Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Waar ben ik aan begonnen

Een forum voor algemene onderwerpen over honden en vragen over honden.

Moderator: moderatorteam

lets have fun

Re: Waar ben ik aan begonnen

Ongelezen bericht door lets have fun »

Dinos schreef:
Marion. schreef:
Dinos schreef: Dus een cane corso , mix teckel jr. Fr Bull, bordeauxdog en chihuahua kan volgens jou geen roedel vormen?
Jemig, betrek toch eens niet alles op jezelf. Het gaat niet over jouw roedel.
Nee klopt maar waarom zou poedel niet met deze pup kunnen, ik geef alleen heel variabel v.b. aan

Het gaat niet over rassen. Wat is dat toch voor rare fixatie van jou? Het gaat over een pup bij een gedragsgestoorde hond zetten. Dat zoiets niet fris is.

Waarom ts dat wil is me een raadsel. Nou ja, zal wel aan zelfoverschatting lijden. Denken dat ze alles wel in de hand heeft en kan vormen zoals zij dat wil. Dus niet.
Dinos

Ongelezen bericht door Dinos »

Nanna schreef:
Dinos schreef:Wat is je punt, dat ik niet mag reageren omdat mevrouw perfect Nederlands wil lezen?
Nou, als dat zou kunnen :lol1:
Zou er niet op rekenen Miss perfect.
Neeltje

Ongelezen bericht door Neeltje »

lets have fun schreef:
Dinos schreef:
Marion. schreef:
Dinos schreef: Dus een cane corso , mix teckel jr. Fr Bull, bordeauxdog en chihuahua kan volgens jou geen roedel vormen?
Nee klopt maar waarom zou poedel niet met deze pup kunnen, ik geef alleen heel variabel v.b. aan

Het gaat niet over rassen. Wat is dat toch voor rare fixatie van jou? Het gaat over een pup bij een gedragsgestoorde hond zetten. Dat zoiets niet fris is.

Waarom ts dat wil is me een raadsel. Nou ja, zal wel aan zelfoverschatting lijden. Denken dat ze alles wel in de hand heeft en kan vormen zoals zij dat wil. Dus niet.
Als Anders zich echt niet gedraagt, zoals een hond dat zou moeten doen in een roedel, en de roedel functioneert verder goed, wordt Anders er straks gewoon uitgewerkt. De fokker van Tirsa had ook zo'n hond, beetje getikt noemden we haar. Die is uiteindelijk net op tijd herplaatst, anders had de roedel verder met haar afgerekend.
ranetje
Zeer actief
Mijn ras(sen): Griffon Korthals
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door ranetje »

Hutsje schreef:
ranetje schreef:
malinois schreef:
Mojuan schreef: En niemand die me vraagt hoe het na dit gevecht verder is verlopen. Opvallend.
Vind je?
Ik vind het niet gezond dat een pup letterlijk terug knokt bij een volwassen hond.. gewoon niet... en ik heb alles behalve doetjes (gehad).
Denk je niet dat het er van af hangt hoe Anders begon met de aanval?
Was het een correctie of was ze ronduit levensbedreigend voor de pup?

In het laatste geval denk ik dat een pup voor zijn leven vecht.
dat zou zeker kunnen maar ze heeft de pup dus zelf in deze situatie gebracht en de eerste zéér negatieve ervaring is er dus al, terwijl je juist dat altijd erg probeert te vermijden als je met een pup naar buiten gaat.
Kan een probleem zijn, maar dat vroeg ik niet.

Ik vroeg me af of die pup zo "fel" genoemd kan worden, als hij voor zijn leven vecht.
Denk dat elke hond, ook een pup, dan vecht.
Terwijl iedereen hier roept dat het vreemd/gevaarlijk/enz. is van die pup zoals hij reageert.
En ik denk dat als Anders zo'n vreemd hondje is, die pup wel eens heel terecht zo kan hebben gereageerd.

Vraag me dit dus alleen maar af.

Heb geen zin om Mojuan af te zeiken zoals hier gebeurt door velen.
Ik wil buiten die "discussie" blijven.
Afbeelding
"The perfection of a life with a gundog, like the perfection of an autumn, is disturbing because you know, even as it begins, that it must end.
Time bestows the gift and steals it in the process."
(citaat van George Evans)
dagmar88
Zeer actief

Ongelezen bericht door dagmar88 »

Nanna schreef:[
Dat staat toch helemaal los van elkaar ;-)
Ja, ik vind het ook een stomme combi en had dat nooit gedaan, maar goed, je zult Nanna van haar levensdagen lang niet met zo'n beest zien rondlopen.
Laat onverlet dat Mojuan vaak gewoon heel redelijk en aardig is. Alleen nu met die pup lijkt ze oogkleppen op te hebben maar dat zie je vaker bij verliefde mensen. Meestal vallen die schellen je na verloop van tijd wel van de ogen.

Een hele tijd geweest ja; daarvoor was er ook eens per maand een topic in deze richting.
Daarom geloof ik er nog steeds geen drol van.
Hutsje
Zeer actief
Mijn ras(sen): moddercockers
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door Hutsje »

Neeltje schreef: Als Anders zich echt niet gedraagt, zoals een hond dat zou moeten doen in een roedel, en de roedel functioneert verder goed, wordt Anders er straks gewoon uitgewerkt. De fokker van Tirsa had ook zo'n hond, beetje getikt noemden we haar. Die is uiteindelijk net op tijd herplaatst, anders had de roedel verder met haar afgerekend.
tot nu toe was er kennelijk geen probleem binnen de roedel. moet je daar dan zo'n pup bij zetten? ik denk het niet. ik zou het heel raar vinden als anders herplaatst zou worden.
Laatst gewijzigd door Hutsje op 17 jun 2014 22:51, 1 keer totaal gewijzigd.
Afbeelding
Dinos

lets have fun schreef:
Dinos schreef:
Marion. schreef:

Ik ben niet van mening dat poedel gedragsgestoord is, en denk dat er meer aan vooraf is gegaan ,maar dat is i.d.d een aanname.
Dinos

Nou, hou dan je bek maar.
Autorijden en schrijven doe je niet op gevoel. Daar zijn regels voor en als je je er niet aan houdt dan krijg je commentaar.[/quote]

Ach ik heb liever een schrijf fout dan zo onbeholpen uit de hoek te komen.
Miranda
Erelid
Mijn ras(sen): Zwitserse Witte Herder
Tervuerense herder

Ongelezen bericht door Miranda »

Machie schreef:Csiva is nog nooit op dr rug gegaan voor een hond.
Skadi ook niet. Ook niet toen ze als klein wurm van 16 weken werd gecorrigeerd door een vreemde DH.
Die vocht ook terug. Verbeten. Nogal gestoord gedrag als je het mij vraagt, als ik niet had ingegrepen had het kleine kolerelijdertje zich doodgevochten. Dominant kutjoekel. Voor mij gaat ze trouwens wel op de rug. Uit zichzelf. Als ik iets vreselijks doe als een wenkbrauw optrekken bij minder gewenst gedrag. Ik hoef dat niet fysiek af te dwingen, sterker nog, dat kán ik niet eens.

En zo ervaren als ik ben, geen háár op mijn hoofd die er over piekert om er hier een teef bij te zetten.
Ik heb geen behoefte aan moord en doodslag.

Maar gelukkig heeft TS héél wat meer kennis dan ik heb, en gaat het allemaal goed komen als ze maar genoeg blijft soosjaaliseeren.....
And few will ever climb
the great world-tree from which we've grown
But those who seek will find
the rhythm that vibrates high and far
EstherK
Zeer actief
Mijn ras(sen): Airedale Terrier, Zwarte Russische Terrier en Foxterrier
Aantal honden: 3
Contacteer:

Ongelezen bericht door EstherK »

ranetje schreef:

Ik vroeg me af of die pup zo "fel" genoemd kan worden, als hij voor zijn leven vecht.
Terwijl iedereen hier roept dat het vreemd/gevaarlijk/enz. is van die pup zoals hij reageert.
En ik denk dat als Anders zo'n vreemd hondje is, die pup wel eens heel terecht zo kan hebben gereageerd.

Anders heeft bijna geen tanden, dus ik denk niet dat pupje om zijn leven moest vechten. Daarnaast las ik op 21 feb nog dat Anders zo sociaal en lief is.
Anders heeft zich ontwikkeld tot een tophondje, supersociaal, heel knuffelig en lief voor alles en iedereen.
Ze kan zelfs prima met onze ratjes omgaan. Iedereen is gek op haar. Helaas heeft bijna geen tand meer in haar bek, omdat ze érg gevoelig is voor tandsteen en het overgrote deel van haar gebit zat los en was aan het ontsteken.
Laatst gewijzigd door EstherK op 17 jun 2014 22:50, 3 keer totaal gewijzigd.
Dinos

Ja dat is dan 2 x in de hoek
billy
Erelid
Mijn ras(sen): Fox en Duitse Jacht terrier

Ongelezen bericht door billy »

Anders is dus blijkbaar anders, kan niet normaal doen of zo en dan zet je dat lekker samen met eten, en t zelfde blijft hetzelfde dat gaat dan niet goedkomen en ik denk dat het door de namen van de honden komt :pffff: :mrgreen:
En op de rug leggen is zoooo achterhaalt, begeleiden moet je dat soort rassen, leren met geduld en rust dat jij het altijd voor ze oplost, situaties waarin het fout gaat voorkomen, maar het begint al niet goed nu :oeps:
Ik neem mijn woorden uit het vorige topic terug, toen klonk het allemaal wel goed :wink:
Afbeelding
Machie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Puli, kruising golden retriever X wetterhoun, kruising Pumi, Hrvatski ovčar, Border Collie
Aantal honden: 5

Ongelezen bericht door Machie »

Miranda schreef:
Machie schreef:Csiva is nog nooit op dr rug gegaan voor een hond.
Skadi ook niet. Ook niet toen ze als klein wurm van 16 weken werd gecorrigeerd door een vreemde DH.
Die vocht ook terug. Verbeten. Nogal gestoord gedrag als je het mij vraagt, als ik niet had ingegrepen had het kleine kolerelijdertje zich doodgevochten. Dominant kutjoekel. Voor mij gaat ze trouwens wel op de rug. Uit zichzelf. Als ik iets vreselijks doe als een wenkbrauw optrekken bij minder gewenst gedrag. Ik hoef dat niet fysiek af te dwingen, sterker nog, dat kán ik niet eens.

En zo ervaren als ik ben, geen háár op mijn hoofd die er over piekert om er hier een teef bij te zetten.
Ik heb geen behoefte aan moord en doodslag.

Maar gelukkig heeft TS héél wat meer kennis dan ik heb, en gaat het allemaal goed komen als ze maar genoeg blijft soosjaaliseeren.....
Csiva vecht niet terug ;) Ze gaat dan gewoon piepend weg en op dr buik liggen.
Csiva is ook niet heel dominant, maar ook niet onderdanig. Ze weet exact wat ze wel en niet kan maken bij welke hond. Enige hond waar ze echt mee aan het patsen was is een Mudi teef van gelijke leeftijd en gelijk karakter. Stoere houding, maar stiekem heel onzeker :F:
malinois
Zeer actief
Mijn ras(sen): (X) Mechelse herder
Contacteer:

Ongelezen bericht door malinois »

ranetje schreef:
malinois schreef:
ranetje schreef: (CM wel, dat weet ik en dat is het systeem dan Mojuan hanteert als ik me goed herinner).
Niet bij pups :wink: en ook niet bij baknijd
Nou, daar heb ik anders wel een filmpje van gezien.
Geen pup, maar wel baknijd.
Op de rug leggen? Dan heb ik die gemist ;-)
Afbeelding
In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
lets have fun

Ongelezen bericht door lets have fun »

Dinos schreef: Ik ben niet van mening .......
Dat zegt mij dan weer niks.
ranetje
Zeer actief

EstherK schreef:
Hutsje schreef:
ranetje schreef:
dat zou zeker kunnen maar ze heeft de pup dus zelf in deze situatie gebracht en de eerste zéér negatieve ervaring is er dus al, terwijl je juist dat altijd erg probeert te vermijden als je met een pup naar buiten gaat.

Anders heeft bijna geen tanden, dus ik denk niet dat pupje om zijn leven moest vechten. Daarnaast las ik op 21 feb nog dat Anders zo sociaal en lief is.
Anders heeft zich ontwikkeld tot een tophondje, supersociaal, heel knuffelig en lief voor alles en iedereen.
Ze kan zelfs prima met onze ratjes omgaan. Iedereen is gek op haar. Helaas heeft bijna geen tand meer in haar bek, omdat ze érg gevoelig is voor tandsteen en het overgrote deel van haar gebit zat los en was aan het ontsteken.
:ok:
En daarmee is een reactie van Anders een correctie en geen aanval? en dat snapt een pup van 9 weken prima? :wink:
Laatst gewijzigd door ranetje op 17 jun 2014 23:09, 1 keer totaal gewijzigd.
Afbeelding
"The perfection of a life with a gundog, like the perfection of an autumn, is disturbing because you know, even as it begins, that it must end.
Miranda
Erelid
Tervuerense herder

Machie schreef:Csiva vecht niet terug ;) Ze gaat dan gewoon piepend weg en op dr buik liggen.
En ook dat vinden veel honden wel goed. het gaat om het totaal van de houding. Als ze echt verontschuldigend is, zal ze er prima mee wegkomen. Als ze nep-onderdanig is niet. Dat op de rug gooien en blijven kronkelen en druk doen. Dat is vaak een trigger van jewelste.

Maar een pup die terugvecht, da's niet echt normaal, daar zijn we het over eens, toch?
And few will ever climb
Dinos

En ach hier op forum is het kortzichtigheid troef, dus reprimande over schrijven en quoten lig ik niet wakker van.Schijnbaar ben je als je foutloos schrijft wat ik betwijfel als ik alles ga na pluizen, een stuk slimmer en beter als de mensen die snel reageren en niet meer alles na lezen.gelukkig ben ik mens en maak fouten en probeer ik er van te leren . In tegenstelling sommige leden hier die niets leren en een plaat voor hun hoofd hebben.
ranetje
Zeer actief

Nanna schreef:
Miranda schreef: Maar een pup die terugvecht, da's niet echt normaal, daar zijn we het over eens, toch?
Nou ken ik uit mijn kenneltijd wel ruwhaar teckelpuppen die met elkaar vochten op leven en dood en dus vroeger naar hun eigenaars moesten dan normaal :80:
Maar nog nooit heb ik mogen aanschouwen dat een zo jonge pup op de vuist ging met een volwassen hond. En dan ook doorgaan ook hè.
Ik vind het een héél veeg teken.
Aangezien ik nogal wat vraagtekens heb, heb ik geeeeeeeeeeen idee. :U:

Dus ik zeg maar niks :mrgreen:
Afbeelding
DeDiana
Zeer actief
Mijn ras(sen): Schotse herdershond langhaar en Spaanse schonen
Aantal honden: 4

Ongelezen bericht door DeDiana »

Machie schreef:Csiva vecht niet terug ;) Ze gaat dan gewoon piepend weg en op dr buik liggen.
Csiva is ook niet heel dominant, maar ook niet onderdanig. Ze weet exact wat ze wel en niet kan maken bij welke hond. Enige hond waar ze echt mee aan het patsen was is een Mudi teef van gelijke leeftijd en gelijk karakter. Stoere houding, maar stiekem heel onzeker :F:
Mila is precies zo. Die ging als pup ook niet op haar rug liggen, maar kwam achter mijn benen schuilen en probeerde zich onzichtbaar te maken als een andere hond haar wegsnauwde. Mila is ook niet dominant en ook niet onderdanig, maar voelt meteen aan welke hond haar 'meerdere' is en daar heeft ze dan ook vrede mee. Bij een begroeting met zo'n hond kan ze zich dus wel onderdanig opstellen, maar dan gaat ze zitten en nooit op de rug liggen.
Neeltje

Hutsje schreef:
Neeltje schreef: Als Anders zich echt niet gedraagt, zoals een hond dat zou moeten doen in een roedel, en de roedel functioneert verder goed, wordt Anders er straks gewoon uitgewerkt. De fokker van Tirsa had ook zo'n hond, beetje getikt noemden we haar. Die is uiteindelijk net op tijd herplaatst, anders had de roedel verder met haar afgerekend.
tot nu toe was er kennelijk geen probleem binnen de roedel. moet je daar dan zo'n pup bij zetten? ik denk het niet. ik zou het heel raar vinden als anders herplaatst zou worden.
Nee, totaal niet. Als je daar een pup bij wilt zetten, houd je rekening met de karakters van de honden die je al hebt. Je kunt leuk een hond uitzoeken die jij leuk vindt, maar dat wil nog niet zeggen dat de honden die je al hebt, daar hetzelfde over zullen denken.
Als ze Anders zou herplaatsen, als straks blijkt dat het echt niet gaat, dan ben je echt heel verkeerd bezig. Ik zou de pup nu meteen een goed thuis geven, beter nu dan straks als de hond verknipt is.

Soms moet je gewoon gelukkig zijn met wat je hebt.
Jackira
Zeer actief

Ongelezen bericht door Jackira »

Weet je iemand die echt verstand heeft van honden en er mee kan lezen en schrijven heeft het niet nodig om zo van de toren te blazen. Die straalt dat van nature uit en verdient respect door zijn of haar handelen.Ik vind je erg onstabiel overkomen. Het lijkt wel of je jezelf moet overtuigen van je eventuele kwaliteiten. Jammer dat uit je manier van doen blijkt dat je die nog niet hebt.
Chihuahua-paws
Zeer actief
Mijn ras(sen): Chihuahua langhaar

Ongelezen bericht door Chihuahua-paws »

Cleva schreef: En puppen onderling is nog weer iets heel anders dan een pup met een volwassen hond.
Ik vind het ronduit hufterig om je honden op te zadelen met een inwonend achterstandscrimineeltje.
Nou ik vind het vooral gek dat een volwassen hond vecht met een pup.
Er is mij altijd geleerd dat een gezonde volwassen hond nooit vecht met een pup , wel snauwen, op de rug leggen duidelijk maken dat hij iets niet wil. Dan kan de pup een draak zijn en dat wordt natuurlijk alleen maar erger.
Maar op dit punt vind ik dat ts de pup had moeten beschermen voordat dit uit de hand liep.

Daarbij vind ik het gek dat je bij een hond die niet helemaal ok is ''even grof geoordeeld'' een pup plaatst.
It's the animal, it's the animal, it's the animal instinct in me..

Toots we zullen je nooit vergeten. Rust zacht.
ranetje
Zeer actief

toots schreef:
Cleva schreef: En puppen onderling is nog weer iets heel anders dan een pup met een volwassen hond.
Ik vind het ronduit hufterig om je honden op te zadelen met een inwonend achterstandscrimineeltje.
Er is mij altijd geleerd dat een gezonde volwassen hond nooit vecht met een pup , wel snauwen, op de rug leggen duidelijk maken dat hij iets niet wil. Dan kan de pup een draak zijn en dat wordt natuurlijk alleen maar erger.
Maar op dit punt vind ik dat ts de pup had moeten beschermen voordat dit uit de hand liep.

Daarbij vind ik het gek dat je bij een hond die niet helemaal ok is ''even grof geoordeeld'' een pup plaatst.
Niet op de rug leggen :tongue:

Een pup kan wel zelf op de rug gaan liggen.
Afbeelding
Neeltje

toots schreef:

Om te kunnen zeggen dat Anders het gevecht begon, denk ik echt dat je het goed gezien moet hebben, maar als je het goed gezien had, had je het in de kiem kunnen smoren.

Er is een aflevering van de Dog Whisperer, waar Cesar gevechten tussen twee Jack Russels helemaal haarfijn uitpluist en shot voor shot laat zien waar je op moest letten, maar ook wat hij zelf had gemist. Een van de beste afleveringen:

https://www.youtube.com/watch?v=mcWtFBDupro
blacky
Zeer actief
Mijn ras(sen): Coton de Tuléar en Havanezer.

Ongelezen bericht door blacky »

toots schreef:

nou kom dan maar niet met een pup bij mij thuis. Die wordt direct verteld dat hij beslist niet te dichtbij moet komen. :19:
En dat is dan ook gelijk duidelijk. Pup laat hem met rust. Ik zie daar niets verkeerds in. Gaatjes vallen er overigens nooit.
Afbeelding
gevni havanezers
dagmar88
Zeer actief

toots schreef:

Anders is blind of slechtziend dacht ik?
Er zijn zat volwassen honden niet van pups gediend.
Hilde
Zeer actief
Mijn ras(sen): Grote poedel en border collies

Ongelezen bericht door Hilde »

Het is een fabeltje dat volwassen, gezonde honden pups niet aanvallen. Was het maar zo'n feestje :wink:

Ik ga met Ranetje mee. Ik durf niet direct te zeggen dat een pup die terug vecht niet goed is.
Afbeelding
Miranda
Erelid
Tervuerense herder

toots schreef:Nou ik vind het vooral gek dat een volwassen hond vecht met een pup.
Er is mij altijd geleerd dat een gezonde volwassen hond nooit vecht met een pup ,
Onzin. Er zijn genoeg volwassen honden die niks te maken willen hebben met pups. Die moeten óf weg (en vlot een beetje) óf dood. In een roedel niet zozeer, maar deze pup maakt nog niet echt deel uit van een roedel. Die is er net.
En als het vreemde pups betreft is dat volkomen natuurlijk gedrag.

Een pup die terugvecht, díé vertoont wel gestoord gedrag.
And few will ever climb
dagmar88
Zeer actief

Miranda schreef: Een pup die terugvecht, díé vertoont wel gestoord gedrag.
Maar kun je een ras dat gefokt is op gestoorde eigenschappen met normale honden vergelijken?
Plaats reactie

Terug naar “Algemeen”