Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Sofi's Glitter Litter is uitgevlogen

Dit forum is voor al uw vragen, ervaringen en weetjes over het fokken van honden.

Moderator: moderatorteam

80564M

Re: Sofi's Glitter Litter is uitgevlogen

Ongelezen bericht door 80564M »

Cleva schreef:
laeken schreef:
Marion. schreef:
laeken schreef: Heel typisch weer dat je precies zo reageert als ik had verwacht. Misschien heeft het daar wel niks mee te maken en zit je weer te blaten als een domme geit die nergens vanaf weet. Soms is het beter om gewoon je mond te houden en je eerst te verdiepen in waarom en hoe en wat. En dan nog is het op deze manier reageren een beetje typisch. Maar goed. Dat je typisch bent weet ik al jaren dus dat ik de moeite neem iets te zeggen is eigenlijk al dom.

Waarom neem jij aan dat de verkeerde pup is gekozen. Aannames doen is het domste wat je kan doen. Wil je wat leren dan leer dat.
Ja, is goed Marc.
Dat is het ook. Aannames doen over pupkeuze op kleur en de verkeerde pup is zoooo dom. Staat je niet. Zelfs jou schat ik hoger in dan je jezelf toont. Laat het maar varen en bemoei je er niet mee. Dat zou je sieren.
Ja, maar dan kan ze het niet over haarzelf laten gaan.

Laat die gek toch ijlen.
Ik ijl nog wel even verder hoor.
Lothian
Zeer actief
Mijn ras(sen): Roemeen Dalí, Bulgaar Lucca, lurcher Taro
Aantal honden: 3

Ongelezen bericht door Lothian »

Wat jammer dat het met Dipper niet lukte. Maar hij vindt vast wel weer een nieuwe topkans :)
De opmerkingen dat hij op kleur zou zijn uitgekozen zijn vind ik erg rellerig en nergens op gebaseerd. Houd op zeg.
Afbeelding
Persistence
Zeer actief

Ongelezen bericht door Persistence »

Sandra&co schreef:
Niks aan te doen. Je weet niet of iets lukt, als je het niet probeert :)
Voor Dipper maakt het niets uit, die heeft 2 weken extra bijscholing gehad en komt nou weer terug naar de thuisbasis. En daarna gaat hij gewoon lekker naar iemand die hem de rest van z'n leven houdt.
Ja dat. Het is voor alle partijen erg jammer, maar ook weer niet het eind van de wereld. Het komt wel goed.
Caro.
Zeer actief
Mijn ras(sen): Spaanse Draak
Aantal honden: 1
Contacteer:

Ongelezen bericht door Caro. »

Johnny Jones schreef:Voor Dipper komt er wel een goede baas. Voor Tamara vind ik het heel erg jammer dat het zo gelopen is. Dat het hele hondenforum hier getuige van is helpt ook niet mee.
Ja nou, zeg dat :ugh:

Het is gewoon heel verdrietig, ik denk zomaar dat Tamara hier even flink stuk van zit ook.
Voor Dipper komt echt wel een nieuw baasje, daar ben ik niet zo bang voor.

Tamara, sterkte! :J: Sandra, jij ook sterkte ineens weer met een klein wurmpie onverwachts :J:
Afbeelding
A good dog never dies...

Ben je op zoek naar een gezellig en creatief PSP forum klik hier
Fotogravinnetje
Technisch beheer
Mijn ras(sen): Markiesjes: Elco (maart 2014) en zijn zoon Gait (oktober 2016). (Gait = Gerrit in dialect)
Aantal honden: 2
Contacteer:

Ongelezen bericht door Fotogravinnetje »

Lothian schreef:Wat jammer dat het met Dipper niet lukte. Maar hij vindt vast wel weer een nieuwe topkans :)
De opmerkingen dat hij op kleur zou zijn uitgekozen zijn vind ik erg rellerig en nergens op gebaseerd. Houd op zeg.
Hij is op kleur gekozen (enige sable reu, dus hij werd het), maar er was ook wel degelijk een klik. Op kleur kiezen hoeft niet fout te gaan. We kunnen hier wel gaan speculeren waarom Tamara de beslissing genomen heeft Dipper terug te laten gaan naar Sandra, maar meer dan speculatie is het niet
Manuma
Zeer actief

Ongelezen bericht door Manuma »

Oh Tamara, wat had ik je een andere afloop gegund. En dan staat het ook nog eens op het hondenforum met weer allerlei meningen :ugh:
Komt wel goed :J: Iedereen heeft gezien hoe begaan je met Dipper was, al ver voordat hij geboren was. Ik vind het zo jammer voor je.
Floortje
Zeer actief

Ongelezen bericht door Floortje »

Nanna schreef:Niemand heeft een glazen bol. Ik denk dat Tamara het ook allemaal liever anders had gezien.
Het is om wat voor reden dan ook niet gelukt. Wat mij betreft weinig aan de hand, Ennis loopt nu zijn tante en moeder weer vrolijk te zieken en vertrekt binnenkort wellicht naar zijn wel forever adres.
Wat is het probleem?
Het enige probleem dat er is, is dat mensen het nodig vinden om linkjes te posten of over kleurtjes te zeiken :ugh:
Lizzie.
Zeer actief
Mijn ras(sen): Poedel

Ongelezen bericht door Lizzie. »

Ik denk ook niet dat er een probleem voor die frummel, maar denk dat er maar weinig aan hebben zien komen dat er al na 2 weken de pup terug komt. Vooral omdat ze zo lang er naar toe geleefd is dit dit dubbel zo sneu, maar het zou het honden forum niet zijn dat daar iets van gezegd word. Dat is het risico als je hier dingen deelt, en omdat er zo ''geheimzinnig/gezwegen'' word over de reden (dat mag hoor) dan worden er aannames gedaan en dingen ingevuld, zo gaat het al tig jaar op het forum :mrgreen:
Afbeelding
Floortje
Zeer actief

Ook al deel je dingen dan is het nog niet nodig om je te verantwoorden tegenover wildvreemden.
Voor hetzelfde geld is ze van de trap gelazerd en heeft ze beide benen gebroken, dan wordt een pup opvoeden ook heel lastig.
We weten niet wat er aan de hand is en het zijn onze zaken niet. Nieuwsgierig zijn kan, maar dan kun je dat gewoon navragen en wie weet krijg je antwoord. Of niet, da's dan vette pech. En doorrrrrr met je leven.
Sandra&co

Ongelezen bericht door Sandra&co »

Even hoor. Vinden 'jullie' (degenen met -subtiel- kritiek) het héel erg om dommige speculaties over kleurtjes en klikjes en intenties even te laten voor wat ze zijn en af te wachten wat Tamara hier zelf over wil vertellen? Áls ze er al wat over wil vertellen, ze is namelijk niemand een persconferentie schuldig en ze voelt zich al kut genoeg. Die hele pup is net 2 uurtjes terug...geef d'r even tijd zeg.

Ik vind het overigens frappant dat mensen die nauwelijks tot niets hebben laten horen in die gehele dracht/puppentijd opeens vooraan staan om met vingertjes te wijzen als er iets niet niet gaat zoals verwacht. Dan laat je je wel kennen.
Lizzie.
Zeer actief

Floortje schreef:Ook al deel je dingen dan is het nog niet nodig om je te verantwoorden tegenover wildvreemden.
Voor hetzelfde geld is ze van de trap gelazerd en heeft ze beide benen gebroken, dan wordt een pup opvoeden ook heel lastig.
We weten niet wat er aan de hand is en het zijn onze zaken niet. Nieuwsgierig zijn kan, maar dan kun je dat gewoon navragen en wie weet krijg je antwoord. Of niet, da's dan vette pech. En doorrrrrr met je leven.
Dat zeg ik toch niet :roll:
Afbeelding
Izzie_Anneke
Zeer actief

Ongelezen bericht door Izzie_Anneke »

Och Tamara, wat jammer, ik heb zelden iemand zich zo op een pup zien verheugen en dan is het gewoon kut als het niet lukt. Je zult je best ff klote voelen nu, dikke knuffel.
Ik vind het jammer dat er nu over je gepraat wordt, en niet met je.
Laatst gewijzigd door Izzie_Anneke op 24 jun 2019 13:31, 1 keer totaal gewijzigd.
Lieske_1977
Zeer actief
Mijn ras(sen): Labrador retriever

Ongelezen bericht door Lieske_1977 »

Ach Tamara, wat vind ik dat sneu voor je :( Je had je er zo op verheugd. Sterkte!
Afbeelding
Floortje
Zeer actief

Lizzie. schreef:
Floortje schreef:Ook al deel je dingen dan is het nog niet nodig om je te verantwoorden tegenover wildvreemden.
Was in het algemeen bedoeld, anders had ik je wel gequote :flower:
Lizzie.
Zeer actief

Floortje schreef:
Lizzie. schreef:
Was in het algemeen bedoeld, anders had ik je wel gequote :flower:
oops sorry, is ook te warm om te rellen he :engel:
Afbeelding
malinois
Zeer actief
Mijn ras(sen): (X) Mechelse herder
Contacteer:

Ongelezen bericht door malinois »

Floortje schreef:
Nanna schreef:Niemand heeft een glazen bol. Ik denk dat Tamara het ook allemaal liever anders had gezien.
Het is om wat voor reden dan ook niet gelukt. Wat mij betreft weinig aan de hand, Ennis loopt nu zijn tante en moeder weer vrolijk te zieken en vertrekt binnenkort wellicht naar zijn wel forever adres.
Wat is het probleem?
Het enige probleem dat er is, is dat mensen het nodig vinden om linkjes te posten of over kleurtjes te zeiken :ugh:
Vind je dat een probleem dan? Na al die vrolijkheid etc en alle openheid mag zoiets dan niet worden genoemd? Dat vind ik wel apart eigenlijk. Dat hoort er toch ook bij dat t niet matcht om welke reden dan ook? En ja als t op mp of fb staat komt t hier ook natuurlijk. Waarom zouden alle "vreemde mp advertenties" wel mogen en dit niet? Omdat t een bekende is? Niemand veroordeeld Tamara toch? Ik heb ook mn ideeen over zo vroeg kiezen maar waarom zou dat niet mogen? Er is notabene nog een topic over geweest en misschien zit hier wel een perfect baasje voor Ennis.
Afbeelding
In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
Sandra&co

Tuurlijk mag het worden benoemd, ik heb er voor de rest ook geen geheim van gemaakt en het zou vanzelf wel gemeld worden hier.

Ik heb er slechts voor gekozen om het nog niet direct op het hondenforum te zetten zodat Tamara er niet gelijk mee geconfronteerd/door overvallen werd, zodat ze nog een dagje kon genieten van Dipper zonder te voelen dat ze zich hier moest verantwoorden. Wist ik veel dat ik mensen op Facebook had die als een stel papparazzi het nieuwtje gelijk oppikten en zonder vragen naar waaróm het nog niet gemeld was, het erop pleurden. Die hele marktplaats advertentie was anders waarschijnlijk nog een paar dagen onopgemerkt gebleven.
Laatst gewijzigd door Sandra&co op 24 jun 2019 13:50, 1 keer totaal gewijzigd.
malinois
Zeer actief
Contacteer:

Nanna schreef:Je wéét helemaal niet waarom het niet ging. Die hele pup, welke kleur ook, hoeft daar helemaal geen invloed op uitgeoefend te hebben.
Misschien is Tamara inderdaad met een fraaie duikeling de trap afgezeild. Of is Lanai niet van plan haar nummer 1 status op te geven voor welke pup ook.
Alles is mogelijk.
Om dan meteen te mauwen van “dat komt ervan als je op kleurtje uitzoekt” is zo kinderachtig.
Mijn opmerking sloeg op t linkjes posten.
Afbeelding
In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
malinois
Zeer actief
Contacteer:

Sandra&co schreef:Tuurlijk mag het worden benoemd, ik heb er voor de rest ook geen geheim van gemaakt en het zou vanzelf wel gemeld worden hier.

Ik heb er slechts voor gekozen om het nog niet direct op het hondenforum te zetten zodat Tamara er niet gelijk mee geconfronteerd/door overvallen werd, zodat ze nog een dagje kon genieten van Dipper zonder te voelen dat ze zich hier moest verantwoorden. Wist ik veel dat ik mensen op Facebook had die als een stel papparazzi het nieuwtje gelijk oppikten en zonder vragen naar waaróm het nog niet gemeld was, het erop pleurden. Die hele marktplaats advertentie was anders waarschijnlijk nog een paar dagen onopgemerkt gebleven.
Ik heb jou niet op fb maar de advertentie gisteren ongeveer een keer of 20 voorbij zien komen ;)
Dat maakt toch niet uit, ik snap je redenen hoor maar t zorgt alleen maar voor meer aandacht en een goed baasje.
Afbeelding
crutz
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mechelse Herders (FCI)
Aantal honden: 7
Contacteer:

Ongelezen bericht door crutz »

Floortje schreef:
Wat is het probleem?
Er werd op Facebook gevraagd de link te delen.
Nu doe ik dat niet op Facebook (weet onder m’n vrienden sowieso niemand die zo’n hondje zoekt EN ben al eens onvriendelijk teruggefloten mbt ergens dit nest aanraden)
Maar deel het in dit topic waar het hele wel en wee van het nest staat.
En het had ook blanket kunnen zijn. Eerlijk gezegd heb ik de foto’s echt niet verder bekeken.
Ja ik dacht Ennis, maar vond het vreemd dat er verder niks over gedeeld was terwijl tot voor kort alles gedeeld werd.

Niemand weet waarom of hoeft te weten waarom het niet ging. Voor Ennis is het fijn dat de keuze tijdig gemaakt is.
Sandra&co

malinois schreef:Ik heb jou niet op fb maar de advertentie gisteren ongeveer een keer of 20 voorbij zien komen ;)
Dat maakt toch niet uit, ik snap je redenen hoor maar t zorgt alleen maar voor meer aandacht en een goed baasje.
Ja, maar Facebook (wat Tamara niet heeft voor zover ik weet) is toch net weer wat anders dan een topic op het Hondenforum. Vandaar mijn keuze ;)
Lothian
Zeer actief
Mijn ras(sen): Roemeen Dalí, Bulgaar Lucca, lurcher Taro

Ongelezen bericht door Lothian »

Crutz, je zag de advertentie via Sandra's Facebookpagina? En toen besloot je vanuit de goedheid van je hart de advertentie hier te delen, in Sandra's eigen topic?
Ik vind dat een raar verhaal. En het is niet de eerste keer dat je dingen van iemands Facebook naar het hondenforum sleept. Ik krijg het gevoel, maar misschien heb ik het fout, dat je dan toch op een discussie zit te hopen.

Als je meer info wilde had je die vraag toch op Facebook kunnen stellen?
En als dat niet het doel was, waarom mogen mensen niet gewoon hun eigen nieuws delen?
Afbeelding
Floortje
Zeer actief

Lothian schreef:Crutz, je zag de advertentie via Sandra's Facebookpagina? En toen besloot je vanuit de goedheid van je hart de advertentie hier te delen, in Sandra's eigen topic?

En als dat niet het doel was, waarom mogen mensen niet gewoon hun eigen nieuws delen?
Precies dit. De link hier posten zonder iets aan Sandra en Tamara te vragen is niet netjes en komt over als stoken.
Jackira
Zeer actief

Ongelezen bericht door Jackira »

Wat is er mis mee om heel in het begin al je voorkeur uit te spreken over welke pup je aanspreekt. Er is toch nog tijd genoeg om in de hele periode voordat de pup bij je is te veranderen als de keuze echt niet goed zou blijken te zijn en een andere pup wel zou passen. Ik denk dat als er een duidelijke aanwijzing zou zijn dat een andere pup beter zou zijn dat Tamara daar echt wel voor had gekozen hoor. Het is nou niet bepaald zo alsof er alleen maar 1 pup zou passen.

Twee weken lijkt misschien kort maar is echt wel een lange tijd als je een heel intensieve periode doormaakt. En reken maar dat dat zo is als je een pup hebt. Na drie dagen hangt bij mij in elk geval altijd de tong al op mijn schoenen en moet ik even relativeren. :wink:

Ik vind het knap dat iemand niet koste wat kost doorgaat en ook het eigen verdriet niet uit de weg gaat maar voor de beste optie kiest.

Zo misselijk om dan gelijk als iemand kwetsbaar is met vingers te gaan wijzen.
Alfilillo
Zeer actief
Mijn ras(sen): Kruising en podenco(kruising)

Ongelezen bericht door Alfilillo »

Nanna schreef:Ik moet eigenlijk opeens wel lachen.
Stel je voor dat we zo doen tegen mensen die hier melden dat ze gaan scheiden.
Dat je dan zegt dat je die hele partner in de eerste plaats al helemaal niet had moeten uitzoeken :LOL: En dat je eist dat alle ins en outs van dat mislukte huwelijk op tafel komen en hier besproken moeten worden :cool2:

En dan gaat het over een wederhelft hè en ik hoop dat je die toch wat met meer aandacht uitzoekt dan een hond :engel:
Ja goed, maar dat hele proces van een partner vinden, een relatie aangaan en gaan scheiden, wordt meestal niet op een hondenforum besproken.
Dit is een hondenforum, dus het is niet zo gek dat dit hele proces vanaf het uitzoeken van de reu tot het uitvliegen van de pups besproken is. En dat is hartstikke leuk juist! Iedereen heeft mee kunnen leven en genieten. Maar goed, als de uiteindelijke match er dan niet is, om wat voor reden dan ook, is het te verwachten dat men daar ook een mening over heeft. En gelukkig hoofdzakelijk hart-onder-de-riem reacties. Ik had Tamara wel wat meer tijd gegund om het privé te laten bezinken. Maar komt wel goed Tamara :flower:
Afbeeldingalfillilo (1) by [url=https://www.flickr.com/photos/157306925@N05/]

Alfil & Lily
crutz
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mechelse Herders (FCI)
Aantal honden: 7
Contacteer:

Ongelezen bericht door crutz »

Floortje schreef:
Lothian schreef:Crutz, je zag de advertentie via Sandra's Facebookpagina? En toen besloot je vanuit de goedheid van je hart de advertentie hier te delen, in Sandra's eigen topic?

Precies dit. De link hier posten zonder iets aan Sandra en Tamara te vragen is niet netjes en komt over als stoken.
Sandra heeft de link gepost met het verzoek te delen.
Zoals Malinois al zegt kwam hij veelvuldig voorbij.
Had ik willen rellen had ik wel een apart topic erover geopend i.p.v. in het topic over het nest en mijn mening er bij gedeeld.
malinois
Zeer actief
Contacteer:

Heavy schreef:
crutz schreef:
Floortje schreef:

Had ik willen rellen had ik wel een apart topic erover geopend i.p.v. in het topic over het nest en mijn mening er bij gedeeld.
Delen op facebook niet op het forum anders had ze het daar toch zelf wel gedeeld?
Zeg je dat ook tegen al die mensen die hier al die MP advertenties bijna dagelijks delen?

Je kunt vinden wat je er van vindt als t openbaar staat = marktplaats dan komt t hier ook. Linksom of rechtsom. Dat weet je vantevoren. En wat ik al zei ik snap de reden van Sandra om t nog niet te doen maar ik snap t net zo goed dat t door anderen wel gedaan wordt. Zeker bij een topic wat hier zo uitgebreid gevolgd is.
Afbeelding
Maryanne
Zeer actief
Mijn ras(sen): Jack Russell Terriers, Vizsla
Aantal honden: 12
Contacteer:

Ongelezen bericht door Maryanne »

Ik heb wel gedeeld op facebook via het bericht van Nanna omdat ik toch min of meer in de terriër wereld zit
sbientje
Zeer actief
Mijn ras(sen): Labrador Retriever
Contacteer:

Ongelezen bericht door sbientje »

crutz schreef:
Floortje schreef:

hahaha ja hoor! Je vroeg t puur uit interesse, sure.
Bonnie F
Zeer actief
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door Bonnie F »

Bokken, haverkisten, katten en spek.
Als jullie echt gezeik en gerel willen: ga vooral door.
Afbeelding
Niets, maar dan ook niets komt zo vriendelijk op je af als een kletsnatte hond.
Plaats reactie

Terug naar “Fokken van honden”