel leuk dat blauwe rozetten voor G hondjes waren.. Ja klopt natuurlijk geen hol van, en ze werden ook gewoon als ZG rozetten uitgedeeld, maar pff dat heeft (iig bij ons) wel even chaos opgeleverd :')
Ik heb er trouwens idd eentje met het NKC logo erop :j beetje cheapass dingetje vond ik het trouwens haha, al m'n andere rozetten hebben zo'n chique goudkleurig plaatje
Ach, ben er niet minder blij mee hoor 
Ging trouwens wel meer mis zaterdag, wij werden al naar de verkeerde ring gestuurd, teefje van m'n vriendin stond als reu ingeschreven en de catalogi waren (of iig een heleboel) verkeerd gedrukt
Ik heb er trouwens idd eentje met het NKC logo erop :j beetje cheapass dingetje vond ik het trouwens haha, al m'n andere rozetten hebben zo'n chique goudkleurig plaatje

Ging trouwens wel meer mis zaterdag, wij werden al naar de verkeerde ring gestuurd, teefje van m'n vriendin stond als reu ingeschreven en de catalogi waren (of iig een heleboel) verkeerd gedrukt

- crutz
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Mechelse Herders (FCI)
- Aantal honden: 7
- Contacteer:
ach, wij zagen thuis pas dat Minna haar opmerking toen ze uit de ring kwam dat Ziva een ZG had toch niet zo heel fout was, ondanks dat op het keurrapport een G stond, ze had nl wel de rozet van ZG meegekregen....een witte....grover schreef:Nou, het liep toch al niet lekker met die rozetten, want in de catalogus stond heel leuk dat blauwe rozetten voor G hondjes waren.. Ja klopt natuurlijk geen hol van, en ze werden ook gewoon als ZG rozetten uitgedeeld, maar pff dat heeft (iig bij ons) wel even chaos opgeleverd :')
- LongFields
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Laekense Herder Tapas
Peruaanse Kelpie Mojo
Kelperuaan Kiitos - Aantal honden: 3
Op de website van de NVBH staat dat ze een G had zag ik net Carmen. Als het ook op haar keurverslag staat zoals je schrijft, dan kun je er wel vanuit gaan dat dat de juiste kwalificatie is, en dat ze zich vergist hebben in de kleur van de rozet. Of ze hadden geen andere (meer).
- crutz
- Zeer actief
- Contacteer:
Ziva (de parson), niet Gina, Gina had idd een G....LongFields schreef:Op de website van de NVBH staat dat ze een G had zag ik net Carmen. Als het ook op haar keurverslag staat zoals je schrijft, dan kun je er wel vanuit gaan dat dat de juiste kwalificatie is, en dat ze zich vergist hebben in de kleur van de rozet. Of ze hadden geen andere (meer).
- LongFields
- Zeer actief
Peruaanse Kelpie Mojo
Ik denk dat ik hem wel begrijp, mevrouw Eerola keurde namelijk rasgroep 1, terwijl meneer Eerola de keurmeester was voor de BIS-keuring. Dus als Nawosh geschreven heeft dat ze zijn vrouw niet voorbij kwam bij de groepskeuring, dan doelt ze er volgens mij op dat het feit dat mevrouw Eerola bij de rasgroepkeuring van groep 1 haar hond niet op nummer 1 gezet heeft (sterker nog, geen blik waardig heeft gekeurd), waardoor ze niet bij meneer Eerola in de BIS-eindkeuring terecht kon komen.Marjoleine schreef:
@Scooby, ik begrijp die opmerking van Nawosh niet. Ik dacht van wel maar nu niet meer.
Maar als ze zegt wat jij denkt mag het niet, nee.

- LongFields
- Zeer actief
Peruaanse Kelpie Mojo
O sorry, ik haalde de namen door elkaar dus. Moet je maar namen nemen die niet op 2 letters na precies gelijk zijn!crutz schreef:Ziva (de parson), niet Gina, Gina had idd een G....LongFields schreef:Op de website van de NVBH staat dat ze een G had zag ik net Carmen. Als het ook op haar keurverslag staat zoals je schrijft, dan kun je er wel vanuit gaan dat dat de juiste kwalificatie is, en dat ze zich vergist hebben in de kleur van de rozet. Of ze hadden geen andere (meer).

- crutz
- Zeer actief
- Contacteer:
LongFields schreef:O sorry, ik haalde de namen door elkaar dus. Moet je maar namen nemen die niet op 2 letters na precies gelijk zijn!crutz schreef:Ziva (de parson), niet Gina, Gina had idd een G....LongFields schreef:Op de website van de NVBH staat dat ze een G had zag ik net Carmen. Als het ook op haar keurverslag staat zoals je schrijft, dan kun je er wel vanuit gaan dat dat de juiste kwalificatie is, en dat ze zich vergist hebben in de kleur van de rozet. Of ze hadden geen andere (meer).![]()
ja, realiseerde me dat net pas nu ik het hier zo opschreef, maar Ziva hadden we al toen we Gina kochten & Gina heette al zo (en luistert er soms naar

- Nawosh
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Zuid Russische ovcharka
Dat dusLongFields schreef:Ik denk dat ik hem wel begrijp, mevrouw Eerola keurde namelijk rasgroep 1, terwijl meneer Eerola de keurmeester was voor de BIS-keuring. Dus als Nawosh geschreven heeft dat ze zijn vrouw niet voorbij kwam bij de groepskeuring, dan doelt ze er volgens mij op dat het feit dat mevrouw Eerola bij de rasgroepkeuring van groep 1 haar hond niet op nummer 1 gezet heeft (sterker nog, geen blik waardig heeft gekeurd), waardoor ze niet bij meneer Eerola in de BIS-eindkeuring terecht kon komen.Marjoleine schreef:
@Scooby, ik begrijp die opmerking van Nawosh niet. Ik dacht van wel maar nu niet meer.

Groetjes, Marjan
- bieb4
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Miniature American Shepherd en een Friese Stabij
Ik vond wel dat er behoorlijk streng gekeurt werd(miss wel te streng). En ik denk dat dat terug te zien gaat worden in de inschrijvingen van shows die deze keurmeesters gaan keuren. Want zo werkt het natuurlijk wel, al die mensen die nu een kwalificatie "matig" en "goed" gehad hebben schrijven niet meer in en dat kost een organisatie centjes. Zelfs mensen met een ZG die dit voor hun neus hebben zien gebeuren zullen miss 3 keer nadenken. We hebben het helaas niet over een tientje inschrijfgeld.
Ik was het met mijn keuring op 1 hond na best eens alleen wel weer jammer dat er standaard geen U gegegeven word in de jeugdklasse, dat is dan weg gegooit geld in nederland. Geloof ook niet dat de buitenlandse keurmeesters op de hoogte zijn van de JCAC hier in nederland. Vind het totaal niet erg om een keer een ZG te krijgen in de jeugdklasse, honden zijn dan nog zo in ontwikkeling maar standaard zeggen bij mij krijgen ze het nooit vind ik jammer.
Ik was het met mijn keuring op 1 hond na best eens alleen wel weer jammer dat er standaard geen U gegegeven word in de jeugdklasse, dat is dan weg gegooit geld in nederland. Geloof ook niet dat de buitenlandse keurmeesters op de hoogte zijn van de JCAC hier in nederland. Vind het totaal niet erg om een keer een ZG te krijgen in de jeugdklasse, honden zijn dan nog zo in ontwikkeling maar standaard zeggen bij mij krijgen ze het nooit vind ik jammer.
- yamie
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Jack Russell Terriers
- Contacteer:
er word, ook door buitenlandse Km's best wel U gegeven in de jeugdklasse, misschien dat dat ook wel per ras verschilt... maar als je dat graag wilt, die mogelijkheid iig, dan is het eigen keuze om in te schrijven of niet natuurlijk
ik vind het ook onzin, als dat van sommige km's gewoon standaard is, een jeugdhond kan prima U waardig zijn.
ik denk alleen wel, dat mensen iets teveel ophangen aan U tjes en Cac's enz. iig in zoverre, dat een ZG gewoon nauwelijks meer gewaardeerd word ( niet op jou bedoelt hoor)
wat ik al eerder zei, ik zie wel uitslagen, dan staan er .. pak hem beet, 7/8 honden in een klasse, en allemaal krijgen ze een U, dat is toch gewoon onzin? geef 1 en 2 een U en de rest ZG, de eerste plaatst hij niet voor niks op 1 en 2 en een ZG is gewoon een mooie kwalificatie.
of je het dan ook eens bent met zijn keuze en plaatsing? dat is een andere "discussie"

ik vind het ook onzin, als dat van sommige km's gewoon standaard is, een jeugdhond kan prima U waardig zijn.
ik denk alleen wel, dat mensen iets teveel ophangen aan U tjes en Cac's enz. iig in zoverre, dat een ZG gewoon nauwelijks meer gewaardeerd word ( niet op jou bedoelt hoor)
wat ik al eerder zei, ik zie wel uitslagen, dan staan er .. pak hem beet, 7/8 honden in een klasse, en allemaal krijgen ze een U, dat is toch gewoon onzin? geef 1 en 2 een U en de rest ZG, de eerste plaatst hij niet voor niks op 1 en 2 en een ZG is gewoon een mooie kwalificatie.
of je het dan ook eens bent met zijn keuze en plaatsing? dat is een andere "discussie"

- Marjoleine
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Friese en Cubaanse hounen
- Contacteer:
Zo begreep ik het ook, Suzanne.LongFields schreef:Ik denk dat ik hem wel begrijp, mevrouw Eerola keurde namelijk rasgroep 1, terwijl meneer Eerola de keurmeester was voor de BIS-keuring. Dus als Nawosh geschreven heeft dat ze zijn vrouw niet voorbij kwam bij de groepskeuring, dan doelt ze er volgens mij op dat het feit dat mevrouw Eerola bij de rasgroepkeuring van groep 1 haar hond niet op nummer 1 gezet heeft (sterker nog, geen blik waardig heeft gekeurd), waardoor ze niet bij meneer Eerola in de BIS-eindkeuring terecht kon komen.Marjoleine schreef: @Scooby, ik begrijp die opmerking van Nawosh niet. Ik dacht van wel maar nu niet meer.
Maar volgens mij bedoelt Scooby dat de vrouw van meneer Aerola er met een hond stond?
Volgens de speaker waren mevrouw Aerola en meneer Aerola overigens geen familie.
Daardoor dacht ik dus dat Scooby iets anders bedoelde, namelijk dat er ook een wederhelft-van-meneer-Aerola was, die er met een hond stond.
Maar hoe het nou echt zit weet ik dus niet.

- Scooby
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Duitse dog
- Contacteer:
Dan zal hijn de Griffons wel stom vinden!ladybird schreef:Elke show waar hij spreekt?Scooby schreef:
Misschien dat hij op dat moment niet op de naam kan komen en het ras dan 'gewoon' over slaat? Dat idee heb ik wel vaker bij speakers tijdens de eindkeuringen in de Erering.

Groetjes, Karen
Duitse doggen 'Uut Sutfene'
- Scooby
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Duitse dog
- Contacteer:
Zo las ik het ook, maar zo zat het dus blijkbaar niet.Marjoleine schreef:Zo begreep ik het ook, Suzanne.LongFields schreef:Ik denk dat ik hem wel begrijp, mevrouw Eerola keurde namelijk rasgroep 1, terwijl meneer Eerola de keurmeester was voor de BIS-keuring. Dus als Nawosh geschreven heeft dat ze zijn vrouw niet voorbij kwam bij de groepskeuring, dan doelt ze er volgens mij op dat het feit dat mevrouw Eerola bij de rasgroepkeuring van groep 1 haar hond niet op nummer 1 gezet heeft (sterker nog, geen blik waardig heeft gekeurd), waardoor ze niet bij meneer Eerola in de BIS-eindkeuring terecht kon komen.Marjoleine schreef: @Scooby, ik begrijp die opmerking van Nawosh niet. Ik dacht van wel maar nu niet meer.
Maar volgens mij bedoelt Scooby dat de vrouw van meneer Aerola er met een hond stond?
Volgens de speaker waren mevrouw Aerola en meneer Aerola overigens geen familie.
Daardoor dacht ik dus dat Scooby iets anders bedoelde, namelijk dat er ook een wederhelft-van-meneer-Aerola was, die er met een hond stond.
Maar hoe het nou echt zit weet ik dus niet.

Groetjes, Karen
- grover
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Welsh Springer Spaniel
- Contacteer:
Mijn (Zweedse) keurmeester heeft toch echt wel Utjes uitgedeeld in de jeugdklasse (mijn reu is daar een voorbeeld van, maar de eerste jeugdreu is zelfs BOS geworden...) dus ze doen het wel, terwijl onze (Nederlandse) keurmeester in Eindhoven de jeugdreuen enkel ZG's gaf...
Overigens is er in mijn ring gewoon rozetten uitgedeeld zoals gebruikelijk,alle ZG honden hebben een blauwe rozet meegekregen, en die paar G honden een witte.. Dus niet zoals in de catalogus stond..
Overigens is er in mijn ring gewoon rozetten uitgedeeld zoals gebruikelijk,alle ZG honden hebben een blauwe rozet meegekregen, en die paar G honden een witte.. Dus niet zoals in de catalogus stond..
- Marjoleine
- Zeer actief
- Contacteer:
Ik realiseer me dat nu pas he, ik had een witte maar Fien had ZG. Dat is dus niet goed?
Overigens werd de beste jeugdteef bij de Hava's zelfs BOB en ik had ook een Zweedse.
Ik heb geen enkel probleem met ZG's trouwens.
En ik heb wel een probleem met idioot veel U-tjes. Want als iedereen dat krijgt is dat niets meer waard.
Overigens werd de beste jeugdteef bij de Hava's zelfs BOB en ik had ook een Zweedse.
En ik heb wel een probleem met idioot veel U-tjes. Want als iedereen dat krijgt is dat niets meer waard.
- Maeve
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Nova Scotia Duck Tolling Retriever
- Aantal honden: 3
- Contacteer:
ZG was blauw, dat had Nolan.Marjoleine schreef:Ik realiseer me dat nu pas he, ik had een witte maar Fien had ZG. Dat is dus niet goed?
Wit was G? :N:
- Marjoleine
- Zeer actief
- Contacteer:
Blijkbaar?Maeve schreef:Wit was G?
Ik ben hem geloof ik al kwijt, maar ik had echt een witte

- Machie
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Puli, kruising golden retriever X wetterhoun, kruising Pumi, Hrvatski ovčar, Border Collie
- Aantal honden: 5
Ik las ergens dat er nog al gegocheld is met de rozetten 

- Maeve
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Nova Scotia Duck Tolling Retriever
- Contacteer:
Marjoleine schreef:Blijkbaar?Maeve schreef:Wit was G?
Ik ben hem geloof ik al kwijt, maar ik had echt een witte

Maar op het keurraport staat wel ZG? Ik neem aan dat dat gewoon telt eigenlijk.
- Hamilton
- Zeer actief
uittreksel uit het tentoonstellingsreglement:
artikel 7 prijzen.Bij het behalen van een kwalificatie wordt voor elke hond een rozet beschikbaar gesteld.Rood=Uitmuntend, Wit= Zeer Goed, Blauw= Goed, Groen= Matig, voor pups en baby's, lichtblauw voor reutjes, roze voor teefjes, ongeacht de kwalificatie
artikel 7 prijzen.Bij het behalen van een kwalificatie wordt voor elke hond een rozet beschikbaar gesteld.Rood=Uitmuntend, Wit= Zeer Goed, Blauw= Goed, Groen= Matig, voor pups en baby's, lichtblauw voor reutjes, roze voor teefjes, ongeacht de kwalificatie
- sjaak-k
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Kruising labrador, Toller & Labrador
Ik had wit voor een ZG-hond, dus dat klopt. 

- blacky
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Coton de Tuléar en Havanezer.
Dit lijkt me ook het meest logisch. Ze volgen toch de kleuren van de vlag rood,wit,blauw? Dat is volgens mij in de paarden sport niet anders? Allleen beginnen ze dan met oranje?Hamilton schreef:uittreksel uit het tentoonstellingsreglement:
Ook in Leeuwarden is deze volgorde gebruikelijk. Dus het rood,wit,blauw.
- LongFields
- Zeer actief
Peruaanse Kelpie Mojo
Volgens Nawosh zelf dus wel:Scooby schreef: Zo las ik het ook, maar zo zat het dus blijkbaar niet.
Nawosh schreef:Dat dusLongFields schreef:Ik denk dat ik hem wel begrijp, mevrouw Eerola keurde namelijk rasgroep 1, terwijl meneer Eerola de keurmeester was voor de BIS-keuring. Dus als Nawosh geschreven heeft dat ze zijn vrouw niet voorbij kwam bij de groepskeuring, dan doelt ze er volgens mij op dat het feit dat mevrouw Eerola bij de rasgroepkeuring van groep 1 haar hond niet op nummer 1 gezet heeft (sterker nog, geen blik waardig heeft gekeurd), waardoor ze niet bij meneer Eerola in de BIS-eindkeuring terecht kon komen.Marjoleine schreef:
- Nawosh
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Zuid Russische ovcharka
Oeps, ik had heel voorbarig verondersteld dat meneer Eerola dan wel bij mevr. Eerola zou horen
Hoe dan ook, ik moest eerst in de groepskeuring mevrouw Eerola voorbij (ze zou dan Romis groepswinnaar hebben moeten maken)
om weer bij dhr. Eerola in de eindkeuring uit te komen en dat lukte (overigens geheel terecht en volgens verwachting) niet
Ik hoop dat de verwarring nu is opgehelderd, mevr. Eerola bracht dus geen hond uit maar keurde groep 1

Hoe dan ook, ik moest eerst in de groepskeuring mevrouw Eerola voorbij (ze zou dan Romis groepswinnaar hebben moeten maken)
om weer bij dhr. Eerola in de eindkeuring uit te komen en dat lukte (overigens geheel terecht en volgens verwachting) niet

Ik hoop dat de verwarring nu is opgehelderd, mevr. Eerola bracht dus geen hond uit maar keurde groep 1
Groetjes, Marjan
- MonaToetje
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Boston Terriërs,Engelse Springer Spaniëls & Whippet
- Aantal honden: 6
- Contacteer:
Van harte gefeliciteerd allemaal.
Ik kon helaas op het laatste moment niet gaan .Achteraf hoorde ik ook dat ik niet veel heb gemist, want onze km viel op de grovere honden en Len en Tulip zijn het tegenovergestelde van dat.
L.

Ik kon helaas op het laatste moment niet gaan .Achteraf hoorde ik ook dat ik niet veel heb gemist, want onze km viel op de grovere honden en Len en Tulip zijn het tegenovergestelde van dat.

L.
Afbeelding verwijderd door moderator ivm foutmelding
~ Vaarwel, mijn mooie meisje! Je bent voor altijd in ons hart! ~
(met dank aan Desi)
~ Vaarwel, mijn mooie meisje! Je bent voor altijd in ons hart! ~
(met dank aan Desi)
- Marjoleine
- Zeer actief
- Contacteer:
Ja, uiteraard. Die rozet is extra.Maeve schreef:Marjoleine schreef:Blijkbaar?Maeve schreef:Wit was G?
Ik ben hem geloof ik al kwijt, maar ik had echt een witte![]()
Maar op het keurraport staat wel ZG? Ik neem aan dat dat gewoon telt eigenlijk.
En ja, op het rapport staat ZG. Fien is geen G-hond, ze is een U-hond met te weinig vacht

- Marjoleine
- Zeer actief
- Contacteer:
Nee, ze heten allebei van zichzelf Aerola en zijn geen familie.Nawosh schreef:Oeps, ik had heel voorbarig verondersteld dat meneer Eerola dan wel bij mevr. Eerola zou horen![]()
Hoe dan ook, ik moest eerst in de groepskeuring mevrouw Eerola voorbij (ze zou dan Romis groepswinnaar hebben moeten maken) om weer bij dhr. Eerola in de eindkeuring uit te komen en dat lukte (overigens geheel terecht en volgens verwachting) niet
Maar ik snap het nu, hoor

@MonaToetje: jammer, ik miste je al, heb de Bostons wel even gezien in de ring.
- maceresta
- Vaste gebruiker
- Mijn ras(sen): Havanezer
Hoe kan Fien nu te weinig vacht hebben Marjoleine?

Groetjes, Luka, Rebble en Ina....