Maar dan ga je toch accuut naar een dierenarts waar ze wel de juiste narcosemiddelen voor een Pei hebben? Dat je dat risico neemt.Maartje-Sho schreef:Dat heb ik NATUURLIJK gezegd tegen die dierenarts. Toen ze zei dat ze alleen gewone narcose hebben, schrok ik! Maar ze wist de gevaren van narcose met peitjes en zei daarom ook dat peitjes maar de helft van de dosering krijgen als andere honden. Veel minder dus! Het was hartstikke goed gegaan!!
Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Sho is gecasteerd en het gaat goed.
Moderator: moderatorteam
- bram en thijs
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Grote Zwitserse Sennenhond
- Aantal honden: 0

-
esther76
- Vaste gebruiker
Hoi, ik ben hier nieuw en lees dit onderwerp met enige verbazing...Het is duidelijk dat de posters in twee groepen te verdelen zijn; de groep die compleet anti-castratie is en de groep die het in sommige gevallen aanvaardbaar vindt.
Maartje, je hebt in overleg met je trainer en therapeut BESLOTEN om tot castratie over te gaan (je behoort dus tot de tweede groep
en als je daar dan een vraag over stelt, dan is het te verwachten dat die eerste groep hier fel op reageert.
Er worden soms dingen geschreven die volgens mij ondoordacht zijn, en als ze wel doordacht zijn dan zijn ze volgens mij erg onaardig....maar het is goed te lezen wat de beweegredenen zijn van anderen die jouw mening niet delen omdat je dat aan het denken kan zetten. Doe er dus mee wat je kunt! Probeer er je voordeel mee te doen en trek je de 'onnozele' (want die zijn er echt!!!) opmerkingen niet aan.
Gefeliciteerd met de verjaardag van Sho, hhhmmm een lekker bot! Het is lekker weer dus een mooi weekend om buiten te oefenen met dat monster van je
En oh ja, ik denk (wat jullie er ook van mogen vinden, ik krijg hier vast reacties op..) dat het asiel waar je Sho vandaan hebt heel tevreden kan zijn dat hij bij een baasje geplaatst is die de aanschaf van een hond zo serieus neemt. Dat is weleens anders..
Maartje, je hebt in overleg met je trainer en therapeut BESLOTEN om tot castratie over te gaan (je behoort dus tot de tweede groep
Er worden soms dingen geschreven die volgens mij ondoordacht zijn, en als ze wel doordacht zijn dan zijn ze volgens mij erg onaardig....maar het is goed te lezen wat de beweegredenen zijn van anderen die jouw mening niet delen omdat je dat aan het denken kan zetten. Doe er dus mee wat je kunt! Probeer er je voordeel mee te doen en trek je de 'onnozele' (want die zijn er echt!!!) opmerkingen niet aan.
Gefeliciteerd met de verjaardag van Sho, hhhmmm een lekker bot! Het is lekker weer dus een mooi weekend om buiten te oefenen met dat monster van je
En oh ja, ik denk (wat jullie er ook van mogen vinden, ik krijg hier vast reacties op..) dat het asiel waar je Sho vandaan hebt heel tevreden kan zijn dat hij bij een baasje geplaatst is die de aanschaf van een hond zo serieus neemt. Dat is weleens anders..
- Branka
- moderator
- Mijn ras(sen): Golden Retriever
- Aantal honden: 1
Ik zie dus wel degelijk meer groepen dan jij. Er is b.v. ook een groep mensen die preventief hun honden laten castreren (b.v. teveneigenaren die een nare ervaring met kanker of baarmoederontstekingen achter de rug hebben). Verder is er ook nog een groep die denkt dat castratie dé oplossing is voor gedragsproblemen van reuen.esther76 schreef:Hoi, ik ben hier nieuw en lees dit onderwerp met enige verbazing...Het is duidelijk dat de posters in twee groepen te verdelen zijn; de groep die compleet anti-castratie is en de groep die het in sommige gevallen aanvaardbaar vindt.
Persoonlijk denk dat er dus nog wel meer groepen zijn en het is eigenlijk weer onze hokjesgeest die de voor- en tegenstanders in groepen willen verdelen.
En ik denk ook dat je beter moet lezen want de meeste mensen die een betoog hebben gehouden tegen deze castratie behoren niet tot de groep die compleet anti-castratie is, ze zijn tegen castratie behalve als er een noodzaak toe is.
-
laeken
- Zeer actief
Ik ben bv voor castratie bij medische indicaties en zeker ook bij reuen die gevaarlijk agressief gedrag vertonen naar andere reuen. Als trainen niet helpt en je reu met muilkorf nog niet eens los kan omdat hij andere reuen aanvliegt die daar weer gedragsproblemen door ontwikkelen ben ik zeeeer voor castratie 
- bram en thijs
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Grote Zwitserse Sennenhond
Volgens mij vraagt iedereen zich in deze af of het de goede oplossing voor Maartje en Sho is, of ze niet van de regen in de drup terecht komen. Het is niet pro of anti, het is bezorgdheid uitspreken en handvaten aanbieden. Maar dat laatste wilde ze geloof ik liever niet.
Er zijn voor- en tegentopics geweest en daar lijkt deze niet eens op.
Er zijn voor- en tegentopics geweest en daar lijkt deze niet eens op.

-
Neeltje
-
esther76
- Vaste gebruiker
Er is b.v. ook een groep mensen die preventief hun honden laten castreren (b.v. teveneigenaren die een nare ervaring met kanker of baarmoederontstekingen achter de rug hebben). Verder is er ook nog een groep die denkt dat castratie dé oplossing is voor gedragsproblemen van reuen.
ja, die vallen dan toch in de tweede groep![]()
het was slechts een constatering!
-
esther76
- Vaste gebruiker
-
esther76
- Vaste gebruiker
- Scooby
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Duitse dog
- Aantal honden: 1
- Contacteer:
Hoi Branka,Branka schreef:Ik zie dus wel degelijk meer groepen dan jij. Er is b.v. ook een groep mensen die preventief hun honden laten castreren (b.v. teveneigenaren die een nare ervaring met kanker of baarmoederontstekingen achter de rug hebben). Verder is er ook nog een groep die denkt dat castratie dé oplossing is voor gedragsproblemen van reuen.esther76 schreef:Hoi, ik ben hier nieuw en lees dit onderwerp met enige verbazing...Het is duidelijk dat de posters in twee groepen te verdelen zijn; de groep die compleet anti-castratie is en de groep die het in sommige gevallen aanvaardbaar vindt.
Volgens mij zijn die twee groepen niet in deze discussie vertegenwoordigd, hoor.
Groetjes, Karen
Duitse doggen 'Uut Sutfene'
Duitse doggen 'Uut Sutfene'
-
Gast
Bedankt!En oh ja, ik denk (wat jullie er ook van mogen vinden, ik krijg hier vast reacties op..) dat het asiel waar je Sho vandaan hebt heel tevreden kan zijn dat hij bij een baasje geplaatst is die de aanschaf van een hond zo serieus neemt. Dat is weleens anders..
Ik heb vandaag de eerste les gehad met de gerdagtherapeute en zij vond het een hele goed beslissing en heeft er vertrouwen in dat de castratie een gunstig effect kan hebben op Sho. Natuurlijk met HEEL VEEL trainen! Want wat een huiswerk hebben we gekregen... poeh.. maar het is voor een goed doel en ik doe het graag!!!
- Hutsje
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): moddercockers
- Aantal honden: 2
Dat klinkt alslof zij het niet heeft geadviseerd maar het vandaag pas hoorde?Maartje-Sho schreef:Bedankt!En oh ja, ik denk (wat jullie er ook van mogen vinden, ik krijg hier vast reacties op..) dat het asiel waar je Sho vandaan hebt heel tevreden kan zijn dat hij bij een baasje geplaatst is die de aanschaf van een hond zo serieus neemt. Dat is weleens anders..
Ik heb vandaag de eerste les gehad met de gerdagtherapeute en zij vond het een hele goed beslissing en heeft er vertrouwen in dat de castratie een gunstig effect kan hebben op Sho. Natuurlijk met HEEL VEEL trainen! Want wat een huiswerk hebben we gekregen... poeh.. maar het is voor een goed doel en ik doe het graag!!!

-
Brigitte
- Zeer actief
De helft van de dosering? Ik weet niet hoe ik dat moet zien? Was hij dan wel helemaal weg of ook half?Maartje-Sho schreef: Maar ze wist de gevaren van narcose met peitjes en zei daarom ook dat peitjes maar de helft van de dosering krijgen als andere honden. Veel minder dus! Het was hartstikke goed gegaan!!
-
Gast
Brigitte, als je goed had gelezen had je geweten dat mijn therapeute het met al WEL geadviseerd had! Maar toen twijfelde wij nog. Toen we hem hadden laten castreren vertelde ik dat en zei ze dat het een goede beslissing was.
Wat betreft die narcose, hij was wel weg volgens mij, maar heel licht en was ZO weer bij.
Wat betreft die narcose, hij was wel weg volgens mij, maar heel licht en was ZO weer bij.
-
Brigitte
- Zeer actief
Uhh ik heb het niet over je therapeute hoorMaartje-Sho schreef:Brigitte, als je goed had gelezen had je geweten dat mijn therapeute het met al WEL geadviseerd had! Maar toen twijfelde wij nog. Toen we hem hadden laten castreren vertelde ik dat en zei ze dat het een goede beslissing was.
Maar goed, volgens jou was hij wel weg, nou laten we het maar hopen anders heeft dat beest alles gevoeld
-
Gast