The Dude gaat overal los. Niet dat hij niet aan de riem kan, dat gaat ook prima, maar off leash vinden we allebei het meest prettig. Hij is zo'n snuffelaar, en dan hoeven we ook niet op elkaar te wachten. Hij huppelt altijd een stukje vooruit, metertje of 50, en blijft netjes on point, zoals een Pointer dat ook graag wil. Ik hou wel strak een oogje op hem, maar in principe krijgt hij buiten wat meer ruimte qua regels enzo. Ik zie hem graag als hij helemaal in zijn 'hond snuffel Pointer modus' is. Maar hij weet de regels; wachten bij de stoep enzo.
Nu moet ik zeggen dat ik hem in de stad of andere dichtbevolkte gebieden gewoon aan de lijn houd, dat lijkt me logisch, maar ik zit momenteel echt midden in de groene velden en veel wandel gebied. Dat maakt alles veel makkelijker. Er mag in het dorp niet gepoept worden, dus ik hem hem meteen een plek aangeleerd waar het wel mag: strak twee meter uit de bebouwde kom, perfect!
Een week geleden liep ik langs een veld, geen paarden of schaapies, maar wel heel erg veel vogels! En dus geen bescherm gebied ofzo. Ik heb het hek even voor Morgan open gezet, hij schoot weg like a bullet out of a gun, en binnen 3 seconden was de hele lucht gevuld met meeuwen. Natuurlijk viel hij halverwege een bocht op z'n bek, maar het begon toch allemaal echt heel graceful! Naderhand hek weer dicht gedaan, mooi filmpje voor het archief, Morgan twee dagen kreupel, en verder heb ik er niks van gehoord.