Ik kan je denk ik niet helemaal volgen. Denk je dat mijn hondjes omdat ze tegen mijn aanrecht op mogen staan ook tegen andere honden op gaan staan??marian* schreef:Moos schreef: Ik ben het trouwens ook met je eens dat er van kleine hondjes meer wordt geaccepteerd, simpelweg omdat het kan. Mijn kleine hondjes mogen bijvoorbeeld als ik kook tegen mijn aanrechtkastje opstaan. (niet dat ze dat na hun puppytijd nog gedaan hebben trouwens, bedenk ik me nu) Ze kunnen daar toch geen kwaad mee doen. Als ik een Dog had gehad met de vraatzucht van die twee van mij had die dat niet gemogen, want dan was mijn eten meteen weg.
![]()
En daar denk je een klein beetje verkeerd vind ik,want ik vind dat gedrag dat je van een grotere hond niet accepteren wilt ook niet van een kleine moet willen accepteren.De uitwerking van het gedrag is anders,maar het gedrag op zich is exact het zelfde.
Nu is het bij jou het aanrecht,maar wat als dat gebeurt bij een (middel)grote hond die daar niet van gediend is en dat op een normale hondse manier duidelijk maakt?
Dan kan ik die grotere onder controle hebben wat ik wil...op een gegeven moment krijgen hij en ik er genoeg van en moet de andere hond opzouten.
Die link zie ik totaal niet hoor.
In contact met andere honden ben ik inderdaad van mening dat je van een kleine hond niet meer toe moet staan.
Maar in het algemeen genomen zijn er dingen die je bij een kleiner hondje sneller toestaat dan bij een grote hond, omdat het kan.
Ik woon klein, echt heel erg klein, en heb niet veel zitplaatsen. Zou ik twee hele grote honden hebben dan zouden die niet op de bank mogen omdat ik dan zelf letterlijk niet meer kan zitten. Moos en Saar mogen wel op de bank omdat ik daar geen last van heb. Zou ik een rangorde probleem hebben dan maakt het inderdaad weer niet uit of het een grote of kleine hond is, dan mogen ze allebei niet op de bank. Maar als ik dat niet heb dan is het mogelijk dat toe te staan van twee kleine hondjes, en niet van twee hele grote honden in mijn huis.