Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Seppe herplaatst

Een forum voor algemene onderwerpen over honden en vragen over honden.

Moderator: moderatorteam

*Wolf*
Zeer actief

Re: Korte lontjes, update fikse escalatie

Ongelezen bericht door *Wolf* »

alinelaila schreef:
*Wolf* schreef:Hé, wat jammer, ik wilde net zeggen dat ik de stukken van Laeken heel goed, en vanuit de visie van een ervaringsdeskundige, verwoord vond. En dan zijn ze ineens verdwenen :(:
Verdwenen? Ik zie nog alles staan hoor?
Vlak voor mijn reactie? Ik niet.
laeken
Zeer actief
Aantal honden: 0

Ongelezen bericht door laeken »

*Wolf* schreef:
alinelaila schreef:
*Wolf* schreef:Hé, wat jammer, ik wilde net zeggen dat ik de stukken van Laeken heel goed, en vanuit de visie van een ervaringsdeskundige, verwoord vond. En dan zijn ze ineens verdwenen :(:
Jawel. Ik had twee hele lange stukken geschreven maar ik ben het gezeik dat ik ermee krijg zat. Schiet dan weer in tien verkeerde keelgaten en ik kan toch niks beteken voor deze twee honden. Het ging me om de honden maar het zal als ik dat plaats alleen maar een hakken op mij worden. Als ik dacht dat het enig verschil kon maken voor de honden had ik het laten staan want het gaat me alleen om die honden. Mechelse herders zijn gewoon best een zielig ras. Veel van die honden belanden in deze situaties en uiteindelijk verdwijnen ze.
Afbeelding
bram en thijs
Zeer actief
Mijn ras(sen): Grote Zwitserse Sennenhond

Ongelezen bericht door bram en thijs »

*Wolf* schreef:
alinelaila schreef:
Er is er één weg. Van toen hij 15 was.
AfbeeldingAfbeelding
Tineke
Zeer actief
Aantal honden: 3

Ongelezen bericht door Tineke »

laeken schreef:[ Mechelse herders zijn gewoon best een zielig ras. Veel van die honden belanden in deze situaties en uiteindelijk verdwijnen ze.
Die mening deel ik wel ,na spa zijn dit de honden waar het regelmatig mis meegaat in de zin van een verkeerde baas treffen.
Kijk maar naar de verhalen hier van honden die weg werden gedaan vaak is het ellende en niet zelden zaten ze in een situatie waarin er hardhandig met ze werd omgesprongen.
En dat zijn dus dan nog de honden die de dans ontspringen er zijn er ook zat die zo gelukkig niet zijn.
Ik begrijp wel dat een situatie als deze onhoudbaar is en moeilijk en herplaatsen lijkt me wel iets wat beter is.
Maar dan zou ik persoonlijk kiezen voor de hond die het snelst en makkelijkst te plaatsen is en uiteraard op een goede plek.
Als dat voor de bewaking is prima ,als er maar wel aandacht ook voor de hond is en er ook weleens wat leuks mee wordt gedaan en er een op een aandacht is.

Overigens de honden die ik herplaatst heb vanuit zo'n situatie maar dan vice versa dus vanuit een kennel naar huis hebben zich zonder problemen daar aan kunnen aanpassen, sterker nog ze waren er volgens mij eigenlijk best wel tevreden over.
Afbeelding
De honden van voorbij, ze blijven in mijn leven
De honden van voorbij ,ik blijf met ze verweven.

https://www.facebook.com/Hondenherplaatsingennl
Inge
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mechelse Herder
Aantal honden: 2
Contacteer:

Ongelezen bericht door Inge »

Tineke schreef: Ik begrijp wel dat een situatie als deze onhoudbaar is en moeilijk en herplaatsen lijkt me wel iets wat beter is.
Maar dan zou ik persoonlijk kiezen voor de hond die het snelst en makkelijkst te plaatsen is en uiteraard op een goede plek.
Als dat voor de bewaking is prima ,als er maar wel aandacht ook voor de hond is en er ook weleens wat leuks mee wordt gedaan en er een op een aandacht is.
Seppe is het gemakkelijkst plaatsbaar en daar ga ik dus ook in eerste instantie een plek voor zoeken. Niet in de bewaking trouwens, hij zou daar doodongelukkig van worden. Seppe moet contacten met mensen en liefst ook andere honden.

Numa gaat alleen weg als er zich een plek aandient die voor hem ideaal zou zijn, maar voor hem is het veel moeilijker een geschikte plek te vinden en ik wil zeker weten dat hij goed zit. Kan dus alleen naar iemand die dit type hond kent en zich niet laat overbluffen. Nogmaals, aarzel je naar hem toe dan wordt hij "gevaarlijk", Numa heeft heel sterke behoefte aan duidelijke grenzen in wat wel en niet toegestaan wordt anders gaat hij zelf invullen. Geef hem 1 vinger en hij pakt je hand. :wink: Er is maar 1 "probleem" dat ik bij hem niet onder controle heb kunnen krijgen en dat is het grijpen van de riem (en ermee schudden) als hij spanning opbouwt wanneer hij aan de lijn zit. Heel vervelend gedrag maar het is mij niet gelukt dit te doorbreken. Ben je zijn baas dan heb je een geweldige hond aan hem. Hij is totaal niet geleider-agressief als hij de juiste baas heeft. Maar met andere mensen en honden is het altijd oppassen. Ik kan het mooier maken maar het is zoals het is.

Beide gaan alleen weg als ik een goed gevoel heb bij de eventuele nieuwe situatie, anders niet. Dan blijf ik wel scheiden, is niet ideaal maar wel te doen voor wat langere tijd. Beide zitten niet op de schopstoel wat dat betreft, ik neem de tijd.
Groetjes Inge
Afbeelding

Danco 16-02-1996 † 30-12-2006 Snoepie 03-07-1994 † 03-07-2008 Nika 07-07-1999 - † 10-08-2009 Marouck 24-08-2002 † 22-05-2012 Numa 11-05-2011 † 2017
Tineke
Zeer actief

Ongelezen bericht door Tineke »

Inge schreef: Seppe is het gemakkelijkst plaatsbaar en daar ga ik dus ook in eerste instantie een plek voor zoeken. Niet in de bewaking trouwens, hij zou daar doodongelukkig van worden. Seppe moet contacten met mensen en liefst ook andere honden.
Jij kan dat uiteraard zelf het beste beoordelen :wink:
Afbeelding
De honden van voorbij, ze blijven in mijn leven
De honden van voorbij ,ik blijf met ze verweven.

https://www.facebook.com/Hondenherplaatsingennl
Brindlecardi
Zeer actief
Mijn ras(sen): Welsh Corgi Cardigan

Ongelezen bericht door Brindlecardi »

Waarom houdt je Numa niet gewoon dan eigenlijk Inge? Train je daar mee verder. Seppe die zal z'n draai hopelijk wel vinden ergens anders als ik het zo lees.

Ik begrijp laeken trouwens wel in dit verhaal, maar denk toch dat het in de 'sport' heel erg normaal is dat je een hond aanschaft als hulpmiddel om voor jezelf mee te trainen. Als zo'n hond dan niet voldoet wordt er heel makkelijk gezegd, doe maar weg. Een werkwijze waar ik zelf niet bij kan, maar dat komt ook omdat ik in die zin niks verlang van mijn hond.
Brindlecardi
Zeer actief

Heavy schreef:
Apple schreef:Waarom houdt je Numa niet gewoon dan eigenlijk Inge? Train je daar mee verder. Seppe die zal z'n draai hopelijk wel vinden ergens anders als ik het zo lees.

Ik begrijp laeken trouwens wel in dit verhaal, maar denk toch dat het in de 'sport' heel erg normaal is dat je een hond aanschaft als hulpmiddel om voor jezelf mee te trainen. Als zo'n hond dan niet voldoet wordt er heel makkelijk gezegd, doe maar weg. Een werkwijze waar ik zelf niet bij kan, maar dat komt ook omdat ik in die zin niks verlang van mijn hond.
Een hond die te zacht is voor de hondensport is voor mij de perfecte hond . Ik heb er hier dus ook 1 liggen en ze is alles wat ik zoek in een hond . Ze waakt waardoor ik lekker slaap en met een gerust gevoel van huis kan maar ze zal niet aanvallen . Ze is sociaal in omgang met mensen en honden maar wil graag voor en met me werken . Ze leert snel en is heel slim en heeft ook nog humor wat wil je nog meer?

Waarom gun je zo'n hond niet een fijne baas die er een prima huishond aan heeft en waarom gun je iemand die wil sporten geen hond die daar beter geschikt voor is ?
Ik gun mensen ook mijn corgi met haar leuke karakter, maar dat maakt niet dat ik haar weg doe. :mrgreen:
Herplaatsen doe je voor jezelf, dat is niet erg want je koopt een hond ook voor jezelf. Het is voor mij meer het gemak waarmee het gaat. Doen we er twee weg en dan even kijken of de nieuwe wel gaat lukken. Zo komt het een beetje over. Dat druist gewoon heel erg tegen mijn principes in. Ik heb een hond voor mijn lol, maar ik kies ook voor een hond met een bepaald karakter. Om dan te verwachten dat een pup uit zal groeien tot een topsporthond en als dat niet zo is, je ze weg doet, is gewoon niet helemaal mijn kopje thee. Ik zal wel een weekdier zijn wat dat betreft.
De honden zelf wennen wel weer aan iets nieuws, al denk ik dat je met een hond als Numa wel het risico moet incalculeren dat hij misschien van hot naar her zal gaan of schade zal maken.
Inge
Zeer actief
Contacteer:

Apple schreef:Waarom houdt je Numa niet gewoon dan eigenlijk Inge? Train je daar mee verder. Seppe die zal z'n draai hopelijk wel vinden ergens anders als ik het zo lees.

Wat is er nu zo moeilijk aan lezen wat er staat?
Ik word er een beetje moe van dat steeds teruggekomen wordt op het herplaatsen van Numa, terwijl dat alleen maar aan de orde zou zijn als zich onverhoopt een plek zou aandienen die voor hem perfect zou zijn. Dat heb ik nu al een aantal keren uit proberen te leggen maar schijnt maar niet over te komen.
Als die plek zich niet aandient blijft hij gewoon hier. Ik leef al 5 jaar met zijn nukken en kan dat nog een hele tijd volhouden hoor. Maar tegelijkertijd gun ik hem ook een plek waar hij zou kunnen doen wat hij het liefste doet. Een terrein bewaken, of met een beveiliger mee gaan werken bv. Dat kan hij hier niet. Hier mag hij niet naar hartelust blaffen, hier moet ik zijn driften beperken, hem beperken in hoe hij is.

Volgens mij heb ik overigens nergens in dit topic gezegd dat Seppe weg zou moeten omdat hij niet geschikt is voor de sport, dus waar dat nu ineens vandaan komt? Of hij wel of niet geschikt is voor de sport heeft totaal niets te maken met de beslissing die ik moet maken. Biène was niet geschikt, die is gewoon gebleven, hetzelfde geldt voor Marouck. Een opmerking als deze maakt me boos. :devil:
Cleva schreef:Die ken ik ook maar ik vind het niet redelijk om te doen alsof Inge die verantwoordelijkheid niet zou nemen.
Hein is ook bij mij "gedumpt". Wuilus bij jou. Daar zijn ze toch niet slechter van geworden?
Herplaatsen is alleen maar link voor de hond als je je er te makkelijk vanaf maakt en daar zie ik Inge niet voor aan.

PS: ik neem het toch maar terug want zowel de eerste baas van Wuilus als Hein hadden geen flauw benul waar ze heen gingen. Het had ook slecht kunnen uitpakken.
Ik wilde bedankt zeggen maar na je laatste zin weet ik niet zo goed of je me nu over dezelfde kam scheert als de ex-bazen van Wuilus en Hein? Ik mag hopen van niet, ik geloof dat ik heel duidelijk ben geweest in mijn posts, geen van beide gaat namelijk weg als ik geen goed gevoel heb bij de eventuele kandidaat.
Groetjes Inge
Afbeelding

Danco 16-02-1996 † 30-12-2006 Snoepie 03-07-1994 † 03-07-2008 Nika 07-07-1999 - † 10-08-2009 Marouck 24-08-2002 † 22-05-2012 Numa 11-05-2011 † 2017
Brindlecardi
Zeer actief

Je hebt eerder aangegeven dat Numa weg zou gaan toen je Seppe kreeg. Je gaf laatst ook ergens aan dat Seppe waarschijnlijk niet goed genoeg zou zijn voor de sport. En je schrijft zelf dat je ze misschien wel allebei weg doet en gewoon opnieuw begint met een pup. Nu zeg je dat het herplaatsen van Numa alleen gebeurd als er een goed iemand zich aandient. Ik heb er ook geen twijfel over dat je er voor zorgt dat ze ergens goed terecht komen, maar waarom besluit je niet gewoon Numa te houden? Dat er dingen uiteindelijk kunnen veranderen kan dat natuurlijk, maar het voelt een beetje alsof je er geen problemen mee hebt om ook Numa weg te doen. Apple zou het ook vast ergens anders beter kunnen hebben, maar toch kies ik er voor dat ze bij mij blijft. Dat kan men natuurlijk ook egoïstisch vinden. Maar wat is precies een beter huisje.. Ik wacht niet op het moment dat iemand me benaderd en zegt, ik wil jouw hond wel hebben. Dat moet toch niet de insteek zijn van het hebben van honden?
Maar los van dit alles is het jouw keuze waar niemand wat mee te maken heeft. Geen reden om verder boos te zijn hoor, we zitten gewoon niet op 1 lijn met betrekking tot het houden van honden.
Paisley
Zeer actief
Mijn ras(sen): Stabyhoun & working Kelpie

Ongelezen bericht door Paisley »

Apple schreef: maar waarom besluit je niet gewoon Numa te houden?
Als een perfecte plek zich aandient om te herplaatsen, waarom zou je hem überhaupt willen houden?
Zoals ik hoor is Inge er niet 100% dolgelukkig mee en als de perfecte plek zich aandient, is het voor Numa ook een verbetering dus alle partijen blij.

Ik snap het taboe op herplaatsen niet zo, als je t maar goed doet.
Als ik me zou vergissen in de aanschaf van een hond en met een landhaai zou zijn opgescheept, zou ik er in ieder geval graag vanaf willen. Ik deel mijn leven met mensen en dieren waar ik gelukkig mee ben. Ik ga mezelf niet 15 jaar lang opschepen met een relatie waar ik niet op zit te wachten.
Afbeelding
Inge
Zeer actief
Contacteer:

Apple schreef:Je hebt eerder aangegeven dat Numa weg zou gaan toen je Seppe kreeg. Je gaf laatst ook ergens aan dat Seppe waarschijnlijk niet goed genoeg zou zijn voor de sport. En je schrijft zelf dat je ze misschien wel allebei weg doet en gewoon opnieuw begint met een pup. Nu zeg je dat het herplaatsen van Numa alleen gebeurd als er een goed iemand zich aandient. Ik heb er ook geen twijfel over dat je er voor zorgt dat ze ergens goed terecht komen, maar waarom besluit je niet gewoon Numa te houden? Dat er dingen uiteindelijk kunnen veranderen kan dat natuurlijk, maar het voelt een beetje alsof je er geen problemen mee hebt om ook Numa weg te doen. Apple zou het ook vast ergens anders beter kunnen hebben, maar toch kies ik er voor dat ze bij mij blijft. Dat kan men natuurlijk ook egoïstisch vinden. Maar wat is precies een beter huisje.. Ik wacht niet op het moment dat iemand me benaderd en zegt, ik wil jouw hond wel hebben. Dat moet toch niet de insteek zijn van het hebben van honden?
Maar los van dit alles is het jouw keuze waar niemand wat mee te maken heeft. Geen reden om verder boos te zijn hoor, we zitten gewoon niet op 1 lijn met betrekking tot het houden van honden.
Je wil niet lezen, duidelijk. Ik stop met op jou te reageren want je maakt me laaiend.
Groetjes Inge
Afbeelding

Brindlecardi
Zeer actief

Paisley schreef:
Als een perfecte plek zich aandient om te herplaatsen, waarom zou je hem überhaupt willen houden?
Zoals ik hoor is Inge er niet 100% dolgelukkig mee en als de perfecte plek zich aandient, is het voor Numa ook een verbetering dus alle partijen blij.

Als ik me zou vergissen in de aanschaf van een hond en met een landhaai zou zijn opgescheept, zou ik er in ieder geval graag vanaf willen. Ik deel mijn leven met mensen en dieren waar ik gelukkig mee ben. Ik ga mezelf niet 15 jaar lang opschepen met een relatie waar ik niet op zit te wachten.
Ben jij altijd 100% tevreden? En hebben jouw honden niet ergens een plek waar het beter is?
Voor iedere hond is er wel een betere plek te bedenken, en ik geloof niet dat iedere baas altijd 100% tevreden is.
Het is dus onzin om een hond met die reden te herplaatsen. Dat er eentje weg moet, begrijp ik volkomen. Die onrust etc is niet leuk. Maar uiteindelijk ben je zelf diegene geweest die de hond heeft aangeschaft en ook voor een deel hebt gevormd. Waarom zou je je er dan niet bij neer kunnen leggen dat het een moeilijk hond is, en voor zijn gedrag eigenlijk prima uit is op de plek waar hij nu zit. Kijk, als je zelf geen moeilijke hond meer wilt, dan moet je hem herplaatsen, maar dan zou ik niet weer aan een Mechel pup uit dat soort lijnen beginnen eerlijk gezegd. Straks heb je een Numa II en herhaalt het hele verhaal zich.
Brindlecardi
Zeer actief

Inge schreef:
Apple schreef:Je hebt eerder aangegeven dat Numa weg zou gaan toen je Seppe kreeg. Je gaf laatst ook ergens aan dat Seppe waarschijnlijk niet goed genoeg zou zijn voor de sport. En je schrijft zelf dat je ze misschien wel allebei weg doet en gewoon opnieuw begint met een pup. Nu zeg je dat het herplaatsen van Numa alleen gebeurd als er een goed iemand zich aandient. Ik heb er ook geen twijfel over dat je er voor zorgt dat ze ergens goed terecht komen, maar waarom besluit je niet gewoon Numa te houden? Dat er dingen uiteindelijk kunnen veranderen kan dat natuurlijk, maar het voelt een beetje alsof je er geen problemen mee hebt om ook Numa weg te doen. Apple zou het ook vast ergens anders beter kunnen hebben, maar toch kies ik er voor dat ze bij mij blijft. Dat kan men natuurlijk ook egoïstisch vinden. Maar wat is precies een beter huisje.. Ik wacht niet op het moment dat iemand me benaderd en zegt, ik wil jouw hond wel hebben. Dat moet toch niet de insteek zijn van het hebben van honden?
Je wil niet lezen, duidelijk. Ik stop met op jou te reageren want je maakt me laaiend.
Jammer hoor dat je zo reageert. Nergens voor nodig. :wink:
Jonas26
Zeer actief

Ongelezen bericht door Jonas26 »

Apple schreef: Jammer hoor dat je zo reageert. Nergens voor nodig. :wink:
Ik begrijp het ook niet maar jij zit echt zout in een wond te strooien.We hoeven niet alles te begrijpen :wink:
Afbeelding
Inge
Zeer actief
Contacteer:

Ik blijf mezelf niet herhalen zodat jij het weer anders interpreteert en weer een sneer kan uitdelen die als een tang op een varken slaat.
Daar ben ik klaar mee. Je haalt er dingen bij die ik bijna een half jaar geleden in een gefrustreerde bui geschreven heb. Seppe is toen niet herplaatst en dat was ook helemaal niet de bedoeling meer, ik heb mijn manier met hem gevonden en hij doet het best leuk nu. Hij is geen Numa maar een leuke sporthond en dat vind ik juist fijn.
Groetjes Inge
Afbeelding

Paisley
Zeer actief

Apple schreef:
Paisley schreef:

Ben jij altijd 100% tevreden? En hebben jouw honden niet ergens een plek waar het beter is?
Voor iedere hond is er wel een betere plek te bedenken, en ik geloof niet dat iedere baas altijd 100% tevreden is.
Het is dus onzin om een hond met die reden te herplaatsen. Dat er eentje weg moet, begrijp ik volkomen. Die onrust etc is niet leuk. Maar uiteindelijk ben je zelf diegene geweest die de hond heeft aangeschaft en ook voor een deel hebt gevormd. Waarom zou je je er dan niet bij neer kunnen leggen dat het een moeilijk hond is, en voor zijn gedrag eigenlijk prima uit is op de plek waar hij nu zit. Kijk, als je zelf geen moeilijke hond meer wilt, dan moet je hem herplaatsen, maar dan zou ik niet weer aan een Mechel pup uit dat soort lijnen beginnen eerlijk gezegd. Straks heb je een Numa II en herhaalt het hele verhaal zich.
Nou, haalbare doelen in acht genomen ben ik zeker 100% tevreden. Ik heb lieve, sociale en vrolijke honden en ik vind het elke dag een feest om mijn leven ermee te delen. En dat is voor mijn honden dus ook de juiste plek, want ze hebben een baas die voor ze door het vuur gaat.
Maar ik ga niet een substantieel deel van mijn leven offeren aan een hond waar ik niet blij mee ben. Daar vind ik mn eigen tijd iets te kostbaar voor. Ik ga me dus helemaal nergens bij neerleggen. Als ik een hond heb waar ik niet blij mee ben, dan zoek ik naar een oplossing en zoek ik dus ook voor de hond een baas die wél blij met hem is.
En dan is het helaas jammer dat ik in het verleden de keus heb gemaakt de hond aan te schaffen, maar aan het verleden doe je niets. Fouten maken kan iedereen en dan is het belangrijk dat je je verantwoordelijkheid neemt, en die verantwoordelijkheid hoeft naar mijn inziens niet te betekenen dat je de rest van het hondenleven jezelf ermee opscheept, maar dan vind ik een succesvolle herplaatsing ook ff genoeg verantwoordelijkheid.
Afbeelding
malinois
Zeer actief
Mijn ras(sen): (X) Mechelse herder
Contacteer:

Ongelezen bericht door malinois »

Ik snap t wel, je bent wel erg vervelend aanwezig. Als er ergens veel verschil in karakter zit is t wel de (x) mechelaar. Dus nee dat klopt niet wat je zegt. Dat blijkt alleen al uit Seppe zoals je kunt lezen.
En ik kan erg goed begrijpen dat een hond niet op zn plek zit en t beste voor zo'n hond is wel herplaatsen. Allemaal leuk en aardig maar sommige dingen weet je nooit vantevoren. En je hebt ook nog een leven. Ik zou niet weten waarom die hond ineens een kutleven tegemoet zou gaan bij herplaatsing. Daar ben je zelf nl bij.
Afbeelding
In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
Paisley
Zeer actief

Jonas26 schreef:
Apple schreef: Jammer hoor dat je zo reageert. Nergens voor nodig. :wink:
Ik begrijp het ook niet maar jij zit echt zout in een wond te strooien.We hoeven niet alles te begrijpen :wink:
Dat vind ik ook. Je bent aan het etteren maar vergeet niet dat als je blij met je hondje bent, dat je het jezelf kan veroorloven om dit soort principes erop na te houden.
Heb het met Inge te doen. Dit soort discussies kunnen in zo'n situatie t stoom je uit de oren doen slaan.
Afbeelding
Inge
Zeer actief
Contacteer:

Je mag ook de uitspraak van mij gaan zoeken waar ik zeg dat ik ze beide weg doe en gewoon weer een nieuwe pup neem. Succes met zoeken want dat heb IK niet gezegd, nergens!
Groetjes Inge
Afbeelding

Brindlecardi
Zeer actief

Inge schreef:Ik blijf mezelf niet herhalen zodat jij het weer anders interpreteert en weer een sneer kan uitdelen die als een tang op een varken slaat.
Daar ben ik klaar mee. Je haalt er dingen bij die ik bijna een half jaar geleden in een gefrustreerde bui geschreven heb. Seppe is toen niet herplaatst en dat was ook helemaal niet de bedoeling meer, ik heb mijn manier met hem gevonden en hij doet het best leuk nu. Hij is geen Numa maar een leuke sporthond en dat vind ik juist fijn.
Maar als dat de berichten zijn die ik lees, dan kan je het me toch niet kwalijk nemen dat ik daar dan op in ga? Misschien dat ik dan alleen de verkeerde dingen heb onthouden, excuses daarvoor.
Ik ben misschien gewoon egoïstisch ingesteld omdat ik met mijn tere zieltje niet snel afscheid kan nemen van een hond waar ik maanden/jaren mee heb geleefd. Dat gebeurd in het honden sport wereldje gewoon een stuk sneller en gemakkelijker. En ja dat is ook logisch als je graag wilt sporten met een hond en je deels daarom honden aanschaft. Het is alleen gewoon niet mijn idee van het houden van honden, dat is alles.

Hoe dan ook, wat ik of wie dan ook er ook maar van mag vinden, voor wat het waard is, ik heb er alle vertrouwen in dat ze goed terecht komen, of dat dan bij jou is of niet.
Brindlecardi
Zeer actief

Re: Korte lontjes

Inge schreef:Het gaat goed met mij en de honden. Ik verrek van de spierpijn maar dat is alles. Seppe belast zijn poot gelukkig wel weer volledig, hij is nog wel heel dik. Hij blijft gelukkig netjes van het verband af.

Afbeelding

Afbeelding

Hij is wat rustiger dan anders maar zit natuurlijk ook vol pijnstilling en AB. Hij gaat nu wat meer uit zichzelf in de bench liggen, dat doet hij normaliter niet vaak.
Numa is ook rustiger dan normaal, wil graag bij me liggen.
Numa zit nu in de kennel, Seppe loopt met Biène los.
laeken schreef:Ik zou Seppe best willen hebben. Zou je hem vertrouwen bij een klein teefje en een huishouden waar mensen in en uit lopen? Oprechte vraag.
Seppe kan met alle honden, ook met pups en kleine honden. Ik loop regelmatig met mijn zusje en haar jack hussel reutje en dat gaat goed. Dus een teefje zou helemaal geen probleem zijn. Wat hij wel kan doen bij opwinding (bv. voor het uitgaan) is die opwinding afreageren op Biène, hij hapt haar dan in haar vacht.
Hij is niet gewend dat mensen in en uit lopen maar ik verwacht daar geen grote problemen mee, hij vindt alles en iedereen leuk. Op mijn werk willen een aantal kinderen hem altijd gaan aaien als hij in de auto ligt, hij vindt het heerlijk om gekroeld te worden en is megavriendelijk, ook als hij in de autokennel ligt.
Hij begint wel meer te waken, maar dat komt ook door de situatie waarin ik hier al enkele maanden in zit. Ik heb een bovenbuurman die enorm veel overlast geeft en Seppe is daar erg gevoelig voor. Deze bovenbuurman werd begeleid, maar nadat 2 weken geleden al zijn ruiten eruit vlogen is de zorgverlener gestopt met ambulante begeleiding en wil de woningstichting hem uit de woning hebben (is een contract dat huurder, zorg en woningbouw samen opgesteld hebben, zorg is voorwaarde voor wonen), hij wil echter niet dus dat gata nog even duren omdat dat via de rechter moet. Nu er geen zorg meer is is het weer wachten op een escalatie, terwijl ik dit typ zijn er weer de nodige klappen en bonken van boven te horen, dus goed gaat het niet. Seppe wordt door mij nu veel vaker gecorrigeerd voor het blaffen omdat ik dat niet wil hebben in de wijk. Daar is hij dus wel gevoelig voor, wellicht is dit ook een van de redenen dat het nu echt fout ging.

Mijn vader kende misschien ook iemand die hem zou willen hebben, maar ik ben nog niet concreet op zoek, ik wil eerst zeker weten dat de wonden goed herstellen.
Numa herplaatsen is ook nog een optie, wellicht allebei wel en opnieuw beginnen met een pup. Ik weet het echt even nog niet.
Sorry Inge, ik quote dit niet om zogenaamd te etteren, maar om wel aan te geven dat ik het niet verzin. Anders benoem ik zoiets echt niet.
Zie laatste alinea.
Budkes
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mechelse Herders, Jack Russell Terriërs en een Welsh Corgi Pembroke
Aantal honden: 6

Ongelezen bericht door Budkes »

Apple schreef: Geen reden om verder boos te zijn hoor, we zitten gewoon niet op 1 lijn met betrekking tot het houden van honden.

Dat komt waarschijnlijk ook omdat je nooit in die situatie hebt gezeten met een hond met het karakter van Numa.
Ik ben het grootste watje wat bestaat waarschijnlijk want ik kan nog niet eens afstand doen van de as van mijn honden, maar ik heb wel zo'n portret in huis gehad. En ik kan je zeggen daar was niets leuks aan. Het enige wat me "bij wijze van spreken " op de been hield was als we weer succes hadden op t werk, dan kon ik weer even tegen het 5 keer per dag met een debiel over straat moeten die iedereen haatte. Waarbij je niemand kon passeren, waarbij je elke straat moest scannen voordat je er door kon, waarbij je niet dicht langs een kinderwagen kon lopen omdat ie dan het kind eruit trok.
En dat ie thuis stikgelukkig op de bank kon genieten maakte wel iets maar niet alles goed .
Want je hele sociale leven gaat naar een haaien, er komt geen mens meer bij je over de vloer.

En als je dan zoals in Inge's geval daarbij ook nog thuisgevechten krijgt. Spanningen door de woonomstandigheden ( de buurman ) dan ben ik er van overtuigd dat er weinigen zijn die niet herplaatsen overwegen.

Ik heb mijn hond wel eens serieus gehaat. Maar waar hij voor aangekocht was deed hij perfect, en gelukkig mócht hij dat ook doen. Dat hield hem en én mij op de been. Hij was gelukkig een uitzondering binnen de werklijnen van de Mechelse Herders en dat lijkt Numa ook te zijn. Zoals ik al begon ben ik een vreselijke muts en kan ik geen afscheid nemen , Maar ik geef het je te doen om de hele dag met zo'n portret om te gaan zonder dat hij "in gebruik" is of dat je niet lekker met hem kunt sporten omdat er geen mogelijkheden voor zijn. En geloof me, die zijn er niet als je geen deskundige vereniging in de buurt hebt . Je kunt met een Numa echt niet terecht op een doorsnee hondenschool of kynologen vereniging. Geloof me dat gaat niet.

Dus ik begrijp Inge volkomen. En ik weet zeker dat ze niet over 1 nacht ijs gaat. Daarnaast vind ik het zuur dat iemand die zoveel voor haar honden over heeft, letterlijk leeft voor haar honden, in zo'n k*tsituatie terecht is gekomen en dan ook nog dit soort semiveroordelingen over zich heen krijgt.
Onnodig en onterecht.
Gr. Aniek

Afbeelding
Inge
Zeer actief
Contacteer:

Ok dat heb ik een dag na het gebeuren, met een lijf vol pijn en 2 honden in de kreukels in alle emoties die van links naar rechts gingen geschreven. Jij zegt/schrijft blijkbaar nooit iets in hevige emotie. Ik wel, ik noem mijn honden weleens kuthonden, wil niet zeggen dat ik dat ook echt meen.
En nu ga ik, voor het eerst in de forumgeschiedenis, iemand in de negeer zetten. Ik vind je een onsympathiek mens en ik ben klaar met jou. Toedels.
Groetjes Inge
Afbeelding

Inge
Zeer actief
Contacteer:

Budkes schreef:

Dat komt waarschijnlijk ook omdat je nooit in die situatie hebt gezeten met een hond met het karakter van Numa.
Ik ben het grootste watje wat bestaat waarschijnlijk want ik kan nog niet eens afstand doen van de as van mijn honden, maar ik heb wel zo'n portret in huis gehad. En ik kan je zeggen daar was niets leuks aan. Het enige wat me "bij wijze van spreken " op de been hield was als we weer succes hadden op t werk, dan kon ik weer even tegen het 5 keer per dag met een debiel over straat moeten die iedereen haatte. Waarbij je niemand kon passeren, waarbij je elke straat moest scannen voordat je er door kon, waarbij je niet dicht langs een kinderwagen kon lopen omdat ie dan het kind eruit trok.
En dat ie thuis stikgelukkig op de bank kon genieten maakte wel iets maar niet alles goed .
Want je hele sociale leven gaat naar een haaien, er komt geen mens meer bij je over de vloer.

En als je dan zoals in Inge's geval daarbij ook nog thuisgevechten krijgt. Spanningen door de woonomstandigheden ( de buurman ) dan ben ik er van overtuigd dat er weinigen zijn die niet herplaatsen overwegen.

Ik heb mijn hond wel eens serieus gehaat. Maar waar hij voor aangekocht was deed hij perfect, en gelukkig mócht hij dat ook doen. Dat hield hem en én mij op de been. Hij was gelukkig een uitzondering binnen de werklijnen van de Mechelse Herders en dat lijkt Numa ook te zijn. Zoals ik al begon ben ik een vreselijke muts en kan ik geen afscheid nemen , Maar ik geef het je te doen om de hele dag met zo'n portret om te gaan zonder dat hij "in gebruik" is of dat je niet lekker met hem kunt sporten omdat er geen mogelijkheden voor zijn. En geloof me, die zijn er niet als je geen deskundige vereniging in de buurt hebt . Je kunt met een Numa echt niet terecht op een doorsnee hondenschool of kynologen vereniging. Geloof me dat gaat niet.

Dus ik begrijp Inge volkomen. En ik weet zeker dat ze niet over 1 nacht ijs gaat. Daarnaast vind ik het zuur dat iemand die zoveel voor haar honden over heeft, letterlijk leeft voor haar honden, in zo'n k*tsituatie terecht is gekomen en dan ook nog dit soort semiveroordelingen over zich heen krijgt.
Onnodig en onterecht.
Dank je. Ik loop in principe al niet eens in de wijk met hem. Als dat onverhoopt toch moet, omdat mijn auto stuk is, loopt hij dubbel gezekerd aan 2 lijnen en draai ik om zodra ik een mens of hond zie, daar ga ik niet eens langs. Het liefst laat ik hem dan de hele dag maar niet uit en moet hij het met de tuin doen, maar dat gaat ook niet langer dan een dag, hij heeft toch zijn beweging nodig.
Scannen doe ik altijd. Op straat maar ook in het bos. Staat er een auto dan draai ik om of laat ik hem aan de lijn. Staat er geen auto dan mag hij los maar draagt hij voor alle zekerheid een tt zodat ik ook op afstand nog enige controle heb voor het geval hij ineens toch een hond of mens spot en het op zijn heupen krijgt. Die ik overigens nog nooit in die situatie heb moeten gebruiken maar het is voor mijn eigen gemoedsrust. Gelukkig loopt er in mijn bos zelden of nooit iemand, maar toch moet hij ruim voor ieder zijpad bij me komen en naast me lopen en loop ik zoveel mogelijk op rechte overzichtelijke paden.
Trainen is geen optie meer met hem. Soms doe ik wat oefeningen met hem, maar ik kan niet geholpen worden door mijn clubgenoten. Zij kennen hem niet, kennen zijn nukken niet. Op mijn oude club waren er maar 2 personen die me konden helpen, 1 al enkele jaren niet meer sinds hij een aantal tia's had gehad, de ander wel maar kende hem door en door en toch gaf hij eerlijk toe hem niet geheel te vertrouwen. En dat is link, daar maakt hij gebruik van. Hij is dan ook 1x gebeten (gelukkig maar geschampt). Ik heb hem niet voor niets stilgelegd.
Ik haat hem niet, sterker nog ik hou zielsveel van die hond. Juist daarom gun ik hem een betere plek. Niet voor mezelf, ik deal wel met hem, voor Numa!
Groetjes Inge
Afbeelding

Budkes
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mechelse Herders, Jack Russell Terriërs en een Welsh Corgi Pembroke
Aantal honden: 6

Ongelezen bericht door Budkes »

Inge schreef: Ik haat hem niet, sterker nog ik hou zielsveel van die hond. Juist daarom gun ik hem een betere plek. Niet voor mezelf, ik deal wel met hem, voor Numa!
:knuffel1: weet ik toch. Ik hield ook zielsveel van die etterbak, maar ik heb hem op momenten oprecht gehaat. En wanhopig geroepen waarom toch in vredesnaam, hou eens op.
Gr. Aniek

Afbeelding
tycha
Zeer actief
Mijn ras(sen): Smoothies
Aantal honden: 1
Contacteer:

Ongelezen bericht door tycha »

Ik begrijp het gehak op Inge niet zo goed. Er zijn hier op het forum wel honden om mindere redenen herplaatst, en toen werd er heel hard meegehuild met de baasjes, en begreep iedereen het zo goed. En die honden werden om mindere redenen herplaatst dan de reden die Inge nu heeft.
Ik geef het je te doen met zo'n hond in huis. Wij hebben vroeger ook zo'n type hond gehad, en geloof me daar wordt je echt niet blij van. Jezelf niet en de hond ook niet. En die hond was nog wel sociaal naar mensen. Die hond is uiteindelijk als diensthond naar Amerika gegaan en heeft daar kunnen doen waar hij goed in was.
Ook bevreemd het mij dat als je een herplaatser in huis neemt je een held bent, maar als je zelf een hond herplaatst, en dat ook nog eens op de beste manier voor de hond probeert, je afgebrand wordt.
Inge neemt al vijf jaar alle verantwoordelijkheid voor Numa, en nog nooit heeft die hond de kans gehad de fout in te gaan. Dat is alleen al noemenswaardig. Je kunt je hevige werklijn mechelaar niet vergelijken met een Corgi.
Natuurlijk heeft iedere hond zijn minder leuke dingen, maar over het algemeen is met die minder leuke dingen heel goed te leven. Ik heb veertien jaar geleefd met zogenaamde lastige honden. Niet hond sociaal, en Tycha die ook niet helemaal mens en kind sociaal was. Maar ik denk dat het karakter van deze twee nog niet in de buurt kwam van het karakter van Numa.
Ik denk dat Inge ondanks alles zielsveel van haar honden houdt, en ze echt niet herplaatst als ze niet 100% zeker weet dat de hond op de juiste plaats zit.
Ik zie niet wat daar mis mee is.
Afbeelding
Groetjes Marja
dagmar88
Zeer actief

Ongelezen bericht door dagmar88 »

tycha schreef:Ik begrijp het gehak op Inge niet zo goed.

Ze wordt voor het gemak even gekoppeld aan misstanden in de hondensport om een puntje te maken.
laeken
Zeer actief

Cleva schreef:
laeken schreef: Herplaatsen is nl net zo goed dumpen. Dat kan goed en fout uitpakken want de persoon die verantwoordelijkheid had stopt ermee. Het is altijd maar de vraag wat dat voor het verdere leven van de hond gaat betekenen. Ken zat herplaatst herders die in dramatische situaties zijn beland. Kennel waar ze nooit uit konden. Baas die niks o'm ze gaf maar ze als blaffen had. Geslagen. Blafbanden etc. Een waakhond is een gebruiksvoorwerp als hij pech heeft.
Die ken ik ook maar ik vind het niet redelijk om te doen alsof Inge die verantwoordelijkheid niet zou nemen.
Hein is ook bij mij "gedumpt". Wuilus bij jou. Daar zijn ze toch niet slechter van geworden?
Herplaatsen is alleen maar link voor de hond als je je er te makkelijk vanaf maakt en daar zie ik Inge niet voor aan.

PS: ik neem het toch maar terug want zowel de eerste baas van Wuilus als Hein hadden geen flauw benul waar ze heen gingen. Het had ook slecht kunnen uitpakken.
Wuilus was 5 keer herplaatst en aan mij gegeven in het park. Ik was 16 jaar. Het kon ze geen drol schelen. Niemand heeft ooit naar haar gevraagd. Als jij Hein in een bench in de schuur had gedaan voor de rest van zijn leven hadden de oude baasjes daar niks van geweten. Hebben ze ooit de moeite genomen om naar Hein te komen kijken? En dit zijn huishonden. Sportbonden is nog een tandje erger. Ze worden onhandelbaar gefokt. De markt ervoor is al heel apart en de mensen die dergelijke honden nemen zijn al op voorhand van hokken, machtsverhoudingen en hulpmiddelen als stroom en pinnen. De pitbull staat er slecht voor als hij weg moet. Persoonlijk denk ik dat dat voor de gemiddelde half getrainde Belg echt niet veel beter is. Ik ken ze hoor. De terrein honden. Duizend ik de aanbieding en 100 plaatsen geboden. Maw bijten naar de baas is een genadeklap en tijd voor een nieuwe. Een hond als Numa zal net zo lastig te plaatsen zijn als een pitbull die alles grijpt en zijn baas bijt. Voor hem 10000 anderen. Doe je zo'n hond weg dan ontneem je hem elke zekerheid. Ik zou hem dus houden als ik hem aan kon en hij prima met mijn andere hond kon.
Afbeelding
laeken
Zeer actief

dagmar88 schreef:
tycha schreef:Ik begrijp het gehak op Inge niet zo goed.

Ze wordt voor het gemak even gekoppeld aan misstanden in de hondensport om een puntje te maken.
Het zijn toch sporthonden die weg moeten? Verder heeft niks van wat ik hier schreef enige betrekking op wat ik van inge vind. Misschien is het wel goed om ze te herplaatsen. Mensen mopeten zelf weten wat ze doen. En andersom ook wat ze ergens van vinden toch? En ik vind deze honden zielig. Ken er niet veel die lekker oud worden bij hun baasjes. Die beschermd worden tegen wat veel sportbonden aan gedaan wordt. Mensen die hier komen zijn al anders want die geven om honden. Ik heb sportbonden in kennels gezien die dicht gespijkerd waren ergens achter in een tuin. Of met de meest verschrikkelijke banden om. Liefde voor de hond was er duidelijk niet. Als je deze honden gaat herplaatsen geef je ze gewoon een onzekere toekomst. Je kan nog zo goed opletten, de kans dat iemand morgen al van een hond als Numa houdt en al zijn nukken is nihil.
Afbeelding
Plaats reactie

Terug naar “Algemeen”