Ja, alleen dat gaan ze natuurlijk niet vertellen in aflevering 6...malinois schreef: Nou ik mag toch hopen dat die hemelen is inmiddels
Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijktip: tot elkaar veroordeeld
Moderator: moderatorteam
- ZaZa
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Herder
- Aantal honden: 1
Re: Kijktip: tot elkaar veroordeeld
-
laeken
- Zeer actief
- Aantal honden: 0
Waarom maken jullie ineens een asiel verantwoordelijk voor de gedragingen van de Nederlandse modehonden? Die honden worden allemaal daar gedumpt en ik kan me nog hele discussies herinneren over het inslapen van asielhonden die lastig zijn. Lange discussies over het moeten blijven geven van kansen. Die kans moet je een stafford dus niet geven? En als dan het baasje die hond in twee dagen een andere hond laat doodbijten is dat de schuld van het asiel en dit programma?
Wie zegt dat de nieuwe baas niet een enorme malloot was die alle adviezen in de wind heeft geslagen? En hoe moet je dan willekeurig welke herder en stafford nog plaatsen? Alles afmaken en alleen de boomers plaatsen lijkt me ook zoiets...daar worden mensen straks om bedreigd en meer. Hoe heette die akita toch die ook zo perse geplaatst moest worden? En hoe heten de herders ook al weer die toch na lange tijd geplaatst werden?
Dus om nu net te doen alsof die stafford een hondje dood kon bijten omdat ze niet goed genoeg getraind was of omdat het asiel gezegd zou hebben dat ze nu lief is gaat me echt te ver. Die hond loopt dat programma constant gemuilkorfd dus als de nieuwe baasjes ook maar 1 woord gehoord hadden was dat dus al nooit gebeurd. Want ik weet 100 % zeker dat die hond niet geplaatst is met de opmerking dat ze nu lief en sociaal is terwijl ze in dat programma als zeer hondagressief te boek staat en permanent gemuilkorfd is. Je hebt ook nog zoiets als domme idioten die op die honden af komen he?
Wie zegt dat de nieuwe baas niet een enorme malloot was die alle adviezen in de wind heeft geslagen? En hoe moet je dan willekeurig welke herder en stafford nog plaatsen? Alles afmaken en alleen de boomers plaatsen lijkt me ook zoiets...daar worden mensen straks om bedreigd en meer. Hoe heette die akita toch die ook zo perse geplaatst moest worden? En hoe heten de herders ook al weer die toch na lange tijd geplaatst werden?
Dus om nu net te doen alsof die stafford een hondje dood kon bijten omdat ze niet goed genoeg getraind was of omdat het asiel gezegd zou hebben dat ze nu lief is gaat me echt te ver. Die hond loopt dat programma constant gemuilkorfd dus als de nieuwe baasjes ook maar 1 woord gehoord hadden was dat dus al nooit gebeurd. Want ik weet 100 % zeker dat die hond niet geplaatst is met de opmerking dat ze nu lief en sociaal is terwijl ze in dat programma als zeer hondagressief te boek staat en permanent gemuilkorfd is. Je hebt ook nog zoiets als domme idioten die op die honden af komen he?
-
laeken
- Zeer actief
Als je de juiste baas kan vinden zou je in theorie nooit een hond hoeven laten inslapen. Geloof dat dat nu net het beleid is van de meeste asielen. Dieren inslapen doen ze meestal niet want hun filosofie is honden helpen en niet dodingsstation worden.
Die stafford die een hondje dood beet kon dat bij mij dus geen tweede keer doen hoor. Die kwam hier de deur niet uit zonder korf en zonder riem. Dus dan was er met die hond helemaal niks meer aan de hand geweest. Niemand zou er last van hebben en die hond zou een heerlijk leven kunnen hebben. Dat is wat het asiel wil. En wat die nieuwe eigenaars beloofd en gezegd hebben weet niemand. Dat die Gina een hondje dood gebeten heeft is erg. Maar dat hoeft niks met asiel of al helemaal met dit programma te maken te hebben. Ze hebben onplaatsbare honden gekozen. Hadden die mensen daar gelopen met labradors, doodles en maltezers dan sloeg dit toch sowieso nergens op...
Die stafford die een hondje dood beet kon dat bij mij dus geen tweede keer doen hoor. Die kwam hier de deur niet uit zonder korf en zonder riem. Dus dan was er met die hond helemaal niks meer aan de hand geweest. Niemand zou er last van hebben en die hond zou een heerlijk leven kunnen hebben. Dat is wat het asiel wil. En wat die nieuwe eigenaars beloofd en gezegd hebben weet niemand. Dat die Gina een hondje dood gebeten heeft is erg. Maar dat hoeft niks met asiel of al helemaal met dit programma te maken te hebben. Ze hebben onplaatsbare honden gekozen. Hadden die mensen daar gelopen met labradors, doodles en maltezers dan sloeg dit toch sowieso nergens op...
- malinois
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): (X) Mechelse herder
- Aantal honden: 3
- Contacteer:
Dat had wel ergens op geslagen zo werkt t programma in Amerika al jaren. Onherplaatsbare honden als hondagressieve klapkaken worden gelijk bij binnenkomst al ingeslapen. Iets wat hier ook gedaan had moeten worden bij die teef. Herplaatabaar maken zijn ook honden die je nog een beetje moet opvoeden en trainen. Geen honden die alleen maar staan te blikkeren om andere honden op te vreten.

In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
-
63673J
Moeten ze hier dan ook maar doen.Nanna schreef:In Amerika zijn de asiels aansprakelijk als er iets met die hond gebeurt. Die kijken dus wel linker uit dan een fixerende Demon te gaan herplaatsen. Daar gaat sowieso de spuit in verreweg de meeste vechthonden die zich aandienen bij het asiel. Vanwege dus die liabilitymalinois schreef:Dat had wel ergens op geslagen zo werkt t programma in Amerika al jaren. Onherplaatsbare honden als hondagressieve klapkaken worden gelijk bij binnenkomst al ingeslapen. Iets wat hier ook gedaan had moeten worden bij die teef. Herplaatabaar maken zijn ook honden die je nog een beetje moet opvoeden en trainen. Geen honden die alleen maar staan te blikkeren om andere honden op te vreten.
- DeDiana
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Schotse herdershond langhaar en Spaanse schonen
- Aantal honden: 4
Ja, en daardoor worden in dat land ook vaak honden met bijvoorbeeld voernijd in het asiel ingeslapen.Nanna schreef:In Amerika zijn de asiels aansprakelijk als er iets met die hond gebeurt. Die kijken dus wel linker uit dan een fixerende Demon te gaan herplaatsen. Daar gaat sowieso de spuit in verreweg de meeste vechthonden die zich aandienen bij het asiel. Vanwege dus die liabilitymalinois schreef:Dat had wel ergens op geslagen zo werkt t programma in Amerika al jaren. Onherplaatsbare honden als hondagressieve klapkaken worden gelijk bij binnenkomst al ingeslapen. Iets wat hier ook gedaan had moeten worden bij die teef. Herplaatabaar maken zijn ook honden die je nog een beetje moet opvoeden en trainen. Geen honden die alleen maar staan te blikkeren om andere honden op te vreten.
Ik vind het lastige materie, want zo'n hondagressieve hond hoeft in de juiste handen niet voor problemen te zorgen. Alleen is het blijkbaar heel moeilijk die juiste handen te vinden, onderschatten mensen die verantwoordelijkheid en zijn die er denk ik ook gewoon minder van zulke mensen dan dat er hondagressieve SPA's rondlopen.
-
laeken
- Zeer actief
In Nederland hebben we goddank en geheel terecht het b3l3id dat we honden kansen geven. Dit staffy is in de juiste handen waarschijnlijk geen enkel probleem. Verder vind ik veel reacties heel erg dubbel. Was deze hond een mechelse herder dan had er bv wel een geschikte baas voor gezocht moeten worden. Dat we Staffords en co een beetje zat zijn betekent niet dat je van asielen mag eisen dat ze ineens allemaal gezonde vaak hele lieve honden moeten gaan afmaken. Dat werkt gewoon zo niet.
-
laeken
- Zeer actief
En er wordt geen enkele lieve hond minder geplaatst als iemand een probleem staffy neemt. Laat dat ook duidelijk zijn. Zon staffy zit niet in het asiel ten kosten van een lieve hond. Eigenaren moeten maar mooi zelf inslapen en hun verantwoordelijkheid nemen. Asielen vangen elke hond op en willen elke hond een kans geven. Ik geef ze echt niet zo makkelijk ongelijk.
- billy
- Erelid
- Mijn ras(sen): Fox en Duitse Jacht terrier
Ik heb heel dat programma niet gezien maar mag ik bedanken voor dit soort honden te herplaatsen, je zou wel anders piepen als het hondje Bas had geheten tochlaeken schreef:Als je de juiste baas kan vinden zou je in theorie nooit een hond hoeven laten inslapen. Geloof dat dat nu net het beleid is van de meeste asielen. Dieren inslapen doen ze meestal niet want hun filosofie is honden helpen en niet dodingsstation worden.
Of vandaag is het Madam en de volgende keer is het Truus, maar we gaan dan echt beter opletten hoor zoiets
Ga toch weg met dat soort gein
Een hond met die problemen probleemloos uitlaten is een manier van leven en dat willen, dat leer je niet dat zit in je
-
63673J
billy schreef:Ik heb heel dat programma niet gezien maar mag ik bedanken voor dit soort honden te herplaatsen, je zou wel anders piepen als het hondje Bas had geheten tochlaeken schreef:Als je de juiste baas kan vinden zou je in theorie nooit een hond hoeven laten inslapen. Geloof dat dat nu net het beleid is van de meeste asielen. Dieren inslapen doen ze meestal niet want hun filosofie is honden helpen en niet dodingsstation worden.
Die stafford die een hondje dood beet kon dat bij mij dus geen tweede keer doen hoor. Die kwam hier de deur niet uit zonder korf en zonder riem. Dus dan was er met die hond helemaal niks meer aan de hand geweest. Niemand zou er last van hebben en die hond zou een heerlijk leven kunnen hebben. Dat is wat het asiel wil. En wat die nieuwe eigenaars beloofd en gezegd hebben weet niemand. Dat die Gina een hondje dood gebeten heeft is erg. Maar dat hoeft niks met asiel of al helemaal met dit programma te maken te hebben. Ze hebben onplaatsbare honden gekozen. Hadden die mensen daar gelopen met labradors, doodles en maltezers dan sloeg dit toch sowieso nergens op...![]()
Of vandaag is het Madam en de volgende keer is het Truus, maar we gaan dan echt beter opletten hoor zoiets![]()
Een hond met die problemen probleemloos uitlaten is een manier van leven en dat willen, dat leer je niet dat zit in je
Het klinkt allemaal erg leuk, dergelijke honden een kans geven, maar er is ook nog zoiets als een samenleving waarin het gros van de mensen gewoon ontspannen gezellige dingen wil doen met hun gezellige hondjes, en het zijn vrijwel altijd juist die hondjes die het slachtoffer worden van de kansen die SPA's zonodig steeds maar weer moeten krijgen. Je kan ook teveel willen als asiel zijnde vind ik, ze mogen ook weleens een keer hun verstand gaan gebruiken in plaats van alles enkel vanuit emotie te bekijken.
- Gimmick
- Zeer actief
er staat nog best een strenge selectie procedure op welke patient mee mag doen en welke niet.DeDiana schreef:Ik heb de aflevering van afgelopen week bekeken en ik vind dat je eigenlijk wel gelijk hebt. Het zal niet voor álle honden en álle cliënten echt werken, maar elke verbetering is voor beiden mooi meegenomen.laeken schreef:Dus ik zie hier niks dan win win in. Natuurlijk worden de honden niet perfect getraind. Op precies de juiste manier beloond. Maar die bruine grote bully pitbull laat wel duidelijk zien dat hij een super leuke hond kan zijn waar niks mis mee is. Die krijgt zo een kans. Die kleine donder die niks dan wegsprinten en blaffen deed kan nu ineens liggen op afstand. Ik vond het knap en goed. En ik denk oprecht dat die hond wel te bereiken is en te trainen. Nu helemaal. De eerste uitzendingen zag ik en bijna hysterische provocerende doorgeslagen hond. Nu kan hij echt wel bereikt worden door die man.
Verder gaat niet alles om en over honden. Die mensen hebben ook rechten en een leven. Dus als die mensen geholpen zijn met een hond om mee te trainen en je pakt kansloze asielgevallen dan heb je daar niks dan een win win situatie waar de honden totaal niet onder lijden. Ik heb niks gezien wat zielig was voor een hond. Dus moeten die honden maar beter alle dagen in hun kennel zitten omdat ze niet op de perfecte momenten klikken of niet helemaal precies goed belonen? Dat is toch ook wat hun toekomstige bazen gaan doen? Of zouden ze allemaal een CM treffen?
Ik krijg soms de kriebels van kritiek en de beste stuurlui staan aan wal is een erg passend iets in deze. Hondjes zijn hartstikke blij en kwispelen allemaal als een dolle. Ja. De mens moet ook gebaat zijn en het gaat niet alleen 100% over de honden. Ik zie echter bij enkele honden enorme stappen gemaakt worden. Die beige bully pit is zelfs nog nooit bekenen in het asiel zeiden ze. Ik weet zeker dat die straks geplaatst kan worden en een hele leuke hond kan zijn. Je ziet gewoon dat die hond dingen oppakt en trainbaar is. Die drukke Engelse stafford zou ik nu zelf wel aandurven. Niet dat ik zon hondje wil maar ik zie nu dat hij bereikbaar is en dan is dat drukke wilde juist een hele mooie tool om met hem te gaan sporten of werken. Hij kon 10 keer achter elkaar liggen op afstand. Dus hij kan dat. De eerste uitzendingen dacht ik bij mezelf, jeetje wat een drama van een hond is dat. Van zijn lang zal ze leven dat ik zon beest niet nam. Blijkbaar hebben die paar weken trainen nu al een knop om gezet bij die hond. Prachtig! De eerste uitzendingen deed hij niks dan negeren en scannen en ook provoceren. Drama. Onbereikbaar. En dan nu. Chapeau!
Natuurlijk gaan er dingen niet helemaal zoals het moet, maar er zijn ook andere dingen die wél goed gaan en ik geloof ook niet dat de honden of cliënten er uiteindelijk slechter van worden.
Het is echt niet zo dat iedere patient kans maakt om met een hond te mogen werken.
En dat zou ook niet goed zijn. Ik werk zelf met deze doelgroep (nog 1 beveiligingsniveau hoger zelfs) maar we hebben het er hier ook over gehad om dit binnen de muren te halen.
Maar een groot gedeelte van de mensen die hier verblijven valt zelfs af. Pas na afstemming met het voltallige behandelteam en welke doelen er gehaald dienen te worden kan er eventueel akkoord gegeven worden.
Have a heart that never hardens, a temper that never tires and a touch that never hurts.
-
laeken
- Zeer actief
Alsof jij nog nooit een hond hebt gehad die een hond zou doodbijten als hij de kans kreeg. Waarom heb je die dan zelf niet ingeslapen? Want of dat nu wel of niet eerder bij een ander is gebeurd zegt niks over de nieuwe baas. Ik ben ook geen voorstander van dit soort honden herplaatsen. Maargoed. Wij nemen ze toch? Jij hebt zelf een kaukaas gehad notabele. Zelf voor gekozen. Wat is precies het verschil tussen een kaukaas en een stafford als ze madam, bas of welke hond dan ook grijpen?billy schreef:Ik heb heel dat programma niet gezien maar mag ik bedanken voor dit soort honden te herplaatsen, je zou wel anders piepen als het hondje Bas had geheten tochlaeken schreef:Als je de juiste baas kan vinden zou je in theorie nooit een hond hoeven laten inslapen. Geloof dat dat nu net het beleid is van de meeste asielen. Dieren inslapen doen ze meestal niet want hun filosofie is honden helpen en niet dodingsstation worden.
Die stafford die een hondje dood beet kon dat bij mij dus geen tweede keer doen hoor. Die kwam hier de deur niet uit zonder korf en zonder riem. Dus dan was er met die hond helemaal niks meer aan de hand geweest. Niemand zou er last van hebben en die hond zou een heerlijk leven kunnen hebben. Dat is wat het asiel wil. En wat die nieuwe eigenaars beloofd en gezegd hebben weet niemand. Dat die Gina een hondje dood gebeten heeft is erg. Maar dat hoeft niks met asiel of al helemaal met dit programma te maken te hebben. Ze hebben onplaatsbare honden gekozen. Hadden die mensen daar gelopen met labradors, doodles en maltezers dan sloeg dit toch sowieso nergens op...![]()
Of vandaag is het Madam en de volgende keer is het Truus, maar we gaan dan echt beter opletten hoor zoiets![]()
Trek dan 1 lijn maar ga dat niet bij asielen neerleggen. Want dan moeten die alle grote krachtige pittige rassen weigeren. En als deze stafford nu wel zoals gevraagd gemuilkorfd was en niks had gedaan en super leuk voor het gezin was geweest? Dan was dat in potentie toch nog steeds dezelfde hond? Er lopen duizenden honden die jouw en mijn honden dood bijten als ze de kans krijgen. Allemaal doodmaken?
-
laeken
- Zeer actief
Ik denk trouwens dat we langs elkaar heen praten want ergens denk ik dat we helemaal niet erg veel anders over deze zaken denken.
-
laeken
- Zeer actief
Heb je wel door dat er 5 van de 10 pitbulls die je ziet hetzelfde zouden doen als ze de kans kregen? Ik verbaas me erover dat het doodbijten van een hond ineens de zaak zo anders maakt terwijl dat puur met de kans te maken heeft die de hond kreeg. Is een pistool waarmee iemand dood geschoten is veel gevaarlijker dan precies hetzelfde pistool maar dan een nieuwe die nog nooit gebruikt is? Ik zie dat toch echt anders.jvanringen schreef:billy schreef:Ik heb heel dat programma niet gezien maar mag ik bedanken voor dit soort honden te herplaatsen, je zou wel anders piepen als het hondje Bas had geheten tochlaeken schreef:Als je de juiste baas kan vinden zou je in theorie nooit een hond hoeven laten inslapen. Geloof dat dat nu net het beleid is van de meeste asielen. Dieren inslapen doen ze meestal niet want hun filosofie is honden helpen en niet dodingsstation worden.
Een hond met die problemen probleemloos uitlaten is een manier van leven en dat willen, dat leer je niet dat zit in je![]()
Het klinkt allemaal erg leuk, dergelijke honden een kans geven, maar er is ook nog zoiets als een samenleving waarin het gros van de mensen gewoon ontspannen gezellige dingen wil doen met hun gezellige hondjes, en het zijn vrijwel altijd juist die hondjes die het slachtoffer worden van de kansen die SPA's zonodig steeds maar weer moeten krijgen. Je kan ook teveel willen als asiel zijnde vind ik, ze mogen ook weleens een keer hun verstand gaan gebruiken in plaats van alles enkel vanuit emotie te bekijken.
Een pitbull die de kans kreeg een hondje dood te bijten is precies even gevaarlijk als een pitbull die dat wil maar nooit de kans kreeg hoor. En daarvan lopen er zat en zitten er tientallen op mp en in asielen op baasjes te wachten. Zo simpel is het.
-
Neeltje
En dan is het maar afwachten of ze bij de juiste baas terecht komen, want het inschattingsvermogen van een asiel of de honden bij de juiste baas komen, schat ik niet zo erg hoog. En dan wordt klapkakie een gevaarlijk projectiel.
-
laeken
- Zeer actief
Dat zijn ze ook als pup van 8 weken op mp. Ik zie het verschil niet zo tussen een pitbull uit het asiel. Van marktplaats of als pupje bij de fokker vandaan. Het is en blijft afhankelijk van hoe de nieuwe baas er mee omgaat.Neeltje schreef:En dan is het maar afwachten of ze bij de juiste baas terecht komen, want het inschattingsvermogen van een asiel of de honden bij de juiste baas komen, schat ik niet zo erg hoog. En dan wordt klapkakie een gevaarlijk projectiel.
-
63673J
Ja dat heb ik door. Daarom vind ik dat het soms beter is om een hond te laten inslapen dan hem nogeens "een kans" te geven. Ik ben er namelijk evenmin als Neeltje van overtuigd dat asiels echt de mogelijkheden hebben om toekomstige eigenaars voldoende te kunnen beoordelen op hun capaciteiten om goed met deze honden om te gaan.laeken schreef:Heb je wel door dat er 5 van de 10 pitbulls die je ziet hetzelfde zouden doen als ze de kans kregen? Ik verbaas me erover dat het doodbijten van een hond ineens de zaak zo anders maakt terwijl dat puur met de kans te maken heeft die de hond kreeg. Is een pistool waarmee iemand dood geschoten is veel gevaarlijker dan precies hetzelfde pistool maar dan een nieuwe die nog nooit gebruikt is? Ik zie dat toch echt anders.jvanringen schreef:billy schreef:Ik heb heel dat programma niet gezien maar mag ik bedanken voor dit soort honden te herplaatsen, je zou wel anders piepen als het hondje Bas had geheten tochlaeken schreef:Als je de juiste baas kan vinden zou je in theorie nooit een hond hoeven laten inslapen. Geloof dat dat nu net het beleid is van de meeste asielen. Dieren inslapen doen ze meestal niet want hun filosofie is honden helpen en niet dodingsstation worden.
Een hond met die problemen probleemloos uitlaten is een manier van leven en dat willen, dat leer je niet dat zit in je![]()
Een pitbull die de kans kreeg een hondje dood te bijten is precies even gevaarlijk als een pitbull die dat wil maar nooit de kans kreeg hoor. En daarvan lopen er zat en zitten er tientallen op mp en in asielen op baasjes te wachten. Zo simpel is het.
-
laeken
- Zeer actief
Normaal heeft vooral de persoon die de hond neemt toch uiteindelijk zijn eigen verantwoordelijkheid te nemen? Door fokkers gefokte honden worden toch ook verkocht aan mensen op hun verhaal en hun blauwe ogen? Asielen kunnen niet meer dan vertellen en vragen stellen. Net zoals iedereen die zijn hond herplaatst. En daarna is de nieuwe eigenaar verantwoordelijk. Als iemand met een goed verhaal en ervaring komt en later een malloot blijkt heb je dat nooit in de hand. Dan moet je alle handel in die honden verbieden.
- Nicoline
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): APBT
het is inderdaad moeilijk om echt goed te ordelen over naar wat voor soort mensen de hond nou echt toe gaat, mensen kunnen desnoods ook glashard liegen. En als de hond eenmaal geplaatst is heeft het asiel helaas niet de bevoegdheid om echt te controleren hoe het gaat, hooguit via telefoon of email. Honden met agressie (kan natuurlijk ook naar mensen zijn) krijgen meestal wel een kans maar als het juiste baasje niet wordt gevonden en het duurt te lang worden ze hier in Nederland ook ingeslapen.
- noekie
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): american bulldog,
Xfila/stabij/lab/? - Aantal honden: 2
- Contacteer:
Er zijn echt wel asielen die weten wat ze in huis hebben en waar te plaatsen.
We krijgen vaker te horen van klanten dat we te moeilijk zijn met het plaatsen van de moelijkere types dan te makkelijk; het gaat er namelijk omdat je het dier plaats voor de rest van zijn leven en niet zodat hij weer terug komt; keer na keer.
En gelukkig komt het ook zelden voor dat ze retour komen; hel soms klikt het niet maar dat zijn meestal de andere rassen en zelden de stafford types.
We doen voor gesprekken; kennismakingen; wandelingen enz. Na plaatsing huisbezoek, telefoontjes wat maar nodig is om te zorgen dat ze een mooi leven hebben bij hun nieuwe baasje.
Eigenaren kunnen altijd contact opnemen met problemen en indien ze meer training nodig hebben kunnen ze contact opnemen met onze gt.
Ook al is het na plaatsing niet meer "onze verantwoordelijkheid" zo voelt het wel en we willen echt niet dat 1 van onze honden in de media komt of dat er iets gebeurd.
We krijgen vaker te horen van klanten dat we te moeilijk zijn met het plaatsen van de moelijkere types dan te makkelijk; het gaat er namelijk omdat je het dier plaats voor de rest van zijn leven en niet zodat hij weer terug komt; keer na keer.
En gelukkig komt het ook zelden voor dat ze retour komen; hel soms klikt het niet maar dat zijn meestal de andere rassen en zelden de stafford types.
We doen voor gesprekken; kennismakingen; wandelingen enz. Na plaatsing huisbezoek, telefoontjes wat maar nodig is om te zorgen dat ze een mooi leven hebben bij hun nieuwe baasje.
Eigenaren kunnen altijd contact opnemen met problemen en indien ze meer training nodig hebben kunnen ze contact opnemen met onze gt.
Ook al is het na plaatsing niet meer "onze verantwoordelijkheid" zo voelt het wel en we willen echt niet dat 1 van onze honden in de media komt of dat er iets gebeurd.
scooby 06-07-1995/31-08-2007
andor 12-04-2001/10-09-2009
- billy
- Erelid
- Mijn ras(sen): Fox en Duitse Jacht terrier
Omdat het bij mij nooit zou gebeuren of gebeurt islaeken schreef:Alsof jij nog nooit een hond hebt gehad die een hond zou doodbijten als hij de kans kreeg. Waarom heb je die dan zelf niet ingeslapen? Want of dat nu wel of niet eerder bij een ander is gebeurd zegt niks over de nieuwe baas. Ik ben ook geen voorstander van dit soort honden herplaatsen. Maargoed. Wij nemen ze toch? Jij hebt zelf een kaukaas gehad notabele. Zelf voor gekozen. Wat is precies het verschil tussen een kaukaas en een stafford als ze madam, bas of welke hond dan ook grijpen?billy schreef:Ik heb heel dat programma niet gezien maar mag ik bedanken voor dit soort honden te herplaatsen, je zou wel anders piepen als het hondje Bas had geheten tochlaeken schreef:Als je de juiste baas kan vinden zou je in theorie nooit een hond hoeven laten inslapen. Geloof dat dat nu net het beleid is van de meeste asielen. Dieren inslapen doen ze meestal niet want hun filosofie is honden helpen en niet dodingsstation worden.
Trek dan 1 lijn maar ga dat niet bij asielen neerleggen. Want dan moeten die alle grote krachtige pittige rassen weigeren. En als deze stafford nu wel zoals gevraagd gemuilkorfd was en niks had gedaan en super leuk voor het gezin was geweest? Dan was dat in potentie toch nog steeds dezelfde hond? Er lopen duizenden honden die jouw en mijn honden dood bijten als ze de kans krijgen. Allemaal doodmaken?
En Baco zou nooit herplaatst zijn als er wat met mij gebeurt zou zijn, als je Baco in zijn ogen verkeerd zou hebben behandeld at hij net zo goed mensen op dus herplaatsen was in Baco zijn geval geen optie, en stel als ik een klapkaak zou hebben die ik om wat voor omstandigheden niet zou kunnen houden en hij had al 1 dode hond op zijn geweten ( ws had ik hem na dat incident al laten gaan, want dat was dan mijn schuld geweest ) was hij ook niet herplaatst.
Ik geloof best dat het ook goed kan gaan, maar het is wel lullig als het fout gaat dat dan een ander zijn hond kwijt is.
-
Neeltje
Maar dat doen ze niet overal. Toen ik in 1986 mijn eerste kat in het asiel haalde zeiden ze dat ook, dat ze zouden komen kijken. Vier jaar later kwam kat 2 en weer 5 jaar later kat 3. In 2012 is de laatste kat overleden en heb in al die jaren niets van het asiel gehoord.noekie schreef:Er zijn echt wel asielen die weten wat ze in huis hebben en waar te plaatsen.
- malinois
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): (X) Mechelse herder
- Contacteer:
Maar jullie zijn sowieso 'afwijkend' van t gemiddelde asiel. Positief afwijkend dus he...noekie schreef:Er zijn echt wel asielen die weten wat ze in huis hebben en waar te plaatsen.
Maar dat is bij 90% niet t geval jullie zijn daarin echt een uitzondering

In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
- noekie
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): american bulldog,
Xfila/stabij/lab/? - Aantal honden: 2
- Contacteer:
Dank je; willen we ook want het gaat erom om de beste en meest geschikte thuissituatie/ huis/ plek te vinden voor de dieren.malinois schreef:Maar jullie zijn sowieso 'afwijkend' van t gemiddelde asiel. Positief afwijkend dus he...noekie schreef:Er zijn echt wel asielen die weten wat ze in huis hebben en waar te plaatsen.
Maar dat is bij 90% niet t geval jullie zijn daarin echt een uitzondering
Waar hun het beste tot hun recht komen.
Meestal reageer ik er niet op maar soms "steekt" het als mensen reageren dat asielen niet weten wat ze doen
scooby 06-07-1995/31-08-2007
-
laeken
- Zeer actief
De betreffende hond had dat bij zijn eerste baas gedaan. Dus zeker geen twee keer bij dezelfde persoon. En wie weet was dat wel een Jan Tat die de hond alleen op straat liet rondrennen? Dan is die hond daarmee niks slechter dan de honden van verantwoordelijke bazen toch? Dus dat zo'n asiel dan zoekt naar die verantwoordelijke baas en bedenkt dat er zoveel pitbulls lopen met die neiging kan ik me nog wel voorstellen. Denk dat de meeste asielen wel een gemuilkorfde staff of pit proberen te herplaatsen op dit moment. Wetende dat die agressief is op honden.billy schreef: Omdat het bij mij nooit zou gebeuren of gebeurt is![]()
En Baco zou nooit herplaatst zijn als er wat met mij gebeurt zou zijn, als je Baco in zijn ogen verkeerd zou hebben behandeld at hij net zo goed mensen op dus herplaatsen was in Baco zijn geval geen optie, en stel als ik een klapkaak zou hebben die ik om wat voor omstandigheden niet zou kunnen houden en hij had al 1 dode hond op zijn geweten ( ws had ik hem na dat incident al laten gaan, want dat was dan mijn schuld geweest ) was hij ook niet herplaatst.
Ik geloof best dat het ook goed kan gaan, maar het is wel lullig als het fout gaat dat dan een ander zijn hond kwijt is.
En dat het lullig is dat een ander nu zijn hond kwijt is is een feit. Beter gezegd, had echt nooit mogen gebeuren. Maar wat ik dan wel oprecht vind is dat als je beslist om honden na een incident af te maken als asiel je ook alle honden een test moet laten doen en dan moet je elke potentiële knokker afmaken. Als de baas die nu deze hond nam namelijk willekeurig welke andere hondagressieve pitbull uit het asiel had genomen was dit ook gebeurd. Dus ook bij honden zonder eerder incident. Daar zit voor mij het pijnpunt. Staffords afmaken voor het doden van een andere hond is op zichzelf prima. Maar eigenlijk kan je dan net zo goed de helft van die honden afmaken want in potentie zit het er bij heel veel van die honden in.
Een mechelaar wordt in het asiel ook niet afgemaakt omdat hij iemand gebeten heeft. Daar zoeken ze een kundige baas voor. Dat een asiel dat voor een stafford ook doet die hondjes pakt is dus op zichzelf wel te begrijpen. Immers bij een kundige baas gebeurd er nooit meer wat. Dat weet je zelf ook.
-
Neeltje
Het gros van de asiels denkt een 'kundig' baasje te zoeken en de meeste weten zelf van toeten nog blazen en geven aan de eerste jan doedel de hond mee. En degene die verkeerd willen met de hond, zijn de beste leugenaars en vertellen het asiel wat zij willen weten en krijgen de hond mee, klaar, niet zo moeilijk.laeken schreef:De betreffende hond had dat bij zijn eerste baas gedaan. Dus zeker geen twee keer bij dezelfde persoon. En wie weet was dat wel een Jan Tat die de hond alleen op straat liet rondrennen? Dan is die hond daarmee niks slechter dan de honden van verantwoordelijke bazen toch? Dus dat zo'n asiel dan zoekt naar die verantwoordelijke baas en bedenkt dat er zoveel pitbulls lopen met die neiging kan ik me nog wel voorstellen. Denk dat de meeste asielen wel een gemuilkorfde staff of pit proberen te herplaatsen op dit moment. Wetende dat die agressief is op honden.billy schreef: Omdat het bij mij nooit zou gebeuren of gebeurt is![]()
En dat het lullig is dat een ander nu zijn hond kwijt is is een feit. Beter gezegd, had echt nooit mogen gebeuren. Maar wat ik dan wel oprecht vind is dat als je beslist om honden na een incident af te maken als asiel je ook alle honden een test moet laten doen en dan moet je elke potentiële knokker afmaken. Als de baas die nu deze hond nam namelijk willekeurig welke andere hondagressieve pitbull uit het asiel had genomen was dit ook gebeurd. Dus ook bij honden zonder eerder incident. Daar zit voor mij het pijnpunt. Staffords afmaken voor het doden van een andere hond is op zichzelf prima. Maar eigenlijk kan je dan net zo goed de helft van die honden afmaken want in potentie zit het er bij heel veel van die honden in.
Een mechelaar wordt in het asiel ook niet afgemaakt omdat hij iemand gebeten heeft. Daar zoeken ze een kundige baas voor. Dat een asiel dat voor een stafford ook doet die hondjes pakt is dus op zichzelf wel te begrijpen. Immers bij een kundige baas gebeurd er nooit meer wat. Dat weet je zelf ook.
En als de helft wat er in het asiel zit wordt afgemaakt, jammer dan, zelfs de asiels weten niet meer wat ze met al die klapkaken aanmoeten. Overschot heet zo iets.
-
laeken
- Zeer actief
Ja allemaal leuk en aardig Neeltje maar die mensen daar gaan niet in een asiel werken om kwispelde staffies af te maken. Verder moet je daar ook een dierenarts voor vinden. De meeste staffies worden trouwens gewoon geplaatst hoor. Waar het mij even om gaat is dat asielen er voor de honden zijn. De mensen die daar werken ook. Splits mij morgen een hond agressief pitbulletje in de maag en dan hang ik ook als dat een schat van een hond is verder. Je kan hard zijn maar je kan ook te hard zijn en gevoelens negeren.
- Gimmick
- Zeer actief
Makkelijk roepen hier online...
Totdat jezelf een prima gezonde hond moet afspuiten.
Het heeft weinig te maken met of het asiel weet wat ze er mee aan moet. Er zijn zat andere rassen geweest die door een mode veel in het asiel terecht zijn gekomen.
Toen werd er niet geroepen afspuiten die beesten.b
Natuurlijk zitten er lijers tussen maar dat betekend niet direct de helft afspuiten.
Een paar van die lijers gaan nu af en toe op uitje.
Waar maak je je druk om?
Als ze in het asiel zitten is het niet oké en als ze geprobeerd worden iets te normaliseren in hun gedrag is het ook niet oké.
Het lijkt hier soms wel alsof het enige wat staffords en hun consorten verdienen de roze spuit is.
Totdat jezelf een prima gezonde hond moet afspuiten.
Het heeft weinig te maken met of het asiel weet wat ze er mee aan moet. Er zijn zat andere rassen geweest die door een mode veel in het asiel terecht zijn gekomen.
Toen werd er niet geroepen afspuiten die beesten.b
Natuurlijk zitten er lijers tussen maar dat betekend niet direct de helft afspuiten.
Een paar van die lijers gaan nu af en toe op uitje.
Waar maak je je druk om?
Als ze in het asiel zitten is het niet oké en als ze geprobeerd worden iets te normaliseren in hun gedrag is het ook niet oké.
Het lijkt hier soms wel alsof het enige wat staffords en hun consorten verdienen de roze spuit is.
Have a heart that never hardens, a temper that never tires and a touch that never hurts.
- Gimmick
- Zeer actief
Prima daar ben ik hartstikke voor.Nanna schreef:Ik denk dat zware fokbeperkingen en straffen voor het fokken van lookalikes beter is dan de roze spuit te trekken.
Wat niet geboren wordt hoef je ook niet af te maken.
En er is in NL gewoon geen draagvlak voor vechthonden, mensen zijn het zat. De asiels zitten niet voor niets vol. En wat daar zit is bijna allemaal gefokt door eencelligen en verpatst aan eencelligen die ze daarna weer evenzovrolijk dat asiel inflikkerden. Bijna niemand wil zo'n hond ophalen en de buitenlandse hondjes spinnen daar garen bij. Dat is nog wel een lichtpuntje.
Maar ik erger me regelmatig in dit soort topics dat er maat te pas en te onpas wordt geroepen dat die ontspoorde honden maar ingeslapen moeten worden.
Dit hele Dutch Cell Dogs is een prima initiatief. Die honden krijgen iets meer aandacht en dat het misschien niet perfect is wat maakt het uit.
Ik zie patiënten er baat bij hebben. Ik zie honden die er baat bij hebben . En voor beiden geld misschien niet allemaal maar dat mag ook bestaan.
Dat de beide begeleidster misschien iets kunnen dimmen jazeker. Ik zou hier niet heel blij van worden als ik in het behandelteam van een van de patiënten zat.
Maar ik weet ook dat er hele geschikte trainsters bij lopen.
Sterker nog 1 van hun helpt mij nog steeds om van het ongeleide projectiel genaamt Gimmick een sociaal acceptabele hond te maken en moet zeggen onder haar leiding zijn we al een heel eind gekomen...
-
laeken
- Zeer actief
Ik geloof niet dat 90% van de asielen niet screent en alles aan iedereen mee geeft hoor. Malinois, je hebt zelf al zo vaak geroepen dat je zelf geen pup krijgt omdat je kennels hebt en een asiel dat niet wil. Je moet bij een asiel eens zeggen dat je werkt en dan kijken of je makkelijk een hond krijgt. Dat alles maar zomaar meegegeven wordt is onzin. Neem die akita laatst. Die moeilijke. Die kreeg ook niemand mee. En hoe iemand uiteindelijk met de hond is kan niemand voorspellen na mooie verhalen.