Enorme kosten?dagmar88 schreef:Ik heb hier totaal geen behoefte aan en het is er de plek niet voor, maar áls je zo wilt doen, doe het dan tenminste rechtuit en niet zo lelijk achter de ellebogen.crutz schreef:Ach, een ander nest kruisingen hier van het forum wat volgens zeggen totaal niet voor het geld gedaan was stond op marktplaats voor 1500 voor een reu en 2500 voor een teefMaeve schreef:De advertentie is inmiddels weg, maar meende dat het 800-850 wasTara schreef:Wat moesten de pups kosten dan?
Het is niet mijn nest, er zijn hoge kosten gemaakt, je kunt niet te ver van de norm afwijken, ik bepaal de prijs niet en heb Zus met plezier gekocht. Het was wel een afweging ja.
Mijn roedel is niet af en ik kan mijn geld maar één keer uitgeven.
Als de fokker met een pup minder uit de kosten was gekomen, had ik er één uit kunnen zoeken. Dat was niet het geval.
We zijn al lang blij dat ze (tegen de verwachtingen in) alle drie de bevalling overleefd hebben en het niet op een keizersnede is uitgelopen.
Ze doen het na hun rottige start geweldig en dit hondje is voor mij vanwege de achtergrond meer waard dan welke rashond dan ook.
Ik snap je probleem en je nijd niet. Mag voor je hopen dat je zelf gemiddeld toch boven de 500 euro winst op een nest komt.
Ook kruisingpups hebben een waarde. Waarom zou dat een pijnpunt moeten zijn? En waarom zou je er eigenlijk naar gaan zoeken als je ze niet hebben moet?
Een stamboom labrador of golden gaat al snel boven de 1200 euro. Een husky 1400+, dwergkees 2500+. Wat is daar anders aan, behalve het inteeltcoëfficiënt en debiele regeltjes, als de zorg er niet minder om is.
Je hebt het er voor over of niet. Dat afstammingspapiertje verzorg ik zelf wel.
En anders doe je het zelf als het zo interessant is. Ruimte en kooien zat.
Ik snap ook niet waarom je fokt zoals je fokt en ga dat nooit doen, maar val je er niet steeds mee lastig. Dat het mijn stijl niet is heeft niets te maken met de liefde die jij voor je honden hebt.
De enige extra kosten tov een normaal nest is de ki geweest. Ze zijn natuurlijk geboren en ja ik weet wat het kost om een nest groot te brengen. Dat is geen 5000€ om uit de kosten te zijn met 3 pups
Je mag de kosten hier weten hoor
Teef medisch fok gereed 850€ (en dan krijgt ze max 3 nesten dus 283€ per nest, al heb ik statistisch vaker 1 nest per teef gedaan dan 3)
Verder hou ik het niet exact bij maar zit op een jaar gemiddelde van 100€/hond/maand aan dierenarts kosten en voer. Verdubbel dat eens tijdens dracht/zogen voor de teef. Dat is dan 800€ van dekken tot vertrek pups. Bij een klein nest is dat natuurlijk veel minder en dierenartskosten verdubbelen eigenlijk ook niet.
Extra RvB kosten circa 110€/pup, in plaats daarvan ben jij chip kosten a 30€ kwijt
Dierenarts kosten pup zonder chippen maar inclusief röntgenfoto rug hier 50-70€
Dus zelfs als ik een eenmalig nest van 3 pups had kom je op
850 + 800 (dat is ruim) + 330 (stamboom) + 210
= 2190 -> 730€ per pup
En nee winst is niet vies maar doe het dan niet voor alsof het allemaal niet voor het geld is en enkel voor het doen/meemaken/ervaren.
En nee ga het zelf niet doen. Heb graag leuke en fatsoenlijke pupkopers en niet het volk dat graag met dit soort mode hondjes loopt.
Overigens heb ik ze niet gezocht maar werd ik er op gewezen. Zelf de advertentie niet gezien, maar begrijp dat deze idiote prijzen dus kloppen.