Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Wie denkt met me mee *We weten het*
Moderator: moderatorteam
- Ellen.
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Labrador en Heidewachtel
Re: Wie denkt met me mee *We weten het*
Neeeeeee... jaloers.. had ik ook wel gewild maar dan over een paar jaar van die teef:(
- mosquito1980
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Vusi Duitse herder
- Aantal honden: 1
OK, ik ga meteen het hele forum doorspittencrutz schreef:Van een fokker hier op t forum. Dus we kunnen het goed volgenmosquito1980 schreef:Leuk en spannend![]()
Ik wist niet wat een Cesky was dus effe gegoogled![]()
Heb je al een nest op het oog? wanneer komt de pup?

Spannend, ik wacht geduldig op de vele pup foto's tzt

- Gimmick
- Zeer actief
- Aantal honden: 3
Heel eerlijk was eind dit jaar beter geweest.Ellen. schreef:Neeeeeee... jaloers.. had ik ook wel gewild maar dan over een paar jaar van die teef:(
Maar een goede hond laat zich niet plannen dus het zorgt voor wat improvisatie maar we gaan er helemaal voor
Have a heart that never hardens, a temper that never tires and a touch that never hurts.
mosquito1980 schreef:OK, ik ga meteen het hele forum doorspittencrutz schreef:
Van een fokker hier op t forum. Dus we kunnen het goed volgen![]()
Waarom wordt daar eigenlijk zo geheimzinnig over gedaan? Over waar die pup vandaan gaat komen. Ik zie dat er ineens gewijzigde berichten zijn en zelfs een ..... puntjes bericht

De eerste de beste ‘broodfokker’ staat met naam en toenaam op het internet, maar als ik het goed begrijp gaat het hier om een mevrouw die zichzelf en haar honden serieus neemt en dan moet het ineens allemaal stilletjes en via de achterdeuren. Nou dát helpt de goedwillende en naar informatie snakkende goegemeente op weg

(Geheel in stijl heb ik mijn bericht gewijzigd; ik heb ‘waar die pup vandaan komt’ gewijzigd in ‘waar die pup vandaan gaat komen’. Dit aangezien de pup er nog niet is dus nog nergens vandaan komt

- malinois
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): (X) Mechelse herder
- Contacteer:
Nou laat ik het zo zeggen... als ik ergens een pup bestel dan schrijf ik t hier pas als hij hier in huis zit... een beetje teveel bemoeierige types hier die fokkers gaan bellen enzo...Friesenfransman schreef:mosquito1980 schreef:OK, ik ga meteen het hele forum doorspittencrutz schreef:
Waarom wordt daar eigenlijk zo geheimzinnig over gedaan? Over waar die pup vandaan gaat komen. Ik zie dat er ineens gewijzigde berichten zijn en zelfs een ..... puntjes bericht![]()
De eerste de beste ‘broodfokker’ staat met naam en toenaam op het internet, maar als ik het goed begrijp gaat het hier om een mevrouw die zichzelf en haar honden serieus neemt en dan moet het ineens allemaal stilletjes en via de achterdeuren. Nou dát helpt de goedwillende en naar informatie snakkende goegemeente op weg
(Geheel in stijl heb ik mijn bericht gewijzigd; ik heb ‘waar die pup vandaan komt’ gewijzigd in ‘waar die pup vandaan gaat komen’. Dit aangezien de pup er nog niet is dus nog nergens vandaan komt)

In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
- crutz
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Mechelse Herders (FCI)
- Aantal honden: 7
- Contacteer:
Nou Malinois ik weet in dit geval zeker dat dat niets uit gaat halen, maar het is aan koper en fokker om man en paard te noemenmalinois schreef:Nou laat ik het zo zeggen... als ik ergens een pup bestel dan schrijf ik t hier pas als hij hier in huis zit... een beetje teveel bemoeierige types hier die fokkers gaan bellen enzo...Friesenfransman schreef:mosquito1980 schreef:OK, ik ga meteen het hele forum doorspittencrutz schreef:
Waarom wordt daar eigenlijk zo geheimzinnig over gedaan? Over waar die pup vandaan gaat komen. Ik zie dat er ineens gewijzigde berichten zijn en zelfs een ..... puntjes bericht![]()
(Geheel in stijl heb ik mijn bericht gewijzigd; ik heb ‘waar die pup vandaan komt’ gewijzigd in ‘waar die pup vandaan gaat komen’. Dit aangezien de pup er nog niet is dus nog nergens vandaan komt)

- malinois
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): (X) Mechelse herder
- Contacteer:
Nee dat denk ik ook als ik goed bedacht heb wie het iscrutz schreef:Nou Malinois ik weet in dit geval zeker dat dat niets uit gaat halen, maar het is aan koper en fokker om man en paard te noemenmalinois schreef:Nou laat ik het zo zeggen... als ik ergens een pup bestel dan schrijf ik t hier pas als hij hier in huis zit... een beetje teveel bemoeierige types hier die fokkers gaan bellen enzo...Friesenfransman schreef:mosquito1980 schreef: OK, ik ga meteen het hele forum doorspitten![]()

Maar inderdaad dat is aan ts zelf niet aan een ander

In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
-
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Mechelse herders
Wat leuk
Later als ik groot ben, wil ik ook eens een jachthond

- Gimmick
- Zeer actief
Loop toch niet zo te zeuren joh.Friesenfransman schreef:mosquito1980 schreef:OK, ik ga meteen het hele forum doorspittencrutz schreef:
Ik mag zelf weten of ik bekent maak waar ik een hond koop.
Ik ben prima instaat om zelf te weten hoe wie wat en waar.
Een groot gedeelte weet heel goed waar ik m ga kopen.
Maar ik deel sowieso niet snel fokkers van mijn honden openbaar.
Iedereen gaat er dan wat van vinden. En ik hoef me niet te verantwoorden.
Have a heart that never hardens, a temper that never tires and a touch that never hurts.
- Gimmick
- Zeer actief
Later als ik groot ben wil ik een mechelaar...maart schreef:Wat leuk![]()

Ik vraag me af waarom dat je het zeuren noemt. Echt waar.Gimmick schreef:Loop toch niet zo te zeuren joh.Friesenfransman schreef:mosquito1980 schreef:OK, ik ga meteen het hele forum doorspittencrutz schreef:
Ik mag zelf weten of ik bekent maak waar ik een hond koop.
Ik ben prima instaat om zelf te weten hoe wie wat en waar.
Een groot gedeelte weet heel goed waar ik m ga kopen.
Maar ik deel sowieso niet snel fokkers van mijn honden openbaar.
Iedereen gaat er dan wat van vinden. En ik hoef me niet te verantwoorden.
Als jij en de fokker helemaal tevree zijn over de hond, de combinatie, de dekking en de te verwachten pups en waar ie terecht gaat komen, dan is het des te mooier als daar in alle openheid over gepraat kan worden. Daar kan weet ik wie wellicht nog wat van opsteken.
Ik weet prima waar je pup vandaan komt, maar ik weet niet waarom er geheimzinnig wordt gedaan over zaken die het daglicht volgens mij prima kunnen verdragen. En dat er dan in een volgend draadje weer wordt geroepen dat pupkopers hun huiswerk niet doen.
Het forum hier en het internet staan vol met de wens dat mensen (en dan met name pupkopers) zich eens beter gaan informeren zodat er een einde komt aan die ondoordachte aanschaffen uit ‘broodfokland’. En als ik dan weer eens opper wáár die mensen hun informatie vandaan moeten halen, dan is het antwoord ‘laat ze maar zoeken’. En als die pupkopers dan al zoekend bijvoorbeeld in dit draadje terecht komen dan betekent dat dus inderdaad het hele forum afstruinen en allerlei cryptische steekwoorden samenvoegen in de hoop dat ze bij de forumnaam van die bewust fokkende mevrouw terecht komen met honden waar iedereen hier laaiend enthousiast over is. Nou ja, ik begrijp dat soort logica gewoon niet, dat een blijkbaar breed gedragen voorbeeld voor het metier geheim gehouden moet worden. God verhoedde dat meer mensen een bewust gefokte hond willen

-
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Mechelse herders
Met die forumnaam vind je alsnog de Fokker niet, dus je bent er niets mee
Dus dan doe je zoals ts en opent een topic waar tal van suggesties gegeven worden waardoor je uiteindelijk beland bij een leuke goede fokker
Ik snap ook niet waarom je als vreemde dan ineens denkt het recht te moeten hebben op privé informatie van weer een andere vreemde enkel omdat het op een forum staat.

Dus dan doe je zoals ts en opent een topic waar tal van suggesties gegeven worden waardoor je uiteindelijk beland bij een leuke goede fokker

Ik snap ook niet waarom je als vreemde dan ineens denkt het recht te moeten hebben op privé informatie van weer een andere vreemde enkel omdat het op een forum staat.
- Habibi
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Sheltie
Perseus (Percy) - Aantal honden: 1
Ik vind de vraag zo logisch.
Er wordt pagina's meegedacht en meegeleefd, ideeën geopperd.
En dan is de keus gevallen en mogen er ineens geen details meer gedeeld worden.
Sterker nog, je mag het niet eens vrágen...
Gewone normale open nieuwsgierigheid/geïnteresseerdheid zonder bijbedoelingen.
Het is jammer dat hier op het forum in het verleden gedoe geweest is. En dat dat vertrouwen blijkbaar weg is.
Maar voor alle mensen die nooit wat meegekregen hebben van het gedoe in het verleden, is het raar om te ervaren dat er aan álle kanten meegedacht mag worden. En dat dat meedenken meeleven mee verheugen etc plotsklaps ophoudt wanneer de beslissing er is.
Er wordt pagina's meegedacht en meegeleefd, ideeën geopperd.
En dan is de keus gevallen en mogen er ineens geen details meer gedeeld worden.
Sterker nog, je mag het niet eens vrágen...
Gewone normale open nieuwsgierigheid/geïnteresseerdheid zonder bijbedoelingen.
Het is jammer dat hier op het forum in het verleden gedoe geweest is. En dat dat vertrouwen blijkbaar weg is.
Maar voor alle mensen die nooit wat meegekregen hebben van het gedoe in het verleden, is het raar om te ervaren dat er aan álle kanten meegedacht mag worden. En dat dat meedenken meeleven mee verheugen etc plotsklaps ophoudt wanneer de beslissing er is.

- Gimmick
- Zeer actief
Ach mensen...
We zijn over het ras uit...
Ik heb een nest op het oog en sta op de wachtlijst.
Er is nog niet eens zeker of het gelukt is.
Dus laten we vooral even afwachten
We zijn over het ras uit...
Ik heb een nest op het oog en sta op de wachtlijst.
Er is nog niet eens zeker of het gelukt is.
Dus laten we vooral even afwachten
- Habibi
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Sheltie
Perseus (Percy) - Aantal honden: 1
En op die lijst staan is superleuk!
Gefeliciteerd, en veel plezier me de voorpret.
Ik ben -heel, heel langzaam- ook rond aan het kijken.
En dát is al leuk!
Gefeliciteerd, en veel plezier me de voorpret.
Ik ben -heel, heel langzaam- ook rond aan het kijken.
En dát is al leuk!

- Javierrrr
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Javier: Montero Valdueza
Merlijn: Mastin - Aantal honden: 2
Re: Wie denkt met me mee
Gefeliciteerd, wat een fijne beslissingGimmick schreef:Na heel veel intern beraad bij ons thuis ga ik het nu ook wereldkundig maken...
Als alles goed gaat krijgen we een prachtige Cesky Fousek
Laat de voorpret maar beginnen...

- Barkley
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Spinone Italiano
Cesky puppies zijn echt van die hele knappe puppies
ik vind dat altijd van die honden die zo'n hele transformatie ondergaan van droelige pups naar hele serieuze honden
Bij veel rassen vind ik dat best meevallen bij Cesky's is dat echt heel gaaf om te zien

ik vind dat altijd van die honden die zo'n hele transformatie ondergaan van droelige pups naar hele serieuze honden
Bij veel rassen vind ik dat best meevallen bij Cesky's is dat echt heel gaaf om te zien
- Ptje
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Grote Franse poedel en een klein Spaans draakje
- Aantal honden: 2
Nu was mijn nieuwsgierigheid gewekt (waar niet veel voor nodig is haha) en ik heb gegoogled, mooie honden zeg maar had een totaal ander hondje voor ogen nlk een soort herdershondje, dus 2 rassen door elkaar gehaald denk ik.
Leuk zeg, ik hoop dat de dekking lukt en dat er een leuke pup uit komt rollen voor je.
Leuk zeg, ik hoop dat de dekking lukt en dat er een leuke pup uit komt rollen voor je.

- Gimmick
- Zeer actief
Ja ik heb ook serieus nagedacht over een mechelaar.Ptje schreef:Nu was mijn nieuwsgierigheid gewekt (waar niet veel voor nodig is haha) en ik heb gegoogled, mooie honden zeg maar had een totaal ander hondje voor ogen nlk een soort herdershondje, dus 2 rassen door elkaar gehaald denk ik.
Maar voor nu vind mijn vriend dat toch echt te heftig.
Ik denk dat ik aan de Cesky een leuke hond ga hebben.
Heerlijk om mee te werken, sportief, en breed inzetbaar maar niet te heftig...
Klopt ze gaan van hele lieve schattige pups naar hele serieuze honden die van een lolletje houden. Maar er zit een enorm verschil tussen pup en volwassen hond als ik de foto's bekijk...Barkley schreef:Cesky puppies zijn echt van die hele knappe puppies![]()
- Leanne
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Amerikaanse Akita
- wolvster
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Friese StabijXFox Terrier, Airedale Terrier
- Contacteer:
Superleuk!
Ik vind ze zo mooi!
Ik vind ze zo mooi!
-
- Zeer actief
Kende het ras niet en toen ik op google zocht naar de naam kwam ik uit op de Cesky Terrier hahaha, kon me er niets bij voorstellen.
Maar zie nu dat het over de Cesky Fousek gaat haha!
Maar zie nu dat het over de Cesky Fousek gaat haha!
- Gimmick
- Zeer actief
Hahahaha nee de cesky terriër vind ik helemaal niks.
Maar de Cesky Fousek daarintegen
-
- Zeer actief
haha ja toen ik de juiste had gevonden snapte ik hem helemaal haha!Gimmick schreef:Hahahaha nee de cesky terriër vind ik helemaal niks.
- Saschesfloor
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Cairn Terrier
Super leuk! Ik trim er een en dat is echt een geweldige hond! Wel lekker druk en een tikkie lomp in zijn enthousiasme (de eerste keer dat ik hem begroette had ik meteen een tand door mn lip haha) maar dat mag de pret niet drukken. Ik vind hem enig. Ben erg benieuwd naar jouw pupje.
The best and most beautiful things in the world cannot be seen, nor touched, but are felt in the hart.
- Saschesfloor
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Cairn Terrier
Super leuk! Ik trim er een en dat is echt een geweldige hond! Wel lekker druk en een tikkie lomp in zijn enthousiasme (de eerste keer dat ik hem begroette had ik meteen een tand door mn lip haha) maar dat mag de pret niet drukken. Ik vind hem enig. Ben erg benieuwd naar jouw pupje.
The best and most beautiful things in the world cannot be seen, nor touched, but are felt in the hart.