Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

bezoek vanuit china

Een forum voor algemene onderwerpen over honden en vragen over honden.

Moderator: moderatorteam

fransoos
Zeer actief
Mijn ras(sen): franse bulldog
Aantal honden: 10
Contacteer:

Re: bezoek vanuit china

Ongelezen bericht door fransoos »

toots schreef:Het is ook niet bezwaarlijk om een pup naar het buitenland te exporteren.
Het is wel bezwaarlijk vind ik dat je als verkoper niet zorgt dat alles goed geregeld is. En dat is wat Cleva en Neeltje ook bedoelen.
Alles wat ik moest regelen voor de pup is besproken' dn is geregeld
Ik hoef zijn visum niet te regelen' tis een fokker die over de hele wereld reist, die zorgt daar zelf wel voor, enkel niet op mijn garantstelling. ;-)
groetjes Ida en de fransoosjes
Afbeelding

Ervaring is de optelsom van alle vergissingen
die je begaan hebt...
gonnie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Duitse Pinschers
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door gonnie »

Wat ben ik blij dat de fokker van Bijou de hardheid had om een pup aan ons te verkopen.

Hardheid nog wel. Tjonge tjonge, hoe zouden anderen mensen aan honden kunnen komen als er geen fokkers waren die hun pups willen verkopen.

O wacht, dan kunnen ze natuurlijk een pup redden van een broodfokker.
Afbeelding

Tama, Nikkie, Jarah en Bijou.
Groetjes Gonnie.
Er is geen spreker die het van de zwijger wint.
Chihuahua-paws
Zeer actief
Mijn ras(sen): Chihuahua langhaar

Ongelezen bericht door Chihuahua-paws »

fransoos schreef:
toots schreef:Het is ook niet bezwaarlijk om een pup naar het buitenland te exporteren.
Het is wel bezwaarlijk vind ik dat je als verkoper niet zorgt dat alles goed geregeld is. En dat is wat Cleva en Neeltje ook bedoelen.
Alles wat ik moest regelen voor de pup is besproken' dn is geregeld
Ik hoef zijn visum niet te regelen' tis een fokker die over de hele wereld reist, die zorgt daar zelf wel voor, enkel niet op mijn garantstelling. ;-)

Hij stelt de eis dat jij die papieren zou moeten ondertekenen, ik zou dat echt niet doen en hem voorleggen of dat op een andere manier regelen of de koop gaat niet door. Jij hebt hier de touwtjes is handen hij wil een van jou een pup. Jij bent niet verantwoordelijk voor zijn visum ;)

Ik had er al klaar mee geweest :wink:
It's the animal, it's the animal, it's the animal instinct in me..

Toots we zullen je nooit vergeten. Rust zacht.
Valerie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Staffordshire bull terrier & Akita

Ongelezen bericht door Valerie »

fransoos schreef:
voor zijn moeder hebben ze me 10000 euro geboden, maar die zit nog lekker hier
fransoos schreef: hij is al verkocht, en zelfs maanden geleden al volledig betaald ,
omdat ik niet garant wil staan is naar mijn idee geen reden om de koop te ontbinden
Denk dat ik zelfs voor heel veel van mijn vrienden die ik wel goed ken, niet garant ga staan :tong:

ik wacht nu eerst maar af met wat voor oplossing hij komt
We kunnen wel doen alsof dit om iets anders gaat maar als je even nadenkt dan zie je ook dat dit puur handel is.
bouvierpoedel
Zeer actief
Mijn ras(sen): Bouviers en grote poedels.

Ongelezen bericht door bouvierpoedel »

Valerie schreef:
fransoos schreef:
fransoos schreef: hij is al verkocht, en zelfs maanden geleden al volledig betaald ,
omdat ik niet garant wil staan is naar mijn idee geen reden om de koop te ontbinden
Denk dat ik zelfs voor heel veel van mijn vrienden die ik wel goed ken, niet garant ga staan :tong:

We kunnen wel doen alsof dit om iets anders gaat maar als je even nadenkt dan zie je ook dat dit puur handel is.
Waarom dan, die man is niet anders geworden of een dierenbeul of dergelijk. Alleen is het fout gegaan om het garant staan.
Bij mij moest er ook geld op mijn rekening staan van pup ,extra papierwerk , enten , bench en ticket voor pup voordat ik alles ging regelen en zo ook bij de honden die ik heb gekocht in buitenland. Zouden ze pup alsnog niet willen hebben kregen ze het geld terug geboekt minus de kosten die ik al gemaakt zou hebben. En waarom zou de voerhandel , de Raad , DA en wie er allemaal meespelen in het plaatje van fokken er wel iets aan over mogen houden en een fokker niet.?
Jij zult toch ook voor je honden hebben betaald en misschien ook wel een aanbetaling en niet achteraf een rekening thuis hebben gekregen toen je de pup al thuis had.
Wat je zegt ben je zelfffff :lekkerpuh:
bouvierpoedel
Zeer actief

Valerie schreef:
fransoos schreef:

Waarom dan, die man is niet anders geworden of een dierenbeul of dergelijk. Alleen is het fout gegaan om het garant staan.
Bij mij moest er ook geld op mijn rekening staan van pup ,extra papierwerk , enten , bench en ticket voor pup voordat ik alles ging regelen en zo ook bij de honden die ik heb gekocht in buitenland. Zouden ze pup alsnog niet willen hebben kregen ze het geld terug geboekt minus de kosten die ik al gemaakt zou hebben. En waarom zou de voerhandel , de Raad , DA en wie er allemaal meespelen in het plaatje van fokken er wel iets aan over mogen houden en een fokker niet.?
Jij zult toch ook voor je honden hebben betaald en misschien ook wel een aanbetaling en niet achteraf een rekening thuis hebben gekregen toen je de pup al thuis had.
Lemuria

Ongelezen bericht door Lemuria »

Tara schreef:Nou inderdaad.
Wat een eindeloos zijlijngelul weer! :roll:
Sommige hondenforummers ten top; als je geen zielig hondje uit het buitenland haalt of een zielige, mishandelde hond uit het asiel trekt, ben je gewoon hartstikke fout bezig :smile2:
Shiloh86
Zeer actief
Mijn ras(sen): Hollandse Herder
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door Shiloh86 »

Volgens mij als het ook niet over een vaag land als China ging maar om een respectabeler land als bijvoorbeeld Australie werd er ook lang niet zo hysterisch gedaan.
Afbeelding
renee-uk
Zeer actief
Mijn ras(sen): duitse herder

Ongelezen bericht door renee-uk »

Tara schreef:
Lemuria schreef:
Tara schreef:Nou inderdaad.
Wat een eindeloos zijlijngelul weer! :roll:
Sommige hondenforummers ten top; als je geen zielig hondje uit het buitenland haalt of een zielige, mishandelde hond uit het asiel trekt, ben je gewoon hartstikke fout bezig :smile2:
Het zal wel.
Zijlijngelul zeg ik u. Mag ik die toevoegen aan het officieuze HF-dictionnaire?
de: het is de dictionaire, met één n ook nog ;)
Afbeelding

you can never replace the dogs you've lost, but you can always find a new one to love
Valerie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Staffordshire bull terrier & Akita

Ongelezen bericht door Valerie »

ik zeg alleen dat het handel vinden dat jullie dat negatief vinden ligt toch echt aan jullie eigen referentiekader :mrgreen: ik begrijp verder echt niet wat stichtingen, herplaatsers of buitenlanders hier mee te maken hebben. Is een topic pas leuk als je ergens flink tegenaan kunt pissen?
renee-uk
Zeer actief

Tara schreef:
renee-uk schreef:
Tara schreef: Het zal wel.
Zijlijngelul zeg ik u. Mag ik die toevoegen aan het officieuze HF-dictionnaire?
de: het is de dictionaire, met één n ook nog ;)
Niet op zijn Frans, en zo had ik het bedoeld.
Ik ken eerlijk gezegd geen dictionaire, is dat Nederlands? :scratch:
ja dat is nederlands.
oh en het frans kent geen onzijdige woorden, dus ook daar zou het geen het zijn.
Afbeelding

you can never replace the dogs you've lost, but you can always find a new one to love
Lemuria

Ongelezen bericht door Lemuria »

Tara schreef:Niet op zijn Frans, en zo had ik het bedoeld.
Als ik in google 'dictionaire' in typ, vraagt hij "Bedoelde u: dictionnaire". Einde discussie, want Google zegt het :pffff:
Wolfsblut
Zeer actief

Ongelezen bericht door Wolfsblut »

Mickie schreef:Ik zit me werkelijk te verbazen over het stijgende aantal aannames. Jeetje ...
Koeltoer Mickie, koeltoer.
Althans voor velen.
Bovendien, als iemand een paar stuivers meer verdient word je dat vaak niet in dank af genomen.
En dat doet bij sommigen pijn.
Een stukje afgunst wellicht?
Zien is meer dan kijken, luisteren is meer dan horen en leven is meer dan overleven.
ranetje
Zeer actief
Mijn ras(sen): Griffon Korthals

Ongelezen bericht door ranetje »

fransoos schreef:zit eigenlijk met een dilema

heb een pup verkocht naar China, die opgehaalt gaat worden
nu vraagt deze meneer of ik een offiielle uitnodiging wil sturen, voor het verkrijgen van zijn visum

Ben ik nu heel wantrouwend als ik zeg dat ik dit niet van plan ben
hij zegt genoeg geld te hebben en alles zelf te betalen, ook verblijft hij niet in mijn woning

volgens de imigratie dienst die ik heb gebelt, kan het zijn dat er kosten op mij kunnen worden verhaalt als hij ergens grof de fout in gaat

als ik lees bij de visa aanvragen, zou een hotelboeking ook moeten voldoen

maar hij blijft volhouden dat ik deze officiele uitnodiging ( sponsorformulier) moet invullen, omdat men wil weten wat hij hier in nederland komt doen

wie heeft hier ervaring mee, vind het gewoon erg moeilijk allemaal
Klopt dat verhaal van de immigratiedienst?
Kan je niet gewoon meedelen dat mijnheer op die en die datum bij jou een reeds betaalde pup komt ophalen?
Zonder verdere verantwoordelijkheden van jou .............
Afbeelding
"The perfection of a life with a gundog, like the perfection of an autumn, is disturbing because you know, even as it begins, that it must end.
Time bestows the gift and steals it in the process."
(citaat van George Evans)
renee-uk
Zeer actief

Lemuria schreef:
Tara schreef:Niet op zijn Frans, en zo had ik het bedoeld.
Als ik in google 'dictionaire' in typ, vraagt hij "Bedoelde u: dictionnaire". Einde discussie, want Google zegt het :pffff:
niks einde discussie
klikkerdeklik
Afbeelding

gonnie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Duitse Pinschers

Ongelezen bericht door gonnie »

ranetje schreef:

nu vraagt deze meneer of ik een offiielle uitnodiging wil sturen, voor het verkrijgen van zijn visum

hij zegt genoeg geld te hebben en alles zelf te betalen, ook verblijft hij niet in mijn woning

volgens de imigratie dienst die ik heb gebelt, kan het zijn dat er kosten op mij kunnen worden verhaalt als hij ergens grof de fout in gaat

maar hij blijft volhouden dat ik deze officiele uitnodiging ( sponsorformulier) moet invullen, omdat men wil weten wat hij hier in nederland komt doen

Kan je niet gewoon meedelen dat mijnheer op die en die datum bij jou een reeds betaalde pup komt ophalen?

Heb even gegoogled. Zie hieronder.

Een garantverklaring is een door een Nederlandse gemeente verstrekte officiële verklaring, die in sommige gevallen nodig is om een gast uit het buitenland te kunnen ontvangen, bijvoorbeeld voor een vakantie. Een garantverklaring is nodig als de gast zelf onvoldoende financiële middelen heeft. Ook biedt een garantverklaring meer zekerheid dat de gast tijdig terugkeert naar het land van herkomst.

De garantverklaring wordt ondertekend door de gastheer of gastvrouw in Nederland én door de burgemeester of een door hem daartoe aangewezen ambtenaar. De burgemeester verklaart hiermee de handtekening van de gastheer te legaliseren. De garantverklaring wordt daarom ook wel Legalisering handtekening genoemd. De kosten van een garantverklaring zijn per gemeente verschillend.

De gastheer verklaart met de garantverklaring de reis- en verblijfkosten van de buitenlandse gast te zullen betalen (of daarvoor garant te staan). De gastheer dient zelf de naam, de geboortedatum en het adres van de gast in te vullen op deze garantverklaring. De gastheer moet daar een aantal andere documenten aan toevoegen, zoals een uitnodigingsbrief, een kopie van het eigen paspoort en een bewijs van voldoende inkomen (loonstrookje, belastingaanslag).

De gast moet het formulier Aanvraag Schengenvisum invullen, waarmee hij het visum aanvraagt. Om in het bezit te komen van een toeristenvisum (visum C) gaat de gast in zijn eigen land met dit formulier en de stukken van de gastheer naar de Nederlandse ambassade of andere vertegenwoordiging. Wanneer alles in orde is, kan een toeristenvisum worden verstrekt, waarmee de gast recht heeft tot toegang in de Schengenlanden voor de duur van maximaal drie maanden. Soms wordt ook wel gesproken over maximaal 90 dagen. Deze tijdsaanduidingen zijn in de meeste perioden van het jaar niet gelijk.

-------

Een garantverklaring is dus eigenlijk alleen maar nodig als die pupkoper zelf onvoldoende financiële middelen heeft.

Dus zoals ik al eerder plaatste kan die pupkoper zelf een bewijs van voldoende middelen geven als hij een visumaanvraag doet.
Afbeelding

Tama, Nikkie, Jarah en Bijou.
Groetjes Gonnie.
Er is geen spreker die het van de zwijger wint.
heimwee
Zeer actief
Mijn ras(sen): Zwitserse Witte Herder

Ongelezen bericht door heimwee »

Ik ben in ieder geval heel blij dat wij na telefoon en skype contact Kalev gewoon mochten ophalen in België.
Uiteindeljik viel de vakantie zo dat we een keer hebben kunnen kijken, maar de afspraak was eigenlijk dat wij hem op zouden halen op de dag dat hij weg mocht en dat we daarvoor via skype/facebook/mail/foto's samen zouden beslissen welke pup de onze werd.
Liep in werkelijkheid dus anders en uiteindelijk zijn we in reallife door Kalev zelf uitgekozen. Maar toch, bij sommige fokkers was een kennismakingsbezoek idd verplicht, Italië NL vond ik al niet naast de deur, dus dat viel gewoon af. Laat staan China- NL.

Daarnaast, een garant verklaring zou ik idd ook niet doen, daar kan te veel mee mis gaan. Maar de aanname dat een hond in China per definitie geen goed huis kan krijgen.. Er wonen echt niet enkel hondenhaters in China..
Afbeelding
ranetje
Zeer actief
Mijn ras(sen): Griffon Korthals

Ongelezen bericht door ranetje »

gonnie schreef:
ranetje schreef:

Heb even gegoogled. ............ knip ......
Een garantverklaring is dus eigenlijk alleen maar nodig als die pupkoper zelf onvoldoende financiële middelen heeft.

Dus zoals ik al eerder plaatste kan die pupkoper zelf een bewijs van voldoende middelen geven als hij een visumaanvraag doet.
Dat had ik begrepen :ok:

Mijn vraag was aan Fransoos zelf eigenlijk :wink:
Als ze alleen een verklaring geeft waarin ze bevestigd dat de hond is gekocht en dat ze met mijnheer heeft afgesproken dat hij die hond komt halen en mijnheer regelt zelf zijn verklaring van voldoende inkomen en een hoteladres kan het dan niet zo geregeld worden?
Afbeelding
"The perfection of a life with a gundog, like the perfection of an autumn, is disturbing because you know, even as it begins, that it must end.
Time bestows the gift and steals it in the process."
(citaat van George Evans)
Marjoleine
Zeer actief
Mijn ras(sen): Friese en Cubaanse hounen
Contacteer:

Ongelezen bericht door Marjoleine »

Ik heb twee jaar geleden een pup verkocht naar Finland.
Mensen die ik niet ken, al hebben we wel een wederzijdse vriend. Gelukkig, want zij spreken Fins en Russisch en laat ik dat nou net niet spreken?
De vriend intermedieert, zeg maar en de communicatie is best lastig.

Ik zag ze voor het eerst toen ze de pup kwamen halen, inclusief vriend vanwege het tolken. Hun cultuur is totaal verschillend van de onze en de dingen waarmee zij probeerden hun goede bedoelingen uit te leggen, waren voor mij geen aanbeveling. Ik heb het dus gedaan omdat de vriend wel onze cultuur kent en ook de Finse en de verschillen begreep en uit kon leggen.
Ik heb dat hondje daarheen verkocht als bijdrage voor het ras, hij kan daar iets betekenen.
Maar ik kénde ze dus gewoon niet en nog niet. Google translate kan hierin niets doen trouwens, Fins laat zich niet vertalen door zo'n ding.

Soms doe je zoiets, omdat het daar misschien, hopelijk, iets toevoegt. Dat was althans mijn beweegreden.
En de groeten van de meisjes!

Afbeelding

Niets kalmeert zo zeer als een genomen besluit.
twinkeltje
moderator
Mijn ras(sen): De liefste rassen die bestaan

Ongelezen bericht door twinkeltje »

he bah Chinezen eten hele vreemde ook hele dure dingen voor hun status ik zou het niet doen.
Dadelijk voor hij ze aan zijn eigen honden zodat hij denk dat ze sterk sperma krijgen
Afbeelding
wilma23
Zeer actief
Mijn ras(sen): Bullmastiff, Boerboel, Rottweiler, Engelse mastiff

Ongelezen bericht door wilma23 »

Tara schreef:
*Wolf* schreef: Met de kille, 'professionele' blik van een fokker gezien zal dit niet erg zijn nee, eerder iets om trots op te zijn.

Want alle fokkers zijn harteloze geldwolven die alleen maar aan geld denken natuurlijk.
*Wolf* schreef:Maar als je er zoals ik niet aan moet denken om honden te fokken om te verhandelen is dat juist extra erg.

Ik gun (een aantal) mensen best een met zorg, tijd, liefde, en aandacht gefokte pup van een goede fokker of van mijn teef, en ja, daarvoor wil ik graag wel de gemaakte kosten er uit hebben. Als er nog iets aan overgehouden wordt is dat ook prima, de keer ervoor legde de fokker er namelijk misschien wel op toe en voor wie zijn de kosten als alles tegenzit? Niet voor de pupkopers hoor.
*Wolf* schreef:Stel dat ik die hardheid bezat om mijn zelfgefokte pups te verkopen, dan zou ik bij enig vermoeden van fokken met de hond extra alert zijn en van alles wiilen weten.
Ja, want al die fokkers die snikkend hun pups uitzwaaien en weken achtereen kirrend en zorgend tussen die pups hebben gezeten zijn allemaal zulke keiharde en gewetenloze lieden...
Hou toch eens op. :roll:
niet naar tara maar naar de 3 quotes die zei gequote heeft. Deze harteloze fokker heeft net een weekend from hell gehad teef 4,5 uur operatie omdat het bloed er met liters uit kwam en weet je wat deze harteloze fokker zei je red gvd mijn teef de teef gaat voor ik heb zo in angst gezeten.
Ik heb hier wel een uitzondering gehad maar das een ander verhaal.
fokken is juist iets moois als je het gepland hebt je teef ziet groeien en wat is er dan mooier als er een gezin helemaal blij naar huis gaat met jou gefokte pups.
mij maakt dat blij dat gaat niet om geld verdienen ik Ben over de tweeduizend pond verloren dit weekend en de komende weken nog meer dus de drie pups die er nog zijn gaan dat niet terugverdienen maar ik zou maar wat blij zijn als ze een fijn huisje krijgen als gezin hond of voor naar shows whatever daar Ben ik als fokker dan trots op.
Cindy52
Zeer actief
Mijn ras(sen): mastin espagnol

Ongelezen bericht door Cindy52 »

crutz schreef:Er is een basis van vertrouwen geweest ga ik dan maar vanuit, anders was de pup toch niet toegezegd ;)
of er wordt vet geld mee verdiend
mercedes2803
Zeer actief
Mijn ras(sen): Stiefhond Hummer - Franse Bull

Ongelezen bericht door mercedes2803 »

Cindy52 schreef:
crutz schreef:Er is een basis van vertrouwen geweest ga ik dan maar vanuit, anders was de pup toch niet toegezegd ;)
of er wordt vet geld mee verdiend
Aanname nummer zoveel in dit topic :roll:
Hoe is het mogelijk
fransoos
Zeer actief
Mijn ras(sen): franse bulldog
Aantal honden: 10
Contacteer:

Ongelezen bericht door fransoos »

ranetje schreef:
Als ze alleen een verklaring geeft waarin ze bevestigd dat de hond is gekocht en dat ze met mijnheer heeft afgesproken dat hij die hond komt halen en mijnheer regelt zelf zijn verklaring van voldoende inkomen en een hoteladres kan het dan niet zo geregeld worden?
hij heeft gister contact gehad met de instanties daar en het kon inderdaad zo opgelost worden
ik heb dus nu gewoon een brief geschreven met de reden van zijn komst naar nederland, dus geen officielle uitnodiging of sponsorbrief

iedereen bedankt voor de opbeurende woorden, uiteindelijk is dit topic erg interesant en vermakelijk geworden en heeft het me door een pijnlijk weekend heen geholpen

ik ga nu kijken waar ik die exclusieve mercedes of audi kan kopen, want ja, heb nu uiteraard weer VET geld om uit te gaan geven :LOL: :LOL: :LOL: :LOL: :E:
groetjes Ida en de fransoosjes
Afbeelding

Ervaring is de optelsom van alle vergissingen
die je begaan hebt...
bouvierpoedel
Zeer actief

fransoos schreef:
ranetje schreef:
hij heeft gister contact gehad met de instanties daar en het kon inderdaad zo opgelost worden
ik heb dus nu gewoon een brief geschreven met de reden van zijn komst naar nederland, dus geen officielle uitnodiging of sponsorbrief

iedereen bedankt voor de opbeurende woorden, uiteindelijk is dit topic erg interesant en vermakelijk geworden en heeft het me door een pijnlijk weekend heen geholpen

ik ga nu kijken waar ik die exclusieve mercedes of audi kan kopen, want ja, heb nu uiteraard weer VET geld om uit te gaan geven :LOL: :LOL: :LOL: :LOL: :E:
In China maken ze leuke nepperts ,stuk goedkoper . :zweep: Of je zou eens op de sloop kunnen kijken voor een oude brik met jou budget. :mann:
Wolfsblut
Zeer actief

Ongelezen bericht door Wolfsblut »

fransoos schreef:
ranetje schreef:

Gelijk heb je Fransoos. Geld moet rollen. Daarom zou ik maar eens gaan kijken voor een Landrover Defender. Dat rolt lekker, ook off the road. :engel:
Zien is meer dan kijken, luisteren is meer dan horen en leven is meer dan overleven.
fenneke
Zeer actief
Mijn ras(sen): zwitserse witte herder en nu hûn

Ongelezen bericht door fenneke »

Ja hallo :neenee: :neenee:

Je moet natuurlijk wel investeren in een Chinees automerk :pffff:

http://www.nu.nl/auto/3579756/chinees-a ... annen.html

Of neem desnoods een panda :engel:

fransoos schreef:
Fenneke en Baloe
Afbeelding
Paisley
Zeer actief
Mijn ras(sen): Stabyhoun & working Kelpie

Ongelezen bericht door Paisley »

Audi is een langsnuit, haar heb je vast niets mee :pffff: :tongue:
Afbeelding
crutz
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mechelse Herders (FCI)
Aantal honden: 7
Contacteer:

Ongelezen bericht door crutz »

Zie overigens ergens nu voorbij komen dat een merle FB met ARFE stamboom 20.000€ opbrengt
Marjoleine
Zeer actief
Mijn ras(sen): Friese en Cubaanse hounen
Contacteer:

Ongelezen bericht door Marjoleine »

crutz schreef:Zie overigens ergens nu voorbij komen dat een merle FB met ARFE stamboom 20.000€ opbrengt
Ja, dat zag ik ook.
Ik doe iets verkeerd.
En de groeten van de meisjes!

Afbeelding

Niets kalmeert zo zeer als een genomen besluit.
Plaats reactie

Terug naar “Algemeen”