Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Mag ik jullie voorstellen...Farah

Een forum voor algemene onderwerpen over honden en vragen over honden.

Moderator: moderatorteam

twinkeltje
moderator
Mijn ras(sen): De liefste rassen die bestaan
Aantal honden: 2

Re: Mag ik jullie voorstellen...Farah

Ongelezen bericht door twinkeltje »

ja gewoon doen
Afbeelding
Marion.
Zeer actief
Mijn ras(sen): Golden Retriever

Ongelezen bericht door Marion. »

thom schreef: 25 jul 2024 13:43
twinkeltje schreef: 25 jul 2024 13:26 Ik snap jullie wel hoor maar de DA heeft het vast goed
Ik denk dat we over 2-3 maanden, dan is ze echt volledig gewend, toch een reisprofiel laat prikken. Puur voor de zekerheid.
Al via FB gezegd (hoe vaak gebruik jij copy/paste op een dag?), maar ik zou absoluut die testen laten doen. Toch zeker na Quin, geloof je toch helemaal niemand meer op zijn blauwe ogen?
Groeten Marion en lieve knuffels van Teun en Ted

Afbeelding
thom
Zeer actief
Mijn ras(sen): Portugees 'straatschoffie'.
Aantal honden: 1
Contacteer:

Ongelezen bericht door thom »

Marion. schreef: 25 jul 2024 14:51
thom schreef: 25 jul 2024 13:43
twinkeltje schreef: 25 jul 2024 13:26 Ik snap jullie wel hoor maar de DA heeft het vast goed
Ik denk dat we over 2-3 maanden, dan is ze echt volledig gewend, toch een reisprofiel laat prikken. Puur voor de zekerheid.
Al via FB gezegd (hoe vaak gebruik jij copy/paste op een dag?), maar ik zou absoluut die testen laten doen. Toch zeker na Quin, geloof je toch helemaal niemand meer op zijn blauwe ogen?
We hebben het erover gehad en laten begin oktober een reisprofiel prikken. Gewoon voor de zekerheid.
Afbeelding
Marion.
Zeer actief

Lijkt me heel verstandig

Afbeelding
ranetje
Zeer actief
Mijn ras(sen): Griffon Korthals

Ongelezen bericht door ranetje »

Lijkt mij ook heel verstandig als jullie wel laten prikken. :ok:
Afbeelding
"The perfection of a life with a gundog, like the perfection of an autumn, is disturbing because you know, even as it begins, that it must end.
Time bestows the gift and steals it in the process."
(citaat van George Evans)
thom
Zeer actief
Contacteer:

Nog even een kleine toevoeging op Farah haar bezoek aan de dierenarts vandaag.
We gaan dus wel begin oktober een reisprofiel laten prikken, puur voor de zekerheid.
De dierenarts kon haast niet geloven dat Farah nu bijna 1 jaar en 8 maanden is (volgende week) Qua gedrag en alles zou ze ons meteen geloven als wij 9 maanden hadden aangegeven.
Afbeelding
ranetje
Zeer actief

Maakt niet uit, ze is een jonge hond, dat in ieder geval :D
Afbeelding
"The perfection of a life with a gundog, like the perfection of an autumn, is disturbing because you know, even as it begins, that it must end.
thom
Zeer actief
Contacteer:

ranetje schreef: 25 jul 2024 20:39 Maakt niet uit, ze is een jonge hond, dat in ieder geval :D
Maakt ook helemaal niks uit, we genieten optimaal van haar en moeten dagelijks vaak heel hard om haar lachen.
Afbeelding
thom
Zeer actief
Contacteer:

Farah weegt nu 17.4 kg en is dus sinds haar komst 0.7 kg aankomen en zal uiteindelijk rond de 20 kg gaan wegen. De dierenarts voorspelde dat ze ook nog wel een stukje in de hoogte gaat groeien.

Afbeelding
Afbeelding
ranetje
Zeer actief

Ook nog in de hoogte groeien? :denken:
Waarom denkt hij dat?
Zijn de groeiknobbels op de polsen nog aanwezig dan?

Uitzwaren kan ik me voorstellen. :ok:
Afbeelding
Marion.
Zeer actief

thom schreef: 26 jul 2024 18:56 Farah weegt nu 17.4 kg en is dus sinds haar komst 0.7 kg aankomen en zal uiteindelijk rond de 20 kg gaan wegen. De dierenarts voorspelde dat ze ook nog wel een stukje in de hoogte gaat groeien.
Jullie hebben nog steeds blind vertrouwen in de dierenarts?

Afbeelding
thom
Zeer actief
Contacteer:

Marion. schreef: 26 jul 2024 21:18
thom schreef: 26 jul 2024 18:56 Farah weegt nu 17.4 kg en is dus sinds haar komst 0.7 kg aankomen en zal uiteindelijk rond de 20 kg gaan wegen. De dierenarts voorspelde dat ze ook nog wel een stukje in de hoogte gaat groeien.
Wat is dit nu weer voor een opmerking ?
Afbeelding
Marion.
Zeer actief

thom schreef: 26 jul 2024 23:03
Zo klinkt het. De DA zegt dat ze hoger wordt, dús ze wordt hoger. Als ze van 1 januari vorig jaar is, heeft ze haar hoogte al wel bereikt hoor.

Afbeelding
thom
Zeer actief
Contacteer:

Marion. schreef: 27 jul 2024 06:32
thom schreef: 26 jul 2024 23:03
Zo klinkt het. De DA zegt dat ze hoger wordt, dús ze wordt hoger. Als ze van 1 januari vorig jaar is, heeft ze haar hoogte al wel bereikt hoor.
De grote vraag is, óf ze wel van vorig jaar 1 januari is, qua gedrag lijkt ze een flink stuk jonger. Quin zou 1 jaar en 9 maanden zijn toen hij hier kwam en hij groeide hier ook nog de hoogte in.
Afbeelding
Marion.
Zeer actief

thom schreef: 27 jul 2024 08:20 De grote vraag is, óf ze wel van vorig jaar 1 januari is, qua gedrag lijkt ze een flink stuk jonger. Quin zou 1 jaar en 9 maanden zijn toen hij hier kwam en hij groeide hier ook nog de hoogte in.
Liegen die stichtingen dan? Farah had toch een baas gehad, dan vind ik sowieso dat gedraai om die geboortedata heel raar. Maar goed, het zal. Mijn honden groeien de hoogte niet meer in na 1 jaar en 9 maanden hoor.

Afbeelding
thom
Zeer actief
Contacteer:

Marion. schreef: 27 jul 2024 09:25
thom schreef: 27 jul 2024 08:20 De grote vraag is, óf ze wel van vorig jaar 1 januari is, qua gedrag lijkt ze een flink stuk jonger. Quin zou 1 jaar en 9 maanden zijn toen hij hier kwam en hij groeide hier ook nog de hoogte in.
Liegen die stichtingen dan? Farah had toch een baas gehad, dan vind ik sowieso dat gedraai om die geboortedata heel raar. Maar goed, het zal. Mijn honden groeien de hoogte niet meer in na 1 jaar en 9 maanden hoor.
Quin was een zwerver, dus leeftijd geschat.
Of het verhaal van Farah klopt, weet ik natuurlijk ook niet zeker, maar het zou niemand verbazen als ze een heel stuk jonger zou zijn.
Afbeelding
ranetje
Zeer actief

Ik zou gewoon maar zien wat er gebeurt en nergens op rekenen.
Als de pols knobbels weg zijn zal ze niet (niet veel) groter worden.
Het verhaal over haar afkomst wordt zo wel nogal vaag.
Ik zou er verder niet eens meer over denken.
Ze is bij jullie en ze doet het hartstikke fijn.
Klaar :ok:

Claire werd heel vaak als pup beschouwd toen ze al ruim volwassen was, gewoon door haar gedrag en ik weet hoe oud ze is, want ze was een paar weken oud toen ik haar voor het eerst zag.
Ik kan niet zo veel met dergelijke schattingen.
Afbeelding
thom
Zeer actief
Contacteer:

ranetje schreef: 27 jul 2024 11:47 Ik zou gewoon maar zien wat er gebeurt en nergens op rekenen.
Als de pols knobbels weg zijn zal ze niet (niet veel) groter worden.
Het verhaal over haar afkomst wordt zo wel nogal vaag.
Ik zou er verder niet eens meer over denken.
Ze is bij jullie en ze doet het hartstikke fijn.
Klaar :ok:

Claire werd heel vaak als pup beschouwd toen ze al ruim volwassen was, gewoon door haar gedrag en ik weet hoe oud ze is, want ze was een paar weken oud toen ik haar voor het eerst zag.
Ik kan niet zo veel met dergelijke schattingen.
We rekenen nergens op hoor, het maakt ons verder ook echt niks uit. Ze is prima zoals ze is en gaat ze nog wat groeien is het ook goed. :ok:
Afbeelding
Emma
Zeer actief
Mijn ras(sen): 2 raslozen, namelijk:1 grote husky maal Am. Bulldog, en 1 kleine jack hussel. Nu geen honden meer.
Aantal honden: 0

Ongelezen bericht door Emma »

Ik weet wel dat herplaatsers, een jonger gedrag kunnen laten zien.
Dat was bij onze herplaatser luca wel het geval. En dat was een Nederlandse herplaatser met paspoort data van inenten dierenarts erbij. Dus geboortedatum exact bekend.

Was denk ik,puur door de verandering een houding aannemen en verviel in soort van puppengedrag de eerste 2 maanden. Zoals achter de vogels aanrennen, luchtjes van tamme konijnen ergens ruiken. Dat was na een maand of 2 over. Dus was geen echt jaaggedrag genen die bleven plakken. Ik denk doordat met een maand of 2 de band sterker werd met ons, en dichter bij ons bleef en serieuzer werd. Moeilijk te omschrijven.

Dat gezegd hebbende, bij stichtingen weet je nooit de exacte leeftijd van een hond. Ik denk dat dat altijd gissen blijft.
thom
Zeer actief
Contacteer:

Emma schreef: 27 jul 2024 16:39 Ik weet wel dat herplaatsers, een jonger gedrag kunnen laten zien.
Dat was bij onze herplaatser luca wel het geval. En dat was een Nederlandse herplaatser met paspoort data van inenten dierenarts erbij. Dus geboortedatum exact bekend.

Was denk ik,puur door de verandering een houding aannemen en verviel in soort van puppengedrag de eerste 2 maanden. Zoals achter de vogels aanrennen, luchtjes van tamme konijnen ergens ruiken. Dat was na een maand of 2 over. Dus was geen echt jaaggedrag genen die bleven plakken. Ik denk doordat met een maand of 2 de band sterker werd met ons, en dichter bij ons bleef en serieuzer werd. Moeilijk te omschrijven.

Dat gezegd hebbende, bij stichtingen weet je nooit de exacte leeftijd van een hond. Ik denk dat dat altijd gissen blijft.
Precies, je weet het gewoon niet bij een adoptiehond uit het buitenland. Klopt de voorgeschiedenis en klopt de geboortedatum wel ?
Waarom zouden ze er over liegen denk ik dan, maar het zal waarschijnlijk gewoon het invullen van het verhaal zijn, denk ik. Hopelijk naar beste weten. Hoe dan ook, we zijn hartstikke blij en gelukkig met onze Farah en voor de rest is het een kwestie van afwachten.
Wel weten we zo goed als zeker dat ze leefde in een huishouden, want alle dingen en geluiden die daarbij horen, zijn haar echt niet vreemd, ze is eraan gewend.
Afbeelding
thom
Zeer actief
Contacteer:

Vanmorgen zijn Ria en Farah weer naar de instuif op de hondenschool geweest, ze doet het echt zo goed.
Nu 3 keer raden wat ze nu aan het doen is...

Afbeelding
Afbeelding
twinkeltje
moderator
Mijn ras(sen): De liefste rassen die bestaan

Ongelezen bericht door twinkeltje »

even bij komen
Afbeelding
thom
Zeer actief
Contacteer:

Ergens volgende week als het wat koeler is gaan we met Farah naar het grote omheinde losloopgebied 't Harde. Eens even kijken of onze Chica los kan en mag gaan lopen. Wij denken zelf van wel. Maar eerst maar eens veilig uitproberen.
Afbeelding
Lieffie2024
Actief

Ongelezen bericht door Lieffie2024 »

Way een ontzettend lief meisje hebben jullie aan haar. Ik vind wel dat jullie te snel en te veel met haar doen. Ook al toont ze relaxed en vrij, de eerste tijd hebben herplaaetsers (en zeker buitenlanderttjes) vooral behoefte aan rust en regelmaat. Mijn ervaring is dat ze daar het snelst bij wennen.dus géén andere wandelingen dan de vaste rondes, dus niet naar heide, bos of strand en zeker niet naar een club-instuif. Laat haar gewoon wennen aan haar huis en aan waar ze woont qua omgeving. Het komt nu op mij over dat jullie voornamelijk doen wat júllie erg leuk vinden en daar een oververmoeid hondje mee naar toe slepen. Het beestje ligt niet voor niets steeds knock out. Laat haar en geef haar alsjeblieft rust. Leef je in. Kijk eens goed naar haar lichaamshouding. Heel goed.
ranetje
Zeer actief

Ik denk dat jullie dat zouden kunnen proberen op veilig terrein.

Hoe snel ging het met Quin?
En hoe doet Farah het als ze aan de lange lijn terug moet komen?
Afbeelding
thom
Zeer actief
Contacteer:

ranetje schreef: 04 aug 2024 12:42 Ik denk dat jullie dat zouden kunnen proberen op veilig terrein.

Hoe snel ging het met Quin?
En hoe doet Farah het als ze aan de lange lijn terug moet komen?
Met Quin duurde het wat langer, we hadden hem wel eerder los kunnen laten hoor, maar we zaten toen net in de vuurwerkperiode en dan wil je geen enkel risico lopen natuurlijk.
Farah luistert meer dan prima en ze blijft je constant in de gaten houden.
Quin was natuurlijk helemaal geen lijn gewend, had nooit in en thuissituatie gewoond, dat is bij Farah volledig anders.
Afbeelding
thom
Zeer actief
Contacteer:

Lieffie2024 schreef: 04 aug 2024 10:33 Way een ontzettend lief meisje hebben jullie aan haar. Ik vind wel dat jullie te snel en te veel met haar doen. Ook al toont ze relaxed en vrij, de eerste tijd hebben herplaaetsers (en zeker buitenlanderttjes) vooral behoefte aan rust en regelmaat. Mijn ervaring is dat ze daar het snelst bij wennen.dus géén andere wandelingen dan de vaste rondes, dus niet naar heide, bos of strand en zeker niet naar een club-instuif. Laat haar gewoon wennen aan haar huis en aan waar ze woont qua omgeving. Het komt nu op mij over dat jullie voornamelijk doen wat júllie erg leuk vinden en daar een oververmoeid hondje mee naar toe slepen. Het beestje ligt niet voor niets steeds knock out. Laat haar en geef haar alsjeblieft rust. Leef je in. Kijk eens goed naar haar lichaamshouding. Heel goed.
Het is echt een lief, open en zeer aanhankelijk meisje.
We houden echt wel haar tempo aan hoor, ze is gewoon reuze enthousiast en we houden het echt goed in de gaten of we haar niet overvragen, dan gaan we meteen een stapje terug. In het begin (eerste 2 weken) kon ze nog wel eens overprikkeld raken, maar dat is volledig verdwenen.
Het grote verschil tussen Quin en Farah is dat Farah altijd al woonde in een thuissituatie en dat verschil merk je echt heel erg goed.
Afbeelding
Branka
moderator

Ongelezen bericht door Branka »

Ik ben het er eerlijk gezegd wel mee eens,Thom. En ik denk ook dat jullie beter het tempo voor haar bepalen i.p.v. haar tempo te volgen. Jullie overvragen haar niet, dat doet ze zelf.
De zoomies waar ze af en toe last van heeft, is het afreageren van alle prikkels die ze moet verwerken. Dat doen dieren niet alleen door te slapen, maar dat gebeurt ook door te gaan stuiteren.
Jullie hebben nog alle tijd met haar, het is tenslotte nog een jonge hond.
Afbeelding
Marion.
Zeer actief

Branka schreef: 04 aug 2024 16:11 Ik ben het er eerlijk gezegd wel mee eens,Thom. En ik denk ook dat jullie beter het tempo voor haar bepalen i.p.v. haar tempo te volgen. Jullie overvragen haar niet, dat doet ze zelf.
De zoomies waar ze af en toe last van heeft, is het afreageren van alle prikkels die ze moet verwerken. Dat doen dieren niet alleen door te slapen, maar dat gebeurt ook door te gaan stuiteren.

Jullie hebben nog alle tijd met haar, het is tenslotte nog een jonge hond.
Ben ik het ook mee eens. Zelfde met pupjes. Wij kunnen Tedje nog echt haar eigen tempo niet laten bepalen hoor, want dan gaat ze door en door en door.

Afbeelding
thom
Zeer actief
Contacteer:

Bedankt voor de tips en adviezen. :ok:
Afbeelding
Plaats reactie

Terug naar “Algemeen”