Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Hulp gevraagd! Ik wil graag goede verhalen...

Een forum voor algemene onderwerpen over honden en vragen over honden.

Moderator: moderatorteam

Gimmick
Zeer actief
Aantal honden: 3

Re: Hulp gevraagd! Ik wil graag goede verhalen...

Ongelezen bericht door Gimmick »

Paisley schreef:Sommige mensen pakken de auto om naar een plek te rijden waar hun hond los mag. Ik zou niet weten waarom het onmogelijk is om een stukje te reizen voor een plek waar honden niet los mogen, als dat aansluit bij de behoefte van je hond.
Maar goed, iedereen moet dat voor zichzelf weten. Het is niet verboden je te ergeren aan mijn honden :engel:

Stukje?!
Dat is hier naar duitsland rijden of naar een andere gemeente...
dan ben ik al minimaal 20 min onder weg en dan hebben we het nog niet over dat ik beide kinderen ook nog mee moet slepen omdat mijn kleine teckelmeisje even moet plassen?!
Is dat niet een beetje de omgekeerde wereld?!

Ik heb geen moeite met honden die beleefd komen buurten maar wel met slagschepen die aan komen denderen alsof de wereld van hun is.
Have a heart that never hardens, a temper that never tires and a touch that never hurts.
Paisley
Zeer actief
Mijn ras(sen): Stabyhoun & working Kelpie
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door Paisley »

Lunatic schreef:
Paisley schreef:Sommige mensen pakken de auto om naar een plek te rijden waar hun hond los mag. Ik zou niet weten waarom het onmogelijk is om een stukje te reizen voor een plek waar honden niet los mogen, als dat aansluit bij de behoefte van je hond.
Maar goed, iedereen moet dat voor zichzelf weten. Het is niet verboden je te ergeren aan mijn honden :engel:
Voor een rondje van 10 min om even te p&p'en? En dat allemaal alleen maar omdat jij te beroerd bent om je hondje op te voeden? Echt he, het moet niet gekker worden!
Opvoeden gaat met vallen en opstaan. Je kunt niet voorkomen dat het een keer mis gaat als je hond los van de lijn loopt.

In de wereld dat "iedereen zijn hond bij zich houdt" en dus iedereen lekker in zijn eigen wereld leeft, zal zeker de helft van de honden nooit afgelijnd kunnen lopen omdat ze niet de kans hebben kunnen krijgen om te leren onder appèl te lopen. Dat leer je niet aan een touwtje.
Afbeelding
blondie
Zeer actief

Ongelezen bericht door blondie »

Hahaha, daar kun je klaar mee zijn, maar zijn zij klaar met jou :wink:
Ik ga er niet meer van uit dat andere eigenaren honden bij zich roepen, mijn vorige stel was niet aardig bij onbeschofte honden en daar hield ik rekening mee. Op straat waar aanlijnplicht gold, op overzichtelijke velden waar in principe ook aanlijnplicht gold hield ik ook de omgeving in de gaten.
Op stukken braak liggend terrein trof je vaak mensen met minder makkelijke honden, en hoe raar ook, die honden stonden gewoon wel goed onder apél, mensen hielden dan ook even rekening met elkaar en wachten daar even tot je weg bent voor ze hun eigen honden lekker lieten rennen.
Hippo
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mechelse herder

Ongelezen bericht door Hippo »

Paisley schreef:Dat lees ik niet, maar gaf ik aan "als je in een losloopgebied loopt"

Maar dat jij daar wel eens loopt, weet ik inmiddels wel want je hebt er net Skye uitgenodigd om je hond te ontmoeten. Ik denk niet dat de reactie van je honden anders is als er een bordje met aanlijnplicht staat of niet.

Maar goed, je vind het irritant, dat is duidelijk. Snap ik wel
Het strand hier is meestal heel erg rustig, strand vind ik overigens weer wat anders dan een normaal losloop gebied.

Ik vind het echt teleurstellend dat er blijkbaar zoveel hondeneigenaren zijn die maling hebben aan hoe een ander iets ervaart. Nu zijn mijn honden prima in staat om zichzelf te verdedigen, maar god wat zijn mensen met kleine, angstige of medisch beperkte honden toch slecht uit met eigenaren zoals jij. Puur omdat je je hond niet bij je wilt of kunt houden buiten het losloopgebied(want bordjes gelden immers niet voor jou...).

For the record, mijn stafford is ook een eigenwijze drol maar met veel tijd en moeite heb ik ervoor gezorgd dat hij gewoon luistert en andere honden negeert. Als je hond niet luistert en graag op andere honden af stormt, houdt je hond, al helemaal buiten losloopgebieden, dan lekker aan de riem.
blondie
Zeer actief

Hippo schreef:
Paisley schreef:Dat lees ik niet, maar gaf ik aan "als je in een losloopgebied loopt"

Maar dat jij daar wel eens loopt, weet ik inmiddels wel want je hebt er net Skye uitgenodigd om je hond te ontmoeten. Ik denk niet dat de reactie van je honden anders is als er een bordje met aanlijnplicht staat of niet.

Maar goed, je vind het irritant, dat is duidelijk. Snap ik wel
Het strand hier is meestal heel erg rustig, strand vind ik overigens weer wat anders dan een normaal losloop gebied.

Ik vind het echt teleurstellend dat er blijkbaar zoveel hondeneigenaren zijn die maling hebben aan hoe een ander iets ervaart. Nu zijn mijn honden prima in staat om zichzelf te verdedigen, maar god wat zijn mensen met kleine, angstige of medisch beperkte honden toch slecht uit met eigenaren zoals jij. Puur omdat je je hond niet bij je wilt of kunt houden buiten het losloopgebied(want bordjes gelden immers niet voor jou...).

For the record, mijn stafford is ook een eigenwijze drol maar met veel tijd en moeite heb ik ervoor gezorgd dat hij gewoon luistert en andere honden negeert. Als je hond niet luistert en graag op andere honden af stormt, houdt je hond, al helemaal buiten losloopgebieden, dan lekker aan de riem.
Ik vind strand weer niets anders dan duin of wat voor losloopgebied dan ook. Ik blijf me erover verbazen dat veel mensen de lijn los klikken en lang leve de lol voor de hond in gedachten hebben. Ik hou er gewoon niet van als een flinke hond zonder baas in de buurt even komt aanrennen. Of een blafterror Henkie die denkt dat hij God is.
Vandeweek ook mensen die in eerste instantie hun vrij grote honden los hadden rennen op strand waar het zo rustig was, maar toen wij met onze honden weer afdaalden van duin naar zee, zelf een van de honden aanlijnden en van zee af gingen lopen richting de duinen. Dat doen ze niet voor niets is dan mijn gedachte.
Ik hou mijn eigen honden dan wel bij me, nergens voor nodig dat ze daar dan gaan buurten ook al mogen de honden los :19:

Maar een klein beetje loslaten dat los laten lopen betekent dat alle hondjes lief en leuk met elkaar moeten spelen zou voor veel eigenaren wel fijn zijn.
Valerie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Staffordshire bull terrier & Akita

Ongelezen bericht door Valerie »

Ik loop ook in losloopgebied. Ik ben vanochtend nog een uur in het losloopgebied geweest en ik ben geen enkele hond tegen gekomen. Aan de overkant van het kanaal is het aanlijngebied en daar lopen alle honden los :19: daar loop ik dus niet tussen.
Ik ga naar rustige gebieden, losloop of niet.
Overigens is het de regel dat je de hond onder appèl moet hebben in losloopgebied, er staat nergens iets over dat je alleen met een sociale hond daar mag komen.
Manu

Ongelezen bericht door Manu »

blondie schreef: Vandeweek ook mensen die in eerste instantie hun vrij grote honden los hadden rennen op strand waar het zo rustig was, maar toen wij met onze honden weer afdaalden van duin naar zee, zelf een van de honden aanlijnden en van zee af gingen lopen richting de duinen. Dat doen ze niet voor niets is dan mijn gedachte.
Waar denk jij dan aan?

Ik doe precies hetzelfde. In de duinen heb je namelijk konijnen ;)
Het zou dan helemaal niets met jouw hond te maken hebben.
Of misschien is hun hond heel enthousiast en zou hij weer mee naar beneden zijn gerend. Kan je dat pokke-end weer terug door dat mulle zand.
Overigens terecht dat je jouw hond even bij je haalt hoor.

Mensen denken hier soms wel echt zó veel na voor anderen, ik zou echt moe van mezelf worden :Q:
Laatst gewijzigd door Manu op 24 jul 2015 14:46, 1 keer totaal gewijzigd.
Manu

Valerie schreef:Ik loop ook in losloopgebied. Ik ben vanochtend nog een uur in het losloopgebied geweest en ik ben geen enkele hond tegen gekomen. Aan de overkant van het kanaal is het aanlijngebied en daar lopen alle honden los :19: daar loop ik dus niet tussen.
Overigens is het de regel dat je de hond onder appèl moet hebben in losloopgebied, er staat nergens iets over dat je alleen met een sociale hond daar mag komen.
Dat is de regel inderdaad. Helaas laten mensen ook hun bulldozer los en ik ken er nog best veel die dat het volste recht vinden want daar is losloopgebied voor :19:

Toch heb ik liever een bulldozer bij mijn honden dan een hondagressieve.
Maar goed, eentje die naast de eigenaar loopt of aangelijnd, gaan mijn honden over het algemeen al niet op af. Ze stralen meestal al uit dat ze geen contact willen, zoals Dagmar al zei.

Ik heb toch best sociale honden en toch, als ik hier mijn eigen voordeur uit loop kijk ik goed om me heen of niet weer die mensen met hun Husky daar lopen. Die laten hem namelijk los want dan zou 'ie liever zijn :19: Hij duikt altijd bovenop Manu om eens even lekker de dominante lul uit te hangen, terwijl Manu aangelijnd is. Als ik Manu dan niet goed tegen houd zou hij echt gaten kunnen maken. Hij wordt rázend als hij die Husky tegen komt.
Het is gewoon altijd opletten en soms moet je iets voor een ander oplossen.

Net als in de auto. Soms maakt iemand een foutje, let niet goed op of gedraagt zich gewoon als een aso eerste klas.
Dan moet je het zelf oplossen. Shit happens.
TessaThomas
Zeer actief
Mijn ras(sen): Duitse Herder

Ongelezen bericht door TessaThomas »

Maar dat zijn allemaal kleine verschillen. Honden die zich boven op een andere hond storten met mach 3 zijn in mijn ogen asociaal, zo maak je geen kennis. Ik heb ook 1 hond die daar gruwelijk boos van wordt, alleen is dat een hoop herrie. Een hond die op hem af rent, dan stopt, of gewoon aangedraafd komt, dan is het rustig snuffelen en dan maar kijken waar het eindigt. Een hond die meteen onder de staart duikt krijgt weer een hoop gescheld over hem heen. :D Ik vind het wel eens vervelend, vooral omdat wij erop aangekeken worden dat hij grauwt en snauwt en ik zelf niet sociaal ben, maar met hem haal ik mijn schouders dan maar op en mopper even van binnen. Tenzij Winni erbij is, dan moet Tay soms even aan de lijn, want als zij piept, komt hij meteen aangestormd. Meestal lopen we dus apart.

Als ik met Tessa loop, word ik wel boos. Die komt namelijk niet in losloopgebieden en ook nergens waar het loslopen gedoogd wordt. Zij straalt aan alle kanten uit dat ze géén contact wil, wij proberen de andere hond weg te sturen en doen er alles aan. Maar dat zijn inderdaad vaak die niet sociale of de bord voor hun kop honden. Die zou ik bij geen enkele hond willen. En die eigenaren ook niet. ;)

Goede ervaringen? Geen idee, dat sla ik niet zo op als slechte. Want die goede gebeuren vaker en daar sta ik niet bij stil haha
Valerie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Staffordshire bull terrier & Akita

Ongelezen bericht door Valerie »

Manu schreef:
Valerie schreef:Ik loop ook in losloopgebied. Ik ben vanochtend nog een uur in het losloopgebied geweest en ik ben geen enkele hond tegen gekomen. Aan de overkant van het kanaal is het aanlijngebied en daar lopen alle honden los :19: daar loop ik dus niet tussen.
Dat is de regel inderdaad. Helaas laten mensen ook hun bulldozer los en ik ken er nog best veel die dat het volste recht vinden want daar is losloopgebied voor :19:

Toch heb ik liever een bulldozer bij mijn honden dan een hondagressieve.
Maar goed, eentje die naast de eigenaar loopt of aangelijnd, gaan mijn honden over het algemeen al niet op af. Ze stralen meestal al uit dat ze geen contact willen, zoals Dagmar al zei.

Ik heb toch best sociale honden en toch, als ik hier mijn eigen voordeur uit loop kijk ik goed om me heen of niet weer die mensen met hun Husky daar lopen. Die laten hem namelijk los want dan zou 'ie liever zijn :19: Hij duikt altijd bovenop Manu om eens even lekker de dominante lul uit te hangen, terwijl Manu aangelijnd is. Als ik Manu dan niet goed tegen houd zou hij echt gaten kunnen maken. Hij wordt rázend als hij die Husky tegen komt.
Het is gewoon altijd opletten en soms moet je iets voor een ander oplossen.

Net als in de auto. Soms maakt iemand een foutje, let niet goed op of gedraagt zich gewoon als een aso eerste klas.
Dan moet je het zelf oplossen. Shit happens.
Je moet inderdaad zelf dingen oplossen, maar dat moet ik altijd in de wijk en niet in het losloopgebied :wink: je moet daadwerkelijk een beetje moeite doen om daar te komen en dat is teveel voor de meeste hier. Ze gebruiken dus de wijk als losloopgebied.
Maarja dan heb ik dus het bos/park voor mijzelf :cheer: en mocht ik dan alsnog een hond tegenkomen dan overleeft die het wel hoor :engel: (om het bij goede verhalen te houden)
Manu

TessaThomas schreef: en ik zelf niet sociaal ben
Tók :cool2:

:J:

Als het aanlijngebied is en je laat je hond overal op af stormen, dat vind ik asociaal. En dan ben ik niet zo lief meer.
Nou ja, bij mij houdt dat in dat ik heel hard zucht en zeg dat Manu bijt, dat maakt vaak wel indruk.
Marjoleine
Zeer actief
Mijn ras(sen): Friese en Cubaanse hounen
Contacteer:

Ongelezen bericht door Marjoleine »

Lunatic schreef:Alles id daar losloopgebied, net als hier, elke grasspriet hier is losloopgebied, weinig andere keus dus dan daar je p&p rondje te doen!
Waar woon jij dan? :80:
Losloopgebied is alleen daar waar het staat aangegeven bij mijn weten.
En andere honden/mensen hoeven niet te ruiken dat de hond angstig is, beetje hond kan dat wel ruiken maar oke, als iedereen gewoon z'n hond bij zich houd dan gebeuren dat soort dingen niet :cheer:
Nou, mijn honden gaan ook naar andere honden hoor, en soms ook wat lawaaiig. Ze stoppen netjes op een meter of tien, dat wel, maar toch, je schrikt wel als je er niet op rekent.
Vanmorgen heeft Polly nog ongenadig op haar lazer gehad, die was weer eens lollig. Zo gaat dat soms. Als je geen honden wilt tegenkomen moet je ergens gaan lopen waar je geen honden tegenkomt. Da's niet zo heel ingewikkeld toch?
En de groeten van de meisjes!

Afbeelding

Niets kalmeert zo zeer als een genomen besluit.
blondie
Zeer actief

Manu schreef:
blondie schreef: Vandeweek ook mensen die in eerste instantie hun vrij grote honden los hadden rennen op strand waar het zo rustig was, maar toen wij met onze honden weer afdaalden van duin naar zee, zelf een van de honden aanlijnden en van zee af gingen lopen richting de duinen. Dat doen ze niet voor niets is dan mijn gedachte.
Waar denk jij dan aan?

Ik doe precies hetzelfde. In de duinen heb je namelijk konijnen ;)
Het zou dan helemaal niets met jouw hond te maken hebben.
Of misschien is hun hond heel enthousiast en zou hij weer mee naar beneden zijn gerend. Kan je dat pokke-end weer terug door dat mulle zand.
Overigens terecht dat je jouw hond even bij je haalt hoor.

Mensen denken hier soms wel echt zó veel na voor anderen, ik zou echt moe van mezelf worden :Q:
In dit geval zag ik de mensen de honden los laten op een stuk waar geen andere honden liepen op dat moment. Wij zaten redelijk verdekt opgesteld achter een duinpartij. Toen wij aanstalten maakten om weer richting zee te gaan zag ik dat de ene meneer ons zag en de ene hond aan zee al aanlijnde en toen liepen ze allen richting duin.
Ik denk misschien te veel voor anderen. Maar goed, ik deed zelf hetzelfde met mijn vorige stel als ik bepaalde honden of baasjes op me af zag komen waarvan ik zelf inschatte dat een een op een ontmoeting niet zo leuk zou verlopen.

Bij mij staat gewoon buiten kijf dat je niet voor jan lul je hond aan de lijn doet. En van mijzelf uit destijds had ik het fijner gevonden als mensen dat ook op hadden opgemerkt, en andersom ga ik er nu van uit dat iemand niet zonder reden zijn hond aan de lijn doet bij het zien van andere honden.
En het strand is gewoon groot genoeg om op tijd even je hond in te seinen om op andere gedachten te brengen mocht dat nodig zijn. Dat blijf ik vinden.
Dat anderen het vervelend vinden dat iemand een hond aanlijnt op bepaalde momenten. Het zij zo. Dat ik ervoor kies een hond aan te lijnen op momenten, het zij zo.
De verantwoordelijkheid leggen bij een ander omdat je zelf geen invloed hebt op je hond, dat vind ik dan weer zo'n dooddoener als ze tegen een minder tolerante hond aanlopen. Nee ze hoeven niet direct dood, maar het neemt niet weg vind ik dat je als baas ook een beetje zelf moet kunnen inschatten waar je je hond op af laat lopen. En als je daar geen controle over hebt, dan moet je jezelf misschien ook eens achter de oren krabbelen.
Manu

Shiloh86 schreef:Manu ik vind dat je een heerlijke nuchtere en heldere insteek in deze discussie hebt en ik ben het helemaal met je eens.

Ik heb deze discussie al eens eerder gevoerd in een ander topic. De hond van mijn ouders, Nikki, loopt nooit ver weg, maar komt ook niet altijd als je haar roept. Daarnaast vind ze andere honden prachtig en wil graag spelen, krijgt ze een waarschuwing of 0 op rekest is ze zo weer weg. Daar vind ze geen hol aan. Ze stormt nooit een roedel is, maar maakt altijd beschaafd kennis. Moet ik dat hondje dan maar nooit mee naar een losloopbos nemen, omdat ik haar niet bij andere honden weg kan houden?

Ik merk dat het met Duke bijzonder lastig is om hem aan te leren dat hij niet overal heen mag (15 weken oud). Ik probeer hem te roepen, zijn aandacht te vragen, het te oefenen, imo de enige manier door het gewoon te doen, en het bij mij zijn zo leuk mogelijk te maken. Maar 9 van de 10 keer wordt het door de andere partij verpest, door hem te roepen, door zijn hond wel op je af te laten komen, door hoog beginnen te gillen "ooooh, wat is hij leuk! En wat is hij gegroeid". Dan probeer je met de beste wil van de wereld je hond op te voeden, maar het wordt je gewoon onmogelijk gemaakt. En als het straks een volwassen, grote, "gevaarlijke" herder reu is, vinden ze het ineens niet meer leuk. Tsja....
Haha ja dat is lastig, maar zeg nou zelf, je kunt moeilijk zonder kijken doorlopen bij een puppy toch? :mann:
Ik heb dat met Manu allemaal toe gelaten, mensen hem laten aaien, laten stoeien, om laten kegelen door grote honden, af laten snauwen door kleintjes, in de sloot laten beuken, alles. En ik had het altijd reuze naar mijn zin, hond ook.
(Ik heb wel nog ruim een jaar nodig gehad van alles af te leren :F: en het geluk dat hij mensen niet zo interessant meer vindt )

Nu loop ik echt vaker met zenuwen en geknepen billen. Al die regeltjes. En stel dat die vrouw met drie honden het irritant vindt dat mijn hond niet naast me loopt? Of dat die man nu gestoord is in het ballenspel met zijn hond? Ik word soms gillend gek van mezelf. Want wat gebeurt er nou?
Uma is van het "voor je kijken, doorlopen" en Manu kijkt misschien 30 seconden en loopt door. De keren dat hij irritant is, is hij niet ver weg en luistert hij wel naar een doorlopen of hier.

Ik vind in mijn eentje lopen ook spannend :piew:
Ik denk er continue aan dat hij een ander tot last kan zijn. Dan kan ik hem aan de riem houden maar eigenlijk is het onzin, want op soms wat gepats na gebeurt er verder niks. Hij staat soms even tegenover een andere reu stoer te doen en gaat weer zijn eigen gang. Het loopt nooit tot een conflict, hij weet alles goed in te schatten en komt weer achter me aan. Eigenlijk is het een heel fijne hond. Dus ik doe braaf mijn ademhalingsoefeningen en probeer me niet aan te stellen.
TessaThomas
Zeer actief
Mijn ras(sen): Duitse Herder

Ongelezen bericht door TessaThomas »

Manu schreef:
TessaThomas schreef: en ik zelf niet sociaal ben
Tók :cool2:

:J:

Als het aanlijngebied is en je laat je hond overal op af stormen, dat vind ik asociaal. En dan ben ik niet zo lief meer.
Nou ja, bij mij houdt dat in dat ik heel hard zucht en zeg dat Manu bijt, dat maakt vaak wel indruk.
Haha, nee, ik ben gewoon een eenling. :LOL: Ik kan wel zeggen dat Tessa bijt, dat kan echt geen verrassing voor de zijn, want op zo'n moment is ze al vol gas aan het uitvallen. Alleen is het jammer dat ze dan mij bijt. :schrik:
ellen en de birmanen
Zeer actief
Mijn ras(sen): 4 tollers
Aantal honden: 4

Ongelezen bericht door ellen en de birmanen »

ik liep een paar weken geleden bij ons in Marlot en ineens komt er een knoeperd van een dober de roedel in rennen, zo`n type van bord voor zijn kop. Die is even op zijn nummer gezet door de 2 teven en meneer droop daarna rustig af. mijn honden houden van rustig kennismaken en laten dat ook merken. ik hoef gelukkig nooit bang te zijn dat mijn honden op andere honden af rennen. alleen als er een bal in het spel is, is het wat moeilijker om er 1 terug te krijgen.
ellen
Afbeelding
ranetje
Zeer actief
Mijn ras(sen): Griffon Korthals
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door ranetje »

Lunatic schreef:
ranetje schreef:
Lunatic schreef:Ik snap echt niet hoe positieve verhalen van andere je helpen?
Heel fijn dat Tyson in Almere en Godzilla in Brabant wel vriendelijk zijn, maar dat veranderd niks aan de idioten die hier rondlopen :scratch:

Het enige wat je kan doen is het vertrouwen in jezelf terug vinden en eventueel je wandeltijden en plekken aanpassen, dus niet op drukke tijden gaan lopen.

Ik liep altijd al op afwijkende tijden, het laatste rondje meestal na 00.00 uur, lekker rustig, mja niet altijd dus.... Nu loop ik het laatste rondje om een uur of 22.00, niet omdat ik peuken schijt, maar wel omdat ik dan beter overzicht heb, ik ben behoorlijk nachtblind dus loopt het nu even fijner als het nog niet donker is......probleem opgelost :ok:
Bij de een helpt het niet, bij de ander wel.
Als TS er baat bij heeft, waarom dat niet? :U:
Ik zeg toch nergens dat ze dit topic niet had mogen plaatsen? :19:
Ik zeg alleen dat ik niet snap dat het helpt om te lezen dat Tyson bij jou om de hoek wel vriendelijk is, niks meer en niks minder!

Ik heb er zelf ook wel een tik van overgehouden, ben nog wantrouwender naar andere honden, als ik iets in de verte niet vertrouw draai ik om, maar dat is iets wat ik zelf moet oplossen dat kan niemand anders voor me doen! En ja ik weet dat iedereen anders is, maar in de hondenspits gaan lopen als je bang bent andere honden tegen te komen is niet de manier denk ik, gedoseeerd honden tegen komen tot je angst wat minder is lijkt mij iig veel nuttiger.
Dat zeg ik toch ook niet? :denken:
Ik zeg alleen (omdat jij niet snapt dat positieve verhalen van anderen TS kunnen helpen) dat dat per persoon verschilt.
Bij jou zou het misschien niet helpen, bij haar kennelijk wel.
Dus :U:
Afbeelding
"The perfection of a life with a gundog, like the perfection of an autumn, is disturbing because you know, even as it begins, that it must end.
Time bestows the gift and steals it in the process."
(citaat van George Evans)
renee-uk
Zeer actief
Mijn ras(sen): duitse herder

Ongelezen bericht door renee-uk »

Paisley schreef:Het is fijn om onbezorgd te zijn, maar als er een reëel gevaar is, is het naïef. En dat is gevaarlijk.
Ik denk niet dat je bang hoeft te zijn, maar meer ervaring moet krijgen in honden lezen en je eigen hond inschatten. Als honden spelen, ziet het er in veel onervaren ogen er altijd gezellig uit. Een venijnig randje wordt dan niet opgemerkt, maar dat zijn wel de signalen waar je op den duur op gaat handelen.
En dat heeft niets met staffords te maken. Kiwi had laatst een Akita op dr nek. Dat dreigde ook mis te gaan. De eigenaar van de Akita vond dat ik me aanstelde toen ik haar vroeg hem bij zich te roepen. Ze waren leuk aan het spelen, vond ze. Kiwi met dr staart tussen de poten, ontblote tanden achter zich aan snauwend (kwam niet aan), rennen als vluchtgedrag en af en toe een opdringerige Akita die in je kont hangt. Het is maar wat je spelen noemt.
Gelukkig kwam ze op den duur toen ik riep. Ik kon op tijd aanlijnen.
tja waarschijnlijk had die akita-eigenaar ook geen zin er een volgoefening van te maken :idea:
Afbeelding

you can never replace the dogs you've lost, but you can always find a new one to love
Paisley
Zeer actief
Mijn ras(sen): Stabyhoun & working Kelpie

Ongelezen bericht door Paisley »

Het kan me niet schelen dat het gebeurt, het kan me wel schelen dat ze niet wil helpen als ik die honden uit elkaar wil halen.
Afbeelding
renee-uk
Zeer actief
Mijn ras(sen): duitse herder

Ongelezen bericht door renee-uk »

Paisley schreef:Het kan me niet schelen dat het gebeurt, het kan me wel schelen dat ze niet wil helpen als ik die honden uit elkaar wil halen.
tja, logisch gevolg he, van ieder voor zich en god voor ons allen :U:
Afbeelding

you can never replace the dogs you've lost, but you can always find a new one to love
River8
Zeer actief
Mijn ras(sen): Duitse herder

Ongelezen bericht door River8 »

Zij wil niet helpen want zij ziet jouw probleem niet. Net als jij het probleem van de berichten hierboven niet ziet. :19:

Riv stormde vroeger ook op alles af als ze de kans kreeg. Beetje jammer, want als een duitse herder ineens ergens op af stormt vinden mensen dat eng. Zowel voor hun hond en zichzelf :mrgreen: Ook in een losloopgebied. Dus probeerde ik haar terug te roepen, of aan te lijnen voor ze de kans had op de een andere hond af te denderen. Ging niet altijd goed, maar alleen al de intentie vonden de mensen fijn, of dat zeiden ze tenminste.

Is een beetje rekening met elkaar houden nou teveel gevraagd?
Afbeelding
Lunatic
Erelid
Mijn ras(sen): Labrador retriever
Roemeense mix

Ongelezen bericht door Lunatic »

Manu schreef:
Shiloh86 schreef:Manu ik vind dat je een heerlijke nuchtere en heldere insteek in deze discussie hebt en ik ben het helemaal met je eens.

Ik heb deze discussie al eens eerder gevoerd in een ander topic. De hond van mijn ouders, Nikki, loopt nooit ver weg, maar komt ook niet altijd als je haar roept. Daarnaast vind ze andere honden prachtig en wil graag spelen, krijgt ze een waarschuwing of 0 op rekest is ze zo weer weg. Daar vind ze geen hol aan. Ze stormt nooit een roedel is, maar maakt altijd beschaafd kennis. Moet ik dat hondje dan maar nooit mee naar een losloopbos nemen, omdat ik haar niet bij andere honden weg kan houden?

Ik merk dat het met Duke bijzonder lastig is om hem aan te leren dat hij niet overal heen mag (15 weken oud). Ik probeer hem te roepen, zijn aandacht te vragen, het te oefenen, imo de enige manier door het gewoon te doen, en het bij mij zijn zo leuk mogelijk te maken. Maar 9 van de 10 keer wordt het door de andere partij verpest, door hem te roepen, door zijn hond wel op je af te laten komen, door hoog beginnen te gillen "ooooh, wat is hij leuk! En wat is hij gegroeid". Dan probeer je met de beste wil van de wereld je hond op te voeden, maar het wordt je gewoon onmogelijk gemaakt. En als het straks een volwassen, grote, "gevaarlijke" herder reu is, vinden ze het ineens niet meer leuk. Tsja....
Haha ja dat is lastig, maar zeg nou zelf, je kunt moeilijk zonder kijken doorlopen bij een puppy toch? :mann:
Ik heb dat met Manu allemaal toe gelaten, mensen hem laten aaien, laten stoeien, om laten kegelen door grote honden, af laten snauwen door kleintjes, in de sloot laten beuken, alles. En ik had het altijd reuze naar mijn zin, hond ook.
(Ik heb wel nog ruim een jaar nodig gehad van alles af te leren :F: en het geluk dat hij mensen niet zo interessant meer vindt )

Nu loop ik echt vaker met zenuwen en geknepen billen. Al die regeltjes. En stel dat die vrouw met drie honden het irritant vindt dat mijn hond niet naast me loopt? Of dat die man nu gestoord is in het ballenspel met zijn hond? Ik word soms gillend gek van mezelf. Want wat gebeurt er nou?
Uma is van het "voor je kijken, doorlopen" en Manu kijkt misschien 30 seconden en loopt door. De keren dat hij irritant is, is hij niet ver weg en luistert hij wel naar een doorlopen of hier.

Ik vind in mijn eentje lopen ook spannend :piew:
Ik denk er continue aan dat hij een ander tot last kan zijn. Dan kan ik hem aan de riem houden maar eigenlijk is het onzin, want op soms wat gepats na gebeurt er verder niks. Hij staat soms even tegenover een andere reu stoer te doen en gaat weer zijn eigen gang. Het loopt nooit tot een conflict, hij weet alles goed in te schatten en komt weer achter me aan. Eigenlijk is het een heel fijne hond. Dus ik doe braaf mijn ademhalingsoefeningen en probeer me niet aan te stellen
.
En dat stoer doen en patsen wil ik dus niet, in een nanoseconde slaat de vlam in de pan als het toevallig verkeerd ingeschat is :schrik: ik wil niet dat mijn hond bijt en ik wil niet dat mijn hond gebeten word, simpeler kan het haast niet :F:

Marjoleine, ik woon in Lelystad en hier in de wijk staat op elke hoek van elk grasveld een paaltje met hondenloslooproute!

Ik loop altijd op afgelegen plekken, nooit op de populaire routes!
Je weet niet hoe sterk je bent tot het moment dat sterk zijn de enige keuze is die je hebt!
Lunatic
Erelid
Roemeense mix

River8 schreef:Zij wil niet helpen want zij ziet jouw probleem niet. Net als jij het probleem van de berichten hierboven niet ziet. :19:

Riv stormde vroeger ook op alles af als ze de kans kreeg. Beetje jammer, want als een duitse herder ineens ergens op af stormt vinden mensen dat eng. Zowel voor hun hond en zichzelf :mrgreen: Ook in een losloopgebied. Dus probeerde ik haar terug te roepen, of aan te lijnen voor ze de kans had op de een andere hond af te denderen. Ging niet altijd goed, maar alleen al de intentie vonden de mensen fijn, of dat zeiden ze tenminste.

Is een beetje rekening met elkaar houden nou teveel gevraagd?
Nou precies, als mensen echt moeite doen om hun hond terug te roepen heb ik daar ook alle begrip voor, scheelt echt heel veel vind ik dan :E:
Je weet niet hoe sterk je bent tot het moment dat sterk zijn de enige keuze is die je hebt!
Marjoleine
Zeer actief
Contacteer:

Lunatic schreef:Marjoleine, ik woon in Lelystad en hier in de wijk staat op elke hoek van elk grasveld een paaltje met hondenloslooproute!

Dat vind ik bepaald niet overal, hoor. Buiten die routes is het dus niet en het is ook niet overal.
Wij hebben indertijd gezocht naar een woning in Lelystad en daar heb ik toen op gelet; maar echt niet overal en heel beperkte stukjes ook.

In Nederland is het nergens "overal" losloopgebied. Dat bestaat gewoon niet in dit land.

Afbeelding

Marjoleine
Zeer actief
Contacteer:

Lunatic schreef:Marjoleine, ik woon in Lelystad en hier in de wijk staat op elke hoek van elk grasveld een paaltje met hondenloslooproute!

Dat vind ik bepaald niet overal, hoor. Buiten die routes is het dus niet en het is ook niet overal.
Wij hebben indertijd gezocht naar een woning in Lelystad en daar heb ik toen op gelet; maar echt niet overal en heel beperkte stukjes ook.

In Nederland is het nergens "overal" losloopgebied. Dat bestaat gewoon niet in dit land.

Afbeelding

Lunatic
Erelid
Roemeense mix

Marjoleine schreef:

Gaan we nou op elke slak zout leggen?
Het ging om de p&p rondjes in de buurt, dat is dus allemaal losloopgebied en daar ontkom ik dus niet aan, behalve als ik in de auto stap, maar dat vind ik voor een kort p&p rondje niet nodig!
Marjoleine
Zeer actief
Contacteer:

Nee, maar ik zou maar blij zijn met zoveel losloopgebied in jouw plaats.
Heel wat mensen zouden dat gráág hebben.

Afbeelding

blondie
Zeer actief

In vergelijk met mijn vorige woning zit ik wat verder af van losloopstukken. Vandaag besefte ik me dat op loopafstand er een mooi losloop stuk is. Ik meed dat met mijn vorige stel, maar ik heb nu een heel ander duo besefte ik me. Dus ben ik er maar weer eens heen gegaan.
Géén hond te bekennen natuurlijk :engel:
Wel lekker rustig weer wennen vond ik dat trouwens :tongue:
*Skye*
Zeer actief
Mijn ras(sen): Border Collie

Ongelezen bericht door *Skye* »

Je hebt pb
Hippo schreef:@ TS, je woont in Hoeven, dat is een uurtje rijden vanaf waar ik woon. Mocht je eens zin hebben om met Sky lekker uit te waaien op een rustig strand met mijn 3 honden dan moet je het maar laten weten.

Hippo is niet hondagressief, de mechels zijn allebei sociaal. Tot mijn verbazing lopen de mensen hier juist geen blokje op als ze mij zien aankomen, nee die laten lekker hond niet-luisterende hond op mijn roedel afstormen. Dan vraag ik me echt af, waar dat voor nodig is :ugh: ??

Hier wonen sowieso weinig honden in de buurt en geen/ nauwelijks staffordachtigen. De mensen uit de wijk zijn in elk geval totaal niet bang voor mijn honden. Als ik zelf een kleine of niet weerbare hond had gehad, was ik misschien ook wel afwachtender geweest t.o.v. 'powerful breeds'. Enige ras wat wel een problemen oplevert hier in de buurt zijn rhodesian ridgebacks.
*Skye*
Zeer actief
Mijn ras(sen): Border Collie

Ongelezen bericht door *Skye* »

Ondertussen zelf gelukkig weer heel wat goede ontmoetingen tussen honden gehad.

Afgelopen zondag was manlief duiken en op de parkeerplaats liep er ineens een stafford rond zonder baasje. Hij was heel erg lief, maar ik vond het maar niets dat er geen baasje bij was. Uiteindelijk heeft mijn man Skye overgenomen en langs de stafford naar de auto gelopen. De hond negeerde Skye compleet. Dus zo kan het natuurlijk ook. Manlief wilde Skye eigenlijk met de hond laten spelen, maar dat vind ik toch niet zo een goed idee. Helemaal niet zonder baasje erbij. En dan kon hij nog zo lief kwispelend zijn takje bij iedereen neerleggen, ik wil gewoon even voorkomen dat er vervelende dingen gebeuren.

Vandaag kwamen we bij ons in de wijk de schapendoes tegen die een hekel heeft aan Border Collies en Huskies. Van pup af aan probeert die hond Skye aan te vallen en als we voorbij hun huis lopen komt hij zowat door het raam. Ineens hoorde ik gegrom en geblaf achter me. Normaal blijf ik stil staan om hem op te vangen en vast te houden tot de baasjes hem op komen halen. Nu had ik echt zoiets van je zoekt het maar uit. Ik loop door en als hij ook maar iets doet zal ik er wel voor zorgen dat hij het niet meer doet! Dus ik ben stug doorgelopen en na een stuk hield Samson het voor gezien en keerde hij toch maar om.

Al met al, leer ik het nog wel ;)
Plaats reactie

Terug naar “Algemeen”