Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

die lul uit Medemblik...

Een forum voor algemene onderwerpen over honden en vragen over honden.

Moderator: moderatorteam

Chione
Zeer actief

Ongelezen bericht door Chione »

ana schreef:Sorry hoor, op een paar mensen na, vind ik dat jullie een hele nare discussie voeren. Sterker nog, het is geen discussie, jullie branden hier iemand hier totaal af, met zijn allen. Ik veroordeel broodfok net zo hard als jullie en ik snap ook niet alles van Sjef haar redenaties, maar als twintig man mij voor rotte vis uitmaken en precies weten hoe ik in elkaar zit en daar dan ook nog wat scheldwoorden tegen aan gooien, dan zou het mij ook veel moeite kosten om bijv. toe te geven, dat het niet de meest handige keus was geweest om bij die Entius een hond te kopen (of bij wat voor soortgelijk iemand dan ook). Het topic ging niet over Sjef die haar hond daar heeft gekocht, maar over die Entius zelf. Dat er het een en ander gezegd wordt n.a.v. Sjef haar opmerkingen dat snap ik. Maar ik vind het niet van geweldig niveau. 'Zeg dan dat je het fout hebt, pleefiguur van het jaar'. UITLEGGEN en dan iemand zelf de conclusie laten trekken heeft veel meer nut in mijn ogen. Een ieder die in een hoek gezet wordt door een groep, zal van zich af trappen.
Inderdaad, he-le-maal niemand heeft hier de moeite genomen om het UIT TE LEGGEN. BEDANKT VOOR DE TIP!!!!!!!!!

Afbeelding
~“ With eyes full of prejudice, you will never see the world for what it is.."~

~
Afbeelding
~
Kaiou
Zeer actief
Mijn ras(sen): Barbet
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door Kaiou »

sjef schreef:Ja een van mijn honden komt uit een dierenwinkel, heb ik daar spijt van, nee, ik zou haar niet graag willen missen. Zou ik het nog een keer doen, dat weet ik niet, onder dezelfde specifieke omstandigheden misschien wel.

Keur ik broodfokken af, ja zeker !!!
Je keurt broodfokken af maar wil misschien ooit nog wel een hondje een dierenwinkel? Dat rijmt niet met elkaar.

Begrijp je dat de hondjes die je koopt in een dierenwinkel afkomstig zijn van een broodfokker?
En dat, wanneer je daar dus een hondje koopt, je daarmee de broodfok in stand houdt?
Afbeelding
Muk

Ongelezen bericht door Muk »

malinois schreef:
tineke schreef:Je keurt het af maar zou onder dezelfde omstandigheden wel weer een hond daar halen :denken: .
wat je niet ziet is er niet... en de aarde is ook plat :pffff:
En van voor het zingen de kerk uitgaan kun je ook niet zwanger worden. :pffff:

En ana, lees eens even wat beter, dan zul je zien dat er meer dan voldoende is uitgelegd, maar dat sjef niet de moeite neemt om op vragen te antwoorden of serieus in discussie te gaan. Sjef verdraait alles wat wij zeggen bewust om de aandacht weg te leiden van de kritiek. En omdat sjef niet normaal kan discussieren, kun je dit soort reacties verwachten.
Volgens mij is sjef een troll en die kan ik missen als kiespijn op dit forum.
marian*
Erelid
Mijn ras(sen): Drentsche Patrijshond
Contacteer:

Ongelezen bericht door marian* »

Sjef,door het kopen van een hond bij figuren als Entius hou je dit in stand:
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Zij kopen nl bij dit soort bedrijven hun "gezonde en vrolijke pups" voor een habbekrats en verkopen die.
Vandaar dat ze minder kunnen vragen aan hun klanten.
Maar wil je dit nog meer moederhonden aandoen?Nee toch?
De enige oplossing is doodgewoon niet kopen bij die lui zodat de handel vanzelf uitsterft.
Afbeelding
Uit het oog maar nooit uit het hart
Max 24/8/'94-11-4-'11,Bente 27/4/'99-23/11/'10
moosje
Zeer actief
Mijn ras(sen): ISSR Shiloh Shepherd, Cão Lixeira Português, en een aantal part-time Chinese Cresteds
Aantal honden: 2
Contacteer:

Ongelezen bericht door moosje »

sjef schreef:Hoeveel van jullie die nu schande roepen hebben een herplaatser of gehad ?. Of willen die lastige honden met een voorgeschiedenis niet.
Ik denk de helft van degenen die reageren!
sjef schreef:Minhie, niet altijd kan je van tevoren bij pups kijken.
Bij een heeeeeel klein beetje goeie fokker kan dat wel. Sterker nog, bij de meeste fokkers word je verplicht om meerdere keren te komen kijken voordat je een pup mee krijgt.
sjef schreef:Bij herplaatsers kan dat al helemaal niet, de meesten komen namelijk uit het asiel. Je bent al blij als er een beetje voorgeschiedenis bekend is, maar dat meestal al niet.
Wat raar dat bij alle honden die ik herplaats altijd eerst een kennismaking plaatsvindt voordat een hond geplaatst wordt... :denken: Sterker nog, de meeste herplaatsers komen bij particulieren vandaan en niet uit een asiel.
En over een hele boel asieldieren is wel degelijk een achtergrond bekend.
Afbeelding
In loving memory: Tara, Cheeco, Rinty, Kazan, Zarah, Shendor & Bleza

Dierenvoedselbank Amersfoort
Facebookpagina Dierenvoedselbank Amersfoort
sjef
Zeer actief

Ongelezen bericht door sjef »

Als jullie mijn berichten gelezen zouden hebben, dan zouden jullie weten, dat wij 4 asielhonden hebben gehad, die tot hun dood van ouderdom bij ons gewoond hebben. Nu hebben we nog een herplaatser uit een gastgezin en daarnaast hebben we nog een heel lief yorkje uit een dierenwinkel (bijna 6 jaar geleden meegenomen) en een Maltzu van een particulier. Als dat volgens jullie broodfokken in stand houden is, begrijp ik het inderdaad niet.
I'm just a common man
drive a common van
my dogs ain't got no pedigree
Muk

sjef schreef:Als jullie mijn berichten gelezen zouden hebben, dan zouden jullie weten, dat wij 4 asielhonden hebben gehad, die tot hun dood van ouderdom bij ons gewoond hebben. Nu hebben we nog een herplaatser uit een gastgezin en daarnaast hebben we nog een heel lief yorkje uit een dierenwinkel (bijna 6 jaar geleden meegenomen) en een Maltzu van een particulier. Als dat volgens jullie broodfokken in stand houden is, begrijp ik het inderdaad niet.
Waarom verdraai je onze woorden steeds?

Door de aankoop van je pup bij Entius, daarmee hou je de broodfok in stand ja. En dat is dus helaas niet de eerste keer dat je een hond uit de winkel hebt gehaald. Dus je valt gewoon in herhaling en steunt daarmee de broodfok. Daar gaat het over, niet over je herplaatsers.
Laatst gewijzigd door Muk op 28 dec 2008 21:47, 1 keer totaal gewijzigd.
ana

Ongelezen bericht door ana »

*Linda* schreef: En hoe goed heb je zélf alles gelezen. Het IS tot in den treure uitgelegd maar het komt niet door. Ze zou het zó weer doen zelfs. Vind je het gek dat men dan zo gaat reageren.
Ik heb alles gelezen en ben weer eens op pagina 1 begonnen. waar een paar 'normale' opmerkingen staan en o.a. ook dit:
lekker dan als je daar je hond haalt... hoe werk ik mee aan de broodfok...
daarom zoek je ook een goede fokker op maar ja, dan heb je hem niet voor sinterklaas in huis nee... da's waar
oh wat heb ik een hekel aan dat soort mensen dat zulke honden koopt En ja Sjef.. dus ook aan jou.
Je weet echt helemaal niks van teven in schuren die elke loopsheid gedekt worden, nooit buiten komen? Pups die met 4 weken bij moeders worden weggehaald en verscheept?

Willekeurig wat van de eerste pagina afgehaald en ik zie dat niet echt als uitleggen nee.
Het is toch meteen met de vinger wijzen. Ik snap best dat mensen heel boos worden om de afschuwelijke dingen, die er met dit soort hondjes gebeuren. Maar ik vind dat jullie het over het geheel niet 'uitleggen' en wel heel hard met zijn allen Sjef de grond in boren. Ik ben het ook niet met hem/haar eens. Maar als er dan toch geen eer te behalen valt door iets uit te leggen, laat het dan lekker helemaal zitten en richt je aandacht op betere dingen, bijv. waar het topic mee begon ...
En @tineke, hoezo dramaqueen van het jaar ? ik zit geen traantjes om sjef weg te pinken hoor, verre van. Maar wordt soms wel eens moe van het geschop en geschreeuw van iedereen; het kan ook anders i.m.o.
Minhie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Akita

Ongelezen bericht door Minhie »

sjef schreef:Als jullie mijn berichten gelezen zouden hebben, dan zouden jullie weten, dat wij 4 asielhonden hebben gehad, die tot hun dood van ouderdom bij ons gewoond hebben. Nu hebben we nog een herplaatser uit een gastgezin en daarnaast hebben we nog een heel lief yorkje uit een dierenwinkel (bijna 6 jaar geleden meegenomen) en een Maltzu van een particulier. Als dat volgens jullie broodfokken in stand houden is, begrijp ik het inderdaad niet.
kheb nog een beetje energie..
Mag ik vragen trouwens wat een particulier is?
En over die 4 asielhonden hebben we het niet, daar is niks mis mee (hoop ik)
het gaat om die ene van entius ;)
Afbeelding
YvetteJ
Zeer actief
Mijn ras(sen): Peruaanse Naakthond, Toypoedel
Contacteer:

Ongelezen bericht door YvetteJ »

sjef schreef:
minhie schreef:
sjef schreef:YvetteJ, we wisten dat de pupjes al naar hun nieuwe baasjes waren, het feit dat er geen andere pupjes meer zijn als je de jouwe ophaalt wil nog niet zeggen dat het dan niet deugt.
waarom heb je die pups nooit eerder bekeken? :19:
YvetteJ, waar lees jij dat we die pups niet bekeken hebben
Ik zei niet dat jij de pups nooit bekeken had, dat was iemand anders maar dat maakt niks uit, namen zijn ook moeilijk :pffff:

Ik las onderaan op pagina vier dat jij dacht dat de andere pups al naar andere baasjes waren... Daarop vroeg ik alleen of je niet geïnteresseerd was in de andere pups en daar dus niet naar gevraagd hebt :19:
Groetjes Yvette

Chupa (2007)
Tobias (2008-2021)
Freek (2020)
moosje
Zeer actief
Mijn ras(sen): ISSR Shiloh Shepherd, Cão Lixeira Português, en een aantal part-time Chinese Cresteds
Contacteer:

sjef schreef:Als ik jullie redenering goed begrijp mag je die honden dus ook niet nemen want ze zouden wel eens van broodfokkers afkomstig kunnen zijn en op die manier houd je die lui in stand.

Een hondje uit Spanje, Roemenie, Griekenland enz, mag natuurlijk wel, die komen uiteraard niet bij broodfokkers vandaan en zijn zielig.

Dus mag ik voortaan alleen nog maar een hond van een goedgekeurde en nette fokker nemen, die heel terecht eerst heeft onderzocht of ik wel een geschikte baas ben voor zijn pupje. Vervolgens houdt deze fokker jarenlang contact met mij om te zien hoe het gaat en houdt mij ook op de hoogte van het wel en wee van de ouders en broertjes en zusjes.

Helaas al die andere honden die niet bij de fokker vandaan komen zoeken het maar uit, het is voor hun eigen bestwil, en anders toch wel voor de ouders en de broertjes en zusjes.

Ik zou haast zeggen, jullie hebben gelijk, maar gelukkig zijn er ook mensen die die honden wel een goed tehuis gunnen.
Je kan echt niet lezen he??
En je verstand, waar is dat gebleven? Bij Entius achtergelaten zeker?
Afbeelding

Muk

moosje schreef:
sjef schreef:Als ik jullie redenering goed begrijp mag je die honden dus ook niet nemen want ze zouden wel eens van broodfokkers afkomstig kunnen zijn en op die manier houd je die lui in stand.

Een hondje uit Spanje, Roemenie, Griekenland enz, mag natuurlijk wel, die komen uiteraard niet bij broodfokkers vandaan en zijn zielig.

Dus mag ik voortaan alleen nog maar een hond van een goedgekeurde en nette fokker nemen, die heel terecht eerst heeft onderzocht of ik wel een geschikte baas ben voor zijn pupje. Vervolgens houdt deze fokker jarenlang contact met mij om te zien hoe het gaat en houdt mij ook op de hoogte van het wel en wee van de ouders en broertjes en zusjes.

Helaas al die andere honden die niet bij de fokker vandaan komen zoeken het maar uit, het is voor hun eigen bestwil, en anders toch wel voor de ouders en de broertjes en zusjes.

Ik zou haast zeggen, jullie hebben gelijk, maar gelukkig zijn er ook mensen die die honden wel een goed tehuis gunnen.
Je kan echt niet lezen he??
En je verstand, waar is dat gebleven? Bij Entius achtergelaten zeker?
Nee bij de vorige dierenwinkel waar sjef 6 jaar geleden een hond heeft gekocht. Boomer is namelijk niet de eerste hond van sjef die uit de dierenwinkel komt.
renee-uk
Zeer actief
Mijn ras(sen): duitse herder

Ongelezen bericht door renee-uk »

ana schreef:
*Linda* schreef: En hoe goed heb je zélf alles gelezen. Het IS tot in den treure uitgelegd maar het komt niet door. Ze zou het zó weer doen zelfs. Vind je het gek dat men dan zo gaat reageren.
Ik heb alles gelezen en ben weer eens op pagina 1 begonnen. waar een paar 'normale' opmerkingen staan en o.a. ook dit:
daarom zoek je ook een goede fokker op maar ja, dan heb je hem niet voor sinterklaas in huis nee... da's waar
oh wat heb ik een hekel aan dat soort mensen dat zulke honden koopt En ja Sjef.. dus ook aan jou.
Je weet echt helemaal niks van teven in schuren die elke loopsheid gedekt worden, nooit buiten komen? Pups die met 4 weken bij moeders worden weggehaald en verscheept?

Willekeurig wat van de eerste pagina afgehaald en ik zie dat niet echt als uitleggen nee.
Het is toch meteen met de vinger wijzen. Ik snap best dat mensen heel boos worden om de afschuwelijke dingen, die er met dit soort hondjes gebeuren. Maar ik vind dat jullie het over het geheel niet 'uitleggen' en wel heel hard met zijn allen Sjef de grond in boren. Ik ben het ook niet met hem/haar eens. Maar als er dan toch geen eer te behalen valt door iets uit te leggen, laat het dan lekker helemaal zitten en richt je aandacht op betere dingen, bijv. waar het topic mee begon ...
En @tineke, hoezo dramaqueen van het jaar ? ik zit geen traantjes om sjef weg te pinken hoor, verre van. Maar wordt soms wel eens moe van het geschop en geschreeuw van iedereen; het kan ook anders i.m.o.
Ben je voor het gemak vergeten te kijken naar alle posts waarin het verband tussen dierenwinkels en broodfokkers genoemd wordt?
Ook een beetje last van tunnelvisie misschien?
Afbeelding

you can never replace the dogs you've lost, but you can always find a new one to love
moosje
Zeer actief
Contacteer:

*Linda* schreef:Ik geef het op. Je bent een dierenliefhebber van de ergste soort.
Liefhebber????????? :denken:
Afbeelding

moosje
Zeer actief
Contacteer:

Dus de volgende hondt word gewoon weer een herplaatser/asielhond en geen broodfokpup meer begrijp ik?
Afbeelding

YvetteJ
Zeer actief
Mijn ras(sen): Peruaanse Naakthond, Toypoedel
Contacteer:

Ongelezen bericht door YvetteJ »

moosje schreef:
*Linda* schreef:Ik geef het op. Je bent een dierenliefhebber van de ergste soort.
Dierenleedhebber :idea:

Die foto's zijn trouwens om onpasselijk van te worden maar daar komt dan weer geen reactie op, zijn natuurlijk de ouders van "sjefs" hond ook niet dus dan is het al helemaal niet relevant :roll:
Groetjes Yvette

Chupa (2007)
Tobias (2008-2021)
Freek (2020)
Liesbeth
Zeer actief

Ongelezen bericht door Liesbeth »

moosje schreef:
Je hebt mensen die van dieren houden en mensen die houden van dierenhouden.

Overigens is Luuk (de schnauzer in mijn onderschrift) ook een herplaatser en ik weet wie zijn ouders zijn etc. "Toevallig" zie ik overmorgen zijn fokker weer.
Laatst gewijzigd door Liesbeth op 28 dec 2008 22:36, 1 keer totaal gewijzigd.
Groetjes Liesbeth en een lebber van Luuk.

Tessa 07-03-2007 --- 15-03-2018
Muk

Liesbeth schreef:
moosje schreef:
Je hebt mensen die van dieren houden en mensen die houden van dierenhouden.
Dat klopt helemaal. En laat Sjef nu net tot de laatste categorie behoren.
*Linda*
Zeer actief

Ongelezen bericht door *Linda* »

moosje schreef:
Ja :pffff: Sarcastisch he.
Afbeelding Afbeelding Afbeelding
Liesbeth
Zeer actief

Je haalt er steeds je andere honden bij, maar het gaat om die ene hond die jij in een dierenwinkel gekocht hebt.
En ja, daarmee werk jij nmm mee aan het in stand van broodfok en/of ondoordacht fokken.

De eerste hond die mijn ouders hadden kwam bij een particulier vandaan, maar daar zijn we ook vaker gaan kijken voordat we een pup uitzochten. De andere honden waren opvangers, zowel bij particulier vandaan als uit asiel. Geen haar op hun of mijn hoofd heeft er ooit over gedacht om een hond uit een dierenwinkel te halen :neenee: .
Mijn man en ik hebben onze vorige 2 schnauzers bij een goede fokker vandaan en de huidige schnauz is een herplaatser. Bij alle 3 zijn we eerst gaan kijken en overleggen voordat we ze (minimaal een week later) meenamen.
Dus ook als je bij een particulier of een asiel een hond ophaalt kan je van te voren gaan kijken en je bezinnen over de aanschaf, maar dat moet je wel zelf willen.

Limanade
Zeer actief
Mijn ras(sen): Bullterrier

Ongelezen bericht door Limanade »

sjef... het is heel simpel.. voor het ene hondje dat je koopt bij een broodfokker, komt er een nieuwe voor terug..
vraag = aanbod verhaal..

als iedereen maar steeds hondjes blijft kopen bij een broodfokker.. zorgt die broodfokker er ook voor dat er steeds nieuwe hondjes komen..

die hondjes komen van moederhondjes die ergens achteraf in een schuur weg liggen te rotten en met een heel klein beetje geluk krijgen ze schoon water en eten..
moederhond word doodleuk door haar zoon gedekt!! gevolg: zieke honddjes met erfelijke afwijkingen..

zolang iedereen hun oogkleppen ophoud en zich niet in een hond verdiept voordat ze een hond aanschaffen, blijft de broodfok in stand..
Afbeelding

Wil je vlinders in je buik? Prop een rups in je reet!
pepim
Zeer actief

Ongelezen bericht door pepim »

sjef schreef:Moos Het valt me juist op op dit forum dat voor de meesten begrijpend lezen nogal moeilijk is.

Iemand proberen over te halen tot jouw standpunt doe je met goede argumenten en niet door alleen maar steeds hetzelfde te herhalen.

Ja een van mijn honden komt uit een dierenwinkel, heb ik daar spijt van, nee, ik zou haar niet graag willen missen. Zou ik het nog een keer doen, dat weet ik niet, onder dezelfde specifieke omstandigheden misschien wel.

Ben ik overtuigd van de goede trouw van alle al dan niet geregisteerde fokkers, nee absoluut niet.

Keur ik broodfokken af, ja zeker !!!

Hier spreek je jezelf heel erg tegen. Dat een mens fouten kan maken is één ding, maar willens en wetens volhouden dat er niets mis is met hondjes bij Entius kopen is een tweede lijkt me.

En een tip voor Ana; met een open mind lezen leest waarschijnlijk wat minder selectief. Ik zit al lang op dit forum en hier zitten echte dierenliefhebbers! Geen aai over de bol nee, maar wel begaan met, dus ...
malinois
Zeer actief
Mijn ras(sen): (X) Mechelse herder
Aantal honden: 3
Contacteer:

Ongelezen bericht door malinois »

nee ik snap jou ook niet, dat je goedkeurt dat moederhonden verrekken en uitgeleefd worden, dus dat komt dan goed uit...
Afbeelding
In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
malinois
Zeer actief
Contacteer:

ana schreef:

Willekeurig wat van de eerste pagina afgehaald
:smile2: had je niet beter kunnen zeggen alle reacties van Malinois? Was wat korter geweest :mrgreen:
Afbeelding
In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
Minhie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Akita

Ongelezen bericht door Minhie »

malinois schreef:
ana schreef:

:smile2: had je niet beter kunnen zeggen alle reacties van Malinois? Was wat korter geweest :mrgreen:
wat ben je toch zachtaardig tegen mensen die broodfok in stand houden..
Goh wat gek nou.. . :pffff:
Afbeelding
malinois
Zeer actief
Contacteer:

minhie schreef:
malinois schreef:
ana schreef:

wat ben je toch zachtaardig tegen mensen die broodfok in stand houden..
Goh wat gek nou.. . :pffff:
ik ben nog hartstikke aardig :N: :mrgreen:
Afbeelding
sjef
Zeer actief

Ongelezen bericht door sjef »

volgens Muk heb ik 2 hondjes uit een dierenwinkel, ik weet niet waar ze dat vandaan haalt of het moet komen door een rijke fantasie.

Een hondje bij een particulier halen en dat een herplaatser noemen vind ik ook een goeie, in dat geval heb ik alleen maar herplaatsers gehad op Boomer, Wammes en Beer 2 na. Ik voel me gelijk een stuk beter.
I'm just a common man
drive a common van
my dogs ain't got no pedigree
Liesbeth
Zeer actief

sjef schreef:volgens Muk heb ik 2 hondjes uit een dierenwinkel, ik weet niet waar ze dat vandaan haalt of het moet komen door een rijke fantasie.

Een hondje bij een particulier halen en dat een herplaatser noemen vind ik ook een goeie, in dat geval heb ik alleen maar herplaatsers gehad op Boomer, Wammes en Beer 2 na. Ik voel me gelijk een stuk beter.
Komt misschien omdat je twee leeftijden noemt, 5 én 6 jaar. Al zoekend kwam ik erachter dat je het over dezelfde hond had. De ene keer al vijf jaar en de andere keer bijna zes :19: .

Overigens kan een hond die je bij een particulier haalt ook een herplaatser zijn hoor. Zie niet goed waarom je je door die opmerking beter zou moeten/kunnen voelen, maar goed.

FEIT blijft dat Entius een hondenhandelaar is en jij daar ooit Boomer hebt gekocht en hem toen gestimuleerd hebt om een bepaalde hondenhandel in gang te houden.
Nu kan je ook aankomen met de (on)nodige particuliere handel, die vaak niet helemaal jofel is, of met oepsnestjes die dan via een figuur als Entius toch een "liefhebbende" eigenaar vinden. Ja, die bestaat ook, MAAR daar ben je gvd als kopende partij toch echt zelf bij, de kopende partij houdt de handel instand.
Als er geen vraag is, is er ook geen aanbod. Daar is namelijk het hele principe van HANDEL op gebasseerd.

FEIT blijft dat JIJ je ontzettend leuke, lieve, gelukkig gezonde Boomer uit die handel opgekocht hebt. Dat Boomer leuk, lief en gezond is is meer geluk dan wijsheid nmm.
Stom voorbeeld misschien, maar mijn zoon wilde een paar jaar geleden een paar voedermuizen "redden", 3 van de 4 zijn binnen 6 maanden gestorven en de vierde loopt na ruim 3 jaar nog lekker rond :19: . Heeft die ene muis nou geluk of hebben die andere drie pech gehad? :denken:

Sorry Sjef, maar ik kan echt niet begrijpen dat je een handel zoals Entius die voert, nog enigszins goed kan praten. Ik snap wél dat je voor Boomer bent gegaan en dat je aangeeft dat het, vanuit jouw ervaring gezien, niet zo slecht hoeft te lopen, tja, maar dat je vol probeert te houden dat Entius en co nog niet zo slecht zijn :neenee: .

jacq1970
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door jacq1970 »

Ik begrijp wel dat Sjef het goed praat...dat is namelijk het gebrek aan verstand en mededogen voor dieren wat Sjef mist, het niet verder kunnen kijken dat de eigen voordeur.. wat Sjef niet ziet gebeurt er ook niet.

Sjef je hebt zelf gezegt dat je wel meer een hond uit een dierenwinkel hebt gekocht dus dat zijn 2 broodfokhonden met Boomer erbij.

Je snapt het niet en je wilt het niet snappen...door domme domme mensen zoals jij zal er altijd broodfok blijven en zullen mensen als Entius altijd zaken kunnen blijven doen met deze malafide hondenhandelaren.... zullen er altijd teven uitgebuit en uitgewoont worden in kooitjes van 1 bij 1 om zoveel mogelijk puppies tewerpen.
Je gaat niet in op inhoudelijke vragen, je geeft geen commentaar op de linken die geplaatst worden..oftewel het doet je geen moer...
In mijn ogen ben je dan geen dierenliefhebber maar een dierenhouder... het is heel goed dat we dit soort discussies niet 1 op 1 in het echt hoeven tehebben want ik had je inmiddels een keer of wat boven op je domme hoofd geslagen...
Afbeelding
tineke

Ongelezen bericht door tineke »

ana schreef:

Anders is niet echt effectief bij Sjef hoor er is uitleg gegeven en duidelijk ook maar toch blijft hij/zij van mening dat er zo weer een hond daar uit broodfok zou kunnen worden aangeschaft.
Ikke ikke ikke en nog wat domme argumenten dat is het het enige wat Sjef loopt te verkondigen.
Plaats reactie

Terug naar “Algemeen”