Inge O schreef:gyanty schreef:
Als ik zie wat iedereen hier omschrijft wat een hond allemaal moet kunnen en wat hij vooral niet mag, nou dan denk ik dat er echt geen stabiele honden bestaan, want ze mogen klaarblijkelijk geen enkele uitspatting hebben. Nobody is perefect, maar onze honden moeten dat schijnbaar wel zijn. Inmiddels heb ik het beeld wat men hier heeft van en stabiele zelfverzekerde hond toch echt het beeld van een dode hond.
ben ik ook met je eens.
het beeld dat hier geschetst of gevraagd wordt van een stabiele hond is gewoon verre van reëel, da's geen stabiele hond meer maar een überhond.
die ik overigens liever niet zou hebben.
Inderdaad, ik denk er precies zo over.
Wat er gebeurd is, is heel vervelend en ik zou in de plaats van de TS ook niet blij geweest zijn. Als een van mijn honden dit zou hebben gedaan, dan zou ik daar als eigenaar ook niet echt heel erg om staan te juichen, en had ik zeker mijn excuses aangeboden en van dit incident geleerd.
Maar het met grote waffel stoer gaan lopen doen hier op het forum met grootspraak over het schoppen van honden die op je af komen vind ik eerlijk gezegd nogal asociaal.
De teksten die ik van met name Nanna gelezen heb, lijken eerder geschreven door een honden-eigenaar met een ras wat Nanna zo vaak over de hekel haalt, een "typische vechthonden-eigenaar".
Waarom zou je een hond willen schoppen als dat helemaal niet nodig is? Ik meen me te herinneren dat voorheen een flinke brul al genoeg was om de naderende en grommende hond van zich af te houden. Maar nu wordt er regelmatig gestrooid met teksten als "dan schop ik hem van me af" of woorden van gelijke strekking.
Als je zo met honden van anderen in werkelijkheid omgaat denk ik dat je een keer de verkeerde treft en in elkaar getimmerd zou worden. Als een vreemde mijn hond opeens zou schoppen zou ik daar op zijn zachtst gezegd ook helemaal niet vrolijk van worden. Nu ben ik niet iemand die gelijk fysiek de confrontatie aan zou gaan maar ik weet zeker dat er anderen zijn die dit wel doen.
Er zijn ook andere manieren om een niet al te sociaal klinkende en uitziende hond af te stoppen, daar hoef je echt je fameuze maat 43 niet voor in te zetten.