Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Tisbee: (waarschijnlijk) laatste update. p.13

Een forum voor algemene onderwerpen over honden en vragen over honden.

Moderator: moderatorteam

DeDiana
Zeer actief
Mijn ras(sen): Schotse herdershond langhaar en Spaanse schonen
Aantal honden: 4

Re: Tisbee in huize Zamunda. Filmpje over jacht op muisje p.

Ongelezen bericht door DeDiana »

Leuk om te zien! :D Fijn dat het voor de muis ook goed afliep ;-)
Zamunda
Zeer actief
Aantal honden: 0

Re: Tisbee in huize Zamunda. Fotoverhaal p.6

Ongelezen bericht door Zamunda »

flaneloba schreef:Leuk! Haha 3 van die nieuwsgierige hondenkoppies.
Ik heb op het moment zelf echt ademloos zitten genieten van die drie :I: .

Hanneke2 schreef:Oh ik was even bang voor die muis, maar een happy end. Mooi filmpje!
DeDiana schreef:Leuk om te zien! :D Fijn dat het voor de muis ook goed afliep ;-)
Nou, het viel mij wat tegen moet ik zeggen: twee jachthonden, maar muisje vangen homaar :hmmm: . Vooral van Tisbee had ik hogere verwachtingen.

Frolic schreef:Jaaaaaa... gelukt met het ontbijt. :cheer: Ik was even bang of ik wel smakelijk kon blijven eten, maar dat viel mee gelukkig. Wat een enorme staart heeft Tisbee zo zeg. Zal ook wel vertekenen door de dikte ervan denk ik.
Heerlijk zo, je kunt je tv abonnement wel opzeggen :ok:
Nou, dat kon dus veilig (*moppert iets over nutteloze honden*).

Tis heeft echt een heel lange staart inderdaad, en hij is dus uitermate soepel en fijntjes aanstuurbaar door haar. En dat levert heel mooie sierlijke kringeltjes op als ze blij is :I: .
miriam
Zeer actief
Mijn ras(sen): Nova Scotia Duck Tolling Retriever.
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door miriam »

Pfffff......heb je jachthonden :LOL: :LOL: Wel een heel leuk filmpje.
Afbeelding
Miriam, Pleun en Pelle
Tibbe 24-03-2004*20-03-2017
twinkeltje
moderator
Mijn ras(sen): De liefste rassen die bestaan

Ongelezen bericht door twinkeltje »

Wat leuk en wat een samenspan al, wel een sukkels ook dat ze niet eens met zijn 3 een muis kunnen vangen
Afbeelding
Miranda
Erelid
Mijn ras(sen): Zwitserse Witte Herder
Tervuerense herder

Ongelezen bericht door Miranda »

LOL! Waardeloze jachthonden! Dat doet Skadi beter :mrgreen:
Die springt net als zo'n vosje, heel hoog en als ze dan landt grijpt ze snel en gaat het van *KRAK*
Dag muis, tot in een volgend leven :engel:
And few will ever climb
the great world-tree from which we've grown
But those who seek will find
the rhythm that vibrates high and far
Valerie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Staffordshire bull terrier & Akita

Ongelezen bericht door Valerie »

Een hobby voor alle 3 :mrgreen: wat springt Tisbee sierlijk :I: itt andere leden van het gezin :mrgreen:
Zamunda
Zeer actief

Heavy schreef: :LOL: ik zou maar een kat nemen als ik jou was voor die muizen.
miriam schreef:Pfffff......heb je jachthonden :LOL: :LOL: Wel een heel leuk filmpje.
twinkeltje schreef:Wat leuk en wat een samenspan al, wel een sukkels ook dat ze niet eens met zijn 3 een muis kunnen vangen
Miranda schreef:LOL! Waardeloze jachthonden! Dat doet Skadi beter :mrgreen:
Die springt net als zo'n vosje, heel hoog en als ze dan landt grijpt ze snel en gaat het van *KRAK*
Dag muis, tot in een volgend leven :engel:
Ja, het is echt een waardeloos stel: een herder die niet waakt en twee jachthonden die nog geen muisje kunnen vangen :ugh: . Maarja, afdankertjes hè, dan krijg je dat :Q: .

En dat als een vosje springen doen twee van mijn katten dan gelukkig (de andere twee katten zijn ook al zo waardeloos :hmmm: ).

Heavy schreef:Wat een staart , geweldig .
Safari schreef: :80: die staart.
Hahaha, ja ik kan daar uren naar kijken als ze ermee ronddanst :I: . Dat witte pluimpje maakt het ook af, daardoor kun je de bewegingen extra goed volgen.

Valerie schreef:Een hobby voor alle 3 :mrgreen: wat springt Tisbee sierlijk :I: itt andere leden van het gezin :mrgreen:
Ahum ja, het 'springen' van Mister is niet al te sierlijk hè :Q: . Normaal gesproken loopt hij ook liever om, maar nu moest ie er natuurlijk steeds met zijn puntneus bovenop staan... ondertussen de buxus snoeiend. Maar ach, zo hebben ze allemaal hun kwailiteiten :tongue: . Lol had ie in ieder geval!
Zamunda
Zeer actief

Hèhè, ik heb mijn verhaaltje gevonden (na een aansporing van iemand ben ik toch nog maar weer gaan zoeken :wink: ). Maar ik zie nu dat er meerdere dingen instaan waar ik de afgelopen dagen vanuitging jullie die al wisten. Zoals bijvoorbeeld over haar dansende staart. Maar die hadden jullie dus nog niet kunnen lezen :oohja: . Nouja, nu dan :F: :lees: :

Het gaat nog steeds hartstikke goed. Als we geen katten hadden gehad dan waren we binnen een week eigenlijk al goeddeels gesettled.
Tis neemt inmiddels meer afstand van me in de tuin. Ze bleef eerst echt aan me plakken maar na een dag of vier ging ze toch ook zelf wat op onderzoek uit. Ze gaat nu gewoon zelf de hele tuin door, wat uiteraard ook een perfecte gelegenheid is om me af en toe te verstoppen :F: . Als ze me dan eindelijk mist gaat ze me zoeken en komt ze keihard naar me toegerend :I: .

Mister is niet zo van het uitdagen tot spel, maar achter een balletje wil hij heel graag aanrennen, dus dat gebruik ik mooi om hem aan het rennen te krijgen. Want rennen lokt Tis uit de tent, ze kan dan haast niet anders dan erachteraan rennen haha. Mister stopt met rennen zodra hij de bal heeft maar dan rent Tis zelf nog een paar rondjes.

Ik moet toch ook iets kwijt over haar staart: die lange staart van haar is echt een pareltje hoor :I: ! Dat witte pluimpje is al zo leuk, maar de bewegingen die ze met haar staart maakt zijn simpelweg hypnotiserend. Een beetje normale staart kan heen en weer zwiepen, eventueel met één bochtje erin (en omhoog en omlaag) maar Tis kan er hele dansjes mee maken. Dan zitten er meerdere kringels in haar staart, 't is net zo'n krullint dat aan een cadeautje zit.
Nouja, hypnotiserend dus. En erg sierlijk.

Ze kan echt zo enthousiast naar je toespringen met die gekke windhondsprongetjes van d'r. Gewoon zomaar, omdat ze er zin in heeft. Ze daagt Lais ook geregeld even uit met diezelfde sprongetjes en die staart zwiept steeds losser (en mooier).

Zondag had ze haar eerste autoritje sinds ze hier is. Ze mocht met de baas en Mister mee naar een georganiseerde wandeling van 10km. Ze wilde de auto liever niet in, maar met veel lichtere dwang dan toen we haar ophaalden ging ze toch. Eerst zat ze te bibberen, maar al snel ging ze liggen, wow: knappe Tis :cheer: . Tis zat op de achterbank en Mister daarachter in de achterbak. Ik had voor beide honden een flinke hoeveelheid voer gestrooid en ik hoorde dat Mister er lekker van gegeten had en Tisbee er niets van had genomen.
Het was maar een ritje van vijf minuten en daarna mocht ze er alweer uit. De eerste vijf minuten van de wandeling heeft ze lopen bibberen, maar daarna heeft ze het heel erg naar haar zin gehad. Ze was lekker aan het snuffelen en liep mee alsof ze het al jaren zo deed. De knapperd. De afstand was geen probleem voor haar, ze hebben wel even lekker een tijdje gepauzeerd onderweg. Met worstjes, die lust ze best :ok: .
Terug wilde ze weer niet graag de auto in, maar toen ze er eenmaal inzat is ze vrijwel gelijk lekker gaan liggen. Toen ze thuiskwam was ze helemaal enthousiast en sprongetjes aan het maken, leuk hoor :I: .

Sinds een paar dagen gaat ze zelf de bench in voor de nacht, zo ontzettend fijn :cheer: . Ik heb haar bewust niet gelokt met eten in het begin, ze wilde er gewoon niet in dus dan ga ik niet lokken. Wel heb ik haar steeds gevoerd in de open bench. En na de tweede avond heb ik haar steeds iets erg lekkers gegeven nadat ik de deurtjes dicht had gedaan (voor de nacht dus). Nu leg ik dat lekkers al vantevoren in de bench en loopt ze er zelf in zonder er direct weer uit te willen, ze gaat nu ontspannen op zoek naar het lekkers.
Het voeren in de bench wordt ook steeds leuker: ze begint echt haar neus te gebruiken en met haar pootjes naar brokjes te graven die in/onder de handdoekjes verstopt zitten :I: . Nu ze daar zo lekker ontspannen mee bezig is ben ik begonnen om haar tijdens het voeren op te sluiten. Zo kunnen de katten veilig de kamer in en voer ik die tegelijktijd in het zicht van Tis. De eerste keren moest ik steeds wat voer bijgooien voor Tis om haar weer aan het eten te krijgen, maar nu heeft ze al meer aandacht voor haar eten dan voor de katten. Op een gegeven moment gaat zij er lekker bij liggen terwijl de katten nog rondlopen.
's Nachts slapen Mister en Tis in de huiskamer en manlief slaapt sinds twee dagen weer in de slaapkamer. Lekker dat dat weer kan.

Nou had Manu een keer gevraagd of Tis ook met Mister speelt (ik kan die post niet meer vinden :scratch: ), maar dat doen ze eigenlijk niet (in ieder geval niet uit zichzelf). Met Mister heeft ze eigenlijk niet veel contact. De ochtendrondjes zijn altijd met haar en Mister en dan trekt ze wel geregeld naar hem toe. Je ziet haar dan echt even naar hem kijken en zich bij hem aansluiten. Of een keertje blij achter hem aanrennnen. In huis lopen ze een beetje langs elkaar heen eigenlijk, waarbij ze uiteraard wel subtiele interactie hebben.
Mister gedraagt zich naar haar eigenlijk een beetje hetzelfde als naar Lais. Verschil is vooral dat Lais hem nogal eens uitnodigt (c.q. dwingt) tot spel, dat doet Tis niet bij Mister (wel bij Lais). Mister heeft het vooral druk met het herderen van de onstuimige dames.
Zamunda
Zeer actief

Re: Tisbee in huize Zamunda. Update p.8

Oh... ik zie nu dat ik ook nog een reactie op Manu vergeten was te posten :oeps: :roos: .

Manu schreef:Hier ook, Uma zit heel zelden op haar gat. Alleen als ze het ergens niet mee eens is plant ze die kont op de grond en gaat me aan zitten kijken met die rare gevlekte neus. Ik heb ook nog geen commando's aangeleerd, alleen het woordje "nee" en een "kom"-geluidje. Ik denk dat Tis en Uma qua karakter wel wat te vergelijken zijn als ik het zo lees.
Pakt ze wel het koekje aan? Dat is hier niet zo namelijk. Als ze het koekje al aanpakt zul je vast snel kunnen beginnen met wat oefenen.
Haha, ik zie het voor me :LOL: . Maar zelfs dat doet Tis niet.
Hier ook nog geen commando's. Ik gebruik wel 'nee' en daar reageert ze op, maar ze reageert dan vooral op het stemgeluid en mijn intentie die daaruit klinkt. Dus echt een commando kan ik het niet noemen. Op haar naam begint ze wel een beetje te reageren. Verder gebruik ik in de omgang wel allerlei woorden/commando's, in de zin dat ik benoem wat we doen.
Ze pakt wel worstjes aan, dat is wel fijn (vleesstaafjes ook trouwens). Maar het concept dat je dat worstje moet/kunt verdienen is wel onbekend hoor. Lais haalt alles uit de kast om het te verdienen, maar Tis loopt gewoon weg als ze het niet gewoon krijgt. Dus 'snel beginnen' is hier nog niet aan de orde :mrgreen: .

Neemt Uma helemaal niets aan? Ook in huis niet? Tis vond uit de hand eten of iets aanpakken wel een beetje raar dus eerst heb ik het gewoon voor haar op de grond gelegd. Daarna mijn hand met lekkers op de grond gehouden en nu eet ze het meestal wel gewoon vanaf mijn hand. Als ik het tussen mijn vingers houd eet ze het meestal niet. *inmiddels wel, als het maar lekker genoeg is*

Wat heb je allemaal al aan lekkers geprobeerd? Hier lust Tis grillworst, stukjes frolic, verschillende soorten hondenvoer (van Bosch de 'soft' variant bijv.), van die vleesstaafjes (heel of in stukjes). Kant en klare gehaktballetjes van de Al.di doen het hier ook erg goed :F: .
Ik hoop dat je bij Uma ook iets vindt wat ze zo lekker vindt dat ze graag aan wil nemen (zonder dat ze daar iets voor moet doen) :ok: .

Manu schreef:
Zamunda schreef: Wat ik toch ook nog wel wil noemen is dat ik ook zo ongelofelijk trots ben op mijn heerlijke meisje (Laissah). Ze is zó goed te sturen en gedraagt zich gewoonweg zo heerlijk; ze is niet vervelender of opdringeriger naar ons toe, heeft niet ineens bananen in haar oren, haalt niet ineens meer kattenkwaad uit omdat er een nieuweling bij is, is niet aan het claimen... En ze doet het ook nog eens zo leuk met Tisbee (daagt haar uit tot spel bijv.), echt heel gaaf.
Dat meisje is echt goud waard. Ik heb een geweldige klik en band met haar en zoals nu ben ik dan weer zo trots op haar. Hè, wat is dat toch een lekker wijf, ik ben zó dol op haar :I: !
:I: Kan me voorstellen dat je trots bent. Fijn dat ze het zo goed doet, gouden hond :ok:

En wat fijn dat je man ook zo begaan is met de honden en zelfs beneden slaapt!
Ja, die man is ook goud waard :mrgreen: . We doen het echt samen en dat is ontzettend fijn!
Valerie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Staffordshire bull terrier & Akita

Ongelezen bericht door Valerie »

Fijn dat het zo goed gaat :ok: komt ze helemaal niet in de buurt van de katten verder of is het meer een gewapende vrede?

Ze staat nu ook op de site. Als je een wat uitgebreider verhaal hebt, en foto's/youtubefilmpjes die ik toe mag voegen dan hoor ik het graag :wink:

http://animalaidfoundationuk.weebly.com ... oster.html
Hylos
Zeer actief

Ongelezen bericht door Hylos »

Leuk dat filmpje! Lijken echt 3 monsterachtig grote honden zo :mrgreen:
Lais is toch echt mijn favoriet hoor, wat een prachtige dame :lief:
Tisbee d'r staart is idd wel wat maf haha. Haar staart danst heen en weer net als de staart van een kat die op ongein uit is :mrgreen:

Fijn dat het zo goed gaat! Ze heeft daar maar een mooi plekje bemachtigd bij jullie!
Afbeelding
Afbeelding
lotje&famke
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mix Schapendoes en een Teckel

Ongelezen bericht door lotje&famke »

Wat een mooie updata! Ik zie dr schilderkwaststaart al voor me :D Fijn dat het zo super gaat!
Afbeelding
Irmimi
Vaste gebruiker
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door Irmimi »

Sep wilde zijn vriendinnetje Tisbee nog even laten zien dat het heel normaal is om met je kont op een verhoging te gaan zitten!

Afbeelding
Manu

Ongelezen bericht door Manu »

Wat een heerlijke update weer :D
En een goed idee je te verstoppen in de tuin. Ik heb moeten lachen om je filmpje :lol1:
Zamunda schreef: Hier ook nog geen commando's. Ik gebruik wel 'nee' en daar reageert ze op, maar ze reageert dan vooral op het stemgeluid en mijn intentie die daaruit klinkt. Dus echt een commando kan ik het niet noemen. Op haar naam begint ze wel een beetje te reageren. Verder gebruik ik in de omgang wel allerlei woorden/commando's, in de zin dat ik benoem wat we doen.
Dat klinkt ongeveer hetzelfde als wat we hier ook doen.
Zamunda schreef: Neemt Uma helemaal niets aan? Ook in huis niet? Tis vond uit de hand eten of iets aanpakken wel een beetje raar dus eerst heb ik het gewoon voor haar op de grond gelegd. Daarna mijn hand met lekkers op de grond gehouden en nu eet ze het meestal wel gewoon vanaf mijn hand. Als ik het tussen mijn vingers houd eet ze het meestal niet. *inmiddels wel, als het maar lekker genoeg is*
Tot nu toe neemt ze leverworst en van die goedkope mergkoekjes gelijk aan. Van de hand vindt ze ook gek dus ik leg het al op de grond en soms pakt ze het wel uit mijn hand. Buiten niks, ook geen leverworst. Ik beloon haar door een stukje te rennen, dat vindt ze heel leuk. Samen poezen zoeken onder de auto's vindt ze ook een feestje. Dus ik ben gewoon eventjes de dorpsgek op het moment :Q:
Zamunda schreef: Ja, die man is ook goud waard :mrgreen: . We doen het echt samen en dat is ontzettend fijn!
Zeker goud waard! Wat een lieverd :D

En ehh.. is er al een baasje?
Zamunda
Zeer actief

Frolic schreef:Jaja, kom d'r maar weer in :cheer: :cheer:
Of ben je het weer kwijt? :hmmm:
Haha :mrgreen: . Nee, deze keer was/ben ik mezelluf kwijt :Q: .

Hylos schreef:Leuk dat filmpje! Lijken echt 3 monsterachtig grote honden zo :mrgreen:
Lais is toch echt mijn favoriet hoor, wat een prachtige dame :lief:
Tisbee d'r staart is idd wel wat maf haha. Haar staart danst heen en weer net als de staart van een kat die op ongein uit is :mrgreen:

Fijn dat het zo goed gaat! Ze heeft daar maar een mooi plekje bemachtigd bij jullie!
Sssst, niet doorvertellen hoor, maar ze is ook mijn favoriet :I: .

lotje&famke schreef:Wat een mooie updata! Ik zie dr schilderkwaststaart al voor me :D Fijn dat het zo super gaat!
Haha, ja het is eigenlijk net een kwast hè. Ze schildert er luchtschilderijen mee :mrgreen: .

Irmimi schreef:Sep wilde zijn vriendinnetje Tisbee nog even laten zien dat het heel normaal is om met je kont op een verhoging te gaan zitten!

Afbeelding
Hahaha leuk, wat een maffe honden toch hè :Q: ?!
Zamunda
Zeer actief

Valerie schreef:Fijn dat het zo goed gaat :ok: komt ze helemaal niet in de buurt van de katten verder of is het meer een gewapende vrede?

Ze staat nu ook op de site. Als je een wat uitgebreider verhaal hebt, en foto's/youtubefilmpjes die ik toe mag voegen dan hoor ik het graag :wink:

http://animalaidfoundationuk.weebly.com ... oster.html
Nou, ze hapt naar de katten dus ik durf haar niet samen met ze te laten, ook niet onder toezicht en aan de lijn (ze is razendsnel en ik kan niet alle katten tegelijk in de gaten houden). Ik ga straks een muilkorf bestellen, dan kunnen de katten eindelijk weer wat meer rondlopen want die zijn het na drie weken wel zat om zoveel weggesloten te zitten.

Ik ben bezig met een verhaaltje voor op de site, dus ik zal het doorsturen als het af is :ok: .
Zamunda
Zeer actief

Manu schreef:Tot nu toe neemt ze leverworst en van die goedkope mergkoekjes gelijk aan. Van de hand vindt ze ook gek dus ik leg het al op de grond en soms pakt ze het wel uit mijn hand. Buiten niks, ook geen leverworst. Ik beloon haar door een stukje te rennen, dat vindt ze heel leuk. Samen poezen zoeken onder de auto's vindt ze ook een feestje. Dus ik ben gewoon eventjes de dorpsgek op het moment :Q:
Tisbee is helemaal wild van deze (supergeurige) staafjes. Die ruiken echt zo sterk en lekker (als ik geen vegetariër was dan zou ik ze zelf naar binnen snoepen :Q: ). De BBQ-sticks van Rocco vallen ook erg in de smaak, zijn zacht en makkelijk in stukjes te breken.
Deze vleessticks vindt ze ook lekker, ze zijn iets stevig en makkelijk in stukjes te breken.
Misschien eens wat bestellen om uit te proberen? Het is natuurlijk altijd leuk als je iets kunt geven dat ze onwijs lekker vinden.

Wat leuk dat je zo lekker op kattenjacht bent met Uma, die methode van Jion sprak mij ook erg aan :ok: . Enne, de dorpsgek... was je dat niet al met Manu :Q: ?

Manu schreef:En ehh.. is er al een baasje?
Nee, er is nog geen baasje. Maarja er staan ook maar twee regels over haar op de site, dus erg verkopen doet dat ook niet :oohja: .
Manlief is nogal verzot op Tisbee, dus voordat we haar wat meer in beeld wilden brengen wilden we onszelf de tijd gunnen (zonder haar te reserveren). Nu zegt mijn intuïtie dat ik haar niet met de katten zal kunnen vertrouwen (vooral buiten) en ondanks dat ik daar wel over twijfel kies ik er toch voor om mijn intuïtie te volgen en haar niet te houden. Dus ik ga haar maar eens meer in beeld brengen op de website :ok: .
twinkeltje
moderator
Mijn ras(sen): De liefste rassen die bestaan

Ongelezen bericht door twinkeltje »

Ja zou ik ook doen als je het niet helemaal met de katten vetrouwd je vergeeft je zelf toch niet als ze er 1 op eet.
Afbeelding
petra1
Zeer actief
Mijn ras(sen): Teckel
Aantal honden: 5

Ongelezen bericht door petra1 »

Zamunda schreef: Tisbee is helemaal wild van deze (supergeurige) staafjes. Die ruiken echt zo sterk en lekker (als ik geen vegetariër was dan zou ik ze zelf naar binnen snoepen :Q: )
Een tip: als je een Action in de buurt hebt, daar verkopen ze ze van Bonzo, dan heten ze Funtastix. Ze zijn daar ongeveer €0,40 goedkoper per zak!
Afbeelding

In loving memory of Denzel, Stef en Dax.
Groetjes Petra en de hondjes
Zamunda
Zeer actief

Dat is hier ook wel een beetje het punt hoor, mijn katten zijn niet bepaald assertief naar de honden. Ze waren ook al ruim tien jaar voordat er een hond kwam, dus dat scheelt ook wel. Maar goed, áls ze ze echt zou willen opeten dan redt een beetje assertiviteit ze ook niet.
Maar we gaan het zien, ik heb in ieder geval een muilkorf binnen gekregen gisteren en ben er al lekker mee bezig om Tisbee eraan te wennen. Ze eet er al uit en terwijl zij haar neus erin heeft om te eten kan ik haar nek kriebelen en al met de bandjes in de weer. Uiteraard heb ik het nog niet vastgemaakt, maar zo'n beetje alle acties voor het vastmaken vond ze al prima. Dat is natuurlijk nog wel wat anders als echt dat ding dragen, dus voorgaande stappen ga ik de komende dagen eerst nog meer bevestigen.

@petra1: Ah, bedankt voor de tip, ik ga eens kijken :ok: .
DeDiana
Zeer actief
Mijn ras(sen): Schotse herdershond langhaar en Spaanse schonen
Aantal honden: 4

Ongelezen bericht door DeDiana »

Zamunda schreef:Dat is hier ook wel een beetje het punt hoor, mijn katten zijn niet bepaald assertief naar de honden. Ze waren ook al ruim tien jaar voordat er een hond kwam, dus dat scheelt ook wel. Maar goed, áls ze ze echt zou willen opeten dan redt een beetje assertiviteit ze ook niet.
Maar we gaan het zien, ik heb in ieder geval een muilkorf binnen gekregen gisteren en ben er al lekker mee bezig om Tisbee eraan te wennen. Ze eet er al uit en terwijl zij haar neus erin heeft om te eten kan ik haar nek kriebelen en al met de bandjes in de weer. Uiteraard heb ik het nog niet vastgemaakt, maar zo'n beetje alle acties voor het vastmaken vond ze al prima. Dat is natuurlijk nog wel wat anders als echt dat ding dragen, dus voorgaande stappen ga ik de komende dagen eerst nog meer bevestigen.

Fijn Zamunda, dat ze het tot zover al prima accepteert. Ik hoop dat het een goed hulpmiddel zal zijn om haar aan de katten te laten wennen op een veilige manier.
In ieder geval super dat je er zo mee aan de slag gaat! :ok:
Zamunda
Zeer actief

De dames zijn nog steeds flink aan het stoeien en het gaat er inmiddels luidruchtig aan toe... die geluiden die eruit komen :schrik: ! Maar goed, nog steeds geen vechten dus ze zijn (nog) verstandig. Als ik het zo eens bezie dan lukt het Tis wel minder goed om Lais af te kappen, want ze komt geregeld bij me schuilen. Dan kap ik Laissah af en merk ik gelijk weer goed wat een drammer ze kan zijn, want als ze ook maar een gaatje denkt te zien blijft ze terugkomen. Althans, als ik niet oplet :wink: . Als Lais dan te gefocussed blijft op Tis ga ik met Lais even wat oefeningen doen, dat vindt ze erg leuk en dan kan Tis ook weer even haar eigen gang gaan.
Die Lais is dan ook zo heerlijk hè :I: . We oefenen dan bijvoorbeeld de 'paaltjes' en ze vond het nog wat moeilijk om die te nemen als ik niet meeliep (dan blijft ze na vier paaltjes staan en kijkt om waar ik blijf). Dus daar konden we van de week mooi mee oefenen als ze Tis teveel lastig viel. Nou, het duurde niet lang eer ze het doorhad :cheer: . Maar vervolgens gaat ze dus zelfstandig die paaltjes nemen terwijl ik gewoon een beetje door de tuin loop :oohja: . Oooh, lekker dier :I: . Na een paar keer roep ik haar maar mee voor een appeloefening, anders blijft ze bezig haha (want omdat het nog zo pril is krijgt ze er wel telkens een beloning voor).

Met Mister ben ik flink aan het oefenen om zijn aandacht van de opgewonden dames af te houden zodat hij niet continu (regelend) blaffend achter ze aan rent. Hij vindt het errug moeilijk om te laten, maar als ik er op tijd bij ben (en dicht genoeg in zijn buurt ben) laat hij zich toch goed afleiden gelukkig. Jammergenoeg kan ik dan niet meer op de dames letten of van hen genieten, want ik heb dan wel alle aandacht nodig voor een goede timing bij Mister. Maar goed, zo kunnen de dames sjezen zonder dat Mister de hele buurt bij elkaar blaft.

Gisteravond lagen de dames weer samen op de bank, zo zoet :I: . Nouja, tótdat Lais rondjes ging draaien om te verliggen... ze trapte daarbij op Tisbee's poten en die was daar NIET van gediend :devil: :gvd: .... Toen schoot Lais weg en zat ze een paar minuten zo: :schrik: :O: . Die fout zal ze niet zo snel meer maken :LOL: .

Ik ben nu een paar keer met Tis in een ander deel van de tuin geweest en dan is ze fanatiek aan het speuren, vooral konijnensporen denk ik. Ze vermaakt zich er prima in ieder geval. Als Mister de vijver inplonst gaat haar koppie omhoog en spitst ze haar oren, dat geplons klinkt toch wel interessant! Maar je moet natuurlijk niet denken dat ze zelf ook maar één teennagel in het water zal zetten :neenee: . Terwijl Tis speurt en Mister plonst, sjeest Laissah keihard rondjes om de vijver... mevrouw de gestoorde :Q: . En zo vermaakt het stel zich wel :mrgreen: .
Hopelijk krijgt ze binnenkort eens een goede tik van het schrikdraad, dan kan ik haar daar namelijk ook lekker los laten lopen ipv aan de lange lijn. Ze wurmt zich er nu steeds tussen zonder dat ze een tik krijgt, dus dat is niet handig (en vooral niet veilig aangezien aan de andere kant van de draad paarden staan). Toch net een te lange vacht blijkbaar, dus het zal er toch een keer van moeten komen dat ik haar met haar neus er tegenaan moet zien te krijgen. Dat heb ik vorig jaar met Mister ook moeten orkestreren helaas (niet door zelf de draad tegen hem aan te houden hoor).
Aan de voorzijde van het erf heb ik inmiddels ook een schrikdraadomheining gezet, dus als ze eenmaal geleerd heeft om er niet doorheen te gaan kan ze los meelopen op het erf.
Zamunda
Zeer actief

DeDiana schreef:
Zamunda schreef:Dat is hier ook wel een beetje het punt hoor, mijn katten zijn niet bepaald assertief naar de honden. Ze waren ook al ruim tien jaar voordat er een hond kwam, dus dat scheelt ook wel. Maar goed, áls ze ze echt zou willen opeten dan redt een beetje assertiviteit ze ook niet.

Fijn Zamunda, dat ze het tot zover al prima accepteert. Ik hoop dat het een goed hulpmiddel zal zijn om haar aan de katten te laten wennen op een veilige manier.
In ieder geval super dat je er zo mee aan de slag gaat! :ok:
Ik hoop het ook :ok: .
River8
Zeer actief
Mijn ras(sen): Duitse herder
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door River8 »

ohh wat erg Zamunda, je zet er gewoon stroom op :O: had ik dat nou nooit van je verwacht..de dierenliefde is ver te zoeken...en dan ook nog muilkorfen... :jank:

:lekkerpuh:

je hebt je handen wel vol met het stel he :E: wat train je precies met de paaltjes met Lais? en laat Mister zich echt afleiden? dan kom ik Riv ook eens brengen voor een spoedcursus :mann:
ben heel benieuwd naar de resultaten met training met de katten en Tis-in-korf :ok:
dank je voor de ochtendkoffie update :cheer:
Afbeelding
Adjani & Tyson
Zeer actief
Mijn ras(sen): Bull terrier
Contacteer:

Ongelezen bericht door Adjani & Tyson »

Heel leuk steeds de updates te lezen en de voortgang te kunnen volgen
Afbeelding
Zamunda
Zeer actief

River8 schreef:ohh wat erg Zamunda, je zet er gewoon stroom op :O: had ik dat nou nooit van je verwacht..de dierenliefde is ver te zoeken...en dan ook nog muilkorfen... :jank:

:lekkerpuh:
Whahaha :LOL: . Ja, nu je het zo samenvat klinkt het wel heel erg :mann: . Het lijkt hier allemaal zo vredig en lieflijk, maar ondertussen... :Q: .

River8 schreef:je hebt je handen wel vol met het stel he :E: wat train je precies met de paaltjes met Lais? en laat Mister zich echt afleiden? dan kom ik Riv ook eens brengen voor een spoedcursus :mann:
ben heel benieuwd naar de resultaten met training met de katten en Tis-in-korf :ok:
dank je voor de ochtendkoffie update :cheer:
Met Lais doe ik de 'paaltjes', oh wacht slalom heet dat natuurlijk :oohja: , voor behendigheid, ken je dat? Of bedoel je hoe ik het train?

En ja, Mister laat zich gelukkig afleiden. Alhoewel, dat is niet volledig/correct. Eerst gaat ie onder appél: hij moet bij me komen. Als ie dat niet doet omdat ie al aan het achtervolgen is dan onderbreek ik hem door hem aan te tikken en zodra ik zijn aandacht heb loop ik achteruit en vertel ik dat ie moet komen (zo streng als nodig, zo vrolijk als kan). Dan krijgt ie een beloning (aai, stem en voer). Vervolgens krijgt ie brokjes uit mijn hand of op de grond, eerst om zijn aandacht van de dames te houden. Als ze om ons heen komen sjezen en hij maakt aanstalten om zich ermee te bemoeien krijgt hij een 'nee' en beloning voor luisteren. Verder leid ik hem af door hem mijn hand met brokjes te laten volgen, naar brokjes te laten speuren of wat oefeningetjes te laten doen. Hij vindt de brokjes lekker, de aandacht leuk en een boze vrouwtje niet leuk, dus die combinatie werkt hier.
Het is zelfs al zo dat ie soms gaat achtervolgen, een blaf geeft en dan omkijkt naar mij: onee, mocht niet hè :oeps: . Dat vind ik toch wel heel knap hoor en dan roep ik hem gelijk bij me voor zijn beloning.
Ik verwacht dat ik altijd wel mijn volle aandacht bij hem zal moeten houden op dat soort momenten, maarja dat is dan maar zo. En als ik dat echt niet wil doe ik hem even naar binnen.
Eefje83
Zeer actief
Mijn ras(sen): norwich terriër en griekse zwerver en een Spaanse zwerver

Ongelezen bericht door Eefje83 »

jij vertrouwt haar niet met katten lees ik maar ik zag haar op fb voorbij komen en daar staat met begeleiding wel kan?
Dat vind ik nogal ruim, ik zou het mezelf nooit vergeven als ze er 1 opvreet omdat men even niet goed oplette.

Verder is het heerlijk te lezen dat ze het zo goed doen met z'n allen, echt genieten!
Zamunda
Zeer actief

Eefje83 schreef:jij vertrouwt haar niet met katten lees ik maar ik zag haar op fb voorbij komen en daar staat met begeleiding wel kan?
Dat vind ik nogal ruim, ik zou het mezelf nooit vergeven als ze er 1 opvreet omdat men even niet goed oplette.

Verder is het heerlijk te lezen dat ze het zo goed doen met z'n allen, echt genieten!
Hoe het op facebook staat weet ik niet (staat dat er echt zo :scratch: ? dan moet ik daar even achteraan), maar het ligt een stuk genuanceerder en op de site van AAF staat het zo:
Tisbee is nog niet betrouwbaar met de katten van het opvanggezin en wordt alleen bij katten geplaatst na overleg en als iemand dat goed kan begeleiden.
Het kan zomaar zijn dat ze het hier binnen betrouwbaar gaat doen met de katten, maar ik het buiten niet vertrouw (ook omdat mijn katten dan zullen wegrennen). Als dat zo is, dan zou ze bij katten kunnen die niet buiten komen (of in een ren), of waar mensen een kleine tuin hebben waar geen ruimte is om flink te rennen. Allemaal opties waarvan ik ze niet direct uit wil sluiten.
Het kan ook zomaar zijn dat, als ze straks de muilkorf gewend is en onder begeleiding met de katten kan, blijkt dat ze ook in huis de katten als prooi blijft zien. Of de bangere katten als prooi en de meer assertieve met rust laat. Dat moet allemaal nog blijken, maar ik vind het te vroeg om het uit te sluiten.
Eefje83
Zeer actief
Mijn ras(sen): norwich terriër en griekse zwerver en een Spaanse zwerver

Ongelezen bericht door Eefje83 »

Zamunda schreef:
Eefje83 schreef:jij vertrouwt haar niet met katten lees ik maar ik zag haar op fb voorbij komen en daar staat met begeleiding wel kan?

Hoe het op facebook staat weet ik niet (staat dat er echt zo :scratch: ?), maar het ligt een stuk genuanceerder en op de site van AAF staat het zo:
Tisbee is nog niet betrouwbaar met de katten van het opvanggezin en wordt alleen bij katten geplaatst na overleg en als iemand dat goed kan begeleiden.
Het kan zomaar zijn dat ze het hier binnen betrouwbaar gaat doen met de katten, maar ik het buiten niet vertrouw (ook omdat mijn katten dan zullen wegrennen). Als dat zo is, dan zou ze bij katten kunnen die niet buiten komen (of in een ren), of waar mensen een kleine tuin hebben waar geen ruimte is om flink te rennen. Allemaal opties waarvan ik ze niet direct uit wil sluiten.
Het kan ook zomaar zijn dat, als ze straks de muilkorf gewend is en onder begeleiding met de katten kan, blijkt dat ze ook in huis de katten als prooi blijft zien. Of de bangere katten als prooi en de meer assertieve met rust laat. Dat moet allemaal nog blijken, maar ik vind het te vroeg om het uit te sluiten.
ik vatte het even kort samen, ik ga ervanuit dat de tekst gekopieerd is van de AAF site dus die zal ongetwijfeld hetzelfde zijn.
Ik snap ook dat je het allemaal nog niet uit kunt sluiten maar het is natuurlijk wel gewoon een ras wat er redelijk om bekend staat katten op te willen eten, net als wild, ik snap niet dat het niet gewoon bij voorbaat afgeraden word.
Oke haar kansen worden dan iets kleiner maar men kan het maar beter van tevoren weten als dat je achteraf je kat in 2 stukjes hebt. Denk ik .Maar ik ben een mens van de zekerheden hoor, ik zou haar bij twijfel dus niet aanschaffen want ik heb hier katten lopen en die katten willen ook graag kunnen spelen en rennen,binnen. Want ze komen niet buiten.
En vooral mijn kater is heus assertief maar ik zou de gok niet nemen denk ik.
Plaats reactie

Terug naar “Algemeen”