Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Honden met een streepje voor

Een forum voor algemene onderwerpen over honden en vragen over honden.

Moderator: moderatorteam

lunaquinty
Zeer actief
Mijn ras(sen): bordeauxdog, cane corso, chihuahua
Aantal honden: 4

Re: Honden met een streepje voor

Ongelezen bericht door lunaquinty »

mercedes2803 schreef:Gos...ik heb zo links en rechts nog amper de reactie's gelezen maar grote goedheden...

Ik HAD een grotere rot draak waarmee ik alles en iedereen ontweek.
Tot aan zijn dood heb ik kunnen voorkomen dat hij op een andere hond klapte, maar dat was te danken aan mij als ik bovenop hem lag of hem optilde boven mijn middel.
En nu?
Nu heb ik nog een Muis
11 kilo, Terrier kruising.
En das ook een draaaaak maar wel op een heel andere manier.
Dit mot niet zo gek veel van andere honden en als het mij goeddunkt, dan til ik haar mooi op...
Dikke schijt en drie bier wat een ander daarvan vindt en commentaar daarover van vreemden die dan gaan roepen"zet maar neer hoooooor, want ja...daar worden ze vals van he? " of iets van dien strekking

Ach... die negeer ik of als ik een beste dag heb, krijgen te horen dat ze zes jaar samen geleefd heeft met een immens grooootttte agressieve kutjoekel van een Sharpei en dat het dus echt niet aan haar ligt als hun honden een probleem met haar hebben :mann: :F:

En als ik denk dat het prima gaat, dan laat ik haar gewoon lopen...zo ook tussen 20 Leonbergers, geen probleem...
Muis valt niemand lastig en wil ook niet lastig gevallen worden..
Net het baasje :E:
een sharpei groot? :scratch:
ranetje
Zeer actief
Mijn ras(sen): Griffon Korthals
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door ranetje »

mercedes2803 schreef:Gos...ik heb zo links en rechts nog amper de reactie's gelezen maar grote goedheden...

Tot aan zijn dood heb ik kunnen voorkomen dat hij op een andere hond klapte, maar dat was te danken aan mij als ik bovenop hem lag of hem optilde boven mijn middel.
En nu?
Nu heb ik nog een Muis
Dit mot niet zo gek veel van andere honden en als het mij goeddunkt, dan til ik haar mooi op...
Dikke schijt en drie bier wat een ander daarvan vindt en commentaar daarover van vreemden die dan gaan roepen"zet maar neer hoooooor, want ja...daar worden ze vals van he? " of iets van dien strekking

Ach... die negeer ik of als ik een beste dag heb, krijgen te horen dat ze zes jaar samen geleefd heeft met een immens grooootttte agressieve kutjoekel van een Sharpei en dat het dus echt niet aan haar ligt als hun honden een probleem met haar hebben :mann: :F:

En als ik denk dat het prima gaat, dan laat ik haar gewoon lopen...zo ook tussen 20 Leonbergers, geen probleem...
Ja maar, ja maar ............... :?
Dat is het toch juist?

Jouw krummel valt niemand lastig.
Dus wat is je punt dan? :U:
Afbeelding
"The perfection of a life with a gundog, like the perfection of an autumn, is disturbing because you know, even as it begins, that it must end.
Time bestows the gift and steals it in the process."
(citaat van George Evans)
mercedes2803
Zeer actief
Mijn ras(sen): Stiefhond Hummer - Franse Bull

Ongelezen bericht door mercedes2803 »

lunaquinty schreef:

En nu?
Nu heb ik nog een Muis

een sharpei groot? :scratch:
Tja..ik vind van niet maar de gemiddelde medelander met of
zonder hond vindt ze groot ha ha
mercedes2803
Zeer actief
Mijn ras(sen): Stiefhond Hummer - Franse Bull

Ongelezen bericht door mercedes2803 »

ranetje schreef:

En nu?
Nu heb ik nog een Muis

Dat is het toch juist?

Ik had misschien even aan moeten geven dat ikde keerzijde
Van de medaille ook ken .
muis ziet niemand als bedreiging en ik weet zeker dat
onopgevoed gedrag van haar makkelijker gepikt
wordt dan dat mensen ook naar IETS van rimpel pikten
die werd op basis van zijn voorkomen al beoordeelt en bij
sommige mensen stond hij al met 1-0 achter
ranetje
Zeer actief

mercedes2803 schreef:
ranetje schreef:

En nu?
Nu heb ik nog een Muis

Dat is het toch juist?

Ik had misschien even aan moeten geven dat ikde keerzijde
Van de medaille ook ken .
muis ziet niemand als bedreiging en ik weet zeker dat
onopgevoed gedrag van haar makkelijker gepikt
wordt dan dat mensen ook naar IETS van rimpel pikten
die werd op basis van zijn voorkomen al beoordeelt en bij
sommige mensen stond hij al met 1-0 achter
:ok:
Net zoals dat Dinos (TS) is opgevallen.
Zijn Chi (herplaaatser die zich nog niet zo netjes gedroeg) kreeg veel meer credit dan zijn grote bakbeest zou hebben gekregen.

edit: zin afgemaakt.
Laatst gewijzigd door ranetje op 22 jun 2014 18:28, 1 keer totaal gewijzigd.
Afbeelding
"The perfection of a life with a gundog, like the perfection of an autumn, is disturbing because you know, even as it begins, that it must end.
Tineke
Zeer actief
Aantal honden: 3

Ongelezen bericht door Tineke »

ranetje schreef:Net zoals dat Dinos (TS) is opgevallen.
Zijn Chi (herplaaatser die zich nog niet zo netjes gedroeg) kreeg veel meer credit dan zijn grote bakbeest
En daar zou ik maar dankbaar voor zijn als ik Dinos was ,want nu hoeft er enkel bij een bijtincident van de chi waarbij bloed vloeit een excuus te worden gemaakt wat dan ook nog eens weggewoven word.
Dat hoef je met een bakbeest niet te verwachten , de kans op een inbeslagname is dan veel groter.
Ik zou als ik Dinos was en je zo ontzettend ergert aan het verschil wat mensen hanteren bij groot versus klein er dan maar eens heel snel voor gaan zorgen dat klein zich net zo gaat gedragen als groot of mensen net zo in bescherming gaan nemen wat je wellicht ook zou doen als groot zijn tanden er daadwerkelijk inzet.
Afbeelding
De honden van voorbij, ze blijven in mijn leven
De honden van voorbij ,ik blijf met ze verweven.

https://www.facebook.com/Hondenherplaatsingennl
Lin-C
Zeer actief
Mijn ras(sen): X Russische Toy Terriër

Ongelezen bericht door Lin-C »

Ik vind het ook ontzettend ergerlijk als kleine hondjes zo uitvallen of zelfs happen/bijten. Zelf heb ik een klein hondje die dat absoluut NIET doet. Hier krijg ik dan ook regelmatig complimentjes over van mensen met grote en kleine honden. Maar zo moeilijk is het niet hoor om je kleine hondje een beetje knap op te voeden. :19:

Maar ook ik loop eerder om voor een grote uitvallende hond dan voor een kleintje, puur om de schade die er aangericht zou (kunnen) worden. Semmy is 3x aangevallen/gebeten en dat was toch echt alle drie de keren door een grote hond (Mechelaar, Dalmaat en middelgrote kruising). En dat was dus ook echt niet omdat Semmy als onopgevoed, klein hondje uit zijn dak ging. :oeps: Dus dan kan er heel hard geroepen worden dat kleine hondjes opgevoed moeten worden maar ook mijn opgevoede kleine hondje is dus de lul.

Verder heb ik trouwens echt niets tegen grote honden. Integendeel. Wij hebben vroeger altijd grote honden gehad en mijn zus en vader hebben beide nog grote honden. Ik ken dus beide kanten wel.
Dinos

Ongelezen bericht door Dinos »

laeken schreef:
Dinos schreef:Ik draaf door omdat dit niet een topic is over Brutus en Apollo, en mensen dus steeds de rollen willen gaan omdraaien.Als je de tekortkomingen van mini en eigenaar niet wil lezen of horen begin je een topic over klapkaak succes gegarandeerd .
Wat wil je nou precies? Ik reageer zo raar op je omdat je loopt te drammen en je zin niet lijkt te krijgen. Zoals ik tegen klanten zou zeggen, wat is Uw vraag en wat wilt U nu precies dat ik doe of zeg. Want soms willen mensen alleen hun ei kwijt en dan kun je dus niet verwachten dat je dan precies de reacties krijgt die je wil.

Verder zeg je hele erge dingen zonder dat je het door hebt. Want als jij vindt dat het bijzonder is dat grote honden niet vaker kleine hondjes doodmaken dan moet je je eens gaan afvragen of jij wel begrijpt wat die kleine hondjes doen. Keffen en op je hond af rennen is nl niet meteen een reden om dood te moeten. Dat zien de meeste honden prima. Daarom worden die kleintjes meestal met rust gelaten. Al mijn grote honden namen die kleintjes niet serieus. Misschien dat jij daar een voorbeeld aan kan nemen? En als jij vindt dat een hond het recht heeft een klein hondje dood te bijten dan vraag ik me af waar de opvoeding en de baas van die grote hond in hemelsnaam uit hangen?

Verder worden er meer kleine hondjes om niks dood gebeten door grote honden dan andersom als je het mij vraagt. Ik heb dus een hekel aan grote loslopende honden die ik bij mijn hondje weg moet zien te houden. Hij doet niks hoor......en ze lopen door. Als ik met mijn roedel grote honden liep dan wisten mensen niet hoe snel ze Hector weg moesten halen maar omdat mijn hondje klein is boeit het ze geen reet. Hun hond loopt geen gevaar. Dat is even de tegenhanger van de stelling waar jij zo aan lijkt te hangen :engel: :wink:

Verder beschuldig je mij van schelden. Zal ik eens quoten voor wat jij mij al hebt uitgemaakt en dan mag jij 1 voorbeeld noemen van schelden van mijn kant. Ik wens je succes want ik scheld nergens. :roll: Je kan het nog zo hard roepen, maakt niet dat ik dat gedaan heb. Jammer dus

.
En dat onderscheid is helemaal niet negatief. Als jij een lieve CC hebt dan laat ik mijn schoothondje daar gewoon bij als ik je ken en vertrouw. Maak je geen zorgen. Alleen op basis van hij doet niks kan jij met je CC de tering krijgen en laat ik mijn schoothondje gewoon los bij een ander schoothondje. Ik weet eigenlijk zeker dat jij dat stiekem heel erg goed snapt maar een beetje principieel loopt te doen

Flikker op meid. Je weet niks van mijn angst en het gaat hier over mijn NIET-angst. Dus zoek het uit . Mensen met een klapkaak hebben een verdomde kort lontje hier. Ik verlies mijn tolerantie en schiet maar even uit mijn slof. Je moet dieren wel langs een meetlat leggen en dat doe jij zelf net zo goed. Doe even niet zo hypocriet zeg .

Dit zijn uitspraken van jou,in dit topic ik heb toch de indruk dat daar door jou gescholden word.
Verder heb ik hier nog nooit iemand uitgescholden, dus ook jou niet.
Ik heb in een topic uitspraak gedaan over misschien zuurstofgebrek bij geboorte met nadruk op misschien, en weet niet eens of dit een reactie op jou geweest is.

Voor de rest is het je goed recht om voor bepaalde honden blokje om te lopen,
En is het mijn recht dat ik niet wil dat de Fifi in mijn broek of poten hond hangt.
Ik wil helemaal niet dat er honden dood gebeten worden en dat zeg ik ook helemaal nergens , ik verbaas mij erover dat dit niet vaker voorkomt, en ja ik denk dat dit met het grote tolerantie vermogen van grote honden te maken heeft.
Als Dinos blaffend en keffend op een Fifi zou afrennen en hem in pootje zou bijten staat het halve forum hier op zijn kop.Dus denk zeker dat de Fifi een streepje voor heeft.
Marion.

Ongelezen bericht door Marion. »

Flikker op meid.
Hahaha. Kan het door het gekut met de quotes niet zo goed opmaken, maar wie is er precies de meid hier? Dinos of laeken?
dagmar88
Zeer actief

Ongelezen bericht door dagmar88 »

Marion. schreef:
Flikker op meid.
Hahaha. Kan het door het gekut met de quotes niet zo goed opmaken, maar wie is er precies de meid hier? Dinos of laeken?
:mrgreen: Ik denk ik. Had het topic niet meer gevolgd.

Neem aan dat je wel wat beters te doen hebt dan je daar druk over maken Dinos :wink:
Marion.

Ongelezen bericht door Marion. »

dagmar88 schreef:

Neem aan dat je wel wat beters te doen hebt dan je daar druk over maken Dinos :wink:
Oke dan :)
Jij bent in elk geval van het vrouwelijke geslacht haha
Lief
Zeer actief
Mijn ras(sen): Alaska Malamutes
Aantal honden: 2
Contacteer:

Ongelezen bericht door Lief »

Bij mij heeft geen enkele hond een streepje voor.
Ik accepteer geen gebijt in mij of mijn honden en eis van mijn honden dat ze zich gedragen.
Of ze nu 2, 20 of 60 kg wegen maakt niet uit.
Ik erger me evengoed aan een opspringende teckel als aan een opspringende lab en kijk in beide gevallen de baas boos aan en blok de hond af.
De reactie van de bazen verschilt echter, en dat is hetgeen dat niet klopt.
Het is een beetje net als met ouders die blind zijn voor het gedrag van hun kinderen en die dus niet accepteren dat jij hun prinsje helemaal niet geweldig vindt.
Honden zijn niet perfect, maar het gaat er wel om of de baas in ieder geval goed gedrag nastreeft.
Dinos

Lief schreef:Bij mij heeft geen enkele hond een streepje voor.
Ik accepteer geen gebijt in mij of mijn honden en eis van mijn honden dat ze zich gedragen.
Of ze nu 2, 20 of 60 kg wegen maakt niet uit.
Ik erger me evengoed aan een opspringende teckel als aan een opspringende lab en kijk in beide gevallen de baas boos aan en blok de hond af.
De reactie van de bazen verschilt echter, en dat is hetgeen dat niet klopt.
Het is een beetje net als met ouders die blind zijn voor het gedrag van hun kinderen en die dus niet accepteren dat jij hun prinsje helemaal niet geweldig vindt.
Honden zijn niet perfect, maar het gaat er wel om of de baas in ieder geval goed gedrag nastreeft.
Nee honden zijn niet perfect, maar ik sla ze stukken hoger aan als de mens.
ranetje
Zeer actief

Tineke schreef:
Zijn Chi (herplaaatser die zich nog niet zo netjes gedroeg) kreeg veel meer credit dan zijn grote bakbeest
En daar zou ik maar dankbaar voor zijn als ik Dinos was ,want nu hoeft er enkel bij een bijtincident van de chi waarbij bloed vloeit een excuus te worden gemaakt wat dan ook nog eens weggewoven word.
Dat hoef je met een bakbeest niet te verwachten , de kans op een inbeslagname is dan veel groter.
Ik zou als ik Dinos was en je zo ontzettend ergert aan het verschil wat mensen hanteren bij groot versus klein er dan maar eens heel snel voor gaan zorgen dat klein zich net zo gaat gedragen als groot of mensen net zo in bescherming gaan nemen wat je wellicht ook zou doen als groot zijn tanden er daadwerkelijk inzet.
Goeie genade
Lees die OP nou eens gewoon zonder vooroordeel.

Dinos schrijft alleen maar dat het hem opvalt, dat verschil in acceptatie.
Dinos schreef:Ik wist het al , maar nu na ervaring weet ik het echt 100%zeker.
Een hond wordt op zijn uiterlijk beoordeeld, en chi die niet vriendelijk is ,wordt gezegd och is niet erg, terwijl één van onze grotere honden hier direct mee in de problemen zouden komen.
Ook wij accepteren bepaald gedrag van een chi niet ,maar 70% van wandelaars mede hondeneigenaren vinden dit gedrag bij kleine hond dus echt acceptabel , mijn bek valt open wat bij mini allemaal wel voor medemens cq hond acceptabel is. Het is niet gek dat er dus zoveel ontspoorde mini,s lopen ,die als er stront aan de knikker is er gewoon mee weg kunnen komen.
Afbeelding
Tineke
Zeer actief

ranetje schreef:
Tineke schreef:
Goeie genade

Een hond wordt op zijn uiterlijk beoordeeld, en chi die niet vriendelijk is ,wordt gezegd och is niet erg, terwijl één van onze grotere honden hier direct mee in de problemen zouden komen.
Ook wij accepteren bepaald gedrag van een chi niet ,maar 70% van wandelaars mede hondeneigenaren vinden dit gedrag bij kleine hond dus echt acceptabel , mijn bek valt open wat bij mini allemaal wel voor medemens cq hond acceptabel is. Het is niet gek dat er dus zoveel ontspoorde mini,s lopen ,die als er stront aan de knikker is er gewoon mee weg kunnen komen.

Ik lees het zonder vooroordeel en kom dan tot de conclusie dat Dinos klaarblijkelijk wel roept dat hij bepaald gedrag niet accepteert van de chi maar dat die zich er weinig van aantrekt :mrgreen:
Kortom ik zou me energie lekker stoppen in het voorkomen van incidenten met mijn eigen hond en me wat minder druk maken over andermans mening tav groot en klein.
Afbeelding

Lin851
Zeer actief
Mijn ras(sen): Witte herder

Ongelezen bericht door Lin851 »

Ik heb liever een chi in mijn herder hangen dan een tosa van 60kg of meer die zijn baas meesleurde en mijn hond greep.

Die chi trek je er makkelijk vanaf, de baas van de tosa kreeg hem zelfs niet van mijn hond af.

Dus ja, een agressieve chi is vervelend en ongewenst, maar ik vermijd ze niet, ik weet immers dat de baasjes ze kunnen houden, en dat anders de schade minimaal is.
De tosa en andere grote honden vermijden we voortaan, ik heb immers laatst meegemaakt wat er kan gebeuren als er een idioot met een grote hond loopt. En nee, ik ga niet eerst vragen of het een idioot is of niet. Dan staan we al te dicht bij elkaar.
ranetje
Zeer actief

Tineke schreef:
ranetje schreef:
Tineke schreef:
Goeie genade

Ik lees het zonder vooroordeel en kom dan tot de conclusie dat Dinos klaarblijkelijk wel roept dat hij bepaald gedrag niet accepteert van de chi maar dat die zich er weinig van aantrekt :mrgreen:
Kortom ik zou me energie lekker stoppen in het voorkomen van incidenten met mijn eigen hond en me wat minder druk maken over andermans mening tav groot en klein.
Terwijl hij verteld heeft dat die Chi net in huis is (overplaatser) en idd niet opgevoed was?
Waarmee hij dus aan de slag is gegaan?

Wat vreemd.

En nogmaals, hij maakt zich er niet druk over ..............................
Het valt hem nog meer op, nu hij zelf een kleine keffer heeft rondlopen.

edit:
En dat deelt hij mee, zoals wel meer forummers iets mededelen wat ze opvalt.
Afbeelding
Tineke
Zeer actief

ranetje schreef:Terwijl hij verteld heeft dat die Chi net in huis is (overplaatser) en idd niet opgevoed was?

Wat vreemd.
Nou reden te meer om het hondje vast te houden om incidenten te voorkomen lijkt mij.
De hond is er ruim twee maanden en wordt omschreven als een agressieve chi ,reden te meer om hem bij je te houden lijkt me.
En dat is ook wat ik bedoel dit doe je niet met een mastino gok ik maar zo ,dan gaat het meestal goed ,wat inhoud dat het ook weleens mis gaat.

lunaquinty schreef:tommy valt niet alleen uit, hij valt ook aan. het eerste contact gaat goed, maar al snel zie je de spanning opbouwen bij hem, begint hij te grommen, en wil ze dan wegjagen. voor alle 4 de honden gelden dezelfde regels, en zijn gedrag wordt zeker niet geaccepteerd.
hij luistert wel naar correcties gelukkig, en mag het dan nog een keer proberen. dan gaat het meestal goed.
.

En hier lijkt het wel of er nog gewoon verontwaardiging is op de dame die tot bloedens toe wordt gebeten en die dat niet erg vind.
Als jij het wel zo erg vind dan voorkom je dat toch ,je weet toch dat het kan gebeuren :denken:
lunaquinty schreef:dat begrijp ik wel, maar laatst beet onze chi echt door, en het bloedde flink. ik schaamde me kapot, en bood natuurlijk excuses aan.
ach, het geeft niet, reageerde de vrouw.
het geeft WEL, vind ik.
Afbeelding

Dinos

Dit is andere discussie maar vindt het prima hoor we hebben geen geheimen.We vertellen zoals het is en verbloemen of maken iets niet mooier dan het is, wat hier misschien niet zo verstandig is want voor je het weet wordt je afgebrand.
Onze chi heeft gedrag wat wij niet accepteren en zijn daar volop mee bezig, ook zit hij altijd aan de lijn als er wandelaars of honden komen.
Zoals aangegeven gaat hij los als hij heeft kennisgemaakt en in overleg met eigenaar andere hond.
Als er een andere hond bij komt gaat hij weer even vast enz enz.
We hebben nog flinke weg te gaan ,maar weet dat hij uiteindelijk net als onze klapkaken los in losloopgebied kan.
En hoe had ik dit topic kunnen schrijven als ik dus de reactie,s uit eerste hand zelf mee heb gemaakt.
Voor vele komt de chi er dus mee weg en is het niet erg of lachen er om.
Nogmaals voor ons is dit onacceptabel gedrag en nemen wij onze maatregelen en verantwoording.
Tineke
Zeer actief

Dinos schreef:Nogmaals voor ons is dit onacceptabel gedrag en nemen wij onze maatregelen en verantwoording.
lunaquinty schreef:aangezien ik door mijn rug ben gegaan, mag mijn oudste van 12 quinty en tommy uitlaten. maar luna krijgt ze niet mee.

Ja en daarom loopt er dus ook weleens een 12 jarig kind alleen met Tommy buiten.
Kom nou toch ,dat zou je toch ook niet doen als het je cc was die zich zo gedroeg.
Kortom jullie gaan ook anders met de chi om want je zou een kind toch niet alleen op pad laten gaan met een molosser die dat gedrag vertoont en gezien deze post doen jullie dat dus ook niet.
Ik persoonlijk zou het ook niet met een chi doen met dat gedrag trouwens :wink:
Afbeelding

Dinos

Nee een kind gaat niet met molosser op stap ,zoals iemand hier al vermeld een chi houdt je vast aan je pink, dus meisje van 12 kan die chi echt wel houden ,zij laat hem natuurlijk niet los,en loopt gewoon blokje om en weet dat ze Tommy kort moet houden als er iemand aankomt.
Luna onze b.d is te angstig en mag ze niet mee lopen en bij Dinos zou ze niets in te brengen hebben als er iets zou zijn.
Laatst gewijzigd door Dinos op 22 jun 2014 20:10, 1 keer totaal gewijzigd.
Tineke
Zeer actief

Dinos schreef:Nee een kind gaat niet met molosser op stap ,zoals iemand hier al vermeld een chi houdt je vast aan je pink, dus meisje van 12 kan die chi echt wel houden ,zei laat hem natuurlijk niet los,en loopt gewoon blokje om en weet dat ze Tommy kort moet houden als er iemand aankomt.
Luna onze b.d is te angstig en mag ze niet mee lopen en bij Dinos zou ze niets in te brengen hebben als er iets zou zijn.
Juist en dus gaan jullie anders met de chi om en de verantwoording die daar bijhoort.
Waarom omdat je minder kwaad ziet in een meisje met een chi aan de lijn ,zelfs als die uit zijn dak kan gaan weet je dat ze die kan houden en de bd of cc niet.
Eigenlijk dus precies hetzelfde zoals een hoop mensen naar groot en klein kijken dat is wat ik bedoel :wink:
Afbeelding

Dinos

Tineke schreef:
Dinos schreef:Nee een kind gaat niet met molosser op stap ,zoals iemand hier al vermeld een chi houdt je vast aan je pink, dus meisje van 12 kan die chi echt wel houden ,zei laat hem natuurlijk niet los,en loopt gewoon blokje om en weet dat ze Tommy kort moet houden als er iemand aankomt.
Juist en dus gaan jullie anders met de chi om en de verantwoording die daar bijhoort.
Waarom omdat je minder kwaad ziet in een meisje met een chi aan de lijn ,zelfs als die uit zijn dak kan gaan weet je dat ze die kan houden en de bd of cc niet.
Eigenlijk dus precies hetzelfde zoals een hoop mensen naar groot en klein kijken dat is wat ik bedoel :wink:
Ik snap wat je bedoeld en heb ook begrip dat mensen anders naar c.c kijken als naar chi, volgens mij had ik dat ook ergens geschreven in dit topic.
Waar ik geen begrip voor heb is dat gedrag klein hondje vaak gebagatelliseerd wordt en geaccepteerd .
dagmar88
Zeer actief

Ongelezen bericht door dagmar88 »

Dinos schreef: Waar ik geen begrip voor heb is dat gedrag klein hondje vaak gebagatelliseerd wordt en geaccepteerd .

Zou je bij een cane corso met précies hetzelfde gedrag dan ook even met de baas praten en hem/haar los doen?
Tineke
Zeer actief

Dinos schreef:Waar ik geen begrip voor heb is dat gedrag klein hondje vaak gebagatelliseerd wordt en geaccepteerd .
Tja net wat ik zei wees daar maar blij mee dat andere dat wel doen anders zat Tommy na zijn bijtincident in een laserasiel :wink:
Afbeelding

ranetje
Zeer actief

Tineke schreef:
ranetje schreef:Terwijl hij verteld heeft dat die Chi net in huis is (overplaatser) en idd niet opgevoed was?

Wat vreemd.
Nou reden te meer om het hondje vast te houden om incidenten te voorkomen lijkt mij.
De hond is er ruim twee maanden en wordt omschreven als een agressieve chi ,reden te meer om hem bij je te houden lijkt me.
En dat is ook wat ik bedoel dit doe je niet met een mastino gok ik maar zo ,dan gaat het meestal goed ,wat inhoud dat het ook weleens mis gaat.
Was hij los dan? :denken:

lunaquinty schreef:tommy valt niet alleen uit, hij valt ook aan. het eerste contact gaat goed, maar al snel zie je de spanning opbouwen bij hem, begint hij te grommen, en wil ze dan wegjagen. voor alle 4 de honden gelden dezelfde regels, en zijn gedrag wordt zeker niet geaccepteerd.
hij luistert wel naar correcties gelukkig, en mag het dan nog een keer proberen. dan gaat het meestal goed.
.
Tineke schreef:En hier lijkt het wel of er nog gewoon verontwaardiging is op de dame die tot bloedens toe wordt gebeten en die dat niet erg vind.
Als jij het wel zo erg vind dan voorkom je dat toch ,je weet toch dat het kan gebeuren :denken:
lunaquinty schreef:dat begrijp ik wel, maar laatst beet onze chi echt door, en het bloedde flink. ik schaamde me kapot, en bood natuurlijk excuses aan.
ach, het geeft niet, reageerde de vrouw.
het geeft WEL, vind ik.
Dat was allemaal na twee maanden?
Of heeft die chi zich tegen een mens misdragen op een moment dat ze dat nog niet verwacht hadden omdat ze hem nog onvoldoende kenden.

Ik heb even aangedikt wat de bazen zelf vinden van het gedrag van hun herplaats Chi.

Bijzonder om dan als enige commentaar te kunnen geven dat ze dat maar hadden moeten voorkomen,
Dat ze geen reden hebben om zich er over te verbazen dat zulk gedrag door andere mensen niet afgekeurd wordt.

Jij maakt er van dat ze verontwaardigd zijn dat die gebeten dame zo reageerde.
Dat is naar mijn idee toch wel een speciale manier van lezen van een posting.
Ik lees dat totaal niet.

Nog even afgezien hiervan............
Sommige mensen hier worden expres anders gelezen dan ze bedoelen.
Dat is iets dat mij dan weer verbaast. :19:
En dat geldt niet alleen voor dit topic
Afbeelding
ranetje
Zeer actief

Tineke schreef:
Dinos schreef:Waar ik geen begrip voor heb is dat gedrag klein hondje vaak gebagatelliseerd wordt en geaccepteerd .
Tja net wat ik zei wees daar maar blij mee dat andere dat wel doen anders zat Tommy na zijn bijtincident in een laserasiel :wink:
Het bagatelliseren maakt dat veel eigenaren van kleine hondjes er veel nonchalanter mee omgaan dan zou moeten.
Zo kan je het ook lezen.
Afbeelding
Dinos

Tineke ,ja dan was hij al afgespoten.

Dagmar, met exact het zelfde gedrag ja in goed overleg eigenaar, die in de meeste gevallen dit niet zou zien zitten en de hond dus vast zou blijven.
Het is niet zo van hoi mag hij los en ik Tommy zijn gang laat gaan.
Ik spreek eigenaar aan en vraag of Tommy even mag kennismaken aan de lijn , intussen probeer ik beide honden te lezen , en als houding goed is mag hij los.
Voor c.c zou het op dezelfde wijze gaan bij exact zelfde gedrag, Maar vaak is het bij molosser meer een ander probleem , en zal je die gewoon aan de lijn moeten houden omdat ze niet hond sociaal zijn.
lunaquinty
Zeer actief

dagmar88 schreef:
Marion. schreef:
Flikker op meid.

haha, ik heb hem al een paar keer verteld dat laeken een vent is, maar hij gelooft me niet :pffff: :mrgreen:
lunaquinty
Zeer actief

ranetje schreef:
Tineke schreef:
Het bagatelliseren maakt dat veel eigenaren van kleine hondjes er veel nonchalanter mee omgaan dan zou moeten.
Zo kan je het ook lezen.
dat is nu precies wat het punt is. :D
Plaats reactie

Terug naar “Algemeen”