Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Hondje erbij. Update pagina 19.

Een forum voor algemene onderwerpen over honden en vragen over honden.

Moderator: moderatorteam

Marion.

Re: Hondje erbij

Ongelezen bericht door Marion. »

doggy schreef:Ze kunnen morgen niet,...
Ik ga ze scheiden en dan komen ze hem maandag ophalen.
Mijn broek zakt echt af hoor. JIJ zit nu met een probleem, en je laat het afhangen van mensen die hun hond herplaatst hebben om hem op te komen halen????

Jouw probleem, heb jezelf gecreëerd, moet JIJ wat aan doen. Nu. Of morgen. Maar niet afwachten "tot de oude baasjes tijd hebben". Want die hadden geen tijd voor de hond, anders hadden ze hem wel gehouden.
JIJ moet op de trein springen.
EstherK
Zeer actief
Mijn ras(sen): Airedale Terrier, Zwarte Russische Terrier en Foxterrier
Aantal honden: 3
Contacteer:

Ongelezen bericht door EstherK »

Woon jij op dit moment zelfstandig of logeer je bij mensen? Wanneer je ergens logeert, vraag dan je huisgenoten om hulp!
Lemuria

Ongelezen bericht door Lemuria »

Ja maar ze heeft geen internet, dus nu is alles onmogelijk.

Ofzoiets.
EstherK
Zeer actief
Contacteer:

Lemuria schreef:Ja maar ze heeft geen internet, dus nu is alles onmogelijk.

Ofzoiets.
Ze internet dus bij kennissen of zo. Zou dat betekenen dat de honden alleen (en nog niet gescheiden) thuis zijn? :N:
pooh
Zeer actief
Mijn ras(sen): zwiterse witte herder

Ongelezen bericht door pooh »

Ik probeer echt aardig te blijven, maar godver zeg! Anneke, begrijp je nu gewoon niet dat je NU iets moet doen?
Heb je er al over nagedacht wat je gaat doen als die mensen maandag niet komen?
:pop:
yuki
Zeer actief

Ongelezen bericht door yuki »

Kan ik me niet voorstellen Esther.......
Als je een nieuwe situatie in huis hebt, zit je daar boven op toch? Dan denk ik ff aan de hele dag vandaag..... :denken:
Eventhough you're gone, we're still a team'.
(r.i.p. Yuki / Askiem Yoshi)

Esther
purple_ikke
Actief
Mijn ras(sen): Sharpei

Ongelezen bericht door purple_ikke »

Ben nu al in overleg via PB met haar nu hopen dat ze niet van internet afgaat want dan kan ik ook niet helpen.
Hanneke2
Zeer actief
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door Hanneke2 »

doggy schreef:
Eline* schreef:Wijs besluit en in alle eerlijkheid is het gewoon beter dat het nu mis gaat dan over een poosje.
Sterkte, het is voor jou erg naar allemaal!
Wel hoop ik dat je een volgende hond met verstand kiest en niet op wat je leuk lijkt. Dit is niet leuk..voor de honden niet en voor jou niet.
Het voelt net alsof ik weer een hond verlies.
Voel me een mislukkeling.
Kom op, die pei vindt vast wel een andere baas, en je hebt gewoon een foute keuze gemaakt. Ik hoop alleen wel dat je daar van geleerd hebt, en dat je inziet dat al die mensen die vraagtekens zetten bij je keuze, niet een beetje uit hun nek liepen te kletsen.
Hanneke, Toto, Tika en Pindapoes
M@ri@nne
Zeer actief

Ongelezen bericht door M@ri@nne »

purple_ikke schreef:Ben nu al in overleg via PB met haar nu hopen dat ze niet van internet afgaat want dan kan ik ook niet helpen.
Dan wissel je toch telefoonnummers uit? :denken:
Groetjes, Marianne.
Afbeelding
mercedes2803
Zeer actief
Mijn ras(sen): Stiefhond Hummer - Franse Bull
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door mercedes2803 »

purple_ikke schreef:Ben nu al in overleg via PB met haar nu hopen dat ze niet van internet afgaat want dan kan ik ook niet helpen.
super Aaf :ok: Ik hoor zo wel van je
purple_ikke
Actief

M@ri@nne schreef:

heb haar nu aan de telefoon
EstherK
Zeer actief
Contacteer:

purple_ikke schreef:
M@ri@nne schreef:

heb haar nu aan de telefoon
:ok:
LongFields
Zeer actief
Mijn ras(sen): Laekense Herder Tapas
Peruaanse Kelpie Mojo
Kelperuaan Kiitos

Ongelezen bericht door LongFields »

Ik hoop voor je dat maandag niet een andere smoes verzonnen wordt waarom de hond niet opgehaald kan worden. Eerlijk gezegd ben ik daar wél een beetje bang voor, dat ze het ophalen op de lange baan gaan schuiven en dat ze uiteindelijk de hond helemaal niet meer terug nemen.
Als ik een hond herplaatst zou hebben en dezelfde dag te horen kreeg dat de hond en zijn nieuwe "maatje" op elkaar geklapt waren, dan had het wat mij betreft midden in de nacht kunnen zijn of ik zou heel Nederland af moeten rijden om er te komen, maar mijn hond terughalen, dát zou ik doen.

Ik ben dus bang dat je straks nog steeds met Peitje zal blijven zitten, en het probleem van het herplaatsen in jouw schoenen geschoven wordt.

Anneke, ik denk dat het zowiezo heel verstandig is om wanneer dit allemaal achter de rug is, een tweede hond uit je hoofd te zetten. Geniet gewoon van wat je hebt, spreek met mensen af om te wandelen, ga lekker verhuizen en zorg dat je uit de WW komt, en zie dan over een paar jaar weer eens verder. Voor nu zou ik absoluut het aanschaffen van een tweede hond op de (zeer lange) baan te schuiven.
Brigitte
Zeer actief

Ongelezen bericht door Brigitte »

Dan ga je naar Zeist, bel je daar de lokale dierenambulance dat ze de hond komen ophalen en kan je gelijk melden waar hij thuis hoort en het tel.nr van de eigenaren geven.
Lemuria

Ongelezen bericht door Lemuria »

Aafje, wat ga jij met de hond doen? Houden tot maandag? Herplaatsen van jou uit? Naar die mensen rijden en zien of ze thuis zijn?
Paddle
Zeer actief

Ongelezen bericht door Paddle »

Waarom is 'gewoon' gescheiden houden geen optie?

Enfin, ik hoop dat de pei goed terecht komt. En dat er geen tweede hond meer komt. Voor beike en voor de andere honden.
Dat de TS verdriet heeft kan ik eerlijk gezegd niet zo heel veel mee inzitten. Deze situatie heeft ze zelf volledig gecreerd tot deze ramp.
Afbeelding
Marion.

Inge O schreef:ik heb hier maar één overheersend gevoel bij en dat is :ugh: :ugh: :ugh: .

en dat is dan nog op z'n allervriendelijkst uitgedrukt, maar dat zal vast wel aan mij liggen want ik word gewoon hoorndol van dit soort naïeviteit (alweer : eufemistisch uitgedrukt).

Afbeelding
Hier hetzelfde. En dan maar een oud zeikwijf. Maar die hedendaagse "ik wil, ik wil, ik wil, dus ik zal krijg" snap ik niet en zal ik nooit snappen. En nu is het ook nog afhankelijk van de wil van de oude baasjes (die van de hond af wilden, en die er een hele dag voor vrij moeten nemen) vooraleer de hond opgehaald wordt. En Anneke zit in de WW, en kan rustig een dagje treinen.

Ik snap er echt niets meer van. En ik wil het ook niet snappen.
purple_ikke
Actief

Lemuria schreef:Aafke, wat ga jij met de hond doen? Houden tot maandag? Herplaatsen van jou uit? Naar die mensen rijden en zien of ze thuis zijn?
Naar de baasjes toebrengen vanavond nog.
Maar ze gaat ze toch scheiden.
Heeft geen beltegoed moet eerst dat halen en dan de oude baasjes nog bellen.
Ze laat het me nu iig nog weten of het vanavond nog nodig is.
Maar dat betekent dat ik pas rond 0.30 in amsterdam ben.

Het peitje mag gewoon komen naar ze alleen de oude baasjes kunnen niet 1-2-3 naar drachten rijden.
Geer
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door Geer »

Paddle schreef:Waarom is 'gewoon' gescheiden houden geen optie?
Dat vraag ik me ook af. Deuren goed dichthouden en barricaderen en honden afgewisseld aandacht geven; dat moet toch wel een dag lukken? Honden zijn toch geen bermbommen die ineens in duizend stukjes uiteen exploderen? Ik zou hier ook best een paar dagen een ongenode gast kunnen herbergen, dan schikken ze zich maar even in hun lot en let ik extra op. Ik snap het hele probleem van die maandag niet zo.

Dat laat niet onverlet dat ik het nogal een onhandige keuze vind, maar ik geloof dat dat een beetje mosterd na de maaltijd is.
Laatst gewijzigd door Geer op 20 feb 2010 21:16, 1 keer totaal gewijzigd.
sjaak-k
Zeer actief
Mijn ras(sen): Kruising labrador, Toller & Labrador

Ongelezen bericht door sjaak-k »

Marion. schreef:Kelere, wat een verhaal.
En bij Anneke had ik altijd al ietwat te impuls gedrag, noem het egoistisch.

Maar alsjeblieft meisje. Doe het gewoon nu even met wat je hebt. Wees daar blij mee. Fototoestellen en meubels mag je kopen en verkopen zoveel als je wilt, maar doe dat niet meer met levende wezens. Eérst je eigen leven en huis op orde, dan pas levende wezens erbij.
Ik word hier heel erg verdrietig van.

Nu kom ik hier nog niet erg lang/vaak, maar dat gevoel heb ik dus ook.

Gewoon lekker zo houden en afwachten van de toekomst brengt, doe ik eerst ook :).
Afbeelding
alm@
moderator
Mijn ras(sen): Langhaar teckel

Ongelezen bericht door alm@ »

Omdat de ene hond deuren kan openmaken, Anneke er kennelijk geestelijk doorheen zit en met een tijdbom in huis leeft.

Ik vind het aanbod van purple_ikke fantastisch :ok: en hoop dat de sharpei daar snel weg is voordat er échte ongelukken gebeuren.
Afbeelding
Marion.

purple_ikke schreef:Naar de baasjes toebrengen vanavond nog.

Het peitje mag gewoon komen naar ze alleen de oude baasjes kunnen niet 1-2-3 naar drachten rijden.
Oke. En jij belde haar op, dus ze had jou gewoon (zonder beltegoed) hun nummer kunnen geven. En om jou vanavond in elk geval nog te bellen, zal ze sowieso beltegoed nodig hebben.

Heel raar verhaal dit. Heel raar.
Nakisha
moderator
Mijn ras(sen): Coahuila

Ongelezen bericht door Nakisha »

Ik lees dit allemaal nu pas... wat een verdriet.
Het was absoluut naief om een sharpei te nemen, maar dat is al gezegd, het is gebeurd en nu word je wel héél hard afgestraft; worse scenario possible is acuut uitgekomen.

Als je Beauty niet voor maandag ''kwijt kan'', kan je dan Beike niet ergens uit logeren sturen voor die ene dag? Dat kan toch ook een oplossing zijn?

Ik vind het heel rot voor je. Ik zit nog in je buurt ook, maar een Pei bij Branco zetten is vragen om een slachtpartij. Dat zal niet lukken... Ik betwijfel zelfs of hij Beike zou tolereren. Anders had je best even één van de twee hier mogen stallen voor dat ene dagje.

Nog één PS-je - Een eerste ontmoeting tussen twee honden hoort perfecto te wezen, anders heeft het geen zin om het te proberen.
Branco en Rhodi wilden bij de eerste ontmoeting maar één ding... samen spelen. Lekker gek doen met z'n tweetjes. En nu zie je dus bij hen dat, na jaren samen, Branco af en toe best flink lelijk kan doen naar onze Rhodi nu hij ''thuis'' is, maar dat ze elkaar geen half uurtje kunnen missen.
Bij de andere bull (teefje) waar we eerst keken, was er geen interesse over en weer. Ook geen ruzie dus, maar gewoon geen belangstelling voor elkaar. Dát was voor mij al teken genoeg de combi NIET te maken. Een combi ligt elkaar, of niet.
Laatst gewijzigd door Nakisha op 20 feb 2010 21:21, 1 keer totaal gewijzigd.
Afbeelding
Geer
Zeer actief
Contacteer:

alm@ schreef:
Omdat de ene hond deuren kan openmaken, Anneke er kennelijk geestelijk doorheen zit en met een tijdbom in huis leeft.
Als ze Beike even vastlegt in de woonkamer en de Pei met de deur dicht ergens anders en ze allebei een kluif ter afleiding geeft, dan is het probleem toch tijdelijk opgelost?
purple_ikke
Actief

Marion. schreef:

Oke. En jij belde haar op, dus ze had jou gewoon (zonder beltegoed) hun nummer kunnen geven. En om jou vanavond in elk geval nog te bellen, zal ze sowieso beltegoed nodig hebben.

Ze is nu beltegoed halen.
Maar even serieus moet ik nu haar sores gaat oplossen?
Ik heb aangeboden die hond te halen maar moet ik nou ook nog gaan regelen hoe hij daar gaat komen...
Vind ik een beetje raar. Als ze zelf wil dat hij terug gaat moet ze dat ook ZELF regelen vind ik.

Of is dat nou raar?
Zoek stok!
Zeer actief
Mijn ras(sen): Kooikerhondje en Australian Shepherd

Ongelezen bericht door Zoek stok! »

Jee :ugh: Ik snap niet zo goed waarom ze dit zelf niet kan oplossen. Ik snap de bezorgdheid van een aantal forumleden, maar potdorie zeg het is een volwassen vrouw. Die kan zelf toch ook regelen dat die mensen de hond morgen komen halen. Of anders gaat ze met de trein. Weet ik veel. Maar ik sta er zo nu en dan van te kijken hoe mensen hun leven uit handen geven.
Afbeelding

Linda, Izzie en Bram
alm@
moderator
Mijn ras(sen): Langhaar teckel

Ongelezen bericht door alm@ »

Geer schreef:
alm@ schreef:
Als ze Beike even vastlegt in de woonkamer en de Pei met de deur dicht ergens anders en ze allebei een kluif ter afleiding geeft, dan is het probleem toch tijdelijk opgelost?
Ik heb zomaar het gevoel dat Anneke door alles een beetje in elkaar geklapt is en misschien even niet meer rationeel kan denken. Ik zou het bijzonder triest vinden als de honden toch nog kans zien elkaar in de haren te vliegen met alle gevolgen van dien.
Afbeelding
Brigitte
Zeer actief

Ongelezen bericht door Brigitte »

Ik zou dus morgen met de trein gaan, daar de dierenambulance bellen met de mededeling dat je een hond hebt die opgehaald moet worden en kan je gelijk door geven waar de eigenaren wonen en dan kunnen die de hond maandag daar ophalen, hond zit goed en jij hebt je rust terug.

Ja, je moet er idd alleen even wat voor doen.
Geer
Zeer actief
Contacteer:

purple_ikke schreef:
Marion. schreef:

Ze is nu beltegoed halen.
Nee. Ik vind het heel lief, maar op zich al van de zotte dat jij heen en weer gaat rijden. Er rijden tig treinen. Ik hou nooit zo van het 'ik doe alles ondanks waarschuwingen lekker zoals ik het wil, en als het dan misgaat mogen anderen het allemaal oplossen'.

Ik vind het heel lullig dat het zo is gelopen, maar een extra dagje met een wat gespannen situatie is toch wel het minste wat je voor zo'n onhandige keuze over kunt hebben.
Zoek stok!
Zeer actief
Mijn ras(sen): Kooikerhondje en Australian Shepherd

Ongelezen bericht door Zoek stok! »

purple_ikke schreef:Of is dat nou raar?
Nee. Ik vind je aanbod heel lief. Maar we hebben het niet over een 10-jarige hoor. Ze is mans genoeg om een Sharpei reu in huis te nemen en te vertellen dat het heus allemaal goed komt. Dat ze zoveel ervaring heeft met Sharpeis. Nog dezelfde dag (!) gaat het mis en dan moet alles voor haar opgelost worden? Kom op zeg.
Afbeelding

Linda, Izzie en Bram
Plaats reactie

Terug naar “Algemeen”