Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Even vertellen over mijn honden
Moderator: moderatorteam
-
Marion.
Re: Even vertellen over mijn honden
En vanwege dit gezeik wil ik dus niet in de vethoek, kan ik er lekker niet uit lekken 
- mercedes2803
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Stiefhond Hummer - Franse Bull
- Aantal honden: 1
kooi schreef:Hoe rot het ook is, het zijn meningen van die personen. De één vindt dat een overleden lid iets niet verdient, de ander treft een diagnose van een ander lid in twijfel. Het eerste heb ik iets minder moeite mee, persoonlijk. Dat iemand overlijdt betekent niet dat iemand een soort van heilig verklaard zou moeten worden. De onaantastbaarheid van de doden, dat klopt niet. Als je iemand bij leven een naar mens vond, hoef je die mening niet bij te stellen omdat iemand is overleden.
Het tweede vind ik buitengewoon onsmakelijk, dat doe je niet omdat het risico dat je ongelijk hebt te groot is. Wat mensen op een forum over hun gezondheid melden heb je voor waarheid aan te nemen anders kun je net zo goed niet meedoen. Je hoeft de topics niet te volgen als je er niets mee kan.
De meeste vaste leden weten dat dit gebeurd is en die zullen hier altijd aan blijven terugdenken als zo iemand weer iets plaatst op dit forum. En zij zal er altijd fijntjes aan worden herinnerd. Zeker aangezien zij en ook anderen hun ongelijk nog niet hebben toegegeven.Op die manier krijgt iemand de kans om op zijn eigen gedrag te reflecteren en dit eventueel bij te stellen of alsnog postuum excuses aan te bieden.
Een ban geven omdat iemand een bepaalde mening uit lijkt me daarom niet juist.
Dat het bericht, dat ik overigens ook gezien heb, verwijderd is, vind ik prima en ook dat iemand buiten de schermen een antwoord krijgt op zo'n vraag met de uitleg waarom dat bericht daar niet thuis hoorde. Met een waarschuwing dit niet meer op een openbaar forum te zetten. Of een ander topic te openen waarin je in algemene termen je vraag stelt.
Van monddood gemaakt worden wordt niemand wijzer. Stel er komt een ban, dan hebben de verzoekers het gevoel dat iemand zijn verdiende straf heeft gekregen. Maar die is dan gestraft voor het uiten van een mening.
Ik hoop dat de betreffende personen de moed zullen vinden om hun dwaling toe te geven en dat we dan weer gewoon op elkaars berichten over onze honden kunnen blijven reageren.
- Badu
- Zeer actief
- Contacteer:
Dacht al... wat is het hier stilM@scha schreef: beide "figuren" hébben gisteren een 24 uurs ban gekregen
- tekkel
- Erelid
- Mijn ras(sen): Standaard ruwhaar tekkel
Ze noemt toch geen namen? Lijkt me zo geen probleem?mercedes2803 schreef:kooi schreef:Hoe rot het ook is, het zijn meningen van die personen. De één vindt dat een overleden lid iets niet verdient, de ander treft een diagnose van een ander lid in twijfel. Het eerste heb ik iets minder moeite mee, persoonlijk. Dat iemand overlijdt betekent niet dat iemand een soort van heilig verklaard zou moeten worden. De onaantastbaarheid van de doden, dat klopt niet. Als je iemand bij leven een naar mens vond, hoef je die mening niet bij te stellen omdat iemand is overleden.
Het tweede vind ik buitengewoon onsmakelijk, dat doe je niet omdat het risico dat je ongelijk hebt te groot is. Wat mensen op een forum over hun gezondheid melden heb je voor waarheid aan te nemen anders kun je net zo goed niet meedoen. Je hoeft de topics niet te volgen als je er niets mee kan.
De meeste vaste leden weten dat dit gebeurd is en die zullen hier altijd aan blijven terugdenken als zo iemand weer iets plaatst op dit forum. En zij zal er altijd fijntjes aan worden herinnerd. Zeker aangezien zij en ook anderen hun ongelijk nog niet hebben toegegeven.Op die manier krijgt iemand de kans om op zijn eigen gedrag te reflecteren en dit eventueel bij te stellen of alsnog postuum excuses aan te bieden.
Een ban geven omdat iemand een bepaalde mening uit lijkt me daarom niet juist.
Dat het bericht, dat ik overigens ook gezien heb, verwijderd is, vind ik prima en ook dat iemand buiten de schermen een antwoord krijgt op zo'n vraag met de uitleg waarom dat bericht daar niet thuis hoorde. Met een waarschuwing dit niet meer op een openbaar forum te zetten. Of een ander topic te openen waarin je in algemene termen je vraag stelt.
Van monddood gemaakt worden wordt niemand wijzer. Stel er komt een ban, dan hebben de verzoekers het gevoel dat iemand zijn verdiende straf heeft gekregen. Maar die is dan gestraft voor het uiten van een mening.
Ik hoop dat de betreffende personen de moed zullen vinden om hun dwaling toe te geven en dat we dan weer gewoon op elkaars berichten over onze honden kunnen blijven reageren.
"No matter how little money and how few possessions you own, having a dog makes you rich."
- mercedes2803
- Zeer actief
Ja jezus zeg...
Omdat ze geen namen noemt, weet niemand over wie het gaat ?
Kom op zeg...
Dit topic is gestart door Asterix
Er wordt door Ellen Gereageerd
En er wordt al twee pagina's gepraat over die twee personen en waarom mensen moeite hebben met wat ze beiden gezegd hebben
wat Kooi doet is eigenlijk Dinos in het kort uitleggen WAAROM mensen zo heftig reageren op Asterix en op Ellen
En dan kun je fijn de namen achterweg laten maar er wordt gepraat over iemand die dood gegaan is, een IM topic
iemand die het in twijfel trekt en iemand die over het graf heenpist.
Hoeveel mensen zijn er dood gegaan in de afgelopen week en hoeveel mensen hebben daar gereageerd in het IM Topic ?
Juist ja
IK heb ook geen probleem met het bericht van Kooi, ben het er eigenlijk helemaal mee eens
Ik geef alleen aan dat ik het ietwat onsmakelijk vind om de disussie hier voort te zetten terwijl het met reden weggehaald is door het modjesteam
Renee reageerde daar op door aan te geven dat er nu gelekt werd uit de vethoek
En DAT ben ik met Renee eens.
Want hoewel je geen namen noemt is men hier toch niet volkomen achterlijk ?
Maar goed...
Ik ga nu echt geen vier pagina's lang lopen emmeren en mekkeren over wie er lekt en of dat verkapt zonder namen gebeurt
Ik heb echt wat zinnigers te doen
Kom op zeg...
En er wordt al twee pagina's gepraat over die twee personen en waarom mensen moeite hebben met wat ze beiden gezegd hebben
wat Kooi doet is eigenlijk Dinos in het kort uitleggen WAAROM mensen zo heftig reageren op Asterix en op Ellen
En dan kun je fijn de namen achterweg laten maar er wordt gepraat over iemand die dood gegaan is, een IM topic
Hoeveel mensen zijn er dood gegaan in de afgelopen week en hoeveel mensen hebben daar gereageerd in het IM Topic ?
Juist ja
IK heb ook geen probleem met het bericht van Kooi, ben het er eigenlijk helemaal mee eens
Ik geef alleen aan dat ik het ietwat onsmakelijk vind om de disussie hier voort te zetten terwijl het met reden weggehaald is door het modjesteam
Maar goed...
Ik ga nu echt geen vier pagina's lang lopen emmeren en mekkeren over wie er lekt en of dat verkapt zonder namen gebeurt
- Ήυs
- Zeer actief
- Aantal honden: 2
Er zijm voor mindere dingen bannen uitgedeeldmercedes2803 schreef:@ Tara
Ik heb het inmiddels ook in mijn PB box gekregen en ben het volmondig met je eens
Ik sluit me ook aan bij het bericht van Tineke en vraag me inmiddels in gerede af waarom beide figuren
niet minstens een 24 uurs - week of maand of permanente ban hebben gekregen .
- Roompie
- Zeer actief
Fafo schreef:Er zijm voor mindere dingen bannen uitgedeeldmercedes2803 schreef:@ Tara
Ik heb het inmiddels ook in mijn PB box gekregen en ben het volmondig met je eens
Ik sluit me ook aan bij het bericht van Tineke en vraag me inmiddels in gerede af waarom beide figuren
niet minstens een 24 uurs - week of maand of permanente ban hebben gekregen .![]()

- tekkel
- Erelid
Ik heb heel iemand anders in gedachten dan de mensen die jij nu noemt hoormercedes2803 schreef:Ja jezus zeg...
Kom op zeg...
Juist ja
Maar goed...
En die wordt zoals het hoort door niemand genoemd
"No matter how little money and how few possessions you own, having a dog makes you rich."
- mercedes2803
- Zeer actief
Ik snap de smiley niet zo goed, want je hebt volkomen gelijkFafo schreef:Er zijm voor mindere dingen bannen uitgedeeldmercedes2803 schreef:@ Tara
niet minstens een 24 uurs - week of maand of permanente ban hebben gekregen .![]()
- mercedes2803
- Zeer actief
Prima...dan ben ik wel de achterlijke in dezetekkel schreef:Ik heb heel iemand anders in gedachten dan de mensen die jij nu noemt hoormercedes2803 schreef:Ja jezus zeg...
Kom op zeg...
Juist ja
Maar goed...
Ik heb echt wat zinnigers te doen![]()
En die wordt zoals het hoort door niemand genoemd
-
kooi
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Roemeense straatmadelief
Precies....
Overigens meen ik dat de opmerking van Ellen niet in het openbare i.m. topic stond, maar in een topic over het erelid maken van Ariane. Volgens mij waren dit twee verschillende topics.
Enfin, soms kan een beerput maar beter open gaan, dan kan er worden schoon gemaakt. Ik hoop dat mensen het in zich kunnen vinden om hun missers toe te geven op de plek waar dit hoort en dat geen gewone topics over honden meer worden bevuild. Zeker ook voor leden die er niets mee te maken hebben en van de hoed en de rand niet weten.
Overigens meen ik dat de opmerking van Ellen niet in het openbare i.m. topic stond, maar in een topic over het erelid maken van Ariane. Volgens mij waren dit twee verschillende topics.
Enfin, soms kan een beerput maar beter open gaan, dan kan er worden schoon gemaakt. Ik hoop dat mensen het in zich kunnen vinden om hun missers toe te geven op de plek waar dit hoort en dat geen gewone topics over honden meer worden bevuild. Zeker ook voor leden die er niets mee te maken hebben en van de hoed en de rand niet weten.
- tekkel
- Erelid
Ik bedoel alleen maar dat het lekken wel meevalt imhomercedes2803 schreef:Prima...dan ben ik wel de achterlijke in dezetekkel schreef:Ik heb heel iemand anders in gedachten dan de mensen die jij nu noemt hoormercedes2803 schreef:Ja jezus zeg...
Kom op zeg...
Juist ja
Maar goed...
En die wordt zoals het hoort door niemand genoemd![]()
- renee-uk
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): duitse herder
ik heb het uiteraard over dit topic, niet over het im topic.Marion. schreef:Nee echt niet. Kan het alleen niet meer laten zien omdat het is weggehaald in het IM topic. Kwam van iemand anders vandaan, die haar informatie vast niet van TS zelf heeft (en ik gok ook niet uit de vethoek, maar dat weet ik dus niet).renee-uk schreef:nou en of dat bij tara vandaan komt en de rest gaat daar nog even fijn over door.
ik heb alleen die opmerking van ellen daar zien staan, de verwijderde herhaling daarvan en de rest heb ik niet gelezen.

you can never replace the dogs you've lost, but you can always find a new one to love
- mercedes2803
- Zeer actief
MEER dan eenskooi schreef:Precies....
Ik zit ook eigenlijk nog te wachten op een paar mensen die openlijk hun ongelijk nog toe komen geven...
- mercedes2803
- Zeer actief
Oke.tekkel schreef:Ik bedoel alleen maar dat het lekken wel meevalt imhomercedes2803 schreef:Prima...dan ben ik wel de achterlijke in dezetekkel schreef:Ik heb heel iemand anders in gedachten dan de mensen die jij nu noemt hoormercedes2803 schreef:Ja jezus zeg...
Kom op zeg...
Juist ja
Maar goed...
En die wordt zoals het hoort door niemand genoemd![]()
DAT haalde ik er dan weer niet uit
Solly
- Ήυs
- Zeer actief
Omdat ik daar altijd over zeikmercedes2803 schreef:Ik snap de smiley niet zo goed, want je hebt volkomen gelijkFafo schreef:Er zijm voor mindere dingen bannen uitgedeeldmercedes2803 schreef:@ Tara
-
kooi
- Zeer actief
Jeez, Hilje, het deksel was toch al van het potje af, of ben ik nu gek? Waarom moet je persé mij daarvoor aanwijzen? Lees zelf nog eens goed terug wat er door meerderen hierover geplaatst is voor ik in algemene termen reageerde op een in algemene termen geplaatste opmerking. Dus iedereen moet dan al volkomen achterlijk geweest zijn voor ik reageerde. Maar als Tara dat plaatst ben je het er roerend mee eens en als ik dáár op reageer ben ik de lekker?

- mercedes2803
- Zeer actief
kooi schreef:Jeez, Hilje, het deksel was toch al van het potje af, of ben ik nu gek? Waarom moet je persé mij daarvoor aanwijzen? Lees zelf nog eens goed terug wat er door meerderen hierover geplaatst is voor ik in algemene termen reageerde op een in algemene termen geplaatste opmerking. Dus iedereen moet dan al volkomen achterlijk geweest zijn voor ik reageerde. Maar als Tara dat plaatst ben je het er roerend mee eens en als ik dáár op reageer ben ik de lekker?![]()
![]()
neeheeheee
Ik gaf alleen Renee gelijk dat er gelekt werd uit de vethoek
En ik haalde jouw bericht aan, maar het deksel was er idd al een poosje vanaf
-
kooi
- Zeer actief
oke...mercedes2803 schreef:kooi schreef:Jeez, Hilje, het deksel was toch al van het potje af, of ben ik nu gek? Waarom moet je persé mij daarvoor aanwijzen? Lees zelf nog eens goed terug wat er door meerderen hierover geplaatst is voor ik in algemene termen reageerde op een in algemene termen geplaatste opmerking. Dus iedereen moet dan al volkomen achterlijk geweest zijn voor ik reageerde. Maar als Tara dat plaatst ben je het er roerend mee eens en als ik dáár op reageer ben ik de lekker?![]()
![]()
neeheeheee![]()
Ik gaf alleen Renee gelijk dat er gelekt werd uit de vethoek
En ik haalde jouw bericht aan, maar het deksel was er idd al een poosje vanaf
-
Marion.
Nee hoor. Hád ze het maar in dat topic gedaan, dan was het anders. Thom vroeg ook nog waarom Ellen het niet in dat topic deed, maar haar antwoord was dat ze het heel bewust in dat IM topic deed omdat ze niet uit was op discussie.kooi schreef:Overigens meen ik dat de opmerking van Ellen niet in het openbare i.m. topic stond, maar in een topic over het erelid maken van Ariane. Volgens mij waren dit twee verschillende topics.
-
Devel
Ik snap niet waarom het zo lang heeft moeten duren voor die ban kwam. De ene was al weken/maanden bezig een persoon te controleren en dan ook nog denkend dat je zomaar gegevens krijgt. De opmerking van Ellen vond ik al ver buiten boord. Na trappen van een ziek en inmiddels overleden persoon vind ik absoluut te ver gaan. Ariane is niet meer en ik denk dat dit topic ook opgeschoond of verwijdert moet worden. Krijgt ariane ooit haar rust op dit forum?
- Caro.
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Spaanse Draak
- Contacteer:
Zo mee eens!Cindy52 schreef:Ik vind na overlijden iemand erelid maken wel gepast, helemaal niet relevant hoe je wel of niet over iemand dacht. De persoon in kwestie was forumlid en de dood neemt dat stukje niet weg. Overigens vind ik het bijzonder ongepast om in een in memoriam dat soort uitspraken te doen. Een beetje zelfbeheersing aangaande je gedachten over iemand die overleden is zou wel op zijn plaats zijn en dan heb je maar weg te blijven uit dat topic.
Ik had gehoopt dat bepaalde mensen nog een beetje fatsoen in hun donder hadden, maar helaas niet dus.
- Ήυs
- Zeer actief
Ariane was natuurlijk geen heilig persoon heDevel schreef:Ik snap niet waarom het zo lang heeft moeten duren voor die ban kwam. De ene was al weken/maanden bezig een persoon te controleren en dan ook nog denkend dat je zomaar gegevens krijgt. De opmerking van Ellen vond ik al ver buiten boord. Na trappen van een ziek en inmiddels overleden persoon vind ik absoluut te ver gaan. Ariane is niet meer en ik denk dat dit topic ook opgeschoond of verwijdert moet worden. Krijgt ariane ooit haar rust op dit forum?
-
Devel
Heilig of niet. De persoon is niet meer, kan zich niet meer verdedigen. Waarom dan nog doorgaan? Praten over een rug van een overledenen. Kom op zeg..
- marian*
- Erelid
- Mijn ras(sen): Drentsche Patrijshond
- Contacteer:
Er zijn dus 2 bans uitgedeeld?

Uit het oog maar nooit uit het hart
Max 24/8/'94-11-4-'11,Bente 27/4/'99-23/11/'10
- M@scha
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Labraque
marian* schreef:Er zijn dus 2 bans uitgedeeld?
24 uur bans. ze vallen eigenlijk niet onder bans, maar als afkoelperiode. dat is een lang woord dus het woord ban sluipt er dan toch weer in. in ieder geval komen deze niet in het ban-overzicht te staan

- Tineke
- Zeer actief
- Aantal honden: 3
Nou het zal dan wel aan mij liggen maar er zijn imo zat leden waar ik geen koffie/wijntje mee zou willen drinken.Dinos schreef:Ik hoop dat vele i.r.l echt anders zijn en je daar een normale conversatie mee kan hebben onder het genot van bakje koffie wijntje biertje.
En ik denk maar zo dat dat vice versa ook zo is
En dat is toch ook logisch ,in het dagelijkse leven mijd je toch ook mensen die je niet ziet zitten ,waarom zou dat hier anders zijn.
Ja dat het enkel is gebaseerd op wat iemand schrijft , maar daar baseer je toch een beeld op.
Om uiteenlopende reden ,van gewoon niet liggen ,dodelijk saai en humorloos zijn ,op een manier met honden omgaan die mij totaal niet aanspreekt ,zat reden waarom ik niet met iedereen om tafel zou willen zitten.
Zou ik ze tegenkomen buiten het forum zou ik ze wellicht ook mijden net als op een forummeeting ofzo.
Lijkt me niets vreemds aan.

De honden van voorbij, ze blijven in mijn leven
De honden van voorbij ,ik blijf met ze verweven.
https://www.facebook.com/Hondenherplaatsingennl
- Tineke
- Zeer actief
- Aantal honden: 3
Wat mij betreft hoeft het niet te zijn over de doden niets dan goeds ,natuurlijk niet als iemand je niet ligt is dat na diens dood niet anders.
Maar dan houd je toch gewoon je mond dicht hoe moeilijk kan dat zijn.
Ik heb het inderdaad over bannen gehad maar dat komt omdat ik nogal een driftkikker ben
, als ik daar even over nadenk dan ben en blijf ik toch tegen permanent bannen
Wel vind ik dat toen het speelde in de vethoek er daar wel een tijdelijke vethoekban had mogen worden uitgedeeld.
Als je zo nodig info van daar wilt misbruiken dan lijkt me dat een mooie reden om zo iemand daar de toegang te ontzeggen.
Blijven tenslotte dan zat mogelijkheden om mee te praten in diverse topics.
Maar dan houd je toch gewoon je mond dicht hoe moeilijk kan dat zijn.
Ik heb het inderdaad over bannen gehad maar dat komt omdat ik nogal een driftkikker ben
Wel vind ik dat toen het speelde in de vethoek er daar wel een tijdelijke vethoekban had mogen worden uitgedeeld.
Als je zo nodig info van daar wilt misbruiken dan lijkt me dat een mooie reden om zo iemand daar de toegang te ontzeggen.

De honden van voorbij, ze blijven in mijn leven
De honden van voorbij ,ik blijf met ze verweven.
https://www.facebook.com/Hondenherplaatsingennl
-
Marion.
Dat ben ik eigenlijk wel met je eens, waarom is dat niet? Net zoals toen met Loek. Al was nog niet zeker dat ze iemand anders was dan ze zich voordeed, ze zat zo enorm te dreinen en te zeuren dat ze het vethoekje in wilde.... het was overduidelijk dat ze dat niet wilde om zelf wat persoonlijke ontboezemingen te doen. Een vethoek-ban vind ik eigenlijk wel een prima plan!Tineke schreef:Wel vind ik dat toen het speelde in de vethoek er daar wel een tijdelijke vethoekban had mogen worden uitgedeeld.
-
Mojuan
- Zeer actief
En waarom niet?Kruimel53 schreef:Met iemand die de meest basale fatsoensnormen aan de laars lapt dan wel niet kent ga je niet in gesprek.kooi schreef:Daar heb je helemaal gelijk in.Tara schreef:Ieder mag zijn mening hebben, maar dat ga je dus niet in een IM-topic doen.
Gewoon NIET. Je gaat ook niet op iemands begrafenis krijsen wat voor lijer je hem vond en dat die mooie grafsteen eigenlijk niet verdiend is.
Maar als iemand zoiets doet dan ga je daarmee in gesprek en dat ziet zo iemand misschien zelf ook in dat het ongepast is. Dat mensen er boos om worden is terecht, dat dit boosheid wordt geuit ook, maar bannen gaat te ver. Daarmee schiet je je doel voorbij.
Wel eens over nagedacht dat sommige mensen bijvoorbeeld autisme hebben, waardoor zij deze fatsoensnormen niet begrijpen?
Ik ken ook iemand die wel eens dingen zegt die absoluut ongepast zijn, gewoon omdat zij dat niet in de gaten heeft. Dit zorgt bij haar ook regelmatig voor boze gezichten, terwijl zij daar niets aan kan doen.
Soms weet iemand het gewoon niet, niet iedereen is hetzelfde, en niet iedereen is zonder geestelijke beperking (hoe klein die beperking dan ook moge zijn).