Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

wordt een hond slomer van castreren/steriliseren?

Medische vragen en opmerkingen over de hond, zowel regulier als alternatief.
(Raadpleeg bij twijfelgevallen altijd uw dierenarts!)

Moderator: moderatorteam

Hanneke2
Zeer actief
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door Hanneke2 »

Beetje erg late reactie :?, maar ik heb me nog eens goed af lopen vragen waarom deze discussie nou eeuwig en altijd zo uit de klauwen dreigt te lopen. Ik ben er nog niet helemaal uit, maar er is gewoon 1 ding wat me heel erg dwars zit, en wellicht dat datzelfde ook bij andere mensen meespeelt.

Ik kan me best voorstellen dat je, wanneer je anti-castreren bent, alle mogelijke argumentatie uit de kast haalt. Maar als anti-mensen glashard beweren dat alle gecastreerde reuen dikke slome zombie-achtige, als-een-teefje-piesende aftreksels zijn van *ECHTE* honden, dan zie ik dat als een persoonlijke aanval op mijn hond. Want ik heb toevallig een hartstikke leuke actieve hond waar ik eerlijk gezegd zonder ballen al mijn handen aan vol heb. :pffff:

Het slaat natuurlijk nergens op dat ik jullie mening als persoonlijke kritiek zie, want jullie kennen mijn hond niet eens. En als ik een verstandig mens was, haalde ik voortaan mijn schouders op als het onderwerp castreren weer eens ter sprake kwam en ging ik lekker een eindje lopen met mijn hond. :-D

Maar ik ben niet zo verstandig, en ik blijf het onterecht vinden dat mensen met een gecastreerde reu verweten wordt dat ze met een verminkte en verknipte schim van een hond lopen, ook al hebben ze die hond bij wijze van spreken al zonder ballen uit het asiel gehaald.

Verder kan het er bij mij niet in dat castreren volgens een aantal mensen pure dierenmishandeling is, maar dat het opeens wel politiek correct is als er een niet altijd even belangrijke medische noodzaak voor is of wanneer het gaat om zwerfhonden. Ik snap die houding gewoon niet. Je kan ook niet zeggen dat het vreselijk is om honden hun stembanden door te snijden en dan uitzonderingen te gaan maken voor honden die de godganse dag blijven blaffen. Als je castratie ontoelaatbaar vindt omdat je van mening bent dat het het wezen van de hond aantast en dat de hond daar onder lijdt, dan wordt het wezen van een Turkse zwerfhond *ook* aangetast en veroordeel je hem tot 'lijden' als je castratieprojecten goedkeurt. Ik begrijp dus niet dat jullie zo ontzettend anti kunnen zijn, en dan tegelijkertijd heel laconiek 'Oh, maar in zo'n geval is het prima!' kunnen zeggen.
MARC_S schreef:
Ik weet niet zeker of je hiermee suggereerd dat Martijn's hond niet los kan omdat hij interactie zoekt met andere honden? Jack kan immers wel lekker los met alle andere honden spelen? Ten eerste heb ik de hond van martijn nog nooit vastgezien waar hij los kan kwa ruimte en verder heb ik hem nog nooit zien vechten, dus wat je wil zeggen is me niet duidelijk.
Marc, zoals jij het omschreef doet Dapper niks anders dan plassen en speuren naar honden die hij op kan vreten. :-D Ik weet best dat Martijn meer dan zat met zijn honden doet, maar het vroeg gewoon om een reactie. :mrgreen:
MARC_S schreef:
IK BEN TEGEN HET OMWILLE VAN GEDRAGSPROBLEMEN CASTREREN VAN JONGE REUEN!
Ik ook. Ik ben niet tegen castreren, ik vind castreren in deze overbevolkte hondenwereld meer dan prima, en zoals ik eerder aangaf zie *ik* bij mijn hond werkelijk die vreselijke nadelen niet, maar ik vind het wel onzinnig om medisch in te grijpen bij gedragsproblemen van een puberende reu. Bij medische problemen ga je in eerste instantie op zoek naar een medische oplossing, bij gedragsproblemen naar een gedragsoplossing. Bovendien, als je mij en al die andere mensen met 'hij is geen spat veranderd'- verhalen moet geloven, haalt een castratie bijzonder weinig uit. Okee, misschien heeft die van mij gewoon nog een derde bal ergens in zijn buik zitten :roll: , maar Jack is - in mijn ogen - pas maanden na zijn castratie gaan 'puberen', en gedraagt zich inmiddels - in mijn ogen - tegenwoordig als een zelfverzekerde volwassen reu. En zoals Jack ken ik er meer, gewoon mooie gespierde actieve honden die prima het verschil lijken te weten tussen reuen en teefjes. Tuurlijk ken ik ook de sjokkende zoutzakken, maar *misschien*, misschien kunnen we het er dan over eens worden dat een castratie bij de ene hond anders uit kan pakken als bij de andere.

Hanneke
Hanneke, Toto, Tika en Pindapoes
Golden Stanley

Ongelezen bericht door Golden Stanley »

Hanneke, in mijn ogen heb je helemaal gelijk. Ik zal ook nooit meer reageren op zo'n onderwerp, want ik word echt een beetje moe van al die (overigens terecht bij puberhonden!) kritiek. Stanley is ruim 3 maanden lang hondsberoerd geweest van al die hormonen die door z'n lijf gierden en hebben hem daarom laten castreren. Ik ben echt blij dat we dat uiteindelijk hebben laten doen, want ik heb m'n hond van voor die tijd weer terug. Het is absoluut geen schim van zichzelf geworden, integendeel zelfs. En hoe een ander erover denkt, zal me echt worst wezen. Ik kan mijn hond nog steeds eerlijk aankijken. :zwaai:
marian*
Erelid
Mijn ras(sen): Drentsche Patrijshond
Aantal honden: 1
Contacteer:

Ongelezen bericht door marian* »

Ik sluit me bij de 2 vorige spreeksters aan :ok: Max is rustiger geworden na zijn castratie ,maar een schim van zichzelf ????????? Neuhhhh , dacht het niet.
Zeker als ik zie wat vanmorgen weer zag........Bente is loops en "staat" , en Max weet nog steeds donders goed waar Abraham de mosterd haalt :mrgreen:
Afbeelding
Uit het oog maar nooit uit het hart
Max 24/8/'94-11-4-'11,Bente 27/4/'99-23/11/'10
laeken
Zeer actief
Aantal honden: 0

Ongelezen bericht door laeken »

Met een schim van zichzelf wordt geen zombie bedoeld, daarmee wordt bedoeld dat van de felle strakke hormoongestuurde reu niet veel overblijft. Het wordt een rustige makkelijkere gelaten hond, een soort geslachtsloze teef, dat is toch een schim van een door hormonen gestuurde mannelijke hond? Dat is alles wat daarmee bedoeld wordt maargoed.

Dat de fysiologie van de hond overhoop gaat en vernield wordt is een feit, daar kan ik ook niks aan doen. Dat die honden daar niet suf en stom van worden kan ik me goed indenken, ik weet ook wel dat gecastreerde reuen hele leuke honden kunnen zijn en als je op vanalles blijft letten best wel slank en actief kunnen blijven. Maar die aanvallen waren ook bedoeld voor de mensen die een puberende hond lieten castreren en dan gingen beweren dat dat geen effect heeft op de hond, waarom doen ze het dan? Of mensen die gaan beweren dat dat geen invloed op het lichaam en het karakter heeft.

Ik heb gister naar aanleiding van dit topic wat research gedaan op internet, je schrikt je dood als je castration, effects, male dogs intoetst in google. In een artikel uit een dierenartsenblad staat dat ze feitelijk de enige goede reden voor castratie de male-male agression vinden. Verder staan er allerlei effecten die het op de hond heeft. Er staat zelfs dat als je een reu van een groter ras voor zijn 2e jaar castreerd je hem een grotere overlijdingskans geeft omdat de borstkas van zo'n hond niet zal groeien zoals het bij een reu hoort. Het hart en het lichaam worden juist groter en dus ontstaat een te kleine ruimte voor hart en longen wat weer zorgt voor grote problemen voor zo'n hond waaraan hij kan overlijden. Als je ziet wat dat toch allemaal voor effecten op een levend wezen heeft kan je je ook voorstellen dat mensen heel boos kunnen worden als daar luchtig en gemakkelijk over gedaan wordt terwijl het puur uit gemakzucht voor de baas gedaan wordt meestal.
Afbeelding
yamie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Jack Russell Terriers
Contacteer:

Ongelezen bericht door yamie »

sjonge jonge wat zijn we weer volwassen zeg............
yamie
Zeer actief
Contacteer:

Martijn schreef:
yamie schreef:sjonge jonge wat zijn we weer volwassen zeg............

Wauw. Wat een verrijkende bijdrage zeg.
denk er eens over na zo ik zeggen, zou voor jou zeker verijkend kunnen zijn...

ja ik ben het wel met je eens.......iig de stelling dat een puberende hond lekker moet kunnen puberen en niet onder het mes moet.....
maar als je je mening alleen kunt geven door jou taal gebruik?? tja ...beetje onvolwassen ja...
yamie
Zeer actief
Contacteer:

Martijn schreef:
yamie schreef:
Martijn schreef:
yamie schreef:sjonge jonge wat zijn we weer volwassen zeg............

Wauw. Wat een verrijkende bijdrage zeg.
denk er eens over na zo ik zeggen, zou voor jou zeker verijkend kunnen zijn...

ja ik ben het wel met je eens.......iig de stelling dat een puberende hond lekker moet kunnen puberen en niet onder het mes moet.....
maar als je je mening alleen kunt geven door jou taal gebruik?? tja ...beetje onvolwassen ja...

Euh...ahum....sorry, wie bent u?
ohhhhhhhhh omdat ik hier niet veel schrijf mag ik niks zeggen?? ahh oke dan snap ik het....
marian*
Erelid
Contacteer:

Martijn schreef:Ach..."niks" is een groot woord maar zou je je willen houden bij je eigen ervaringen en je mening over wie of wat ik ben er buiten willen laten? Alvast bedankt.
Voor zover ik weet kennen we elkaar niet dus het staat ook een klein beetje dom.
Wat mijn taalgebruik betreft....ik heb al een moeder.

Als ik jou dus goed begrijp mag jij iedereen die je maar wil voor dom, achterlijk en weet ik veel wat uitmaken ,maar zodra iemand een opmerking maakt over jouw inderdaad nogal grove taalgebruik moet hij/zij zijn mening er buiten laten?
Je hebt toch een vreemd idee van een demokratisch werkend forum :piew
Afbeelding
marian*
Erelid
Contacteer:

Martijn schreef:
maxcola schreef:
Martijn schreef:Ach..."niks" is een groot woord maar zou je je willen houden bij je eigen ervaringen en je mening over wie of wat ik ben er buiten willen laten? Alvast bedankt.
Voor zover ik weet kennen we elkaar niet dus het staat ook een klein beetje dom.
Wat mijn taalgebruik betreft....ik heb al een moeder.

Als ik jou dus goed begrijp mag jij iedereen die je maar wil voor dom, achterlijk en weet ik veel wat uitmaken ,maar zodra iemand een opmerking maakt over jouw inderdaad nogal grove taalgebruik moet hij/zij zijn mening er buiten laten?
Je hebt toch een vreemd idee van een demokratisch werkend forum :piew
Als je niet kunt l;ezen heb je al snel een vreemd beeld van wat mensen zeggen.
Ik kan prima lezen Martijn en weet dus exact wat je zegt als je mensen dom, achterlijk en weet ik veel wat nog meer noemt.
-------------------------------------------------------------------------------------
Even een bloemlezing uit dit topic:

[Lastig he, als je dom bent?[/quote]
Het is godverdomme geen speelgoed!
Ben je nou zo dom of lijkt het maar zo?
Dit ga ik je niet uitleggen. Te dom en te ver gezocht voor woorden.

Maar goed, je hebt er geen verstand van
Zeker niet door een of ander hypocriet mokkel
Ach..."niks" is een groot woord maar zou je je willen houden bij je eigen ervaringen en je mening over wie of wat ik ben er buiten willen laten? Alvast bedankt
-------------------------------------------------------------------------------------

Misschien dat je nu enig idee krijgt waarom mensen nogal geirriteerd raken door jouw anrtwoorden?
Afbeelding
mechelaar_fan
Zeer actief

Ongelezen bericht door mechelaar_fan »

Ja, prediker Hanneke2 is er nog eens geweest.

Hanneke2 heeft haar hond verminkt, en vindt dus dat dit overal maar moet gebeuren om de overbevolking van de honden aan te pakken.
Hormonen hebben een veel ruimere werking dan sex alleen. Waarom zouden anders wielrenners hormonen nemen om de Mont Ventoux sneller te beklimmen, of tennissers om harder te kunnen kloppen? Dit heeft toch niets met voortplanting te maken?

Terwijl men even goed de zaadstreng kan doorknippen, waardoor de reu steriel is, maar toch hormonen blijft produceren, zodat de vitale processen niet verstoord worden. Dit is trouwens mijn kritiek op de hondencastreerders in Turkije enz... En neen, tegen het doorknippen van de zaadstreng ben ik niet tegen.

Maar ik kan begrijpen, voor diegene die een hond wil die 40 km per dag moet lopen, maar hem maar zijn dagelijks half uurtje gunt, dat castratie een uitweg biedt.
:evil: . En dan ben je natuurlijk nog blij dat die hond nog 10 km loopt ipv 40. Kijk eens hoe vitaal! hij is wel teruggevallen op 25%...
marian*
Erelid
Contacteer:

[quote="mechelaar_fan"]Ja, prediker Hanneke2 is er nog eens geweest.

Hartelijk dank voor het compliment op Paaszondag :ok:
Afbeelding
malinois
Zeer actief
Mijn ras(sen): (X) Mechelse herder
Aantal honden: 3
Contacteer:

Ongelezen bericht door malinois »

Martijn schreef:
Hanneke2 schreef:
Ik ben niet tegen castreren, ik vind castreren in deze overbevolkte hondenwereld meer dan prima
Oh god, krijgen we dat gelul weer.
Als jij zonder hufterige operaties niet in staat bent om je hond zo minimaal onder controle te hebben dat hij geen pups verwekt moet je hem gewoon lekker weg doen, hanneke.
Ik loop al 4 jaar met een intacte reu buiten en er zijn echt geen pups van gekomen hoor.
Pups worden niet geboren omdat mensen hun honden niet castreren. Pups worden geboren omdat mensen willen dat er pups geboren worden.
Je hebt te veel met amerikanen gepraat.
ja wat een onzin zeg, ik loop ook al 6 jaar met een intacte reu op straat en ja zelfs nog met een intacte teef samen in 1 huis... en ze hebben nog nooit puppies op de wereld gezet, geen van 2en!!! ;)
Afbeelding
In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
Nancy
Zeer actief

Ongelezen bericht door Nancy »

Weet je wat ik vind dat er niet zo kinderachtig gereageert moet worden over castraties/sterrilisaties!!!Als iemand z'n hond wilt laten helpen moet ie dat gewoon doen.Het lijkt of je een dierenbeul bent als je je hond laat helpen!!!Alsjeblieft zeg we hebben allemaal het beste voort met onze beestjes en laten we mekaars mening alsjeblieft respecteren en niet gelijk doen of het een ramp voor onze honden is om ze te laten helpen!!!!Wat dat betreft vind ik de mensen die gelijk zo fel rageren als een hond geholpen wordt nou niet bepaalt iemand waar je een goed gesprek over je hond mee kan hebben.Sorrie hoor.Ik voel me nu ook aangevallen en ben in staat om nooit meer op dit forum te komen!!Laat mekaar in de waarde!!
malinois
Zeer actief
Contacteer:

Nancy schreef:Weet je wat ik vind dat er niet zo kinderachtig gereageert moet worden over castraties/sterrilisaties!!!Als iemand z'n hond wilt laten helpen moet ie dat gewoon doen.Het lijkt of je een dierenbeul bent als je je hond laat helpen!!!
een dierenbeul niet, maar ik vind niet dat je om je eigen bestwil in een dier moet gaan snijden. Je weet dat reuen niet altijd makkelijk kunnen zijn, dan moet de opslossing toch niet snijden zijn? ik vind het een beetje makkelijk allemaal, doen we bij onze kinderen toch ook niet, alles maar wegsnijden weet je zeker dat ze geen ongewenste zwangerschappen veroorzaken.
Wat dat betreft vind ik de mensen die gelijk zo fel rageren als een hond geholpen wordt nou niet bepaalt iemand waar je een goed gesprek over je hond mee kan hebben.
nou Martijn zal nou niet de eerste zijn waar ik vanavond op bezoek ga om een goed gesprek te voeren. Maar hij draagt wel argumenten aan die gewoon de waarheid zijn. Zowel Marc als Martijn weten veel over honden en hun gedrag, en nee ik ben het zeker niet altijd met ze eens... vaker oneens dan eens denk ik, maar in dit geval sluit ik me geheel bij ze aan!
Ik voel me nu ook aangevallen en ben in staat om nooit meer op dit forum te komen!!
ja dat moet je zelf weten. Als je niet tegen een bepaalde vorm van kritiek kunt, wat moet je dan op een discussieforum?
Laat mekaar in de waarde!!
zeker, dat is ook het belangrijkste!
Afbeelding
In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
malinois
Zeer actief
Contacteer:

Martijn schreef:Mag ik trouwens even hartelijk lachen om je onderschrift over "honden in hun waarde laten?" Er is namelijk weinig waardigs aan een gedwongen castratie.
:ok:
Afbeelding
Nancy
Zeer actief

Ik ben hier om meer te leren over honden en dat nooit kwaad kan.Alleen dit is geen discussie maar een openbare aanval!Ieder zal heus wel een argument hebben waar gelijk inzit.Maar moet dit zo?
Mijn reuen zijn allebei geholpen en ik zal vertellen waarom.Rickie heeft aanleg voor kanker.Hij heeft heel veel vetbulten en er zijn er ook al weggehaald.wij hebben hem laten castreren uit angst voor prostaatkanker, uiteindelijk vraag ik me af of het bij hem wel goed gedaan heeft, omdat ik nu iets weet wat ik toen niet wist.Rickie is nog altijd even pittig maar kan niet alles meer.Dat komt niet door de castratie maar door z'n hartruis.Daarbij is hij al wat ouder maar probeer ik hem zeer actief te houden door middel van veel wandelen.Hij is absoluut niet sloom en nog redelijk goed actief.Het voordeel van de castratie is dat ie minder agressief is naar andere honden, dat is iets wat ik er niet uitgetraind kreeg.Nu kan ie veel makkelijker met andere honden overweg en toont er geen interesse voor.Hij is absoluut geen zitzak geworden.

Beertje heb ik laten castreren omdat hij dagelijks zo hard in z'n prostaat beet dat ie er de gaten in had staan.Ik was erg bang dat dit uit de hand ging lopen omdat het al veel erger geworden was.Hij beet zich echt tot bloedens toe kapot omdat hij opgewonden was.Daarom hebben we hem laten helpen.Ik ga nu nog steeds 20 km fietsen met eens in de maand en voor de rest fiets ik doordeweeks afstanden van 7 km met hem.Ook wordt er dagelijk 3uur met hem gewandelt minstens en iedere wandeling wordt er met hem gespeelt.Hij is nog lang niet oud ook al is hij 9.Voordeel van de castratie bij hem is dat ie ongelooflijk sociaal met honden is geworden.Hij is heel veel gegrepen en heeft Rickie een keer het leven gered.Sindsdien wilde hij met iedere hond het gevecht aan.Met alle problemen vandien.Nu speelt ie met iedere hond en snapt hij het echt niet meer als een hond hem aan wilt vallen.Hij staat dan heel rustig te kwispelen en loopt heel zielig door.Door de castratie heb ik het dominante gedrag weg kunnen trainen.

Bij een volgende hond weet ik het nog niet.Ligt aan het karakter (of de hond een sterk dominantieprobleem heeft of aanleg heeft voor kanker zoals bij Rickie).Heeft de hond nergens last van dan is de kans erg root dat ik het laat zitten.Een vrouwtjeshond zal ik echter wel laten helpen.
Nancy
Zeer actief

Weet je wat ik donder lekker op want als je niet eens afwacht waarom het de reden is waarom ik het heb laten doen dan ben ik weg!!!Als een moderator dit leest schrijf mij maar uit want ik ben hier blijkbaar niet langer welkom!!!!!!
malinois
Zeer actief
Contacteer:

Nancy schreef:Een vrouwtjeshond zal ik echter wel laten helpen.
waarom?? dat is net zo pure onzin als een reu castreren... dus je hebt nog niet eens een teef maar je weet al wel dat ze gecastreerd wordt?? 1 advies.. neem dan geen teef.... :ok:
Afbeelding
malinois
Zeer actief
Contacteer:

Nancy schreef:Weet je wat ik donder lekker op want als je niet eens afwacht waarom het de reden is waarom ik het heb laten doen dan ben ik weg!!!Als een moderator dit leest schrijf mij maar uit want ik ben hier blijkbaar niet langer welkom!!!!!!
8O
Afbeelding
mechelaar_fan
Zeer actief

Ongelezen bericht door mechelaar_fan »

Nancy schreef:Weet je wat ik vind dat er niet zo kinderachtig gereageert moet worden over castraties/sterrilisaties!!!Als iemand z'n hond wilt laten helpen moet ie dat gewoon doen.Het lijkt of je een dierenbeul bent als je je hond laat helpen!!!Alsjeblieft zeg we hebben allemaal het beste voort met onze beestjes en laten we mekaars mening alsjeblieft respecteren en niet gelijk doen of het een ramp voor onze honden is om ze te laten helpen!!!!Wat dat betreft vind ik de mensen die gelijk zo fel rageren als een hond geholpen wordt nou niet bepaalt iemand waar je een goed gesprek over je hond mee kan hebben.Sorrie hoor.Ik voel me nu ook aangevallen en ben in staat om nooit meer op dit forum te komen!!Laat mekaar in de waarde!!
Een hond wordet niet geholpen door castratie. Wat een walgelijk eufemisme, trouwens waarom vindt de mens een eufemisme uit? om de brutaliteit van de waarheid te verdoezelen.
Castreren is niet 'helpen', het is verminken, met onvermijdelijk heelwat gevolgen voor de levenskwaliteit van het dier.
je moet niet meer op dit forum komen, en beter geen hond houden, als je zomaar voor de lol begint te knippen, omdat de dierenarts ook graag een honorarium opstrijkt, en je daarom allerlei schrikbeelden voor de ogen tovert.
Nancy
Zeer actief

Sorrie ik had ook niet zo heftig moeten reageren.Ik laat zeer zeker ook niet in gezonde honden snijden.Ook niet als ik een teefje zou krijgen.Ik vind dat als je een hond neem je het weet wat voor kenmerken het geslacht heeft.En anders moet je geen hond nemen inderdaad.Ik vind het alleen om gegronde medische redenen nodig.En ik laat honden inderdaad in hun waarde.Wat niet hoeft hoeft niet!Hopelijk begrijpen jullie mij nu beter!
malinois
Zeer actief
Contacteer:

Nancy schreef:Sorrie ik had ook niet zo heftig moeten reageren.Ik laat zeer zeker ook niet in gezonde honden snijden.Ook niet als ik een teefje zou krijgen.Ik vind dat als je een hond neem je het weet wat voor kenmerken het geslacht heeft.En anders moet je geen hond nemen inderdaad.Ik vind het alleen om gegronde medische redenen nodig.En ik laat honden inderdaad in hun waarde.Wat niet hoeft hoeft niet!Hopelijk begrijpen jullie mij nu beter!
:ok:
Afbeelding
Nancy
Zeer actief

Gelukkig want dit bedoelde ik dus de hele tijd al.Ik ben helaas geen ster in uitleggen hiervan maar het is me toch gelukt. :P Ik had Beertje en Rickie liever ook niet laten helpen maar bij hun ging het niet anders helaas.Maar dat wil niet zeggen dat ik het bij iedere hond doe.Mijn oprechte excuus van mijn opvliegende gedrag!
Marion.

Ongelezen bericht door Marion. »

Nancy schreef:Gelukkig want dit bedoelde ik dus de hele tijd al.Ik ben helaas geen ster in uitleggen hiervan maar het is me toch gelukt. :P Ik had Beertje en Rickie liever ook niet laten helpen maar bij hun ging het niet anders helaas.Maar dat wil niet zeggen dat ik het bij iedere hond doe.Mijn oprechte excuus van mijn opvliegende gedrag!
En hoezo zou je een teefje wel laten castreren dan?
Nancy
Zeer actief

alleen als het ook bij een teefje nodig zijn maar anders ook niet eerst had ik zoiets van wel laten castreren/sterriliseren maar toen ik nadacht erover sloeg het eigenlijk nergens op.dus die wordt ook niet geholpen.Mocht het medisch niet noodzakelijk zijn wordt er niet in gesneden.
Marion.

Ongelezen bericht door Marion. »

Nancy schreef:alleen als het ook bij een teefje nodig zijn maar anders ook niet eerst had ik zoiets van wel laten castreren/sterriliseren maar toen ik nadacht erover sloeg het eigenlijk nergens op.dus die wordt ook niet geholpen.Mocht het medisch niet noodzakelijk zijn wordt er niet in gesneden.
Makkelijk om te halen ben je :mrgreen: Grapje hoor. Maar ik vraag me wel af waarom het voor iedereen zo vanzelfsprekend is om de hond maar te castreren...
Nancy
Zeer actief

ik vond dat wel nu niet meer bij onze honden is het echt alleen om medische redenen gebeurt.
Lupo
Zeer actief

Ongelezen bericht door Lupo »

malinois schreef:
waarom?? dat is net zo pure onzin als een reu castreren... dus je hebt nog niet eens een teef maar je weet al wel dat ze gecastreerd wordt?? 1 advies.. neem dan geen teef.... :ok:
Pure onzin om een teef te laten castreren??? Waar haal je dat nou weer vandaan?
malinois
Zeer actief
Contacteer:

ToscaTibby schreef:
malinois schreef:
ja waarom moet je in een gezonde hond snijden?
Afbeelding
Lupo
Zeer actief

Ongelezen bericht door Lupo »

malinois schreef:
ToscaTibby schreef:
malinois schreef:
ja waarom moet je in een gezonde hond snijden?
Om te vermijden dat ze ziek worden? Baarmoederkanker enzo.
Plaats reactie

Terug naar “Medisch”