Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
'De vechthond verdient geen leven'
Moderator: moderatorteam
- malinois
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): (X) Mechelse herder
- Aantal honden: 3
- Contacteer:
Re: 'De vechthond verdient geen leven'
En dat is dan maar goed ook. Misschien dat er anders nooit actie werd ondernomen.
De incidenten die ik mee heb gemaakt hier in de buurt hebben ook nooit fb of t nieuws gehaald.
De incidenten die ik mee heb gemaakt hier in de buurt hebben ook nooit fb of t nieuws gehaald.

In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
-
S@ndr@
- Zeer actief
Ja en hoeveel halen er wel social media waar je anders nooit van gehoord zou hebben, voor mij is dat denk ik 90 % van wat ik hoor, lees... waar ik niet omheen kan - via honden forum en fbmalinois schreef:En dat is dan maar goed ook. Misschien dat er anders nooit actie werd ondernomen.
- mijke
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): krakershondje
- Aantal honden: 1
Het is natuurlijk een feit dat nieuws tegenwoordig sneller reist mbv sociale media Sandra. Maar dat betekent nog niet dat je geen relevantie aan dat nieuws kunt koppelen. Het gaat mij echt te ver om al die nieuwsberichten incidenten te noemen. Het gebeurt dusdanig veel, en het zijn dusdanig vaak dezelfde type honden die een bepaald type ernstige schade aanrichten, dat je het een trend kan noemen. Dat is een patroon. Dankzij het nieuws en sociale media valt het alleen maar makkelijker te herkennen.
-
S@ndr@
- Zeer actief
mijn punt was gewoon dat als je de hoeveelheid ziet dat t eigenlijk procentueel niet veel is, maar goed ik val in herhaling en ik zal ook nog evn nog een keer benadrukken dat ieder geval te veel is voor het weer uit zijn verband gerukt wordt.
Zelf maak ik ook eigenlijk nooit wat mee met honden omdat ik niet in losloop gebied kom met mijn honden ( ik weet dat, dat een slecht idee is om daar te lopen) , maar ik kom er wel om te fotograferen en de populatie veranderd ja.... zoveel is duidelijk.
Ik vind iedere zelfbenoemde Cm eng
Zelf maak ik ook eigenlijk nooit wat mee met honden omdat ik niet in losloop gebied kom met mijn honden ( ik weet dat, dat een slecht idee is om daar te lopen) , maar ik kom er wel om te fotograferen en de populatie veranderd ja.... zoveel is duidelijk.
Ik vind iedere zelfbenoemde Cm eng
- Marjoleine
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Friese en Cubaanse hounen
- Contacteer:
Dat zei men niet hoor. Je doopceel werd ook gelicht en als dat verkeerd was hielpen blauwe ogen en blonde lokken je niks.Cowboy_Bebop schreef:In 1940 zei men dan ook. Dat zolang je blauwe ogen en blond haar had, je mentaal en qua karakter superieur was.dagmar88 schreef:Cowboy_Bebop schreef: Op dit moment zie ik geen soortgelijk ras dat de looks van de amstaff heeft, maar tegelijkertijd geen hoogrisico hond is.Omdat uiterlijk en karakter niet los van elkaar staan.
Nee, niet voor zover we weten inderdaad. Het is boeiende materie waar onderzoek naar wordt gedaan. We zijn er nog lang niet uit maar het is geenszins zeker dat er nooit een verband is. Maar enfin, tot nog toe is er niets bekend dus we gaan er maar even vanuit.Maar tegenwoordig weet men echter beter en ziet men in dat het uiterlijk van een hond - alhoewel een killerbody en een killer instinct door selectieve kweek op beide gewenste eigenschappen vaak samenvalt - niets zegt over het karakter van het beest. Er is namelijk geen enkel gen in je DNA dat zowel je uiterlijk als karakter bepaalt.
Daar lopen we tegen twee probleempjes op.Dus kan je de gewenste fysieke (SPA looks) en karaktereigenschappen (dociel, sociaal) ook perfect naast en los van elkaar selectief kweken.
Het eerste is dat je dan volledig overnieuw moet beginnen. En dan dus alles wat er nu is weggooien. Dat kan, hoor. Ik ben redelijk thuis in dit soort trajecten (van opnieuw beginnen, niet van weggooien) en het kan zeker. Maar je moet dan dus wel 100% opnieuw beginnen.
Mij lijkt het een uitdaging trouwens. Ik wil wel
Maar het tweede probleempje is dan wel dat veel SPA-eigenaren dat karakter dus juist willen. Inclusief die agressie.
Daardoor kunnen ze die specifieke sporten doen en zo. Dus ja, het kan wel maar dan raak je ze aan de straatstenen niet kwijt.
- mijke
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): krakershondje
Het zou mij ook niet helpen want ik kan aan de buitenkant nog steeds niet zien dan of ik te maken heb met een ouderwetse vechthond, of met een stafford 2.0. Volgens mij draagt zoiets alleen maar bij aan de verwarring, en ik weet zeker dat er dan weer mensen zijn die hun kans schoon zien om wel agressieve exemplaren te vermommen als stafford 2.0. Nee hoor, bedankt.
-
Cowboy_Bebop
- Actief
Hoeveel het procentueel is, daarvoor heb je eerst goede registraties nodig die in een databank terechtkomen. En ik denk niet dat dat het geval is bij hond-bijt-hond incidenten tenzij het ernstig mis loopt. Enkel bij hond-bijt-mens of hond-doodt-hond/paar/schaap incidenten. Dat eerste wordt denk ik vaak onderling geregeld.
-
Cowboy_Bebop
- Actief
Daarmee, mij lijkt het makkelijker en sneller om geheel opnieuw te beginnen met propere stambomen dan om nu naar die atypische amstaffs te zoeken waarvan je nog niet weet wat hun genetisch aanleg en voorouderlijke kweekgeschiedenis is.Marjoleine schreef: Daar lopen we tegen twee probleempjes op.
Het eerste is dat je dan volledig overnieuw moet beginnen. En dan dus alles wat er nu is weggooien. Dat kan, hoor. Ik ben redelijk thuis in dit soort trajecten (van opnieuw beginnen, niet van weggooien) en het kan zeker. Maar je moet dan dus wel 100% opnieuw beginnen.
Mij lijkt het een uitdaging trouwens. Ik wil wel
Maar het tweede probleempje is dan wel dat veel SPA-eigenaren dat karakter dus juist willen. Inclusief die agressie.
Daardoor kunnen ze die specifieke sporten doen en zo. Dus ja, het kan wel maar dan raak je ze aan de straatstenen niet kwijt.
Er zullen altijd wel geïnteresseerde SPA fokkers zijn die graag onderdeel willen uitmaken van zo’n project om verschillende lijnen op te starten en te laten evolueren.
Voor de SPA eigenaars die kicken op agressiviteit, dat hoeven we als maatschappij niet te aanvaarden en die honden moeten verboden worden als er een aanvaardbaar alternatief is. Wat het ‘sporten’ betreft, er genoeg mogelijkheden die je met je new amstaff kunt doen, die je voordien niet kon omwille van de ongeremde agressiviteit en asociaal gedrag. En pakwerk enzo, dat kan je ook ‘normale’ honden aanleren.
-
Jonas26
- Zeer actief
Oh dus je eigen verantwoordelijkheid over je hond stop je maar even diep in je binnenzak, dubbele moraalSuusz27 schreef:
Wat een onzin, als jouw SPA of welk ander ras dan ook niet met andere honden kan dan ben JIJ verantwoordelijk om hem te korven zodat er geen ongelukken gebeuren.
Want zelfs aangelijnd kunnen ze elkaar moeten passeren en dan mag er ook niks gebeuren.
Mijn hond kan prima met andere honden en wordt regelmatig aangegevallen door loslopend geweld met asociale baasjes die het normaal vinden om hun niet luisterende hond lekker los te gooien. Mijn hond heeft een 2000 euro kostende operatie gehad omdat een labrador haar omver donderde, niet dat het betreffende baasje daar verantwoordelijkheid voor heeft genomen. Het excuus was hij is nog jong moet alles leren, volgende keer schop ik hem persoonlijk naar het walhalla, mag hij daar verder leren

-
Tiny
- Zeer actief
- Aantal honden: 0
Nou dan snap je best dat het andersom ook met geknepen billen lopen is, ik ga echt niet meer met mijn supersociale hond in bepaalde gebieden lopen. Daar lopen namelijk asociale baasjes met honden die nog asocialer zijn en die mijn hond aanvallen.Jonas26 schreef:Oh dus je eigen verantwoordelijkheid over je hond stop je maar even diep in je binnenzak, dubbele moraalSuusz27 schreef:
Wat een onzin, als jouw SPA of welk ander ras dan ook niet met andere honden kan dan ben JIJ verantwoordelijk om hem te korven zodat er geen ongelukken gebeuren.
Want zelfs aangelijnd kunnen ze elkaar moeten passeren en dan mag er ook niks gebeuren.![]()
Mijn hond kan prima met andere honden en wordt regelmatig aangegevallen door loslopend geweld met asociale baasjes die het normaal vinden om hun niet luisterende hond lekker los te gooien. Mijn hond heeft een 2000 euro kostende operatie gehad omdat een labrador haar omver donderde, niet dat het betreffende baasje daar verantwoordelijkheid voor heeft genomen. Het excuus was hij is nog jong moet alles leren, volgende keer schop ik hem persoonlijk naar het walhalla, mag hij daar verder lerenDus van mij mag je je asociale niet luisterende tok los laten lopen, komt hij op mijn hond af schop ik hem met een giga boog terug richting baas
Maar het gaat nu niet om jouw of mijn sociale hond, het gaat over die xxxl kruisingen die maar gefokt worden en die iedereen met maar 1 hersencel kan kopen om deze vervolgens weer te dumpen in het asiel. Je kunt niet anders dan concluderen dat daar wat aan gedaan moet worden, er is een overschot van deze honden, niet meer te herplaatsen en het laatste wat je wilt is dat ze wegkwijnen in een hok. Ik vind het dood en dood zielig.
In lieve herinnering
Jeda x ehh.. leuk zwart mormeltje,
Beau, Lhasa Apso
&
Akira, Siberian Husky
voor altijd in ons hart
Jeda 14-12-2004 - 23-07-2010
Beau 08-11-2001 - 30-07-2011
&
Akira 16-08-2021
Beau, Lhasa Apso
&
Akira, Siberian Husky
voor altijd in ons hart
&
Akira 16-08-2021
- Marjoleine
- Zeer actief
- Contacteer:
Wat? Waar staat dat?Jonas26 schreef:Oh dus je eigen verantwoordelijkheid over je hond stop je maar even diep in je binnenzak, dubbele moraalSuusz27 schreef:Wat een onzin, als jouw SPA of welk ander ras dan ook niet met andere honden kan dan ben JIJ verantwoordelijk om hem te korven zodat er geen ongelukken gebeuren.
Want zelfs aangelijnd kunnen ze elkaar moeten passeren en dan mag er ook niks gebeuren.![]()
Ze zegt duidelijk "jouw SPA of welk ander ras dan ook".
En dat je hond iets scheurt vanwege lomp gedrag kan, dat de eigenaar de verantwoording niet neemt kan ook, maar dat heeft niets met aanvallen of bijtgedrag te maken.
Iedereen hoort zijn verantwoording te nemen. Maar als je wéét of zou kúnnen weten dat je hond niet met andere honden kan hoor je hem te korven en aangelijnd te houden. En dat is waar het hier over gaat.
-
Jonas26
- Zeer actief
Ja en als je weet dat je hond niet luistert houd je hem maar lekker aan de riem, schade is schade maar schijnbaar niet zo erg als het om een pitbull gaat, hoop ik voor iedereen die zijn niet luisterende hond denkt te moeten laten loslopen mij nooit tegen te komen want ik schop hem finaal naar je terug! Dubbele moraal hebben jullie hier en sommigen vind ik ronduit asociaal, bedenk zelf maar wie dat zouden kunnen wezenMarjoleine schreef:
En dat je hond iets scheurt vanwege lomp gedrag kan, dat de eigenaar de verantwoording niet neemt kan ook, maar dat heeft niets met aanvallen of bijtgedrag te maken.
Iedereen hoort zijn verantwoording te nemen. Maar als je wéét of zou kúnnen weten dat je hond niet met andere honden kan hoor je hem te korven en aangelijnd te houden. En dat is waar het hier over gaat.

- malinois
- Zeer actief
- Contacteer:
Oh dus die labpup die hier door zo'n klapkaak aan gort is getrokken dat is zn eigen schuld? Een vrolijk pup van een paar maanden die even met bananen in zn oren naar een andere hond rent... dat moet ie dus bijna met de dood bekopen?Jonas26 schreef:Ja en als je weet dat je hond niet luistert houd je hem maar lekker aan de riem, schade is schade maar schijnbaar niet zo erg als het om een pitbull gaat, hoop ik voor iedereen die zijn niet luisterende hond denkt te moeten laten loslopen mij nooit tegen te komen want ik schop hem finaal naar je terug! Dubbele moraal hebben jullie hier en sommigen vind ik ronduit asociaal, bedenk zelf maar wie dat zouden kunnen wezenMarjoleine schreef:
Iedereen hoort zijn verantwoording te nemen. Maar als je wéét of zou kúnnen weten dat je hond niet met andere honden kan hoor je hem te korven en aangelijnd te houden. En dat is waar het hier over gaat.![]()

In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
- Marjoleine
- Zeer actief
- Contacteer:
Nou, ik vast en zeker.Jonas26 schreef:Ja en als je weet dat je hond niet luistert houd je hem maar lekker aan de riem, schade is schade maar schijnbaar niet zo erg als het om een pitbull gaat, hoop ik voor iedereen die zijn niet luisterende hond denkt te moeten laten loslopen mij nooit tegen te komen want ik schop hem finaal naar je terug! Dubbele moraal hebben jullie hier en sommigen vind ik ronduit asociaal, bedenk zelf maar wie dat zouden kunnen wezenMarjoleine schreef:En dat je hond iets scheurt vanwege lomp gedrag kan, dat de eigenaar de verantwoording niet neemt kan ook, maar dat heeft niets met aanvallen of bijtgedrag te maken.
Iedereen hoort zijn verantwoording te nemen. Maar als je wéét of zou kúnnen weten dat je hond niet met andere honden kan hoor je hem te korven en aangelijnd te houden. En dat is waar het hier over gaat.![]()
Een SPA maakt per definitie meer schade dan welke hond ook. Dat maakt het verschil.
Dat jij dat niet wilt zien is heel erg jouw probleem en alleen al om jouw insteek mag van mij de RAD morgen nog terugkomen.
Dan is jouw hondje exit. Sociaal en wel.
- malinois
- Zeer actief
- Contacteer:
Dat doe ik ook MAAR alleen als t om een echte aanval gaat. Niet een pup die wil spelen bijv. Maar hou er rekening mee dat je de verkeerde hond ook kan treffen. Als mijn pup kwam spelen trof je de verkeerde baas overigens... en die is erger dan de hond. Zet mn hond de aanval op jouw hond in vanuit t niks mag je hem wegschoppen. Maar ik heb met mn oude dame nooit hoeven schoppen ervoor gaan staan was ruim voldoende om dr niet om te gooienJonas26 schreef:Ja en als je weet dat je hond niet luistert houd je hem maar lekker aan de riem, schade is schade maar schijnbaar niet zo erg als het om een pitbull gaat, hoop ik voor iedereen die zijn niet luisterende hond denkt te moeten laten loslopen mij nooit tegen te komen want ik schop hem finaal naar je terug! Dubbele moraal hebben jullie hier en sommigen vind ik ronduit asociaal, bedenk zelf maar wie dat zouden kunnen wezenMarjoleine schreef:

-
Suusz27
- Zeer actief
- Aantal honden: 2
Manmanman, wat snap je er niet aan?Jonas26 schreef:Oh dus je eigen verantwoordelijkheid over je hond stop je maar even diep in je binnenzak, dubbele moraalSuusz27 schreef:
Mijn hond kan prima met andere honden en wordt regelmatig aangegevallen door loslopend geweld met asociale baasjes die het normaal vinden om hun niet luisterende hond lekker los te gooien. Mijn hond heeft een 2000 euro kostende operatie gehad omdat een labrador haar omver donderde, niet dat het betreffende baasje daar verantwoordelijkheid voor heeft genomen. Het excuus was hij is nog jong moet alles leren, volgende keer schop ik hem persoonlijk naar het walhalla, mag hij daar verder lerenDus van mij mag je je asociale niet luisterende tok los laten lopen, komt hij op mijn hond af schop ik hem met een giga boog terug richting baas
Dat jouw hond door een vervelend ongeluk een operatie nodig heeft gehad is heel vervelend maar staat totaal buiten deze discussie.
Áls jouw hond niet prima met andere honden om kan gaan, dan moet je daar maatregelen voor nemen, dat is toch niet meer dan logisch? Of je nou een Jack Russel hebt die aanvalt of een SPA.
Je wil t toch niet op je geweten hebben dat jouw hond door een foutje van een ander, een hond dood bijt.
Stop eens met dat geblèr dat het zo oneerlijk is, dan had je voor een ander ras moeten kiezen.
Ga eens lezen op het staffordforum voor jarenlange ervaringen en kom dan nog eens terug.
- malinois
- Zeer actief
- Contacteer:
Nou dit dus.Suusz27 schreef:
Stop eens met dat geblèr dat het zo oneerlijk is, dan had je voor een ander ras moeten kiezen.
.
Dat weet je heel simpel. En dat er maatregelen zouden komen ook. Zeker toen hij zn klapkaak kocht.

-
Jonas26
- Zeer actief
Kan jij niet lezen vrouw vrouw vrouw, mijn hond valt niet aan, wordt aangevallenSuusz27 schreef:
Manmanman, wat snap je er niet aan?
Dat jouw hond door een vervelend ongeluk een operatie nodig heeft gehad is heel vervelend maar staat totaal buiten deze discussie.
Áls jouw hond niet prima met andere honden om kan gaan, dan moet je daar maatregelen voor nemen, dat is toch niet meer dan logisch? Of je nou een Jack Russel hebt die aanvalt of een SPA.
Je wil t toch niet op je geweten hebben dat jouw hond door een foutje van een ander, een hond dood bijt.![]()
Ga eens lezen op het staffordforum voor jarenlange ervaringen en kom dan nog eens terug.
Oh dit noemen we een vervelend ongeluk, een hond die op de mijne afstormt en haar omver dondert, ben je nog wijs

- lieke
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Collies en een Maggie
- Contacteer:
Nou, en ik ben dus ook zo'n asociale baas met een hond die niet 100% luistert en wel eens gezellig komt buurten bij een andere hond. En die mag dus teruggeschopt worden.Marjoleine schreef:Nou, ik vast en zeker.Jonas26 schreef:Ja en als je weet dat je hond niet luistert houd je hem maar lekker aan de riem, schade is schade maar schijnbaar niet zo erg als het om een pitbull gaat, hoop ik voor iedereen die zijn niet luisterende hond denkt te moeten laten loslopen mij nooit tegen te komen want ik schop hem finaal naar je terug! Dubbele moraal hebben jullie hier en sommigen vind ik ronduit asociaal, bedenk zelf maar wie dat zouden kunnen wezenMarjoleine schreef:En dat je hond iets scheurt vanwege lomp gedrag kan, dat de eigenaar de verantwoording niet neemt kan ook, maar dat heeft niets met aanvallen of bijtgedrag te maken.
Een SPA maakt per definitie meer schade dan welke hond ook. Dat maakt het verschil.
Dat jij dat niet wilt zien is heel erg jouw probleem en alleen al om jouw insteek mag van mij de RAD morgen nog terugkomen.
Dan is jouw hondje exit. Sociaal en wel.
Afijn, de discussie is dus weer uitgekomen op het persoonlijke leed van de individuele klapkaakbaas die last heeft van irritante keffers en uitvallende swiffers.
Is qua resultaat ook zo te vergelijken met een uitelkaar getrokken hond die verkeerd keek. Of een afgeslachte aangelijnde labrador die zoet naast een kinderwagen liep. Of een, eveneens aangelijnd, teckeltje die doodgemoedereerd naast zijn baasje trippelde.
Maar hee, die had vast en zeker ook scheef gekeken naar de klapkaak die hem aan veters scheurde.
Maar goed, na een fijne discussie van voors en tegens op een fatsoenlijke en rationele en begripvolle wijze, moet er weer een tokken-klapkaak-eigenaar de boel weer verstjeren.
Aangezien ik het donkerbruine vermoeden heb dat het leeuwendeel van de bestaande spa-eigenaren van hetzelfde laken een pak zijn, spreek ik hierbij ook de vrome hoop uit dat er een fok- en houdverbod komt.
Hoe sneu ik het ook vind voor de verantwoordelijke eigenaren die hier in dit draadje ook hun mening op zeer genuanceerde wijze hebben geuit: als er een petitie voor een RAD 2.0 komt, dan teken ik wel.

-
Jonas26
- Zeer actief
Ja dat zie je goed, die wordt regelrecht teruggeschopt, gewoon bij je houden, doe ik ook, wens geen last van jouw laks gedrag en gebrek aan opvoedkunde te hebbenlieke schreef: Nou, en ik ben dus ook zo'n asociale baas met een hond die niet 100% luistert en wel eens gezellig komt buurten bij een andere hond. En die mag dus teruggeschopt worden.![]()
Ik zit niet te wachten op een gezellig buurtende hond

- Marjoleine
- Zeer actief
- Contacteer:
Hee, Jonas. Ik heb nieuws voor je.Jonas26 schreef:Oh dit noemen we een vervelend ongeluk, een hond die op de mijne afstormt en haar omver dondert, ben je nog wijsHad mijn hond erop afgestormd was het verhaal geweest dat de hond aangevallen werd, nu is het een vervelend ongeluk
Kotsziek word ik van die dubbele moraal!!!!
Dit topic gaat niet over jou. Het gaat niet over jouw hond.
Het gaat over dit type honden.
Dat jij er nou toevallig een hebt, tja. Jouw pech. Jouw keuze ook maar volstrekt niet belangrijk.
Het gaat niet over jou.
Het gaat om een hondentype.
Op dit forum mag iedereen meepraten maar het is wel fijn bij sociaal-maatschappelijke discussies om je eigen gedoe erbuiten te laten.
Het gaat namelijk niet over jou. En trouwens, ook niet om jou.
Het gaat ook niet over wat honden doen die van een ander type zijn dan het hondentype waar het hier om gaat, domweg omdat het hier dus gaat om SPA's.
-
Suusz27
- Zeer actief
Moraal, moraal ja tuurlijk, koekoek. Je komt net om de hoek kijken met je Stafford, kom eens terug als je wat ervaring hebt opgedaan in het rasJonas26 schreef:Kan jij niet lezen vrouw vrouw vrouw, mijn hond valt niet aan, wordt aangevallenSuusz27 schreef:
Je wil t toch niet op je geweten hebben dat jouw hond door een foutje van een ander, een hond dood bijt.![]()
Ga eens lezen op het staffordforum voor jarenlange ervaringen en kom dan nog eens terug.![]()
Oh dit noemen we een vervelend ongeluk, een hond die op de mijne afstormt en haar omver dondert, ben je nog wijsHad mijn hond erop afgestormd was het verhaal geweest dat de hond aangevallen werd, nu is het een vervelend ongeluk
Tussen bijten en botsen zit toch wel een heel groot verschil.
-
Tiny
- Zeer actief
Bespaar je de moeite, hij leest alleen maar wat hij lezen wilt om daar eens even lekker op te hakkenMarjoleine schreef:Hee, Jonas. Ik heb nieuws voor je.Jonas26 schreef:Oh dit noemen we een vervelend ongeluk, een hond die op de mijne afstormt en haar omver dondert, ben je nog wijsHad mijn hond erop afgestormd was het verhaal geweest dat de hond aangevallen werd, nu is het een vervelend ongeluk
Dit topic gaat niet over jou. Het gaat niet over jouw hond.
Het gaat over dit type honden.
Dat jij er nou toevallig een hebt, tja. Jouw pech. Jouw keuze ook maar volstrekt niet belangrijk.
Het gaat niet over jou.
Het gaat om een hondentype.
Op dit forum mag iedereen meepraten maar het is wel fijn bij sociaal-maatschappelijke discussies om je eigen gedoe erbuiten te laten.
Het gaat namelijk niet over jou. En trouwens, ook niet om jou.
Het gaat ook niet over wat honden doen die van een ander type zijn dan het hondentype waar het hier om gaat, domweg omdat het hier dus gaat om SPA's.
In lieve herinnering
Beau, Lhasa Apso
&
Akira, Siberian Husky
voor altijd in ons hart
&
Akira 16-08-2021
Beau, Lhasa Apso
&
Akira, Siberian Husky
voor altijd in ons hart
&
Akira 16-08-2021
-
tbeast
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Cane Corso, Friese Stabij,chihuahua
- Aantal honden: 10
Eigenlijk best zielig dat die arme klapkaken allemaal maar aangevallen worden door vervelende, niet luisterende hondjes. Het is eigenlijk best wel logisch dat ze tot moorden overgaan, eigenlijk zijn ze gewoon slachtoffer.Jonas26 schreef:Kan jij niet lezen vrouw vrouw vrouw, mijn hond valt niet aan, wordt aangevallenSuusz27 schreef:
Ga eens lezen op het staffordforum voor jarenlange ervaringen en kom dan nog eens terug.![]()
Oh dit noemen we een vervelend ongeluk, een hond die op de mijne afstormt en haar omver dondert, ben je nog wijsHad mijn hond erop afgestormd was het verhaal geweest dat de hond aangevallen werd, nu is het een vervelend ongeluk
- Marjoleine
- Zeer actief
- Contacteer:
Nouja, ik heb mijn best gedaan in elk geval.Tiny schreef:Bespaar je de moeite, hij leest alleen maar wat hij lezen wilt om daar eens even lekker op te hakken
-
Tiny
- Zeer actief
Ja, ik ookMarjoleine schreef:Nouja, ik heb mijn best gedaan in elk geval.Tiny schreef:Bespaar je de moeite, hij leest alleen maar wat hij lezen wilt om daar eens even lekker op te hakken
In lieve herinnering
Beau, Lhasa Apso
&
Akira, Siberian Husky
voor altijd in ons hart
&
Akira 16-08-2021
Beau, Lhasa Apso
&
Akira, Siberian Husky
voor altijd in ons hart
&
Akira 16-08-2021
-
Jonas26
- Zeer actief
Misschien even terug naar de lagere school om te leren lezentbeast schreef: Eigenlijk best zielig dat die arme klapkaken allemaal maar aangevallen worden door vervelende, niet luisterende hondjes. Het is eigenlijk best wel logisch dat ze tot moorden overgaan, eigenlijk zijn ze gewoon slachtoffer.

-
Jonas26
- Zeer actief
Ja 2000 euro dus alle asocialen die hun hond nog op de mijne laten afstormen hebben een groot probleem, voed je tok op of houd hem aan de riem, hoe moeilijk ken het wezenSuusz27 schreef:

- malinois
- Zeer actief
- Contacteer:
Tot je de verkeerde baas treft en dan is t janken...Jonas26 schreef:Ja dat zie je goed, die wordt regelrecht teruggeschopt, gewoon bij je houden, doe ik ook, wens geen last van jouw laks gedrag en gebrek aan opvoedkunde te hebbenlieke schreef: Nou, en ik ben dus ook zo'n asociale baas met een hond die niet 100% luistert en wel eens gezellig komt buurten bij een andere hond. En die mag dus teruggeschopt worden.![]()
![]()
Ik zit niet te wachten op een gezellig buurtende hond

- malinois
- Zeer actief
- Contacteer:
Ach ik twijfel nog steeds over t bestaan er van....Suusz27 schreef:Moraal, moraal ja tuurlijk, koekoek. Je komt net om de hoek kijken met je Stafford, kom eens terug als je wat ervaring hebt opgedaan in het rasJonas26 schreef:Kan jij niet lezen vrouw vrouw vrouw, mijn hond valt niet aan, wordt aangevallenSuusz27 schreef: