Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Wat zouden jullie doen, onbetrouwbare buurhond

Een forum voor algemene onderwerpen over honden en vragen over honden.

Moderator: moderatorteam

Pak-de-bal

Ongelezen bericht door Pak-de-bal »

Ennath schreef:Maar, maar, maar...
Mijn Collin bijt niet dood hoor, maar hij is lang niet even vriendelijk... en een gaatje is snel genoeg gebeurd. En dat kán ook verkeerd gaan.
Dus Collin loopt aan de lijn als er andere honden in de buurt zijn (ook omdat ik hem niet kan roepen).
waarom voedt je je hond dan niet op?? :denken:

Jammer dat je BBC 3 niet kan ontvangen ,
maar daar wordt getraind en les gegeven, hóe je een agressieve hond, weer gewoon kan krijgen.
Het is echt te doen, hoor !!

Ik vind het altijd zo slap om maar steeds die andere honden en eigenaren de schuld te geven,
terwijl JIJ met een onopgevoede , dus agressieve hond rondloopt !! :neenee:

En mogen we dáár dan niets over zggen?
kolder !! :neenee:
Laatst gewijzigd door Pak-de-bal op 19 mar 2008 19:15, 1 keer totaal gewijzigd.
Eline*
Zeer actief
Mijn ras(sen): Spaanse pepers!
Aantal honden: 2
Contacteer:

Ongelezen bericht door Eline* »

Je hebt een punt Nana!

Afbeelding

Deze hond is in een gevecht gepakt door een andere hond en het heeft hem het leven gekost. Voor wie het eigen schuld, dikke bult vindt als zijn hond een andere hond doodmaakt, die mag even op de onderstaande link klikken. De andere mensen adviseer ik niet te kijken, want het is een hele nare foto.

http://i78.photobucket.com/albums/j83/Eline_A/hippy.jpg
Groet Eline,
Juno en Kiki
Nelson hoort ook bij ons, al is hij er niet meer...
Afbeelding
Stichting Dierenhulp Cadiz
Boek Spaanse honden in Nederland;handleiding bij adoptie
Eline*
Zeer actief
Contacteer:

Nanna schreef:[Ik vind er nogal een verschl in zitten, tussen bijten en echt voor de kill gaan :19:
Helemaal mee eens, maar ook gaatjes moet je zien te voorkomen, al moet je bovenop je hond gaan zitten. Maar dat is mijn mening. :wink:
Groet Eline,
Juno en Kiki
Afbeelding
Marie-Josée
Erelid
Mijn ras(sen): Havanezer
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door Marie-Josée »

S@ndr@ schreef:dat vind ik wel het voordeel van mijn honden als ik zeg dat ze het niet leuk vinden, wordt ik prompt geloofd :19: :mrgreen:

en wordt de ongehoorzame kwelgeest in zijn kladden gepakt.
Ik vind dat toch gek dat dat soort mensen het wel snappen als het een grote brede hond betreft. :smile:

Of ik ben heel overtuigend :pffff:
Ik denk het eerste, sorry hoor :mrgreen:
Tomas wordt pas geloofd als hij grauwend in de lijn hangt :N:
Hij doet dat echter alleen bij honden die minstens even groot zijn en daarom maakt het dan weer weinig indruk :roll:
malinois
Zeer actief
Mijn ras(sen): (X) Mechelse herder
Aantal honden: 3
Contacteer:

Ongelezen bericht door malinois »

Pak-de-bal schreef:
Mijn Collin bijt niet dood hoor, maar hij is lang niet even vriendelijk... en een gaatje is snel genoeg gebeurd. En dat kán ook verkeerd gaan.
Dus Collin loopt aan de lijn als er andere honden in de buurt zijn (ook omdat ik hem niet kan roepen).

maar daar wordt getraind en les gegeven, hóe je een agressieve hond, weer gewoon kan krijgen.

Ik vind het altijd zo slap om maar steeds die andere honden en eigenaren de schuld te geven,

:roll: daar gaan we weer....

Mijn honden hebben onderling al krassen (op de snuit) als ze met elkaar spelen dus een gaatje ja die kun je al snel hebben zelfs bij een normale correctie...
Waarom is bovengenoemde hond nu onopgevoed en agressief? Wat weet jij daarvan? Hoe kun jij oordelen of iemand zijn hond heeft opgevoed als jij de hond en eigenaar totaal niet kent?
Ik vind het nogal wat om dergelijke vooroordelen te uiten over deze hond en eigenaar... Jij hebt je hond niet onder controle als er een niet-loopse teef voor je loopt in het bos, dus ook niet opgevoed :19:
Afbeelding
In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
Eline*
Zeer actief
Contacteer:

Pak-de-bal schreef:[terwijl JIJ met een onopgevoede , dus agressieve hond rondloopt !! :neenee:
Onopgevoed is iets anders dan agressief hoor. :wink: Een agressieve hond kan prima zijn opgevoed terwijl een onopgevoede hond prima sociaal kan zijn.
Groet Eline,
Juno en Kiki
Afbeelding
malinois
Zeer actief
Contacteer:

Nanna schreef:
Eline* schreef:
Nanna schreef:[Ik vind er nogal een verschl in zitten, tussen bijten en echt voor de kill gaan :19:
Helemaal mee eens, maar ook gaatjes moet je zien te voorkomen, al moet je bovenop je hond gaan zitten. Maar dat is mijn mening. :wink:
Tulijk moet je ook gaatjes vermijden, maar soms lukt het misschien écht niet. Van de andere kant uit kan ik me ook wel wat bij voorstellen, het IS ook hemeltergend als een vervelend beest op jouw braaf aangelijnde hond afkomt.
Maar als je wéét dat hij gaat moorden, zonder pardon, dan hoort ie gemuilkorfd te zijn. En niet gaan blaten van "dan leren ze een lesje en komen van een koude kermis thuis". Dat valt onder zwakzinnig aso--glimmend trainingspak-pitbullgeleuter. Met dat soort praat zou je MIJ als verantwoordelijk Staff-eigenaar in ieder geval niet blij maken. Weer zo eentje die de naam van het ras nog verder aan gort helpt...
heb je helemaal gelijk in, maar ik heb het dus al een keer eerder genoemd (paar jaar geleden) en ga het nu dus weer doen, hier loopt een JR in de buurt die dus naar buiten geflikkert wordt omdat dit makkelijk is... geen baas in de buurt... hij laat zichzelf wel uit... deze valt elke hond aan die hij ziet, groot of klein... 2 van mijn honden heeft hij als pup dus aangevallen... Als ik mijn honden hier (in de wijk dus aangelijnd)uitlaat (dus het laatste rondje want normaal gaan ze allemaal naar het bos de rest van dag) doe ik dat per 2... Ik heb hem nu al tig keer weg kunnen schoppen maar er gaat een dag komen dat een van mijn honden of een andere hond hem te pakken krijgt, en zelfs zonder de intentie om hem daadwerkelijk te killen kan het einde verhaal zijn voor hem. Ik hang ze desnoods op om dit te voorkomen maar ik ga ze toch hiervoor echt niet muilkorven... :neenee: dat vertik ik dus.
Afbeelding
In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
S@ndr@
Zeer actief

Ongelezen bericht door S@ndr@ »

je moet zowiezo schade vermijden en alles in het werkstellen wat menselijk gezien mogelijk is.
een ander hoeft geen last te hebben van jou dieren :19: op welke manier dan ook. :19:
Zoek stok!
Zeer actief
Mijn ras(sen): Kooikerhondje en Australian Shepherd

Ongelezen bericht door Zoek stok! »

malinois schreef:Jij hebt je hond niet onder controle als er een niet-loopse teef voor je loopt in het bos, dus ook niet opgevoed :19:
En jij hebt je hond niet onder controle als er een andere hond even komt kijken. Dan moet je die andere hond wegschoppen om te zorgen dat 'ie niet gebeten wordt door jouw hond. Wat is het verschil?
Afbeelding

Linda, Izzie en Bram
Zoek stok!
Zeer actief

Eline* schreef:Je hebt een punt Nana!

Afbeelding

Deze hond is in een gevecht gepakt door een andere hond en het heeft hem het leven gekost. Voor wie het eigen schuld, dikke bult vindt als zijn hond een andere hond doodmaakt, die mag even op de onderstaande link klikken. De andere mensen adviseer ik niet te kijken, want het is een hele nare foto.

http://i78.photobucket.com/albums/j83/Eline_A/hippy.jpg
O god, die foto van dat blije koppie had ik nog niet gezien :jank:
Afbeelding

Linda, Izzie en Bram
pammetje
Zeer actief

Ongelezen bericht door pammetje »

nou ik heb hier vol verbazing zitten lezen

mijn bobje was een allermans vriend
een echte lieverd voor elke hond
na drie keer te zijn aangevallen door een golden retriever is dit om geslagen en nu kan hij geen reu tolereren in de buurt (dus dankzij andere is het verpest)
Ik heb mijn hond zo goed opgevoed dat hij direct na mij toe komt als hij een andere hond ziet zodat ik hem aan kan lijnen
Ik vraag altijd netjes aan mensen om hun hond bij te houden als ik een hond los aan zie komen
krijg ik geen reactie dan roep ik dat ie bijt
als de hond dan nog komt pak ik bob zelfs op
ik doe er dus alles aan om een gevecht te voorkomen
maar het zou dus altijd mis kunnen gaan

en dan krijg ik hier dus te horen dat ik mijn hond moet muilkorven omdat ie andere honden bijt
nou waarom moet ik alleen die verantwoording nemen en waarom die andere niet?
waarom moet ik last hebben van andere honden?
waarom mogen andere gewoon hun hond loslaten als ie niet luisterd?
Ik heb hier een keer gehad dat er een hond aan kwam en ik riep of ze hem terug wilden roepen, maar dat ging niet want hij was doof
waarom laat je je hond dan loslopen?

Ik roep dat ie bijt juist omdat het afschrikt en ze dan misschien iets vlugger worden, en dit juist om het gevecht te voorkomen
Afbeelding
ik geniet van het leven
ik geniet van de zon
ik doe de deur open
en pleur van het balkon
Eline*
Zeer actief
Contacteer:

pammetje schreef:nou ik heb hier vol verbazing zitten lezen

na drie keer te zijn aangevallen door een golden retriever is dit om geslagen en nu kan hij geen reu tolereren in de buurt (dus dankzij andere is het verpest)
Als een hond pakt vanuit een trauma doordat hijzelf is aangevallen is het nooit sexegericht. :wink: Ik denk dat het gedrag dus een andere reden heeft en dat is mogelijk omdat hij gewoon geen sexegenoot tolereert. Niks geks voor een reu overigens.
en dan krijg ik hier dus te horen dat ik mijn hond moet muilkorven omdat ie andere honden bijt
Bijt hij andere honden dood?
Groet Eline,
Juno en Kiki
Afbeelding
malinois
Zeer actief
Contacteer:

Zoek stok! schreef:
malinois schreef:Jij hebt je hond niet onder controle als er een niet-loopse teef voor je loopt in het bos, dus ook niet opgevoed :19:
En jij hebt je hond niet onder controle als er een andere hond even komt kijken. Dan moet je die andere hond wegschoppen om te zorgen dat 'ie niet gebeten wordt door jouw hond. Wat is het verschil?
dat wordt hier toch ook steeds gezegd, :19: maar in mijn vb bij die JR, ik kan blijven schoppen en mijn honden ophangen... maar ik ben ook maar een mens ik ben ook niet de Hulk himself :19: Dus ooit houdt het een keer op. :roll: Ik zal alles doen om te voorkomen dat ze zullen bijten en ze zullen echt niet bijten met de intentie om te killen maar dat kan wel bij een klein hondje....formaatverschil is nu eenmaal te groot
Afbeelding
corason del perro
Zeer actief
Mijn ras(sen): Alt deutsche hutehund, Australian Shepherd
Contacteer:

Ongelezen bericht door corason del perro »

Marie-Josée schreef:
Eline* schreef:Ik heb verscheurde honden gezien op bv foto's van Kimba en daar wordt je kotsziek van en dat gun je geen enkel dier. Hoe durf je daarmee te dreigen!!!!! :evil:
Dat is precies mijn probleem; als iemand zoiets tegen me roept klopt het hart in m'n keel en is de rest van mijn dag bedorven.Nu ben ik op dat gebied ook wel een muts maar ik heb lang genoeg bij een dierenarts gewerkt om te weten hoe erg het kan zijn en hoe snel het kan gebeuren.
Maar kennelijk zijn er toch veel hondeneigenaren die daarop kicken.
Het zijn overigens altijd kerels met grote honden die in elk opzicht sterker zijn dan ik en mijn honden.
Maar goed als iemand dat roept hoeft het nog steeds niet waar te zijn :wink: (waarmee ik niemand een vrijbrief geef om zijn hond dus er maar op af te laten gaan :neenee: ) Ik bedoel er zijn zoveel mensen die hun hond idd altijd maar op iedere andere hond af laten denderen zonder ook maar moeite te doen om hem onder controle te krijgen. Lief vragen helpt helaas vaak niet en als het trucje van "die van mij heeft vlooien" niet werkt roep je dus soms maar dat je hond agressief is meestal wordt er dan wel geluisterd. Het is gewoon jammer dat het af en toe zo moet gaan.
Zoek stok!
Zeer actief

malinois schreef:
Zoek stok! schreef:
dat wordt hier toch ook steeds gezegd, :19: maar in mijn vb bij die JR, ik kan blijven schoppen en mijn honden ophangen... maar ik ben ook maar een mens ik ben ook niet de Hulk himself :19: Dus ooit houdt het een keer op. :roll: Ik zal alles doen om te voorkomen dat ze zullen bijten en ze zullen echt niet bijten met de intentie om te killen maar dat kan wel bij een klein hondje....formaatverschil is nu eenmaal te groot
Ik denk dat 'de waarheid' een beetje in het midden zit zoals heel vaak :wink: Ik ben de eerste om Bram aan te lijnen als er een hondagressieve hond aankomt. Maar mocht ik toch een keer te laat zijn, dan vind ik het toch wel erg fijn als de andere hond niet direct z'n kop er af bijt in het kader van 'had de baas maar beter op moeten letten'.

En om die JR even door te trekken naar hier in de buurt en uitdagingen voor Bram...er loopt hier een JR kruising teef rond die elke loopsheid op Bram zit te wachten. Ik ben inmiddels zwaar geirriteerd, maar zal nooit zeggen 'jammer dan, moeten de eigenaren maar beter opletten, Bram heeft gedekt'. Nee, ik zorg ervoor dat Bram die teef niet dekt. Of ik daar de teef voor terug naar huis moet brengen voordat ik met Bram de tuin uit loop, Bram binnen moet houden omdat ik bang ben dat zij over het hek springt (of hij eruit) of een andere route kies om haar te ontlopen, dat maakt mij allemaal niet uit.
Afbeelding

Linda, Izzie en Bram
Zoek stok!
Zeer actief

Nanna schreef:
pammetje schreef:
En dat geloof ik nou nooit zo. Mijn honden zijn ook weleens gebeten door andere honden en nooit zijn ze daardoor superintolerant geworden.
Het moet IN de hond zitten wil hij veranderen naar een hond die nog maar één ding wil als hij een andere hond ziet : KILLEN.
Mijn moeder zou zeggen: het smoesje is goed, maar het praatje deugt niet ;-)
En waarom moet je ook dit soort verklaringen zoeken, ik snap dat nooit. Er zijn genoeg honden die agressie vertonen naar andere honden. En ja, die honden waren toen ze jong waren vast een allemansvriend en een lieverd voor elke hond. Maar ja, kleine hondjes worden groot en dan kan dat veranderen, zeker als je een ras hebt waar in de rasbeschrijving al staat 'kan dominant zijn tov seksegenoten' of hoe de prachtige zin ook is om aan te geven dat er hondagressie in het ras zit.
Afbeelding

Linda, Izzie en Bram
Ennath
Zeer actief
Mijn ras(sen): Kruising BC x Friese Stijfkop: Iara
Newfounlander met klein beetje Lab: Komo
Hoogbejaarde teckel: Sjoske
En binnenkort: Digna!
Aantal honden: 4

Ongelezen bericht door Ennath »

Pak-de-bal schreef:

Nou, onopgevoed :denken:
Kijk dat er links en rechts een loopse teef loopt is geen probleem....
Hij zal heus niet achter een bijna loops exemplaar aanstekkeren als ik dat niet wil. ( in tegenstelling tot een andere "wel opgevoede" hond waar we hier veel van horen) Ik kan hem rustig op het pad laten zitten, als Bauke of een andere hond voorbij loopt. En dan trekt of stuitert hij niet. Ik kan met hem werken op een vol trainingsterrein zonder dat hij acht slaat op de andere honden om hem heen. Ook los!
Wat niet kan is hem talloze leuke "speelaanvallen" binnen z'n persoonlijke zone laten ondergaan door een onbenullige ADHD Labrador in het bezit van een nog veel onbenulligere huppeltrut. En als baasje dan niet horen wilt zal hondje moeten voelen.

Als Madam gewoon met haar hondje aan de lijn langs was gelopen, was er niets maar dan ook niets gebeurd.
Hij had het hondje waarschijnlijk niet eens bekeken.

En nee Eline, dat gaatje hoef ik niet te voorkomen, dat moet de baas doen. Jouw was het niet overkomen want jij had je honden terug geroepen, en dan hadden wij nog even enige woorden gewisseld over het weer, de honden en welke kant we uit wilden lopen. En dan hadden we zonder problemen onze weg vervolgd.

Een week later stormde het Labje in kwestie de wei van een plaatselijke veeboer in.
Waar een kudde vleeskoeien met kalveren EN EEN STIER liepen.
Het hondje loopt nu permanent mank.
Zeker ook de verantwoording van die veeboer :19:
pammetje
Zeer actief

Eline* schreef:
pammetje schreef:nou ik heb hier vol verbazing zitten lezen

Als een hond pakt vanuit een trauma doordat hijzelf is aangevallen is het nooit sexegericht. :wink: Ik denk dat het gedrag dus een andere reden heeft en dat is mogelijk omdat hij gewoon geen sexegenoot tolereert. Niks geks voor een reu overigens.
Bijt hij andere honden dood?
vind dan wel heeeeeeeeel toevallig dat het begonnen is nadat hij de derde keer is aangevallen
en van teven pikt ie alles nog steeds

en ik weet niet of hij honden dood bijt
hij heeft het nog nooit gedaan
tot nu toe kan ik hem met een harde LOS los krijgen
en die is er meestal al uit voordat ie de kans krijgt om te grijpen
Afbeelding
ik geniet van het leven
ik geniet van de zon
ik doe de deur open
en pleur van het balkon
malinois
Zeer actief
Contacteer:

Nanna schreef:
pammetje schreef:
En dat geloof ik nou nooit zo. Mijn honden zijn ook weleens gebeten door andere honden en nooit zijn ze daardoor superintolerant geworden.
Het moet IN de hond zitten wil hij veranderen naar een hond die nog maar één ding wil als hij een andere hond ziet : KILLEN.
meteen killen niet, maar je wil toch niet zeggen dat een hond daar totaal niet op zal reageren? Ik zie dat hier aan mijn eigen honden, die zijn die JR die hun als pup gebeten heeft nooit vergeten hoor... ze halen hem uit duizenden ...
Afbeelding
Marie-Josée
Erelid
Mijn ras(sen): Havanezer
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door Marie-Josée »

corason del perro schreef:
Marie-Josée schreef:
Eline* schreef:Ik heb verscheurde honden gezien op bv foto's van Kimba en daar wordt je kotsziek van en dat gun je geen enkel dier. Hoe durf je daarmee te dreigen!!!!! :evil:
Dat is precies mijn probleem; als iemand zoiets tegen me roept klopt het hart in m'n keel en is de rest van mijn dag bedorven.Nu ben ik op dat gebied ook wel een muts maar ik heb lang genoeg bij een dierenarts gewerkt om te weten hoe erg het kan zijn en hoe snel het kan gebeuren.
Het zijn overigens altijd kerels met grote honden die in elk opzicht sterker zijn dan ik en mijn honden.
Maar goed als iemand dat roept hoeft het nog steeds niet waar te zijn :wink: (waarmee ik niemand een vrijbrief geef om zijn hond dus er maar op af te laten gaan :neenee: ) Ik bedoel er zijn zoveel mensen die hun hond idd altijd maar op iedere andere hond af laten denderen zonder ook maar moeite te doen om hem onder controle te krijgen. Lief vragen helpt helaas vaak niet en als het trucje van "die van mij heeft vlooien" niet werkt roep je dus soms maar dat je hond agressief is meestal wordt er dan wel geluisterd. Het is gewoon jammer dat het af en toe zo moet gaan.
Ja oké, dat is begrijpelijk, maar het is meer de manier waarop het gebracht wordt waar ik de rillingen van krijg, en het wordt dus ook gezegd als ik mijn hond aan de lijn heb en zo'n baas-hondcombi moet passeren....
Ik waarschuw mensen ook op tijd en op een normále manier als hun hond aan komt denderen en eigenlijk doen mensen dan nooit moeilijk en proberen hun hond gewoon terug te halen.De verhalen over mensen die hun hond dan toch maar laten gaan herken ik dus niet.
pammetje
Zeer actief

Mickie schreef:Ik kan mij niet zo goed voorstellen waarom een hond die vroeger zelf is aangevallen, méér recht zou hebben om gaatjes in een andere hond te werken. Of dat het minder erg is als je hond wordt doodgebeten door een hond die vroeger een trauma heeft opgelopen.
waar heb je me dat horen zeggen
ik heb er duidelijk bij gezet dat ik alles doe om een aanval te voorkomen
tot oppakken van mijn eigen hond

@zoek stok
ik hoef niet te zoeken na verklaringen
ik weet wat mijn hond voor basis karakter heeft en wat hem verder gevormd heeft
Afbeelding
ik geniet van het leven
ik geniet van de zon
ik doe de deur open
en pleur van het balkon
Moos
Zeer actief

Ongelezen bericht door Moos »

malinois schreef:
Nanna schreef:
pammetje schreef:
meteen killen niet, maar je wil toch niet zeggen dat een hond daar totaal niet op zal reageren? Ik zie dat hier aan mijn eigen honden, die zijn die JR die hun als pup gebeten heeft nooit vergeten hoor... ze halen hem uit duizenden ...
Ja, die ene JR dus. Of desnoods alle Jacks.
Dat is 'logischer' en heel wat anders dan na alleen door een Golden 3 maal te zijn gegrepen elke willekeurige reu niet meer te moeten.
Afbeelding
Ennath
Zeer actief
Mijn ras(sen): Kruising BC x Friese Stijfkop: Iara
Newfounlander met klein beetje Lab: Komo
Hoogbejaarde teckel: Sjoske
En binnenkort: Digna!
Aantal honden: 4

Ongelezen bericht door Ennath »

Zoek stok! schreef:
malinois schreef:
Zoek stok! schreef:
Ik denk dat 'de waarheid' een beetje in het midden zit zoals heel vaak :wink: Ik ben de eerste om Bram aan te lijnen als er een hondagressieve hond aankomt. Maar mocht ik toch een keer te laat zijn, dan vind ik het toch wel erg fijn als de andere hond niet direct z'n kop er af bijt in het kader van 'had de baas maar beter op moeten letten'.

Maar als Bram per ongeluk los schiet en op Collin of de honden van Malinois afstormt, dan kom jij er zo dicht mogelijk achteraan. En terwijl wij onze honden in de houdgreep nemen/zwaar onder appèl op hun billen zetten, grijp jij met een rood hoofd Bram beet, om dan als je hem hebt "sorry hoor" te zeggen. En dan zeggen wij "geeft niet, het gaat bij iedereen wel eens mis" Je laat Bram niet leuk om een aangelijnde hond heen stuiteren terwijl je "O, maar hij doet niet hoor" kirt.

Nee, ik zorg ervoor dat Bram die teef niet dekt. Of ik daar de teef voor terug naar huis moet brengen voordat ik met Bram de tuin uit loop, Bram binnen moet houden omdat ik bang ben dat zij over het hek springt (of hij eruit) of een andere route kies om haar te ontlopen, dat maakt mij allemaal niet uit. Maar je voelt je toch niet verantwoordelijk als er ondanks al je voorzorgen een dekking uit voortkomt mag ik aannemen. Je doet wat in je vermogen is, maar het onmogelijke is buiten jouw verantwoording
Moos
Zeer actief

Ongelezen bericht door Moos »

pammetje schreef:

Maar als je er alles aan doet om het te voorkomen, hij altijd bij je komt als een andere hond nadert, en je hem dus ook echt optilt indien nodig. Hoe kan het dan toch een zodanig aantal keren wel mis gegaan zijn dat je weet dat hij er met een LOS vanaf is te krijgen, en dat dat meestal is voordat hij echt gegrepen heeft?
Afbeelding
malinois
Zeer actief
Contacteer:

Moos schreef:
malinois schreef:
Nanna schreef:
pammetje schreef:
Ja, die ene JR dus. Of desnoods alle Jacks.
Dat is 'logischer' en heel wat anders dan na alleen door een Golden 3 maal te zijn gegrepen elke willekeurige reu niet meer te moeten.
nee dat klopt... :wink:
Afbeelding
pammetje
Zeer actief

Moos schreef:
pammetje schreef:

Maar als je er alles aan doet om het te voorkomen, hij altijd bij je komt als een andere hond nadert, en je hem dus ook echt optilt indien nodig. Hoe kan het dan toch een zodanig aantal keren wel mis gegaan zijn dat je weet dat hij er met een LOS vanaf is te krijgen, en dat dat meestal is voordat hij echt gegrepen heeft?
omdat mensen hun honden niet bijhouden
ik loop hier langs de dommel te wandelen netjes mijn honden vast
en achter mij komt er een vrouw het pad uit
heeft haar honden los en vliegen direct op bob af
voordat ik iets heb kunnen zien of doen

dit is een voorbeeld
maar zo gebeurd het vaak hier
het lijkt hier namelijk wel een losloopgebied terwijl dat dus niet is
Afbeelding
ik geniet van het leven
ik geniet van de zon
ik doe de deur open
en pleur van het balkon
malinois
Zeer actief
Contacteer:

Ennath schreef:Maar als Bram per ongeluk los schiet en op Collin of de honden van Malinois afstormt, dan kom jij er zo dicht mogelijk achteraan. En terwijl wij onze honden in de houdgreep nemen/zwaar onder appèl op hun billen zetten, grijp jij met een rood hoofd Bram beet, om dan als je hem hebt "sorry hoor" te zeggen. En dan zeggen wij "geeft niet, het gaat bij iedereen wel eens mis" Je laat Bram niet leuk om een aangelijnde hond heen stuiteren terwijl je "O, maar hij doet niet hoor" kirt.

precies... die jr loopt alleen buiten, die heeft niet eens een baas bij zich... dus ik moet alles simpelweg alleen oplossen in zo'n geval :wink:
Afbeelding
corason del perro
Zeer actief
Mijn ras(sen): Alt deutsche hutehund, Australian Shepherd
Contacteer:

Ongelezen bericht door corason del perro »

Marie-Josée schreef:
corason del perro schreef:
Marie-Josée schreef:
Ja oké, dat is begrijpelijk, maar het is meer de manier waarop het gebracht wordt waar ik de rillingen van krijg, en het wordt dus ook gezegd als ik mijn hond aan de lijn heb en zo'n baas-hondcombi moet passeren....
Ik waarschuw mensen ook op tijd en op een normále manier als hun hond aan komt denderen en eigenlijk doen mensen dan nooit moeilijk en proberen hun hond gewoon terug te halen.De verhalen over mensen die hun hond dan toch maar laten gaan herken ik dus niet.
Ik wou dat ik dat kon zeggen maar :ok: dat het bij jou in de buurt allemaal wel normaal kan!
pammetje
Zeer actief

Mickie schreef:
pammetje schreef:
Mickie schreef:Ik kan mij niet zo goed voorstellen waarom een hond die vroeger zelf is aangevallen, méér recht zou hebben om gaatjes in een andere hond te werken. Of dat het minder erg is als je hond wordt doodgebeten door een hond die vroeger een trauma heeft opgelopen.
waar heb je me dat horen zeggen
ik heb er duidelijk bij gezet dat ik alles doe om een aanval te voorkomen
tot oppakken van mijn eigen hond
Ik lees het als een soort excuus tussen de regels door van verschillende mensen. Waarom moet de reden dat een hond agressief is worden vermeld? Maakt dat de verwondingen of schrik bij de tegenpartij dan minder erg?
dat zeg ik nergens,
en ik zeg ook niet dat ie toch zoiezo niet naar andere reuen was gaan uitgevallen
want ik weet dat dit in het karakter zit van de stafford
ik denk dat dit het wel vervroegd heeft
en idd ik had dat stukje van dankzij andere er niet bij moeten zetten want dan lijkt het dus op een excuus ja

maar soms type ik vlugger dan ik denk
en daar heb ik wel een excuus voor mn adhd :smile:
Afbeelding
ik geniet van het leven
ik geniet van de zon
ik doe de deur open
en pleur van het balkon
pammetje
Zeer actief

sorry dubbel
Laatst gewijzigd door pammetje op 19 mar 2008 21:05, 1 keer totaal gewijzigd.
Afbeelding
ik geniet van het leven
ik geniet van de zon
ik doe de deur open
en pleur van het balkon
Plaats reactie

Terug naar “Algemeen”