Pak-de-bal schreef:Ennath schreef:Maar, maar, maar...
Mijn Collin bijt niet dood hoor, maar hij is lang niet even vriendelijk... en een gaatje is snel genoeg gebeurd. En dat kán ook verkeerd gaan.
Dus Collin loopt aan de lijn als er andere honden in de buurt zijn (ook omdat ik hem niet kan roepen).
waarom voedt je je hond dan niet op??
Jammer dat je BBC 3 niet kan ontvangen ,
maar daar wordt getraind en les gegeven, hóe je een agressieve hond, weer gewoon kan krijgen.
Het is echt te doen, hoor !!
Ik vind het altijd zo slap om maar steeds die andere honden en eigenaren de schuld te geven,
terwijl JIJ met een onopgevoede , dus agressieve hond rondloopt !!
En mogen we dáár dan niets over zggen?
kolder !!

Nou, onopgevoed
Kijk dat er links en rechts een loopse teef loopt is geen probleem....
Hij zal heus niet achter een bijna loops exemplaar aanstekkeren als ik dat niet wil. ( in tegenstelling tot een andere "wel opgevoede" hond waar we hier veel van horen) Ik kan hem rustig op het pad laten zitten, als Bauke of een andere hond voorbij loopt. En dan trekt of stuitert hij niet. Ik kan met hem werken op een vol trainingsterrein zonder dat hij acht slaat op de andere honden om hem heen. Ook los!
Wat niet kan is hem talloze leuke "speelaanvallen" binnen z'n persoonlijke zone laten ondergaan door een onbenullige ADHD Labrador in het bezit van een nog veel onbenulligere huppeltrut. En als baasje dan niet horen wilt zal hondje moeten voelen.
Als Madam gewoon met haar hondje aan de lijn langs was gelopen, was er niets maar dan ook niets gebeurd.
Hij had het hondje waarschijnlijk niet eens bekeken.
En nee Eline, dat gaatje hoef ik niet te voorkomen, dat moet de baas doen. Jouw was het niet overkomen want jij had je honden terug geroepen, en dan hadden wij nog even enige woorden gewisseld over het weer, de honden en welke kant we uit wilden lopen. En dan hadden we zonder problemen onze weg vervolgd.
Een week later stormde het Labje in kwestie de wei van een plaatselijke veeboer in.
Waar een kudde vleeskoeien met kalveren EN EEN STIER liepen.
Het hondje loopt nu permanent mank.
Zeker ook de verantwoording van die veeboer