Ik kan me best voorstellen dat je, wanneer je anti-castreren bent, alle mogelijke argumentatie uit de kast haalt. Maar als anti-mensen glashard beweren dat alle gecastreerde reuen dikke slome zombie-achtige, als-een-teefje-piesende aftreksels zijn van *ECHTE* honden, dan zie ik dat als een persoonlijke aanval op mijn hond. Want ik heb toevallig een hartstikke leuke actieve hond waar ik eerlijk gezegd zonder ballen al mijn handen aan vol heb.
Het slaat natuurlijk nergens op dat ik jullie mening als persoonlijke kritiek zie, want jullie kennen mijn hond niet eens. En als ik een verstandig mens was, haalde ik voortaan mijn schouders op als het onderwerp castreren weer eens ter sprake kwam en ging ik lekker een eindje lopen met mijn hond.
Maar ik ben niet zo verstandig, en ik blijf het onterecht vinden dat mensen met een gecastreerde reu verweten wordt dat ze met een verminkte en verknipte schim van een hond lopen, ook al hebben ze die hond bij wijze van spreken al zonder ballen uit het asiel gehaald.
Verder kan het er bij mij niet in dat castreren volgens een aantal mensen pure dierenmishandeling is, maar dat het opeens wel politiek correct is als er een niet altijd even belangrijke medische noodzaak voor is of wanneer het gaat om zwerfhonden. Ik snap die houding gewoon niet. Je kan ook niet zeggen dat het vreselijk is om honden hun stembanden door te snijden en dan uitzonderingen te gaan maken voor honden die de godganse dag blijven blaffen. Als je castratie ontoelaatbaar vindt omdat je van mening bent dat het het wezen van de hond aantast en dat de hond daar onder lijdt, dan wordt het wezen van een Turkse zwerfhond *ook* aangetast en veroordeel je hem tot 'lijden' als je castratieprojecten goedkeurt. Ik begrijp dus niet dat jullie zo ontzettend anti kunnen zijn, en dan tegelijkertijd heel laconiek 'Oh, maar in zo'n geval is het prima!' kunnen zeggen.
Marc, zoals jij het omschreef doet Dapper niks anders dan plassen en speuren naar honden die hij op kan vreten.MARC_S schreef:
Ik weet niet zeker of je hiermee suggereerd dat Martijn's hond niet los kan omdat hij interactie zoekt met andere honden? Jack kan immers wel lekker los met alle andere honden spelen? Ten eerste heb ik de hond van martijn nog nooit vastgezien waar hij los kan kwa ruimte en verder heb ik hem nog nooit zien vechten, dus wat je wil zeggen is me niet duidelijk.
Ik ook. Ik ben niet tegen castreren, ik vind castreren in deze overbevolkte hondenwereld meer dan prima, en zoals ik eerder aangaf zie *ik* bij mijn hond werkelijk die vreselijke nadelen niet, maar ik vind het wel onzinnig om medisch in te grijpen bij gedragsproblemen van een puberende reu. Bij medische problemen ga je in eerste instantie op zoek naar een medische oplossing, bij gedragsproblemen naar een gedragsoplossing. Bovendien, als je mij en al die andere mensen met 'hij is geen spat veranderd'- verhalen moet geloven, haalt een castratie bijzonder weinig uit. Okee, misschien heeft die van mij gewoon nog een derde bal ergens in zijn buik zittenMARC_S schreef:
IK BEN TEGEN HET OMWILLE VAN GEDRAGSPROBLEMEN CASTREREN VAN JONGE REUEN!
Hanneke